abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:54:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_128552246
Goede zaak, ik zeg belasting op inkomen op 60% en BTW naar de 35% dat zal ze leren die domme kiezers
AOW in een keer naar de 70

Ollie Rehn heeft het gedicteerd en wij kruipen voor de super ambtenaren in BRUSSEL
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_ingrijpend___.html

quote:
wo 03 jul 2013, 18:50 | 98 reacties
|
'Bezuinigingsmaatregelen worden ingrijpend'

DEN HAAG - In het bezuinigingspakket van 6 miljard euro waarover het kabinet deze zomer beslist, zullen ingrijpende maatregelen en vergaande hervormingen zitten.

Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën kondigde dat woensdag aan in een Kamerdebat over de voorjaarsnota, de tussenstand van de lopende begroting.

Hij antwoordde op vragen van D66-Kamerlid Wouter Koolmees, die het kabinet verwijt visieloos te snijden. Dijsselbloem weersprak dat. „Ik wil de oppositie straks nog wel eens zien. Dan zal de klacht zijn dat de maatregelen te ingrijpend zijn. Want ze zullen ingrijpend zijn, dat is onvermijdelijk als je een bezuinigingspakket van 6 miljard euro aan structurele bezuinigingen invoert.”

Dijsselbloem stelde verder dat „geen enkel beleidsterrein is uitgesloten“ bij de zoektocht naar miljarden. Maatregelen moeten wel structureel zijn van Brussel en dan is het korten op budgetten van ministeries via een zogeheten prijsbijstelling niet genoeg.

Eerder stelde VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra dat er wat hem betreft niet bezuinigd wordt op onderwijs, infrastructuur en veiligheid. Van PvdA-leider Diederik Samsom mag het kabinet niet snijden in de uitkeringen en ook de btw niet verhogen.

Volgens de minister is het niet zo dat het kabinet alleen staat in de overtuiging dat bezuinigingen nodig zijn om de overheidsfinanciën op orde te brengen. Twee derde van de Kamer vindt dat er bezuinigd moet worden, ook in de huidige tijd van economisch zwaar weer, stelde Dijsselbloem.

Tegelijk zei hij dat niet één fractie in de Kamer „nog heel stellig stelt dat we koste wat het kost naar een tekort van maximaal 3 procent moeten”. Het kabinet heeft voor 2014 die Europese norm losgelaten en heeft de aanbeveling overgenomen van eurocommissaris Olli Rehn om 6 miljard euro structureel te bezuinigen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_128552303
Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_128552327
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:56 schreef teknomist het volgende:
Je had wat anders verwacht? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 19:58:08 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128552355
Zeker omdat er meer mensen werkeloos raken?

Onthoud mijn woorden: Deze bezuinigen lastenverzwaringen helpen niks en we moeten na deze ronde weer bezuinigen lasten verzwaren :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128552437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Je had wat anders verwacht? :P
Nee.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_128552471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Nattekat het volgende:

Onthoud mijn woorden: Deze bezuinigen lastenverzwaringen helpen niks en we moeten na deze ronde weer bezuinigen lasten verzwaren :r
Elke halvegare hont weet dat inmiddels :Y
pi_128552473
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee.
Ik ook niet. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128552577
Laat ze eerst maar eens bezuinigen op de overheid zelf, 10 miljard lijkt me een mooi begin.
pi_128552858
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Laat ze eerst maar eens bezuinigen op de overheid zelf, 10 miljard lijkt me een mooi begin.
Precies, het gat in de hand van de overheid dichten i.c.m. belastingverlagingen om de economie te stimuleren. Misschien niet goed voor de overheidsfinanciën op korte termijn, maar een goede basis om de Nederlandse economie structureel te hervormen.

Helaas zijn we afhankelijk van het Europese dictaat nu. :{
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:16:05 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128553107
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat houdt dat precies in dan? Ambtenaren ontslaan? Met efficienter werken alleen ga je er niet komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:17:23 #11
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128553156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in dan? Ambtenaren ontslaan? Met efficienter werken alleen ga je er niet komen.
Nee joh, werkloze jongeren uit het zuiden hierheen halen wat volgens Rutte een prima plan is.
Die is de weg zwaar kwijt.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:19:29 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128553234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Nattekat het volgende:

Dat gaf ik in 2006 of whatever al aan, toen Balk en Zalmpje er al mee begonnen. Negatieve spiraal naar beneden:Bezuinigingen; koopkracht aantasten; consumentenvertrouwen weg; minder omzet; ontslagen; meer uitkeringen, minder belastinginkomsten; weer meer bezuinigen; etc etc.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:20:13 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128553274
"De economie kon wel wat VVD gebruiken!" _O- _O- _O-
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:20:21 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128553276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:17 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Nee joh, werkloze jongeren uit het zuiden hierheen halen wat volgens Rutte een prima plan is.
Die is de weg zwaar kwijt.
Dat is totaal geen antwoord op wat ik vroeg, maar bedankt voor je mening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 20:37:42 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128554066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:00 schreef Zomerwiet het volgende:

[..]

Elke halvegare hont weet dat inmiddels :Y
Was dat maar zo :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128554297
"Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn..."

Neen, het gevolg/effect van bezuinigingen is de verzwaring van lasten.
Verder wordt het 'middel' lastenverzwaring op zich 'ge'bruikt om het begrotingstekort terug te dringen.

En iedereen weet wat het gevolg zal zijn.

De essentie is niet een percentage.
En het 'middel' is niet het afschaffen van studies, lastenverzwaring, en bezuinigingen.

Conclusie: de huidige regering tracht een onjuist doel middels een onjuist middel te bereiken.

Hulde.
.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:43:59 #17
323876 michaelmoore
pi_128554382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:42 schreef Dominusquinonolet het volgende:
"Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn..."

Neen, het gevolg/effect van bezuinigingen is het verzwaring van lasten.
Verder wordt het 'middel' lastenverzwaring op zich 'ge'bruikt om het begrotingstekort terug te dringen.

En iedereen weet wat het gevolg zal zijn.

De essentie is niet een percentage.
En het 'middel' is niet het afschaffen van studies, lastenverzwaring, en bezuinigingen.

Conclusie: de huidige regering tracht een onjuist doel middels een onjuist middel te bereiken.

Hulde.
en democratisch gekozen, mooi he :) -O-

Ik weet nu waarom ze niet van referenda houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_128554540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'noodlot' in handen.
.
pi_128554601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:47 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'noodlot' in handen.
D66 houdt ook niet van referenda, vooral niet als het de EU betreft.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:49:59 #20
323876 michaelmoore
pi_128554634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:47 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'nood lot' in handen.
Klopt, net als bij verkiezingen ook hoort

zodat de politiek ons niet kan uitkleden met allerlei smoesjes
pi_128554708
Hoezo zeer fors. Bij het voorjaarspakket hadden ze al 4,3 miljard gevonden, als ze het sociaal akkoord in stand willen houden, dan moet de bevriezing van de lonen van verplegers daar uit, het bevriezen van de lonen van alle ambtenaren zou 1 miljard opleveren, goed maak ik daar 300 miljoen van omdat het alleen bij verplegers niet geld.
Dan hou je 4 miljard over. Hoeven ze nog maar 2 miljard te vinden
Nog eens 500 miljoen eraf bij defensie en ontwikkelingshulp
Nog 1 miljard
pi_128554966
Een voorstel voor enkele utopische dus helaas in feite vaak onmogelijke economische maatregelen:

-eigen munt (gulden a la gouden eeuw systeem) de waarde hiervan laten dalen, daar de EURO te duur voor ons is

-eigen centrale bank moet geld pompen in de economie

- o.a. investeren in krimpgebieden: tegengaan krimp + daar is een grote potentiële groeimogelijkheid.

-studiekosten verlagen, onderwijs verbeteren (hierdoor daalt de arbeidsprod. en zal de concurrentiepositie verbeteren.)

-laat de laksige mentaliteit in een meer hardwerkende mentaliteit overgaan (a la (west)duitsland en delen van Azië)

-Staatsobligaties, meer

-creëren gunstig investeringsklimaat

-laat NL'se bedrijven zo mogelijk in NL zelf investeren i.p.v. het buitenland

-Handel in ontwikkelingsgebieden, ambassades openen in AZIE en AFRIKA, daar valt snel steeds meer geld te verdienen

-verbeter de koopkracht

-etc

de huidige regering doet dit niet: ambassade's sluiten, EMU (doch ik ben zeer voor EU), bezuinigingen, """""""sociaal""""""" leenstelsel, alles weg uit krimpgebieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dominusquinonolet op 03-07-2013 21:02:43 ]
.
pi_128555067
quote:
Tegelijk zei hij dat niet één fractie in de Kamer „nog heel stellig stelt dat we koste wat het kost naar een tekort van maximaal 3 procent moeten”.
Ach wat fijn ze geven nu eindelijk, heel voorzichtig, een klein beetje, toe dat ze helemaal fout zaten. Jammer dat ze eerst de crisis erger hebben gemaakt en dat waarschijnlijk weer gaan doen.
pi_128555079
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:49 schreef teknomist het volgende:

[..]

D66 houdt ook niet van referenda, vooral niet als het de EU betreft.
(te) Vaak wel, niet altijd bij EU.
.
pi_128555143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt, net als bij verkiezingen ook hoort

zodat de politiek ons niet kan uitkleden met allerlei smoesjes
Neen, bij verkiezingen/democratie denkt de regering ergens uit te komen.
Bij referenda komen ze te vaak ergens niet uit, dan maar referenda ---> noodlot in eigen handen leggen.
.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:02:35 #26
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128555243
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:57 schreef Dominusquinonolet het volgende:
Een voorstel voor enkele utopische dus helaas in feite vaak onmogelijke economische maatregelen:

-eigen munt (gulden a la gouden eeuw systeem) de waarde hiervan laten dalen, daar de EURO te duur voor ons is

-eigen centrale bank moet geld pompen in de economie

- o.a. investeren in krimpgebieden: tegengaan krimp + daar is een grote potentiële groenmogelijkheid.

-studiekosten verlagen, onderwijs verbeteren (hierdoor daalt de arbeidsprod. en zal de concurrentiepositie verbeteren.)

-laat de laksige mentaliteit in een meer hardwerkende mentaliteit overgaan (a la (west)duitsland en delen van Azië)

-Staatsobligaties, meer

-creëren gunstig investeringsklimaat

-laat NL'se bedrijven zo mogelijk in NL zelf investeren i.p.v. het buitenland

-Handel in ontwikkelingsgebieden, ambassades openen in AZIE en AFRIKA, daar valt snel steeds meer geld te verdienen

-verbeter de koopkracht

-etc

de huidige regering doet dit niet: ambassade's sluiten, EMU (doch ik ben zeer voor EU), bezuinigingen, """""""sociaal""""""" leenstelsel, alles weg uit krimpgebieden.
Korter: Gooi de winkeltijden open: gewoon winkels vrij laten om s'avonds to 10 uur open te blijven, en om op zondag de hele dag (tot 10 uur) open te zijn.

Alleen die maatregel zal al direct leiden tot meer consumptie, en meer werkgelegenheid.

Als we vervolgens ook eindelijk gewoon eens van die idiote HRA afstappen, of in ieder geval aftoppen op 300.000 en maximaal 1 huis, dan zijn we eigenlijk al klaar.
pi_128555360
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Korter: Gooi de winkeltijden open: gewoon winkels vrij laten om s'avonds to 10 uur open te blijven, en om op zondag de hele dag (tot 10 uur) open te zijn.

Alleen die maatregel zal al direct leiden tot meer consumptie, en meer werkgelegenheid.

Als we vervolgens ook eindelijk gewoon eens van die idiote HRA afstappen, of in ieder geval aftoppen op 300.000 en maximaal 1 huis, dan zijn we eigenlijk al klaar.
Niet korter: alleen met dat (waar ik het overigens niet mee eens ben) kan men de economische malaise niet bestrijden.

Niet mee eens omdat je met dit ook de zeer vele kleinere winkels dwingt open te zijn: dit kan niet --> faillissementen.
.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:16:01 #28
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128555877
1 miljard bezuinigen op defensie en 5 miljard lastenverzwaringen gok ik zo :'). Ik ben wel benieuwd waar we op gaan ''bezuinigen'' als defensie helemaal is wegbezuinigd want de huidige ''bezuiniging'' die ze moeten doorvoeren is al bijna gelijk aan het totale budget :').

Laat ze eens uitrekenen hoeveel het oplevert als alle welstandscommissies en aanverwanten, drugs gerelateerde politieagenten en wetten, vogelaar maakbaarheidssubsidies aan wijken, alle ontwikkelings ''samenwerking'' afgezien van noodhulp, energie zeurpieterij en nog meer van die maakbare samenlevings subsidies en regeltjes met dezelfde inslag als dat proefballonnetje vanochtend met betrekking tot eetgedrag vastleggen in CAO's waar ik nu even niet opkom worden AFGESCHAFT en alle betrokken ambtenaren ONTSLAGEN worden.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:21:29 #29
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128556150
Yeah de revolutie komt steeds dichterbij, en ik ga hem leiden! :D
pi_128556204
Ha! Ik waarschuw al sinds 2006 dat dit er aan zat te komen op basis van boeken die ik las over de toen nog komende crisis. En al die tijd suggereert de media dat de economie aan de beterende hand is terwijl het alleen maar slechter wordt. En wij hebben de bodem van de put nog lang niet bereikt.

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Nederlander ook de straat op gaat als hij het straks echt goed in zijn portemonnee gaat voelen, want laten we eerlijk zijn: deze lastenverzwaringen zijn niet leuk, maar we hebben nog lang niet het punt bereikt dat we de lasten niet meer kunnen dragen.

Ondertussen is Rutte heerlijk bezig. Lekker meedoen met die meute in Brussel en de economie helemaal kapot bezuinigen. In principe is het goed om nu op de blaren te zitten, maar dan moet iedereen dat tegelijkertijd doen. Helaas heeft de VS de rest van de wereld onder druk gezet om mee te doen met hun inflatierace naar de afgrond. Alles beter dan deflatie denkt de Bernank. Het is vrijwel onmogelijk dat hij de inflatie onder controle kan houden en de rest van wereld doet doodleuk mee met de nucleaire geldverruimingsoptie. Dat geld komt trouwens grotendeels niet in de economie maar op de rekeningen van banken die er vrijwel niets mee doen. Veel effect heeft het dus niet zoals al lang duidelijk is, maar ze hebben geen alternatief.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:26:13 #31
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128556396
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:22 schreef Dvm86 het volgende:
Ha! Ik waarschuw al sinds 2006 dat dit er aan zat te komen op basis van boeken die ik las over de toen nog komende crisis. En al die tijd suggereert de media dat de economie aan de beterende hand is terwijl het alleen maar slechter wordt. En wij hebben de bodem van de put nog lang niet bereikt.

Ik ben benieuwd of de gemiddelde Nederlander ook de straat op gaat als hij het straks echt goed in zijn portemonnee gaat voelen, want laten we eerlijk zijn: deze lastenverzwaringen zijn niet leuk, maar we hebben nog lang niet het punt bereikt dat we de lasten niet meer kunnen dragen.
Klopt inderdaad wat je zegt, hoe graag ik het ook zou willen, het uur u is nog niet bereikt. Helaas duurt het nog een aantal jaar voordat de gemiddelde Nederlander het besef krijgt dat zowel Europa, Nederland en alle bestuurslagen die tussen de burger en het bestuur staan nutteloos zijn en weer opnieuw dienen te worden gehusseld.
pi_128556589
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:26 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Klopt inderdaad wat je zegt, hoe graag ik het ook zou willen, het uur u is nog niet bereikt. Helaas duurt het nog een aantal jaar voordat de gemiddelde Nederlander het besef krijgt dat zowel Europa, Nederland en alle bestuurslagen die tussen de burger en het bestuur staan nutteloos zijn en weer opnieuw dienen te worden gehusseld.
Ik vertrek hier toch op korte termijn, dus ik ga lekker klagen van afstand en toekijken hoe jij de revolutie leidt.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:30:52 #33
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128556617
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:30 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik vertrek hier toch op korte termijn, dus ik ga lekker klagen van afstand en toekijken hoe jij de revolutie leidt.
Dan claim ik jou bij deze voor de objectieve feedback, deal?
pi_128556638
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sp3c op 06-07-2013 22:42:43 ]
pi_128556650
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:02 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

dat is het grappige bijna iedereen weet dat de HRA onhoudbaar is, echter niemand wil eraan komen omdat zoveel mensen al in de problemen zitten omdat ze feitelijk een huis boven hun stand hebben gekocht EN ze het aan de straatstenen niet kwijtraken....

maar hoe langer we dit in stand houden hoe harder we onderuit gaan en het uiteindelijk toch zo ver zal komen.
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_128556663
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:22 schreef Dvm86 het volgende:

Ondertussen is Rutte heerlijk bezig. Lekker meedoen met die meute in Brussel en de economie helemaal kapot bezuinigen. In principe is het goed om nu op de blaren te zitten, maar dan moet iedereen dat tegelijkertijd doen. Helaas heeft de VS de rest van de wereld onder druk gezet om mee te doen met hun inflatierace naar de afgrond. Alles beter dan deflatie denkt de Bernank. Het is vrijwel onmogelijk dat hij de inflatie onder controle kan houden en de rest van wereld doet doodleuk mee met de nucleaire geldverruimingsoptie. Dat geld komt trouwens grotendeels niet in de economie maar op de rekeningen van banken die er vrijwel niets mee doen. Veel effect heeft het dus niet zoals al lang duidelijk is, maar ze hebben geen alternatief.
het alternatief is dat de ECB elk jaar 5% van de staatschuld van alle euro landen opkoopt
pi_128556854
Die gaat in een gepantserde wagen van de gevangenis naar schiphol
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:43:55 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128557245
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Doet Wilders al ;)

[ Bericht 24% gewijzigd door sp3c op 06-07-2013 22:43:03 ]
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:43:58 #39
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128557250
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:04 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Niet korter: alleen met dat (waar ik het overigens niet mee eens ben) kan men de economische malaise niet bestrijden.

Niet mee eens omdat je met dit ook de zeer vele kleinere winkels dwingt open te zijn: dit kan niet --> faillissementen.
Vreemd dat ruimere winkeltijden in veel andere landen helemaal niet leidt tot faillissementen van kleinere winkels. Ik zit momenteel in Hong Kong, waar winkels eigenlijk de hele dag open zijn, of mogen zijn, en je hebt hier echt VEEL meer kleine winkeltjes en ondernemingen dan in Nederland.

Het is hier ook ene veel gezondere economie wat dat betreft. Winkels staan vaak vol met werknemers, worden druk bezocht, en mensen consumeren dus. Geld blijft rollen hier. En omdat de winkels overal lang open zijn, en er zoveel winkels zijn, zijn er de hele dag dus mensen buiten, en dus ook veel meer eetgelegenheden, voor normale prijzen, want mensen krijgen honger of dorst en willen dus even snel ergens gaan zitten. Nog meer consumptie. Nog meer werkgelegenheid.

Het is dus echt volstrekte onzin dat ruimere winkeltijden tot faillissementen zouden leiden. Dat is meer een stompzinnig argument dat destijds de wereld in is geholpen hier in NL om te kunnen ontkennen dat het puur en alleen op Christelijke gronden is ingevoerd. Je hoeft alleen maar naar andere landen te kijken om te zien dat dat argument niet klopt.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:44:41 #40
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Doet Wilders al ;)
Klopt, op dit moment heb je daar gelijk aan alleen vraag ik me af of hij voldoende bereik heeft. Ik zou hem bijvoorbeeld nimmer volgen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 21:46:36 #41
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128557392
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:44 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Klopt, op dit moment heb je daar gelijk aan alleen vraag ik me af of hij voldoende bereik heeft. Ik zou hem bijvoorbeeld nimmer volgen.
Mocht Wilders ooit aan de macht komen dan ga ik per direct in het verzet.
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:47:00 #42
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557415
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:46 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mocht Wilders ooit aan de macht komen dan ga ik per direct in het verzet.
Idem, daarom moet er een alternatief komen!
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 21:48:11 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128557474
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Idem, daarom moet er een alternatief komen!
De SP? Het is zo jammer dat er slechts twee partijen echt begrijpen dat de huidige gang van zaken Nederland de afgrond in helpt, waarvan de PVV er één van is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 3 juli 2013 @ 21:51:09 #44
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128557610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De SP? Het is zo jammer dat er slechts twee partijen echt begrijpen dat de huidige gang van zaken Nederland de afgrond in helpt, waarvan de PVV er één van is.
Ik denk dat de SP een goede kans maakt qua ideologie maar het heeft een aantal problemen. Één daarvan is het gemis van een charismatische leider en een tweede probleem is het feit dat de SP een politieke partij is en dus gebonden is aan politieke regels zoals het doen van concessies. Ik vraag me af of de gang via de politiek een goed middel is om een revolutie te bewerkstelligen maar tegelijkertijd is het vormen van een para-militie eveneens een merkwaardig alternatief. :D
pi_128559585
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:26 schreef Pizzakoppo het volgende:
het uur u is nog niet bereikt
dat denk ik ook, maar ik vind het wel opmerkelijk dat ik de laatste maanden om me heen steeds meer mensen zie die demonstraties eerst echt ondenkbaar vonden en het nu als een denkbare optie zien. Ze staan nog steeds niet te trappelen maar het is niet meer het idiote idee dat het vroeger was.

en het gaat dan nog niet eens om de bezuinigingen zelf.. meer om het complete gebrek aan visie.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:29:56 #46
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_128559724
Maar de JSF komt er nog wel!? Toch!? TOCH!?
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:34:32 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128559984
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:20 schreef Yi-Long het volgende:
"De economie kon wel wat VVD gebruiken!" _O- _O- _O-
Nog een beetje VVD en de economie is dood!
The End Times are wild
pi_128560145
Ben benieuwd of er hervormt gaat worden of dat het weer visieloos schaven word (beetje bij defensie, wat eigenlijk niet kan, beetje in de zorg, wat eigenlijk niks oplost, beetje in het onderwijs en een verhoging van de BTW).

Wil je echt iets oplossen dan gooi je de zorg flink op de schop (het huidige systeem is onhoudbaar), hervorm je de HRA (moet je niet op bezuinigen maar hervormen), gooi het belastingstelsel op de schop (nee niet alles halen bij de hogere inkomens), schaf het leeuwendeel van de subsidies af (dat geld kan weer ten goede komen aan de burgers via het nieuwe belastingstelsel), snij fors in de sociale zekerheid zodat werken weer echt gaat lonen).

Voorkom je meteen dat je we over 1-2 jaar weer 3-6 miljard moeten gaan schaven.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:40:00 #49
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128560242
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

De PVV is part of the problem, aangezien ze de schuld bij de verkeerde partijen liggen, en dus een eventuele oplossing actief frustreren.

Daarnaast maken ze zich ook schuldig aan het in stand houden van bijvoorbeeld de HRA, wat al heel lang een economische tijdbom is.

De PVV loopt lekker te ageren tegen alles en iedereen, en dat is amusant, maar ze begrijpen de oorzaken niet, laat staan de oplossingen. Zelfs bij de zaken waar ze terecht kritiek op hebben, slaan ze vervolgens vaak compleet de plank mis wat betreft hun voorgestelde aanpak. Vaak onhaalbaar, Vaak zeer populistisch. En in de praktijk zou het de problemen ook niet oplossen. Denk aan dat eindeloze gejank over mensen met een dubbel paspoort, en hun zogenaamde 'loyaliteit'.

Dus ja, ze zien idd dat het steeds slechter gaat met Nederland. Ze missen alleen het vermogen om de werkelijke oorzaken te begrijpen, laat staan op te lossen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:40:59 #50
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128560293
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nog een beetje VVD en de economie is dood!
Hopelijk heeft de economie een beetje een fatsoenlijke zorgverzekering...
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:45:10 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128560529
quote:
6s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:30 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Je opvoeding, scholing en studie hier gratis wegpikken en dan vertrekken zonder te betalen!! o|O
Het plan is dat jij tot je 72-ste effectief meer dan 50% belasting gaat betalen om dat goed te maken.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:47:25 #52
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_128560648
Gelukkig hoeft er maar maximaal 4 miljard bezuinigd te worden, de rest halen ze op door de lasten te verzwaren.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:49:25 #53
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_128560754
Jongens, die filmpje is in 3 dagen al 340000 keer bekeken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 22:52:33 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128560919
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:49 schreef sonnyspek het volgende:
Jongens, die filmpje is in 3 dagen al 340000 keer bekeken.
Zit mobiel, heeft ie voor de verandering eens een punt of zit hij het enkel af te zeiken?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 3 juli 2013 @ 22:56:14 #55
306109 francoisdublanc
pi_128561127
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zit mobiel, heeft ie voor de verandering eens een punt of zit hij het enkel af te zeiken?
Nou hij heeft een punt, en ook dat we beter kunnen bezuinigen op dingen die ons minder snel raken. En dus niet het riedeltje 'niet bezuinigen voor Brussel'.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:13:35 #56
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128562122
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je opvoeding, scholing en studie hier gratis wegpikken en dan vertrekken zonder te betalen!! o|O
Het plan is dat jij tot je 72-ste effectief meer dan 50% belasting gaat betalen om dat goed te maken.
Mensen hebben groot gelijk als ze vertrekken. Ons gras wordt al jaren niet meer bijgehouden, en het kost een vermogen om er op te mogen zitten, en dan word je nog met grote regelmaat ondergekakt ook.

Mocht ik kinderen hebben, dan zou ik ze ook adviseren om te emigreren, en ALS ze willen blijven, dan gewoon op je 16de zwanger worden of een kind verwekken, zodat je in ieder geval een huis toegewezen krijgt.

Dat laatste zien we trouwens al heel lang in de UK gebeuren, en zal hier ook strak veelvuldig voor komen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:14:39 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128562173
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:13 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mensen hebben groot gelijk als ze vertrekken. Ons gras wordt al jaren niet meer bijgehouden, en het kost een vermogen om er op te mogen zitten, en dan word je nog met grote regelmaat ondergekakt ook.

Mocht ik kinderen hebben, dan zou ik ze ook adviseren om te emigreren, en ALS ze willen blijven, dan gewoon op je 16de zwanger worden of een kind verwekken, zodat je in ieder geval een huis toegewezen krijgt.

Dat laatste zien we trouwens al heel lang in de UK gebeuren, en zal hier ook strak veelvuldig voor komen.
In Rotterdam is dat al zo. met 14, 15 een kindje en dan huis + uitkering voor het leven.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:20:22 #58
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128562495
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Rotterdam is dat al zo. met 14, 15 een kindje en dan huis + uitkering voor het leven.
Prima. Je moet overleven.

Uiteraard niet ideaal, maar dat is 10+ jaar op een wachtlijst, of een levenslange idioot hoge hypotheek aangaan ook niet.

Als jij gewoon kinderen wilt en een gezin wilt stichten en dus samen wilt wonen en gelukkig wilt zijn in dat hele korte leventje dat we hebben, dan is dat gewoon een optie.

Ik snap dat veel mensen daar een zeer fel oordeel over zullen hebben, maar in dit land, in deze situatie zoals die nu is, kan ik het goed begrijpen dat mensen daar voor kiezen.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:22:10 #59
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128562595
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het ouderwetse stop je kind maar in een luikje als je te arm bent om ervoor te betalen was afschuwelijk natuurlijk in een tijd zonder voorbehoedsmiddelen, maar al die achterlijke koeien vandaag de dag met een baby zonder dat ze een stabiele vaste partner of inkomen hebben mogen ze ook wel eens aanpakken ipv beschermen tegen zelfs milde vorm van kritiek op hun parasitisme en in de meeste gevallen ronduit kindermishandeling.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:23:20 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128562646
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:22 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Het ouderwetse stop je kind maar in een luikje als je te arm bent om ervoor te betalen was afschuwelijk natuurlijk in een tijd zonder voorbehoedsmiddelen, maar al die achterlijke koeien vandaag de dag met een baby zonder dat ze een stabiele vaste partner of inkomen hebben mogen ze ook wel eens aanpakken ipv beschermen tegen zelfs milde vorm van kritiek op hun parasitisme en in de meeste gevallen ronduit kindermishandeling.
In Breda zag ik ze ook wel eens lopen. Met 2 of 3 moedertjes naast elkaar. Vaders altijd onbekend. Wel mooie dure spulletjes voor de kindjes.Beetje shoppen, beetje kletsen. Beetje bijverdienen door de beentjes wijd te doen op vrijdagavond.
The End Times are wild
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:25:34 #61
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128562752
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

In Breda zag ik ze ook wel eens lopen. Met 2 of 3 moedertjes naast elkaar. Vaders altijd onbekend. Wel mooie dure spulletjes voor de kindjes.Beetje shoppen, beetje kletsen. Beetje bijverdienen door de beentjes wijd te doen op vrijdagavond.
In Nederland hebben we er gelukkig maar weinig ivm de meeste andere westerse landen.
  Redactie Frontpage woensdag 3 juli 2013 @ 23:28:48 #62
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_128562931
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:31 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat is het grappige bijna iedereen weet dat de HRA onhoudbaar is, echter niemand wil eraan komen omdat zoveel mensen al in de problemen zitten omdat ze feitelijk een huis boven hun stand hebben gekocht EN ze het aan de straatstenen niet kwijtraken....

maar hoe langer we dit in stand houden hoe harder we onderuit gaan en het uiteindelijk toch zo ver zal komen.
Dat dus. Gewoon afschaffen. Niet alleen bij nieuwe hypotheken, maar ook bij bestaande. En met terugwerkende kracht. Hou je hierdoor geen cent over, dan heb je gewoon boven je stand geleefd en moet je niet janken. Iedereen weet dat een subsidie altijd eens kan worden afgeschaft
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_128562967
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:25 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

In Nederland hebben we er gelukkig maar weinig ivm de meeste andere westerse landen.
Ik denk dat je dat nog wel eens vies tegen kan vallen. In mijn oude buurt, goddank ben ik daar weg, barstte het van die jonge (18-) alleenstaande moeders, vaak vrijwel altijd met een mokka bruine baby en vaders pleite. En dat zal in veel ander 'prachtwijken' niet veel anders zijn vrees ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:30:40 #64
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128563017
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat nog wel eens vies tegen kan vallen. In mijn oude buurt, goddank ben ik daar we, barstte het van die jonge (18-) alleenstaande moeders, vaak vrijwel altijd met een mokka bruine baby en vaders pleite. En dat zal in veel ander 'prachtwijken' niet veel anders zijn vrees ik.
Door het tot nu toe goede stelsel wat we hadden was dat in vergelijking met met name Engeland en ook Frankrijk en Spanje toch wel minder hoor!
The End Times are wild
pi_128563082
Moet je maar eens voor de lol in Rotterdam smiddags kijken tienermoeders met Iphone en merkkleding aan overvloed :r
  woensdag 3 juli 2013 @ 23:34:53 #66
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_128563184
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 23:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat nog wel eens vies tegen kan vallen. In mijn oude buurt, goddank ben ik daar we, barstte het van die jonge (18-) alleenstaande moeders, vaak vrijwel altijd met een mokka bruine baby en vaders pleite. En dat zal in veel ander 'prachtwijken' niet veel anders zijn vrees ik.
Buiten de prachtwijken zul je het amper tegenkomen. In de prachtwijken lopen er misschien wel duizenden rond maar op de totale bevolking en in vergelijking met andere landen die vaak nog veel grotere prachtwijken hebben valt het nog mee. Maar dat is niet dankzij de overheid. Een tijdje terug was er een docu over de bijstandsinstantie in Amsterdam of Rotterdam en ze lieten gesprekken zien met wannabe bijstandtrekkende jongeren. Alle moeders werden wel belerend en ligt sarcastisch toegesproken en behandeld door de ambtenaartjes, maar ze kregen allemaal een uitkering of we kregen de uitslag niet te horen.

edit wiki kaartje tienermoeders per 1000 blagen.

Moderator donderdag 4 juli 2013 @ 00:17:28 #67
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128564893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 22:27 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

dat denk ik ook, maar ik vind het wel opmerkelijk dat ik de laatste maanden om me heen steeds meer mensen zie die demonstraties eerst echt ondenkbaar vonden en het nu als een denkbare optie zien. Ze staan nog steeds niet te trappelen maar het is niet meer het idiote idee dat het vroeger was.

en het gaat dan nog niet eens om de bezuinigingen zelf.. meer om het complete gebrek aan visie.
Exact, een prachtig moment om een revolutie te starten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:30:21 #68
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_128580019
Waar er nou zo fors "bezuinigt"gaat worden is me compleet onduidelijk.
There is only one religion
  donderdag 4 juli 2013 @ 14:43:32 #69
306109 francoisdublanc
pi_128580540
Dat Wilders filmpje heeft al 517000 views. _O_
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 juli 2013 @ 14:53:09 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128580872
Ik heb hem net gekeken, bazentoespraak _O_

Rutte wist gewoon niet meer wat hij moest denken.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128581026
Ah, en domino-effect ging nog niet snel genoeg?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:12:39 #72
306109 francoisdublanc
pi_128581703
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 14:53 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb hem net gekeken, bazentoespraak _O_

Rutte wist gewoon niet meer wat hij moest denken.
Geen wonder dat het 500000 voews in drie dagen heeft.
  donderdag 4 juli 2013 @ 15:36:07 #73
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128582829
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:21 schreef Pizzakoppo het volgende:
Goed plan, wij gooien ook met een coup onze regering omver :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128583115
Soms zou je bijna denken dat Rutte graag door het woedende volk uit zijn torentje gesleurd wil worden.

quote:
14s.gif Op donderdag 4 juli 2013 15:36 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Goed plan, wij gooien ook met een coup onze regering omver :P
Als ze dan toch werkloze jongeren uit het buitenland willen halen, doe dan maar wat Egyptenaren, die hebben daar ervaring mee.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_128584017
Jullie moeten niet zo zeuren. Volgens Mark komt alles goed met de economie wanneer we West-Europeanen hierheen halen om onze banen in te vullen.
  donderdag 4 juli 2013 @ 16:22:05 #76
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128584730
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Jullie moeten niet zo zeuren. Volgens Mark komt alles goed met de economie wanneer we West-Europeanen hierheen halen om onze banen in te vullen.
Klinkt zeer logisch inderdaad! Ben benieuwd welke europarlementariër hem daarvoor centjes toeschuift om te roepen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_128597555
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 21:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Vreemd dat ruimere winkeltijden in veel andere landen helemaal niet leidt tot faillissementen van kleinere winkels. Ik zit momenteel in Hong Kong, waar winkels eigenlijk de hele dag open zijn, of mogen zijn, en je hebt hier echt VEEL meer kleine winkeltjes en ondernemingen dan in Nederland.

Je hebt in je antwoord ook mijn antwoord zitten.
"en je hebt hier echt VEEL meer kleine winkeltjes en ondernemingen dan in Nederland."
Precies! Zit meer in de cultuur, zou ik haast willen zeggen. Door dit (cultuur van naar kleine winkels gaan plus de grote aanwezigheid hiervan) ook minder faillissementen.

Het is hier ook ene veel gezondere economie wat dat betreft.
Doet niet af van mijn punt.

Winkels staan vaak vol met werknemers, worden druk bezocht, en mensen consumeren dus.

Ook dit niet.

Geld blijft rollen hier.

En ook dit niet.

Cultuur en totaal andere conjuncturele situatie. Gelieve niet appels met peren te vergelijken.

En omdat de winkels overal lang open zijn, en er zoveel winkels zijn,
zijn er de hele dag dus mensen buiten, en dus ook veel meer eetgelegenheden, voor normale prijzen, want mensen krijgen honger of dorst en willen dus even snel ergens gaan zitten.

Onjuiste oorzaak/gevolg. Hiermee degradeer ik dit argument daarom ook tot drogreden. Lang open zijn heeft niet tot gevolg lekker even zitten.

En mensen zijn niet de hele dag buiten. Al helemaal niet in Regenland.

Nog meer consumptie. Nog meer werkgelegenheid.

Geen commentaar, overbodig daar de rest fout is.

Het is dus echt volstrekte onzin dat ruimere winkeltijden tot faillissementen zouden leiden.

Niet dus.

Dat is meer een stompzinnig argument dat destijds de wereld in is geholpen hier in NL om te kunnen ontkennen dat het puur en alleen op Christelijke gronden is ingevoerd.

Hetgeen dus toch nog in onze cultuur ligt. Extra argument voor mijn partij. Is geen slechte zaak. Cultuur is goed. Ons land (NL) is immers door het christendom (de verschillen daarbinnen) ontstaan. Vergeet dat niet. Het ligt indirect in onze cultuur. Ik ontken dat dus ook niet. Tevens zie ik niet waarom cultuur slecht zou zijn. ("stompzinnig", lekker subjectief hoor) Cultuur brengt naar mijn idee een hoger niveau van beschaving, in veel gevallen. Toch is dit niet het enige argument, zoals jij zegt.

Je hoeft alleen maar naar andere landen te kijken om te zien dat dat argument niet klopt.

Appels en peren vergelijken. Landen verschillen. Plus drogreden a la Ontduiken van de bewijslast.

Je bent wel een fan van drogreden hè?

Mijn punt staat nog altijd. Daar jouw argumentatie voor de helft uit drogreden bestaat en de rest ook onjuist is zal ik mijn standpunt houden.
.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dominusquinonolet op 04-07-2013 21:52:33 ]
.
pi_128597685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het volk krijgt wat ze verdient. Dikke shit dus.
Whatever...
  donderdag 4 juli 2013 @ 21:52:26 #79
323876 michaelmoore
pi_128597856
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:49 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het volk krijgt wat ze verdient. Dikke shit dus.
Maar het is gewoon heel raar
De politci zeggen van alles aen als ze gkozen worden dan zijn ze slaaf van Brussel en de kiezer volk kan doodvallen
pi_128597949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 16:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ja lekker werkloosheid in Nederland oplossen door meer schaarse banen door niet-NLers op te laten vullen! jee! Lost HIER niets op. Helaas.
.
pi_128597979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar het is gewoon heel raar
De politci zeggen van alles aen als ze gkozen worden dan zijn ze slaaf van Brussel en de kiezer volk kan doodvallen
Ja. En blijkbaar interesseert het ons niet genoeg,want ondanks 600k werklozen zie ik die niet demonstreren in den haag, ook niet al die zielige gepensioneerden. In egypte gaan ze de straat op, wij laten ons gewoon naaien waar we bij zitten.
Whatever...
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:20:53 #82
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128599561
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 21:46 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Je hele antwoord is dus eigenlijk: "Verschillende landen, dus verschillende cultuur, dus appels-peren, dus ongeldig, en hiep-hoi onze christelijke cultuur."

Tja, daar verschillen wij dus over van mening, op meerder vlakken.

Maar goed, aangezien we nu in een diepe crisis zitten, zou het weinig last kunnen om het bij wijze van experiment een jaartje te proberen, en dan kijken wat voor gevolgen het heeft.

Ik denk zelf zeer positief, vanwege de al eerder genoemde argumenten.
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:21:53 #83
323876 michaelmoore
pi_128599617
Het enige wat de regering Rutte doet is de stoel warm houden en de werkende bevolking af te knijpen en te likken naar Brussel

terwijl men met de pensioenafdracht iets moet gaan doen
pi_128599709
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:56 schreef teknomist het volgende:
Maar natuurlijk! Die twee woorden betekenen toch ondertussen ook gewoon het zelfde?

[ Bericht 0% gewijzigd door Dallas-Green op 06-07-2013 20:18:09 ]
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:25:11 #85
323876 michaelmoore
pi_128599816
  donderdag 4 juli 2013 @ 22:33:19 #86
11102 knep
Mountainfreak
pi_128600234
Het stemmetje in mijn hoofd dat mompelt dat emigratie mogelijk moet zijn wordt de laatste tijd steeds luider.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 4 juli 2013 @ 22:38:21 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128600517
De enige reden dat ik niet zal emigreren is het achterlaten van vrienden en familie. Als die mee zouden komen is het makkelijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128600599
Gewoon 50% van alle vakantietoeslagen volgend jaar inhouden, dan heb je het probleem ruimschoots opgelost.
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:00:21 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128601820
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:39 schreef Jojoke het volgende:
Gewoon 50% van alle vakantietoeslagen volgend jaar inhouden, dan heb je het probleem ruimschoots opgelost.
Daar wordt altijd al 50% van ingehouden!
The End Times are wild
  donderdag 4 juli 2013 @ 23:08:42 #90
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128602349
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:38 schreef Nattekat het volgende:
De enige reden dat ik niet zal emigreren is het achterlaten van vrienden en familie. Als die mee zouden komen is het makkelijk.
Gezellig straks met zijn allen samen onder een brug slapen is ook wel fijn idd.
pi_128636497
quote:
99s.gif Op donderdag 4 juli 2013 22:20 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Je hele antwoord is dus eigenlijk: "Verschillende landen, dus verschillende cultuur, dus appels-peren, dus ongeldig, en hiep-hoi onze christelijke cultuur."

Tja, daar verschillen wij dus over van mening, op meerder vlakken.

Maar goed, aangezien we nu in een diepe crisis zitten, zou het weinig last kunnen om het bij wijze van experiment een jaartje te proberen, en dan kijken wat voor gevolgen het heeft.

Ik denk zelf zeer positief, vanwege de al eerder genoemde argumenten.
Dit antwoord is woorden in de mond leggend, foutief "samenvattend", kortweg totaal belachelijk.
Lees eerst mijn antwoord boven, en BEGRIJP het, voordat je zo'n ridicuul en tamelijk pathetisch antwoord geeft.

Voor iedereen fijner ;)
.
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:16:31 #92
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_128639072

:') :') :') :') :')
pi_128639683
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:16 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]

ja straks zeggen ze natuurlijk , omdat wij in de regering zaten was de belastingverhoging 'beperkt' stem op ons want anders krijgt u 'forse' belastingverhogingen
pi_128639739
We hebben Neelie Kroes nodig!
pi_128639986
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:29 schreef Djibril het volgende:
We hebben Neelie Kroes nodig!
Hoezo ?

Neelie is precies hetzelfde als rutte, ze kan het alleen beter uitleggen
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:36:31 #96
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_128640090
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:16 schreef betyar het volgende:
[ afbeelding ]

Ik verdenk Rutte er nog steeds van dat het zijn eigenlijke doel is om in het Guiness Book of Records te komen als grootste trol ooit.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 5 juli 2013 @ 22:38:40 #97
323876 michaelmoore
pi_128640231
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik verdenk Rutte er nog steeds van dat het zijn eigenlijke doel is om in het Guiness Book of Records te komen als grootste trol ooit.
Rutte wil gewoon de nieuwe Barosso worden
pi_128640731
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2013 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Daar wordt altijd al 50% van ingehouden!
Dat zijn van die dingen die je niet weet als je een belastingeter bent.
pi_128641072
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 21:28 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Dit antwoord is woorden in de mond leggend, foutief "samenvattend", kortweg totaal belachelijk.
Lees eerst mijn antwoord boven, en BEGRIJP het, voordat je zo'n ridicuul en tamelijk pathetisch antwoord geeft.

Voor iedereen fijner ;)
Minder regels is altijd goed voor de economie. Soms zijn dingen toch zo simpel. Een van de opmerkelijkste paradoxen in het leven is toch wel dat het zien van simpele waarheden heel vaak een grote intelligentie lijkt te vereisen. De kleine krabbelaars hebben waarschijnlijk niet de beschikking over de benodigde helicopterview, waardoor ze de zaak nodeloos ingewikkeld maken.
pi_128665479
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2013 22:52 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Minder regels is altijd goed voor de economie. Soms zijn dingen toch zo simpel. Een van de opmerkelijkste paradoxen in het leven is toch wel dat het zien van simpele waarheden heel vaak een grote intelligentie lijkt te vereisen. De kleine krabbelaars hebben waarschijnlijk niet de beschikking over de benodigde helicopterview, waardoor ze de zaak nodeloos ingewikkeld maken.
Ik vrees dat ik dat zeker niet met je eens kan zijn. In sommige gevallen heb je zeker gelijk, maar in veel andere gevallen zijn regels zeer voordelig. Zowel voor de instantie, breed gezegd, als voor bijv. het milieu, en, natuurlijk, de burgers! Denk maar aan veiligheids-- en milieuregels.
.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:50:00 #101
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_128665647
Ja je kunt net zo goed verhuizen met een hoop mensen en daar een eerlijk leven leiden.
Zal het liefst morgen nog de trein pakken naar de andere kant van de wereld.

Laat ze nog maar 100 miljard bezuinigen mensen slikken het toch wel.

[ Bericht 19% gewijzigd door tribalwars op 06-07-2013 20:04:26 ]
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:05:37 #102
165633 eriksd
The grand facade...
pi_128666072
quote:
99s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat gaf ik in 2006 of whatever al aan, toen Balk en Zalmpje er al mee begonnen. Negatieve spiraal naar beneden:Bezuinigingen; koopkracht aantasten; consumentenvertrouwen weg; minder omzet; ontslagen; meer uitkeringen, minder belastinginkomsten; weer meer bezuinigen; etc etc.
Ook een mondiale crisis voorspeld toen, of zit je ook nu weer vrijblijvend wat te oreren?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 6 juli 2013 @ 20:45:36 #103
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128667114
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 20:05 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ook een mondiale crisis voorspeld toen, of zit je ook nu weer vrijblijvend wat te oreren?
Dat de USA economisch in de problemen zou komen met o.a. 2 oorlogen waar ze miljarden aan uitgaven, was ook niet helemaal onverwachts, alleen heeft onze NLse crisis daar niet zo heel erg mee te maken, eerlijk gezegd.

Dat Europa veels te veel zwakke landen had, dat had ik zeer zeker al aangegeven: Ik heb destijds zovaak aangegeven dat het te idioot voor woorden is om die risico's te nemen door teveel zwakke landen toe te laten, zoals gebeurde, vaak met truukjes en gegoochel met cijfers, zoals o.a. Zalm met Griekenland.

Ik heb vanaf het allereerste begin gezegd, dat ik niet tegen 1 EU ben, maar ALS je het doet, dan moet je het ook helemaal goed doen, oftewel echt 1 geheel ervan maken, ipv losse eilandjes met ieder eigen regels en wetten en bureaucratie enzo. Gewoon alles gelijktrekken, veel bureaucratische lagen schrappen, belastingen en rechten en plichten etc etc allemaal gelijk trekken.

En landen moeten aan zware eisen voldoen voor ze toegelaten worden, wat nu dus absoluut niet gebeurd is. De hoop was dat als we ze toe zouden laten, dat ze daarmee dus sterker en rijker zouden worden. Ik gaf toen al aan dat het zo niet werkt en dat je daarmee dus een gigantisch risico neemt.

Natuurlijk, het (die mondiale crisis) heeft niet geholpen, maar onze problemen worden voornamelijk veroorzaakt door ons eigen complete wanbeleid. De problemen met o.a. de zorgkosten en met de huizenmarkt komen NIET door die globale crisis. Dat was ons eigen onvermogen. En ja, dat heb ik destijds ook al veelvuldig geroepen.

Ik was destijds een van de weinigen die al zeikte over de HRA-regeling. Destijds was vrijwel niemand het met me eens, want 'ach, het gaat toch allemaal best goed zo...!?' :')
Gelukkig is dat nu wel anders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')