abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2013 @ 19:54:51 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_128552246
Goede zaak, ik zeg belasting op inkomen op 60% en BTW naar de 35% dat zal ze leren die domme kiezers
AOW in een keer naar de 70

Ollie Rehn heeft het gedicteerd en wij kruipen voor de super ambtenaren in BRUSSEL
http://www.telegraaf.nl/b(...)n_ingrijpend___.html

quote:
wo 03 jul 2013, 18:50 | 98 reacties
|
'Bezuinigingsmaatregelen worden ingrijpend'

DEN HAAG - In het bezuinigingspakket van 6 miljard euro waarover het kabinet deze zomer beslist, zullen ingrijpende maatregelen en vergaande hervormingen zitten.

Minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën kondigde dat woensdag aan in een Kamerdebat over de voorjaarsnota, de tussenstand van de lopende begroting.

Hij antwoordde op vragen van D66-Kamerlid Wouter Koolmees, die het kabinet verwijt visieloos te snijden. Dijsselbloem weersprak dat. „Ik wil de oppositie straks nog wel eens zien. Dan zal de klacht zijn dat de maatregelen te ingrijpend zijn. Want ze zullen ingrijpend zijn, dat is onvermijdelijk als je een bezuinigingspakket van 6 miljard euro aan structurele bezuinigingen invoert.”

Dijsselbloem stelde verder dat „geen enkel beleidsterrein is uitgesloten“ bij de zoektocht naar miljarden. Maatregelen moeten wel structureel zijn van Brussel en dan is het korten op budgetten van ministeries via een zogeheten prijsbijstelling niet genoeg.

Eerder stelde VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra dat er wat hem betreft niet bezuinigd wordt op onderwijs, infrastructuur en veiligheid. Van PvdA-leider Diederik Samsom mag het kabinet niet snijden in de uitkeringen en ook de btw niet verhogen.

Volgens de minister is het niet zo dat het kabinet alleen staat in de overtuiging dat bezuinigingen nodig zijn om de overheidsfinanciën op orde te brengen. Twee derde van de Kamer vindt dat er bezuinigd moet worden, ook in de huidige tijd van economisch zwaar weer, stelde Dijsselbloem.

Tegelijk zei hij dat niet één fractie in de Kamer „nog heel stellig stelt dat we koste wat het kost naar een tekort van maximaal 3 procent moeten”. Het kabinet heeft voor 2014 die Europese norm losgelaten en heeft de aanbeveling overgenomen van eurocommissaris Olli Rehn om 6 miljard euro structureel te bezuinigen.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_128552303
Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_128552327
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:56 schreef teknomist het volgende:
Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn...
Je had wat anders verwacht? :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 19:58:08 #4
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128552355
Zeker omdat er meer mensen werkeloos raken?

Onthoud mijn woorden: Deze bezuinigen lastenverzwaringen helpen niks en we moeten na deze ronde weer bezuinigen lasten verzwaren :r
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128552437
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Je had wat anders verwacht? :P
Nee.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_128552471
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Nattekat het volgende:

Onthoud mijn woorden: Deze bezuinigen lastenverzwaringen helpen niks en we moeten na deze ronde weer bezuinigen lasten verzwaren :r
Elke halvegare hont weet dat inmiddels :Y
pi_128552473
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:59 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee.
Ik ook niet. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_128552577
Laat ze eerst maar eens bezuinigen op de overheid zelf, 10 miljard lijkt me een mooi begin.
pi_128552858
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Laat ze eerst maar eens bezuinigen op de overheid zelf, 10 miljard lijkt me een mooi begin.
Precies, het gat in de hand van de overheid dichten i.c.m. belastingverlagingen om de economie te stimuleren. Misschien niet goed voor de overheidsfinanciën op korte termijn, maar een goede basis om de Nederlandse economie structureel te hervormen.

Helaas zijn we afhankelijk van het Europese dictaat nu. :{
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:16:05 #10
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128553107
quote:
14s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:02 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat houdt dat precies in dan? Ambtenaren ontslaan? Met efficienter werken alleen ga je er niet komen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:17:23 #11
18952 beware_reageerd
Pappie sinds 15-07-2003
pi_128553156
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:16 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat houdt dat precies in dan? Ambtenaren ontslaan? Met efficienter werken alleen ga je er niet komen.
Nee joh, werkloze jongeren uit het zuiden hierheen halen wat volgens Rutte een prima plan is.
Die is de weg zwaar kwijt.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:19:29 #12
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128553234
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 19:58 schreef Nattekat het volgende:

Dat gaf ik in 2006 of whatever al aan, toen Balk en Zalmpje er al mee begonnen. Negatieve spiraal naar beneden:Bezuinigingen; koopkracht aantasten; consumentenvertrouwen weg; minder omzet; ontslagen; meer uitkeringen, minder belastinginkomsten; weer meer bezuinigen; etc etc.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:20:13 #13
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_128553274
"De economie kon wel wat VVD gebruiken!" _O- _O- _O-
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:20:21 #14
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128553276
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:17 schreef beware_reageerd het volgende:

[..]

Nee joh, werkloze jongeren uit het zuiden hierheen halen wat volgens Rutte een prima plan is.
Die is de weg zwaar kwijt.
Dat is totaal geen antwoord op wat ik vroeg, maar bedankt voor je mening.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  Moderator / Redactie Sport woensdag 3 juli 2013 @ 20:37:42 #15
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_128554066
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:00 schreef Zomerwiet het volgende:

[..]

Elke halvegare hont weet dat inmiddels :Y
Was dat maar zo :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_128554297
"Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn..."

Neen, het gevolg/effect van bezuinigingen is de verzwaring van lasten.
Verder wordt het 'middel' lastenverzwaring op zich 'ge'bruikt om het begrotingstekort terug te dringen.

En iedereen weet wat het gevolg zal zijn.

De essentie is niet een percentage.
En het 'middel' is niet het afschaffen van studies, lastenverzwaring, en bezuinigingen.

Conclusie: de huidige regering tracht een onjuist doel middels een onjuist middel te bereiken.

Hulde.
.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:43:59 #17
323876 michaelmoore
pi_128554382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:42 schreef Dominusquinonolet het volgende:
"Laat me raden, "bezuinigingen" blijken lastenverzwaringen te zijn..."

Neen, het gevolg/effect van bezuinigingen is het verzwaring van lasten.
Verder wordt het 'middel' lastenverzwaring op zich 'ge'bruikt om het begrotingstekort terug te dringen.

En iedereen weet wat het gevolg zal zijn.

De essentie is niet een percentage.
En het 'middel' is niet het afschaffen van studies, lastenverzwaring, en bezuinigingen.

Conclusie: de huidige regering tracht een onjuist doel middels een onjuist middel te bereiken.

Hulde.
en democratisch gekozen, mooi he :) -O-

Ik weet nu waarom ze niet van referenda houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_128554540
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

en democratisch gekozen, mooi he :) -O-

Ik weet nu waarom ze niet van referenda houden
Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'noodlot' in handen.
.
pi_128554601
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:47 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'noodlot' in handen.
D66 houdt ook niet van referenda, vooral niet als het de EU betreft.
  woensdag 3 juli 2013 @ 20:49:59 #20
323876 michaelmoore
pi_128554634
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:47 schreef Dominusquinonolet het volgende:

[..]

Inderdaad. Behalve D66 dan. In feite legt men dmv referenda de burger zijn/haar eigen 'nood lot' in handen.
Klopt, net als bij verkiezingen ook hoort

zodat de politiek ons niet kan uitkleden met allerlei smoesjes
pi_128554708
Hoezo zeer fors. Bij het voorjaarspakket hadden ze al 4,3 miljard gevonden, als ze het sociaal akkoord in stand willen houden, dan moet de bevriezing van de lonen van verplegers daar uit, het bevriezen van de lonen van alle ambtenaren zou 1 miljard opleveren, goed maak ik daar 300 miljoen van omdat het alleen bij verplegers niet geld.
Dan hou je 4 miljard over. Hoeven ze nog maar 2 miljard te vinden
Nog eens 500 miljoen eraf bij defensie en ontwikkelingshulp
Nog 1 miljard
pi_128554966
Een voorstel voor enkele utopische dus helaas in feite vaak onmogelijke economische maatregelen:

-eigen munt (gulden a la gouden eeuw systeem) de waarde hiervan laten dalen, daar de EURO te duur voor ons is

-eigen centrale bank moet geld pompen in de economie

- o.a. investeren in krimpgebieden: tegengaan krimp + daar is een grote potentiële groeimogelijkheid.

-studiekosten verlagen, onderwijs verbeteren (hierdoor daalt de arbeidsprod. en zal de concurrentiepositie verbeteren.)

-laat de laksige mentaliteit in een meer hardwerkende mentaliteit overgaan (a la (west)duitsland en delen van Azië)

-Staatsobligaties, meer

-creëren gunstig investeringsklimaat

-laat NL'se bedrijven zo mogelijk in NL zelf investeren i.p.v. het buitenland

-Handel in ontwikkelingsgebieden, ambassades openen in AZIE en AFRIKA, daar valt snel steeds meer geld te verdienen

-verbeter de koopkracht

-etc

de huidige regering doet dit niet: ambassade's sluiten, EMU (doch ik ben zeer voor EU), bezuinigingen, """""""sociaal""""""" leenstelsel, alles weg uit krimpgebieden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dominusquinonolet op 03-07-2013 21:02:43 ]
.
pi_128555067
quote:
Tegelijk zei hij dat niet één fractie in de Kamer „nog heel stellig stelt dat we koste wat het kost naar een tekort van maximaal 3 procent moeten”.
Ach wat fijn ze geven nu eindelijk, heel voorzichtig, een klein beetje, toe dat ze helemaal fout zaten. Jammer dat ze eerst de crisis erger hebben gemaakt en dat waarschijnlijk weer gaan doen.
pi_128555079
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:49 schreef teknomist het volgende:

[..]

D66 houdt ook niet van referenda, vooral niet als het de EU betreft.
(te) Vaak wel, niet altijd bij EU.
.
pi_128555143
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2013 20:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Klopt, net als bij verkiezingen ook hoort

zodat de politiek ons niet kan uitkleden met allerlei smoesjes
Neen, bij verkiezingen/democratie denkt de regering ergens uit te komen.
Bij referenda komen ze te vaak ergens niet uit, dan maar referenda ---> noodlot in eigen handen leggen.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')