quote:
Dat de USA economisch in de problemen zou komen met o.a. 2 oorlogen waar ze miljarden aan uitgaven, was ook niet helemaal onverwachts, alleen heeft onze NLse crisis daar niet zo heel erg mee te maken, eerlijk gezegd.
Dat Europa veels te veel zwakke landen had, dat had ik zeer zeker al aangegeven: Ik heb destijds zovaak aangegeven dat het te idioot voor woorden is om die risico's te nemen door teveel zwakke landen toe te laten, zoals gebeurde, vaak met truukjes en gegoochel met cijfers, zoals o.a. Zalm met Griekenland.
Ik heb vanaf het allereerste begin gezegd, dat ik niet tegen 1 EU ben, maar ALS je het doet, dan moet je het ook helemaal goed doen, oftewel echt 1 geheel ervan maken, ipv losse eilandjes met ieder eigen regels en wetten en bureaucratie enzo. Gewoon alles gelijktrekken, veel bureaucratische lagen schrappen, belastingen en rechten en plichten etc etc allemaal gelijk trekken.
En landen moeten aan zware eisen voldoen voor ze toegelaten worden, wat nu dus absoluut niet gebeurd is. De hoop was dat als we ze toe zouden laten, dat ze daarmee dus sterker en rijker zouden worden. Ik gaf toen al aan dat het zo niet werkt en dat je daarmee dus een gigantisch risico neemt.
Natuurlijk, het (die mondiale crisis) heeft niet geholpen, maar onze problemen worden voornamelijk veroorzaakt door ons eigen complete wanbeleid. De problemen met o.a. de zorgkosten en met de huizenmarkt komen NIET door die globale crisis. Dat was ons eigen onvermogen. En ja, dat heb ik destijds ook al veelvuldig geroepen.
Ik was destijds een van de weinigen die al zeikte over de HRA-regeling. Destijds was vrijwel niemand het met me eens, want
'ach, het gaat toch allemaal best goed zo...!?'
Gelukkig is dat nu wel anders.