Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Water
En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste
[ afbeelding ]
ik denk dat ie wel groot genoeg is.
[ afbeelding ]
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
onderbouw moet gymkleding meenemen, en dan schoenen zonder veters maar met klitteband. Vanaf de middenbouw moeten we een gymshirt kopen op school en moeten ze in een donkerblauwe gymbroek gymen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!
En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks![]()
ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:
Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Water
En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste
Ook goeie! thanks.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.
Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
zwarte markeerstift.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?quote:
in schoenen blijft het goed zitten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cakequote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!
Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!
Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag
Ik ga in principe voor fruit iedere dag, en dan zo nu en dan eens iets anders (erbij). Ze vindt het lekker en is het nu ook gewend iedere ochtend, dus prima zo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven.
Meldt, hier 2 dames met zo'n beker. De oudste gebruikt hem al een half jaar of iets langer. Ze moeten even handigheid krijgen in het inknijpen van dat ding, maar als je em los laat dan is het ding ook gelijk dicht. Ze hadden hier vloerbedekking in de klas en dan moesten de kinderen met open beker bij de wasbak staan drinken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkflesmaar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken
[ afbeelding ]
http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Hier precies hetzelfde! Gelukkig vindt Kyllian fruit heerlijk en krijgt hij dat dus elke dag mee en niet alleen op woensdag. Ik heb hm nog nooit horen klagenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus
Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou wasquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkflesmaar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was
nee hoor... ik deel je meningquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters.
Nou dat is toch ook vies. Mijn oudste loopt al 2 jaar met een schimpie hierdoor... Ik heb er nooit bij nagedacht maar nu dus echt wel!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters.
Ik begreep dat het om glijmiddel ging alleen niet de link met die drinkfles.quote:
Hier is Hello Kitty ook populair als trommel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:13 schreef Nijna het volgende:
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus.
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.
We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.
Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.
I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.
Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.
WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).
NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.
Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
ontbijtkoek, granenreep, rijstewafel, knijpfruit, knijpyoghurt, fruit, aparter fruit (paar kersen, frambozen ofzo) een gekookt eitje, als we pannenkoeken eten bewaar ik er wel eens 1 voor haar lunch de dag erop. liga, matze, letterkoekjes,,rozijntjes.. echt er is zat te vinden hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven.
Foto maken en wegdoenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Ik heb hier nog steeds alle werkjes in tassen liggen van de speelzaal. De thema werkjes/knutsels zoals herfst/kerst enzo bewaar ik apart gesorteerd en thematiseer de woonkamer steeds een beetje naar het seizoen. De tassen moet ik echter nog eens doorheen en daar de mooiste uitvissen voor haar bewaardoos. Alles bewaren kan echt niet, maar ben zo'n emomuts in dingen weggooien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).quote:Op zondag 7 juli 2013 07:06 schreef Kleurdoos het volgende:
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
quote:Op zondag 7 juli 2013 07:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
Die is inderdaad wel heel gaaf!quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooooooo
deze MOET ik voor Evie kopenleuk leuk
http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
Ik heb er 1 voor de meiden, maar de drukknop is nogal zwaar in te drukken. En je moet dus de knop ingedrukt houden tijdens het drinken. Het lukt Hannah in elk geval niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
Tekeningen scan ik in, of maak er een foto van, afhankelijk van de grootte. Van werkjes maak ik een foto. Ze komen even op de kast te staan, maar gaan weg als het volgende werkje mee naar huis komt, of ik opruimwoede krijgquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Hier idem.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:
De mepal bekers doen het hier fantastisch, ook als mevrouw ze zelf dicht draait.
wij hebben tot nu toe nog geen luizenzak voor de oudste gebruikt. Is ook niet verplicht op school.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:40 schreef gargamel het volgende:
Tussen alle broodtrommeltjes, bekers en gymschoentjes in.....vergeet geen luizenzak aan te schaffen. Indien goed gebruikt, scheelt het heel veel werk.
tess wil liever niet op vakantie. .. ze wil naar schoolquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:42 schreef miss_sly het volgende:
S verzuchtte vanmorgen: "Ik wou dat ik al vijf was!"
B antwoordde: "Joh, je bent net vier! Waarom wil je al vijf zijn?"
Het antwoord was: "Nou ben ik al vier en ik ben nóg niet naar school geweest!"
Maandag over drie weken is het zover!
T zou beter zijn als ze naar t kind zouden kijken dan, als t gaat om dat kwartaal (nov dec jan) elin is bijvoorbeeld een stuk verder dan een vriendinnetje van 21 dec. die gaat wel over. dan zou ik haar juist laten zitten en een Elin over laten gaan. of allemaal extra laten kleuterenquote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:18 schreef Meimeltje het volgende:
KD, blijft soms lastig met die vroege en late leerlingen. Hier is ook de grens 1 januari. Hier twee vroege leerlingen (1 nov en 18 dec). Ook een vroege leerling zijn is soms vervelend. Kyllian ziet zn vriendjes het afgelopen jaar van groep op de BSO wisselen. Vanaf 7 jaar gaan ze naar een andere groep. Kyllian is volgens mij ook de enige op de bso die nu nog in de groep van 4 t/m 6 jaar zit van de kinderen die straks in groep 4 zitten.
In groep 4 kan een kleutertas natuurlijk echt niet meer. Kyllian wilde graag een schoudertas, geen rugtas. Dat was nog lastig, want vaak zijn die tassen meer voor tieners (te groot dus).
Deze is nu besteld:
[ afbeelding ]
Dat is idd apart.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 11:27 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
T zou beter zijn als ze naar t kind zouden kijken dan, als t gaat om dat kwartaal (nov dec jan) elin is bijvoorbeeld een stuk verder dan een vriendinnetje van 21 dec. die gaat wel over. dan zou ik haar juist laten zitten en een Elin over laten gaan. of allemaal extra laten kleuteren
scapino of van harenquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Praktische vraag: waar haal je van die eenvoudige gymschoenen met klittenband?
Ik zou er niet te veel druk op leggen, eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:17 schreef Sandous het volgende:
Ik wil letters oefenen/leren hier (ze wordt over 3 maanden 5). Hoe doen jullie dit, ik laat r soms letters zoeken in boekjes, folders en bespreken vaak een letter. Alleen wil ik er nu toch werk van maken.
De meeste zeggen, laat r gewoon op school leren, maar merk dat vriendinnetjes toch verder zijn.. en als ze thuis mee oefent gaat t op school ook wat vlotter
We hebben een ipadspel (juf jannie ofzo) dat vindt ze leuk, maar zoek ook kaartjes of andere methoden
Pas maar op dat je niet te veel pusht. Het kan ook zo maar averechts werken hoor!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:17 schreef Sandous het volgende:
Ik wil letters oefenen/leren hier (ze wordt over 3 maanden 5). Hoe doen jullie dit, ik laat r soms letters zoeken in boekjes, folders en bespreken vaak een letter. Alleen wil ik er nu toch werk van maken.
De meeste zeggen, laat r gewoon op school leren, maar merk dat vriendinnetjes toch verder zijn.. en als ze thuis mee oefent gaat t op school ook wat vlotter
We hebben een ipadspel (juf jannie ofzo) dat vindt ze leuk, maar zoek ook kaartjes of andere methoden
hahaquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 19:49 schreef sproet-je het volgende:
Mignonne, laten we zeggen dat ik er behoorlijk inzit in het schoolartsgedoe :p. Als mensen niet willen komen is dat bijna altijd om jouw reden. Daar doen we ook echt niet moeilijk over. Het gaat trouwens maar over twee keer in de hele basisschooltijd, dus het is ook niet zo dat je de deur bij ze plat loopt als je wel gaat.
Dat vind ik dus ook. Helaas krijg ik voor beide kinderen op de basisschool (groep 2 en 3 straks) extra oefeningen mee. En ook al is dat voor hun bestwil, het gaat mij steeds meer tegenstaan, ook omdat er geen eind aan zit en ik vind dat ze al zoveel moeten.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Pas maar op dat je niet te veel pusht. Het kan ook zo maar averechts werken hoor!
Weet je, elk kind leert in en op eigen tempo. De een loopt met 11 maanden, de ander met 18. Zo ook met leren lezen. Kinderen hebben een gevoelige periode waarin ze eea heel makkelijk oppikken en leren. Die versnel je niet met extra oefenen.
Bovendien is het van belang dat je dezelfde lettervormen en dezelfde fonetische uitspraak gebruikt als de school.
Maar ik zou het écht niet extra oefenen op deze leeftijd. Sterker nog, ik adviseer zelfs de ouders van mijn kinderen in groep 4 om thuis niet nog eens 'schooltje' te gaan spelen. Ze móeten al zo veel....
bij ons ben je er als ouder gewoon bij. De schoolarts is dezelfde persoon als de cb arts dus je kent elkaar ook al.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:54 schreef miss_sly het volgende:
Onze dame gaat niet naar een kinderarts. Eigenlijk ziet ze ook nooit een arts, tot nu toe is alles altijd normaal geweest, ze heeft geen problemen met spraak of motoriek. Gewicht en lengte kunnen wij prima n de gaten houden. Ik zie er de meerwaarde eigenlijk niet van, en ik vind een kind van vijf nog veel te jong om zonder ouder(s) naar een medisch onderzoek te gaan. Ik denk er dus ernstig over om het niet te doen, de schoolarts.
Dat is niet gebruikelijk. En de cb arts ken ik ook niet, na een paar korte bezoekers in vier jaar tijd met telkens een andere cb arts.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
bij ons ben je er als ouder gewoon bij. De schoolarts is dezelfde persoon als de cb arts dus je kent elkaar ook al.
Ah, ja waar ik woon is het wel een beetje ons kent ons.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is niet gebruikelijk. En de cb arts ken ik ook niet, na een paar korte bezoekers in vier jaar tijd met telkens een andere cb arts.
oei in mijn geval is dat niet zo'n pre geloof ikquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:59 schreef Marrije het volgende:
[..]
bij ons ben je er als ouder gewoon bij. De schoolarts is dezelfde persoon als de cb arts dus je kent elkaar ook al.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
oei in mijn geval is dat niet zo'n pre geloof ik
dat zou dan dezelfde arts zijn die de situatie van onze jongste heel lang gebagatelliseerd heeft en weggewuifd heeft en nog steeds niet helemaal onderkent wat er aan de hand is.
-edit-
heb jij ook die jonge blonde?
Wat gek!quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 22:35 schreef sproet-je het volgende:
Het is redelijk zeldzaam om dezelfde persoon te krijgen als op het cb. Wij doen de groep 2 onderzoeken ook met ouders. Tja, ik ben natuurlijk de laatste die zal zeggen dat het onzin is zo'n onderzoek. Maar laten we het simpel houden, natuurlijk er zijn veel kindjes waar niets mee aan de hand is, prima dat kost je dan als ouder een half uurtje. Het komt toch regelmatig voor dat zonder dat ouders het door hebben (kindjes kunnen dingen goed verbergen) de ogen of oren niet goed zijn ook al was het bij het laatste cb onderzoek oké. Ik zou het als ouder fijn vinden om dat zeker te weten. En dat zijn dan de simpele dingen, ik haal er ook nog wel hele andere dingen uit. De meeste kinderen vinden het trouwens erg leuk om te komen, je mag allemaal leuke tekstjes doen en je vriendjes gaan ook allemaal.
Onze kinderarts draagt ook gewoon haar eigen kledingquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 23:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ze zien er trouwens ook niet uit als dokters, lopen in gewone kleding. Hier kwam de schoolarts ook eerst zich voorstellen in de klas, en vertellen wat ze kwam doen enzo.
Mee naar huis, als in huiswerk?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:20 schreef Sandous het volgende:
Dank over de letters dames, ze vindt het zelf heel leuk hoor, en dacht dan help ik haar er wel bij.. Alleen heeft ze totaal geen concentratie (ja 5 seconden). Maar goed dat vind ik nog lang geen probleem, ze mag lekker kleuteren van mij. Dat met zand en scheerschuim ga ik zeker doen! bedankt
Hier ook met elke thema een werkboekje mee die ze dan moeten maken, en rond de citotoetsen in groep 1 ook heel wat woorden meegekregen, (allemaal woorden die ze nooit gebruiken maar wel in de cito zijn teruggekomen), ook zo een vaag iets.
Schoolarts, hmm weet ik niet, hier lopen we ook al bij de eigen HA en een kinderarts, misschien is dat wel genoeg.
Oh nouja gelukkig heb ik geen last van angst en ben ik ook niet zo bang voor die uitzonderingspositie. Het gaat me weinig om het groot maken of niet, het gaat me voornamelijk om de meerwaarde en die zie ik niet. Als de enige meerwaarde zou zijn dat ze dan geen uitzondering is in een klas dan pas ik daarvoor. De twee keer in een schoolcarrière zijn me te weinig om dat mee te laten wegen als argument in mn keuze.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 00:09 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik snap jou ook wel hoor, ik Heb zelf ook lang getwijfeld. Wilde vooral niet dat meike in een uitzonderingspositie zou belanden. Factor angst speelde hier ook zeker een rol in mijn twijfel, maar er werd me verzekerd dat het niks voorstelt, en je kunt het zelf ook te groot maken. Daarom is ze wel gegaan. Niks aan de hand. Ze maalde er niet om.
Gelukkig Heb je nog wel even bedenktijd.
Mee eens.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 06:24 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh nouja gelukkig heb ik geen last van angst en ben ik ook niet zo bang voor die uitzonderingspositie. Het gaat me weinig om het groot maken of niet, het gaat me voornamelijk om de meerwaarde en die zie ik niet. Als de enige meerwaarde zou zijn dat ze dan geen uitzondering is in een klas dan pas ik daarvoor. De twee keer in een schoolcarrière zijn me te weinig om dat mee te laten wegen als argument in mn keuze.
Ik zie het niet echt als een echt medisch iets.. In de klas meten ze elkaar ook weleens op om te oefenen met getallen en sorteren. Ze doen wel meer dingen als 5 jarige alleen. School logopedie is helemaal individueel, en gaat ook zonder de ouders (expres).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 08:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mee eens.
Sowieso gaat ze wat mij betreft niet alleen, als ze al gaat. Ook al stelt het allemaal niet veel voor, het is toch een medisch onderzoek en dat hoort een vijfjarig kind zeker nog niet alleen te doen, zonder ouder(s).
Tja, maar als je een hork van een wvk of cb-arts hebt (en ze bestaan, dat weten we allemaal), kan die wel behoorlijke schade aanrichten door bepaalde opmerkingen te maken. Ik vind dat een kind van vijf nog niet alleen bij een arts hoort te zijn, zonder ouder(s).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt als een echt medisch iets.. In de klas meten ze elkaar ook weleens op om te oefenen met getallen en sorteren. Ze doen wel meer dingen als 5 jarige alleen. School logopedie is helemaal individueel, en gaat ook zonder de ouders (expres).
Resultaten krijgen ze verder helemaal niks van mee. Dat gaat alleen naar de ouders.
Het ligt misschien aan het kind, maar juist door mee te gaan maak je het zwaarder en spannender. Nu zien ze het niet als iets bijzonders. Chris noemde het ook pas 3 dagen later in zijn verhalen (juf had het wel gezegd al).
En de vragenlijst kon ik nu telefonisch bespreken, iets wat ik ook liever deed zonder Chris erbij. Die zijn oortjes horen dan net teveel..
Bij 5 en 9 jaar toch? Ik weet niet tot welke groepen zich dat vertaald. 2 en 5/6 ofzo?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:16 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wanneer gaan ze naar de schoolarts dan (welke groep?)
Ja daar heb je wel een punt denk ik. Aan de andere kant vind ik het ook een beetje gek om ze alleen te laten gaan.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:11 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik zie het niet echt als een echt medisch iets.. In de klas meten ze elkaar ook weleens op om te oefenen met getallen en sorteren. Ze doen wel meer dingen als 5 jarige alleen. School logopedie is helemaal individueel, en gaat ook zonder de ouders (expres).
Resultaten krijgen ze verder helemaal niks van mee. Dat gaat alleen naar de ouders.
Het ligt misschien aan het kind, maar juist door mee te gaan maak je het zwaarder en spannender. Nu zien ze het niet als iets bijzonders. Chris noemde het ook pas 3 dagen later in zijn verhalen (juf had het wel gezegd al).
En de vragenlijst kon ik nu telefonisch bespreken, iets wat ik ook liever deed zonder Chris erbij. Die zijn oortjes horen dan net teveel..
Nou ja, we bekijken het even, maar het is voor mij in ieder geval niet vanzelfsprekend dat ze zal gaan en al helemaal niet dat ze alleen zal gaan. Ik vind ook niet dat je het dan groter maakt dan het is: het is een medisch onderzoek, daar hoor je als ouder bij te zijn.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:29 schreef Deepfreeze het volgende:
Logopedie is hier standaard in groep 2 een onderzoek. Volgens mij ook vanuit het jgz.
Hier zat er ruim anderhalf jaar tussen. Maar ik vind het veel schelen in ontwikkeling. Chris kon veel beter nee zeggen, wist beter wat hij wel/niet. En het onderzoekje is veel korter. Zonder prik en langer verhaal over mentale ontwikkeling (laatste dus via juf en vragenlijst).
Maar je hebt wel gelijk, er zijn horken van artsen/verpleegkundigen.. De juf kende deze wel, dus dat scheelt misschien weer in gevoel?
Ja schijnt iets nieuws te zijn en wij werden er niet van op de hoogte gesteld.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:18 schreef miss_sly het volgende:
Logopedi? Is dat ook een standaard iets? Word je daar als ouder wel van op de hoogte gesteld?
Ik dacht dat ze echt veel ouder was dan mijn Squote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:11 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee, ze is in april 5 geworden. Het gaat hard, maar gelukkig niet zo hard :p
.
Dat is niet nieuw hoor. Bij ons op school wordt het al zeker 15 jaar gedaan. Ouders worden wel op de hoogte gebracht (krijgen vooraf ook een vragenlijst).quote:Op woensdag 14 augustus 2013 10:39 schreef Pvoesss het volgende:
[logopedie]
Ja schijnt iets nieuws te zijn en wij werden er niet van op de hoogte gesteld.
alleen als er iets mis wasEn dat vind ik dus echt not done!
quote:Denk ook aan testen zoals de citotoets..
Op haar vorige school deden ze de testen en kreeg je helemaal niets te horen er over dat was iets voor de juf en niet voor de ouders. Op haar nieuwe school hangen ze de scores gewoon in de gang.
Screening op zinsbouw, articulatie etc. Waarom zonder ouders weet ik niet.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:27 schreef miss_sly het volgende:
Waarom is die logopedie? Als standaard dan, bedoel ik. En waarom bewust zonder ouders?
Kun je daar niet al veel eerder iets van te weten komen? Als er niet al eerder problemen leken te zijn, of als juist bleek dat er een prima woordenschat is spraakontwikkeling was, waarom is zo'n onderzoek dan standaard voor alle kinderen en niet alleen voor kinderen die al eerder problemen hadden?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
Screening op zinsbouw, articulatie etc. Waarom zonder ouders weet ik niet.
een logopedist heeft natuurlijk heel specifieke kennis die wij als leek niet hebben. Een kind kan met 5 jaar prima verstaanbaar zijn, en toch logopedische 'problemen' hebben. Die kunnen dan naar voren komen. Als ouder kun je dan bekijken of je het nodig acht daar iets mee te doen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kun je daar niet al veel eerder iets van te weten komen? Als er niet al eerder problemen leken te zijn, of als juist bleek dat er een prima woordenschat is spraakontwikkeling was, waarom is zo'n onderzoek dan standaard voor alle kinderen en niet alleen voor kinderen die al eerder problemen hadden?
Daar heb je toch een ouderavond voor? En als het niet lekker loopt met je kind dan spreekt de juf of meester je er snel genoeg een keertje over aan.quote:Op [url=http://i/topic/1991491/3/100#130051454]woensdag 14 augustus 2013 11:32[/url] schreef Pvoesss het volgende:
Het is een dorpsschool en iedereen kent alle leerlingen ik denk dat het veel gedoe weg haalt als er gewoon in de gang een lijstje hangt met in welk leesniveau een kind zit en dergelijke.
Ik vind het heel verfrissend zeker vergeleken met de oude school.
Ik vind het echt absurd om kinderen van die leeftijd extra oefeningen mee te geven.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 21:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Helaas krijg ik voor beide kinderen op de basisschool (groep 2 en 3 straks) extra oefeningen mee. En ook al is dat voor hun bestwil, het gaat mij steeds meer tegenstaan, ook omdat er geen eind aan zit en ik vind dat ze al zoveel moeten.
Mijnes gaat strakssss naar de gleuzeleuke glupsengloep!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:36 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn zoon lispelt ook, enorm.
Maar het gaat niet alleen over niet lekker lopen natuurlijk.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:35 schreef RockabeIIa het volgende:
Daar heb je toch een ouderavond voor? En als het niet lekker loopt met je kind dan spreekt de juf of meester je er snel genoeg een keertje over aan.
Ja daar hebben we zeker wel wat mee gedaan, maar niet zo vaak als eigenlijk moest omdat ik het ook leuk wil houden. En inderdaad, ombuigen naar een manier waarop het leuk blijft voor iedereen. Want dagelijks extra oefeningen voor twee kinderen is op een schooldag best krap aan kwa tijd. Ook voor mij moet het leuk blijven. Dus 2x per dag zelf voorlezen is 1 x per dag geworden en het andere verhaaltje via bijvoorbeeld digitale prentenboeken. Wat een enorme hit was. En ook wel eens overgeslagen als zijn hoofd er niet naar stond.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik vind het echt absurd om kinderen van die leeftijd extra oefeningen mee te geven.
Kijk, als een kind een opvallend lage woordenschat heeft kun je als ouder wel daar actief aan werken. Niet met expliciete oefeningen, maar gewoon in je normale spraak. Of als de rekenvoorwaarden nog niet goed ontwikkeld zijn, dan kun je samen tellen, en telspelletjes doen. Maar 'huiswerk' staat mij ontzetten tegen.
Mijn zoon zou thuis moeten oefenen met lezen. Nou, hij heeft er een spuughekel aan, dus in zijn vrije tijd ga ik dat zeker niet doen. Maar als we in de auto zitten dan lezen we wel wat er op de borden staat enzo. Daar ligt zijn interesse.
Doe je er iets mee, met die extra oefeningen?
Mijn zoon zegt dingen die meer op Ftella en ftoel lijken, dan op S tella en stoelquote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijnes gaat strakssss naar de gleuzeleuke glupsengloep!
Ik vermoed dat wij de logopedist nog wel gaan zien![]()
Woordenschat meer dan prima. Maar die articulatie. ..
Hoi!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:44 schreef mignonne het volgende:
[..]
Mijnes gaat strakssss naar de gleuzeleuke glupsengloep!
Ik vermoed dat wij de logopedist nog wel gaan zien![]()
Woordenschat meer dan prima. Maar die articulatie. ..
Maar ik ken die juf en die remedial teacher etc.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Maar bijvoorbeeld een kind wat uit de klas gaat voor motorische remedial teaching, zou je daar als ouder ook elke keer bij willen zijn? En wat nou als ze bijvoorbeeld in groepjes met een andere leerkracht iets doen, kan dat dan wel of...?
Goed, dat is misschien niet medisch, maar ook met een ander dan je eigen juf/meester.
Die mogelijkheid was er hier niet eens, we hebben later een keer mee mogen kijken, ik had de vakleerkracht al wel een hand gegeven en even gesproken hoor, maar het was ook erg leuk om even mee te kijken.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:52 schreef -mandy- het volgende:
MRT zou ik de eerste keer/keren ook meegaan denk ik, al was het maar om te zien hoe het er aan toe gaat.
Denk dat je wel gelijk hebt. Althans, ik weet dat nog wel van vroeger dat de wildste verhalen de ronde dedenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 20:35 schreef Nijna het volgende:
Ik heb even snel bijgelezen, maar ik vind dat het ook wel erg opgeblazen wordt allemaal...
Natuurlijk vind ik wel dat je op de hoogte moet zijn van dingen als een bezoek aan een schoolarts bijvoorbeeld of een logopedist(e).
Maar bijvoorbeeld een kind wat uit de klas gaat voor motorische remedial teaching, zou je daar als ouder ook elke keer bij willen zijn? En wat nou als ze bijvoorbeeld in groepjes met een andere leerkracht iets doen, kan dat dan wel of...?
Goed, dat is misschien niet medisch, maar ook met een ander dan je eigen juf/meester.
Ik merkte op het schoolplein ook dat dat hele schoolarts bezoek veel groter wordt gemaakt dan het is, het ging al over uitkleden en dat ze ergens anders heen zouden gaan met zo'n arts (kleding bleef dus aan en het was gewoon op school zelf bij ons). Mensen zijn ook wel heel goed in dingen invullen terwijl ze eigenlijk nog niet weten wat er gaat gebeuren. Maar het lijkt soms bijna een soort massa hysterie.
En nee, ik ben echt niet een moeder die alles maar laat gaan (ik denk dat ik best wel bezorgd ben eigenlijk), maar de brief die wij van de GGD kregen was duidelijk, er stond precies in wat er ging gebeuren en waar en wanneer. En ook dat je indien gewenst aanwezig mocht zijn bij het onderzoekje. Ze hadden het ook netjes voorbereid in de klas, verteld wat er ging gebeuren e.d., ze heeft er niks aan overgehouden (behalve bezoekje aan de KNO, vandaag was ze aan de beurt voor de neusamandel, dat is me behoorlijk tegengevallen, maar dat hoort denk ik meer in het betreffende topic...)
Het is dat ik weet dat je niet in mijn werkgebied woont maar anders was je vast bij mij geweestquote:Op woensdag 14 augustus 2013 21:39 schreef Vicky het volgende:
Bij Amber was er een logopediste in de klas geweest. Zij had wat adviezen voor ons. Zij had gezegd dat Amber eigenlijk wel naar logepedie zou moeten gaan omdat ze destijds oa koninin zei.
Wij waren van mening dat dat niet nodig was en zijn zelf met Amber gaan oefenen.
Ik ben meegeweest naar de schoolarts. We hadden een hele leuke jonge meid.
Volgens dit linkje van GGD Amsterdam kun je mee als je dat wil. Het is hier dus kennelijk niet standaard dat er een ouder bij aanwezig is.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:39 schreef debuurvrouw het volgende:
Is het niet gebruikelijk mee te gaan naar de schoolarts? Ik kan me niet anders heugen dan dat ikeen vragenlijst moest invullen en ook vragen beantwoorden. Ook werd er in de onderbroek gekeken (liesbreuk check?) bij de andere onderzoekjes bleef ik op de gang. (Kleurenblind test, ogentest, gehoortest)
Geen centje pijn. Ik denk eigenlijk dat dit jaar mijn officiele afscheid gaat zijn van de schoolarts.jongste gaat naar groep 7.
tenzij ze op jaar oproepen. Dan duurt t nog even.
Nou, daar hoef ik dan niet bij te zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Volgens dit linkje van GGD Amsterdam kun je mee als je dat wil. Het is hier dus kennelijk niet standaard dat er een ouder bij aanwezig is.
http://www.ggd.amsterdam.(...)idszorg/onderzoek-0/
En volgens dit linkje zijn er nog twee contactmomenten met middelbare scholieren.
http://www.ggd.amsterdam.nl/jeugd/jeugdgezondheidszorg/
O, op die manier afscheid, haha, jij hoeft er niet meer bij te zijn.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, daar hoef ik dan niet bij te zijn.is mijn oudste twee jaar geleden al geweest en moet ie aankomend jaar weer. Geen idee er zijn veel onderzoekjes etc op de middelbare. (Faalangst, dyslectie, rekentoets, taaltoets, psychisch welzijn, beroepskeuzetest... Etc etc)
Dat komt bij ons wel voort uit logopedie en fysiotherapie bezoeken. Ik bedenk me net dat ik daar misschien niet zo duidelijk in ben geweest.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 11:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Doe je er iets mee, met die extra oefeningen?
Ehm, met alle respect, maar 'voor ons zou het makkelijker zijn'... Ik zou eerst kijken naar de behoeften van je kind. Bovendien denk ik dat deze regeling van de betreffende school niet uit de lucht is gevallen en dat je daar ook op had kunnen anticiperen. Of zie ik iets over het hoofd?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:42 schreef Bleie het volgende:
Weet ik, maar voor zover ik weet leggen de meeste scholen het niet zo op. Het zou voor ons bijv veel makkelijker zijn om haar ma, di, do de hele dag naar school te laten gaan, en wo en vrij thuis te houden. Nou ja, inmiddels hebben we in elk geval voor 1 middag een opa en oma ingeschakeld. Het zal wel loslopen.
dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo... Ik lees die van mij nog steeds voor, gewoon omdat het leuk is en daarnaast goed voor haar taalontwikkeling.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 16:36 schreef simmu het volgende:
selene moet dit jaar ook richting schoolarts en ik had zo gedacht haar te vragen of ze wil dat ik (of de papa) meegaat. ze is behoorlijk zelfredzaam en dolgelukkig op school. daarnaast heb ik tot nu toe prima ervaringen op school.
ik ben er wel een voorstander van om school en thuis best strikt gescheiden te houden. dus ik ga niet voorlezen, maar doe wel decoraties en ik ga al zeker niet huiswerk doen met haar. komop; ze is 5. als ze extra dingen nodig heeft doen we dat wel via de formele weg met logopedie of fysio of watdan.
Met 5 jaar niet meer voorlezen?! Ik ben net gestopt met het voorlezen van mijn oudste (12 jaar, leest zelf vanaf zijn 4e). En dat vindt hij eigenlijk best jammer!quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 00:39 schreef Sjeen het volgende:
[..]
dat begrijp ik eerlijk gezegd niet zo... Ik lees die van mij nog steeds voor, gewoon omdat het leuk is en daarnaast goed voor haar taalontwikkeling.
Natuurlijk weten we dit al een tijdje, maar er is gewoon niet echt een oplossing.Ik werk zelf ook in het onderwijs, en kan dus geen vrij nemen, mijn man is freelancer, en die kan ook niet zo maar 'nee' zeggen tegen opdrachtgevers - al zal hij toch wel het merendeel van die dagen thuis gaan werken.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ehm, met alle respect, maar 'voor ons zou het makkelijker zijn'... Ik zou eerst kijken naar de behoeften van je kind. Bovendien denk ik dat deze regeling van de betreffende school niet uit de lucht is gevallen en dat je daar ook op had kunnen anticiperen. Of zie ik iets over het hoofd?
psiesquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:48 schreef bodpa09 het volgende:
Simmu bedoelt dat ze niet op school gaat voorlezen,maar wel helpt met de decoraties. Althans, dat vermoed ik.
Ik ken heel veel scholen met dit beleid juist.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:03 schreef Bleie het volgende:
En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.
Wat een rare reactie. Alsof je, als je zegt wat Bleie zegt, niet zou willen kijken naar de behoeften van een kind. Ze geeft toch een alternatief (dat wat hen zelf betreft makkelijker zou passen) waarbij ze ook inspringt op de behoeften van een mogelijk vermoeid kind?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 21:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ehm, met alle respect, maar 'voor ons zou het makkelijker zijn'... Ik zou eerst kijken naar de behoeften van je kind. Bovendien denk ik dat deze regeling van de betreffende school niet uit de lucht is gevallen en dat je daar ook op had kunnen anticiperen. Of zie ik iets over het hoofd?
idem, prima te doenquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier is het eigenlijk standaard dat de kindjes gewoon hele dagen gaan. op woensdag en op vrijdagmiddag zijn ze vrij.
D heeft er gelukkig nooit last van gehad
en voorlezen is niet alleen goed voor taalontwikkeling, maar ook gewoon gezellig toch
bij ons een vast ritueel van het naar bed gaan
Ik zie dat bij de neefjes ook, die lunchen twee keer per week bij mijn ouders en vinden dat geweldig. Mijn ouders genieten er ook van.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:19 schreef WupWup het volgende:
Mijn dametje gaat per eind november naar de basisschool. Op deze school hebben ze voor groep 1 op maandag en vrijdag een volledige dag en di-wo-do halve dagen. Dat wordt dan per leerjaar opgebouwd. Lijkt me een prima systeem. Ik vind het alleen erg jammer dat er nu zoiets is als een continurooster waar je dus geen keuze krijgt om thuis te eten. Ik vond het zelf vroeger altijd heerlijk om even tussen de middag van school weg te zijn om te lunchen (bij opa en oma).
Hier mogen ze geen balletpakje, i.v.m. lastig aan/uitkleden ofzoquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:30 schreef mignonne het volgende:
Mijn school heeft gewoon een soort individueel beleid, je mag zelf kijken hoe en wat en woensdagmiddag en vrijdagmiddag zijn standaard vrij.
Wij hebben in overleg met de juf juist wel besloten om de eerste paar maanden de oudste alleen de ochtenden te laten gaan. Ze heeft niet zo'n groot energie-level, ondanks dat ze een hele dag best wel zou willen als ik het haar nu vraag denk ik dat ze het niet trekt, haar gezondheid is er niet echt naar. Ze viel na het kijk-ochtendje (09:00 tot 10:30) als een blok in slaap achter op de fiets![]()
Maar goed, wij hebben er zin in![]()
We moeten nog even gympjes kopen en een balletpakje krijgt ze van mn vaderom in te gymmen, helemaal leuk
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingeproptquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Alleen maar leuk, toch? S zou het geweldig vinden met balletpakje, en die is altijd zo klaar met omkleden. No problem.
Hier twee keer per week gym en soms nog een dansles.
Eli heeeft op school 2 jaar zwemles gehad en is nog steeds niet watervrij...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Schoolzwemmen is leuk, maar diploma's halen de meeste kinderen toch wel al ervoor.
Dat gaat Timo ook, precies die dagen en tijden. Ik hou mijn hart vast, maar als het nodig is kan hij op woensdag thuisblijven. En als hij op woensdag wel gaat dan is het tot 12:00. Dinsdag en vrijdag zou ik hem ook nog kunnen ophalen tijdens de lunch.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 22:00 schreef Vicky het volgende:
Tess gaat meteen volledig naar school (van 8.30 tot 14.45, behalve de eerste dag want dan mag ze pas om 9.30 komen). Na school gaat ze maandag en donderdag door naar de BSO.
Heb de BSO wel gevraagd of ze willen bellen als het niet meer gaat.
S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:31 schreef Chan het volgende:
Ohw ja komende maandag begint het alweer voor een heleboel kinderenT gaat dinsdag 3 september pas, eerst nog lekker vakantie vieren nu
![]()
Op maandag heeft hij een andere juf, waar hij nog geen kennis mee gemaakt heeft. Dus daarom gaat hij pas dinsdag.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:45 schreef mignonne het volgende:
[..]
ja, ze vond haar vorige pakjes ook helemaal leuk, maar daar krijg ik haar echt niet meer ingepropt![]()
ze was zo trots toen opa een pakje beloofde, de winkel is nog tot volgende week gesloten ivm vakantie, daarna gaan we uitzoeken.
Ja het is ook een nare school.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:29 schreef miss_sly het volgende:
Op basis waarvan heb jij destijds voor die school gekozen, Pvoess? Het klinkt echt allemaal naar.
Wat jammer dat die dagen al vol zaten. Hier is zo'n enorme leegloop op de bso dat elke dag nog plek genoeg was. Gaat ze wel op de wachtlijst voor een andere dag? Wel fijn dat de bso er pas in oktober bij komt, ik heb dat ook nog overwogen maar dat was niet haalbaar.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
S gaat volgende week en de week erop twee ochtenden 'wennen', vier in totaal dus.. Daarna gaan we een week op vakantie en pas op 10 september gaat ze fulltime meedraaien.
In oktober komt daar twee dagen BSO bij. Helaas op donderdag en vrijdag. Ik had liever maandag of dinsdag en vrijdag gehad, maar de maandag en dinsdag zijn uiteraard vol. We gaan even kijken hoe het allemaal loopt.
Dat is fijn om te horen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:26 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hier was er wel iets ruimte voor, maar er werd vantevoren ook uitgelegd dat ze de ervaring hadden dat kinderen langer verdrietig bleven (en elkaar aansteken) als er ouders maar blijven rondhangen.
je mocht de eerste week je kind de klas inbrengen om samen het stoeltje te zoeken enzo, maar daarna werd verwacht dat je gewoon wegging. Een huilend kindje mocht bij de meester afgegeven worden.
Zwemmen doet dana sinds ruim 4,5 hier op de sportschool..gaat echt goed! Schoolzwemmen hebben ze hier helaas afgeschaft.
ja een winkel hier in het dorpquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je een (ballet)speciaalzaak bedoelt?
De decathlon, mocht je die in de buurt hebben, verkoopt ze ook.
Vast begrijpelijk vanuit juf-perspectief, maar ook wel een tikje betuttelend vind ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 12:43 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Hier ook geen balletpakjes bij de kleuters. meike was daar ook heel teleurgesteld over, maar de reden was dat iedereen dat dan wel wou, en dan kon het wel zo zijn dat meike het wel zelf kon, een ander misschien niet en dan had de juf extra werk. Nu gaat ze naar groep 3 en mag het wel. Kind blij!
Wilde dat vanochtend doen maar lukte niet ivm de DIGID waar je niet mee in kon loggen ivm cyberattacksquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 13:02 schreef mefke79 het volgende:
Iedereen er al aan gedacht om je kinderopvangtoeslag aan te passen?
Daarom juist...quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Kijk, jij zit in het basisonderwijs, jij weet hoe het er aan toe gaat.
Bleie, mijn reactie was wel een beetje geirriteerde. En naar jou toe is dat niet terecht (denk ik!).quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:03 schreef Bleie het volgende:
[..]
Natuurlijk weten we dit al een tijdje, maar er is gewoon niet echt een oplossing.Ik werk zelf ook in het onderwijs, en kan dus geen vrij nemen, mijn man is freelancer, en die kan ook niet zo maar 'nee' zeggen tegen opdrachtgevers - al zal hij toch wel het merendeel van die dagen thuis gaan werken.
En natuurlijk vind ik het belangrijk wat goed is voor mijn kind. Maar ze heeft ook al 4 wenochtenden gehad, en toen vond ik haar echt niet overdreven moe. Volgens mij zou ze 3 hele dagen, en dan wo en vrij thuis prima aannkunnen.
Daarbij ken ik geen enkele andere school met dit beleid, dus alle andere kinderen kunnen het blijkbaar wel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |