Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Water
En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste
[ afbeelding ]
ik denk dat ie wel groot genoeg is.
[ afbeelding ]
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Vicky het volgende:
[..]
Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
onderbouw moet gymkleding meenemen, en dan schoenen zonder veters maar met klitteband. Vanaf de middenbouw moeten we een gymshirt kopen op school en moeten ze in een donkerblauwe gymbroek gymen.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!
En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks![]()
ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:
Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:
Water
En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste
Ook goeie! thanks.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.
Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
zwarte markeerstift.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?quote:
in schoenen blijft het goed zitten.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cakequote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!
Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag isquote:Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!
Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag
Ik ga in principe voor fruit iedere dag, en dan zo nu en dan eens iets anders (erbij). Ze vindt het lekker en is het nu ook gewend iedere ochtend, dus prima zo.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven.
Meldt, hier 2 dames met zo'n beker. De oudste gebruikt hem al een half jaar of iets langer. Ze moeten even handigheid krijgen in het inknijpen van dat ding, maar als je em los laat dan is het ding ook gelijk dicht. Ze hadden hier vloerbedekking in de klas en dan moesten de kinderen met open beker bij de wasbak staan drinken.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkflesmaar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken
[ afbeelding ]
http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Hier precies hetzelfde! Gelukkig vindt Kyllian fruit heerlijk en krijgt hij dat dus elke dag mee en niet alleen op woensdag. Ik heb hm nog nooit horen klagenquote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus
Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou wasquote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkflesmaar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was
nee hoor... ik deel je meningquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters.
Nou dat is toch ook vies. Mijn oudste loopt al 2 jaar met een schimpie hierdoor... Ik heb er nooit bij nagedacht maar nu dus echt wel!quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters.
Ik begreep dat het om glijmiddel ging alleen niet de link met die drinkfles.quote:
Hier is Hello Kitty ook populair als trommel.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:13 schreef Nijna het volgende:
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus.
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.
We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.
Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.
I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.
Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.
WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).
NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.
Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
ontbijtkoek, granenreep, rijstewafel, knijpfruit, knijpyoghurt, fruit, aparter fruit (paar kersen, frambozen ofzo) een gekookt eitje, als we pannenkoeken eten bewaar ik er wel eens 1 voor haar lunch de dag erop. liga, matze, letterkoekjes,,rozijntjes.. echt er is zat te vinden hoor.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt.En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven.
Foto maken en wegdoenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Ik heb hier nog steeds alle werkjes in tassen liggen van de speelzaal. De thema werkjes/knutsels zoals herfst/kerst enzo bewaar ik apart gesorteerd en thematiseer de woonkamer steeds een beetje naar het seizoen. De tassen moet ik echter nog eens doorheen en daar de mooiste uitvissen voor haar bewaardoos. Alles bewaren kan echt niet, maar ben zo'n emomuts in dingen weggooien.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).quote:Op zondag 7 juli 2013 07:06 schreef Kleurdoos het volgende:
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
quote:Op zondag 7 juli 2013 07:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
Die is inderdaad wel heel gaaf!quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooooooo
deze MOET ik voor Evie kopenleuk leuk
http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
Ik heb er 1 voor de meiden, maar de drukknop is nogal zwaar in te drukken. En je moet dus de knop ingedrukt houden tijdens het drinken. Het lukt Hannah in elk geval niet.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
[ afbeelding ]
Tekeningen scan ik in, of maak er een foto van, afhankelijk van de grootte. Van werkjes maak ik een foto. Ze komen even op de kast te staan, maar gaan weg als het volgende werkje mee naar huis komt, of ik opruimwoede krijgquote:Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |