abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:26:46 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128489666
De grote vakantie begint bijna! Eerst nog even heerlijk genieten van je verkleuterde peuter en dan is het zo ver! Hij/zij mag naar school!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?

[ Bericht 23% gewijzigd door RockabeIIa op 02-07-2013 09:32:00 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 09:54:43 #2
5428 crew  miss_sly
pi_128490266
*O* Geweldig topic!

Onze dame gaat meteen de eerste dag na de vakantie wennen! De maandagochtend tot de lunch. Ze kijkt er zelf enorm naar uit.

Eigenlijk zou ze gewoon al fulltime aan de bak kunnen/mogen, omdat ze natuurlijk in de vakantie al 4 jaar wordt, maar omdat we twee weken later nog een weekje op vakantie gaan, hebben we met de juf afgesproken dat ze vier ochtenden komt wennen voor onze vakantie en dan na de vakantie fulltime gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128490425
Geniaal topic! meld!

Mijnes gaat de eerste dag na de vakantie beginnen (in ons geval is dat begin september) en ze gaat dan direct meedraaien, dus niet eerst wennen. Gezien haar energie-level gaan we na overleg met school echter wel voor de eerste maanden halve dagen. Sowieso zijn de woensdag en vrijdag hier 's middags vrij. En op de andere drie dagen gaat ze 's middags met de gastouder mee zodat ze daar nog uit kan blazen.

Binnenkort kennismaken op school met de juf en dan zullen we wel horen hoe het zit met fruitmoment en lunches en wat nog meer.
:)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:10:52 #4
5428 crew  miss_sly
pi_128490638
De school waar S heengaat, heeft continuerooster. Vier dagen van 8.45-14.45 en op woensdag van 8.45-12.30. zoals het er nu uitziet, zal ze vanaf na onze vakantie, dus half september ongeveer, in ieder geval de vier dagen gaan. Indien moe kan ik haar op woensdag thuishouden.

Hier moeten we dus een lunchtrommel en fruittrommel en twee drinkbekers hebben. En gymschoenen, zei de juf. Die blijven op school liggen, in een grote bak. Wel opletten dat ze niet te klein worden :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:12:15 #5
190853 RockabeIIa
pi_128490678
Hier mag pas vanaf 10 september gewend worden. Ik had em het liefst gelijk na de grote vakantie naar school, hij wil zelf al 2 jaar naar school... maar nog iets langer wachten dus, dit ivm de schoolverzekering.

Ik ga vandaag eens een leuke aftelkalender maken. Mag ie elke dag een sticker plakken of er een kruisje in tekenen, zoiets. Dat heb ik destijds ook met mijn oudste gedaan. Hier duurt het nog wel 3 maanden maar goed, dan is hij er iig mee bezig. En zijn broer ook ;) Die vindt het ook erg spannend dat ze straks allebei naar dezelfde school gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:17:49 #6
190853 RockabeIIa
pi_128490819
Voor mijn oudste heb ik destijds een rugzakje met naam laten maken bij Bulbby

Dit was een speciaal kleuterrugzakje, maar hij was echt al snel te klein. Er past amper een flinke broodtrommel, banaan en 2 bekers/pakjes drinken in. Plus, 25 euro vond ik best duur voor zo'n zakkie (die na 1 dag al vuil was omdat meneer er mee over de grond liep te slepen :') )

Dit keer toch maar op zoek naar een wat grotere ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:21:34 #7
5428 crew  miss_sly
pi_128490920
Ja, dat is wel een goede. Ik heb een heel leuk rugzakje voor S, maar geen idee of het groot genoeg is voor twee trommels en twee bekers. Meer hoeft er niet in, toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?

En nu we het toch over drinkbekers hebben: waarmee gaan jullie die vullen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:25:10 #8
190853 RockabeIIa
pi_128491022
Ik ben bij B eerst begonnen met drinkbekers en uiteraard was ik dat gesop in de tas vrij gauw zat. Nu krijgt ie gewoon 2 pakjes drinken mee; 1 melk/melkproduct en 1 fruitsap.
Daarnaast krijgt ie in zijn brooddoos naast een boterham meestal een zakje knijpfruit of knijpyoghurt en fruit naar keuze (druiven, banaan of appel).
pi_128491054
Water :)

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste :)

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
pi_128491294
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
pi_128492852
*O* Mijn dame gaat na de grote vakantie ook naar school *O* Ze heeft er al helemaal zin in. Elke keer als we bij school zijn vraagt ze wanneer ze mag.

Ze mag 2 september om 9.30 op school komen. Onze school heeft ook continurooster. Dagelijks van 8.30 tot 14.45 en op woensdag van 8.30 tot 12.15.

In principe gaat Tess meteen de hele dag en ook door naar de BSO. Maar ik ben maandag de hele dag vrij dus als het echt niet gaat kan ze mee naar huis. M. werkt op dinsdag halve dagen, ik ben woensdag en vrijdag vrij. Donderdag zal ze wel de hele dag naar school moeten en daarna ook nog naar de BSO. Amber gaat op dezelfde dagen naar de BSO.

Bij ons krijgen ze een gymtas. Ik moet schoenen en gymkleren gaan kopen. Daarnaast een rugtasje en 2 broodtrommels. 1 voor het 10-uurtje en een voor de lunch.

Ik koop geen drinkbekers meer. Zelfs de allerbeste drinkbekers gaan lek. Ik heb bij Amber meermaals een natte en vieze tas teruggekregen.

Tess gaat vanaf de zomervakantie nog 1 dag naar het KDV en 1 dag naar de BSO. Dan kan ze daar alvast gaan wennen.

MIgnonne, wat een superschattig rugtasje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?

[ afbeelding ]

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
[ afbeelding ]
Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
pi_128493023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
onderbouw moet gymkleding meenemen, en dan schoenen zonder veters maar met klitteband. Vanaf de middenbouw moeten we een gymshirt kopen op school en moeten ze in een donkerblauwe gymbroek gymen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128493117
ja, regels regels, ik ga ns ff kijken of ik wat op de website van school kan vinden. of ik schiet mn buurvrouw even aan, ik dacht dat zij zelf kleding voor haar zoon heeft maar niet helemaal zeker.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:37:47 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128493147
Bij ons gymmen de kleuters in hun ondergoed. Gelukkig, die kunnen zichzelf amper aan- en uitkleden.

De mepal bekers doen het hier fantastisch, ook als mevrouw ze zelf dicht draait. :)

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:39:26 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493208
Driekus mag ook na onze vakantie *O*
Hij gaat tot half augustus naar de gewone opvang. Daarna hebben we een maandje geen opvang ivm vakantie en dan start hij op 15/9 op de kdv-groep die bij de school hoort. Wij hebben gekozen voor een integraal kindcentrum op montessoribasis en daar mogen ze vanaf 3 al heen op opvangbasis. Dus eerst twee weken op opvangbasis, twee dagen in de week. Na zijn verjaardag stap hij dan officieel over naar school en bso, maar in de praktijk is het enige verschil dat hij wel vijf mag/kan. Als het aan mij ligt doen we dat nog niet, ik wil hem graag nog een jaartje om de vrijdag naar opa en oma laten gaan. Tenzij natuurlijk blijkt dat hij heel graag gaat. Ook continurooster trouwens, maandag, dinsdag en donderdag 8.30 tot 14.30 en woensdag en vrijdag 8.30 tot 12.30.
Ik heb nog geen idee of lunchtrommels etc nodig zijn, horen we dan wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_128493236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:41:02 #19
381212 Gulara
From the future
pi_128493276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
pi_128493300
Ik heb action bekers voor Mahre en die zijn gewoon goed, eentje lekt nu na 2 jaar! Maar voor die 0,79 cent vind ik het prima, zakje erom en over 3 weken in de prullebak krijgt ze nieuwe voor het komende jaar! Die dure bekers lekken bij mij ook heel snel!

Maar leuk dit topic!
Ninthe is nog een jaar thuis en mag dan ook, en ze roept al zeker een half jaar dat ze ook wil. Vanaf september gaat ze 1 ochtend naar de peuterspeelzaal die in de school is. Zij denkt dus dat ze naar school gaat!
pi_128493354
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
Ook goeie! thanks.
Gaat ook op de bespreeklijst xD
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:45:08 #22
5428 crew  miss_sly
pi_128493434
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:48:02 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493556
Naamstickers? Ik heb ze nog liggen van de flessen voor het kdv.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:51:54 #24
5428 crew  miss_sly
pi_128493690
Op het kinderdagverblijf is het nooit nodig geweest om haar naam ergens op te zetten, dus ik heb nog niets.
pi_128493772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
zwarte markeerstift.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:55:05 #26
5428 crew  miss_sly
pi_128493812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

zwarte markeerstift.
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:05:09 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128494149
Wij hebben stickers in roze/paars/roze-paars. Die plak ik ook in schoenen (met een doorzichtige sticker er over). Blijven zeker een half jaar zitten. Staat meteen het telefoonnummer van papa op, dus als ze verdwaalt, kan ze aan iemand d'r schoenen laten zien. Dat hebben we er duidelijk ingekregen, zijn we altijd bereikbaar. :-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_128494714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
in schoenen blijft het goed zitten.

Broodtrommels moest ik af en toe bijwerken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128496482
Bij Chris zijn alleen de gymschoenen(vanaf middenbouw ook gymkleding) en rugtas gemerkt. Die rugtas nemen ze de pauze en overblijf mee de klas in, dan heeft ieder kind zijn eigen broodbakje te pakken.
Beide met merkstift gedaan en dat blijft wel zitten.

Ik begon met 2 brooddoosjes (pauze en overblijf, elk een boterham), maar na een half jaar ben ik het samen gaan doen in 1 doosje.

En de pop-up fles van Mepal, maar die lekt niet helemaal leeg, maar wel de restjes die nog in de dop zitten. Dat plakt wel als je er sap in hebt..
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15:04 #30
5428 crew  miss_sly
pi_128496604
Bij S wordt er gegymd in ondergoed en met gymschoenen, dus verdere gymkleding hoef ik niet te kopen.
Op deze school worden 's ochtends de trommeltjes met fruit in de ene bak en de trommeltjes met brood in de andere bak gelegd. Tijdens de pauze en de lunch wordt er dan een bak gepakt en mogen ze om de beurt hun eigen spullen pakken. Twee trommeltjes en eventueel bekers is dus wel handig.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:28:28 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497071
Ik gebruik voor 'de kleine lunch' zoals dat bij Sasha op school heet een klein voorraaddoosje voor het fruit (appel, sinaasappel, kiwi etc. etc. maar soms ook cherrytomaatjes). En een broodtrommeltje voor de lunch en idd twee bekers drinken. En als het me zo uit komt wordt dat nog wel eens een pakje idd en bijv. een liga voor de kleine lunch.

Voor Oscar zal dat hetzelfde gaan worden. Hij heeft sinds kort al een spiderman rugzak van papa gekregen, een van zijn mooiste bezittingen, dus die gaat mee naar school.
Hij gaat 10 juli 1 ochtendje wennen op school en as donderdag al even kort wennen bij de BSO ook.
En dan meteen aan het begin van het schooljaar gaat hij volledig mee en net als bij Sasha voorzie ik niet dat het nodig zal zijn om evt. halve dagen te doen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:44:48 #32
5428 crew  miss_sly
pi_128497566
Ik denk dat S het ook niet echt nodig heeft, qua energielevel en qua verwerken van indrukken, om halve dagen te gaan. Ik zie er wel een beetje tegenop om haar naar de BSO te laten gaan per 1 oktober. Ik zou het met mijn werktijden nog wel zo kunnen regelen dat ik altijd tijdens haar schooluren werk, maar dan komen we in de vakanties onherroepelijk in de problemen. Dus hebben we ook BSO geregeld, maar omdat we vrij laat zijn (door de verhuizing ook) konden we niet volledig kiezen. Voorlopig gaat ze dus op donderdag en vrijdag naar de BSO. Zo gauw er een plekje is, zal de donderdag vervallen en ze op dinsdag gaan. Vind ik een fijnere verdeling.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:52:28 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497846
Ik twijfelde ook, bij Sasha heb ik hem de eerste week zelf opgehaald omdat ik het heel heftig vond. Maar omdat Oscar echt meteen aan het begin van het schooljaar mee gaat en er dus meer kindjes ook voor het eerst zullen zijn leek het me handiger om hem ook daar gelijk mee te laten draaien.

Bij de bso waar ze heen gaan hebben ze een Ienimini-groep, waar alle kindjes heen gaan die voor het eerst naar school gaan, en afhankelijk van hoe ze het verder doen kunnen ze daar max 7 maanden blijven, waarna ze over gaan naar de mini-groep voor alle groep 1 en 2 kinderen.
De ienimini is er alleen op dinsdag en donderdag en op maandag gaat hij dus naar de mini-bonz (zoals de groep heet) en dan zit hij bij Sasha dus dat zal ook zo zijn op de allereerste schooldag, dat durf ik dan ook nog wel aan. ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 14:04:30 #34
5428 crew  miss_sly
pi_128498299
Ja, lijkt me erg fijn dat zijn broertje er ook is. Zal de overgang ook gemakkelijker maken.

Tja, en weet je, als het moet, dan moet het. Daar doe je toch weinig aan, he? Ik ben blij dat we het uit kunnen stellen tot oktober, maar als het niet anders had gekund, had ze ook meteen naar de BSO moeten gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:39:49 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501883
Wij hebben deze en die begint na een jaar dagelijks gebruik een beetje te lekken, maar nog niet heel erg. Voor ons is belangrijk dat hij in de vaatwasser kan want anders sta je elke avond nog zo'n fles af te wassen. Dat lijkt de eerste week geen probleem, maar mij kwam het al vrij snel mijn neus uit :+

dinsdag 2 juli 2013 @ 15:41:10 #36
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501926
Oh en onze peuter begint de dinsdag na de vakantie. Ze wordt half september pas 4 dus dan kan ze tot die tijd 3 ochtenden gaan wennen en gewoon 2 dagen per week lekker blijven spelen bij de kinderopvang. Zo groeit ze er dan langzaam in. Ging bij de oudste ook prima zo
pi_128502434
We hebben gewoon haar naam in gymschoenen geschreven, verder hebben ze hun eigen rugzakjes die ze zelf in de kast zetten, en de jassen gaan in luizenzakken met naam, we zijn nog nooit iets kwijtgeraakt tot nu toe! Overigens had ik een hele dure beker..die lekte als een malle. Nu doen we al maanden met een hemabeker van 1,50 en die heeft nog nooit gelekt! Ik heb sins kort ook een plastic bewaarhoesje in de tas gestopt, ze krijgen bijna dagelijks een tekening of knutselwerkje mee, die stoppen ze nu daar in, waardoor het netjes blijft :)
pi_128502546
oja, en we hebben een plat trommeltje voor het 10 uurtje, daar past dan een sultana/ontbijtkoek of stukjes fruit in en 1 pakje drinken. voor de lunch hebben we een gewone trommel en een drinkbeker, meestal met vruchtensap.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:03:01 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128502636
Ik heb maar meteen even daad bij woord gevoegd en een broodtrommel, beker en luizenzak besteld. Door alle vakantie en werkdrukte zou ik dat echt zo vergeten. :D
pi_128503358
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
pi_128503436
Wij hebben fruitdag op woensdag en vrijdag, maar ik geef r ook weleens fruit op andere dagen hoor, paar aardbeien of druifjes enzo :) anders een fruitreep/ontbijtkoek of sultana/liga
pi_128503704
Zo'n bewaarhoes is ook eens even een goed idee, KD. Een koker zou mss ook wel kunnen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:59:44 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_128504516
Hier een Eastpak rugzak, maar dan de kleinere versie. Kan zeker de hele basisschooltijd mee :) Voor Ruben in het knalrood (ook vanwege epipen die erin zit, zodat hij altijd op valt), Jochem wil een zwarte :)
Verder hebben ze allebei een grote broodtrommel van Mepal, een kleine trommel van Mepal en een bijkleurende beker :) Kleine is voor het tienuurtje, de grote voor het overblijven :)

Verder is hier de afspraak dat je als je naar de basisschool gaat, je een bureautje met bureaustoel krijgt (en aangezien dat dus in de Plundra was heeft Jochem hem wat eerder gekregen).

Van school krijgt hij een gymtas die hij een van de eerste dagen gaat versieren en daar gaan gymkleren in, die blijven op school en gaan de laatste dag voor de vakantie mee terug. Schoenen inderdaad wel in de gaten houden ;)

Als hij echt vier wordt hoop ik dat hij van mijn opa een horloge krijgt, dat kreeg Ruben ook toen en dat maakt je wel echt echt echt groot natuurlijk ook al kun je nog niet klokkijken (en ik vind het gewoon een mooi aandenken zeg maar).

Overigens is hier alles beplakt met de goedgemerktstickers, gebruiken we al vanaf de geboorte, dus heb ik niet nieuw hoeven bestellen. Voor Ruben uiteindelijk wel de "ik mag geen noten" bijbesteld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:00:16 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128504532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake :{
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:10:06 #45
5428 crew  miss_sly
pi_128504792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
pi_128504928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
pi_128504988
En chocoladereep en cake. My gawd. Ik had er al een discussie over met mn schoonvader, die vond elke dag een Sultana best kunnen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:16:53 #48
5428 crew  miss_sly
pi_128505016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
Ik ga in principe voor fruit iedere dag, en dan zo nu en dan eens iets anders (erbij). Ze vindt het lekker en is het nu ook gewend iedere ochtend, dus prima zo.
pi_128505264
Voor het tien uurtje gaat mee knijpfruit of banaan of druiven of tomaatjes/komkommer, soms een liga milkbreak.

Eigenlijk nooit snoep/chocola.

Voor de lunch 1 boterham zoet en een boterham hartig beleg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128508227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

[ afbeelding ]

Meldt, hier 2 dames met zo'n beker. De oudste gebruikt hem al een half jaar of iets langer. Ze moeten even handigheid krijgen in het inknijpen van dat ding, maar als je em los laat dan is het ding ook gelijk dicht. Ze hadden hier vloerbedekking in de klas en dan moesten de kinderen met open beker bij de wasbak staan drinken.
Zo'n pop up tuit ding is zo slecht schoon te maken (althans dat is mijn indruk, maar geen ervaring, ik had alleen peuters op de psz waarbij ik er ranzige resten in zag zitten als ze de beker waren vergeten en wij ze voor het idee maar even omspoelden) en dit geval kan gewoon in de vaatwasser en is prima schoon te krijgen. Ik spoel 'em elke dag af en 1 keer per week gaat ie in de vaatwasser.

Wat mij betreft aanrader!
Ik had vandaag voor het eerst lekkage, maar ik denk dat de broodtrommel in de tas (die in de fietstas zat) tegen het indrukding heeft gedrukt, want andere oorzaak van de lekkage kon ik niet bedenken...
Fake it till you make it...
pi_128510494
Ik geef 2 keer brood mee. Tijdens de overblijf is er eigenlijk net te weinig tijd om 2 boterhammen te eten. Nu eet hij om half 11 en 12 uur een boterham. Fruit krijgt hij dan wel uit school..
Ik vraag weleens of hij iets anders wil, maar hij vindt het prima zo. De rest van de klas zit ook tussen brave appels (die juf hip snijdt met zo'n partjesding) en evergreens. Echt zoetigheid daar waakt juf wel over.

De rugtassen doen nu steeds een jaar. Deze heeft ook een gaatje in de bodem, dus die kan de kliko in.. Maar dat zijn dan tassen van een tientje..
pi_128512375
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:00 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[..]

Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake :{
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus :)
Hier precies hetzelfde! Gelukkig vindt Kyllian fruit heerlijk en krijgt hij dat dus elke dag mee en niet alleen op woensdag. Ik heb hm nog nooit horen klagen ;)
  † In Memoriam † dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:15 #53
7074 moussy
kuttekop
pi_128512461
hier hebben ze beide (ook de pubert) een lunch-koeltasje, zooo niet hip natuurlijk, dus die gaat weer in een rugzak :P

Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 20:50:23 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_128512469
Druifjes, tomaatjes, aardbeitjes, de laatste tijd overigens vaak wat van die kleine letterkoekjes (grote zak in de koektrommel en dan 8 a 10 lettertjes in een bakje meegeven), stukjes appel (eerst wilde hij een hele, maar dat wil hij nu niet meer)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128512837
Oudste heeft een broodtrommel, fruittrommel en beker met naam erop.
http://www.koterkado.nl/p(...)O9kbgCFYTItAod3mUA4g
Die zijn nu na 2,5 jaar wel aan vervanging toe. Halverwege groep 3 ben ik toch maar pakjes drinken mee gaan geven vanwege de natte tas.
In groep 1 en 2 had hij gewoon melk mee wat op school in de koelkast kon. Nu zit hij echter op een school met ipv 30 kinderen meer dan 400 kinderen, dus melk in de koelkast gaat dan niet.
pi_128513559
Leuk topic! Jaël is afgelopen donderdag kennis wezen maken met haar klas en na de vakantie begint ze meteen op 19/8. Ze heeft er veel zin in!
Hier geen continurooster, dus ze komt lekker onder de middag thuis eten. In de ochtend mag ze een beker drinken en een fruit of koekje mee.
Komende donderdag neemt ze afscheid en viert vast haar verjaardag op de peuterspeelzaal.

Wij moeten nog op zoek naar een nieuwe tas en Saar mag dan ook meteen een nieuwe tas want die mag begin september starten op de peuterspeelzaal.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:05:57 #57
190853 RockabeIIa
pi_128515835
quote:

[ afbeelding ]

Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was :D
pi_128516240
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus :).
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.

We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.

Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen ;) ) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.

I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.

Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.

WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).

NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.

Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
pi_128516471
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:05 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ik snap je, ik ben er ook bijna(!) door geintrigeerd. Ik zou er een flesje lube bij kopen als ik jou was :D
:?
pi_128516834
Ben ik de enige die gymen op blote voeten vies vindt?
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters. :)
pi_128516894
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij peutergymen nu nog met onze dochter maar ik vind het echt smerig als kindjes op blote voetjes lopen. Niet omdat ik die kindjes vies vind, maar ik denk dan aan bijvoorbeeld wratten die besmettelijk zijn enzo. Gewoon bah! Ik moet me maar eens verdiepen in wat onze basisschool voor gymschoenbeleid heeft voor de kleuters. :)
nee hoor... ik deel je mening
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:24:07 #63
190853 RockabeIIa
pi_128516896
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:17 schreef mignonne het volgende:

[..]

:?
?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:25:46 #64
190853 RockabeIIa
pi_128516991
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:23 schreef _NIKKI_ het volgende:
Nou dat is toch ook vies. Mijn oudste loopt al 2 jaar met een schimpie hierdoor... Ik heb er nooit bij nagedacht maar nu dus echt wel!
  dinsdag 2 juli 2013 @ 22:25:56 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_128517000
Je zal maar per ongeluk de verkeerde meegeven :+

Hier ook niet op blote voeten hoor, bah. Terwijl ik juist een blotevoetenmens ben :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128517319
Ik heb gelijk even de schoolgids gecheckt: "bij het gymen dragen de kinderen geschikt schoeisel". :D
Hoef ik toch niet op zoek naar een andere school. :)

Ohh getsie Rocka! Ik snap dat je er nu inderdaad wel over nadenkt!
pi_128518756
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:22 schreef -Spring het volgende:
Sensilube, vermoed ik.
Ik begreep dat het om glijmiddel ging alleen niet de link met die drinkfles.

Maar Rocks is zo te zien een stuk meer thuis in de roze hulpstukken dan ik. Ik had er geen seconde zo aan gedacht en gelukkig mijn 4-jarige ook niet :+
pi_128519612
Leuk topic! Mijn B gaat ook na de vakantie naar school. Ze is al 4 x gaan wennen, wat heel goed ging, alleen het afscheidnemen was moeilijk. DE eerste weken mag ze maar halve dagen, daarna wordt het opgebouwd naar hele dagen (behalve de woensdag natuurlijk). Voor het tienuurtje ga ik fruit meegeven, en ik enk een lege beker, zodat ze water kan nemen als ze wil. Bij de lunch kan ze schoolmelk krijgen, eens kijken wat dat kost. En een deel van het jaar is er gratis schoolfruit vanuit een of ander overheidsproject. Weet niet meer helemaal hoe dat zit.

We hebben vanaf 1 september bso, die belden vandaag ook al over wennen. Ik ben eigenlijk een beetje klaar met al dat wennen, het is amper te doen met opvang zo.
pi_128528743
Als ik moest kiezen met gym, zou ik ook geen blote voeten doen...
pi_128622397
Dewi heeft net de wenperiode gehad.
Zij mocht naast de speelzaal al volledige dagen meedraaien in de instroomgroep.
Het viel mij reuze mee dat ze dit ook echt kon volhouden.
Sterker nog ze baalt een beetje van de zomervakantie, want dan is de school dicht.
Na de zomervakantie mag ze door in groep 1.
pi_128622774
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 22:13 schreef Nijna het volgende:
In augustus wordt I 4 jaar.
Ze is vanmorgen wezen wennen (1e keer mag je er 10 minuten bij blijven) en gaat donderdag nog.
Bij ons op school gaan ze 5 ochtenden, geen middagen in groep 1 en in principe gaat ze ook gelijk 5 ochtenden na de zomervakantie.
Voorbereiding... ze wist al een beetje hoe het ging van grote zus :).
Verder heb ik verteld dat ik even mee mocht in de klas en dat ik dan weer naar huis zou gaan en haar na school op kwam halen.

We zijn vorige week samen een bakje uit gaan zoeken (Hello Kitty werd het) voor het fruit. En ze heeft een contigo beker, die die mignonne eerder postte.
Tasje heb ik even een tasje gepakt wat we nog hadden en ik was eigenlijk bezig gegaan met een tas te maken voor haar en zus, maar dat schiet niet op.
Zus moet sowieso iets anders, maar of dat zelfmaak project gaat lukken weet ik noog niet.

Lunchpakketje hoeven ze alleen bij overblijven, dat doen ze incidenteel.
Maar voor de "ochtendpauze" geef ik eigenlijk voornamelijk fruit (gesneden, juf doet dat hier niet voor 26 kinderen ;) ) mee. Soms krijgen ze er 1 ligakoekje of een stukje ontbijtkoek bij.
Ze hebben bij ons op school niet echt regels daarvoor, omdat het tot nu toe eigenlijk wel goed gaat.
Maar ik vind het zelf wel weer een mooi meegenomen fruitmomentje, thuis eet vooral de oudste dat toch minder makkelijk dan op school.
Ze vraagt wel eens om koekjes met chocolade e.d. maar dat vind ik niks voor op school, krijgen ze dus ook niet mee.
Om te drinken krijgen ze eigenlijk altijd oploslimonade mee.

I. had vandaag een jurkje aan wat haar lekker zat. Speelproof, dus mag vies worden.
Gewoon comfortabele kleren, geen speciale eerste dag outfit hier.

Bij ons gymmen groep 1 en 2 in ondergoed en op blote voeten, dus geen gedoe met gymschoenen enzo.

WEL HANDIG:
- Naamlabels voor op bekers en bakjes (bijvoorbeeld van goedgemerkt, daar heb ik zelf goede ervaringen mee, blijven goed plakken, kunnen ook in schoenen)
- Naam in de jas (er bestaan ook instrijklabels met naam, maar ik schrijf het eigenlijk meestal).
- Vriendenboekje (leuk voor later, ze gaan er vanzelf mee leuren als ze zo ver zijn, I. krijgt deze voor haar verjaardag).

NIET HANDIG:
- Op hete dagen melkproducten meegeven in een beker, het duurt vaak even voor het pauze is en dan is de melk oid warm, geen idee wat dat voor de houdbaarheid doet, maar goed lijkt het me ook niet.
(pakjes zou ik dan eerder doen als je melkproducten wilt meegeven).
- Gymkleren/boeken/e.d en eten/drinken in dezelfde tas. Als je lekkage hebt dan is alles nat.
Mijn oudste heeft een zwemtas waar in groep 3 ook de gymkleren in mee kunnen.

Speelafspraakjes:
- Als ik iemand verder niet ken dan breng ik ze zelf weg, of ik ga mee, andere ouders doen dat ook.
- Telefoonnummers uitwisselen, als er iets is kan je altijd bellen of gebeld worden.
- Toevallig had ik vandaag voor het eerst een moeder die vroeg of er bijzonderheden waren, eigenlijk best goed, al ga ik er ook een beetje van uit dat ouders het zeggen als er wel bijzonderheden zijn.
- En als ik er geen goed gevoel bij heb dan ga ik of mee of er wordt niet gespeeld (kindje die bij mijn oudste in de klas heeft gezeten en heel claimend was, geen fijn gevoel bij de ouders, is ze nooit gaan spelen, maar nu komt mijn jongste bij het 2e kind van dat gezin in de klas die ook gelijk vandaag zo ongeveer mijn kind claimde en wilde spelen, maar dat kwam gelukkig niet uit...). En misschien is er niks aan de hand, maar mn alarmbellen gaan af en als mijn dochter er al wil spelen dan ga ik mee, maar ze leek ook niet heel geïnteresseerd (en daar ben ik niet zo heel rouwig om).
Hier is Hello Kitty ook populair als trommel.
Zelf gebruik ik pakjes drinken, maar ik ga overstappen, want er is nu dagelijks een lekkage in haar rugzak doordat ze het pakje niet opdrinkt en deze in haar fruit trommel terug stopt om te bewaren. :{
Via de chinese Ebay zo'n Bento trommel besteld met uitstekers.
Lijkt mij leuk om 1 keer per week iets speciaals te doen.
pi_128623427
Leuk idee om er wat speciaals van te maken :).
Oeh, dat pakje in haar fruitbakje... lekkerdelek
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:19:29 #73
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_128642683
Een speciale lunch is leuk, maar hou er rekening mee dat het wel snel op moet.
Ze hebben meestal 15 tot 20 minuten de tijd om alles op te eten en te drinken tussen de middag. De overblijfjuffen (in ons geval oude dametjes) zijn streng!
.... met gevoel voor drama....
  vrijdag 5 juli 2013 @ 23:52:09 #74
190853 RockabeIIa
pi_128644386
Oja, mijn oudste heeft vaak zijn brood niet eens op omdat ie zo kletst... Sinds ik dat weet doe ik er ook een zakje knijpyoghurt bij

Ook niet handig/lekker trouwens: Filet americain mee op brood :')
  † In Memoriam † vrijdag 5 juli 2013 @ 23:59:47 #75
7074 moussy
kuttekop
pi_128644707
leverworst is ook zo'n goeie om niet op brood te doen als het ook maar iets warmer dan 15 graden is :')
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_128645262
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

ontbijtkoek, granenreep, rijstewafel, knijpfruit, knijpyoghurt, fruit, aparter fruit (paar kersen, frambozen ofzo) een gekookt eitje, als we pannenkoeken eten bewaar ik er wel eens 1 voor haar lunch de dag erop. liga, matze, letterkoekjes,,rozijntjes.. echt er is zat te vinden hoor.

Hier een continurooster dus ze blijven alle dagen over en op woensdag en vrijdagmiddag uiteraard vrij.
pi_128650402
Kd goede tip van die bewaar hoes.
Tijn wordt 13okt 4 dus t schiet op en hij moet ook een grotere rugzak.
Even rekening houden met die hoes en idd 2bekers,brood trommeltje,fruit bakje..
..
  zaterdag 6 juli 2013 @ 09:22:10 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_128650943
Hier worden de werkjes aan het einde van een thema meegegeven en worden we van te voren gewaarschuwd dat we een plastic tas mee moeten geven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128663754
Hier niet, gewoon dagelijks werkjes mee, aan het einde van een thema proppen ze de tas vol :')
pi_128664351
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:50:47 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_128665665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Foto maken en wegdoen ;) De mooiste hang ik een tijdje op :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128665970
quote:
Ik heb hier nog steeds alle werkjes in tassen liggen van de speelzaal. De thema werkjes/knutsels zoals herfst/kerst enzo bewaar ik apart gesorteerd en thematiseer de woonkamer steeds een beetje naar het seizoen. De tassen moet ik echter nog eens doorheen en daar de mooiste uitvissen voor haar bewaardoos. Alles bewaren kan echt niet, maar ben zo'n emomuts in dingen weggooien. :')
pi_128666259
Uhhhh.. sommige dingen bewaar ik. Maar het meeste verdwijnt de prullenbak in. Als ik alles moet bewaren heb ik een extra kamer nodig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128667657
Ik hang wat dingen op, wat ik in eerste instantie wil bewaren stop ik in een bak en eens in de zoveel tijd, haal ik daar dan weer een aantal dingen uit, die ik in een map stop en echt bewaar, de rest gaat weg.
Mijn moeder had heel veel bewaard, maar uiteindelijk heb ik nu bijna alles weggedaan. Je kan ook niet alles bewaren immers...
  zondag 7 juli 2013 @ 02:25:53 #85
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_128676178
Leuk topic! Ik haak ook aan, al is onze oudste al een maandje op school en heeft ze nu vakantie. Ze heeft geen continue-rooster en krijgt 's morgens een fruit-trommeltje mee en een beker sap/ranja. Allebei van Mepal; de beker met schroefdop. Ze heeft er ook 1 met zo'n bidon-tuitje dat er uit springt, maar die lekt als hij niet rechtop staat. De schroefdop bekers lekker niet gelukkig.
Tussen de middag komt ze thuis eten, soms maak ik daar wat speciaals van, zoals tosti's of knakworstjes.
Ook heeft ze een 'oveblijf-dag', dan gaat er een broodtrommel mee met 2 broodjes, en vaak iets erbij zoals een knijpfruitje of ontbijtkoekje, rozijntjes. En nog een beker met melk.

Alles is gelabeld met de goedgemerkt labels, ook haar jas. Gymschoenen heeft ze ook, die blijven daar en haar naam staat er in geschreven. Ze gymen gewoon in ondergoed.
2x Per week gaat ze aansluitend naar de BSO, vind ze geweldig!
Op maandagmiddag heeft ze zwemles, en zo is het altijd wel een pittige week voor haar. Gelukkig hier nog geen speel-afspraakjes, de school staat naast ons huis en er wonen 6 klasgenootjes in de straat. Er is altijd wel iemand om mee te spelen, en het voordeel is dat ze zelfs als 4 jarige al zelf naar ze toe kan en weer naar huis kan komen!

Het begrip 'vakantie' gaat er nog niet echt in, ze vraagt nu al regelmatig wanneer ze weer naar school mag. Ze vind het er super en wil zo graag leren :) de juf kwam in de eerste week een puzzel van 10 stukjes brengen. Onze dochter keek haar aan, en vroeg of dat een 'baby-puzzel' was! De puzzels voor haar worden nu bij groep 3 weggehaald :)

Ik lees graag even mee en ben benieuwd naar jullie tips, voorbereidingen en ideeen. Voor volgend schooljaar kan ik ook nog wel weer wat tips gebruiken, voel me soms zo'n 'beginnende moeder'!
pi_128677439
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
  zondag 7 juli 2013 @ 07:10:00 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_128677442
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:06 schreef Kleurdoos het volgende:
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128677828
hier worden de werkjes het hele jaar in een klapper verzameld en vlak voor de zomer vakantie krijgen ze de klapper mee naar huis. die mag je thuis leegmaken en de klapper weer mee naar school geven.
Ik heb een doos gemaakt om de leukste dingen in te bewaren...maar ze knutselt zo graag dat ze ook nog vanalles van de bso mee naar huis neemt en thuis weer rustig verder gaat...dus ik gooi steeds meer weg, oud papier ophaaldienst is blij met ons :P
  maandag 8 juli 2013 @ 08:24:02 #89
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_128710920
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
:) wij vonden het ook een beetje gek, maar de juf begon dus met de makkelijkste. Grootste puzzel die ze op de groep had was 30 stukjes.

Hier worden de werkjes op school bewaard en krijgt ze die aan het eind van groep 2 mee in een plakboek. Vind ik wel top, scheelt mij weer sorteren en inplakken. Tussendoor komen er wel eens tekeningen of kleine knutsels mee naar huis. Die hangen we op, en de meeste eindigen in de prullenbak.
pi_128711512
Ah leuk topic! Wij (of eigenlijk MInke) moeten nog een half jaartje wachten, na d kerstvakantie zal ze naar school gaan. Ik heb geen benul van wat ze allemaal mee moet nog, maar hier wat inspiratie op doen is handig :+

Hier geen continu-roosters, maar wel overblijven op de lange dagen. Schijnbaar hebben ze hier in het dorp een hele stichting voor het overblijven, er wordt veel gebruik van gemaakt, ook al in de lagere groepen (ik weet nog dat ik vroeger de enige was in de onderbouw :{ ) dus dat komt vast goed. Ze is het nu natuurlijk ook al gewend van het kdv om "op school" te eten. Dat komt wel goed denk ik.
pi_128712095
Ze maken hier af en toe iets voor in de "portfolio", als eerste tekening mogen ze zichzelf tekenen volgens mij. En gaandeweg verzamelen ze daar dingen in, maar je krijgt ook een paar keer per jaar de vraag of ze thuis iets kunnen maken/knutselen/tekenen oid voor in de portfolio...
pi_128712165
Bij Chris mogen ze kiezen op het werkje in "de map" gaat, of mee naar huis. Die map krijgen ze aan het eind van het maar mee naar huis. Alleen maakt Chris niet zoveel werkjes, die kijkt liever bij de buren en leert zo zijn dingen, ipv het zelf te doen ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:13:50 #93
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_128805121
oooooooo

deze MOET ik voor Evie kopen :) leuk leuk

http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_128814366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooooooo

deze MOET ik voor Evie kopen :) leuk leuk

http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
Die is inderdaad wel heel gaaf! :)

Dochtr begint hier volgende week ook met zwemles, en kheb een mini sporttasje gekocht voor haar, voor dr badpak en handdoek. Matcht bij haar schoolrugzak. :)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:19:22 #95
190853 RockabeIIa
pi_129267383
Flip heeft vandaag zijn laatste CB bezoekje gehad. Weer een stapje dichterbij school.
Ik had hem wel voorbereid op het prikje. Hij zei dat ie niet van prikjes houdt, maar als we daarna naar de Ikea gaan om een ijsje te halen hij het wel goed vond. :')
Hij vond het daadwerkelijke prikje niet leuk. Dat meisje (50+er :D ) was stout en hij liep gewoon naar buiten. En daar werd ie getroost door zijn grote broer. Al met al een hele ervaring voor hem met op het eind een heel aandoenlijk moment...
pi_129267693
quote:

[ afbeelding ]

Ik heb er 1 voor de meiden, maar de drukknop is nogal zwaar in te drukken. En je moet dus de knop ingedrukt houden tijdens het drinken. Het lukt Hannah in elk geval niet.
pi_129268484
Wj hebben m ook en ik vind ze echt ideaal! Gaat hier altijd mee voor onderweg en vooralsnog altijd (nagenoeg) knoei en lekvrij

Ik zag ze van de week trouwens voor de helft van het geld voorbijkomen bij AS Adventure!
Edit: alleen de Roze/Gele trouwens, die hebben wij ook en is rozer dan op t plaatje

[ Bericht 28% gewijzigd door Poppedein op 23-07-2013 21:50:32 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129268681
Mmm misschien heb ik dan gewoon een exemplaar wat niet helemaal goed is. De thermosbeker van Contigo hebben we ook en die vind ik zelf geniaal.

Ontopic: mijn grote gaat over een halfjaar pas naar de basisschool maar is er wel al mee bezig. Ik denk dat ze het geweldig gaat vinden *O*

Ik lees in ieder geval mee voor tips.
pi_129269536
Onze bijna 4 jarige, kreeg het een paar maanden geleden niet voor elkaar met die contigo beker, maar inmiddels lukt het haar prima :).
pi_129300639
quote:
Tekeningen scan ik in, of maak er een foto van, afhankelijk van de grootte. Van werkjes maak ik een foto. Ze komen even op de kast te staan, maar gaan weg als het volgende werkje mee naar huis komt, of ik opruimwoede krijg ;)

Van alle kunstwerken ben ik nu een boek aan het maken voor later :)
♪♫♥ Life is short, Break the Rules, Forgive quickly, KISS Slowly, Love TRUELY, Laugh Uncontollaby, and NEVER Regret ANYTHING that made u SMILE ♥ ♪♫
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')