abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 juli 2013 @ 09:26:46 #1
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_128489666
De grote vakantie begint bijna! Eerst nog even heerlijk genieten van je verkleuterde peuter en dan is het zo ver! Hij/zij mag naar school!

Eerst misschien een paar daagjes wennen en dan gelijk voor de volle dagen? Of misschien om de dag een middagje thuis?
Hoe bereid je je kind voor op school?
Wat voor leuke spulletjes schaf je voor je hompie aan?
En wat geef je mee als lunchpakketje voor je uk?
Wat trek je je kleintje aan op de eerste dag?
Wat is handig en wat leek zo handig voor op school maar is het juist helemaal niet?

En ook, hoe maak je veilig speelafspraakjes?

[ Bericht 23% gewijzigd door RockabeIIa op 02-07-2013 09:32:00 ]
I'm so glamourous I piss glitter!
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 09:54:43 #2
5428 crew  miss_sly
pi_128490266
*O* Geweldig topic!

Onze dame gaat meteen de eerste dag na de vakantie wennen! De maandagochtend tot de lunch. Ze kijkt er zelf enorm naar uit.

Eigenlijk zou ze gewoon al fulltime aan de bak kunnen/mogen, omdat ze natuurlijk in de vakantie al 4 jaar wordt, maar omdat we twee weken later nog een weekje op vakantie gaan, hebben we met de juf afgesproken dat ze vier ochtenden komt wennen voor onze vakantie en dan na de vakantie fulltime gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128490425
Geniaal topic! meld!

Mijnes gaat de eerste dag na de vakantie beginnen (in ons geval is dat begin september) en ze gaat dan direct meedraaien, dus niet eerst wennen. Gezien haar energie-level gaan we na overleg met school echter wel voor de eerste maanden halve dagen. Sowieso zijn de woensdag en vrijdag hier 's middags vrij. En op de andere drie dagen gaat ze 's middags met de gastouder mee zodat ze daar nog uit kan blazen.

Binnenkort kennismaken op school met de juf en dan zullen we wel horen hoe het zit met fruitmoment en lunches en wat nog meer.
:)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:10:52 #4
5428 crew  miss_sly
pi_128490638
De school waar S heengaat, heeft continuerooster. Vier dagen van 8.45-14.45 en op woensdag van 8.45-12.30. zoals het er nu uitziet, zal ze vanaf na onze vakantie, dus half september ongeveer, in ieder geval de vier dagen gaan. Indien moe kan ik haar op woensdag thuishouden.

Hier moeten we dus een lunchtrommel en fruittrommel en twee drinkbekers hebben. En gymschoenen, zei de juf. Die blijven op school liggen, in een grote bak. Wel opletten dat ze niet te klein worden :P
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:12:15 #5
190853 RockabeIIa
pi_128490678
Hier mag pas vanaf 10 september gewend worden. Ik had em het liefst gelijk na de grote vakantie naar school, hij wil zelf al 2 jaar naar school... maar nog iets langer wachten dus, dit ivm de schoolverzekering.

Ik ga vandaag eens een leuke aftelkalender maken. Mag ie elke dag een sticker plakken of er een kruisje in tekenen, zoiets. Dat heb ik destijds ook met mijn oudste gedaan. Hier duurt het nog wel 3 maanden maar goed, dan is hij er iig mee bezig. En zijn broer ook ;) Die vindt het ook erg spannend dat ze straks allebei naar dezelfde school gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:17:49 #6
190853 RockabeIIa
pi_128490819
Voor mijn oudste heb ik destijds een rugzakje met naam laten maken bij Bulbby

Dit was een speciaal kleuterrugzakje, maar hij was echt al snel te klein. Er past amper een flinke broodtrommel, banaan en 2 bekers/pakjes drinken in. Plus, 25 euro vond ik best duur voor zo'n zakkie (die na 1 dag al vuil was omdat meneer er mee over de grond liep te slepen :') )

Dit keer toch maar op zoek naar een wat grotere ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 10:21:34 #7
5428 crew  miss_sly
pi_128490920
Ja, dat is wel een goede. Ik heb een heel leuk rugzakje voor S, maar geen idee of het groot genoeg is voor twee trommels en twee bekers. Meer hoeft er niet in, toch? Of zie ik nu iets over het hoofd?

En nu we het toch over drinkbekers hebben: waarmee gaan jullie die vullen?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 10:25:10 #8
190853 RockabeIIa
pi_128491022
Ik ben bij B eerst begonnen met drinkbekers en uiteraard was ik dat gesop in de tas vrij gauw zat. Nu krijgt ie gewoon 2 pakjes drinken mee; 1 melk/melkproduct en 1 fruitsap.
Daarnaast krijgt ie in zijn brooddoos naast een boterham meestal een zakje knijpfruit of knijpyoghurt en fruit naar keuze (druiven, banaan of appel).
pi_128491054
Water :)

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?
Wij hebben dit rugzakje voor de oudste :)

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
pi_128491294
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
pi_128492852
*O* Mijn dame gaat na de grote vakantie ook naar school *O* Ze heeft er al helemaal zin in. Elke keer als we bij school zijn vraagt ze wanneer ze mag.

Ze mag 2 september om 9.30 op school komen. Onze school heeft ook continurooster. Dagelijks van 8.30 tot 14.45 en op woensdag van 8.30 tot 12.15.

In principe gaat Tess meteen de hele dag en ook door naar de BSO. Maar ik ben maandag de hele dag vrij dus als het echt niet gaat kan ze mee naar huis. M. werkt op dinsdag halve dagen, ik ben woensdag en vrijdag vrij. Donderdag zal ze wel de hele dag naar school moeten en daarna ook nog naar de BSO. Amber gaat op dezelfde dagen naar de BSO.

Bij ons krijgen ze een gymtas. Ik moet schoenen en gymkleren gaan kopen. Daarnaast een rugtasje en 2 broodtrommels. 1 voor het 10-uurtje en een voor de lunch.

Ik koop geen drinkbekers meer. Zelfs de allerbeste drinkbekers gaan lek. Ik heb bij Amber meermaals een natte en vieze tas teruggekregen.

Tess gaat vanaf de zomervakantie nog 1 dag naar het KDV en 1 dag naar de BSO. Dan kan ze daar alvast gaan wennen.

MIgnonne, wat een superschattig rugtasje!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492899
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

En ik vraag me ook af wat je nog meer meegeeft. Reservekleding lijkt me niet toch?

[ afbeelding ]

ik denk dat ie wel groot genoeg is.
[ afbeelding ]
Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128492969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:30 schreef Vicky het volgende:

[..]

Vraag op school even of er genoeg reservekleding is.
ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
pi_128493023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

ohja goeie, die gaat op de lijst met vragen!

En goeie van die gymkleren ook, dat ga ik ook navragen. God moet ik dat ook nog gaan aanschaffen/passen/bijhouden straks :') :D ff checken of ze kleding aanmoeten of ondergoed ofzo
onderbouw moet gymkleding meenemen, en dan schoenen zonder veters maar met klitteband. Vanaf de middenbouw moeten we een gymshirt kopen op school en moeten ze in een donkerblauwe gymbroek gymen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128493117
ja, regels regels, ik ga ns ff kijken of ik wat op de website van school kan vinden. of ik schiet mn buurvrouw even aan, ik dacht dat zij zelf kleding voor haar zoon heeft maar niet helemaal zeker.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:37:47 #16
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128493147
Bij ons gymmen de kleuters in hun ondergoed. Gelukkig, die kunnen zichzelf amper aan- en uitkleden.

De mepal bekers doen het hier fantastisch, ook als mevrouw ze zelf dicht draait. :)

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:39:26 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493208
Driekus mag ook na onze vakantie *O*
Hij gaat tot half augustus naar de gewone opvang. Daarna hebben we een maandje geen opvang ivm vakantie en dan start hij op 15/9 op de kdv-groep die bij de school hoort. Wij hebben gekozen voor een integraal kindcentrum op montessoribasis en daar mogen ze vanaf 3 al heen op opvangbasis. Dus eerst twee weken op opvangbasis, twee dagen in de week. Na zijn verjaardag stap hij dan officieel over naar school en bso, maar in de praktijk is het enige verschil dat hij wel vijf mag/kan. Als het aan mij ligt doen we dat nog niet, ik wil hem graag nog een jaartje om de vrijdag naar opa en oma laten gaan. Tenzij natuurlijk blijkt dat hij heel graag gaat. Ook continurooster trouwens, maandag, dinsdag en donderdag 8.30 tot 14.30 en woensdag en vrijdag 8.30 tot 12.30.
Ik heb nog geen idee of lunchtrommels etc nodig zijn, horen we dan wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_128493236
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:37 schreef YPPY het volgende:

Zet de naam in de gymschoenen! Aangezien er drie soorten bestaan ofzo en ze allemaal natuurlijk dezelfde hebben en ze dan de verkeerde aantrekken.
en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:41:02 #19
381212 Gulara
From the future
pi_128493276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:25 schreef mignonne het volgende:

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
pi_128493300
Ik heb action bekers voor Mahre en die zijn gewoon goed, eentje lekt nu na 2 jaar! Maar voor die 0,79 cent vind ik het prima, zakje erom en over 3 weken in de prullebak krijgt ze nieuwe voor het komende jaar! Die dure bekers lekken bij mij ook heel snel!

Maar leuk dit topic!
Ninthe is nog een jaar thuis en mag dan ook, en ze roept al zeker een half jaar dat ze ook wil. Vanaf september gaat ze 1 ochtend naar de peuterspeelzaal die in de school is. Zij denkt dus dat ze naar school gaat!
pi_128493354
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:41 schreef Gulara het volgende:

[..]

Wanneer je water geeft kan je evt ook een lege beker meegeven, kan ze het zelf vullen in de klas.

Meestal zijn er wel bakken met reservekleding voor ongelukjes.
Ook goeie! thanks.
Gaat ook op de bespreeklijst xD
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:45:08 #22
5428 crew  miss_sly
pi_128493434
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

en op broodtrommels/bekers/tassen en jassen
hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 11:48:02 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_128493556
Naamstickers? Ik heb ze nog liggen van de flessen voor het kdv.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:51:54 #24
5428 crew  miss_sly
pi_128493690
Op het kinderdagverblijf is het nooit nodig geweest om haar naam ergens op te zetten, dus ik heb nog niets.
pi_128493772
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]

hoe heb je dat gedaan? stickers, stift. textielstift?
zwarte markeerstift.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 11:55:05 #26
5428 crew  miss_sly
pi_128493812
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

zwarte markeerstift.
Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
  dinsdag 2 juli 2013 @ 12:05:09 #27
1762 YPPY
Yppiaans
pi_128494149
Wij hebben stickers in roze/paars/roze-paars. Die plak ik ook in schoenen (met een doorzichtige sticker er over). Blijven zeker een half jaar zitten. Staat meteen het telefoonnummer van papa op, dus als ze verdwaalt, kan ze aan iemand d'r schoenen laten zien. Dat hebben we er duidelijk ingekregen, zijn we altijd bereikbaar. :-)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_128494714
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 11:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Werkt dat afdoende, dat gaat er niet gemakkelijk af?
in schoenen blijft het goed zitten.

Broodtrommels moest ik af en toe bijwerken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128496482
Bij Chris zijn alleen de gymschoenen(vanaf middenbouw ook gymkleding) en rugtas gemerkt. Die rugtas nemen ze de pauze en overblijf mee de klas in, dan heeft ieder kind zijn eigen broodbakje te pakken.
Beide met merkstift gedaan en dat blijft wel zitten.

Ik begon met 2 brooddoosjes (pauze en overblijf, elk een boterham), maar na een half jaar ben ik het samen gaan doen in 1 doosje.

En de pop-up fles van Mepal, maar die lekt niet helemaal leeg, maar wel de restjes die nog in de dop zitten. Dat plakt wel als je er sap in hebt..
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:15:04 #30
5428 crew  miss_sly
pi_128496604
Bij S wordt er gegymd in ondergoed en met gymschoenen, dus verdere gymkleding hoef ik niet te kopen.
Op deze school worden 's ochtends de trommeltjes met fruit in de ene bak en de trommeltjes met brood in de andere bak gelegd. Tijdens de pauze en de lunch wordt er dan een bak gepakt en mogen ze om de beurt hun eigen spullen pakken. Twee trommeltjes en eventueel bekers is dus wel handig.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:28:28 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497071
Ik gebruik voor 'de kleine lunch' zoals dat bij Sasha op school heet een klein voorraaddoosje voor het fruit (appel, sinaasappel, kiwi etc. etc. maar soms ook cherrytomaatjes). En een broodtrommeltje voor de lunch en idd twee bekers drinken. En als het me zo uit komt wordt dat nog wel eens een pakje idd en bijv. een liga voor de kleine lunch.

Voor Oscar zal dat hetzelfde gaan worden. Hij heeft sinds kort al een spiderman rugzak van papa gekregen, een van zijn mooiste bezittingen, dus die gaat mee naar school.
Hij gaat 10 juli 1 ochtendje wennen op school en as donderdag al even kort wennen bij de BSO ook.
En dan meteen aan het begin van het schooljaar gaat hij volledig mee en net als bij Sasha voorzie ik niet dat het nodig zal zijn om evt. halve dagen te doen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 13:44:48 #32
5428 crew  miss_sly
pi_128497566
Ik denk dat S het ook niet echt nodig heeft, qua energielevel en qua verwerken van indrukken, om halve dagen te gaan. Ik zie er wel een beetje tegenop om haar naar de BSO te laten gaan per 1 oktober. Ik zou het met mijn werktijden nog wel zo kunnen regelen dat ik altijd tijdens haar schooluren werk, maar dan komen we in de vakanties onherroepelijk in de problemen. Dus hebben we ook BSO geregeld, maar omdat we vrij laat zijn (door de verhuizing ook) konden we niet volledig kiezen. Voorlopig gaat ze dus op donderdag en vrijdag naar de BSO. Zo gauw er een plekje is, zal de donderdag vervallen en ze op dinsdag gaan. Vind ik een fijnere verdeling.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 13:52:28 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128497846
Ik twijfelde ook, bij Sasha heb ik hem de eerste week zelf opgehaald omdat ik het heel heftig vond. Maar omdat Oscar echt meteen aan het begin van het schooljaar mee gaat en er dus meer kindjes ook voor het eerst zullen zijn leek het me handiger om hem ook daar gelijk mee te laten draaien.

Bij de bso waar ze heen gaan hebben ze een Ienimini-groep, waar alle kindjes heen gaan die voor het eerst naar school gaan, en afhankelijk van hoe ze het verder doen kunnen ze daar max 7 maanden blijven, waarna ze over gaan naar de mini-groep voor alle groep 1 en 2 kinderen.
De ienimini is er alleen op dinsdag en donderdag en op maandag gaat hij dus naar de mini-bonz (zoals de groep heet) en dan zit hij bij Sasha dus dat zal ook zo zijn op de allereerste schooldag, dat durf ik dan ook nog wel aan. ;)
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 14:04:30 #34
5428 crew  miss_sly
pi_128498299
Ja, lijkt me erg fijn dat zijn broertje er ook is. Zal de overgang ook gemakkelijker maken.

Tja, en weet je, als het moet, dan moet het. Daar doe je toch weinig aan, he? Ik ben blij dat we het uit kunnen stellen tot oktober, maar als het niet anders had gekund, had ze ook meteen naar de BSO moeten gaan.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 15:39:49 #35
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501883
Wij hebben deze en die begint na een jaar dagelijks gebruik een beetje te lekken, maar nog niet heel erg. Voor ons is belangrijk dat hij in de vaatwasser kan want anders sta je elke avond nog zo'n fles af te wassen. Dat lijkt de eerste week geen probleem, maar mij kwam het al vrij snel mijn neus uit :+

dinsdag 2 juli 2013 @ 15:41:10 #36
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_128501926
Oh en onze peuter begint de dinsdag na de vakantie. Ze wordt half september pas 4 dus dan kan ze tot die tijd 3 ochtenden gaan wennen en gewoon 2 dagen per week lekker blijven spelen bij de kinderopvang. Zo groeit ze er dan langzaam in. Ging bij de oudste ook prima zo
pi_128502434
We hebben gewoon haar naam in gymschoenen geschreven, verder hebben ze hun eigen rugzakjes die ze zelf in de kast zetten, en de jassen gaan in luizenzakken met naam, we zijn nog nooit iets kwijtgeraakt tot nu toe! Overigens had ik een hele dure beker..die lekte als een malle. Nu doen we al maanden met een hemabeker van 1,50 en die heeft nog nooit gelekt! Ik heb sins kort ook een plastic bewaarhoesje in de tas gestopt, ze krijgen bijna dagelijks een tekening of knutselwerkje mee, die stoppen ze nu daar in, waardoor het netjes blijft :)
pi_128502546
oja, en we hebben een plat trommeltje voor het 10 uurtje, daar past dan een sultana/ontbijtkoek of stukjes fruit in en 1 pakje drinken. voor de lunch hebben we een gewone trommel en een drinkbeker, meestal met vruchtensap.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:03:01 #39
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_128502636
Ik heb maar meteen even daad bij woord gevoegd en een broodtrommel, beker en luizenzak besteld. Door alle vakantie en werkdrukte zou ik dat echt zo vergeten. :D
pi_128503358
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
pi_128503436
Wij hebben fruitdag op woensdag en vrijdag, maar ik geef r ook weleens fruit op andere dagen hoor, paar aardbeien of druifjes enzo :) anders een fruitreep/ontbijtkoek of sultana/liga
pi_128503704
Zo'n bewaarhoes is ook eens even een goed idee, KD. Een koker zou mss ook wel kunnen.
  dinsdag 2 juli 2013 @ 16:59:44 #43
35189 Troel
scherp en bot
pi_128504516
Hier een Eastpak rugzak, maar dan de kleinere versie. Kan zeker de hele basisschooltijd mee :) Voor Ruben in het knalrood (ook vanwege epipen die erin zit, zodat hij altijd op valt), Jochem wil een zwarte :)
Verder hebben ze allebei een grote broodtrommel van Mepal, een kleine trommel van Mepal en een bijkleurende beker :) Kleine is voor het tienuurtje, de grote voor het overblijven :)

Verder is hier de afspraak dat je als je naar de basisschool gaat, je een bureautje met bureaustoel krijgt (en aangezien dat dus in de Plundra was heeft Jochem hem wat eerder gekregen).

Van school krijgt hij een gymtas die hij een van de eerste dagen gaat versieren en daar gaan gymkleren in, die blijven op school en gaan de laatste dag voor de vakantie mee terug. Schoenen inderdaad wel in de gaten houden ;)

Als hij echt vier wordt hoop ik dat hij van mijn opa een horloge krijgt, dat kreeg Ruben ook toen en dat maakt je wel echt echt echt groot natuurlijk ook al kun je nog niet klokkijken (en ik vind het gewoon een mooi aandenken zeg maar).

Overigens is hier alles beplakt met de goedgemerktstickers, gebruiken we al vanaf de geboorte, dus heb ik niet nieuw hoeven bestellen. Voor Ruben uiteindelijk wel de "ik mag geen noten" bijbesteld.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 2 juli 2013 @ 17:00:16 #44
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_128504532
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Wat stoppen jullie in dat 10 uur-doosje? Op L's school hebben ze op woensdag een fruitdag. Dat impliceert een beetje dat er de rest van de dagen dus geen fruit gegeten wordt. Lijkt mij. Of niet? Ik was eigenlijk van plan om elke dag fruit mee te geven maar vind het ook lullig als ze de enige is. En elke dag een Sultana vind ik ook niet de bedoeling.
Bij ons is ook elke woensdag fruitdag. Maar dat komt meer omdat de meeste ouders de raarste dingen meegeven, van een rol koek tot een chocoladereep tot een plak cake :{
Tis meer om te stimuleren dat er iig 1x per week iets verantwoords meegaat. Liever vaker dus :)
I`m not weird. I`m limited edition.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:10:06 #45
5428 crew  miss_sly
pi_128504792
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 16:23 schreef -Spring het volgende:
Ah, hendig topic!

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
pi_128504928
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:10 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik zou niet de overige dagen geen fruit erin stoppen, omdat het op woensdag fruitdag is :D
Wat TF zegt, klinkt me erg logisch in de oren.
Maar als je eens een dag wat anders er in wil stoppen, doe dat dan niet op woensdag :P
Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
pi_128504988
En chocoladereep en cake. My gawd. Ik had er al een discussie over met mn schoonvader, die vond elke dag een Sultana best kunnen.
  Moderator dinsdag 2 juli 2013 @ 17:16:53 #48
5428 crew  miss_sly
pi_128505016
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
Ik ga in principe voor fruit iedere dag, en dan zo nu en dan eens iets anders (erbij). Ze vindt het lekker en is het nu ook gewend iedere ochtend, dus prima zo.
pi_128505264
Voor het tien uurtje gaat mee knijpfruit of banaan of druiven of tomaatjes/komkommer, soms een liga milkbreak.

Eigenlijk nooit snoep/chocola.

Voor de lunch 1 boterham zoet en een boterham hartig beleg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_128508227
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

[ afbeelding ]

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Meldt, hier 2 dames met zo'n beker. De oudste gebruikt hem al een half jaar of iets langer. Ze moeten even handigheid krijgen in het inknijpen van dat ding, maar als je em los laat dan is het ding ook gelijk dicht. Ze hadden hier vloerbedekking in de klas en dan moesten de kinderen met open beker bij de wasbak staan drinken.
Zo'n pop up tuit ding is zo slecht schoon te maken (althans dat is mijn indruk, maar geen ervaring, ik had alleen peuters op de psz waarbij ik er ranzige resten in zag zitten als ze de beker waren vergeten en wij ze voor het idee maar even omspoelden) en dit geval kan gewoon in de vaatwasser en is prima schoon te krijgen. Ik spoel 'em elke dag af en 1 keer per week gaat ie in de vaatwasser.

Wat mij betreft aanrader!
Ik had vandaag voor het eerst lekkage, maar ik denk dat de broodtrommel in de tas (die in de fietstas zat) tegen het indrukding heeft gedrukt, want andere oorzaak van de lekkage kon ik niet bedenken...
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')