abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128645262
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 17:14 schreef -Spring het volgende:

[..]

Daar was ik eigenlijk een beetje bang voor, dat er de andere dagen dan geen fruit gegeven wordt. :D En ik vroeg me af wat ik in hemelsnaam dan die andere dagen mee moest geven. :')
ontbijtkoek, granenreep, rijstewafel, knijpfruit, knijpyoghurt, fruit, aparter fruit (paar kersen, frambozen ofzo) een gekookt eitje, als we pannenkoeken eten bewaar ik er wel eens 1 voor haar lunch de dag erop. liga, matze, letterkoekjes,,rozijntjes.. echt er is zat te vinden hoor.

Hier een continurooster dus ze blijven alle dagen over en op woensdag en vrijdagmiddag uiteraard vrij.
pi_128650402
Kd goede tip van die bewaar hoes.
Tijn wordt 13okt 4 dus t schiet op en hij moet ook een grotere rugzak.
Even rekening houden met die hoes en idd 2bekers,brood trommeltje,fruit bakje..
..
  zaterdag 6 juli 2013 @ 09:22:10 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_128650943
Hier worden de werkjes aan het einde van een thema meegegeven en worden we van te voren gewaarschuwd dat we een plastic tas mee moeten geven ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128663754
Hier niet, gewoon dagelijks werkjes mee, aan het einde van een thema proppen ze de tas vol :')
pi_128664351
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
  zaterdag 6 juli 2013 @ 19:50:47 #81
35189 Troel
scherp en bot
pi_128665665
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2013 18:50 schreef Bleie het volgende:
Wat doen jullie met al die werkjes? Ik heb nu van t kdv al een flinke berg liggen waarvan ik ook niet zo goed weet wat ik ermee moet...
Foto maken en wegdoen ;) De mooiste hang ik een tijdje op :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128665970
quote:
Ik heb hier nog steeds alle werkjes in tassen liggen van de speelzaal. De thema werkjes/knutsels zoals herfst/kerst enzo bewaar ik apart gesorteerd en thematiseer de woonkamer steeds een beetje naar het seizoen. De tassen moet ik echter nog eens doorheen en daar de mooiste uitvissen voor haar bewaardoos. Alles bewaren kan echt niet, maar ben zo'n emomuts in dingen weggooien. :')
pi_128666259
Uhhhh.. sommige dingen bewaar ik. Maar het meeste verdwijnt de prullenbak in. Als ik alles moet bewaren heb ik een extra kamer nodig.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_128667657
Ik hang wat dingen op, wat ik in eerste instantie wil bewaren stop ik in een bak en eens in de zoveel tijd, haal ik daar dan weer een aantal dingen uit, die ik in een map stop en echt bewaar, de rest gaat weg.
Mijn moeder had heel veel bewaard, maar uiteindelijk heb ik nu bijna alles weggedaan. Je kan ook niet alles bewaren immers...
Fake it till you make it...
  zondag 7 juli 2013 @ 02:25:53 #85
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_128676178
Leuk topic! Ik haak ook aan, al is onze oudste al een maandje op school en heeft ze nu vakantie. Ze heeft geen continue-rooster en krijgt 's morgens een fruit-trommeltje mee en een beker sap/ranja. Allebei van Mepal; de beker met schroefdop. Ze heeft er ook 1 met zo'n bidon-tuitje dat er uit springt, maar die lekt als hij niet rechtop staat. De schroefdop bekers lekker niet gelukkig.
Tussen de middag komt ze thuis eten, soms maak ik daar wat speciaals van, zoals tosti's of knakworstjes.
Ook heeft ze een 'oveblijf-dag', dan gaat er een broodtrommel mee met 2 broodjes, en vaak iets erbij zoals een knijpfruitje of ontbijtkoekje, rozijntjes. En nog een beker met melk.

Alles is gelabeld met de goedgemerkt labels, ook haar jas. Gymschoenen heeft ze ook, die blijven daar en haar naam staat er in geschreven. Ze gymen gewoon in ondergoed.
2x Per week gaat ze aansluitend naar de BSO, vind ze geweldig!
Op maandagmiddag heeft ze zwemles, en zo is het altijd wel een pittige week voor haar. Gelukkig hier nog geen speel-afspraakjes, de school staat naast ons huis en er wonen 6 klasgenootjes in de straat. Er is altijd wel iemand om mee te spelen, en het voordeel is dat ze zelfs als 4 jarige al zelf naar ze toe kan en weer naar huis kan komen!

Het begrip 'vakantie' gaat er nog niet echt in, ze vraagt nu al regelmatig wanneer ze weer naar school mag. Ze vind het er super en wil zo graag leren :) de juf kwam in de eerste week een puzzel van 10 stukjes brengen. Onze dochter keek haar aan, en vroeg of dat een 'baby-puzzel' was! De puzzels voor haar worden nu bij groep 3 weggehaald :)

Ik lees graag even mee en ben benieuwd naar jullie tips, voorbereidingen en ideeen. Voor volgend schooljaar kan ik ook nog wel weer wat tips gebruiken, voel me soms zo'n 'beginnende moeder'!
pi_128677439
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
  zondag 7 juli 2013 @ 07:10:00 #87
35189 Troel
scherp en bot
pi_128677442
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:06 schreef Kleurdoos het volgende:
10 stukjes voor kleuters? Dan zijn alle kleuters in Elins klas blijkbaar hyperintelligent ?:P
Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_128677828
hier worden de werkjes het hele jaar in een klapper verzameld en vlak voor de zomer vakantie krijgen ze de klapper mee naar huis. die mag je thuis leegmaken en de klapper weer mee naar school geven.
Ik heb een doos gemaakt om de leukste dingen in te bewaren...maar ze knutselt zo graag dat ze ook nog vanalles van de bso mee naar huis neemt en thuis weer rustig verder gaat...dus ik gooi steeds meer weg, oud papier ophaaldienst is blij met ons :P
  maandag 8 juli 2013 @ 08:24:02 #89
351203 zouzomaarkunnen
zouzomaarkunnen
pi_128710920
quote:
7s.gif Op zondag 7 juli 2013 07:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Ik heb de grote puzzels schoon zitten maken van de kleuters afgelopen week en daar waren inderdaad puzzels bij met maar weinig stukjes. Maar ook puzzels met veel meer stukjes (ik denk dat de grootste die ik had 100 stukjes waren).
:) wij vonden het ook een beetje gek, maar de juf begon dus met de makkelijkste. Grootste puzzel die ze op de groep had was 30 stukjes.

Hier worden de werkjes op school bewaard en krijgt ze die aan het eind van groep 2 mee in een plakboek. Vind ik wel top, scheelt mij weer sorteren en inplakken. Tussendoor komen er wel eens tekeningen of kleine knutsels mee naar huis. Die hangen we op, en de meeste eindigen in de prullenbak.
pi_128711512
Ah leuk topic! Wij (of eigenlijk MInke) moeten nog een half jaartje wachten, na d kerstvakantie zal ze naar school gaan. Ik heb geen benul van wat ze allemaal mee moet nog, maar hier wat inspiratie op doen is handig :+

Hier geen continu-roosters, maar wel overblijven op de lange dagen. Schijnbaar hebben ze hier in het dorp een hele stichting voor het overblijven, er wordt veel gebruik van gemaakt, ook al in de lagere groepen (ik weet nog dat ik vroeger de enige was in de onderbouw :{ ) dus dat komt vast goed. Ze is het nu natuurlijk ook al gewend van het kdv om "op school" te eten. Dat komt wel goed denk ik.
pi_128712095
Ze maken hier af en toe iets voor in de "portfolio", als eerste tekening mogen ze zichzelf tekenen volgens mij. En gaandeweg verzamelen ze daar dingen in, maar je krijgt ook een paar keer per jaar de vraag of ze thuis iets kunnen maken/knutselen/tekenen oid voor in de portfolio...
pi_128712165
Bij Chris mogen ze kiezen op het werkje in "de map" gaat, of mee naar huis. Die map krijgen ze aan het eind van het maar mee naar huis. Alleen maakt Chris niet zoveel werkjes, die kijkt liever bij de buren en leert zo zijn dingen, ipv het zelf te doen ;)
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:13:50 #93
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_128805121
oooooooo

deze MOET ik voor Evie kopen :) leuk leuk

http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_128814366
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
ooooooo

deze MOET ik voor Evie kopen :) leuk leuk

http://www.nextdirect.com/nl/en/shopping/girls/nightwear/17/4
Die is inderdaad wel heel gaaf! :)

Dochtr begint hier volgende week ook met zwemles, en kheb een mini sporttasje gekocht voor haar, voor dr badpak en handdoek. Matcht bij haar schoolrugzak. :)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 21:19:22 #95
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_129267383
Flip heeft vandaag zijn laatste CB bezoekje gehad. Weer een stapje dichterbij school.
Ik had hem wel voorbereid op het prikje. Hij zei dat ie niet van prikjes houdt, maar als we daarna naar de Ikea gaan om een ijsje te halen hij het wel goed vond. :')
Hij vond het daadwerkelijke prikje niet leuk. Dat meisje (50+er :D ) was stout en hij liep gewoon naar buiten. En daar werd ie getroost door zijn grote broer. Al met al een hele ervaring voor hem met op het eind een heel aandoenlijk moment...
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_129267693
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2013 10:33 schreef mignonne het volgende:
En ik ben geïntrigeerd door deze drinkfles :D maar vraag me af hoe lek- en morsvrij ie echt is en hij s best aan de prijs.
Die Mepal dingen ben ik zelf niet zo'n fan van op de een of andere manier heb ik altijd een lekkende te pakken :{

[ afbeelding ]

http://www.bever.nl/conti(...)10029?id_colour=1828
Ik heb er 1 voor de meiden, maar de drukknop is nogal zwaar in te drukken. En je moet dus de knop ingedrukt houden tijdens het drinken. Het lukt Hannah in elk geval niet.
pi_129268484
Wj hebben m ook en ik vind ze echt ideaal! Gaat hier altijd mee voor onderweg en vooralsnog altijd (nagenoeg) knoei en lekvrij

Ik zag ze van de week trouwens voor de helft van het geld voorbijkomen bij AS Adventure!
Edit: alleen de Roze/Gele trouwens, die hebben wij ook en is rozer dan op t plaatje

[ Bericht 28% gewijzigd door Poppedein op 23-07-2013 21:50:32 ]
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_129268681
Mmm misschien heb ik dan gewoon een exemplaar wat niet helemaal goed is. De thermosbeker van Contigo hebben we ook en die vind ik zelf geniaal.

Ontopic: mijn grote gaat over een halfjaar pas naar de basisschool maar is er wel al mee bezig. Ik denk dat ze het geweldig gaat vinden *O*

Ik lees in ieder geval mee voor tips.
pi_129269536
Onze bijna 4 jarige, kreeg het een paar maanden geleden niet voor elkaar met die contigo beker, maar inmiddels lukt het haar prima :).
pi_129300639
quote:
Tekeningen scan ik in, of maak er een foto van, afhankelijk van de grootte. Van werkjes maak ik een foto. Ze komen even op de kast te staan, maar gaan weg als het volgende werkje mee naar huis komt, of ik opruimwoede krijg ;)

Van alle kunstwerken ben ik nu een boek aan het maken voor later :)
♪♫♥ Life is short, Break the Rules, Forgive quickly, KISS Slowly, Love TRUELY, Laugh Uncontollaby, and NEVER Regret ANYTHING that made u SMILE ♥ ♪♫
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')