Jij kan altijd nog je reservechromosoom offeren.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:23 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik
gezondheid gaat over genen en niets anders
ik ben niet fanatiek , de anti rokers zijn fanatiek als die gewoon hun bek dicht houden en opdonderen is er geen enkel probleem.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 19:27 schreef Remqo het volgende:
Maar waarom ben je zo fanatiek pro-roken?
Je kunt er beter gewoon mee kappen, arjan. Het is sowieso een verloren strijd. Het roken wordt met rasse schreden teruggedrongen. Beter geef je gewoon toe.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik ben niet fanatiek , de anti rokers zijn fanatiek als die gewoon hun bek dicht houden en opdonderen is er geen enkel probleem.
De vrijheid is niet op één dag gestorven. De vrijheid is van 1970 t/m 2013 dagelijks een stukje verder de strot dichtgeknepen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:52 schreef lulzy het volgende:
De dag dat de vrijheid stierf was op 11 september 2001.
Geef jij je strijd ook maar op en word lid van d66quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vrijheid is niet op één dag gestorven. De vrijheid is van 1970 t/m 2013 dagelijks een stukje verder de strot dichtgeknepen.
Eigenlijk wel ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
De vrijheid is niet op één dag gestorven. De vrijheid is van 1970 t/m 2013 dagelijks een stukje verder de strot dichtgeknepen.
Het zijn allemaal achterhoedegevechten geworden.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:54 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Geef jij je strijd ook maar op en word lid van d66
Je komt net zo fanatiek over zoals een anti-roker.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik ben niet fanatiek , de anti rokers zijn fanatiek als die gewoon hun bek dicht houden en opdonderen is er geen enkel probleem.
Ik denk wel meer dan een paar hoor.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:57 schreef Nikmans het volgende:
Jezus Christus TS heeft wel even een paar probleempjes
Geboren na 1990 zeker ? onwetende slaaf ben jequote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:58 schreef Rozzje het volgende:
[..]
Ik denk wel meer dan een paar hoor.
![]()
Dit is wel absurd ja.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:55 schreef Remqo het volgende:
[..]
Je komt net zo fanatiek over zoals een anti-roker.
Maar niet elke niet-roker is meteen een anti-roker.
Kom je nou echt niet bij familie/vrienden/kennissen op bezoek omdat je bij hun thuis niet mag roken? Dat vind ik nou absurd.
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:13 schreef DzjieDub het volgende:
hoe bedoel je eenzijdige poll. Hoe dan ook, uit de poll komt naar voren dat roken weer moet worden toegestaan. Als je nou een optie "Niet" had toegevoegd dan had waarschijnlijk 95% van de mensen daarop geklikt.
Ben in 2000 geborenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Geboren na 1990 zeker ? onwetende slaaf ben je
Ik ben ruim voor 1990 geboren en ik vind je een pure aansteller.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Het feit dat rondhangen in een vethut jouw utopie is, is voor mij al een reden jou totaal niet serieus te nemen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:04 schreef arjan1112 het volgende:
in de patatzaak bier drinken pakjes sigaretten leegroken beetje gokken op de gokkast en af en toe een frikandel eten was het mooiste wat er was
alles is kapotgemaakt
En dat dan elke dag?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:04 schreef arjan1112 het volgende:
in de patatzaak bier drinken pakjes sigaretten leegroken beetje gokken op de gokkast en af en toe een frikandel eten was het mooiste wat er was
alles is kapotgemaakt
Net zoveel als diezelfde kleuter een fles whiskey meegeven.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:10 schreef arjan1112 het volgende:
nou mag je daar pas op je 21ste peuken kopen.. de nos had nog heel wat rokende mensen gevonden...
daar ben ik ook tegen natuurlijk...
wat is er mis mee om als 5 jarige een pakje sigaretten voor je moeder te kopen?
waarom zou dat niet mogen?quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:14 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Net zoveel als diezelfde kleuter een fles whiskey meegeven.
ik zie er geen enkel probleem inquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:15 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Zet voor de grap die grijze massa eens aan het werk.
Gelukkig wordt jouw visie niet al te breed gedragen.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ik zie er geen enkel probleem in
Fijn dat je kwaad bent maar een gewone discussie in je eigen topic kan geen kwaad. Rokers zijn immers geen onruststokers.quote:
Calma, calmaquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:59 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Alle rokers zijn zo Frank, het bewijs is geleverdquote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Fijn dat je kwaad bent maar een gewone discussie in je eigen topic kan geen kwaad. Rokers zijn immers geen onruststokers.
We zijn elkaar weleens eerder tegengekomen in rooktopics en ik sluit me hier volledig bij aan. Als je rookt, terwijl je anderen geen overlast bezorgd dan is dit een individuele keuze die je hebt in een vrij land met een parlementaire democratie. Of dit nu roken, alcohol drinken, lijm snuiven, schilderen in een ongeventileerde ruimte of andere ongezonde dingen betreft.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 22:26 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Fijn dat je kwaad bent maar een gewone discussie in je eigen topic kan geen kwaad. Rokers zijn immers geen onruststokers.
Precies. Als ik drie minuten lang om de tien seconden een vieze stinkscheet laat in gezelschap ben ik asociaal. Hetzelfde geldt dus voor mensen die drie minuten lang om de tien seconden een stinkende rookwolk uitblazen. Die, in tegenstelling tot mijn scheten, nog in je kleren en haren blijft hangen en kankerverwekkend is ook.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Welkom in Nederland, waar werkende mensen al decennia onevenredig worden belast met belasting op belasting voor een kleinere groep handophouders. En ik vind het niet ascociaal als die ene gevraagd wordt zijn sigaret uit te doen als 10 anderen dar last van hebben.
Mag ik even vragen waar jij nog zo een situatie tegenkomt? Je mag nergens meer roken, behalve in de buitenlucht. Die is niet alleen van niet-rokers, maar daar heb ik ook nog eens meer last van brommers, andere uitlaatgassen, mensen die barbequen in de zomer of de lucht van een of andere stinksloot.quote:Op zondag 3 november 2013 13:03 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Precies. Als ik drie minuten lang om de tien seconden een vieze stinkscheet laat in gezelschap ben ik asociaal. Hetzelfde geldt dus voor mensen die drie minuten lang om de tien seconden een stinkende rookwolk uitblazen. Die, in tegenstelling tot mijn scheten, nog in je kleren en haren blijft hangen en kankerverwekkend is ook.
Zelfs in de buitenlucht is roken aan banden gelegd. Denk aan rookpalen op stations.quote:Op zondag 3 november 2013 13:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Mag ik even vragen waar jij nog zo een situatie tegenkomt? Je mag nergens meer roken, behalve in de buitenlucht. Die is niet alleen van niet-rokers, maar daar heb ik ook nog eens meer last van brommers, andere uitlaatgassen, mensen die barbequen in de zomer of de lucht van een of andere stinksloot.
Van de luchtkwaliteit wordt er minder 1% verziekt door roken (en niet meer dan 8% door auto's overigens). Buiten geldt=niet zeiken. (Uiteraard ga ik het niet in iemands gezicht uitblazen en in een drukke menigte loop een stukje verder of blaas omhoog).
Ik ben overigens voor rookvrije inpandige openbare ruimten en dus ook voor het rookverbod in de horeca. Ik vind echter dat men de 3 vrijheden die een roker nu nog heeft: 1)in z'n eigen huis roken, 2)buiten roken of 3)in afgesloten rookruimten roken niet verder moet aantasten.quote:Op maandag 29 juli 2013 07:43 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hij heeft wel wat gelijk. Hoor hij bedoelt dat die dag het begonnen ons vrijheid af namen. Dadelijk mogen we helemaal niks meer.
En station is niet echt in de buitenlucht, het is meer een niet afgesloten gedeelte. Met buiten bedoel ik op straat of in een park.quote:Op zondag 3 november 2013 13:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zelfs in de buitenlucht is roken aan banden gelegd. Denk aan rookpalen op stations.
Vanmiddag nog, toen degene die naast me zat in het stadion een sigaret opstak. Dan mag het wel buiten zijn, maar als je daar schouder aan schouder zit krijg je evengoed elke keer een rookwolk in je gezicht.quote:Op zondag 3 november 2013 13:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Mag ik even vragen waar jij nog zo een situatie tegenkomt? Je mag nergens meer roken, behalve in de buitenlucht.
Een los perron van een niet overdekt flutstation wel hoor.quote:Op zondag 3 november 2013 13:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
En station is niet echt in de buitenlucht, het is meer een niet afgesloten gedeelte. Met buiten bedoel ik op straat of in een park.
Daar valt wel iets over te zeggen, het is erg onaangenaam als je zit te eten, dat je een wolk rook naar binnen hapt.quote:Op maandag 4 november 2013 01:48 schreef arjan1112 het volgende:
Ben uit eten geweest, eetcafé met 30 zitplaatsen.. 2 keer naar buiten geweest omdat je daar niet mag roken tussen de gangen door, gewoon een totalitaire regiem dit
Ik rook zelf ook, maar ik heb het altijd hinderlijk gevonden als er een ander naast me zit te roken terwijl ik aan het eten ben. Ja, ook voor 2008.quote:Op maandag 4 november 2013 02:02 schreef arjan1112 het volgende:
hou toch op man, dat was tot 2008 geen probleem je hoorde er nooit iemand over
het is gewoon gelul
Laat ik het zo zeggen, als je er eentje opsteekt terwijl er naast je iemand zit te eten, dan vind ik dat vrij onbeschoft.quote:Op maandag 4 november 2013 02:10 schreef arjan1112 het volgende:
Je zegt het alsof ik tijdens het eten zit te roken? je bestelt, wacht een kwartier eet je bord leeg enz
kop dicht.quote:Op maandag 4 november 2013 02:13 schreef Roadtrip het volgende:
Wtf terug naar roken in het vliegtuig?
Ach laten we ook maar weer asbest gebruiken. En een oorlog starten. En doodgaan aan de plaag. En doodvriezen. En dinosauriërs in je achtertuin.
Als jij stopt anderen te vergassen.quote:
Gast volgens mij heb je nicotinegebrekquote:
quote:Op maandag 4 november 2013 02:18 schreef deadprez het volgende:
Het meest trieste is nog wel dat coffeeshops een rookruimte moeten maken
Dat laatste lijkt me dan wel weer leuk. Schijnt goed te smaken.quote:Op maandag 4 november 2013 02:13 schreef Roadtrip het volgende:
Wtf terug naar roken in het vliegtuig?
Ach laten we ook maar weer asbest gebruiken. En een oorlog starten. En doodgaan aan de plaag. En doodvriezen. En dinosauriërs in je achtertuin.
Er zijn coffeeshops in Amsterdam waar roken verboden is... tenzij je een pure joint opsteekt want alleen tabak valt onder het rookverbodquote:Op maandag 4 november 2013 02:18 schreef deadprez het volgende:
Het meest trieste is nog wel dat coffeeshops een rookruimte moeten maken
Wat ik van dino-vlees heb gehoord is dat het nogal taai is en ver over datumquote:Op maandag 4 november 2013 02:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me dan wel weer leuk. Schijnt goed te smaken.
Ik had het dan ook over de maagsappen.quote:Op maandag 4 november 2013 03:05 schreef Remqo het volgende:
[..]
Wat ik van dino-vlees heb gehoord is dat het nogal taai is en ver over datum
Volgens mij zijn die na 65 miljoen jaar toch wel aardig uitgedroogd.quote:Op maandag 4 november 2013 03:09 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over de maagsappen.
Ik denk dat dit toch wel het naarste is aan die hele 'discussie', mensen die roken proberen te rationaliseren met dit soort onzin. Ik bedoel, je rookt omdat je het lekker/stoer vindt en/of omdat je verslaafd bent, weet ik veel. Boeit ook niet verder. Maar zodra je het om probeert te lullen naar een soort maatschappelijke functie danwel heldenstatus knapt er toch iets bij me en kan ik niet anders dan emogiffenquote:Op maandag 4 november 2013 03:23 schreef Maringo het volgende:
Van mij mogen ze de mensen opsluiten die het niet begrijpen dat de maatschappij rokers nodig heeft. Dat elke niet roker blij moet zijn met alle rokers die hun accijns betalen. Want als hun het niet doen, moet de niet roker ook daar aan mee betalen. En dan krijgen ze alsnog hartkwalen van alle stress rondom belastingverhogingen en opvolgende verhitte discussies.
Eigenlijk wil ik ermee zeggen dat de antirookfundamentalisten schuldig zijn aan de verhoogde belasting. Nu moeten ze het zelf nog door krijgen.
Je bent precies het soort waar ik het over hebt. Komt hopelijk vanzelf wel.quote:Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik denk dat dit toch wel het naarste is aan die hele 'discussie', mensen die roken proberen te rationaliseren met dit soort onzin. Ik bedoel, je rookt omdat je het lekker/stoer vindt en/of omdat je verslaafd bent, weet ik veel. Boeit ook niet verder. Maar zodra je het om probeert te lullen naar een soort maatschappelijke functie danwel heldenstatus knapt er toch iets bij me en kan ik niet anders dan emogiffen![]()
![]()
![]()
![]()
Lekker retorisch lekker neerbuigend, jij komt er wel ja, met je drogreden en je superioriteitsgevoel.quote:Op maandag 4 november 2013 15:43 schreef Maringo het volgende:
[..]
Je bent precies het soort waar ik het over hebt. Komt hopelijk vanzelf wel.
Oh, en ik rook niet.
Dit dus. Een tokkie is gespot.quote:Op maandag 4 november 2013 15:21 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Ik denk dat dit toch wel het naarste is aan die hele 'discussie', mensen die roken proberen te rationaliseren met dit soort onzin. Ik bedoel, je rookt omdat je het lekker/stoer vindt en/of omdat je verslaafd bent, weet ik veel. Boeit ook niet verder. Maar zodra je het om probeert te lullen naar een soort maatschappelijke functie danwel heldenstatus knapt er toch iets bij me en kan ik niet anders dan emogiffen![]()
![]()
![]()
![]()
Nou ja ik zou dus niet in de buurt van anderen gaan roken, maar anderzijds, jij lijkt me ook weer zo iemand die een roker overal achterna gaat lopen -al nep-kuchend en met zo een 'kijk mij eens last hebben blik'. Er mag van jou gewoon niet gerookt worden, zelfs al heeft niemand er last van.quote:Op maandag 4 november 2013 00:16 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Vanmiddag nog, toen degene die naast me zat in het stadion een sigaret opstak. Dan mag het wel buiten zijn, maar als je daar schouder aan schouder zit krijg je evengoed elke keer een rookwolk in je gezicht.
quote:'Meeroken is niet gevaarlijk'
Stanford -
Er is geen duidelijk verband tussen meeroken en longkanker. Pas als je meer dan dertig jaar samenwoont met een roker, loop je een iets groter risico op het ontwikkelen van de ziekte.
Dat beweren wetenschappers van de Stanford University, na onderzoek onder ruim 76.000 vrouwen.
"Het feit dat passief roken niet sterk kan worden geassocieerd met longkanker, wijst op de noodzaak om andere risicofactoren voor de ziekte bij niet-rokers te vinden", zegt onderzoeker Ange Wang.
Omgeving
Tijdens het onderzoek werd de blootstelling aan sigarettenrook gedurende de kindertijd, op het werk en in de volwassen leefomgeving betudeerd. Over een periode van 10,5 jaar ontwikkelden 901 deelnemers longkanker. Rokers lopen 13 keer meer kans op de ziekte dan niet-rokers, voor ex-rokers ligt dat risico vier keer hoger. Volgens de studie valt bij vrouwen die nog nooit hebben gerookt of alleen passief roken, geen verhoogd risico op longkanker te bespeuren.
"Alleen bij vrouwen die meer dan dertig jaar samenleven met een roker, zien we een iets hogere kans op de ziekte", besluit Wang.
Vanaf nu wel.quote:Op maandag 30 december 2013 03:00 schreef arjan1112 het volgende:
Dat klopt niet, want ik ben niet tegen auto's.
Wat een non-poll.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
Poll: Roken weer toestaan ?
• in de horeca
• in de horeca en op de werkplek
• antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
op basis van dit onderzoek melden wij dat het nederlandse volk wenst dat het rookverbod wereldwijd word afgeschaftquote:
De Telegraaf weet de resultaten van dat onderzoek ook uit zijn verband te rukken met die kop hoor... Meeroken veroorzaakt geen longkanker maar het onderzoek zegt niks over andere ziekten, waarvan is aangetoont dat roken bij ontzettend veel ziekten een risicofactor is. Natuurlijk wordt dat meteen neergezet als 'Meeroken ongevaarlijk'. Wat een kutkrant is het ook.quote:Op maandag 30 december 2013 02:30 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/g(...)t_gevaarlijk___.html
[..]
Democratie = het recht om te roken in een vliegtuig volgens jou...quote:Op maandag 30 december 2013 03:57 schreef arjan1112 het volgende:
Het topic ging over dat de democratie is afgeschaft sinds je niet meer in een vliegtuig mag roken.
dan moeten ze roken in het station en in de trein en bus toestaan en overal asbakken en vuilnisbakken plaatsen om de 5 meter.quote:Op maandag 30 december 2013 12:47 schreef RichardHammond het volgende:
Ergste vind ik nog dat iedereen maar achteloos die peuken op straat flikkert. Krijg je een vieze en gore teringzooi van. Snap niet dat ze daar niet voor bekeuren, zelfde geldt voor kauwgom. Bij Rotterdam CS is net alles mooi vernieuwd, maar aan de eind van de dag is het een groot bende van de peuken. Kleine moeite om het in de prullenbak te gooien.
Of jij ruimt je peuken gewoon op, luie hond.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dan moeten ze roken in het station en in de trein en bus toestaan en overal asbakken en vuilnisbakken plaatsen om de 5 meter.
Ja, jammer hèquote:Op donderdag 2 januari 2014 03:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zal moeilijk gaan als er geen asbak staat.
Zijn je sigaretten op?quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:55 schreef arjan1112 het volgende:
een roker is een smerige hond omdat ie rookt. niet omdat ie zijn sigaretten op straat gooit omdat er geen asbakken staan.
rokers zijn geen mensen die mag je doodschieten
zo denken jullie anti-rokers allemaal
rokers moeten dood
wij hebben geen rechten, wij zijn geen mensen.
Heb ik nooit last van. Je bent gewoon een luie flikker die z'n mederokers erbij naait met je asociale gedrag. Je wordt bedankt. Als ik straks nergens meer mag roken, zal ik je flink in je kont plassen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zal moeilijk gaan als er geen asbak staat.
Ja maar ach dat vind jij sowieso al van ze, wat ze ook zeggen en waar ze ook meekomen. Bekrompen en bevooroordeeld zijn tot op het bot...op zich ook best kansloos, niet?quote:
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
vind jij sowieso al van ze, wat ze ook zeggen en waar ze ook meekomen. Bekrompen en bevooroordeeld
Nee dan: Prima, dan lekker ergens anders (thuis of buitenlucht). Maar er zijn 'huilie's' van wie dat zelfs niet meer mag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef renwan het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!
ik vind het een aantasting van mijn mensenrechten dat iemand mij verbied om ergens te roken, je zou overal moeten mogen roken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef renwan het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |