Nou ja ik zou dus niet in de buurt van anderen gaan roken, maar anderzijds, jij lijkt me ook weer zo iemand die een roker overal achterna gaat lopen -al nep-kuchend en met zo een 'kijk mij eens last hebben blik'. Er mag van jou gewoon niet gerookt worden, zelfs al heeft niemand er last van.quote:Op maandag 4 november 2013 00:16 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
[..]
Vanmiddag nog, toen degene die naast me zat in het stadion een sigaret opstak. Dan mag het wel buiten zijn, maar als je daar schouder aan schouder zit krijg je evengoed elke keer een rookwolk in je gezicht.
quote:'Meeroken is niet gevaarlijk'
Stanford -
Er is geen duidelijk verband tussen meeroken en longkanker. Pas als je meer dan dertig jaar samenwoont met een roker, loop je een iets groter risico op het ontwikkelen van de ziekte.
Dat beweren wetenschappers van de Stanford University, na onderzoek onder ruim 76.000 vrouwen.
"Het feit dat passief roken niet sterk kan worden geassocieerd met longkanker, wijst op de noodzaak om andere risicofactoren voor de ziekte bij niet-rokers te vinden", zegt onderzoeker Ange Wang.
Omgeving
Tijdens het onderzoek werd de blootstelling aan sigarettenrook gedurende de kindertijd, op het werk en in de volwassen leefomgeving betudeerd. Over een periode van 10,5 jaar ontwikkelden 901 deelnemers longkanker. Rokers lopen 13 keer meer kans op de ziekte dan niet-rokers, voor ex-rokers ligt dat risico vier keer hoger. Volgens de studie valt bij vrouwen die nog nooit hebben gerookt of alleen passief roken, geen verhoogd risico op longkanker te bespeuren.
"Alleen bij vrouwen die meer dan dertig jaar samenleven met een roker, zien we een iets hogere kans op de ziekte", besluit Wang.
Vanaf nu wel.quote:Op maandag 30 december 2013 03:00 schreef arjan1112 het volgende:
Dat klopt niet, want ik ben niet tegen auto's.
Wat een non-poll.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 06:00 schreef arjan1212 het volgende:
Poll: Roken weer toestaan ?
• in de horeca
• in de horeca en op de werkplek
• antwoord 1&2 en in het vliegtuig
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
op basis van dit onderzoek melden wij dat het nederlandse volk wenst dat het rookverbod wereldwijd word afgeschaftquote:
De Telegraaf weet de resultaten van dat onderzoek ook uit zijn verband te rukken met die kop hoor... Meeroken veroorzaakt geen longkanker maar het onderzoek zegt niks over andere ziekten, waarvan is aangetoont dat roken bij ontzettend veel ziekten een risicofactor is. Natuurlijk wordt dat meteen neergezet als 'Meeroken ongevaarlijk'. Wat een kutkrant is het ook.quote:Op maandag 30 december 2013 02:30 schreef arjan1112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/g(...)t_gevaarlijk___.html
[..]
Democratie = het recht om te roken in een vliegtuig volgens jou...quote:Op maandag 30 december 2013 03:57 schreef arjan1112 het volgende:
Het topic ging over dat de democratie is afgeschaft sinds je niet meer in een vliegtuig mag roken.
dan moeten ze roken in het station en in de trein en bus toestaan en overal asbakken en vuilnisbakken plaatsen om de 5 meter.quote:Op maandag 30 december 2013 12:47 schreef RichardHammond het volgende:
Ergste vind ik nog dat iedereen maar achteloos die peuken op straat flikkert. Krijg je een vieze en gore teringzooi van. Snap niet dat ze daar niet voor bekeuren, zelfde geldt voor kauwgom. Bij Rotterdam CS is net alles mooi vernieuwd, maar aan de eind van de dag is het een groot bende van de peuken. Kleine moeite om het in de prullenbak te gooien.
Of jij ruimt je peuken gewoon op, luie hond.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:48 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
dan moeten ze roken in het station en in de trein en bus toestaan en overal asbakken en vuilnisbakken plaatsen om de 5 meter.
Ja, jammer hèquote:Op donderdag 2 januari 2014 03:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zal moeilijk gaan als er geen asbak staat.
Zijn je sigaretten op?quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:55 schreef arjan1112 het volgende:
een roker is een smerige hond omdat ie rookt. niet omdat ie zijn sigaretten op straat gooit omdat er geen asbakken staan.
rokers zijn geen mensen die mag je doodschieten
zo denken jullie anti-rokers allemaal
rokers moeten dood
wij hebben geen rechten, wij zijn geen mensen.
Heb ik nooit last van. Je bent gewoon een luie flikker die z'n mederokers erbij naait met je asociale gedrag. Je wordt bedankt. Als ik straks nergens meer mag roken, zal ik je flink in je kont plassen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 03:51 schreef arjan1112 het volgende:
Dat zal moeilijk gaan als er geen asbak staat.
Ja maar ach dat vind jij sowieso al van ze, wat ze ook zeggen en waar ze ook meekomen. Bekrompen en bevooroordeeld zijn tot op het bot...op zich ook best kansloos, niet?quote:
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
vind jij sowieso al van ze, wat ze ook zeggen en waar ze ook meekomen. Bekrompen en bevooroordeeld
Nee dan: Prima, dan lekker ergens anders (thuis of buitenlucht). Maar er zijn 'huilie's' van wie dat zelfs niet meer mag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef renwan het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!
ik vind het een aantasting van mijn mensenrechten dat iemand mij verbied om ergens te roken, je zou overal moeten mogen roken.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef renwan het volgende:
[..]
Ik rook zelf ook maar bent niet zo huillie als de rokers in dit topic. Mag het ergens niet? Prima, dan niet!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |