http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.htmlquote:BERLIJN - Het grote gevaar voor Europa is emigratie. Dat zei donderdag de Duitse minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Ursula von der Leyen. „Mijn grootste zorg is dat een deel van de jongerengeneratie Europa verlaat omdat er geen vooruitzichten meer zijn vanwege de hoge jeugdwerkloosheid.” Von der Leyen beklemtoonde dat alles in het werk moet worden gesteld om te voorkomen dat jongeren naar bijvoorbeeld Noord- en Zuid-Amerika emigreren.
De minister sprak naar aanleiding van de Europese top donderdag en vrijdag in Brussel, waar de strijd tegen de jeugdwerkloosheid centraal staat. Volgens Von der Leyen moeten er bijvoorbeeld voldoende opleidingsplaatsen voor jongeren beschikbaar zijn om het vertrouwen in de EU te helpen herstellen.
In de EU zijn er naar schatting minstens 5,6 miljoen werkloze jongeren.
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben
de regen is idd kut. de rest ligt aan jezelfquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben
Het eten?quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet
Aardappels vlees en groenten als delicatessequote:Op donderdag 27 juni 2013 10:50 schreef takata het volgende:
[..]
Het eten?
Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!"quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:48 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
Gezien de populariteit van tv-programma's waarin Nederlanders totaal onvoorbereid -ze spreken zelfs de taal niet- hun heil in het buitenland zoeken, weet de Telegraaf dat ze met dit in chocoladeletters kunnen scoren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
Ik moet er ook weinig van hebben, maar gelukkig zijn er zat mogelijkheden om deze troep te ontwijken. Dus is het geen rede om dit land te verlaten. Ik snap wel dat er andere redenen zijn om dit land te verlaten zoals het weer en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Aardappels vlees en groenten als delicatesse
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:57 schreef takata het volgende:
en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
Dat zal heus wel, maar als hier alles je tegenstaat kan ik begrijpen dat geluk elders zoekt. Of het het beter is dan zal de toekomst moeten uitwijzen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
Ja, op sommig heb je daar wel gelijk in hoor. Ik heb in verschillende landen hele goede vriendschappen opgebouwd. Mensen waar ik nog steeds contact mee heb, maar met de meesten niet meer. Andersom is dat ook zo. Ik weet nu wie mijn echte vrienden zijn in Nederland en ben dus af van alle oppervlakkige vriendschappen, ik mis daar niets aan. En wat betreft familie, ja ik mis hen wel als ik weg ben, maar zoals jij zegt is dat heel persoonlijk. Ik hoef mijn familie niet per se dicht bij mij te hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!"![]()
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo![]()
maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan
Ja maar onder de zon aan het strand boeit het toch iets minder denk ikquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:
Poll: Emigreren?
• Ik ben allang vertrokken!
• Zo snel de studie af is ben ik weg
• Als er zich een kans voordoet ben ik weg
• Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.
Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.quote:
Oh zo. Maak je daar geen zorgen over hoor. Doe genoeg activiteiten naast het hoge cijfers halen. Ook reageren op vacatures aldaar en netwerken kan weleens helpen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.
Als je het echt wil dan moet je er dus ook actief iets aan gaan doen. Anders gebeurt het nooit.
Ey, verander je UI eens heel gauw terug jijquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:36 schreef Kyubey het volgende:
Het grootste gevaar voor de EU is immigratie!!!1!1
Gr Wilders
Dan is zon uitkering in Nederland zo gek nog niet...quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.
Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.
Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
Waarheen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Ben al een paar jaar weg uit Nederland. Nooit spijt van gehad.
Malta. Zon van maart tot en met oktober. En misschien ga ik later door naar zuid-Amerika. Alleen wel eerst even Spaans leren.quote:
wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.
Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.
Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
neeeeeeeequote:Op donderdag 27 juni 2013 10:28 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.html
Zelf heb ik al langer emigratieplannen.
Ducktape.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
En wat wou de duitse regering eraan doen om die jongeren hier te houden?
Dat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Ben al een paar jaar weg uit Nederland. Nooit spijt van gehad.
muurttjequote:Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
En wat wou de duitse regering eraan doen om die jongeren hier te houden?
Ik mis eigenlijk een optie; zoiets als "Nu nog niet, maar ik sluit het niet uit"quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:
Poll: Emigreren?
• Ik ben allang vertrokken!
• Zo snel de studie af is ben ik weg
• Als er zich een kans voordoet ben ik weg
• Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Zo'n mentaliteit heb ik niet. Meer in de trant van: Ik wil hier graag blijven, want ik vind het hier goed genoeg.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:36 schreef Life2.0 het volgende:
plus het - je moet hier blijven, hier is het het beste-mentaliteit
Mee eens. Bovendien verschilt de situatie enorm per land. In landen als Spanje en Griekenland, met torenhoge jeugdwerkloosheid, is de situatie veel nijpender dan hier.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoor
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
vakantie gebruiken om te solliciterenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlatenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellen
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
in amsterdam wel, maar erbuiten weer nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.
ik ben hier ook met niets begonnen, kan ik natuurlijk ergens anders wel met iets beginnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er veel latinos in Spanje werkten. Velen komen nu terug trouwens.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen?
Dat laatste is onzin. Net zulke onzin als dat Surinamers/Antillianen en Nederlanders "cultureel ongeveer hetzelfde" zouden zijn. Ok, de Latijns-Amerikaanse beschaving staat dichter bij de Europese dan bijvoorbeeld de islamitische beschaving, maar toch. Grote verschillen zijn er zeker.quote:ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde...
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambiquequote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lagerquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambique
ze spreken de taal en er is werk, lager geloof ik nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lager
Gast, een goede vriend van mij uit Barcelona heeft na een jaar eindelijk werk, maar de meesten zijn werkloos. Jeugdwerkeloosheid is 1 op 2. In tegenlicht was pas een reportage over Spaanse jongeren die massaal naar noord-Europa komen (Nederland) om in de zorg te werken, aangezien er geen werk is in Spanje. Het lijkt me dus niet dat ze daar zitten te springen om Zuid-Amerikanen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen? ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde... mja misschien zijn ze daar nu mee gestopt omdat er genoeg werkloze stedelingen te vinden zijn
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:52 schreef QBay het volgende:
Terecht! Europa en Nederland zijn een zinkend schip. Ik wil ook wel graag weg uit Europa en alle debiele regels die hier bedacht worden. Australië, Canada en Noorwegen staan hoog op mijn lijstje. Jammer dat Nederlandse IT'ers niet echt gewild zijn in het buitenland.
Vertel eens over die regels in australie ?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaan![]()
Wel een fantastisch land verder.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Vertel eens over die regels in australie ?
Dit zijn dan natuurlijk extreme voorbeelden maar het stikt er van de onzinnige regeltjes. Niet echt een liberaal land maar meer rechts conservatief.quote:A life sentence in prison is 200 years.
Bars are required to stable, water and feed the horses of their patrons.
Being near or in a house that is regularly used by thieves can get you arrested. (Vagrancy Act 1966)
Children may not purchase cigarettes, condoms or alcohol, but they may use them. (Not all at once surely!!)
Gold Coast: It is illegal for a woman to wear a bikini which uses more than 6 square inches of material.
Having an article of disguise without a lawful excuse is illegal. (Vagrancy Act 1966)
If you are to advertise a reward for the finding of a certain lost object, you must state no questions will be asked. (Crimes Act 1958)
If you can be heard by someone while singing an obscene song, you’ll be in trouble. (Summary Offences Act 1966)
It is against the law to ask any person if their father was a criminal.
It is against the law to throw a bag containing both cats and dogs into Parramatta River. But it is okay to throw a bag of cats or a bag of dogs.
It is illegal to “seed or nucleate clouds by artificial means from a manned aircraft” to make it rain. (Rain making Control Act 1966)
It is illegal to dress up as Batman or Robin.
It is illegal to force a kangaroo to drink more than 6 bottles of beer.
It is illegal to read someone’s tarot, or give them a psychic reading as these are forms of witchcraft (Repealed, 2005)
It is illegal to roam the streets wearing black clothes, felt shoes and black shoe polish on your face as these items are the tools of a cat burglar.
It is illegal to walk on the right hand side of a footpath.
It is illegal to wear sexy pink pants after midday on a Sunday.
Its an offence to drive a dog or goat harnessed or attached to a vehicle in a public place. (Summary Offences Act 1966)
Minors may smoke but not buy cigars.
No man under 4 ft 8 inches tall is allowed to surf on Klondike Beach (due to the size of the waves.)
Only licensed electricians may change a light bulb. The fine for abusing this law is 10 pounds.
People may not come within 100 meters of a dead whale carcass.
Taxi cabs are required to carry a bale of hay in the trunk.
The legal age for straight sex is 16, unless the person is in the care of the older person, in which case it is 18.
The possession of a knife is illegal and punishable by a $10,000 fine.
Amerika of slechts de Verenigde Staten ervan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Amerika is ook beter als je een dikke baan hebt in een buitenwijk woont enz
Ja, maar ik zou gek worden van de koude mensen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:54 schreef arjan1212 het volgende:
Als je van veel vakantie houd moet je schoolmeester in ijsland worden ofzo
Ik denk dat veel Nederlanders nog altijd in het jarenlang gepropageerde sprookje, dat Nederland het paradijs op aarde is, geloven. Zelfs landen die jarenlang een "communistisch" regime hebben gekend, komen tegenwoordig minder beklemmend en benauwend over als de bureaucratische en in verval geraakte postzegel, die Nederland inmiddels is...quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:51 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet per se beter buiten Nederland. Wel helpt het jezelf sowieso al de ervaring te hebben in een ander land te wonen.
Ik mis Nederland geen moment hier. En terugkomen zal ik zeker niet, behalve op bezoek.
emigratie van toekomstige belastingbetalers, die de sociale zorgstaat moeten betalen is wel het grote gevaar..quote:
Heb het dan over een bepaalde doelgroep. En ja, dat bedoel ik racistisch. See if I care.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
emigratie van toekomstige belastingbetalers, die de sociale zorgstaat moeten betalen is wel het grote gevaar..
Je zou rustig kunnen stellen dat er op basis van die cijfers minstens één miljoen hogeropgeleide, jonge Nederlanders die de motor van de economie zouden zijn, vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:12 schreef Individual het volgende:
Het totale cijfer van emigratie uit Nederland gaat iets naar boven, maar niet veel. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het algemeen mobieler worden van de mens. Deze cijfers gaan over Nederland en niet heel Europa.
[ afbeelding ]
bron: CBS
Veel van de mensen die vertrekken komen ook weer terug omdat ondanks alles Nederland een prima land is. ..en dat zijn de mensen die ook daadwerkelijk gaan en niet op het internet lopen te dreigen met vertrek.
Exact!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders nog altijd in het jarenlang gepropageerde sprookje, dat Nederland het paradijs op aarde is, geloven. Zelfs landen die jarenlang een "communistisch" regime hebben gekend, komen tegenwoordig minder beklemmend en benauwend over als de bureaucratische en in verval geraakte postzegel, die Nederland inmiddels is...
En dat is nu juist het gevaar. De mensen die echt wat kunnen vertrekken en je blijft met de vrijetijdsmanagement en SPW'ers over.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Heremeteit het volgende:
Nederland is een prima land. Voor vakantie afentoe.
Overigens denk ik niet dat men in het buitenland op de gemiddelde Nederlandse pretpakketter zit te wachten. Ingenieurs, technici, IT'ers uit Europa zijn dan weer wel gewild.
In de VS hebben ze de laatste jaren veel gestoordere regeltjes opgebouwd voor bedrijven dan in de meeste EU landen hoor. Alleen de federale regeltjes beslaan al zo'n 2000x meer pagina's dan de Lord of the Rings trilogie en onder Obama komt daar gemiddeld 9% bij per jaar. In sommige staten moeten boeren 3 verschillende kranen (bijvoorbeeld een met een pedaal en de ander met een infrarood sensor en dan nog eentje..) naast elkaar hebben om aan alle regeltjes te voldoen. Want ook de staten zelf zitten niet stil als het gaat om debiele regeltjes.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Razu het volgende:
Onze Grootouder en misschien ouders vertrokken ook naar Canada of Australie des tijds vanwege het slechte Nederlandse economische klimaat.
Nederland is gewoon te klein en heeft weinig ruimte , de huizen zijn veel te duur en is overvol .
Amerika & CO hebben veel ruimte betaalbare huizen en veel grond te krijgen , dus waarom als bv. Boer zijnde je spullen niet pakken ? en alle Nederlandse regeltjes ontvluchten.
Europa heeft bijna geen mogelijkheden meer , het is al vergeven van de Hollandse Campings + B&B .en de "Kadet van Jet of "De Hollandse Pot Bediening Vlot "
Mallorca is een Duitse Provincie geworden met zijn "Balleman" en geen plaats meer voor Duitsers een Biertent te starten.
Spanje is ook al verpest door Europese immigranten , Frankrijk afgegraast , men begint nu aan Tjechie en deze contrijen .
Zelf ben ik ook Nederland uit gevlucht Sorry
Europa gaat nu geld voor de jeugd vrij maken, ben benieuwd of het op deze plaats terecht komt.
Men mag dan eerst vele Europeese regels veranderen voor dit geld wordt uitgegeven .
Pensioen op 62 en niet opschroeven naar 66 of 67 en de weg vrij maken voor jongeren Bedrijven moeten meer jongeren aan nemen enz.
Maar of dit alles lukt ? Raad ik de jongeren aan een goede taal opleiding te volgen en te vertrekken .
Veel boeren gaan naar Denemarken, evengroot als nederland en maar 5 miljoen inwonersquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Razu het volgende:
Onze Grootouder en misschien ouders vertrokken ook naar Canada of Australie des tijds vanwege het slechte Nederlandse economische klimaat.
Nederland is gewoon te klein en heeft weinig ruimte , de huizen zijn veel te duur en is overvol .
Amerika & CO hebben veel ruimte betaalbare huizen en veel grond te krijgen , dus waarom als bv. Boer zijnde je spullen niet pakken ? en alle Nederlandse regeltjes ontvluchten.
Europa heeft bijna geen mogelijkheden meer , het is al vergeven van de Hollandse Campings + B&B .en de "Kadet van Jet of "De Hollandse Pot Bediening Vlot "
Mallorca is een Duitse Provincie geworden met zijn "Balleman" en geen plaats meer voor Duitsers een Biertent te starten.
Spanje is ook al verpest door Europese immigranten , Frankrijk afgegraast , men begint nu aan Tjechie en deze contrijen .
Zelf ben ik ook Nederland uit gevlucht Sorry
Europa gaat nu geld voor de jeugd vrij maken, ben benieuwd of het op deze plaats terecht komt.
Men mag dan eerst vele Europeese regels veranderen voor dit geld wordt uitgegeven .
Pensioen op 62 en niet opschroeven naar 66 of 67 en de weg vrij maken voor jongeren Bedrijven moeten meer jongeren aan nemen enz.
Maar of dit alles lukt ? Raad ik de jongeren aan een goede taal opleiding te volgen en te vertrekken .
Geen Canada?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En dat is nu juist het gevaar. De mensen die echt wat kunnen vertrekken en je blijft met de vrijetijdsmanagement en SPW'ers over.
Zwitserland, Singapore en Australie staan hoog op mijn lijstje.
Het is toch echt een keuze om die rommel elke dag te eten, meer dan genoeg andere mogelijkheden.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Aardappels vlees en groenten als delicatesse
Op zich kan je in Nederland een prima leven hebben. De luxe en weelde is werkelijk ongelooflijk. Simpele dingetjes als scheurrandjes en openmaaklipjes voor verpakkingen geven dat al aan (dat is al in Duitsland veel minder op gemak ingericht).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat ik Nederland vooral mis is de vrijheid, een lekker klimaat met lange warme zomers, de rust en de natuur. Daarnaast vind ik de mentaliteit van de gemiddelde Nederlander verschrikkelijk. Om nog maar te zwijgen over het feit dat overal regeltjes voor zijn en dat Nederland enorm gecultiveerd is,
Emigratie staat bij ons nog steeds op ons verlanglijstje. Misschien dat het er ooit nog van komt. Vooralsnog is de stap te groot want zo slecht hebben we het ook weer niet.
Als ik op vakantie ben geweest vraag ik mij wel elke keer weer af wat ik in godsnaam nog in dit land doe. Eigenlijk ben je compleet gestoord dat je met zijn allen bovenop elkaar woont.
Dat Nederland 'ongeveer het beste land is om te wonen' betwist ik. Ik heb zelf in landen als Denemarken en Tsjechië gewoond en vond het in Denemarken beter vertoeven en in Tsjechië zeker niet minder. In Denemarken heb je ook altijd slecht weer, maar meer ruimte, betere scholing, betere sociale voorzieningen en een beter zorgstelsel.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:51 schreef Kaas- het volgende:
Nederland is zo ongeveer het beste land in de wereld om in te wonen; vrijwel alles is hier perfect geregeld en nergens heb je zoveel luxe en weelde om je heen. Enkel het klimaat, het gebrek aan natuurschoon en nogal negatieve mentaliteit van Nederlanders zie ik hier als nadelen. Emigreren naar toffe landen als Hong Kong, Portugal of Brazilië is altijd een optie maar dat is eigenlijk ook alleen aan te raden aan personen met relatief hoge inkomens omdat je daar al gauw in de shit kan komen als je de zorgkosten, huur, veilige omgeving etc. niet betalen kunt.
Dit. Ik denk dat veel mensen die nooit in het buitenland gewoond hebben zich gewoon niet realiseren hoe goed alles in Nederland geregeld is en hoe netjes alles is.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 15:48 schreef El_Matador het volgende:
Op zich kan je in Nederland een prima leven hebben.
In welke landen is het dan zoveel minder? Ik heb in veel Europese landen gewoond en alleen Rusland vind ik beduidend minder, al heb je daar met een goed salaris ook een prima leven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:46 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit. Ik denk dat veel mensen die nooit in het buitenland gewoond hebben zich gewoon niet realiseren hoe goed alles in Nederland geregeld is en hoe netjes alles is.
"Zoveel minder" zijn jouw woorden. Ik wil niet overdrijven, dus leg me geen woorden in de mond aubquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:11 schreef Dvm86 het volgende:
In welke landen is het dan zoveel minder? Ik heb in veel Europese landen gewoond en alleen Rusland vind ik beduidend minder, al heb je daar met een goed salaris ook een prima leven.
Eens. De UK is in de afgelopen 10+ jaar wel beter geworden, maar de vooruitgang in NL gaat sneller en veel dingen zijn er over het algemeen beter geregeld, maar er zijn er ook dingen die beter geregeld zijn in de UK. Het is een beetje afwegen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
"Zoveel minder" zijn jouw woorden. Ik wil niet overdrijven, dus leg me geen woorden in de mond aub.
Ik woon al 3.5 jaar in de UK en in Nederland zijn dingen gewoon beter geregeld. Ik bedoel bijvoorbeeld dingen als voorzieningen voor voetgangers en fietspaden, openbaar vervoer, onderhoud van gebouwen en infrastructuur, sociale zekerheid. Waar Nederland vooral ontzettend goed in is, is onderhoud van infrastructuur en woningen. In Nederland is de welvaart ook veel eerlijker verdeeld.
En de UK is vele malen beter dan welk Zuid Europees land dan ook. Dat baseer ik op ervaringen van vrienden die daar gewoond hebben en mijn beperkte ervaring tijdens reizen. Verder zijn opleidingen in Nederland gewoon goed, in andere Europese landen (buiten Scandinavie, de UK en Ierland) spreken jongeren veel minder Engels.
Verder ben ik benieuwd naar hoe jouw ervaringen anders zijn en ik welke landen jij gewoond hebt (en hoe lang). Ik denk dat alleen Scandinavische landen te vergelijken zijn met Nederland mbt hoe goed het er te leven is.
Ik heb twee jaar in Denemarken gewoond en één jaar in respectievelijk Zwitserland, Tsjechië en Rusland. Met de opleidingen in Nederland is niets mis, maar het wordt steeds duurder om te studeren. Ik ben me er van bewust dat in het VK en veel andere landen onderwijs nog duurder is.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:34 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
"Zoveel minder" zijn jouw woorden. Ik wil niet overdrijven, dus leg me geen woorden in de mond aub.
Ik woon al 3.5 jaar in de UK en in Nederland zijn dingen gewoon beter geregeld. Ik bedoel bijvoorbeeld dingen als voorzieningen voor voetgangers en fietspaden, openbaar vervoer, onderhoud van gebouwen en infrastructuur, sociale zekerheid. Waar Nederland vooral ontzettend goed in is, is onderhoud van infrastructuur en woningen. In Nederland is de welvaart ook veel eerlijker verdeeld.
En de UK is vele malen beter dan welk Zuid Europees land dan ook. Dat baseer ik op ervaringen van vrienden die daar gewoond hebben en mijn beperkte ervaring tijdens reizen. Verder zijn opleidingen in Nederland gewoon goed, in andere Europese landen (buiten Scandinavie, de UK en Ierland) spreken jongeren veel minder Engels.
Verder ben ik benieuwd naar hoe jouw ervaringen anders zijn en ik welke landen jij gewoond hebt (en hoe lang). Ik denk dat alleen Scandinavische landen te vergelijken zijn met Nederland mbt hoe goed het er te leven is.
Absoluut. In de UK kan je promoveren met alleen een BSc. Wij hebben een "research assistant" hier (die alleen BSc had) promotietraject aangeboden. Anyway, dit is maar een kleine anekdote. Wat me echt verbaasde is wat een zieke carriere (en salaris) Edward Snowden voor mekaar kreeg zonder papieren in de USA!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:45 schreef Individual het volgende:
Op het gebied van carrière is de UK zeker beter.. voor mij als niet-afgestudeerde. Het is geen diploma-samenleving zoals papiertjesland NL. Ook daar is het wel mogelijk om verder te komen zonder diploma, maar het is veel moeilijker.
Dat is me wel een rijtje dan. Denemarken behoort tot Scandinavie en ik reken Scandinavie tot het zelfde niveau als Nederland. Ik baseer dit op HDI en GDP cijfers. Aangezien ik er nooit gewoond heb wil ik wel van je aannemen dat Scandinavie mogelijk beter is. Zwitserland is natuurlijk een verhaal apart omdat het rijker is dan de rest van Europa (en daarom niet bij de EU wil).quote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:50 schreef Dvm86 het volgende:
Ik heb twee jaar in Denemarken gewoond en één jaar in respectievelijk Zwitserland, Tsjechië en Rusland. Met de opleidingen in Nederland is niets mis, maar het wordt steeds duurder om te studeren. Ik ben me er van bewust dat in het VK en veel andere landen onderwijs nog duurder is.
In Denemarken is onderwijs kosteloos. De infrastructuur in Denemarken, met name voor de fietser, is vele malen beter dan in Nederland. In de meeste Scandinavische landen is de situatie veel beter dan in Nederland.
Desalniettemin zeg ik nergens dat Nederland een slecht land is om te wonen, want het is inderdaad één van de betere landen om te wonen. Het probleem is dat naar mijn inziens het gat met de toplanden geleidelijk groter wordt terwijl diverse landen waar de levenskwaliteit nu nog minder is snel naar boven toeschuiven. Het toekomstperspectief voor Nederland is negatief t.o.v. een aantal andere landen naar mijn mening. Dat is dan ook voor mij de reden om te vertrekken.
Ik weet niet, je ziet met de problemen van de corruptie in Griekenland (die veel meer corruptie kennen dan wij) dat het de Grieken wel degelijk boeit, en er nog steeds enorm last van hebben. Aan de andere kant kunnen de 'gewone' mensen er ook misbruik van maken, bv. gebruik maken van bepaalde uitkeringen waar men geen recht op heeft.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:14 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja maar onder de zon aan het strand boeit het toch iets minder denk ik
Best wel een goed punt. Al die zaken als uitstekende infrastructuur, toeslagen en subsidies voor van alles en nog wat etc. mis je allemaal niet als je gewoon in een tof land woont met leuke positieve mensen, goed eten en drinken (we hebben het immers over Tsjechiëquote:Op zaterdag 29 juni 2013 13:59 schreef Pharmacist het volgende:
Tsjechie vind ik wel apart. Maar ik denk dat misschien het optimisme van een opkomend land een andere sfeer kan creeren dan pessimisme (in Nld). Ik denk bijvoorbeeld ook dat ondanks de armoede in opkomende landen, opkomende landen veel optimistischer kunnen zijn dan gevestigde landen en dat dat bij kan dragen aan hoe iemand het land ervaart. Dat heeft dan meer te maken met toekomstperspectief dan de daadwerkelijke huidige situatie.
Ik ben werktuigbouwkundig ingenieur en ik zie voor mezelf voorlopig nog geen reden om mijn geboortestreek te verlaten, al kan ik in het buitenland stukken meer verdienen. Rust en natuurschoon kan ik in de streek, waar ik woon, meer dan voldoende vinden en voor vertier, goedkope benzine en boodschappen hoef ik maar even de Duitse of Belgische grens over te steken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En dat is nu juist het gevaar. De mensen die echt wat kunnen vertrekken en je blijft met de vrijetijdsmanagement en SPW'ers over.
Zwitserland, Singapore en Australie staan hoog op mijn lijstje.
Nóg wel ja. Maar de komende 5-15 jaar gaat Europa heul hard achteruit (en zeker als die EUlite doorzet). En andere landen zijn sterk in opkomst.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 21:57 schreef Breekfast het volgende:
Nederland is één van de meest welvarende landen op een zeer welvarend continent. Wat een pessimistisch gezeik
Dit is wel een goede reden. Denk er zelf hetzelfde over.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:33 schreef Fir3fly het volgende:
Ik ben wel een beetje op zoek naar kansen in het buitenland. Het is niet zozeer dat ik per se uit Nederland weg wil vanwege in de OP genoemde redenen (wel een beetje) maar meer omdat ik graag zoveel mogelijk van de wereld wil zien.
Oh dear. Weet je waar niets gebeurt? Daar waar geen mensen zijn. Emigreren naar die landen die je noemt omdat er in Nederland teveel moslims zijn?quote:Op zondag 30 juni 2013 10:29 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben bang dat Nederland de strijd tegen de criminaliteit al aan het verliezen is. Zie de plofkakenreeks, eerst zijn er dertig (dertig!) opgepakt daarvoor en nu hebben blijkbaar de jongere broertjes het gewoon overgenomen, de ene plofkraak na de andere vindt weer plaats. Ook duidelijk een boodschap van: je pakt ons toch niet allemaal. Wij hebben de macht.
De politiemensen worden te oud, de jongeren zijn snel en met velen.
Tasjesroof, examenfraude, uitgaanders die door tien man afgerost worden, grensrechters die dood worden geschopt, het gaat maar door en het wordt al erger. Rechters zijn schijnbaar ook bang en doen hun werk niet. Mensen krijgen daar genoeg van en dan krijg je emigratie. Dat is waarschijnlijk precies de bedoeling van de daders.
In moslimlanden worden nu de sjieieten afgeslacht zodat overal de eensgezinde soenieten overblijven. Uiteindelijk krijg je dan een soenitische moslimwereld tegenover alle andersgezinden. Europa wordt van de moslims, en Amerika, Australie Nieuw Zeeland zijn de emigratielanden. Ik vraag me af hoelang Engeland kan standhouden.
Ik zou toch proberen om een iets realistischer wereldbeeld te krijgen als ik jou was hoor. Er wordt helemaal niet meer criminaliteit gepleegd dan vroeger. Misdadigers (plofkrakers, tasjesdieven, fraudeurs) hebben heus geen groot plan om Nederland te ontwrichten, ze willen gewoon geld. Er worden in Nederland minder mensen vermoord als vroeger (of zelfs als in de jaren '90).quote:Op zondag 30 juni 2013 10:29 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben bang dat Nederland de strijd tegen de criminaliteit al aan het verliezen is. Zie de plofkakenreeks, eerst zijn er dertig (dertig!) opgepakt daarvoor en nu hebben blijkbaar de jongere broertjes het gewoon overgenomen, de ene plofkraak na de andere vindt weer plaats. Ook duidelijk een boodschap van: je pakt ons toch niet allemaal. Wij hebben de macht.
Tasjesroof, examenfraude, uitgaanders die door tien man afgerost worden, grensrechters die dood worden geschopt, het gaat maar door en het wordt al erger. Rechters zijn schijnbaar ook bang en doen hun werk niet. Mensen krijgen daar genoeg van en dan krijg je emigratie. Dat is waarschijnlijk precies de bedoeling van de daders.
In moslimlanden worden nu de sjieieten afgeslacht zodat overal de eensgezinde soenieten overblijven. Uiteindelijk krijg je dan een soenitische moslimwereld tegenover alle andersgezinden. Europa wordt van de moslims, en Amerika, Australie Nieuw Zeeland zijn de emigratielanden. Ik vraag me af hoelang Engeland kan standhouden.
Nu zie ik mijn ouders 3 x per week, maar mijn zussen en schoonfamilie, hooguit 8 x per jaar. In het buitenland gaan wonen levert, m.i. meer contact op met je familie. Via skype, zij op vakantie bij jou, of jij weer hier bij hun.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
in engeland zijn ze juist het verst van alle europese landenquote:Op zondag 30 juni 2013 10:29 schreef Loekie1 het volgende:
Knap dat jij al een uitspraak kan doen over de komende 5 - 15 jaar. Waarschijnlijk ben je de enige persoon in de wereld die dat kan. Gefeliciteerd dus....quote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nóg wel ja. Maar de komende 5-15 jaar gaat Europa heul hard achteruit (en zeker als die EUlite doorzet). En andere landen zijn sterk in opkomst.
Het is overigens geen "pessimistisch gezeik", weggaan omdat je Nederland niet leuk vindt, is sowieso geen handige reden. Weggaan omdat het elders nog leuker is wel.
Ik wou net zeggen... Met volledig functionerende, erkende sharia-rechtbankenquote:Op zondag 30 juni 2013 17:15 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
in engeland zijn ze juist het verst van alle europese landen
Iedereen kan dat. En ja, ik heb wel een beetje idee hoe de wereld draait. Wellicht iets aan de problemen doen in plaats van de problemen voor je uitschuiven en niet oplossen?quote:Op zondag 30 juni 2013 17:31 schreef Samson het volgende:
[..]
Knap dat jij al een uitspraak kan doen over de komende 5 - 15 jaar. Waarschijnlijk ben je de enige persoon in de wereld die dat kan. Gefeliciteerd dus....
Nou, dan zal jij het allemaal weten. Dat vind ik knap van je. Gelukkig maar dat er zulke knappe koppen rondlopen opdat er oplossingen kunnen komen. Ik zou zeggen, bel Brussel meteen opquote:Op zondag 30 juni 2013 17:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen kan dat. En ja, ik heb wel een beetje idee hoe de wereld draait. Wellicht iets aan de problemen doen in plaats van de problemen voor je uitschuiven en niet oplossen?
Zuid-Amerika en Australië lijken mij de beste continenten om het komende decennium door te brengen. 99% van Nederland heeft geen enkel besef van wat er nog te wachten staat. Dit is pas het begin van de economische crisis.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen kan dat. En ja, ik heb wel een beetje idee hoe de wereld draait. Wellicht iets aan de problemen doen in plaats van de problemen voor je uitschuiven en niet oplossen?
in 2002 was duitsland nog de zieke man van Europa, vervolgens werd dit programma begonnenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 22:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nóg wel ja. Maar de komende 5-15 jaar gaat Europa heul hard achteruit (en zeker als die EUlite doorzet). En andere landen zijn sterk in opkomst.
Het is overigens geen "pessimistisch gezeik", weggaan omdat je Nederland niet leuk vindt, is sowieso geen handige reden. Weggaan omdat het elders nog leuker is wel.
Leuk plan, maar wij hebben geen industrie.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:13 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
in 2002 was duitsland nog de zieke man van Europa, vervolgens werd dit programma begonnen
http://de.wikipedia.org/wiki/Hartz-Konzept
en vandaag is duitsland de sterke motor van europa
wat nu in heel Europa word uitgerolt, dus over 5-15 jaar
is de europese unie de economische motor van de hele wereld
Waarom niet buiten Europa?quote:Op zondag 30 juni 2013 18:16 schreef Natalie het volgende:
Ik sta niet negatief tegenover emigreren, dus als zich ooit een mogelijkheid voordoet dan kan het maar zo zijn dan m'n man en ik onze biezen pakken.
Maar niet buiten Europa
Dat is wel de enige manier om onder de dictatEUr uit te komen.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat trekt ons niet zo, om te wonen dan
Brussel is niet de oplossing, maar juist het probleem. Oplossingen zijn sowieso niet in het belang van (partij)politiek, dus de illusie dat een mailtje naar Den Haag afdoende is, moet je sowieso niet hebben.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:51 schreef Samson het volgende:
[..]
Nou, dan zal jij het allemaal weten. Dat vind ik knap van je. Gelukkig maar dat er zulke knappe koppen rondlopen opdat er oplossingen kunnen komen. Ik zou zeggen, bel Brussel meteen op
Kan ik me voorstellen. De Europese landen zijn wel verschillend van elkaar maar er blijft toch een gevoel van herkenning in zitten zeg maar. Plus het feit dat je dichter bij Nederland blijft.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:13 schreef Natalie het volgende:
[..]
Dat trekt ons niet zo, om te wonen dan
Binnen het continent Europa kan ze ook in Zwitserland of Noorwegen wonen.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is wel de enige manier om onder de dictatEUr uit te komen.
Dat klopt!quote:Op zondag 30 juni 2013 21:12 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Binnen het continent Europa kan ze ook in Zwitserland of Noorwegen wonen.
Helemaal mee eens. Azie is trouwens nog welvarender en goedkoper dan ZA en Australie.quote:Op zondag 30 juni 2013 17:53 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Zuid-Amerika en Australië lijken mij de beste continenten om het komende decennium door te brengen. 99% van Nederland heeft geen enkel besef van wat er nog te wachten staat. Dit is pas het begin van de economische crisis.
Ik ben trouwens best benieuwd wat jij voor werk doet in Colombia om een beetje goed leven te hebben.
Dat laatste lijkt me het belangrijkste argument. Wonen buiten Europa kan prima.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:11 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. De Europese landen zijn wel verschillend van elkaar maar er blijft toch een gevoel van herkenning in zitten zeg maar. Plus het feit dat je dichter bij Nederland blijft.
Kan best zo zijn. Meeste mensen in Nederland kennen Colombia vanwege negatieve zaken zoals de FARC en drugsoorlogen, armoede etc. Maar het land zal best ook zijn positieve punten hebben. De meeste landen in de wereld hebben denk ik gelukkig wel positieve punten.quote:Op zondag 30 juni 2013 21:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me het belangrijkste argument. Wonen buiten Europa kan prima.
Er heerst nog steeds het -foutieve- beeld dat alles buiten Europa nog eeuwen achterloopt. De werkelijkheid is heul anders en andere landen streven Europa over een aantal jaar voorbij.
Die drugsoorlogen en FARC zijn er nog, maar alleen in de jungle. Het zou een beetje hetzelfde zijn als dat men Nederland afmeet aan wat neonazi's in Helmond...quote:Op zondag 30 juni 2013 23:02 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Kan best zo zijn. Meeste mensen in Nederland kennen Colombia vanwege negatieve zaken zoals de FARC en drugsoorlogen, armoede etc. Maar het land zal best ook zijn positieve punten hebben. De meeste landen in de wereld hebben denk ik gelukkig wel positieve punten.
Als je nog niet afgestudeerd bent, kan ik je ten zeerste aanraden een tijdje in het buitenland te studeren of stage te lopen. Daar word je alleen maar rijker van.quote:Op zondag 30 juni 2013 23:48 schreef Belabor het volgende:
Zuid(oost)-Azië is waar het de komende decennia gaat gebeuren, je hebt het van mij gehoord!![]()
Ik heb nog twee jaar studie te gaan en heb ook helemaal nog geen carrièreplannen gemaakt, maar als de kans zich voordoet dan zou ik het geen probleem vinden om me in die regio te vestigen, mits ik op dat moment genoeg financiële middelen en de juiste papieren heb. De VS (met name Californië of de regio New York/Washington) spreekt me ook aan, maar ik ben bang dat de werkloosheid daar de komende tijd ook verder toe zal nemen.
Het buitenland heeft me altijd getrokken, maar niet omdat ik het hier in Nederland zo slecht heb, integendeel. Ik wil simpelweg zo nu en dan even ontsnappen aan mijn comfortabele en voorspelbare leven hier in Nederland en wat avontuur op zoeken. Daarnaast ben ik erg geïnteresseerd in buitenlandse culturen, gebruiken en de natuur. Als ik ooit fortuinlijk genoeg mag zijn om het me te kunnen veroorloven om veel te reizen en te werken, dan zou ik niets liever willen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |