Mee eens. Bovendien verschilt de situatie enorm per land. In landen als Spanje en Griekenland, met torenhoge jeugdwerkloosheid, is de situatie veel nijpender dan hier.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.
Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.
Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoor
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
vakantie gebruiken om te solliciterenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlatenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellen
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
in amsterdam wel, maar erbuiten weer nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.
ik ben hier ook met niets begonnen, kan ik natuurlijk ergens anders wel met iets beginnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er veel latinos in Spanje werkten. Velen komen nu terug trouwens.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen?
Dat laatste is onzin. Net zulke onzin als dat Surinamers/Antillianen en Nederlanders "cultureel ongeveer hetzelfde" zouden zijn. Ok, de Latijns-Amerikaanse beschaving staat dichter bij de Europese dan bijvoorbeeld de islamitische beschaving, maar toch. Grote verschillen zijn er zeker.quote:ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde...
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambiquequote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lagerquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambique
ze spreken de taal en er is werk, lager geloof ik nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lager
Gast, een goede vriend van mij uit Barcelona heeft na een jaar eindelijk werk, maar de meesten zijn werkloos. Jeugdwerkeloosheid is 1 op 2. In tegenlicht was pas een reportage over Spaanse jongeren die massaal naar noord-Europa komen (Nederland) om in de zorg te werken, aangezien er geen werk is in Spanje. Het lijkt me dus niet dat ze daar zitten te springen om Zuid-Amerikanen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen? ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde... mja misschien zijn ze daar nu mee gestopt omdat er genoeg werkloze stedelingen te vinden zijn
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:52 schreef QBay het volgende:
Terecht! Europa en Nederland zijn een zinkend schip. Ik wil ook wel graag weg uit Europa en alle debiele regels die hier bedacht worden. Australië, Canada en Noorwegen staan hoog op mijn lijstje. Jammer dat Nederlandse IT'ers niet echt gewild zijn in het buitenland.
Vertel eens over die regels in australie ?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaan![]()
Wel een fantastisch land verder.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Vertel eens over die regels in australie ?
Dit zijn dan natuurlijk extreme voorbeelden maar het stikt er van de onzinnige regeltjes. Niet echt een liberaal land maar meer rechts conservatief.quote:A life sentence in prison is 200 years.
Bars are required to stable, water and feed the horses of their patrons.
Being near or in a house that is regularly used by thieves can get you arrested. (Vagrancy Act 1966)
Children may not purchase cigarettes, condoms or alcohol, but they may use them. (Not all at once surely!!)
Gold Coast: It is illegal for a woman to wear a bikini which uses more than 6 square inches of material.
Having an article of disguise without a lawful excuse is illegal. (Vagrancy Act 1966)
If you are to advertise a reward for the finding of a certain lost object, you must state no questions will be asked. (Crimes Act 1958)
If you can be heard by someone while singing an obscene song, you’ll be in trouble. (Summary Offences Act 1966)
It is against the law to ask any person if their father was a criminal.
It is against the law to throw a bag containing both cats and dogs into Parramatta River. But it is okay to throw a bag of cats or a bag of dogs.
It is illegal to “seed or nucleate clouds by artificial means from a manned aircraft” to make it rain. (Rain making Control Act 1966)
It is illegal to dress up as Batman or Robin.
It is illegal to force a kangaroo to drink more than 6 bottles of beer.
It is illegal to read someone’s tarot, or give them a psychic reading as these are forms of witchcraft (Repealed, 2005)
It is illegal to roam the streets wearing black clothes, felt shoes and black shoe polish on your face as these items are the tools of a cat burglar.
It is illegal to walk on the right hand side of a footpath.
It is illegal to wear sexy pink pants after midday on a Sunday.
Its an offence to drive a dog or goat harnessed or attached to a vehicle in a public place. (Summary Offences Act 1966)
Minors may smoke but not buy cigars.
No man under 4 ft 8 inches tall is allowed to surf on Klondike Beach (due to the size of the waves.)
Only licensed electricians may change a light bulb. The fine for abusing this law is 10 pounds.
People may not come within 100 meters of a dead whale carcass.
Taxi cabs are required to carry a bale of hay in the trunk.
The legal age for straight sex is 16, unless the person is in the care of the older person, in which case it is 18.
The possession of a knife is illegal and punishable by a $10,000 fine.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |