http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.htmlquote:BERLIJN - Het grote gevaar voor Europa is emigratie. Dat zei donderdag de Duitse minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Ursula von der Leyen. „Mijn grootste zorg is dat een deel van de jongerengeneratie Europa verlaat omdat er geen vooruitzichten meer zijn vanwege de hoge jeugdwerkloosheid.” Von der Leyen beklemtoonde dat alles in het werk moet worden gesteld om te voorkomen dat jongeren naar bijvoorbeeld Noord- en Zuid-Amerika emigreren.
De minister sprak naar aanleiding van de Europese top donderdag en vrijdag in Brussel, waar de strijd tegen de jeugdwerkloosheid centraal staat. Volgens Von der Leyen moeten er bijvoorbeeld voldoende opleidingsplaatsen voor jongeren beschikbaar zijn om het vertrouwen in de EU te helpen herstellen.
In de EU zijn er naar schatting minstens 5,6 miljoen werkloze jongeren.
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben
de regen is idd kut. de rest ligt aan jezelfquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben
Het eten?quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet
Aardappels vlees en groenten als delicatessequote:Op donderdag 27 juni 2013 10:50 schreef takata het volgende:
[..]
Het eten?
Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!"quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:48 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
Gezien de populariteit van tv-programma's waarin Nederlanders totaal onvoorbereid -ze spreken zelfs de taal niet- hun heil in het buitenland zoeken, weet de Telegraaf dat ze met dit in chocoladeletters kunnen scoren.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
Ik moet er ook weinig van hebben, maar gelukkig zijn er zat mogelijkheden om deze troep te ontwijken. Dus is het geen rede om dit land te verlaten. Ik snap wel dat er andere redenen zijn om dit land te verlaten zoals het weer en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Aardappels vlees en groenten als delicatesse
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:57 schreef takata het volgende:
en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
Dat zal heus wel, maar als hier alles je tegenstaat kan ik begrijpen dat geluk elders zoekt. Of het het beter is dan zal de toekomst moeten uitwijzen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
Ja, op sommig heb je daar wel gelijk in hoor. Ik heb in verschillende landen hele goede vriendschappen opgebouwd. Mensen waar ik nog steeds contact mee heb, maar met de meesten niet meer. Andersom is dat ook zo. Ik weet nu wie mijn echte vrienden zijn in Nederland en ben dus af van alle oppervlakkige vriendschappen, ik mis daar niets aan. En wat betreft familie, ja ik mis hen wel als ik weg ben, maar zoals jij zegt is dat heel persoonlijk. Ik hoef mijn familie niet per se dicht bij mij te hebben.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!"![]()
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo![]()
maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan
Ja maar onder de zon aan het strand boeit het toch iets minder denk ikquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:
Poll: Emigreren?
• Ik ben allang vertrokken!
• Zo snel de studie af is ben ik weg
• Als er zich een kans voordoet ben ik weg
• Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
Hoe bedoel je?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.
Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.quote:
Oh zo. Maak je daar geen zorgen over hoor. Doe genoeg activiteiten naast het hoge cijfers halen. Ook reageren op vacatures aldaar en netwerken kan weleens helpen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.
Als je het echt wil dan moet je er dus ook actief iets aan gaan doen. Anders gebeurt het nooit.
Ey, verander je UI eens heel gauw terug jijquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:36 schreef Kyubey het volgende:
Het grootste gevaar voor de EU is immigratie!!!1!1
Gr Wilders
Dan is zon uitkering in Nederland zo gek nog niet...quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.
Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.
Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
Waarheen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Ben al een paar jaar weg uit Nederland. Nooit spijt van gehad.
Malta. Zon van maart tot en met oktober. En misschien ga ik later door naar zuid-Amerika. Alleen wel eerst even Spaans leren.quote:
wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.
Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.
Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
neeeeeeeequote:Op donderdag 27 juni 2013 10:28 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.html
Zelf heb ik al langer emigratieplannen.
Ducktape.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
En wat wou de duitse regering eraan doen om die jongeren hier te houden?
Dat.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Ben al een paar jaar weg uit Nederland. Nooit spijt van gehad.
muurttjequote:Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
En wat wou de duitse regering eraan doen om die jongeren hier te houden?
Ik mis eigenlijk een optie; zoiets als "Nu nog niet, maar ik sluit het niet uit"quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:
Poll: Emigreren?
• Ik ben allang vertrokken!
• Zo snel de studie af is ben ik weg
• Als er zich een kans voordoet ben ik weg
• Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Zo'n mentaliteit heb ik niet. Meer in de trant van: Ik wil hier graag blijven, want ik vind het hier goed genoeg.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:36 schreef Life2.0 het volgende:
plus het - je moet hier blijven, hier is het het beste-mentaliteit
Mee eens. Bovendien verschilt de situatie enorm per land. In landen als Spanje en Griekenland, met torenhoge jeugdwerkloosheid, is de situatie veel nijpender dan hier.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoor
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
vakantie gebruiken om te solliciterenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlatenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellen
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
in amsterdam wel, maar erbuiten weer nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.
ik ben hier ook met niets begonnen, kan ik natuurlijk ergens anders wel met iets beginnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er veel latinos in Spanje werkten. Velen komen nu terug trouwens.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen?
Dat laatste is onzin. Net zulke onzin als dat Surinamers/Antillianen en Nederlanders "cultureel ongeveer hetzelfde" zouden zijn. Ok, de Latijns-Amerikaanse beschaving staat dichter bij de Europese dan bijvoorbeeld de islamitische beschaving, maar toch. Grote verschillen zijn er zeker.quote:ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde...
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambiquequote:Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lagerquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambique
ze spreken de taal en er is werk, lager geloof ik nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lager
Gast, een goede vriend van mij uit Barcelona heeft na een jaar eindelijk werk, maar de meesten zijn werkloos. Jeugdwerkeloosheid is 1 op 2. In tegenlicht was pas een reportage over Spaanse jongeren die massaal naar noord-Europa komen (Nederland) om in de zorg te werken, aangezien er geen werk is in Spanje. Het lijkt me dus niet dat ze daar zitten te springen om Zuid-Amerikanen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen? ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde... mja misschien zijn ze daar nu mee gestopt omdat er genoeg werkloze stedelingen te vinden zijn
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:52 schreef QBay het volgende:
Terecht! Europa en Nederland zijn een zinkend schip. Ik wil ook wel graag weg uit Europa en alle debiele regels die hier bedacht worden. Australië, Canada en Noorwegen staan hoog op mijn lijstje. Jammer dat Nederlandse IT'ers niet echt gewild zijn in het buitenland.
Vertel eens over die regels in australie ?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaan![]()
Wel een fantastisch land verder.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Vertel eens over die regels in australie ?
Dit zijn dan natuurlijk extreme voorbeelden maar het stikt er van de onzinnige regeltjes. Niet echt een liberaal land maar meer rechts conservatief.quote:A life sentence in prison is 200 years.
Bars are required to stable, water and feed the horses of their patrons.
Being near or in a house that is regularly used by thieves can get you arrested. (Vagrancy Act 1966)
Children may not purchase cigarettes, condoms or alcohol, but they may use them. (Not all at once surely!!)
Gold Coast: It is illegal for a woman to wear a bikini which uses more than 6 square inches of material.
Having an article of disguise without a lawful excuse is illegal. (Vagrancy Act 1966)
If you are to advertise a reward for the finding of a certain lost object, you must state no questions will be asked. (Crimes Act 1958)
If you can be heard by someone while singing an obscene song, you’ll be in trouble. (Summary Offences Act 1966)
It is against the law to ask any person if their father was a criminal.
It is against the law to throw a bag containing both cats and dogs into Parramatta River. But it is okay to throw a bag of cats or a bag of dogs.
It is illegal to “seed or nucleate clouds by artificial means from a manned aircraft” to make it rain. (Rain making Control Act 1966)
It is illegal to dress up as Batman or Robin.
It is illegal to force a kangaroo to drink more than 6 bottles of beer.
It is illegal to read someone’s tarot, or give them a psychic reading as these are forms of witchcraft (Repealed, 2005)
It is illegal to roam the streets wearing black clothes, felt shoes and black shoe polish on your face as these items are the tools of a cat burglar.
It is illegal to walk on the right hand side of a footpath.
It is illegal to wear sexy pink pants after midday on a Sunday.
Its an offence to drive a dog or goat harnessed or attached to a vehicle in a public place. (Summary Offences Act 1966)
Minors may smoke but not buy cigars.
No man under 4 ft 8 inches tall is allowed to surf on Klondike Beach (due to the size of the waves.)
Only licensed electricians may change a light bulb. The fine for abusing this law is 10 pounds.
People may not come within 100 meters of a dead whale carcass.
Taxi cabs are required to carry a bale of hay in the trunk.
The legal age for straight sex is 16, unless the person is in the care of the older person, in which case it is 18.
The possession of a knife is illegal and punishable by a $10,000 fine.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |