abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128312924
quote:
BERLIJN - Het grote gevaar voor Europa is emigratie. Dat zei donderdag de Duitse minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Ursula von der Leyen. „Mijn grootste zorg is dat een deel van de jongerengeneratie Europa verlaat omdat er geen vooruitzichten meer zijn vanwege de hoge jeugdwerkloosheid.” Von der Leyen beklemtoonde dat alles in het werk moet worden gesteld om te voorkomen dat jongeren naar bijvoorbeeld Noord- en Zuid-Amerika emigreren.

De minister sprak naar aanleiding van de Europese top donderdag en vrijdag in Brussel, waar de strijd tegen de jeugdwerkloosheid centraal staat. Volgens Von der Leyen moeten er bijvoorbeeld voldoende opleidingsplaatsen voor jongeren beschikbaar zijn om het vertrouwen in de EU te helpen herstellen.

In de EU zijn er naar schatting minstens 5,6 miljoen werkloze jongeren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.html

Zelf heb ik al langer emigratieplannen. Ben net afgestudeerd en heb een baan, maar ik zie de toekomst hier niet zo rooskleurig in. Ik heb bijvoorbeeld geen illusies dat ik ooit pensioen ga zien van de verplichte inleg die ik nu bijdraag, maar er zijn zoveel andere redenen te bedenken om te emigreren. Zelf blijf ik misschien in Europa, maar ook landen als Australië en Canada die veel minder hard getroffen zijn door de crisis, staan op het lijstje.
pi_128312960
Australie en Duitsland staan hoog op de lijst bij mij.
pi_128313076
Hoewel ik zelf binnenkort ook richting het Amerikaanse continent zal vertrekken voor onbepaalde tijd denk ik dat, gezien de niet louter positieve reacties van mijn omgeving (overgrote deel academisch geschoolde jongeren), het wel mee zal vallen. Het overgrote deel van de afgestudeerden vind het toch wel een grote stap. Daarnaast is het ook nog makkelijker gezegd dan gedaan om buiten de EU aan te bak te komen (met name om een work/residence permit te krijgen). Als je heel goed bent lukt het wel, maar dan kom je in Nederland ook wel aan een baan... Hoe het met Australie/Canada/Z-Amerika zit weet ik niet, maar over het algemeen hebben Westerse landen wel vrij strikte immigratieregels.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:36:00 #4
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_128313134
Het grootste gevaar voor de EU is immigratie!!!1!1
Gr Wilders
Helemaal super.
pi_128313183
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_128313218
Net alsof het voor zoveel jongeren appeltje eitje is om ergens buiten de EU even een baan te scoren.
Los daarvan is het hoge % jeugdwerkloosheid natuurlijk wel een probleem, maar niet omdat de jongeren vertrekken.
pi_128313391
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
ik snap echt niet dat mensen alleen maar in ruil voor geld en een baan hier alles achter kunnen laten...
ik zou echt niet mijn familie, vrienden, hobbys en alles achter willen laten alleen maar om werkgarantie te hebben :P
Vergeet de regen, zeikmentaliteit en het eten niet :r
pi_128313425
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

de regen is idd kut. de rest ligt aan jezelf :P
pi_128313463
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
pi_128313526
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:37 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
pi_128313590
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:43 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Het eten?

Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
  donderdag 27 juni 2013 @ 10:51:15 #12
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_128313616
Nederland is een prima land. Voor vakantie afentoe.

Overigens denk ik niet dat men in het buitenland op de gemiddelde Nederlandse pretpakketter zit te wachten. Ingenieurs, technici, IT'ers uit Europa zijn dan weer wel gewild.
pi_128313626
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:50 schreef takata het volgende:

[..]

Het eten?

Ken je mij dat even uitleggen. keuze zat hier in Nederland, supermarkten met elk schap met meer dan 10 soorten van het product. toko's en restarauntjes in overvloed.
Aardappels vlees en groenten als delicatesse :r
pi_128313690
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:48 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik heb de afgelopen zes jaar in 4 verschillende landen gewoond en overal waar je komt maak je nieuwe vrienden, dus dat is voor mij persoonlijk geen bezwaar. Familie is anders, maar het is niet zoals in de 50'er jaren, dat je vertrekt en nooit meer terug kan komen om familie te bezoeken.
dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!" :D
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo :P

maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan :P
pi_128313736
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:46 schreef Fides het volgende:
Wel heerlijk overigens dat een slecht onderbouwde mening van een Duitse minister opeens een grote kop op de nieuwssites wordt.
Gezien de populariteit van tv-programma's waarin Nederlanders totaal onvoorbereid -ze spreken zelfs de taal niet- hun heil in het buitenland zoeken, weet de Telegraaf dat ze met dit in chocoladeletters kunnen scoren.
Farts are jazz to assholes
pi_128313846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Aardappels vlees en groenten als delicatesse :r
Ik moet er ook weinig van hebben, maar gelukkig zijn er zat mogelijkheden om deze troep te ontwijken. Dus is het geen rede om dit land te verlaten. Ik snap wel dat er andere redenen zijn om dit land te verlaten zoals het weer en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
pi_128313895
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:57 schreef takata het volgende:
en de gang van zaken hoe het hier nu aan toe gaat.
dat is ook geen reden. net alsof het er ergens anders beter aan toe gaat.
overal zijn ze net zo corrupt hoor
pi_128314172
Mensen die denken dat USA paradijs op aarde is :') Duitsland 8-)
pi_128314278
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Dat zal heus wel, maar als hier alles je tegenstaat kan ik begrijpen dat geluk elders zoekt. Of het het beter is dan zal de toekomst moeten uitwijzen.
pi_128314280
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:52 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

dat je overal nieuwe vrienden maakt is waar, maar dat is natuurlijk geen argument. dat wil namelijk niet zeggen dat ik mijn bestaande vriendschappen kan missen. je kunt je sowieso afvragen of je wel over vriendschap kunt spreken als je gewoon heel makkelijk zegt "boeiend, maak ik toch nieuwe vrienden!" :D
en persoonlijk zie ik mijn familie ook graag wat vaker als eens in de 2 maanden of zo :P

maar goed, dit soort dingen zijn persoonlijk en jij denkt daar anders over. dus het heeft weinig nut om er verder over door te gaan :P
Ja, op sommig heb je daar wel gelijk in hoor. Ik heb in verschillende landen hele goede vriendschappen opgebouwd. Mensen waar ik nog steeds contact mee heb, maar met de meesten niet meer. Andersom is dat ook zo. Ik weet nu wie mijn echte vrienden zijn in Nederland en ben dus af van alle oppervlakkige vriendschappen, ik mis daar niets aan. En wat betreft familie, ja ik mis hen wel als ik weg ben, maar zoals jij zegt is dat heel persoonlijk. Ik hoef mijn familie niet per se dicht bij mij te hebben.
pi_128314450
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:58 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ja maar onder de zon aan het strand boeit het toch iets minder denk ik :D
pi_128314512
Nederland is trouwens helemaal geen slecht land om te wonen hoor, ik heb persoonlijk alleen genoeg argumenten om te vertrekken.

-Belastingklimaat
-Bevolkingsdichtheid
-Klimaat
-Gebrek aan vrijheid/natuur
-Verpaupering van de samenleving (in vergelijking met mijn perceptie van landen waar ik gewoond heb)
-Structuur - overal bestaat een regeltje voor en ondernemerschap wordt bijvoorbeeld niet bevorderd.

En niet alles is natuurlijk groener, want er zijn genoeg dingen prima geregeld in dit land.

Wat mij bovenal zorgen baart is het toekomstperspectief dat ik in rap tempo zie verslechteren.
pi_128315685
Tsja, waarom in Nederland blijven als je in bepaalde landen voor een fractie van wat het hier kost kan leven als een koning.

Ik kijk gewoon rustig aan hoe het gaat, maar als het ooit teveel uit de hand loopt ben ik zo weg. Kan altijd weer terugkomen als ik daar behoefte aan heb, immers.
Conscience do cost.
  donderdag 27 juni 2013 @ 11:58:32 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128316183
Ik verhuis mijn poll even uit het dubbele topic dat nu gesloten is:

Poll: Emigreren?
Ik ben allang vertrokken!
Zo snel de studie af is ben ik weg
Als er zich een kans voordoet ben ik weg
Ik blijf Nederland trouw tot in den dood
Tussenstand:
The End Times are wild
pi_128316252
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:

Tussenstand:
[ afbeelding ]
Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:00:44 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128316263
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Als er zich een kans voordoet dat ik een baan kan krijgen in Australië of Canada ben ik weg.
Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.
The End Times are wild
pi_128316284
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die kans is er altijd, maar je moet dan wel iets doen.
Hoe bedoel je?
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:02:20 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_128316336
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:01 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.
Als je het echt wil dan moet je er dus ook actief iets aan gaan doen. Anders gebeurt het nooit.
The End Times are wild
pi_128316366
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je gewoon thuis blijft zitten is de kans dat er op een dag iemand aanbelt en zegt dat hij een baan voor je heeft in Canada of Nieuw-Zeeland erg klein.
Als je het echt wil dan moet je er dus ook actief iets aan gaan doen. Anders gebeurt het nooit.
Oh zo. Maak je daar geen zorgen over hoor. Doe genoeg activiteiten naast het hoge cijfers halen. Ook reageren op vacatures aldaar en netwerken kan weleens helpen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 27-06-2013 12:04:57 ]
  donderdag 27 juni 2013 @ 12:09:40 #30
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_128316585
quote:
10s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:36 schreef Kyubey het volgende:
Het grootste gevaar voor de EU is immigratie!!!1!1
Gr Wilders
Ey, verander je UI eens heel gauw terug jij :(
pi_128316966
Haha, top-poll. Iedereen heeft wel oren naar een vertrek. Maar aangezien iedereen vooral de kosten ziet (financieel en sociaal) of te lui is om actie te ondernemen zal uiteindelijk maar een procentje of 5 vertrekken:')
pi_128318225
Ben al een paar jaar weg uit Nederland. Nooit spijt van gehad.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_128318379
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.

Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.

Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
pi_128318496
......
  † In Memoriam † donderdag 27 juni 2013 @ 13:04:56 #35
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128318666
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elk jaar verschijnt er wel een paar keer een bericht dat het gras bij de buren groener is en elk jaar valt mij op dat er veel jongeren vooral door ontevredenheid willen vertrekken. Echt waar, ik heb honderden jongeren zien vertrekken uit NL en ook weer honderden zien teruggaan als ze de kans kregen.

Ook in het buitenland is geld niet gratis en vaak meer fiscaal belast terwijl de lonen laag bij lange werkdagen zijn en het levensonderhoud torenhoog is.

Uiteraard zijn er dan ook mensen die geluk hebben of goed aarden maar voor een groot deel wordt het huilen met de pet op.
Dan is zon uitkering in Nederland zo gek nog niet...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128318756
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Waarheen?
pi_128318829
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 13:07 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Waarheen?
Malta. Zon van maart tot en met oktober. En misschien ga ik later door naar zuid-Amerika. Alleen wel eerst even Spaans leren. :)
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:33:58 #38
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128326627
Nu al?
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:34:46 #39
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128326669
quote:

wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoor :')
  donderdag 27 juni 2013 @ 16:36:11 #40
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128326729
plus het - je moet hier blijven, hier is het het beste-mentaliteit :')
pi_128326987
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 10:28 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)k_voor_Europa__.html

Zelf heb ik al langer emigratieplannen.
neeeeeeee :'( :'(

je onderstreept het artikel

* Beathoven zit al een paar jaar in Turkije

oh wacht, dat is nu niet bepaald een upgrade in deze periode.. maar goed
pi_128327147
En wat wou de duitse regering eraan doen om die jongeren hier te houden?
pi_128327216
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
Ducktape.
pi_128327315
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:53 schreef Barbusse het volgende:
Dat.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_128327403
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:48 schreef arjan1212 het volgende:
muurttje
pi_128327443
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 11:58 schreef LXIV het volgende:

Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik mis eigenlijk een optie; zoiets als "Nu nog niet, maar ik sluit het niet uit"
pi_128327600
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:36 schreef Life2.0 het volgende:
plus het - je moet hier blijven, hier is het het beste-mentaliteit :')
Zo'n mentaliteit heb ik niet. Meer in de trant van: Ik wil hier graag blijven, want ik vind het hier goed genoeg.

Echt slecht zal het hier niet worden. Maar dat er landen op de wereld zijn waar het beter is dan in Nederland, dat zal vast. Maar daarvoor ga ik m'n familie, baan, vrienden etc. niet voor achterlaten.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_128327618
Het grote gevaar" is niet emigratie. En er is geen enkele reden mensen te beletten te emigreren.

Het gevaar bestaat eruit dat hoogopgeleide jongeren Europa verlaten en kansarmen het continent blijven binnenkomen (brain drain).

Een Canadees/Australisch punten/greencardsysteem zou dat kunnen tegengaan. Maar ja, dat is wel erg veel nuttige samenwerking voor de EU, die zullen dat nooit op de rails krijgen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_128327689
er is geen braindrain in Europa

die is er juist in 3de wereldlanden
pi_128327713
Weer een wereldvreemde eurofiel die het nodig vindt om als minister van Duitsland zich uit te laten over heel Europa. Van Engeland tot Bulgarije.
pi_128327716
quote:

Mee eens. Bovendien verschilt de situatie enorm per land. In landen als Spanje en Griekenland, met torenhoge jeugdwerkloosheid, is de situatie veel nijpender dan hier.
pi_128327868
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat de meeste landen zijn een stuk goedkoper dan nederland hoor :')
Veel sterkte en vooral gezondheid gewenst met je vertrek.
pi_128328902
Ik wacht eigenlijk op een bijdrage van Cempexo.
pi_128328930
die is al een tijdje niet gezien
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:41:54 #55
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128328962
Mensen die een samenleving van 500 miljoen mensen achter laten omdat ze geen kanzen zien :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:52:48 #56
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_128329367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:54:07 #57
323876 michaelmoore
pi_128329419
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2013 12:00 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

vakantie gebruiken om te solliciteren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_128330029
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

wij blijven nog wel even, maar jongeren in spanje en griekenland en portugal kan ik het me wel voorstellen
die komen denk ik meer hier naartoe dan dat ze Europa verlaten
pi_128330096
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.

donderdag 27 juni 2013 @ 18:14:09 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128330133
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Spanen zijn erg honkvast en vertrekken niet zo snel. Al zie je ze hier wel binnendruppelen, weinig vergeleken met de belabberde situatie in Spanje.
in amsterdam wel, maar erbuiten weer niet
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:15:10 #61
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128330174
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 17:11 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

ik ben hier ook met niets begonnen, kan ik natuurlijk ergens anders wel met iets beginnen :7
pi_128330202
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen? ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde... mja misschien zijn ze daar nu mee gestopt omdat er genoeg werkloze stedelingen te vinden zijn
pi_128330332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen?
Dat weet ik niet, ik weet wel dat er veel latinos in Spanje werkten. Velen komen nu terug trouwens.
quote:
ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde...
Dat laatste is onzin. Net zulke onzin als dat Surinamers/Antillianen en Nederlanders "cultureel ongeveer hetzelfde" zouden zijn. Ok, de Latijns-Amerikaanse beschaving staat dichter bij de Europese dan bijvoorbeeld de islamitische beschaving, maar toch. Grote verschillen zijn er zeker.

donderdag 27 juni 2013 @ 18:43:45 #64
323876 michaelmoore
pi_128331261
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:45:07 #65
323876 michaelmoore
pi_128331310
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:11 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambique
pi_128331540
Terecht! Europa en Nederland zijn een zinkend schip. Ik wil ook wel graag weg uit Europa en alle debiele regels die hier bedacht worden. Australië, Canada en Noorwegen staan hoog op mijn lijstje. Jammer dat Nederlandse IT'ers niet echt gewild zijn in het buitenland :'( .
pi_128331560
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

meeste jonge Spanjaarden gaan naarZzuidamerika en Portugezen ook wel naar Mozambique
het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lager
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:59:40 #68
323876 michaelmoore
pi_128331795
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:53 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

het lijkt me sterk. lonen zijn daar echt veel lager
ze spreken de taal en er is werk, lager geloof ik niet

hier staat de hoogopgeleide ook achter de kassa bij de super
pi_128333048
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:15 schreef arjan1212 het volgende:
Spanje wilde toch juist Zuid-Amerikanen halen om de leegloop van het platteland te stoppen? ze spreken spaans, zijn cultureel ong. hetzelfde... mja misschien zijn ze daar nu mee gestopt omdat er genoeg werkloze stedelingen te vinden zijn
Gast, een goede vriend van mij uit Barcelona heeft na een jaar eindelijk werk, maar de meesten zijn werkloos. Jeugdwerkeloosheid is 1 op 2. In tegenlicht was pas een reportage over Spaanse jongeren die massaal naar noord-Europa komen (Nederland) om in de zorg te werken, aangezien er geen werk is in Spanje. Het lijkt me dus niet dat ze daar zitten te springen om Zuid-Amerikanen.
pi_128336987
Ik ben Limburger in hart en nieren, dus zo honkvast als de pest...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_128338722
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 18:52 schreef QBay het volgende:
Terecht! Europa en Nederland zijn een zinkend schip. Ik wil ook wel graag weg uit Europa en alle debiele regels die hier bedacht worden. Australië, Canada en Noorwegen staan hoog op mijn lijstje. Jammer dat Nederlandse IT'ers niet echt gewild zijn in het buitenland :'( .
Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaan :')
Wel een fantastisch land verder.
pi_128338926
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:39 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Als je een probleem met regels hebt moet je vooral naar Australië willen gaan :')
Wel een fantastisch land verder.
Vertel eens over die regels in australie ?
pi_128338960
Als je een probleem met regels hebt kun je beter in Afrika gaan wonen volgens mij
pi_128339500
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 21:43 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Vertel eens over die regels in australie ?
quote:
A life sentence in prison is 200 years.

Bars are required to stable, water and feed the horses of their patrons.

Being near or in a house that is regularly used by thieves can get you arrested. (Vagrancy Act 1966)

Children may not purchase cigarettes, condoms or alcohol, but they may use them. (Not all at once surely!!)

Gold Coast: It is illegal for a woman to wear a bikini which uses more than 6 square inches of material.

Having an article of disguise without a lawful excuse is illegal. (Vagrancy Act 1966)

If you are to advertise a reward for the finding of a certain lost object, you must state no questions will be asked. (Crimes Act 1958)

If you can be heard by someone while singing an obscene song, you’ll be in trouble. (Summary Offences Act 1966)

It is against the law to ask any person if their father was a criminal.

It is against the law to throw a bag containing both cats and dogs into Parramatta River. But it is okay to throw a bag of cats or a bag of dogs.

It is illegal to “seed or nucleate clouds by artificial means from a manned aircraft” to make it rain. (Rain making Control Act 1966)

It is illegal to dress up as Batman or Robin.

It is illegal to force a kangaroo to drink more than 6 bottles of beer.

It is illegal to read someone’s tarot, or give them a psychic reading as these are forms of witchcraft (Repealed, 2005)

It is illegal to roam the streets wearing black clothes, felt shoes and black shoe polish on your face as these items are the tools of a cat burglar.

It is illegal to walk on the right hand side of a footpath.

It is illegal to wear sexy pink pants after midday on a Sunday.

Its an offence to drive a dog or goat harnessed or attached to a vehicle in a public place. (Summary Offences Act 1966)

Minors may smoke but not buy cigars.
No man under 4 ft 8 inches tall is allowed to surf on Klondike Beach (due to the size of the waves.)

Only licensed electricians may change a light bulb. The fine for abusing this law is 10 pounds.

People may not come within 100 meters of a dead whale carcass.

Taxi cabs are required to carry a bale of hay in the trunk.

The legal age for straight sex is 16, unless the person is in the care of the older person, in which case it is 18.

The possession of a knife is illegal and punishable by a $10,000 fine.
Dit zijn dan natuurlijk extreme voorbeelden maar het stikt er van de onzinnige regeltjes. Niet echt een liberaal land maar meer rechts conservatief.
pi_128339687
Gold Coast: It is illegal for a woman to wear a bikini which uses more than 6 square inches of material.

?

dat is nog eens een regel. een bikini dragen mag maar niet te groot!

Bars are required to stable, water and feed the horses of their patrons.

regeltje uit 1850 ?

Only licensed electricians may change a light bulb. The fine for abusing this law is 10 pounds

mwhahaha..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')