Amerika of slechts de Verenigde Staten ervan?quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:50 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Amerika is ook beter als je een dikke baan hebt in een buitenwijk woont enz
Ja, maar ik zou gek worden van de koude mensen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:54 schreef arjan1212 het volgende:
Als je van veel vakantie houd moet je schoolmeester in ijsland worden ofzo
Ik denk dat veel Nederlanders nog altijd in het jarenlang gepropageerde sprookje, dat Nederland het paradijs op aarde is, geloven. Zelfs landen die jarenlang een "communistisch" regime hebben gekend, komen tegenwoordig minder beklemmend en benauwend over als de bureaucratische en in verval geraakte postzegel, die Nederland inmiddels is...quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:51 schreef El_Matador het volgende:
Het is niet per se beter buiten Nederland. Wel helpt het jezelf sowieso al de ervaring te hebben in een ander land te wonen.
Ik mis Nederland geen moment hier. En terugkomen zal ik zeker niet, behalve op bezoek.
emigratie van toekomstige belastingbetalers, die de sociale zorgstaat moeten betalen is wel het grote gevaar..quote:
Heb het dan over een bepaalde doelgroep. En ja, dat bedoel ik racistisch. See if I care.quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:53 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
emigratie van toekomstige belastingbetalers, die de sociale zorgstaat moeten betalen is wel het grote gevaar..
Je zou rustig kunnen stellen dat er op basis van die cijfers minstens één miljoen hogeropgeleide, jonge Nederlanders die de motor van de economie zouden zijn, vertrokken zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:12 schreef Individual het volgende:
Het totale cijfer van emigratie uit Nederland gaat iets naar boven, maar niet veel. Ik denk dat dat meer te maken heeft met het algemeen mobieler worden van de mens. Deze cijfers gaan over Nederland en niet heel Europa.
[ afbeelding ]
bron: CBS
Veel van de mensen die vertrekken komen ook weer terug omdat ondanks alles Nederland een prima land is. ..en dat zijn de mensen die ook daadwerkelijk gaan en niet op het internet lopen te dreigen met vertrek.
Exact!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 23:11 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik denk dat veel Nederlanders nog altijd in het jarenlang gepropageerde sprookje, dat Nederland het paradijs op aarde is, geloven. Zelfs landen die jarenlang een "communistisch" regime hebben gekend, komen tegenwoordig minder beklemmend en benauwend over als de bureaucratische en in verval geraakte postzegel, die Nederland inmiddels is...
En dat is nu juist het gevaar. De mensen die echt wat kunnen vertrekken en je blijft met de vrijetijdsmanagement en SPW'ers over.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:51 schreef Heremeteit het volgende:
Nederland is een prima land. Voor vakantie afentoe.
Overigens denk ik niet dat men in het buitenland op de gemiddelde Nederlandse pretpakketter zit te wachten. Ingenieurs, technici, IT'ers uit Europa zijn dan weer wel gewild.
In de VS hebben ze de laatste jaren veel gestoordere regeltjes opgebouwd voor bedrijven dan in de meeste EU landen hoor. Alleen de federale regeltjes beslaan al zo'n 2000x meer pagina's dan de Lord of the Rings trilogie en onder Obama komt daar gemiddeld 9% bij per jaar. In sommige staten moeten boeren 3 verschillende kranen (bijvoorbeeld een met een pedaal en de ander met een infrarood sensor en dan nog eentje..) naast elkaar hebben om aan alle regeltjes te voldoen. Want ook de staten zelf zitten niet stil als het gaat om debiele regeltjes.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Razu het volgende:
Onze Grootouder en misschien ouders vertrokken ook naar Canada of Australie des tijds vanwege het slechte Nederlandse economische klimaat.
Nederland is gewoon te klein en heeft weinig ruimte , de huizen zijn veel te duur en is overvol .
Amerika & CO hebben veel ruimte betaalbare huizen en veel grond te krijgen , dus waarom als bv. Boer zijnde je spullen niet pakken ? en alle Nederlandse regeltjes ontvluchten.
Europa heeft bijna geen mogelijkheden meer , het is al vergeven van de Hollandse Campings + B&B .en de "Kadet van Jet of "De Hollandse Pot Bediening Vlot "
Mallorca is een Duitse Provincie geworden met zijn "Balleman" en geen plaats meer voor Duitsers een Biertent te starten.
Spanje is ook al verpest door Europese immigranten , Frankrijk afgegraast , men begint nu aan Tjechie en deze contrijen .
Zelf ben ik ook Nederland uit gevlucht Sorry
Europa gaat nu geld voor de jeugd vrij maken, ben benieuwd of het op deze plaats terecht komt.
Men mag dan eerst vele Europeese regels veranderen voor dit geld wordt uitgegeven .
Pensioen op 62 en niet opschroeven naar 66 of 67 en de weg vrij maken voor jongeren Bedrijven moeten meer jongeren aan nemen enz.
Maar of dit alles lukt ? Raad ik de jongeren aan een goede taal opleiding te volgen en te vertrekken .
Veel boeren gaan naar Denemarken, evengroot als nederland en maar 5 miljoen inwonersquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:38 schreef Razu het volgende:
Onze Grootouder en misschien ouders vertrokken ook naar Canada of Australie des tijds vanwege het slechte Nederlandse economische klimaat.
Nederland is gewoon te klein en heeft weinig ruimte , de huizen zijn veel te duur en is overvol .
Amerika & CO hebben veel ruimte betaalbare huizen en veel grond te krijgen , dus waarom als bv. Boer zijnde je spullen niet pakken ? en alle Nederlandse regeltjes ontvluchten.
Europa heeft bijna geen mogelijkheden meer , het is al vergeven van de Hollandse Campings + B&B .en de "Kadet van Jet of "De Hollandse Pot Bediening Vlot "
Mallorca is een Duitse Provincie geworden met zijn "Balleman" en geen plaats meer voor Duitsers een Biertent te starten.
Spanje is ook al verpest door Europese immigranten , Frankrijk afgegraast , men begint nu aan Tjechie en deze contrijen .
Zelf ben ik ook Nederland uit gevlucht Sorry
Europa gaat nu geld voor de jeugd vrij maken, ben benieuwd of het op deze plaats terecht komt.
Men mag dan eerst vele Europeese regels veranderen voor dit geld wordt uitgegeven .
Pensioen op 62 en niet opschroeven naar 66 of 67 en de weg vrij maken voor jongeren Bedrijven moeten meer jongeren aan nemen enz.
Maar of dit alles lukt ? Raad ik de jongeren aan een goede taal opleiding te volgen en te vertrekken .
Geen Canada?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:45 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
En dat is nu juist het gevaar. De mensen die echt wat kunnen vertrekken en je blijft met de vrijetijdsmanagement en SPW'ers over.
Zwitserland, Singapore en Australie staan hoog op mijn lijstje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |