Dit ga ik morgen ook eten met m'n chick.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
![]()
aardbeien met versgeklopte slagroom toe
quote:Op donderdag 27 juni 2013 01:21 schreef Finitio het volgende:
[..]
Ziet er meer uit als koffie met melk en suiker
Indien honger dan is zo'n bord patat/friet met Zweedse gehaktballen, bessenprut en bruine saus best goed te doen hoorquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:30 schreef Eunoia. het volgende:
O: knäckebröd met komkommersalade.
T: soepje van gisteravond.
A: ik ga bij de Ikea eten, qua rooster het meest praktische.
Maar is het eten daar een beetje te doen?
Ik werk bij de IKEA. Heb het zelf te vaak moeten eten om het nog lekker te vinden. Maar de ballen zijn best te eten voor een keer. De pasta zou ik niet aanraden. Volgens collega's is de zalm met asperges ook prima.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:30 schreef Eunoia. het volgende:
O: knäckebröd met komkommersalade.
T: soepje van gisteravond.
A: ik ga bij de Ikea eten, qua rooster het meest praktische.
Maar is het eten daar een beetje te doen?
quote:
Bho klinkt goed!!!quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:52 schreef Lief-visje het volgende:
Amerikaanse beenham met rijst en sperziebonen
De zalm is het geworden. Smaakte best.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik werk bij de IKEA. Heb het zelf te vaak moeten eten om het nog lekker te vinden. Maar de ballen zijn best te eten voor een keer. De pasta zou ik niet aanraden. Volgens collega's is de zalm met asperges ook prima.
idem, maar dan van de Quickquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:09 schreef FutureFairytale het volgende:
Lunch was een filet-o-fish menu van de Mc![]()
zo wil ik ook wel eens BBQen.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:33 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen komkommersandwich, nu druiven, vanavond salade. Licht eten, want morgen ben ik verantwoordelijk voor een barbecue met schoonfamilie (9 volwassenen + pubers, 1 kind).
Aangezien ik morgen geen tijd heb om te posten, het wordt een eclectisch geheel, toegepast op ieders verschillende wensen (waaronder de mijne), met onder meer:
- Shish Taouk
- Kippenvleugels met homemade bacon-rub
- Lamsrack met rozemarijn
- Livar-braadworstjes (ben benieuwd!)
- Merguezworstjes
Plus een heel lekkere coleslaw met kervel, en Japanse aardappelsalade en oh: ik gooi zelfgemaakte naanbroden op de grill.
Echt een zooitje dus.![]()
Hoeveel ik er uiteindelijk zelf van eet weet ik niet, want ik kom momenteel bij van een fel buikgriepje.
Pesto vond ik altijd zo smerig tot ik het een keer zelfgemaakt had <3quote:
Op zaterdag 29
juni 2013 17:23 schreef
Myraela het
volgende:
Ik ga zo pasta met pesto maken.
Okay. Dat "maken" mag eigenlijk wel weg. De pesto komt gewoon uit
een potje.
Ik ging er vroeger van over mijn nek, maar sinds ik ontdekt heb dat ik tegenwoordig gek ben op basilicum wilde ik het nog een keer proberen. Het was super lekker.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:27 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Pesto vond ik altijd zo smerig tot ik het een keer zelfgemaakt had <3
Hoe dan? wat voor kroket??quote:Op zaterdag 29 juni 2013 17:47 schreef FutureFairytale het volgende:
had op de markt de allerlekkerste kroket ooiten een bounty ijsje.
Een 'Koren Kroket' met een oranje korst en witte (roomboterachtige) ragout.quote:
Mijn tante werd gek toen die weer te koop warenquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Een 'Koren Kroket' met een oranje korst en witte (roomboterachtige) ragout.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:43 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Een 'Koren Kroket' met een oranje korst en witte (roomboterachtige) ragout.
Ja toen ik iemand met een oranje kroket zag werd ik ook gek en toen ik de snackkraam zocht en vroeg of het echt de kroket van vroeger was en de jongen 'ja' zei sprong ik ook een gat in de lucht haha. Komende zaterdagen zit ik daarquote:Op zaterdag 29 juni 2013 20:47 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Mijn tante werd gek toen die weer te koop warenGa er volgende week ook maar eentje halen!
Ik eet nu een kaneel San Fransisco koekje(of 2, of 3, of...)
Veel goddelijk lekkere zaken zijn simpel, een kwestie van goede ingredientenquote:Op zondag 30 juni 2013 19:03 schreef computergirl het volgende:
Simpel maar heerlijk: entrecote, snijbonen en gepofte aardappel.
Maak van die kwart neutraal met paprika of met honingquote:Op maandag 1 juli 2013 14:29 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Vanavond kipkluiven van de BBQ !
1 kwart neutraal
1 kwart in de mosterd
1 kwart gerubt met curry
1 kwart gerubt met BBQ Chicken mix
Ja maar ja maar ik doe dat juist om te ontdekken wat het lekerste isquote:Op maandag 1 juli 2013 16:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Maak van die kwart neutraal met paprika of met honing.
Neutraal is zo niks![]()
Sushiquote:Ik eet vanavond noodles en left over sushi.
Die eet ik nu ook ja.quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:55 schreef MaximusTG het volgende:
Zwarte kersen.. hmmm..
1,35 per kg bij de AH
Per pond toch?quote:Op dinsdag 2 juli 2013 14:55 schreef MaximusTG het volgende:
Zwarte kersen.. hmmm..
1,35 per kg bij de AH
Hehe anders was ik gelijk naar de AH gerendquote:
Veel herrie?quote:Op woensdag 3 juli 2013 15:57 schreef golfer het volgende:
Pasta met een heerlijke zelfgemaakte bolognese-saus met veel herrie er in.
Spek, gehakt, veel gemengde groentes, knoflook, tomatenblokjes, tomatenfritta etc.quote:
Wow!quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:53 schreef Tumble het volgende:
Zo de TT is ook weer voorbij
5 man die zichzelf een slag in de rondte hebben gevreten
dag 1 (woensdag) Indisch maar dan Echt Indisch en gelijk 2 procureur tot pulled pork verwerkt
dag 2 spareribs (15 stuks)van de smoker
dag 3 2 lambsbouten van de smoker
dag 4 T-bone steak van de BBQ
5 kratten bier en 6 flessen whiskey
5 man voldaan en op naar volgend jaar (denk dat ik deze week even een balansdag inlas)
quote:Op donderdag 4 juli 2013 15:53 schreef Tumble het volgende:
Zo de TT is ook weer voorbij
5 man die zichzelf een slag in de rondte hebben gevreten
dag 1 (woensdag) Indisch maar dan Echt Indisch en gelijk 2 procureur tot pulled pork verwerkt
dag 2 spareribs (15 stuks)van de smoker
dag 3 2 lambsbouten van de smoker
dag 4 T-bone steak van de BBQ
5 kratten bier en 6 flessen whiskey
5 man voldaan en op naar volgend jaar (denk dat ik deze week even een balansdag inlas)
Speltboterham, wat is dat?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 10:02 schreef minilot het volgende:
Nu een speltboterham (ik vind het nog steeds niet lekker, maar ik blijf het geregeld proberen), geroosterd, met pindakaas en sambal erop. Tevens een wilde perzik.
Vanavond Bahn Mi's
Peerslushquote:
In de vriezer? Ik moet het bij de snackbar kopen. Ben vaste klant daar. Zodra ik binnen kom lopen ze naar het slushapparaat en vragen ze 'weer peer?'quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:30 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Peerslushzo lekker
Heb hier ook nog in de vriezer liggen. Sinaasappel, Peer en Ananas.
Alleen die ananas vind ik niet te nassen
Zelf maken is echtttttttttttttttttt lekkerderquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
In de vriezer? Ik moet het bij de snackbar kopen. Ben vaste klant daar. Zodra ik binnen kom lopen ze naar het slushapparaat en vragen ze 'weer peer?'
Vandaag zal die ook wel weer aan de beurt komen. Vanochtend al 'ontbeten' met een ijslollie (zo'n fruit joy).
Vanmiddag op de markt waarschijnlijk een broodje Koren kroketen later een schaaltje kersen.
Vnv misschien Indo food (wordt een buffet door een toko gebracht op een verjaardag en als ik ga eet ik dat dus).
Ik ben slechtquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:49 schreef Myraela het volgende:
Vaste klant bij een snackbar is wel slecht hoor.
Denk ik ook maar heb geen slushmachine. Heb je toevallig een recept zonder een ijsmachine?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 14:33 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Zelf maken is echtttttttttttttttttt lekkerder
Minder zoet, meer fruit.
Ik heb ook geen slushmachine, wel een goede keukenmachine.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 15:45 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Denk ik ook maar heb geen slushmachine. Heb je toevallig een recept zonder een ijsmachine?
Mn kroketje was genieten, zelfs met dit weer. Nu geen slush maar aardbeiensorbet
Heb wel een keukenmachine, alleen perensiroop? Misschien moet ik eens met vers fruit en suiker proberen.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 16:49 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ik heb ook geen slushmachine, wel een goede keukenmachine.
En dan is het gewoon een deel perensiroo, water, citroensap. Invriezen, en als het hard is, in de machine
Of gewoon schrapen met een vork, kan ook alleen is meer werk.
Rijst tafel besteld?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 22:59 schreef FutureFairytale het volgende:
Buiten gegeten![]()
Kip cashew
Sate babi
Gado Gado
Sambal boontjes
Gebakken rijst
Kroepoek/Emping
Spekkoek
En nu thuis neem ik een passoa-jus'tje
Oh gatverquote:
Op zaterdag 6
juli 2013 19:45 schreef
Myraela het
volgende:
Mijn avondeten was echt slecht. Personeelsrestaurant, een beefburger die
niet naar vlees smaakte en de structuur van rookworst had. En
aardappelpuree waar waarschijnlijk weinig aardappels in zaten.
Je viel inslaap voor het toetje?quote:Op zondag 7 juli 2013 05:17 schreef uniekhoorn het volgende:
Net op: kwark/vla/suiker/aardbeien en rode bessen
Laten de merels nog genoeg over?quote:Op zondag 7 juli 2013 13:21 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Moerbeien(uit eigen tuin)-aardbeien-banaanshake
Niet dus. Na bezoekje Wereldmuseum in Rotterdam blijven hangen, en bij wazig eethuisje een enorme berg hummus, baba ganoush, lamskebabs, tabbouleh, gestoofde pruimen en platbrood gegeten. Daarna in de bios nog kokos-karamelpopcorn op.quote:Op zondag 7 juli 2013 09:42 schreef minilot het volgende:
Vanavond simpel: schelvis, gegrillde courgette, geroosterde krieltjes en veldsla
Moerbeien!quote:Op zondag 7 juli 2013 13:21 schreef SEMTEX het volgende:
[ afbeelding ]
Moerbeien(uit eigen tuin)-aardbeien-banaanshake
Ook grillenquote:Op maandag 8 juli 2013 16:26 schreef Iemand91 het volgende:
Een of andere kipburgers met gebakken aardappels. Nog een koud aardappelsalade-iets erbij.
Verder hebben we nog een courgette, paprika en bakje champignons liggen die opmoeten. Wilde eigenlijk de courgette grillen maar dan blijven we met de paprika en champignons zitten...
Iemand een idee?![]()
![]()
Dat maar gedaan inderdaad.quote:
Lol doe je dat in een combi oven geval ofzo?quote:Op maandag 8 juli 2013 18:22 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat maar gedaan inderdaad.
Courgette was niet echt wat; maar de champignons en paprika waren wel te eten (paprika wordt lekker zoet).
Trouwens altijd leuk dat grillen; rookmelders die afgaan; het halve huis onder de blauwe rook![]()
Oh, wat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk! Met een likje mosterdquote:Op maandag 8 juli 2013 19:24 schreef Soury het volgende:
Bijna kilo jonge kapucijners gedopt. Met uitgebakken spekjes en gebakken uitjes. Mijn moeder gooide er nog wat azijn overheen. Ik ga ze eerst maar ééns proeven. Ik ken ze alleen uit blik.
quote:Op maandag 8 juli 2013 18:25 schreef Geerd het volgende:
Lol doe je dat in een combi oven geval ofzo?
En een paar gegrillde maiskolven, jum jum jumquote:Op maandag 8 juli 2013 18:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Dito hier, kippendijfiletsate, kwammersloeg, koolsla.
Oeh, klinkt top! Is t boek ook zo leuk als de preview op Amazon eruit ziet?quote:Op dinsdag 9 juli 2013 18:59 schreef MaximusTG het volgende:
De chicken in peanut mole uit mn nieuwe kookboek van Thomasina Miers. Erg lekker zeg! Paar aanpassingen vanwege beschikbaarheid paar ingrediënten. Maistortillas met crème fraiche, ijsbergsla, rode ui. Saus van geroosterde pinda's, rozijnen, tomaten, chilipeper, knoflook, uitje, allemaal geroosterd en tot pasta geblenderd met piment en kaneel. Aanbakken in pan. Kippenpoten gegaard in kippenbouillon. Dat vlees eraf en in stukjes. Pasta mengen met wat bouillon tot saus. Vlees erdoor. Beetje zout en peper.
Ja, was echt erg lekker! Heel andere pindasaus dan we hier kennen. Meer pinda zeg maarquote:Op dinsdag 9 juli 2013 19:36 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Oeh, klinkt top! Is t boek ook zo leuk als de preview op Amazon eruit ziet?
En waar zijn je brood/crackers/rijst/aardappelen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 10:38 schreef minilot het volgende:
Vanmorgen heel vroeg, naast laptop op de bank:
[ afbeelding ]
![]()
Straks bietjes en geitenkaas als lunch, vanavond biefstuk en de ratatouille waar het eerder deze week niet van kwam
Geen zin in vandaag. Ook geen behoefte, want afgezien van twintig minuutjes fietsen vanmorgen zit ik de rest van de dag op mijn gat.quote:Op woensdag 10 juli 2013 11:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
En waar zijn je brood/crackers/rijst/aardappelen?![]()
Geef maar wat groente aan mij. Ik eet het veels te weinigquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Geen zin in vandaag. Ook geen behoefte, want afgezien van twintig minuutjes fietsen vanmorgen zit ik de rest van de dag op mijn gat.![]()
Nu alvast bezig met ratatouille, vrij naar aloud recept van Julia Child. Men neme (voor 2 personen): 2 courgettes, 2 aubergines, 3 groene paprika's, 2 zoete uien, 3 tenen knoflook, 8 tomaten en een struik peterselie.
Wellicht waren die wortels vanmorgen dus niet echt nodig.Groentenoverdosis!
Voor herhaling vatbaar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:29 schreef Iemand91 het volgende:
Straks pleur ik gekruide kippenpoten en krieltjes (knoflook, paprika erbij?) in de oven zoals Piet altijd zegt.
Daarbij nog wat groente o.i.d. regelen...
Hadden ze weer Baileys ijs? Die is zo lekkerquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:47 schreef MonkNL het volgende:
Pizza Pizza, hooooooooooooooo Pizza even wachten... nog even wachten! Pizzzaaaa!
Dat dus.. ben alleen vanavond en geen zin om te koken..
Net even in oud Rijswijk een lekkerbek gehaald en daarna 4 bollen ijs bij Talamini.. heerlijk!
Je had groentequote:Op woensdag 10 juli 2013 19:32 schreef FutureFairytale het volgende:
Flink bord kabeljauw- en zalmstukken in marinade met o.a. gewokte wortel, prei, broccoli en bloemkool.
Beetje aardappelpuree erbij en perenijsje toe.
Goed hequote:Op woensdag 10 juli 2013 21:53 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je had groente![]()
Nu een cola-berenburg en nepwokkels van de c1000 (draaiers paprika), veel lekkerder dan de echte wokkels
Ja hadden ze wel vanmiddag, alleen niet genomen.. Maar je maakt me nieuwsgierig! Morgen maar weer even langs!quote:Op woensdag 10 juli 2013 21:38 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Hadden ze weer Baileys ijs? Die is zo lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |