Dat is Engeland, voor mooi weer moet je naar het zuiden van Europa gaan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:57 schreef Insomnia_ het volgende:
Het weer in Zuid-Engeland is trouwens tamelijk kut, vandaag maximaal 20 graden (met mazzel) met regen.
Over en sluiten.
Niet op reageren joh! Dit is een clubje mensen uit de VBL-sc, ze vervelen zich af en toe. Zijn zo weer weg als de lol eraf is, vooral niet gaan schelden oidquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:00 schreef Dven het volgende:
Het zit wel heel diep bij sommige randfiguren
Ergens heb je een punt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Niet op reageren joh! Dit is een clubje mensen uit de VBL-sc, ze vervelen zich af en toe. Zijn zo weer weg als de lol eraf is, vooral niet gaan schelden oid
in de wandelgangen gaat het gerucht dat het volgende week weer richting normaal weer gaat, dus al enigszins beter dan dit koude en vrij zonloze weer.quote:
Dat weet Dven als de bestequote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En in Bulgarije??????!!!!I##einz
Prima, van mij mag dit zo aanhoudenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:03 schreef Dven het volgende:
[..]
Ergens heb je een punt.
Hoe is het weer bij jou?
Neeeeee, na het weekend wordt het langzaam aan iets warmer -->quote:
Klopt. Dan ga ik iedere dag een statusupdate geven van het weer in Zuid-Oost Azie. Misschien wel 2 keer per dag.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:09 schreef Jimbo het volgende:
[..]
ach, boeit jou het.. jij bent over 4 dagen weg
Jammer, dan zal er ook wel weer onweer komenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Neeeeee, na het weekend wordt het langzaam aan iets warmer -->
[ afbeelding ]
Doen!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt. Dan ga ik iedere dag een statusupdate geven van het weer in Zuid-Oost Azie. Misschien wel 2 keer per dag.
Er komt ook af en toe een aardbeving voor.
Zal wel weggemoddereerd worden. Blijkbaar mag je hier alleen iets zeggen over het weer in Bulgarije.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klopt. Dan ga ik iedere dag een statusupdate geven van het weer in Zuid-Oost Azie. Misschien wel 2 keer per dag.
Dat is voorop gesteld helemaal niet erg maar die kans is niet zo groot. De temperaturen gaan wat meer richting normaal maar zonder hele onstabiele lucht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Jammer, dan zal er ook wel weer onweer komen
Dan mag het wat mij betreft zo warm worden als de pestquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dat is voorop gesteld helemaal niet erg maar die kans is niet zo groot. De temperaturen gaan wat meer richting normaal maar zonder hele onstabiele lucht.
[ afbeelding ]
Gezien de snelle weersveranderingen die mogelijk zijn in die regio opteer ik dat je ons uurlijk op de hoogte houdt van de situatie aldaar. Mensen met brede interesse op meteorologisch gebied zullen je dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen fan van?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef minthy het volgende:
[..]
Jammer, dan zal er ook wel weer onweer komen
En er uiteindelijk een weerkundig reisverslag over schrijven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:24 schreef Felagund het volgende:
Wel alles in een mooi grafiekje posten, met onzekerheidsmarges erbij. We willen het wel precies weten.
Ik zie je verslagen graag tegemoetquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
In Bangkok is het nu 34 graden. De luchtvochtigheid is 59%.
Ook komen er wel eens aardbevingen voor.
Nee, ik haat het. Altijd de sjaak hier in het oostenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:33 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen fan van?
Laatst trouwens ontzettend veel bliksemontladingen hier maar totaal geen donder. Wat is daarmee aan de hand? Enig idee?Wist niet eens dat het bestaat
Schijnbaar kan je dan best naar Breda verhuizen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:37 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, ik haat het. Altijd de sjaak hier in het oosten![]()
Ik woon momenteel in Veliko Tarnovo, centraal Bulgarije, kort ten noorden van het Balkangebergte. Maar ik verhuis misschien naar Varna, gelegen aan de kust.quote:
Maart zou dat moeten zijn toch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind het wel interessant om over dat weer in Bulgarije te lezen. Zeker toen hier de winter maar niet ophield en het daar al lekker richting de 30 ging.
Nah, iets te ver weg van familie en vriendenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:44 schreef Dven het volgende:
[..]
Schijnbaar kan je dan best naar Breda verhuizen?
Hier blijft het onweer vaak net buiten de stad. Ligt nogal beschermd tussen de bergen. Maar als het eenmaal boven de stad hangt dan breekt echt de hel los. M'n vriendin ligt dan samen met de hond onder het bed te schuilen![]()
Haha, ik zie je al half panikeren omdat er een klein schattig lijntje richting het oosten des lands trektquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:46 schreef minthy het volgende:
[..]
Nah, iets te ver weg van familie en vrienden![]()
Hier al paniek als ik iets op de radar deze kant op zie komen, heel herkenbaar dus! Helaas heb ik geen hond meer
Ja, dat beeld klopt wel aardig...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Haha, ik zie je al half panikeren omdat er een klein schattig lijntje richting het oosten des lands trekt
Geen hond meer?Wie of wat beschermt je nu tegen donkere wolken?
De katquote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen hond meer?Wie of wat beschermt je nu tegen donkere wolken?
Ik heb er twee maar daar heb je geen zak aan. Die hangen net zo hard aan het plafond bij de eerste flitsenquote:
Katten zijn liefquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb er twee maar daar heb je geen zak aan. Die hangen net zo hard aan het plafond bij de eerste flitsen
Fan van bijna alle beestjes hierquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:45 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Katten zijn liefhonden zijn echt knake beesten....post eens een foto als jij met de katten tijdens onweer aan het plafond hangt dan
Goed voorbeeld doet ze goed volgenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:33 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb er twee maar daar heb je geen zak aan. Die hangen net zo hard aan het plafond bij de eerste flitsen
Precies, al vraag ik me af wie er ooit mee is begonnen...quote:
de bliksemquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, al vraag ik me af wie er ooit mee is begonnen...
Jijquote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:10 schreef minthy het volgende:
[..]
Precies, al vraag ik me af wie er ooit mee is begonnen...
quote:
Met 5 J/kg CAPE?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:11 schreef Nattekat het volgende:
De hele GFS run klopt voor geen meter, de hele week pure westewind in hee Europa.
Maar zo ver er nog iets uit te maken is:
[ afbeelding ]
Onweer
Positief, dus zeer stabiele atmosfeer.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
extreme LI
Maar die van heel Europa klopt wel aardig.
-4 is positief? Heb vast een rekenles gemistquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
Positief, dus zeer stabiele atmosfeer.
Ah, die had ik gemist, maar dat is nog niet echt extreem.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
-4 is positief? Heb vast een rekenles gemist
Zo komen ze gauw van de gletsjers af in de Alpenquote:
Morgen gewoon 1 januari? Vanavond vuurwerk en oliebollenquote:Op woensdag 26 juni 2013 09:44 schreef alors het volgende:
Vorst eind junidit jaar is gewoon verdoemd. We kunnen beter opnieuw beginnen.
quote:
Nee... het valt op zich wel mee, nu hebben we gewoon last van een erg koude aanvoer van lucht door die verschrikkelijke lente. Zodra de wind weer uit een andere richting komt vliegen de temperaturen omhoog zoals vorige week.quote:Zowel in Europa als in de VS kwam die zomer hevige sneeuwval voor.
Doe maar twee weken, dan heb ik namelijk vakantiequote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:02 schreef Frutsel het volgende:
Vanaf 5 julli... gewoon zomer 23-30 graden dikke week lang
Ja! Graag!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:02 schreef Frutsel het volgende:
Nee dank je... (hoger dan 22 graden)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:02 schreef Frutsel het volgende:
Bel GFS... volgens het Amerikaanse model en hun laatste weerkaarten: (en ik keek dus net ff naar regio OOST)quote:
ik zie beestjesquote:
Toen ie m neerzette hier was alles 50 tot 80 gradenquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik zie beestjes
een haai en ng iets wat op een 2 voeter lijkt
Volgende week gelukkig weer wat beter weer zeggen ze
2 posts boven jequote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef Lavenderr het volgende:
Dit is ook wel leuk:
Het is goed mogelijk dat we de komende dagen van mooie zonsondergangen kunnen genieten dankzij branden in Amerikaanse bossen.
Dat meldde het KNMI woensdag. Minuscule rookdeeltjes, afkomstig uit de Amerikaanse staat Colorado, zweven de komende dagen door ons luchtruim en dat kan voor kleurrijke avondluchten zorgen.
Het is uitzonderlijk dat rookdeeltjes zulke afstanden afleggen, aldus het meteorologische instituut.
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)derland-rook-vs.html
De één zijn brand is de ander zijn mooie zonsondergang
Ohh sorryquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:57 schreef marcel-o het volgende:
[..]
Toen ie m neerzette hier was alles 50 tot 80 graden![]()
mahja, niemand maakt eens n keer een screenshot ofzo.
[..]
2 posts boven je
ik vind t maar vies weer buiten, zweette me rot na n stukje lopen![]()
Op alles wordt bezuinigd.... Ook op temperatuur en zonne urenquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:38 schreef Djeez het volgende:
Ik woon duidelijk weer eens in het verkeerde deel van het land. Morgen gaat er in het Noorden extreem veel regen vallen. Leuk jongens, zo met de TT, het zou ook eens een keer goed weer zijn natuurlijk. Maar dat mag natuurlijk niet van Rutte
Klopt, sinds dat kabinet aan is, is het zelden mooi weer.quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:38 schreef Djeez het volgende:
Ik woon duidelijk weer eens in het verkeerde deel van het land. Morgen gaat er in het Noorden extreem veel regen vallen. Leuk jongens, zo met de TT, het zou ook eens een keer goed weer zijn natuurlijk. Maar dat mag natuurlijk niet van Rutte
Mooi klote. En dat alles van onze belastingcenten!!@11!quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:20 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op alles wordt bezuinigd.... Ook op temperatuur en zonne uren
Voor niks gaat de zon op... en onder.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Mooi klote. En dat alles van onze belastingcenten!!@11!
Extreem veel?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:38 schreef Djeez het volgende:
Hahaha oh ik dacht dat het een wens van jou wasquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Bel GFS... volgens het Amerikaanse model en hun laatste weerkaarten: (en ik keek dus net ff naar regio OOST)
4 juli: 24 graden
5 juli: 26 graden
6 juli: 28 graden
7 juli: 29 graden
8 juli: 30+ graden
Regio West gemiddeld 4 graden koeler
Linkdumpquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik zie beestjes
een haai en ng iets wat op een 2 voeter lijkt
Volgende week gelukkig weer wat beter weer zeggen ze
Waar is de grafiek?quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:15 schreef INViCTuS het volgende:
-knip-
Die onzekerheid komt ook goed terug in de hiernaast getoonde pluimgrafiek met de temperaturen voor het binnenland. Daarin worden voor ruim 50 berekeningen de verwachte waarden getoond. De komende dagen zal langzaam aan duidelijker worden welke kant het op gaat later volgende week.
Het komt ook nog uitquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:13 schreef Dven het volgende:
Ik vermoed dat het lekker weer gaat worden in Nederland daar de verwachtingen hier iets lager zijn dan normaal. Geniet er van dames en heren
Toegegeven, het is wel weer even prettig om temperaturen rond de 25 graden hebben dus gaan jullie maar een week of 2 rond de 30 graden zitten. Dan kan de lucht hier goed droog worden en dan mag het wat mij betreft wel weer richting de 40quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het komt ook nog uit
Nu gun ik jou niks meer.
sorry
Die staat bij de bron http://www.weer.nl/weer-i(...)arming_in_zicht.htmlquote:
okquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:24 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die staat bij de bron http://www.weer.nl/weer-i(...)arming_in_zicht.html
10 euro op een terugval.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:15 schreef INViCTuS het volgende:
Opwarming in zicht
Waar de temperaturen de voorbije dagen gevoelig zijn gedaald en het de komende etmalen ook vaker gaat regenen, zien we vooral vanaf zondag weer een echt stijgende lijn.
Momenteel wordt met een noordwestelijke bovenstroming frisse lucht aangevoerd. Daarin komt de eerstkomende dagen nog weinig verandering. Wat wel wijzigt is de invloed van hoge- en lagedrukgebieden. Waar zwakke uitlopers van hogedrukgebieden ten zuiden en westen van ons op dit moment de meeste buiigheid op afstand houden, worden vanaf later op deze woensdagavond en komende nacht naar donderdag toe storingen geleidelijk belangrijker.
Dat houdt overigens niet in dat de voor ons liggende dagen alleen maar regenachtig weer gaan brengen, want tussen de storingen in zijn er soms ook lange droge perioden. Een volle dag zonneschijn zit er evenwel niet in en doordat de bewolking vaker en vooral ook dikker aanwezig is en er van origine nog net iets koelere lucht binnenstroomt, krijgen de temperaturen nog een extra dip. Morgen, donderdag wordt het naar verwachting 13 tot 16 graden. Vrijdag en zaterdag verlopen nauwelijks warmer. Gemiddeld voor de tijd van het jaar zijn temperaturen tussen rond 18 aan de Waddenkust en 22 graden in het zuidoosten.
Vanaf zondag wat vaker zon en warmer
Daarna begint wel weer het een en ander te veranderen op de weerkaarten. Waar de komende dagen lagedrukgebieden ten noorden en oosten van ons belangrijker worden voor ons weerbeeld met dus vaker regen, gaan ze vanaf zondag langzaam terrein verliezen. Een hogedrukgebied bij de Azoren krijgt vanaf dat moment steeds wat duidelijker uitlopers richting West-Europa. Het blijft vervolgens een aantal dagen overwegend droog met ook weer wat vaker zonneschijn. De temperaturen lopen daarbij langzaam op en halverwege volgende week lijken we rond het klimatologische gemiddelde uit te komen.
Weerbericht voor je woonplaats
De tweede helft van volgende week wordt het vervolgens spannend. Of de temperaturen dan verder stijgen naar ruim zomerse temperaturen of dat we juist een nieuwe terugval krijgen is nog zeer onzeker. Die onzekerheid komt ook goed terug in de hiernaast getoonde pluimgrafiek met de temperaturen voor het binnenland. Daarin worden voor ruim 50 berekeningen de verwachte waarden getoond. De komende dagen zal langzaam aan duidelijker worden welke kant het op gaat later volgende week.
Komkom, laten we niet te ver in de toekomst kijkenquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
10 euro op een terugval.
[ afbeelding ]
Want het heden is zo heerlijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Komkom, laten we niet te ver in de toekomst kijken
Durf ik niet te zeggen maar als ik berichten lees dat er minwaardes zijn bereikt aan de grond dan kan het inderdaad nooit fantastisch zijnquote:
quote:
Temperatuurquote:
Ik verhoog het met een tientje.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
10 euro op een terugval.
[ afbeelding ]
Juist. 's nachts helder en tegen het vriespunt, overdag vrijwel heel de dag bewolkt en tussen de 14 en 17 graden. Dan wil je wel in de toekomst kijken hoorquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen maar als ik berichten lees dat er minwaardes zijn bereikt aan de grond dan kan het inderdaad nooit fantastisch zijn
Waarom dat nu weer? Moet je je schamen omdat je dit weertype heerlijk vindt?quote:
Wind, bewolkt en fris, dat is geen zomer. En deze winter heeft hij zijn hart al genoeg kunnen ophalen gok ik zoquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:43 schreef minthy het volgende:
[..]
Waarom dat nu weer? Moet je je schamen omdat je dit weertype heerlijk vindt?
Wat heb je aan 30+ graden als je binnen (met de airco aan) rondhangt omdat het buiten te warm isquote:
Daarom zei ik tussen 21 en 26, of 20/25 ook goed. Dan kun je nog steeds prima dingen ondernemen, en kun je zelfs weg zonder jas als het laat wordt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat heb je aan 30+ graden als je binnen (met de airco aan) rondhangt omdat het buiten te warm is
en de zon op je huid brand. Terwijl je nu buiten alles kunt doen zonder direkt een zweet aanval te krijgen.
Ja er zit idd niks tussen dit weer (17 graden bewolkt) en 30+ gradenquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:52 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat heb je aan 30+ graden als je binnen (met de airco aan) rondhangt omdat het buiten te warm is
en de zon op je huid brand. Terwijl je nu buiten alles kunt doen zonder direkt een zweet aanval te krijgen.
je kunt ook met temperaturen rond 20 graden met zon. En als het kouder is doe je een jas aan. Ik vind temperatuur onder de 16 wel iets te koud. Maar daarboven is het best te doen. En boven de 25 graden is het al weer te heet en benauwd in Nederland.quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:54 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Daarom zei ik tussen 21 en 26, of 20/25 ook goed. Dan kun je nog steeds prima dingen ondernemen, en kun je zelfs weg zonder jas als het laat wordt.
Ach, het is wat mij betreft wel prima dit. Allesbehalve saai. Iets warmer zou nog wel mogen maar dat spuugbenauwde weer mag achterwege blijvenquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:45 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Wind, bewolkt en fris, dat is geen zomer. En deze winter heeft hij zijn hart al genoeg kunnen ophalen gok ik zo![]()
Nu mogen wij ook wel eens wat gegund toch
quote:
Nee, daar wordt het ook niet echt beter van Henk...quote:
Zoals het vorige week ging was absurd...quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:54 schreef alors het volgende:
[..]
Ja er zit idd niks tussen dit weer (17 graden bewolkt) en 30+ graden
Ja lullig voor je, ik heb het nu nog lang niet warm. En het is al 5 maanden te koud dus je hebt behoorlijk mazzel gehad dit jaar.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:05 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zoals het vorige week ging was absurd...
Maar zelfs nu met 160 heb ik het warm.
En heb al na al die (paar dagen) hitte van vorige week
de balkondeur niet dicht gedaan.
hardnekkige mythe is dat tochquote:Op woensdag 26 juni 2013 18:56 schreef tribalwars het volgende:
[..]
je kunt ook met temperaturen rond 20 graden met zon. En als het kouder is doe je een jas aan. Ik vind temperatuur onder de 16 wel iets te koud. Maar daarboven is het best te doen. En boven de 25 graden is het al weer te heet en benauwd in Nederland.
Precies, het is wel regelmatig zo, maar lang niet altijd. Als de luchtvochtigheid gewoon netjes laag blijft is er weinig aan de hand, en kun je 'savonds ook nog eens iets doen.quote:
Als het in de volle zon isquote:
Ja overal is 25 graden in de volle zon gewoon warm.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als het in de volle zon is
Dan voelt het idd behoorlijk warm aan
door de instraling
Was 2 jaar terug in de woestijn met 48 graden, das pas warm. 25 is lekker.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:24 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als het in de volle zon is
Dan voelt het idd behoorlijk warm aan
door de instraling
Precies. Heb je lange tijd een oosterwind dan is het ook met hoge temperaturen in NL goed te doen. Probleem is echter dat de warme periodes tegenwoordig in Nederland vrij kortstondig zijn en uit het zuid/zuidwesten komen. Door het kortstondige mis je wat gewenning en door het zuid/zuidwesten is de hitte ook nog eens relatief vochtig.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:24 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Precies, het is wel regelmatig zo, maar lang niet altijd. Als de luchtvochtigheid gewoon netjes laag blijft is er weinig aan de hand, en kun je 'savonds ook nog eens iets doen.
Laat die wind maar komen die we de godganse winter hebben gehadquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:27 schreef Dven het volgende:
[..]
Precies. Heb je lange tijd een oosterwind dan is het ook met hoge temperaturen in NL goed te doen. Probleem is echter dat de warme periodes tegenwoordig in Nederland vrij kortstondig zijn en uit het zuid/zuidwesten komen. Door het kortstondige mis je wat gewenning en door het zuid/zuidwesten is de hitte ook nog eens relatief vochtig.
Winter viel wel mee hoor. gemiddeld 0,5 graden onder de norm. alleen de Winter viel op dat de kou zolang aanhield maart was nog echte een winter maand.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:32 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Laat die wind maar komen die we de godganse winter hebben gehad![]()
Helaas zit dat er voorlopig niet in.
Eind september begin oktober zal die wel weer tevoorschijn getoverd worden
Ik heb nog nooit een winter meegemaakt die van eind december tot half april duurde... en dat waren echte wintertemperaturen. Zeker maart met een gemiddelde van 2.5 graad. Dat is normaal in januari.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:41 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Winter viel we mee hoor. gemiddeld 0,5 graden onder de norm.
december : was meer lente als winter januari: te koud februari: te koud.
De temperatuur in de echte winter viel wel mee. Een vorstperiode gehad aantal dagen met streng vorst viel mee. En verder af en toe wat periodes dat de winter even toe sloeg vaak een weekje of zo. Dit zijn echte winters: winter 1979,1963,1929 dat waar echte top winters. de best winter van de laatste jaren is 2009-2010 met de veel sneeuw . en december 2010 waarin er bijna heel de maand een sneeuwdek lag.
jaquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een winter meegemaakt die van eind december tot half april duurde... en dat waren echte wintertemperaturen. Zeker maart met een gemiddelde van 2.5 graad. Dat is normaal in januari.
Misschien ben ik te jong, of jij oud genoeg dat je al veel ergere winters hebt meegemaakt, maar ik vond dit een lange winter met vaak sneeuw en ijzige oostenwinden.
[quote]quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een winter meegemaakt die van eind december tot half april duurde... en dat waren echte wintertemperaturen. Zeker maart met een gemiddelde van 2.5 graad. Dat is normaal in januari.
Misschien ben ik te jong, of jij oud genoeg dat je al veel ergere winters hebt meegemaakt, maar ik vond dit een lange winter met vaak sneeuw en ijzige oostenwinden.
Hij is zelf nog geen 20 jaarquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
denk er dan ook aan om plaatje te makenquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Linkdump
De waardes van het tijdstip dat ik doe post plaatste waren een beetje warm
Linkdump is wel 30s snellerquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:50 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
denk er dan ook aan om plaatje te maken![]()
Kijk gewoon naar de voorspellingenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:57 schreef Xebber het volgende:
Hé jongens, ik ga geen 629 topics doorlezen over 't weer, maar hoe groot is de kans dat het de komende 48 uur gaat regenen in Lelystad? Ik heb heel mijn tuin veranderd, planten verplaatst en nieuwe planten geplant. Ze willen graag water.
Wat kan ik beter doen? Nu sproeien of wachten op regen?
Zaterdag is de nationale regendag, en dat is pas over 3 dagen. Dus ik zou de plantjes water gevenquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:57 schreef Xebber het volgende:
Hé jongens, ik ga geen 629 topics doorlezen over 't weer, maar hoe groot is de kans dat het de komende 48 uur gaat regenen in Lelystad? Ik heb heel mijn tuin veranderd, planten verplaatst en nieuwe planten geplant. Ze willen graag water.
Wat kan ik beter doen? Nu sproeien of wachten op regen?
Vooral de gevoelstemperatuur was heel erg laag door die aanhoudende oostenwind. Ik vond het echt verschrikkelijk, nog zo'n winter en ik ben weg hier.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
Winter was niet extreem koud maar duurde wel veel te lang. Als het een dikke maand dag en nacht onder nul is met regelmatig sneeuw heb je pas een aardige winter voor Nederlandse begrippen, normaal gesproken vriest het af en toe maar is het vaker fris, nat en winderig. Dat geldt ook voor de zomer maar dan andersom
Dit dus. Echt verschrikkelijk. Wekenlang met in de verste verte geen vooruitzichten dat het beter zou worden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:59 schreef alors het volgende:
[..]
Vooral de gevoelstemperatuur was heel erg laag door die aanhoudende oostenwind. Ik vond het echt verschrikkelijk, nog zo'n winter en ik ben weg hier.
Hier zijn ze nog nooit onder de -30 gekomenquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:09 schreef Dven het volgende:
Stevige winters zijn altijd fantastisch trouwens. Kan me de winter van 2006 in Lapland nog wel herinneren. Maandenlang rond de -30Net zoals begin december 2011. Ook verschrikkelijk koud in Lapland. Temperaturen zijn anderhalve week niet onder de -30 gekomen
Met een paar laagjes muts en een masker op ja... Kouquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:12 schreef tribalwars het volgende:
ik kan temperatuur rond het vriespunt goed verdragen hoor. onder de -10 wordt het wel te koud maar daar kun je opkleden denk ik dan maar.
Daar hoef je ook geen profeet voor te zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:08 schreef Nattekat het volgende:
Oja ik weet nog dat ik ooit zei dat die oostewind zou verdwijnen zodra het voor warme droge lucht zou zorgen, en gelijk heb ik gekregen
Maar het is toch prachtig om door de sneeuw te lopen of te schaatsen. Ja het is koud maar als je actieve genoeg beweegt krijg je het vanzelf warm.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met een paar laagjes muts en een masker op ja... Kouleuk zolang ik er niet doorheen hoef.
Dat is zeker waar. Het aangezicht is mooi, en als je genoeg beweegt word je vanzelf warm.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar het is toch prachtig om door de sneeuw te lopen of te schaatsen. Ja het is koud maar als je actieve genoeg beweegt krijg je het vanzelf warm.
In vakanties ja, en dan moet er wel sneeuw/ijs zijn. En dat hadden we ook niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:20 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar het is toch prachtig om door de sneeuw te lopen of te schaatsen. Ja het is koud maar als je actieve genoeg beweegt krijg je het vanzelf warm.
Ja maar elke seizoen heeft wat. Daar moeten we ons maar op aan passen. En kom om een week geleden was het nog 34 graden. Af en toe kun je wel genieten van warmte dus wees maar niet bang. Juni is ook maar 0,4 te koud. Je moet het maar possitief inzien. Het klimaat warmt niet op dat is een leugen om geld te verdienen. Het wordt waarschijnlijk juist kouder dus je kunt er maar beter aan wennen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:25 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dat is zeker waar. Het aangezicht is mooi, en als je genoeg beweegt word je vanzelf warm.
Echter sta je vooral in de kou en de sneeuw bij het ijsvrij maken van de autoruiten en kleine stukjes lopen waar je niet warm van wordt. Stap je met je bevroren handen achter het stuur in een auto die eerst nog moet opwarmen. En wat te denken van iedereen die met de fiets naar school / werk moet?
Het weegt niet goed genoeg op om op zaterdag met een paar goeie schoenen een wandeling te gaan maken door het bos.
Door 3 uitschieters komt het gemiddelde 'slechts' 0.5 tot 1 graad te laag deze maand waarschijnlijk. Uitschieters die gelijk weer zo over de top zijn dat je er niks aan hebt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:28 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja maar elke seizoen heeft wat. Daar moeten we ons maar op aan passen. En kom om een week geleden was het nog 34 graden. Af en toe kun je wel genieten van warmte dus wees maar niet bang. Juni is ook maar 0,4 te koud
Ik zou nu al wel weg willen ( het een tijd elders proberen iigquote:Op woensdag 26 juni 2013 19:59 schreef alors het volgende:
[..]
Vooral de gevoelstemperatuur was heel erg laag door die aanhoudende oostenwind. Ik vond het echt verschrikkelijk, nog zo'n winter en ik ben weg hier.
Als de temperaturen dan nog gemiddeld waren...quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou nu al wel weg willen ( het een tijd elders proberen iig) ik vind het weer hier over het algemeen vrij saai maar relativeer het wel gewoon en neem het maar gewoon zoals het is. Er is geen enkel seizoen dat er echt een tijd uitspringt en goed "z'n best" doet of doet waar het voor staat. ogen en oren voor buiten de landsgrenzen staan open
Ik vond de winter redelijk saai, men heeft niet buitensporig veel kunnen schaatsen, heel veel sneeuw is er nou ook weer niet gevallen of het was snel weg en de zon scheen ook minder dan normaal.
Maar toemaardan...we leven hier dan ook met een zee-klimaat
gelijk heb je zo juist in een land willen leven waar je koude winters 3- 6maanden mag wel en er moet minstens 3 maanden sneeuw liggen. en zomers met temperaturen rond de 20 graden met af en toe een uitschieter. Ik zou best in landen als Noorwegen, Zweden , Finland of hoog in de bergen boven 1500 m kunnen wonen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:31 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zou nu al wel weg willen ( het een tijd elders proberen iig) ik vind het weer hier over het algemeen vrij saai maar relativeer het wel gewoon en neem het maar gewoon zoals het is. Er is geen enkel seizoen dat er echt een tijd uitspringt en goed "z'n best" doet of doet waar het voor staat. ogen en oren voor buiten de landsgrenzen staan open
Ik vond de winter redelijk saai, men heeft niet buitensporig veel kunnen schaatsen, heel veel sneeuw is er nou ook weer niet gevallen of het was snel weg en de zon scheen ook minder dan normaal.
Maar toemaardan...we leven hier dan ook met een zee-klimaat
Ik ook wel in Finland in de zomer, verdorie al tijden lang veel beter als hierquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:36 schreef tribalwars het volgende:
[..]
gelijk heb je zo juist in een land willen leven waar je koude winters 3- 6maanden mag wel en er moet minstens 3 maanden sneeuw liggen. en zomers met temperaturen rond de 20 graden met af en toe een uitschieter. Ik zou best in landen als Noorwegen, Zweden , Finland of hoog in de bergen boven 1500 m kunnen wonen.
Ja daar hebben ze een hete zomer voor hun doen.pas was het daar 30 graden in Lapland in Mei.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:42 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik ook wel in Finland in de zomer, verdorie al tijden lang veel beter als hier
Klopt, zelfs boven de poolcirkel was het 31.5. Toen zaten we hier te huilen in de regen bij een graad of 14quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:44 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja daar hebben ze een hete zomer voor hun doen.pas was het daar 30 graden in Lapland in Mei.
Dat zit tegen de record waarden aan of er boven.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Klopt, zelfs boven de poolcirkel was het 31.5. Toen zaten we hier te huilen in de regen bij een graad of 14
quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef Djeez het volgende:
Heb mijn winterjas en sjaal al weer klaargelegd voor de komende dagen. En mijn lekker dikke fleecevest. De komende drie dagen bedraagt de temperatuur slechts een derde van die van een week geleden
Ben gisteren nog wat extra hout wezen hakken voor de kachel die op standje feest staat te loeien.quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef Djeez het volgende:
Heb mijn winterjas en sjaal al weer klaargelegd voor de komende dagen. En mijn lekker dikke fleecevest. De komende drie dagen bedraagt de temperatuur slechts een derde van die van een week geleden
Ik ook vanaf 5 juli, maar slechts een weekquote:Op woensdag 26 juni 2013 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Hahaha oh ik dacht dat het een wens van jou was![]()
Maar ik ga heel hard duimen. Vanaf 1 juli drie weken vakantie... in eigen land
Klopt, dit jaar presteren we het om ongeveer de enige plek te zijn waar het te koud isquote:Op woensdag 26 juni 2013 20:45 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Klopt, zelfs boven de poolcirkel was het 31.5. Toen zaten we hier te huilen in de regen bij een graad of 14
Fotoooooquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:48 schreef DeLuna het volgende:
Wat een zonsondergang hier. Oranje-paars it is.
Idd, maak eens een foto danquote:Op woensdag 26 juni 2013 21:48 schreef DeLuna het volgende:
Wat een zonsondergang hier. Oranje-paars it is.
Bij jou staan er negers in?quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:14 schreef Nattekat het volgende:
De tuin van de buren staat blank, dat is al in geen tijden gebeurd
Zit je niet in de warme kroeg dan komende dagen, met de TT?quote:Op woensdag 26 juni 2013 20:54 schreef Djeez het volgende:
quote:
Geen onweer op de radar, overdrijven is ook een vak.quote:Op donderdag 27 juni 2013 00:23 schreef minthy het volgende:
[..]![]()
Ik begreep net van een klasgenoot dat het in Emmeloord aardig tekeer ging met hagel en onweer.
Geen idee, ik zit daar zelf niet in de buurtquote:Op donderdag 27 juni 2013 00:29 schreef Nattekat het volgende:
Geen onweer op de radar, overdrijven is ook een vak.
Dat het maar wegblijft ookquote:Op donderdag 27 juni 2013 01:12 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Was op moment van posten dus vrij kortNiks meer nu.
Foto's had diegene dan weer niet gepost, alleen een angstig berichtquote:Op donderdag 27 juni 2013 01:12 schreef Greys het volgende:
Ik zag op facebook van iemand uit Emmeloord ook een foto met dikke hagelstenen
Ik zou niet direct over een hittegolf beginnen. Laat de Telegraaf dat liever doen na 2 dagen mooi weer, net als die dag dat het stokoude record aan diggelen zou kunnen gaan omdat het een keer 30 graden werd.quote:Op donderdag 27 juni 2013 01:59 schreef aloa het volgende:
Mooie kaarten voor juli. Lange termijn gaat voor zomerse temperaturen. Hittegolf?
[ afbeelding ]
Hittegolf is gewoon mogelijk, maar de kans is kleiner in de Bilt. Het oosten van Nederland maakt kans op een hittegolfquote:Op donderdag 27 juni 2013 02:16 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik zou niet direct over een hittegolf beginnen. Laat de Telegraaf dat liever doen na 2 dagen mooi weer, net als die dag dat het stokoude record aan diggelen zou kunnen gaan omdat het een keer 30 graden werd.
Laat het maar gewoon eens een week lang mooi weer zijn.
De laatste landelijke hittegolf stamt alweer uit 2006, stiekem alweer 7 jaar geleden dus, ik zou je nog niet rijk rekenen na een redelijk kaartje in de verte
Edit: Op 25 maart schreef de telegraaf dat er binnen een aantal weken een hittegolf op komst was, en dat we ons maar vast klaar moesten maken. Nou het was volgens mij nog nooit zo koud eind maart en geheel april zo'n beetje
Edit2: Weeronline gaat ook alweer helemaal loos zie ik al wel weer. Ook weinig realisme te vinden daar.
Nee, het echte feest vindt op straat plaats. Dus moet het wel lekker weer zijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:45 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Zit je niet in de warme kroeg dan komende dagen, met de TT?
Je kijkt naar kaartjes over twee weken. ALLES is dan mogelijk.quote:Op donderdag 27 juni 2013 07:44 schreef aloa het volgende:
[..]
Hittegolf is gewoon mogelijk, maar de kans is kleiner in de Bilt. Het oosten van Nederland maakt kans op een hittegolf
Maak je niet drukquote:Op donderdag 27 juni 2013 07:51 schreef Dven het volgende:
[..]
Je kijkt naar kaartjes over twee weken. ALLES is dan mogelijk.
Ik weet nog wel afgelopen winter. Toen voorspelde GFS hier temperaturen rond de -20 na anderhalf/twee weken. (overdag). Uiteindelijk was het hier die dagen tussen de 12 en 17 graden en zat de Nederland in de diepvrieskoude.
Daar zijn meer mensen het mee eens, denk ik.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:27 schreef INViCTuS het volgende:
Ik hoop niet dat we een hittegolf gaan krijgen, neem genoegen met een graad of 26 en zon.
9 van de 10 keer is tropisch in Nederland echt een aanfluiting waarbij de zon, net als vorige week, gewoon verstek laat gaan en het veelal bewolkt is. Liever iets frisser, stabieler en zonniger.quote:Op donderdag 27 juni 2013 10:31 schreef aloa het volgende:
[..]
Daar zijn meer mensen het mee eens, denk ik.
Van mij mag het tropisch worden
Neenee, dat was de GFS die gecrasht was en daardoor temperaturen boven de 70 in heel Europa op plekken in de Alpen naa gafquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:29 schreef roislecxe het volgende:
Hittegolf des doods onderweg naar Nederland!
Er is een monsterhittegolf onderweg en u wordt sterk geadviseerd voldoende flessen water en blikvoer in te slaan omdat de temperatuur naar verwachting recordwaarden zal gaan bereiken halverwege volgende week. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het oude record verpulverd aangezien er waarden tot 42 graden worden verwacht, en dit kan weken tot wel maandenlang aanhouden.
Kranen zullen te heet worden om aan te raken, en zodoende ook het water dat er doorheen loopt. Dit water zal bijna niet te koelen zijn ivm de buitentemperatuur dus sla uw flessen water bij voorkeur op in de kelder.
Let ook op ouderen en huisdieren, en vooral oudere huisdieren. Deze categorieėn zullen zware hinder ondervinden van deze uitzonderlijke, extreme, nooitgemeten, over-the-top temperaturen.
Wees ook extra alert op hittestress want dit kan fataal zijn.
Dus wees verstandig en blijf binnen als de ellende toeslaat!
Valt mee dat ze daar niet zijn ingegaan inderdaadquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Neenee, dat was de GFS die gecrasht was en daardoor temperaturen boven de 70 in heel Europa op plekken in de Alpen naa gaf
Dus op weeronline stond er ook 80 graden?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:33 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Valt mee dat ze daar niet zijn ingegaan inderdaad![]()
Helemaal over de rooie zo'n soort bericht op de voorpagina verspreiden
Of weeronline die het doodleuk overneemt in de 14daagse termijn. Die kijken ook niet zo nauw.
Zoiets?quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:29 schreef roislecxe het volgende:
Hittegolf des doods onderweg naar Nederland!
Er is een monsterhittegolf onderweg en u wordt sterk geadviseerd voldoende flessen water en blikvoer in te slaan omdat de temperatuur naar verwachting recordwaarden zal gaan bereiken halverwege volgende week. Naar alle waarschijnlijkheid wordt het oude record verpulverd aangezien er waarden tot 42 graden worden verwacht, en dit kan weken tot wel maandenlang aanhouden.
Kranen zullen te heet worden om aan te raken, en zodoende ook het water dat er doorheen loopt. Dit water zal bijna niet te koelen zijn ivm de buitentemperatuur dus sla uw flessen water bij voorkeur op in de kelder.
Let ook op ouderen en huisdieren, en vooral oudere huisdieren. Deze categorieėn zullen zware hinder ondervinden van deze uitzonderlijke, extreme, nooitgemeten, over-the-top temperaturen.
Wees ook extra alert op hittestress want dit kan fataal zijn.
Dus wees verstandig en blijf binnen als de ellende toeslaat!
Heb ik een trend gestart bij het posten van die staafgrafieken van de CAPE?quote:
Cordoba warmste plek in Europa vandaag.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:53 schreef Nattekat het volgende:
Het is nu 47 in Death Valley
Wat een onzin dit ....
Veel zonnig weer?? In mijn beleving was de afgelopen winter lang, grijs en koud.quote:Op woensdag 26 juni 2013 19:47 schreef tribalwars het volgende:
[..]
ja
[..]
[quote][ afbeelding ] Op woensdag 26 juni 2013 19:44 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ja ik vond de winter van januari tot half april best leuk . Veel zonnige weer en af en toe sneeuw.
alleen jammer dat er in het zuiden van het land vaak maar een kleine beetje lag.
Alleen de winters in de kleine ijstijd duurde af en toe zo lang.
Ja denk dat ik fout zit. In maart en april had je een aantal heel zonnige dagen op rij.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:32 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Veel zonnig weer?? In mijn beleving was de afgelopen winter lang, grijs en koud.
Januari: 62 tegen 60 normaal waarvan 21/31 dagen minder dan 3u zonquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Ja denk dat ik fout zit. In maart en april had je een aantal heel zonnige dagen op rij.
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.htmlquote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:25 schreef roislecxe het volgende:
Hoe kan weeronline 5 juli een Maxtemp van 28 graden geven, als de pluim waarin 50 mogelijk scenario's zijn verwerkt nergens boven de 25 graden komt?
(Dit is een serieuze vraag, hoe kan dat?)
Ik neem ze ook zeker niet serieus, en blijkbaar willen ze ook niet dat mensen dat doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:44 schreef Drassss het volgende:
[..]
http://www.weer.nl/pluimverwachtingen.html
Vrees dat ze dus NCEP pakken ofzo.
Maar uiteraard nogmaals, vergeet die waardeloze site.
Het is gewoon een goedkope bron/site. Helaas gebruiken veel kranten/sites/teletekst weeronline als bron. Ik vind het nog een ergere variant dan de Telegraaf.. doet echt pijn aan mijn ogen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:49 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik neem ze ook zeker niet serieus, en blijkbaar willen ze ook niet dat mensen dat doen.
Inderdaad, en als ze dan goedkoop willen zijn, kunnen ze beter klakkeloos alles kopieren van weer.nl of het knmi zelf. Dan lijkt het nog ergens op.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:59 schreef Drassss het volgende:
[..]
Het is gewoon een goedkope bron/site. Helaas gebruiken veel kranten/sites/teletekst weeronline als bron. Ik vind het nog een ergere variant dan de Telegraaf.. doet echt pijn aan mijn ogen.
Nog wel jaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hittegolven worden de komende jaren zeldzamer![]()
En een verregende zomer had ik nog steeds voorspeldmah gezien dit kut weer heb ik nog steeds gelijk
Wat is dit dan voor conclusie?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:10 schreef tribalwars het volgende:
Goed nieuws dan wordt de kans op een elfsteden tocht steeds groter.
Dan wonen je in het verkeerd land af en toe sneeuw hoort bij Nederland.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor conclusie?wat mij betreft hebben we lauwe zomers, als we maar nooit meer sneeuw krijgen
Af en toe een beetje sneeuw vind ik niet erg. In Nederland gaat het echter vaak zo ;quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:36 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan wonen je in het verkeerd land af en toe sneeuw hoort bij Nederland.
Yeps koudere zomers koudere wintersquote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:10 schreef tribalwars het volgende:
Goed nieuws dan wordt de kans op een elfsteden tocht steeds groter.
Kindertjes in Afrika, ook die vol vliegen en een opgezet buikje, krijgen altijd beelden te zien van arme kinderen hier die in de zomervakantie nog met een dikke jas en zuidwester in de regen moeten spelen.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:25 schreef knep het volgende:
12 graden en regen, wat is dit voor achterlijk klimaat![]()
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:40 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Kindertjes in Afrika, ook die vol vliegen en een opgezet buikje, krijgen altijd beelden te zien van arme kinderen hier die in de zomervakantie nog met een dikke jas en zuidwester in de regen moeten spelen.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:40 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Kindertjes in Afrika, ook die vol vliegen en een opgezet buikje, krijgen altijd beelden te zien van arme kinderen hier die in de zomervakantie nog met een dikke jas en zuidwester in de regen moeten spelen.
Deze geldt gewoon nog steeds:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:40 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Amenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:00 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Deze geldt gewoon nog steeds:
[ afbeelding ]
Ondertussen in Zwedenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:25 schreef knep het volgende:
12 graden en regen, wat is dit voor achterlijk klimaat![]()
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:04 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind deze ook awesome! Sowieso is kakhiel echt echt vet
[ afbeelding ]
Maar hier krijgen we ook honger, gewoon iets minder erg dan in Afrikaquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:04 schreef INViCTuS het volgende:
Ik vind deze ook awesome! Sowieso is kakhiel echt echt vet
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:45 schreef Symer het volgende:
Lekker zomerse dag weer vandaag, zojuist eindelijk de 14 graden bereikt. Het mooiste van de zomer vind ik toch altijd die heerlijke zwoele zomeravonden. Zo te zien kunnen we vanavond een zomers buitje verwachten om voor de nodige afkoeling te zorgen. Dat koele regenwater op die hete tegels ruikt altijd zo lekker. Een beetje regen aan het begin van de zomernacht is sowieso altijd wel lekker: dan drijf je tenminste je bed niet uit van de hitte. Lekker de raampjes open voor een heerlijk koel briesje door de kamer terwijl het buiten om middernacht nog steeds niet helemaal donker is. Natuurlijk wel de klamboe boven je bed hangen anders word je lek gestoken door muggen.
Zomer
Heerlijk ja voor één maand in het jaar. Daarna nog één maand hartje winter om vervolgens 10 maanden + 25c te hebben.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:56 schreef roislecxe het volgende:
[..]Heerlijke zandstraalwandelingen maken, bij voorkeur door de miezer bij een graad of 13.
Doorweekt op de plaats van bestemming komen.
De verwarming die ineens aanspringt om je liefdevol wat warmte toe te spelen.
....
Ik zal even mn laatste smiley veranderen...quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Heerlijk ja voor één maand in het jaar. Daarna nog één maand hartje winter om vervolgens 10 maanden + 25c te hebben.
Met een beetje geluk kun je van de zomer in de straat varen. Dus die zou ik houden, de rest kan wel weg.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:05 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik denk dat ik de boot de buitenkeuken en de motoren maar ga verkopen. Je hebt er toch niks met deze nieuwe zomers
Je had hem niet eens weg hoeven halen dit jaarquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:29 schreef knep het volgende:
Mooie reacties in dit topic.
Met de kerst was het warmer, denk dat ik de boom maar vast opzet.
Wat heb jij voor een mislukte browser? Je hoeft niet te refreshen om reacties te zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:35 schreef Pagan het volgende:
Volgens mij was het op kerstavond 2012 warmer dan het nu is.
* Pagan moet eerst op F5 drukken voor hij reageert
Huh, hoezo mijn browser mislukt. Ik maakte een post en ging toen in een ander tabblad even mijn bewering controleren.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heb jij voor een mislukte browser? Je hoeft niet te refreshen om reacties te zien.
posts verschijnen automatisch, je hoeft niet te refreshen om nieue posts te zien.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:51 schreef Pagan het volgende:
[..]
Huh, hoezo mijn browser mislukt. Ik maakte een post en ging toen in een ander tabblad even mijn bewering controleren.
..en toen werd je wakkerquote:Op vrijdag 28 juni 2013 12:45 schreef Symer het volgende:
Lekker zomerse dag weer vandaag, zojuist eindelijk de 14 graden bereikt. Het mooiste van de zomer vind ik toch altijd die heerlijke zwoele zomeravonden. Zo te zien kunnen we vanavond een zomers buitje verwachten om voor de nodige afkoeling te zorgen. Dat koele regenwater op die hete tegels ruikt altijd zo lekker. Een beetje regen aan het begin van de zomernacht is sowieso altijd wel lekker: dan drijf je tenminste je bed niet uit van de hitte. Lekker de raampjes open voor een heerlijk koel briesje door de kamer terwijl het buiten om middernacht nog steeds niet helemaal donker is. Natuurlijk wel de klamboe boven je bed hangen anders word je lek gestoken door muggen.
Zomer
Groot gelijk, dat automatisch verversen is mega irritantquote:Op vrijdag 28 juni 2013 13:35 schreef Pagan het volgende:
Volgens mij was het op kerstavond 2012 warmer dan het nu is.
* Pagan moet eerst op F5 drukken voor hij reageert
Niet als je iets aan het typen bent in reactieveld.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
posts verschijnen automatisch, je hoeft niet te refreshen om nieue posts te zien.
Voor mij wel, dan verschijnt er zo'n icoontje dat er nieuwe posts zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:38 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niet als je iets aan het typen bent in reactieveld.
Ja maar dan verschijnen de posts dus niet automatisch omdat je eerst op dat popupje moet klikkenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij wel, dan verschijnt er zo'n icoontje dat er nieuwe posts zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |