abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128075718
Vandaag vieren de inwoners van de Chinese stad Yulin de zomerzonnewende met het slachten van naar schatting 10.000 honden. De dieren worden gevild en levend gekookt of ondersteboven gehangen en doodgeslagen waarna ze langzaam leegbloeden.
Zo pogen de Chinezen de adrenaline in de spieren van de dieren te stimuleren, want ze geloven dat hun eigen viriliteit zal toenemen wanneer ze de gestoofde dieren opeten. Voor de inwoners van Yulin, in de provincie Guangxi, is het hondenfestival een oude traditie om de zomerzonnewende te vieren. Het culturele evenement draait rond het massaal consumeren van een stoofpot met hondenvlees, die wordt geserveerd met lychees en een granenlikeur.

Tegen impotentie
Dierenrechtenorganisaties weten dat elk jaar tijdens het festival 10.000 honden worden geslacht. Op foto's online zijn gevilde honden te zien, honden aan vleeshaken en hopen hondenkarkassen die langs de kant van de weg liggen. In China wordt hondenvlees aanbevolen als een voedzame winterschotel die dokters vaak voorschrijven in de behandeling van ziektes zoals impotentie en een zwakke bloedcirculatie.

Met straatprotesten en open brieven hebben activisten het jaarlijkse evenement al herhaaldelijk proberen te verhinderen. Via online petities worden de regeringen van de VS en Groot-Brittannië aangespoord tussenbeide te komen. 'Help ons het Yulin Festival een halt toe te roepen. Het is bloederig en veronachtzaamt het leven', luidt de titel van een petitie op de website van het Witte Huis.

De petitie werd onlangs verwijderd omdat de 100.000 handtekeningen niet werden bereikt die vereist zijn om in aanmerking te komen voor een behandeling door de administratie van Obama.

Hondsdolheid
Volgens een open brief van de ngo Animals Asia uit Hong Kong gaat het vaak om straathonden en ontvoerde dieren. De dieren worden naar Yulin gebracht in vieze, overvolle vrachtwagens. Dat doet het risico op hondsdolheid en andere besmettelijke ziektes toenemen. Volgens de autoriteiten in Yulin worden de dieren gekweekt door lokale boeren.

Vorige maand legde de Chinese douane nog beslag op 213 berenklauwen, een kostbaar ingrediënt in de Chinese traditionele geneeskunde. De twee Russen die de klauwen, verborgen in autobanden, het land in wilden smokkelen, werden gearresteerd.

BRON

Foto's zijn te smerig voor woorden.
Snap die mensen niet, als het nou om lokaal overschot gaat en je helpt ze op een normale manier aan hun einde maar nee we importeren ze en martelen ze dood. -O-
blablablabla
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:34:29 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_128075754
good for them.
pi_128075907
Hont is best lekker :{w
No Guts, No Glory
pi_128075972
Als zij nou eens stoppen met honden doodslaan, dan stoppen wij met het levend koken van kreeften.
Ron Paul 2012
pi_128076110
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef Supersoep het volgende:
Als zij nou eens stoppen met honden doodslaan, dan stoppen wij met het levend koken van kreeften.
Dat mag tegenwoordig al niet meer.
blablablabla
pi_128076133
Ah, het wekelijkse huiltopic over eten in China. Laat de Westerse tere zieltjes hun tijd eens beter gaan besteden. :')
pi_128076176
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef Supersoep het volgende:
Ja, want met levend koken zijn ze binnen 10 seconden dood, net als zo snel als dat je ze vooraf onthoofd met een mes. :')
pi_128076220
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Ah, het wekelijkse huiltopic over eten in China. Laat de Westerse tere zieltjes hun tijd eens beter gaan besteden. :')
Ben je Chinees? Jij keurt dergelijke manier van met dieren omgaan dus goed, als zijnde cultuur... of wat?
blablablabla
pi_128076304
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:46 schreef Elan het volgende:

[..]

Ben je Chinees? Jij keurt dergelijke manier van met dieren omgaan dus goed, als zijnde cultuur... of wat?
Ik ben geen Chinees, maar heb niet direct bezwaar tegen dit soort praktijken. Andere cultuur, andere eetgewoonten.
pi_128076608
Mensen die het voor dit soort praktijken opnemen :')

Het punt is niet zozeer het eten van hondenvlees. Maar wel de belachelijk slechte omstandigheden, zoals het levend villen en koken van deze dieren.
pi_128076674
Een bereklauw is wel lekker .
pi_128076678
Wij eten op jaarbasis honderd duizenden koeien. Hoor je daar de Chinezen over zeiken?
U MAD?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 12:56:31 #13
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128076718
Ik ken een land in Europa waar meer kippen dan mensen leven.
Die kippen worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.
Daarna worden ze alsof het auto's zijn gedood en uit elkaar getrokken.

En weet je wat nou het gekke is:

Die mensen in dat land vinden dat normaal, totdat in andere land andere dieren op dezelfde manier behandeld worden. 8)7
So we just called him Fred
pi_128076753
Heb je wel een grote pan voor nodig, zo'n stoofpot van 10.000 honden.
pi_128076809
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik ben geen Chinees, maar heb niet direct bezwaar tegen dit soort praktijken. Andere cultuur, andere eetgewoonten.
Is dierenleed niet universeel?
blablablabla
pi_128076841
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
Wij eten op jaarbasis honderd duizenden koeien. Hoor je daar de Chinezen over zeiken?
Die worden toch niet doodgemarteld of wel?
blablablabla
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:03:00 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128076954
Dat ze honden eten oké, maar ze dan zo behandelen is te belachelijk voor woorden.

FredvZ, Er is ook heel veel negativiteit over de bio industrie en heel veel mensen zijn daarom ook overgestapt op vrije-uitloopeieren en biologische kippen.
Zelf bij de lidl verkopen ze tegenwoordig biologisch vlees, biotrend.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_128077062
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Op die foto in het AD liggen ze er anders vredig bij. Alsof ze liggen te slapen.
Wat voor ras zou dat zijn en wat voor rassen gebruiken ze ?
U MAD?
pi_128077110
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:06 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Op die foto in het AD liggen ze er anders vredig bij. Alsof ze liggen te slapen.
Wat voor ras zou dat zijn en wat voor rassen gebruiken ze ?
Lees anders voortaan eerst het verhaal voor je reageert:

quote:
De dieren worden gevild en levend gekookt of ondersteboven gehangen en doodgeslagen waarna ze langzaam leegbloeden.
Zo pogen de Chinezen de adrenaline in de spieren van de dieren te stimuleren, want ze geloven dat hun eigen viriliteit zal toenemen wanneer ze de gestoofde dieren opeten.
blablablabla
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:08:45 #20
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128077140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:03 schreef snakelady het volgende:
FredvZ, Er is ook heel veel negativiteit over de bio industrie en heel veel mensen zijn daarom ook overgestapt op vrije-uitloopeieren en biologische kippen.
Zelf bij de lidl verkopen ze tegenwoordig biologisch vlees, biotrend.
Ok, speciaal voor jou:

Ik ken een land in Europa waar bijna net zoveel varkens als dan mensen leven.
Die varkens worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.

Die mensen in dat land vinden dat normaal, totdat in andere land andere dieren op dezelfde manier behandeld worden. 8)7
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:15:29 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128077431
Wist je trouwens dat we hier in Nederland ook dieren levend koken? Kreeft bijvoorbeeld.
Wist je dat we vissen ook zomaar laten stikken in een grote bak?
De Hollandsche Nieuwe gaat zo hard levend in een tonnetje.

Niet om de Chinezen goed te praten, maar wij hier in het "nette" Nederland zijn net zo gruwelijk bezig. Het enige verschil is dat het in China open en bloot op straat gebeurd, terwijl we hier alles verstoppen in boederijen en fabrieken.
pi_128077553
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ok, speciaal voor jou:

Die varkens worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.

Worden er in Nederland ook op grote schaal zoogdieren gevild, geslagen en levend gekookt?

Capslock maakt echt niet dat je meer gelijk hebt.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:19:09 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_128077562
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:38 schreef nuget het volgende:
Hont is best lekker :{w
Hont. :')

Nog steeds denken dat dit grappig is. :') _!
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:20:08 #24
358523 IkStampOpTacos
pi_128077610
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:33 schreef Elan het volgende:
De petitie werd onlangs verwijderd omdat de 100.000 handtekeningen niet werden bereikt die vereist zijn om in aanmerking te komen voor een behandeling door de administratie van Obama.
What the fuck heeft die halfneger hier nou weer mee te maken dan. :')
-
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:22:49 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128077711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ok, speciaal voor jou:

Want van varkens bestaat geen biologisch vlees? :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:24:17 #26
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128077764
Laten we een zelfbedachte feestdag in Nederland introduceren waarbij we 10.000 Chinezen doodslaan, laten leegbloeden in een pan en dan koken. Ik ben voor!

Verder hebben de Chinezen idiote eetgewoontes. Ik meen me te herinneren dat er in Afrika allerlei haaiensoorten uitgeroeid worden omdat rijke Chinezen de vinnen opkopen voor hun haaievinnesoep :r .
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:24:22 #27
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128077766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:22 schreef snakelady het volgende:
Denken dat dieren alleen worden gehouden om ze op te eten als vlees :')
pi_128077832
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:07 schreef Elan het volgende:

[..]

Lees anders voortaan eerst het verhaal voor je reageert:

[..]

Bekijk anders eerst even die foto voordat je reageert...
Die honden die daar liggen leven niet meer. M.a.w. deze honden worden niet levend gekookt en gevild.
Jij gaat er klakkeloos van uit dat alle honden op die manier om het leven komen.
U MAD?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:26:47 #29
241662 Jian
Well, well, well
pi_128077872
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Worden er in Nederland ook op grote schaal zoogdieren gevild, geslagen en levend gekookt?

Capslock maakt echt niet dat je meer gelijk hebt.
Je moet voor de grap eens bij een slachthuis gaan kijken als daar de vrachtwagens met varkens aankomen, kun je zien hoe "respectvol" daarmee om gegaan wordt. -O-

Staat overigens los van het feit dat ik het vreselijk vind hoe men in China met die honden omgaat, maar kom op zeg, we hebben wat dat betreft wel boter op ons hoofd hoor.
pi_128077874
quote:

[..]

Ga maar eens kijken hoe plofkippen gehouden, gevangen en vervoerd worden.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:27:24 #31
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128077897
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Denken dat dieren alleen worden gehouden om ze op te eten als vlees :')

Ehm nee, maar wat heeft dat met varkens en kippen te maken?
En ik zeg nergens dat het in Nederland zo goed is, maar nogmaals, daar komt al rap verandering in zoals dat er nu geen staarten meer geknipt mogen worden bij biggen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:27:56 #32
358523 IkStampOpTacos
pi_128077920
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
Laten we een zelfbedachte feestdag in Nederland introduceren waarbij we 10.000 Chinezen doodslaan, laten leegbloeden in een pan en dan koken. Ik ben voor!

Verder hebben de Chinezen idiote eetgewoontes. Ik meen me te herinneren dat er in Afrika allerlei haaiensoorten uitgeroeid worden omdat rijke Chinezen de vinnen opkopen voor hun haaievinnesoep :r .
Het zijn honden, geen mensen. :') Selectieve verontwaardiging weer hier.
-
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:31:11 #33
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128078075
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het zijn honden, geen mensen. :') Selectieve verontwaardiging weer hier.
het was ook een grap, ietwat extreem wellicht :D
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:31:17 #34
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128078080
quote:

In het merendeel van de haaienvinnensoep zit geen haai, er zijn wel haaien die met uitsterven bedreigd worden maar dat zijn weer niet de haaien waarvan ze de vinnen gebruiken.

Maar dat ze rare eetgewoontes hebben ben ik met je eens. ;)
pi_128078142
In China eten ze alles wat min of meer eetbaar is. En ja, het gaat er iets anders aan toe dan hier. En nu? Een boze email naar de Chinese ambassade? De Chinees uitschelden als je bami gaat halen?..
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:32:28 #36
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128078143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef snakelady het volgende:
Ehm nee, maar wat heeft dat met varkens en kippen te maken?
En ik zeg nergens dat het in Nederland zo goed is, maar nogmaals, daar komt al rap verandering in zoals dat er nu geen staarten meer geknipt mogen worden bij biggen.
En daarna worden die lieve biggetjes nog steeds in een klein hok geduwd om na een paar weken uit elkaar getrokken te worden (verdoofd, dat wel). Waarna de botten vermalen worden zodat Haribo ze kan verwerken tot snoepjes.

Je moet je niet laten misleiden doordat je steeds meer "biologisch" eten in de super ziet liggen.
pi_128078187
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:26 schreef Jian het volgende:

[..]

Je moet voor de grap eens bij een slachthuis gaan kijken als daar de vrachtwagens met varkens aankomen, kun je zien hoe "respectvol" daarmee om gegaan wordt. -O-

Staat overigens los van het feit dat ik het vreselijk vind hoe men in China met die honden omgaat, maar kom op zeg, we hebben wat dat betreft wel boter op ons hoofd hoor.
In Nederland zouden we, mijns inziens, zeker meer werk moeten maken van diervriendelijkheid en minder dieronvriendelijke slachtmethodes.

Maar China en Azië is echt een wereld apart. Dieren levend villen, eerst zwaar mishandelen, levend koken, nog levend opeten. Dat er even veel leven in een dier als een mens zit, is ze echt wereldvreemd.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:34:39 #38
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128078235
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

In het merendeel van de haaienvinnensoep zit geen haai, er zijn wel haaien die met uitsterven bedreigd worden maar dat zijn weer niet de haaien waarvan ze de vinnen gebruiken.

Maar dat ze rare eetgewoontes hebben ben ik met je eens. ;)
www.uitzendinggemist.net/aflevering/.../Rtl_Nieuws_1930_Uur.html‎
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:36:19 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_128078311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
Waarom zouden Chinezen specifiek over koeien zeiken?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_128078437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

En daarna worden die lieve biggetjes nog steeds in een klein hok geduwd om na een paar weken uit elkaar getrokken te worden (verdoofd, dat wel). Waarna de botten vermalen worden zodat Haribo ze kan verwerken tot snoepjes.

Je moet je niet laten misleiden doordat je steeds meer "biologisch" eten in de super ziet liggen.
Dus omdat we hier een faalinstituut als de bio-industrie kennen is is het daar legitiem om dieren dood te martelen?

Waarom wil je perse de situatie hier met daar vergelijken terwijl je weet dat het allebei kut met peren is.
blablablabla
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:40:57 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_128078495
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:39 schreef Elan het volgende:
Dus omdat we hier een faalinstituut als de bio-industrie kennen is is het daar legitiem om dieren dood te martelen?
Dat zeg ik niet.
quote:
Waarom wil je perse de situatie hier met daar vergelijken terwijl je weet dat het allebei kut met peren is.
Juist daarom. Er wordt zo makkelijk met dat vingertje naar die Chinezen gewezen, terwijl we hier net zo gruwelijk bezig zijn.
pi_128078497
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:25 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Bekijk anders eerst even die foto voordat je reageert...
Die honden die daar liggen leven niet meer. M.a.w. deze honden worden niet levend gekookt en gevild.
Jij gaat er klakkeloos van uit dat alle honden op die manier om het leven komen.
How the fuck do u know?
De dieren die daar liggen zijn al gekookt en gevild, volgens het artikel en bronnen ter plaatse gebeurde dit dus terwijl ze nog in leven waren.
blablablabla
pi_128078573
FredvZ de bio-industrie is verre van onomstreden. Maar dieren krijgen wel een spuitje of worden snel afgemaakt. Niet dood geslagen om de adrenaline in de spieren los te maken vanwege wat voor heilzame werking die gekke Chinezen er dan ook achter zoeken.
blablablabla
pi_128078702
quote:

[..]

Ik heb het idee dat honden in China biologischer zijn dan slachtdieren hier.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 13:45:45 #45
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128078711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef FredvZ het volgende:
Juist daarom. Er wordt zo makkelijk met dat vingertje naar die Chinezen gewezen, terwijl we hier net zo gruwelijk bezig zijn.
Een nietje in 't hoofd en kapot is toch iets anders dan laten doodbloeden. Ritueel slachten werkt ook zo en daar heb ik ook een probleem mee.
pi_128079053
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Die hebben dan een beter leven gehad en sterven humaner. Alsof met de biologische hamlap dan de snoepjes niet (gedeeltelijk) biologisch zouden zijn. Ze gooien de botten van de biologische varkens niet weg hoor.

Maar er valt inderdaad nog eea. te verbeteren.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_128079076
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef Elan het volgende:

[..]

How the fuck do u know?
De dieren die daar liggen zijn al gekookt en gevild, volgens het artikel en bronnen ter plaatse gebeurde dit dus terwijl ze nog in leven waren.
Ik zie nog gewoon een hondenvacht. Bepaalde honden hebben zo'n huid.
U MAD?
pi_128080507
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik ken een land in Europa waar meer kippen dan mensen leven.
Die kippen worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.

Dit.
pi_128080655
quote:

[..]

Het opsluiten van dieren in onze bio indsutrie (vaak in kleine hokjes) is net zo verwerpelijk. Zolang we niet alleen nog maar biologisch vrijlopend vlees gaan eten in de westerse wereld hebben we moreel gezien geen goede reden om ons met het eten van honden in china te bemoeien. :D
pi_128080698
Semtex is een idioot.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:45:10 #51
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128081103
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:34 schreef De_Guidance het volgende:
Semtex is een idioot.
Dank je.
pi_128081145
FredvZ, dankje. _O_

Tenminste nog een paar mensen hier die de hypocrisie van dit alles in kunnen zien, ipv naar een andere cultuur wijzen en hen beschuldigen om vervolgens te zeggen: 'wij? Nee, wij zijn beschaafd, wij doen dat niet hoor!' :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:48:07 #53
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128081207
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
FredvZ, dankje. _O_

Tenminste nog een paar mensen hier die de hypocrisie van dit alles in kunnen zien, ipv naar een andere cultuur wijzen en hen beschuldigen om vervolgens te zeggen: 'wij? Nee, wij zijn beschaafd, wij doen dat niet hoor!' :')
Ik heb anders nog niemand in dit topic zien schrijven dat hoe wij het doen allemaal zo geweldig is.
Daarnaast, moet je echt eerst in een perfect land leven eer je kritiek op andere landen mag geven?
pi_128081342
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb anders nog niemand in dit topic zien schrijven dat hoe wij het doen allemaal zo geweldig is.
Daarnaast, moet je echt eerst in een perfect land leven eer je kritiek op andere landen mag geven?
Persoonlijk denk ik dan, als het je daadwerkelijk zo veel boeit dat je kritiek hebt op anderen, werk dan eerst eens aan jezelf.
pi_128081434
Serieus, dit topic begint een aflevering van South Park te worden.
pi_128081480
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:45 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dank je.
Echt zo'n tokkie-wijf. Wees er maar trots op.
pi_128081498
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

het was ook een grap, ietwat extreem wellicht :D
:')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 14:59:19 #58
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128081600
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dan, als het je daadwerkelijk zo veel boeit dat je kritiek hebt op anderen, werk dan eerst eens aan jezelf.
Dat doe ik ook.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:00:09 #59
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128081632
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Kom op, moet je nu echt persoonlijk gaan worden en dit soort kinderachtige dingen roepen? :')
pi_128081639
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat doe ik ook.
Je bent helaas in de minderheid wat dat betreft. (Desalniettemin: ^O^ )
pi_128081766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kom op, moet je nu echt persoonlijk gaan worden en dit soort kinderachtige dingen roepen? :')
Was maar een grapje. :D
pi_128081814
Worden de honderdduizenden kuikentjes die wij in de versnipperaar gooien eigenlijk fatsoenlijk verdoofd?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:11:11 #63
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128082041
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:05 schreef De_Guidance het volgende:
Worden de honderdduizenden kuikentjes die wij in de versnipperaar gooien eigenlijk fatsoenlijk verdoofd?
Versnipperaar: Alle haantjes onmiddelijk dood.
Vergassen: 90 van de haantje na 10min dood, andere na veel langere tijd.
pi_128082108
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:05 schreef De_Guidance het volgende:
Dat zijn maar kuikentjes die zijn zo klein die voelen er niets van. :')

En dan hebben we het nog niet over de 380.000 wilde ganzen die we perse moeten afschieten omdat anders schiphol en wat boeren een probleem hebben. Denken de superieur voelende westerlingen nu echt dat elke gans meteen net zoals in hun COD spelletjes alleen een headshot krijgen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:13:55 #65
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128082157
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ik hoor dat je me goed kent O+ Breng je ook een krantje uit?
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:19:17 #66
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128082347
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat zijn maar kuikentjes die zijn zo klein die voelen er niets van. :')

En dan hebben we het nog niet over de 380.000 wilde ganzen die we perse moeten afschieten omdat anders schiphol en wat boeren een probleem hebben. Denken de superieur voelende westerlingen nu echt dat elke gans meteen net zoals in hun COD spelletjes alleen een headshot krijgen.
Even waardeloos.
Maak de gebieden waar ze nu komen onaantrekkelijk voor die beesten en plant ergens anders de gewenste shit zodat ze daar lekker hun ding kunnen doen.

Maar goed, Chinezen en hun diervriendelijkheid ... Is er pas geen Dolfijn doodgegaan, omdat die niet geholpen werd maar tig keer uit het water getild werd omdat mensjes ermee op de foto wilden? :')
pi_128082377
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk.
pi_128082404
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik hoor dat je me goed kent O+ Breng je ook een krantje uit?
Was maar een grap. Ik ken je natuurlijk amper.
pi_128082408
Diezelfde chinezen geloven ook dat de hoorn van neushoorns tegen impotentie is en ondertussen sterft het dier uit net als de afrikaanse olifant, ze gaan over lijken :N
pi_128083070
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_128083160
Het is natuurlijk wel enorm ziek verder.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 15:41:58 #72
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128083255
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zo

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:'(
pi_128084134
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:52 schreef Lilliesleaf het volgende:

[..]

Misschien is zo'n beetje iedereen die hier reageert wel veganist. :{
signatuurloos
pi_128084362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 14:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
FredvZ, dankje. _O_

Er is nogal een verschil tussen een koe instant-dood maken voor voedsel en duizenden honden levend roosteren/kapot slaan omdat achterlijke chineese opa's denken dat ze hem dan weer omhoog kunnen krijgen.

Natuurlijk praat het een het ander niet goed, maar zo letterlijk de twee vergelijken spreekt van weinig rationaliteit.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:11:42 #75
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128084465
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:03 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Misschien is zo'n beetje iedereen die hier reageert wel veganist. :{
Dat vermoeden had ik ook al :P
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:22:49 #76
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128084900
quote:

SPOILER
Ik zeg bom erop en wel meteen :r
Gadverdamme wat een walgelijke cultuur, blijkt maar weer hoe achterlijker de mens hoe meer er van zijn :r :r
En omdat het blijkbaar moet want je mag niet alleen op andere culturen commentaar hebben.
Hier zijn we ook achterlijk met de bio industrie,gister nog een docu over gezien "lie of the land" ging over engeland maar toch... :r :r :r
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:23:19 #77
224960 highender
Travellin' Light
pi_128084923
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:09 schreef ems. het volgende:

[..]

Er is nogal een verschil tussen een koe instant-dood maken voor voedsel en duizenden honden levend roosteren/kapot slaan omdat achterlijke chineese opa's denken dat ze hem dan weer omhoog kunnen krijgen.

Natuurlijk praat het een het ander niet goed, maar zo letterlijk de twee vergelijken spreekt van weinig rationaliteit.
Exact, en behalve dat, er wordt ook op continue basis door Nederlanders op de eigen bio-industrie afgegeven, we hebben zelfs een PvdD. Dat de samenleving nog lang niet zover is wil niet zeggen dat je als individu niet in je recht staat om er over te klagen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:25:21 #78
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128085004
quote:

SPOILER
Als je zelf een hond hebt, dan ben je een harde als je hier langer als 5 sec naar kan kijken
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:28:16 #79
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085140
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:25 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Als je zelf een hond hebt, dan ben je een harde als je hier langer als 5 sec naar kan kijken
Het is vreselijk dat we hier niks aan kunnen doen, dus ik moet mezelf maar de leugen voorhouden dat dankzij de stijgende welvaart in china dit soort gebruiken minder gaat voorkomen.
Mensen gaan namelijk ook meer en meer huisdieren houden en daarvan houden en dan volgende de dierenactivisten zelf...

hoop maar dat dat geen valse hoop is :'(
pi_128085215
quote:

[..]

Ik heb 2 katten maar ik krijg er tranen van in mijn ogen in ieder geval. Sowieso kan ik erg slecht tegen elke vorm van dierenmishandeling, of dat nu honden, katten of wat dan ook zijn. Zo heb je ook van die misselijkmakende filmpjes, overigens niet geheel toevallig ook uit China, waar dus wasbeertjes levend gevild worden voor hun vacht, daarna met zijn allen op een grote stapel gegooid worden waar ze langzaam creperen.

Overigens word ik ook erg droevig van de jacht op ivoor, en de duizenden olifanten en neushoorns die daar voor afgeslacht worden. Ook voor de Aziatische markt bestemd. De mens wil zich heel graag boven het dierenrijk plaatsen, maar zo ver zijn we nog lang niet.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:29:50 #81
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128085219
quote:

[..]

Is dat zo?
pi_128085236
Een dier zolang mogelijk laten lijden zodat er genoeg adrenaline vrijkomt wat de smaak ten goede komt. Welke zieke geest heeft dat in godsnaam bedacht?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:30:22 #83
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128085254
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:28 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Het is vreselijk dat we hier niks aan kunnen doen, dus ik moet mezelf maar de leugen voorhouden dat dankzij de stijgende welvaart in china dit soort gebruiken minder gaat voorkomen.
Mensen gaan namelijk ook meer en meer huisdieren houden en daarvan houden en dan volgende de dierenactivisten zelf...

Bijna 1,5 miljard chinezen, ben er bang voor.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:16 #84
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128085299
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:29 schreef Keltie het volgende:

[..]

Is dat zo?
Mij lukt het niet in ieder geval, noem me maar softie dan....
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:22 #85
37295 Luigi
mario pls
pi_128085304
quote:

SPOILER
Sorry hoor maar dit is gewoon bewust sadisme, dat kun je niet meer goedpraten. Helemaal prima als je honden wilt eten, maar gewoon een beetje normaal met dieren omgaan is wel het minste dan.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:31:35 #86
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128085316
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:28 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Dat is hopen tegen beter weten in.
We voelen ons beter dan de dieren maar in werkelijkheid zijn wij de beesten.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:32:13 #87
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:30 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Bijna 1,5 miljard chinezen, ben er bang voor.
http://www.dailymail.co.u(...)5-000-dogs-menu.html

Het gaat toch de goede kant op *O* gewoon een westerlingen invasie naar china, ze staan al onder druk.
het slechte nieuws is dat het beste (lekkerste) hondenvlees hier vandaan komt :'( zo houden ze die martelonzin wel in stand.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:34:09 #88
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085451
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:31 schreef Keltie het volgende:

[..]

Dat is hopen tegen beter weten in.
We voelen ons beter dan de dieren maar in werkelijkheid zijn wij de beesten.
Blijkbaar vonden de fransen het in de 18de eeuw ook leuk om katten zonder reden te verbranden http://www.cracked.com/ar(...)u-nightmares_p2.html gebeurt nu gelukkig ook niet meer.

en anders wachten we maar op een nieuwe spaanse griep...in azie.
pi_128085512
quote:

Meteen stoppen met autorijden jaarlijks worden 1600 miljard insecten in alleen al in nederland niet waardig geplet. Dan hebben we het nog niet over de insecten die we vergiftigen met lokdoosjes en andere insecticiden.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:35:32 #90
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128085520
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:34 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Blijkbaar vonden de fransen het in de 18de eeuw ook leuk om katten zonder reden te verbranden http://www.cracked.com/ar(...)u-nightmares_p2.html gebeurt nu gelukkig ook niet meer.

SARS2.0, onuitroeibaar O+
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:41 #91
37295 Luigi
mario pls
pi_128085569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Meteen stoppen met autorijden jaarlijks worden 1600 miljard insecten in alleen al in nederland niet waardig geplet. Dan hebben we het nog niet over de insecten die we vergiftigen met lokdoosjes en andere insecticiden.
Die relativeringsdrang ook altijd. Zo kun je nergens meer iets van vinden natuurlijk. Altijd maar dat 'ja maar!'. Wie probeer je voor de gek te houden? Wat wil je goedpraten?!
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:36:47 #92
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128085573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:34 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Nah, ik "schrik" nog regelmatig van het dierenleed wat hier veroorzaakt word.
Pups die uit rijdende auto's worden gegooid, honden die in tassen het kanaal in verdwijnen, eenden die met pijlen beschoten worden.. Met Oud en Nieuw is het ook vaak genoeg raak.. Spijtig.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:37:32 #93
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128085604
quote:

[..]

Ah, hebben we er weer zo een.
pi_128085665
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:36 schreef Luigi het volgende:

[..]

Die relativeringsdrang ook altijd. Zo kun je nergens meer iets van vinden natuurlijk. Altijd maar dat 'ja maar!'. Wie probeer je voor de gek te houden? Wat wil je goedpraten?!
Zo kunnen we het ook omdraaien meteen die westerse superioriteits drang dat wij wel aangeven hoe andere volken met dieren (welke bij ons huisdieren zijn, maar daar als voedsel gegeten worden) zouden moeten omgaan. :D
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:39:19 #95
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085670
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:36 schreef Keltie het volgende:

[..]

Nah, ik "schrik" nog regelmatig van het dierenleed wat hier veroorzaakt word.
Pups die uit rijdende auto's worden gegooid, honden die in tassen het kanaal in verdwijnen, eenden die met pijlen beschoten worden.. Met Oud en Nieuw is het ook vaak genoeg raak.. Spijtig.
bij mij ook , zoiets snijd gewoon :r hier in de buurt nog pas een geitje doodgeslagen en hetzelfde parkje waar ik soms met mijn hondje loop.

Dieren kunnen maar beter niet meer in de mensenwereld geboren worden.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:40:42 #96
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128085721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

bij mij ook , zoiets snijd gewoon :r hier in de buurt nog pas een geitje doodgeslagen en hetzelfde parkje waar ik soms met mijn hondje loop.
Ook zoiets jah, geitjes/lammetjes doodslaan en pony's verkrachten met stokken\ messen e.d.
Nee, wij mensen staan hoger op de ladder dan dieren hoor :')
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:41:17 #97
37295 Luigi
mario pls
pi_128085743
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo kunnen we het ook omdraaien meteen die westerse superioriteits drang dat wij wel aangeven hoe andere volken met dieren (welke bij ons huisdieren zijn, maar daar als voedsel gegeten worden) zouden moeten omgaan. :D
Nee, dat kun je niet omdraaien. Hoewel er bij ons nog van alles mis is (mis zou kunnen zijn) zie ik geen halve volksstammen een koe bewust zoveel mogelijk pijn doen en levend koken omdat dat zo lekker zou zijn.

Dat is echt HEEL iets anders dan per ongeluk een mug doodrijden op de A2.
pi_128085753
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Dieren kunnen maar beter niet meer in de mensenwereld geboren worden.
Ja want dieren zijn echt lief tegen elkaar en maken elkaar niet op gruwelijke manieren dood.

Liever een geit in de boerderij dan voor een wolf of leeuw.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:42:13 #99
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085776
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:40 schreef Keltie het volgende:

[..]

Ook zoiets jah, geitjes/lammetjes doodslaan en pony's verkrachten met stokken\ messen e.d.
ja tuurlijk want dieren hebben geen ziel en mensen wel en god heeft dieren voor ons vermaak gemaakt...ofzoiets.
pi_128085781
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, dat kun je niet omdraaien. Hoewel er bij ons nog van alles mis is (mis zou kunnen zijn) zie ik geen halve volksstammen een koe bewust zoveel mogelijk pijn doen en levend koken omdat dat zo lekker zou zijn.
Maar iedereen weet dat als je een gemartelde hond eet dat je weer een stijve piem krijgt! :(
Conscience do cost.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:42:31 #101
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128085783
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:40 schreef Keltie het volgende:

[..]

Bijna elke (serie)moordenaar is begonnen met het martelen van diertjes.
pi_128085812
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Bijna elke (serie)moordenaar is begonnen met het martelen van diertjes.
Is daar trouwens bewijs voor? Je hoort het wel iedere keer, maar nooit echt een bron.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:43:35 #103
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128085816
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja want dieren zijn echt lief tegen elkaar en maken elkaar niet op gruwelijke manieren dood.

Liever een geit in de boerderij dan voor een wolf of leeuw.
Nog altijd natuurlijker dan dit, mensen met bewustzijn zouden beter moeten weten.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:46:12 #104
224960 highender
Travellin' Light
pi_128085885
quote:

[..]

Beetje een flutvergelijking, er is geen noodzaak om een hond te martelen, doden en eten. Honden staan ook veel dichter bij de mens, als je alles zo zwart-wit gaat bekijken...
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:47:47 #105
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128085959
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Is daar trouwens bewijs voor? Je hoort het wel iedere keer, maar nooit echt een bron.
Zie best veel docu`s over seriemoordenaars voorbijkomen en daar wordt wel vaak de link gelegd.
Is nog geen bewijs hoor maar toch..
pi_128085999
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:43 schreef DE_krumpel het volgende:

[..]

Nog altijd natuurlijker dan dit, mensen met bewustzijn zouden beter moeten weten.
Waarom is "natuurlijk" beter? Wat is "natuurlijk" ? Is sowieso niet alles wat wij doen ook niet gewoon natuurlijk?

In ieder geval lijkt mij opgegeten worden door een roofdier een vreselijke marteling.

Derhalve vind ik jouw voorstelling van de mooie natuur versus de vreselijke mens wel sympathiek, maar verre van realistisch.

Wij moeten daar juist boven staan en het leed dat "natuur" heet buiten de deur houden. Dus schattige zoogdiertjes niet voeren aan leeuwen maar knuffelen in een boerderij. :)
pi_128086023
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:47 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Zie best veel docu`s over seriemoordenaars voorbijkomen en daar wordt wel vaak de link gelegd.
Is nog geen bewijs hoor maar toch..
Lijkt mij wel interessant om onderzoek naar te doen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:52:34 #108
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128086118
Even over die insecten onzin:
quote:
http://www.quest.nl/vraag-en-antwoord/voelen-insecten-pijn

Insecten hebben geen centraal zenuwstelsel, een voorwaarde om pijn te kunnen voelen. Daarom nemen wetenschappers aan dat insecten in ieder geval niet hetzelfde gevoel hebben als zoogdieren.

Onderzoek toont aan dat insecten zich wel bewust zijn van beschadiging van hun lichaam. Maar we kunnen ze uiteraard niet vragen hoe ze zich voelen.

Nog een opmerking voor alle sportvissers. Vissen voelen volgens onderzoek wél pijn, ook in hun bovenlip.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:56:50 #109
250892 DE_krumpel
niet kreupel
pi_128086300
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Waarom is "natuurlijk" beter? Wat is "natuurlijk" ? Is sowieso niet alles wat wij doen ook niet gewoon natuurlijk?

In ieder geval lijkt mij opgegeten worden door een roofdier een vreselijke marteling.

Derhalve vind ik jouw voorstelling van de mooie natuur versus de vreselijke mens wel sympathiek, maar verre van realistisch.

Wij moeten daar juist boven staan en het leed dat "natuur" heet buiten de deur houden. Dus schattige zoogdiertjes niet voeren aan leeuwen maar knuffelen in een boerderij. :)
Ik zeg ook niet dat alle natuur geweldig is (vooral katachtige zijn wreed) en dat alle mensen vreselijk zijn (anders zou iedereen dit goedkeuren) Maar het blijft ziekelijk dat we met ons bewustzijn andere levens zoveel pijn kunnen doen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 16:57:38 #110
37295 Luigi
mario pls
pi_128086332
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:52 schreef Keltie het volgende:
Even over die insecten onzin:

[..]

Ja, het zal wel, alles is erg of dramatisch op zijn eigen nivo natuurlijk. Maar je mag zo ondertussen volgens een bepaalde groep oer-relativeerders helemaal nergens meer iets van vinden of afkeuren zonder dat je en passant gelijk even bewijst dat je het leven van een heilige leidt. Fuck dat. Dat doen ze om zelf achterover te kunnen leunen en maar vooral geen mening over dingen te hoeven hebben.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 17:00:44 #111
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_128086455
quote:
18s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja, het zal wel, alles is erg of dramatisch op zijn eigen nivo natuurlijk. Maar je mag zo ondertussen volgens een bepaalde groep oer-relativeerders helemaal nergens meer iets van vinden of afkeuren zonder dat je en passant gelijk even bewijst dat je het leven van een heilige leidt. Fuck dat. Dat doen ze om zelf achterover te kunnen leunen en maar vooral geen mening over dingen te hoeven hebben.
uhuh.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:28:12 #112
37769 erodome
Zweefteef
pi_128097485
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:29 schreef Kper_Norci het volgende:

waar dus wasbeertjes levend gevild worden voor hun vacht, daarna met zijn allen op een grote stapel gegooid worden waar ze langzaam creperen.

Daar zijn echt gruwelijke filmpjes van, dan zie je een stapel gevilde wasbeerhonden en dan tilt 1 ervan gewoon zijn kop op en kijkt recht in de camera :'(

Maar ook dit, dat honden eten, zouden ze ze nu gewoon slachten, ook al is dat niet verdooft ofzo, dan zou ik er geen probleem mee hebben, maar het doel is echt zoveel mogelijk pijn toebrengen omdat men denkt dat ze dan potenter worden van dat vlees.
Langzaam gekookt worden is zelfs nog een aardige manier, in sommige gevallen doen ze er zo lang mogelijk over, breken botten, brengen verbrandingen toe en dat over een paar dagen heen voordat er geslacht wordt. Dat is gewoon ziek wat mij betreft.

En disclaimer voor de bio-industrie roepers, ook daar heb ik een hekel aan en ik eet geen dieren uit de bio-industrie.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:32:43 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_128097721
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit gaat niet gewoon om voedsel, dit gaat om zo lang mogelijk martelen. Dit gaat erom dat er hele makkelijke methoden zijn om dit beter te doen, maar dat ze dat niet willen.
Ik heb geen enkele moeite met een of andere stam die een rund met een bot mes de keel doorsnijd, of die een of andere antilope achterna zitten die er lang over doet om neer te gaan van die speer, want die mensen moeten eten en zijn niet bezig met bewust zoveel mogelijk pijn toebrengen. Hier is dat een ander verhaal, ze hebben de mogelijkheid om het "normaal" te doen, maar willen bewust zoveel mogelijk pijn toebrengen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 21:35:03 #114
37769 erodome
Zweefteef
pi_128097858
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:48 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat roofdier gaat niet expres er zo lang mogelijk over doen, dat ze vaak niet de mogelijkheid hebben om het vlotjes te doen is waar, dat dan de dood van zo'n prooidier een gruwelijke is is waar, maar het roofdier moet het zo doen omdat hij anders zelf doodgaat.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:46:42 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_128101364
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:43 schreef Elan het volgende:

[..]

LOL
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 21 juni 2013 @ 22:47:48 #116
45206 Pietverdriet
pi_128101404
Het is natuurlijk rijkelijk hypocriet je op te winden dan men daar hond eet
pi_128101570
Snap dat gezeik over potentie niet van die spleetogen:

Top 5 bevolkingsaantallen per 25 april 2011:

Bevolkingsdichtheid
Gebied Bevolking
China 1.336.718.015
India 1.189.172.906
Europese Unie 502.748.071
Verenigde Staten 313.232.044
Indonesië 245.613.043

Ze fokken als ratten en maar twijfelen of ze niet viriel genoeg zijn .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:43:05 #118
224960 highender
Travellin' Light
pi_128108303
Hierbij nog een link naar een petitie:

https://www.change.org/pe(...)p-cooking-dogs-alive

Als je wat gevoelig bent kan je het beste meteen naar beneden scrollen i.v.m. een nare foto.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:44:46 #119
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128108343
Ieder zijn eigen cultuur. :Y En dat dient men te respecteren. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:51:26 #120
224960 highender
Travellin' Light
pi_128108454
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:44 schreef rakotto het volgende:
Van wie? Waarom? Als je iets walgelijk vind mag je daar gewoon wat van zeggen of tegen doen indien mogelijk.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 01:57:32 #121
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_128108568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:51 schreef highender het volgende:

[..]

Van wie? Waarom? Als je iets walgelijk vind mag je daar gewoon wat van zeggen of tegen doen indien mogelijk.
Zeggen wel, klagen meh.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_128109903
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:30 schreef eight het volgende:
Een dier zolang mogelijk laten lijden zodat er genoeg adrenaline vrijkomt wat de smaak ten goede komt. Welke zieke geest heeft dat in godsnaam bedacht?
Ik ben het helemaal met je eens..dit is echt een ongekende en walgelijke vorm van 'menselijk' gedrag..(beesten doen zoiets namelijk niet opzettelijk)
Dieren zijn aan ons toevertrouwd..wij zijn het overheersende en redenerende ras, en hoewel we ze mogen opeten zijn wij als mens verplicht om zorg te dragen voor de weerloze underdog..
Ik wil de filmpjes en foto's niet bekijken, want mijn voorstellingsvermogen doet al genoeg met mijn onvermogen om hier iets aan te kunnen veranderen..
Als je van de andere kant ziet wat 'mensen' elkaar kunnen aandoen, doet mij dat beseffen dat wij als 'mens' minder zijn dan dat wij onszelf achten..
Wij als mensen hebben nog veel te leren..we zijn het jongste beest op deze aarde..
Ik mag hopen dat degenen die de stoofpot eten erin stikken, danwel hondsdolheid krijgen..
En dat degenen die deze onnodig wrede daden uitvoeren besmet mogen worden met een vreselijke en langdurig pijnlijke ziekte..leptospirose oid..
Een hond zou zijn leven voor zijn baas geven om hem te beschermen, en doet dit al sinds het dier gedomesticeerd werd..en dan is dit de dank..bah...ik kan er werkelijk niet van slapen..
pi_128110379
Het is te vergelijken met zieke dingen als Foie Gras. Weldenkende mensen kotsen op dit soort gebruiken. Dat geldt ook voor een hoop Chinezen in de meer ontwikkelde steden. Honden zijn daar gewoon huisdieren net als hier.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:07:50 #124
45206 Pietverdriet
pi_128110394
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Het is te vergelijken met zieke dingen als Foie Gras. Weldenkende mensen kotsen op dit soort gebruiken. Dat geldt ook voor een hoop Chinezen in de meer ontwikkelde steden. Honden zijn daar gewoon huisdieren net als hier.
foie gras
:Y)
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:38:53 #125
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128110588
Om heel eerlijk te zijn snap ik dat selectief ageren tegen dierenleed niet zo goed. Is het niet veel beter om gewoon alle dieren met respect te behandelen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 08:42:02 #126
45206 Pietverdriet
pi_128110619
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
Om heel eerlijk te zijn snap ik dat selectief ageren tegen dierenleed niet zo goed. Is het niet veel beter om gewoon alle dieren met respect te behandelen?
Hypocresie is heel menselijk, jammeren om honden in china maar wel een plofkip eten.
  Moderator zaterdag 22 juni 2013 @ 08:43:06 #127
138438 crew  Pizzakoppo
pi_128110629
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hypocresie is heel menselijk, jammeren om honden in china maar wel een plofkip eten.
Ik weet niet of het menselijk is, ik weet wel dat het verstandiger is om een lijn te trekken en dieren met zo min mogelijk leed om het leven te brengen, ongeacht het land of de cultuur.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:22:00 #128
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_128110917
quote:

[..]

Steeds meer mensen worden bewust van de bioindustrie en willen dit soort vlees niet meer. Ook in mijn omgeving wordt dit steeds minder gegeten en worden mensen vegetarier of veganist zelfs. Ik snap als je arm bent je weinig keus hebt maar maak een dier dan eerst af voor het de pan in gaat. Iemand die zo kan koken en imuun is voor de pijn van deze honden (dit gebeurt trouwens ook met katten en kittens) is harteloos en heeft geen ziel naar mijn mening. Het is bovendien nergens voor nodig. Verder ben ik van mening dat dat de bioindustrie hier zeker geen lintje verdient maar dit hoeft niet te betekenen dat je je ogen dan maar moet sluiten voor dit ronduit afschuwelijke en walgelijke dierenleed in China en Korea of andere plekken op de wereld.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:35:28 #129
241662 Jian
Well, well, well
pi_128111060
quote:
17s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:41 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het verschil hoeft je toch niet echt uitgelegd te worden, hè ....... :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:36:34 #130
45206 Pietverdriet
pi_128111069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:22 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Steeds meer mensen worden bewust van de bioindustrie en willen dit soort vlees niet meer.
Biologische hond is okay?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 09:45:02 #131
189978 controlaltdelete
pi_128111156
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Biologische hond is okay?
Wat een onzin. Het gaat erom dat mensen in staat zijn om zo wreed te zijn en dit alleen maar vanwege stom bijgeloof. Maak een dier af voor je het gaat bereiden en niet levend koken of villen. Maar ja de chinezen staan bekend om hun wrede inslag en gebrek aan emphatie.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:01:59 #132
241662 Jian
Well, well, well
pi_128111305
Ik heb nogal wat tijd in Azië en met name China doorgebracht, mede als gevolg daarvan kan ik voor nogal wat gebruiken en gedragingen begrip en zelfs respect opbrengen. Zelf heb ik moeite met het eten van hond, dat staat me gewoon tegen door de relatie die ik met honden heb vanuit mijn eigen cultuur. Dat het eten van hond echter voor nogal wat Chinezen niet anders is dan het eten van een varken begrijp ik echter maar al te goed, geen op- en/of aanmerkingen daar dus. Echter de manier waarop o.a. in China met deze dieren wordt omgegaan voor dat ze in de pot belanden is naar mijn mening niet menswaardig en dan ook op geen enkele wijze goed te praten.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:03:07 #133
241662 Jian
Well, well, well
pi_128111314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Maar ja de chinezen staan bekend om hun wrede inslag en gebrek aan emphatie.
Bij jou, ja .... :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:05:53 #134
45206 Pietverdriet
pi_128111340
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 09:45 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat een onzin. Het gaat erom dat mensen in staat zijn om zo wreed te zijn en dit alleen maar vanwege stom bijgeloof. Maak een dier af voor je het gaat bereiden en niet levend koken of villen. Maar ja de chinezen staan bekend om hun wrede inslag en gebrek aan emphatie.
Andere landen, andere zeden.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:12:05 #135
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128111411
quote:

Ja goeie vergelijking

Vrouwen :')
Vrouwen die denken een mening te hebben :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:14:41 #136
189978 controlaltdelete
pi_128111439
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja als je zo denkt dan kun je alles weg bagetelliseren wat niet deugt in de wereld zelfs baby's die verkracht worden in Afrika omdat mannen denken dat ze zo van aids genezen. Andere landen, andere zeden toch?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:15:19 #137
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128111451
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ja goeie vergelijking
Gelukkig neem je mijn vergelijking erg serieus. Ik wil inderdaad echt Chinezen koken. Ik ben ze nu al aan het verzamelen in het Chinese restaurant dichtbij. Sambal bij... lekker!

quote:
Vrouwen :')
Vrouwen die denken een mening te hebben :')
1950 heeft gebeld en wil zijn mening terug.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:17:47 #138
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_128111484
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:15 schreef SEMTEX het volgende:
Gelukkig neem je mijn vergelijking erg serieus. Ik wil inderdaad echt Chinezen koken. Ik ben ze nu al aan het verzamelen in het Chinese restaurant dichtbij. Sambal bij... lekker!
Oh dus je lult maar wat?

quote:
Mijn maag belde, hij wilt een broodje.Ga koken vrouwmens.

SPOILER
  zaterdag 22 juni 2013 @ 10:20:50 #139
189978 controlaltdelete
pi_128111520
quote:

[..]

[..]

_O-
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:37:50 #140
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128112901
quote:

[..]

goed dat je het zegt, afgelopen week nog iemand gesproken die niet beter wist als dat ze levend gekookt moesten worden..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:38:55 #141
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128112924
Hoe gaan ze in Bolivia eigenlijk om met Cavia's?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:41:53 #142
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128112983
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:38 schreef kawotski het volgende:
Hoe gaan ze in Bolivia eigenlijk om met Cavia's?
Typ maar in, Peru en cavia bij Google
  zaterdag 22 juni 2013 @ 11:53:23 #143
37295 Luigi
mario pls
pi_128113189
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zou eens om moslims moeten gaan.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:07:07 #144
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128113523
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 11:53 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het zou eens om moslims moeten gaan.
Kinderen besnijden, ik weet niet wat nou erger is..
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:25:51 #145
37295 Luigi
mario pls
pi_128113935
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 12:07 schreef kawotski het volgende:

[..]

Kinderen besnijden, ik weet niet wat nou erger is..
Hey, andere zeden he!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 12:32:26 #146
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_128114094
quote:

[..]

[..]

>:)
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:01:01 #147
45206 Pietverdriet
pi_128116580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 10:14 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tja als je zo denkt dan kun je alles weg bagetelliseren wat niet deugt in de wereld zelfs baby's die verkracht worden in Afrika omdat mannen denken dat ze zo van aids genezen. Andere landen, andere zeden toch?
Ga er heen en doe er wat aan
pi_128117150
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef snakelady het volgende:

[..]

Vergassen: 90 van de haantje na 10min dood, andere na veel langere tijd.
Wat denk je nu, dat je wel nog leeft als ze je in kokend water gooien? Dan ben je ook meteen dood.
Die selectieve verontwaardiging altijd als er zielig uitziende dieren worden uitgemoord. De Noordzee wordt helemaal leeggevist en heel wat minder schattige dieren hier en ook elders worden met uitsterven bedreigd, staan ze daar ook massaal om te demonstreren?

Als het om hondjes, poesjes, zeehondjes of dolfijntjes gaat is men massaal verontwaardigd, maar om een bijna uitgestorven kever of kreeft geven ze helemaal niks. Hypocriet.

En in alleen al NL leven miljoenen dieren een onprettig leven zonder ooit buiten te komen om uiteindelijk op ons bordje te eindigen. Wij zijn geen haar beter. Die honden hebben wel nog een leuk leventje op straat gehad.
pi_128117322
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 16:31 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Mij lukt het niet in ieder geval, noem me maar softie dan....
Je geeft om het welzijn van dieren, en daarom zou je een softie zijn?

Laat je eens niet zoveel wijsmaken. _O-
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:33:04 #150
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_128117395
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je geeft om het welzijn van dieren, en daarom zou je een softie zijn?

Laat je eens niet zoveel wijsmaken. _O-
Blijkbaar wel hé, want er zijn zoveel "keiharde" mensen hier op FOK!, dan ben je al snel in de minderheid..
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:35:26 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128117457
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Wat denk je nu, dat je wel nog leeft als ze je in kokend water gooien? Dan ben je ook meteen dood.
Die selectieve verontwaardiging altijd als er zielig uitziende dieren worden uitgemoord. De Noordzee wordt helemaal leeggevist en heel wat minder schattige dieren hier en ook elders worden met uitsterven bedreigd, staan ze daar ook massaal om te demonstreren?
Aan de foto's en filmpjes te zien duurt het toch zeker 5 tot 10 minuten eer ze dood zijn.
En nogmaals, dat Nederland niet perfect is met dieren wil niet zeggen dat je dierenleed elders maar goed moet keuren.

quote:
Als het om hondjes, poesjes, zeehondjes of dolfijntjes gaat is men massaal verontwaardigd, maar om een bijna uitgestorven kever of kreeft geven ze helemaal niks. Hypocriet.
Ik ben ook echt van de knuffelige diertjes inderdaad, daarom heb ik ook slangen en andere reptielen gehad, die knuffelen zo gezellig met de muizen en ratten die ik ze voerde.

quote:
En in alleen al NL leven miljoenen dieren een onprettig leven zonder ooit buiten te komen om uiteindelijk op ons bordje te eindigen. Wij zijn geen haar beter. Die honden hebben wel nog een leuk leventje op straat gehad.
Ik kan er niks aan veranderen hoe het hier gaat, dat betekend niet dat ik het er mee eens ben, ik draag mijn steentje bij door voornamelijk biologisch te eten.
En de meeste honden worden er voor gefokt, zoals dieren hier ook gefokt worden.
Alleen wij geven ze een snelle dood en met dit feest geven ze ze een marteldood omdat ze geloven dat dat ten goede komt aan de smaak van het vlees.

[ Bericht 7% gewijzigd door snakelady op 22-06-2013 14:40:37 ]
pi_128117589
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 01:44 schreef rakotto het volgende:
2

Vooruitgang is een perversiteit. Wij dienen elke cultuur te respecteren.

Daarom moeten wij ook niet zeuren over woestijnculturen in Nederland/Belgie. Iedereen is welkom, elke cultuur is gelijk ! :')

Flikker toch op met dat cultuurrelativisme.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:52:49 #153
189978 controlaltdelete
pi_128117875
quote:

[..]

Nou ik wel hoor, ik eet geen kreeft/krab of foie gras. Het gaat er niet om of die beesten wel of geen leuk leven hebben gehad maar om het vantevoren moedwillig meer pijn bezorgen voor zoiets als een betere smaak of bijgeloof.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:14:32 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128118482
quote:

[..]

Alsof het überhaupt haalbaar is 24/7 dieren te redden, dat lukt zelfs IFAW of de Dierenambulance niet. Daarom mag je nog wel verontwaardigd zijn.
pi_128118686
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:14 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Alsof het überhaupt haalbaar is 24/7 dieren te redden, dat lukt zelfs IFAW of de Dierenambulance niet. Daarom mag je nog wel verontwaardigd zijn.
Ik hoor jullie nooit janken over een met uitsterven bedreigde vis of rat, of een met uitsterven bedreigd insect.

Zo gauw het niet meer aaibaar is of zoals een dolfijn een hoge schattigheidsfactor heeft is er geen aandacht. Wel door grotere milieuorganisaties en wetenschappers natuurlijk, die naar het grotere geheel kijken van het uitsterven van een diersoort voor het hele ecosysteem, maar de typische schreeuwerds, vaak zijn het jonge vrouwen, hoor je daar nu noooooit over.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:32:05 #156
37295 Luigi
mario pls
pi_128118907
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik hoor jullie nooit janken over een met uitsterven bedreigde vis of rat, of een met uitsterven bedreigd insect.
Nee, als je daar over klaagt ben je een linkse milieuterrorist :'). Oh en als je het niet doet een jankend wijf kennelijk. Ergo: flikker op met je clicheetjes knul.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:33:29 #157
37295 Luigi
mario pls
pi_128118943
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:33 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Blijkbaar wel hé, want er zijn zoveel "keiharde" mensen hier op FOK!, dan ben je al snel in de minderheid..
Hoe harder hoe stoerder op fok, da's goed voor je e-piemeltje.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:33:40 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128118946
quote:

[..]

Zo gauw het niet meer aaibaar is of zoals een dolfijn een hoge schattigheidsfactor heeft is er geen aandacht. Wel door grotere milieuorganisaties en wetenschappers natuurlijk, die naar het grotere geheel kijken van het uitsterven van een diersoort voor het hele ecosysteem, maar de typische schreeuwerds, vaak zijn het jonge vrouwen, hoor je daar nu noooooit over.
Gelukkig ben jij een wereldverbeteraar en weet iedereen dat jij daar wel altijd mee bezig bent, oh wacht, dat weet ik niet, net zo min als dat jij weet waar "wij" wel en niet mee bezig zijn.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:37:02 #159
189978 controlaltdelete
pi_128119013
quote:

[..]

Dit slaat nergens op. Je kunt uitsterven van een diersoort niet vergelijken met moedwillig een dier martelen voor de smaak en bijgeloof. En als er een insect mag uitsterven is het de mug wat mij betreft ;)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:51:02 #160
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128119418
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:37 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op. Je kunt uitsterven van een diersoort niet vergelijken met moedwillig een dier martelen voor de smaak en bijgeloof. En als er een insect mag uitsterven is het de mug wat mij betreft ;)
Voeg daar de teek ook maar aan toe!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:52:56 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128119468
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:51 schreef kawotski het volgende:

[..]

Voeg daar de teek ook maar aan toe!
Hoofdluis!
Mijn kinderen hebben het nog nooit gehad maar ben doodsbang dat ze het ooit zullen krijgen. :P
pi_128119505
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee, als je daar over klaagt ben je een linkse milieuterrorist :'). Oh en als je het niet doet een jankend wijf kennelijk. Ergo: flikker op met je clicheetjes knul.
Knul? :D
pi_128119534
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gelukkig ben jij een wereldverbeteraar en weet iedereen dat jij daar wel altijd mee bezig bent, oh wacht, dat weet ik niet, net zo min als dat jij weet waar "wij" wel en niet mee bezig zijn.
Ik reageer op jullie omdat jullie je zo aangesproken voelen op wat ik zeg.
pi_128119567
quote:

[..]

En toch breed uitgevoerd in de horeca. En waarom ook niet? Er is geen of nauwelijks controle.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:55:45 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_128119570
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:53 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Knul? :D
Erg volwassen kom je niet over iig.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:56:09 #166
37295 Luigi
mario pls
pi_128119580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat je mensen aanspreekt :').
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:57:08 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128119614
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

We voelen ons aangesproken om wat je zegt omdat je het tegen "ons" hebt. :')

Als iemand op straat naar jou wijst en zegt "Hey jij bitch" voel jij je toch ook aangesproken neem ik aan? die persoon praat immers tegen jou.
pi_128119640
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:56 schreef Luigi het volgende:

[..]

Misschien komt dat omdat je mensen aanspreekt :').
Nee hoor. Ik heb slechts een mening.

Je hier zo druk over maken en ondertussen verkoopt de plofkip alsnog heel goed.
Zielige honden, poezen en andere dieren met een hoog aaibaar/schattigheidsgehalte doen het gewoon goed.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 15:59:31 #169
37295 Luigi
mario pls
pi_128119670
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Zielige honden, poezen en andere dieren met een hoog aaibaar/schattigheidsgehalte doen het gewoon goed.
Je hangt van cliche's en aannames aan elkaar.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:00:31 #170
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128119695
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Waarom doe je zo uit de hoogte? net of jij echt de enige bent op heel fok! die tegen de plofkip is. :')
pi_128119709
quote:

[..]

Ik ben blij dat jij het zegt dan hoef ik het niet te zeggen :+
Alle mensen hier die vlees uit de bio-industrie eten of gezellig naar het circus om te zien hoe
een gemartelde en afgetrainde olifant op een krukje gaat staan, heeft eigenlijk geen recht van spreken.

Blijft natuurlijk wel vrij ziek, daar niet van, maar goed, zoals Mahatma Gandhi al zei:
''De beschaving van een land is af te meten aan de manier waarop men met dieren om gaat''
en die manier is hier niet veel beter.

Oké hondjes worden dood-geknuffeld dat dan weer wel...
pi_128119775
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

We voelen ons aangesproken op wat je zegt omdat je het tegen "ons" hebt. :')

Als iemand op straat naar jou wijst en zegt "Hey jij bitch" voel jij je toch ook aangesproken neem ik aan? die persoon praat immers tegen jou.
Ik heb niemand uitgescholden hoor. Ik vind het alleen erg hypocriet en die mening mag ik hebben.
Laten we allereerst naar onszelf kijken, en hoe wij met de dieren omgaan die we opeten. Varkens en kippen zitten op elkaar gepropt en zien nooit een sprankje daglicht voor ze op ons bord belanden. Of wacht, toch wel. Op weg naar het slachthuis...
En ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen die het niet met mee eens is ineens biologisch en vegetarisch eet.

Niet dat ik het eens met die Chinezen hoor, maar als je hier voorbij hoort komen dat we Chinezen zelf maar moeten villen en levend koken en dat ze geen gevoel hebben en bla bla bla gaat wat te ver. Want dat zullen wij dan ook wel verdienen en zo zijn als je ziet hoe wij met onze dieren omgaan. En we moeten ons verder met onze eigen zaken bemoeien.
Hindoestanen gaan ons toch ook niet op de vingers tikken omdat wij koe eten en hoe wij onze koeien behandelen voor we ze opeten?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:04:31 #173
189978 controlaltdelete
pi_128119785
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Alle mensen hier die vlees uit de bio-industrie eten of gezellig naar het circus om te zien hoe
een gemartelde en afgetrainde olifant op een krukje gaat staan, heeft eigenlijk geen recht van spreken.

Blijft natuurlijk wel vrij ziek, daar niet van, maar goed, zoals Mahatma Gandhi al zei:
''De beschaving van een land is af te meten aan de manier waarop men met dieren om gaat''
en die manier is hier niet veel beter.

Oké hondjes worden dood-geknuffeld dat dan weer wel...
Alle mensen hier? Hoe weet jij dat, dat zijn aannames. FYI wat mezelf betreft ik ga wel eens naar het circus maar zonder wilde dieren en ik eet ook geen vlees uit de bioindustrie, ik eet steeds minder vlees zelfs beter voor het milieu, dierwelzijn en mijn eigen gezondheid.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:05:07 #174
37295 Luigi
mario pls
pi_128119798
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Alle mensen hier die
Ja ho stop maar weer met die aannames.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:06:16 #175
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128119836
Diertjes, vooral de schattige horen vertroeteld te worden!

reset
pi_128119841
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja ho stop maar weer met die aannames.
Als je je niet aangesproken voelt, hoef je je deze post ook niet aan te trekken heur...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:06:35 #177
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128119844
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb niemand uitgescholden hoor. Ik vind het alleen erg hypocriet en die mening mag ik hebben.
Laten we allereerst naar onszelf kijken, en hoe wij met de dieren omgaan die we opeten. Varkens en kippen zitten op elkaar gepropt en zien nooit een sprankje daglicht voor ze op ons bord belanden. Of wacht, toch wel. Op weg naar het slachthuis...
En ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen die het niet met mee eens is ineens biologisch en vegetarisch eet.

Niet dat ik het eens met die Chinezen hoor, maar als je hier voorbij hoort komen dat we Chinezen zelf maar moeten villen en levend koken en dat ze geen gevoel hebben en bla bla bla gaat wat te ver. Want dat zullen wij dan ook wel verdienen en zo zijn als je ziet hoe wij met onze dieren omgaan. En we moeten ons verder met onze eigen zaken bemoeien.
Hindoestanen gaan ons toch ook niet op de vingers tikken omdat wij koe eten en hoe wij onze koeien behandelen voor we ze opeten?
Je zit gewoon vol aannames en vooroordelen en je komt over alsof jij de enige bent ter wereld die zich bewust is van deze zaken.
Wat natuurlijk onzin is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:06:55 #178
37295 Luigi
mario pls
pi_128119857
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Hier worden ook geen Chinezen in het algemeen op de vingers getikt, mensen hebben er een mening over. Je weet wel, zo'n ding wat je zelf ook had.
pi_128119858
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:06 schreef Individual het volgende:
Diertjes, vooral de schattige horen vertroeteld te worden!

[ afbeelding ]
En, wordt ie zo geofferd, die cavia?
pi_128119871
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Alle mensen hier? Hoe weet jij dat, dat zijn aannames. FYI wat mezelf betreft ik ga wel eens naar het circus maar zonder wilde dieren en ik eet ook geen vlees uit de bioindustrie, ik eet steeds minder vlees zelfs beter voor het milieu, dierwelzijn en mijn eigen gezondheid.
Nou dan heb ik het toch niet over jou! :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:07:28 #181
37295 Luigi
mario pls
pi_128119873
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:06 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Als je je niet aangesproken voelt, hoef je je deze post ook niet aan te trekken heur...
Nou, kennelijk denk je nogal wat te weten van de mensen in dit topic?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:07:29 #182
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128119874
quote:

[..]

zolang wij halal slachten en varkens op 75 vierkante cm zetten voor een bio label, hebben wij niets te zeggen over chinezen
pi_128119885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 12:59 schreef Elan het volgende:

[..]

Nee wij sluiten ze hun hele 'leven' op in een veel te klein hokje, een hele verbetering.
pi_128119894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je zit gewoon vol aannames en vooroordelen en je komt over alsof jij de enige bent ter wereld die zich bewust is van deze zaken.
Wat natuurlijk onzin is.
Ja, en gelukkig heb jij ook al tig keer benoemd hier hoe verantwoord jij wel niet bezig bent.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:08:35 #185
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_128119903
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:06 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

En, wordt ie zo geofferd, die cavia?
Cavia's worden heel goed behandeld in Peru. :)
reset
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:09:04 #186
37295 Luigi
mario pls
pi_128119916
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zolang wij halal slachten en varkens op 75 vierkante cm zetten voor een bio label, hebben wij niets te zeggen over chinezen
'We' hebben er sowieso niks over te zeggen maar 'we' hebben er wel een mening over. Of mag dat alleen als je heilig bent?
pi_128119935
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:07 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou, kennelijk denk je nogal wat te weten van de mensen in dit topic?
Nee hoor was gewoon in het algemeen, nogmaals, als je je niet aangesproken voelt, hoef je je van mijn
post niets aan te trekken, :+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:09:45 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128119937
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef Luigi het volgende:

[..]

'We' hebben er sowieso niks over te zeggen maar 'we' hebben er wel een mening over. Of mag dat alleen als je heilig bent?
protesten gaan houden in een ander land een 'mening' noemen :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:10:04 #189
37295 Luigi
mario pls
pi_128119945
Maar goed. Nooit geweten dat cultuurrelativisme opeens weer zo hip is.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:10:30 #190
37295 Luigi
mario pls
pi_128119955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee hoor was gewoon in het algemeen, nogmaals, als je je niet aangesproken voelt, hoef je je van mijn
post niets aan te trekken, :+
Nou zo algemeen was het niet maar vooruit.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:10:56 #191
37295 Luigi
mario pls
pi_128119968
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:09 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

protesten gaan houden in een ander land een 'mening' noemen :')
Wie protesteert er hier in een ander land?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:10:56 #192
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128119969
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:08 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, en gelukkig heb jij ook al tig keer benoemd hier hoe verantwoord jij wel niet bezig bent.
Maar ik wijs niet met mijn vingertje naar mensen terwijl ik geen idee heb hoe ze er over denken of wat ze in hun dagelijks leven aan dierenwelzijn doen.
pi_128119985
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou zo algemeen was het niet maar vooruit.
was wel zo bedoeld :*
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:11:56 #194
37295 Luigi
mario pls
pi_128120003
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

was wel zo bedoeld :*
Dan nog zeer veralgemeniserend.
pi_128120026
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:10 schreef Luigi het volgende:
Maar goed. Nooit geweten dat cultuurrelativisme opeens weer zo hip is.
Dat werkt ook twee kanten op, als wij niet over hun rariteiten zeuren hebben zij ook geen reden om over de onze te zeuren.
pi_128120035
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:10 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar ik wijs niet met mijn vingertje naar mensen terwijl ik geen idee heb hoe ze er over denken of wat ze in hun dagelijks leven aan dierenwelzijn doen.
Ik denk dat je echt moet ophouden het als 'met het vingertje wijzen' te zien.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:13:46 #197
189978 controlaltdelete
pi_128120066
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Tjonge jonge lekker kort door de bocht. In NL is er ook nog zat te verbeteren zeker in de bio maar dit kun je zelf veranderen door anders te gaan eten en andere producten te gaan kopen en niet voor de kiloknaller te gaan. En ook al bestaat dit in eigen land moet je daarom maar je ogen sluiten voor wantoestanden in andere landen?
pi_128120072
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:11 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dan nog zeer veralgemeniserend.
Ik snap niet dat jij je aangesproken voelt als je niks van dat alles doet _O- maar goed zal wel
weer aan mij liggen. ;)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:15:17 #199
37295 Luigi
mario pls
pi_128120109
Maar goed laten we het eens omdraaien. Wanneer mag je volgens alle uberrelativeerders hier eigenlijk wél een mening hebben over chinezen die honden die zo gruwelijk mogelijk tot hun eind brengen, oa door ze levend te koken?

Als je bio kip koopt bij de ah? Vast niet he.
Als je kunt bewijzen nog nooit in een circus te zijn geweest? Nah.
Als je vegetariër bent? Veganist?

Kom, vertel, hoe werkt dat, die toestemming verkrijgen voor je een mening mag hebben?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:15:33 #200
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120115
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Tjonge jonge lekker kort door de bocht. In NL is er ook nog zat te verbeteren zeker in de bio maar dit kun je zelf veranderen door anders te gaan eten en andere producten te gaan kopen en niet voor de kiloknaller te gaan. En ook al bestaat dit in eigen land moet je daarom maar je ogen sluiten voor wantoestanden in andere landen?
zoallls... het stukje vlees met bio label, scharrelkip of gezond varken te nemen....

verdommen, dat is JUIST de grap :') _O-
pi_128120143
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:13 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Toch is er nooit zo veel drukte om het kappen van bomen, het leegvissen van de zeeen enz.
Sterker nog, China is een enorme vervuiler van het milieu, en daar worden de emoties toch niet zo hoog van.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:18:05 #202
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120189
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:
Maar goed laten we het eens omdraaien. Wanneer mag je volgens alle uberrelativeerders hier eigenlijk wél een mening hebben over chinezen die honden die zo gruwelijk mogelijk tot hun eind brengen, oa door ze levend te koken?

Kom, vertel, hoe werkt dat, die toestemming verkrijgen voor je een mening mag hebben?
je mag best een mening hebben, hier, thuis, in de winkel enzulks, niet mensen lastig gaan vallen in de andere kant van de wereld omdat je het niet bevalt..

dan krijgen we namelijk 1.3 miljard chinezen die ons de les gaan lezen over bioindustrie, legbatterijen, gemodicifeerd voedsel, prijsafspraken, kinderarbeid en uitbuiting, kappen oerbossen, verkopen land dat niet van ons is etc etc
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:18:59 #203
37295 Luigi
mario pls
pi_128120219
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:16 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Toch is er nooit zo veel drukte om het kappen van bomen, het leegvissen van de zeeen enz.
Nee dat klopt. Tot dit topic had ik zelfs nog nooit gehoord van deze onderwerpen! :o!

Man man :').
pi_128120322
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:15 schreef Luigi het volgende:

Wie heeft het daar nu weer over? VLEES eten uit de Bio-Industrie, dat stond er, je kan toch wel lezen?
Dus dan ben je sowieso geen Vegetariër of Veganist, dat weet je toch wel?
Dus ook vleeseter mogen een mening hebben hoor, alleen is het een beetje hypocriet
als je wél vlees eet uit de Bio-Industrie, want iedereen weet wel hoe het er daar aan toe gaat
en als iemand dat niet weet zou het goed zijn als die iemand dat eens ging uitzoeken.

Gaan ze vast ook van schrikken en als ze er niet van schrikken, tja... dan ben je niet veel beter
dan die Chinezen, hoe ziek dat ook is, daar niet van...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:22:09 #205
37295 Luigi
mario pls
pi_128120330
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je mag best een mening hebben, hier, thuis, in de winkel enzulks, niet mensen lastig gaan vallen in de andere kant van de wereld omdat je het niet bevalt..
Ja maar ja maar ja maar dat moést juist weer van een andere wegwuiver, anders mochten we er weer niks van vinden:

quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga er heen en doe er wat aan
Zo verwarrend, dit.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:23:26 #206
37295 Luigi
mario pls
pi_128120378
quote:

dan krijgen we namelijk 1.3 miljard chinezen die ons de les gaan lezen over bioindustrie, legbatterijen, gemodicifeerd voedsel, prijsafspraken, kinderarbeid en uitbuiting, kappen oerbossen, verkopen land dat niet van ons is etc etc
Dat zou trouwens erg komisch zijn hoor. Het merendeel van die zaken hebben wij hier oneindig veel beter voor elkaar dan die communistenbende :'). Een chinees die ons wat komt vertellen over kinderarbeid, het zou mooi wezen :P.
pi_128120379
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nee dat klopt. Tot dit topic had ik zelfs nog nooit gehoord van deze onderwerpen! :o!

Man man :').
Ben je nu echt zo achterlijk? Wie is er nu zo volwassen? :D

We hebben het over de emoties die het losmaakt, waar men zich druk om maakt.

Er lopen ook op Fok meer topics over dierenmishandeling dan over het milieu en ontbossing. Dat maakt minder emotie en woede los, of het gevoel te willen helpen en er iets aan te willen doen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:24:34 #208
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120416
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:22 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja maar ja maar ja maar dat moést juist weer van een andere wegwuiver, anders mochten we er weer niks van vinden:

[..]

Zo verwarrend, dit.
wat snap jij niet aan een mening of je mening aan iemand opdringen? chinezen zijn daar wel makkelijk in; westerse hippies met een mening _O-
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:24:49 #209
37295 Luigi
mario pls
pi_128120424
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wie heeft het daar nu weer over? VLEES eten uit de Bio-Industrie, dat stond er, je kan toch wel lezen?
Dus dan ben je sowieso geen Vegetariër of Veganist, dat weet je toch wel?
Dus ook vleeseter mogen een mening hebben hoor, alleen is het een beetje hypocriet
als je wél vlees eet uit de Bio-Industrie, want iedereen weet wel hoe het er daar aan toe gaat
en als iemand dat niet weet zou het goed zijn als die iemand dat eens ging uitzoeken.

Gaan ze vast ook van schrikken en als ze er niet van schrikken, tja... dan ben je niet veel beter
dan die Chinezen, hoe ziek dat ook is, daar niet van...
Ok. Dus wij hebben bio industrie en DUS mag je niks vinden van het levend doodkoken van honden (of liever, ze zo ernstig mogelijk martelen omdat ze daar beter van gaan smaken). Helder.

Vind je het erg als ik m'n reet afveeg met dergelijke redeneringen? Nee he?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:24:55 #210
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120429
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:23 schreef Luigi het volgende:

[..]

Dat zou trouwens erg komisch zijn hoor. Het merendeel van die zaken hebben wij hier oneindig veel beter voor elkaar dan die communistenbende :'). Een chinees die ons wat komt vertellen over kinderarbeid, het zou mooi wezen :P.
Bron?

_O- !
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:25:34 #211
37295 Luigi
mario pls
pi_128120448
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:23 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo achterlijk? Wie is er nu zo volwassen? :D

We hebben het over de emoties die het losmaakt, waar men zich druk om maakt.
Ik denk dat jij een stukje jaren '90 hebt gemist als je zegt dat (bijv.) ontbossing geen emoties losmaakt.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:25:38 #212
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120451
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:24 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ok. Dus wij hebben bio industrie en DUS mag je niks vinden van het levend doodkoken van honden (of liever, ze zo ernstig mogelijk martelen omdat ze daar beter van gaan smaken). Helder.

doen wij ook hoor, noemen we halal vlees en kost meer dan regulier

ik zie daar geen chinezen zich druk om maken..
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:25:45 #213
37295 Luigi
mario pls
pi_128120454
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bron?

_O- !
Je moeder.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:26:19 #214
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120473
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je moeder.
ah, alleen maar grote woorden als niemand luisterd, duidelijk
pi_128120491
quote:

[..]

Een Bio Kip wordt ook gemarteld om zo goed mogelijk te smaken hoor en vooral zo groot
mogelijk te worden, da's lekker goedkoop, dus ja, je mag van mij je reet afvegen met die
redenering als jij dat wil, maar dan blijven er vast een paar remsporen achter...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:27:01 #216
37295 Luigi
mario pls
pi_128120493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wat snap jij niet aan een mening of je mening aan iemand opdringen? chinezen zijn daar wel makkelijk in; westerse hippies met een mening _O-
Ik snap dat wel, maar van de ene helft goedpraters en wegwuivers moet je je muil houden en je er vooral niet mee bemoeien (wellicht alleen als je zelf van compleet onbesproken gedrag bent) en van de andere helft moet je je er vooral mee gaan bemoeien en er zelfs naar toe gaan.

Ik ben even op zoek naar de regels van het hebben van een mening en dit is wat verwarrend dus.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:28:13 #217
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120516
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:27 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik snap dat wel, maar van de ene helft goedpraters en wegwuivers moet je je muil houden en je er vooral niet mee bemoeien (wellicht alleen als je zelf van compleet onbesproken gedrag bent) en van de andere helft moet je je er vooral mee gaan bemoeien en er zelfs naar toe gaan.

Ik ben even op zoek naar de regels van het hebben van een mening en dit is wat verwarrend dus.
ik snap dat wel, china is groot gevaarlijk en anders, als je rascistisch in bent gesteld is dat erg verleidelijk aan te vallen :W
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:28:22 #218
37295 Luigi
mario pls
pi_128120519
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Een Bio Kip wordt ook gemarteld om zo goed mogelijk te smaken hoor en vooral zo groot
mogelijk te worden, da's lekker goedkoop, dus ja, je mag van mij je reet afvegen met die
redenering als jij dat wil, maar dan blijven er vast een paar remsporen achter...
Neuh. Een kip uit de bio industrie (wat iets anders is als een bio kip) wordt zodanig gemanipuleerd dat ie zoveel mogelijk opbrengt. En ja, dat is verwerpelijk. Althans, dat vind ik. Een bio kip (een goede bio kip) zal idd vooral op diervriendelijkheid en hopelijk ook smaak groot gebracht worden ja.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:29:20 #219
37295 Luigi
mario pls
pi_128120553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ah, alleen maar grote woorden als niemand luisterd, duidelijk
Kom jij eerst maar eens met onderbouwing voor je (eerdere!) uitspraak dat wij wat te leren hebben van Chinezen als het op die onderwerpen aankomt en dat ze recht van spreken zouden hebben op dergelijke onderwerpen ipv een discussie proberen dood te leggen met je 'bron, link' geneuzel.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:29:41 #220
37295 Luigi
mario pls
pi_128120564
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik snap dat wel, china is groot gevaarlijk en anders, als je rascistisch in bent gesteld is dat erg verleidelijk aan te vallen :W
Ik? Een rascist? Nigga please.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:29:56 #221
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120573
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:29 schreef Luigi het volgende:

[..]

Kom jij eerst maar eens met onderbouwing voor je (eerdere!) uitspraak dat wij wat te leren hebben van Chinezen als het op die onderwerpen aankomt en dat ze recht van spreken zouden hebben op dergelijke onderwerpen ipv een discussie proberen dood te leggen met je 'bron, link' geneuzel.
je moeder :O
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:30:17 #222
37295 Luigi
mario pls
pi_128120578
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je moeder :O
Alleen een grote bek en geen feiten dus. Helder!
pi_128120584
quote:

[..]

Ze zegt toch niet dat je er niks van mag vinden? Alleen heeft zij een andere mening.
pi_128120606
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:25 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ik denk dat jij een stukje jaren '90 hebt gemist als je zegt dat (bijv.) ontbossing geen emoties losmaakt.
Ik heb het over NU.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:31:45 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128120627
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:30 schreef Luigi het volgende:

[..]

Alleen een grote bek en geen feiten dus. Helder!
je valt in de herhaling, is de verf van je protestdoek al droog?
pi_128120648
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

Neuh. Een kip uit de bio industrie (wat iets anders is als een bio kip) wordt zodanig gemanipuleerd dat ie zoveel mogelijk opbrengt. En ja, dat is verwerpelijk. Althans, dat vind ik. Een bio kip (een goede bio kip) zal idd vooral op diervriendelijkheid en hopelijk ook smaak groot gebracht worden ja.
Ja bedoel ik ook een kip uit de bio industrie, gut je hebt me op een foutje kunnen betrappen :')
Nou ik ben blij dat jij het ook verwerpelijk vind, dan zijn we het toch eens, jij mag dan best effe verder janken hier in dit topic.

Of het nut heeft weet ik niet. Zulke dingen moeten Internationaal geregeld worden, PvdD
o.a. houdt zich bezig met zulke zaken, maar als je daar op stemt bent je een domme hippie :')

Ik heb er wel op gestemd trouwens (8>
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:32:34 #227
37295 Luigi
mario pls
pi_128120652
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:31 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ik heb het over NU.
Je hebt gelijk. NU maakt ook niemand zich druk over ontbossing en het leeg vissen van oceanen. Helemaal niemand. Niet op FOK!, niet in Nederland, niet in de wereld.

En daarom mogen we het doodkoken van honden niet stom vinden.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:33:38 #228
37295 Luigi
mario pls
pi_128120688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ze zegt toch niet dat je er niks van mag vinden? Alleen heeft zij een andere mening.
Ze komt binnen in het topic met de melding dat al die vleeseters en circusbezoekers (nogmaals, je beweert dan nogal wat van ALLE mensen in dit topic te weten) geen recht van spreken hebben. Dus ja, dat zegt ze wel :').
pi_128120698
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:32 schreef Luigi het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. NU maakt ook niemand zich druk over ontbossing en het leeg vissen van oceanen. Helemaal niemand. Niet op FOK!, niet in Nederland, niet in de wereld.

En daarom mogen we het doodkoken van honden niet stom vinden.
Ik heb het niet over NIEMAND.

Echt, jij ziet het wel erg zwart-wit allemaal. Je bent wel een typisch voorbeeld van iemand die zich hier dus zo over opwind.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:34:14 #230
37295 Luigi
mario pls
pi_128120708
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

je valt in de herhaling, is de verf van je protestdoek al droog?
Wat was ik nou, een rascist of een linkse protesterende hippie? Lastig he, als mensen niet aan je labeltjes voldoen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:35:31 #231
37295 Luigi
mario pls
pi_128120745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

Echt, jij ziet het wel erg zwart-wit allemaal.
Ja goh, hoe zou dat komen :'). Als je zegt dat je het verwerpelijk vind dat honden uit sadistische overwegingen en masse doodgekookt worden dan krijg je een horde wegwuivers en pro-relativeerders over je heen en moet je eerst bewijzen dat je nog nooit een mug hebt doodgemept nota bene :').
pi_128120776
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:33 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ze komt binnen in het topic met de melding dat al die vleeseters en circusbezoekers (nogmaals, je beweert dan nogal wat van ALLE mensen in dit topic te weten) geen recht van spreken hebben. Dus ja, dat zegt ze wel :').
Nee dat zegt ze niet.
Ze zegt ALLE mensen die vlees eten uit de Bio-Industrie of gaan staan applaudisseren in het
Circus als een Olifant op een krukkie gaat staan.

Dat zegt ze.

Je moet wel lezen wat er staat.
pi_128120792
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:35 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja goh, hoe zou dat komen :'). Als je zegt dat je het verwerpelijk vind dat honden uit sadistische overwegingen en masse doodgekookt worden dan krijg je een horde wegwuivers en pro-relativeerders over je heen en moet je eerst bewijzen dat je nog nooit een mug hebt doodgemept nota bene :').
Ow... muggen sla ik ook dood hoor, klotebeesten :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:37:35 #234
37295 Luigi
mario pls
pi_128120794
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee dat zegt ze niet.
Ze zegt ALLE mensen die vlees eten uit de Bio-Industrie of gaan staan applaudisseren in het
Circus als een Olifant op een krukkie gaat staan.

Dat zegt ze.

Je moet wel lezen wat er staat.
En als blijkt dat die mensen niet in dit topic zitten én het doodkoken van honden tóch verwerpelijk vinden zegt ze verder niks. Typisch.
pi_128120818
En dan gaan we het nu hebben over de mug!
Jahaaaaaaa die heeft ook gevoel, dus ik ben ook hypocriet, bladiebladiebla
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:38:49 #236
37295 Luigi
mario pls
pi_128120827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:37 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ow... muggen sla ik ook dood hoor, klotebeesten :')
En jij durft over biokippen en circussen te beginnen? Hypocrietje.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:39:02 #237
37295 Luigi
mario pls
pi_128120836
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:38 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
En dan gaan we het nu hebben over de mug!
Jahaaaaaaa die heeft ook gevoel, dus ik ben ook hypocriet, bladiebladiebla
Het kwartje begint te vallen he?
pi_128120856
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

En als blijkt dat die mensen niet in dit topic zitten én het doodkoken van honden tóch verwerpelijk vinden zegt ze verder niks. Typisch.
Jawel! Lees maar effe terug.... die mogen doorjammeren hier, maar of het helpt.

quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja bedoel ik ook een kip uit de bio industrie, gut je hebt me op een foutje kunnen betrappen :')
Nou ik ben blij dat jij het ook verwerpelijk vind, dan zijn we het toch eens, jij mag dan best effe verder janken hier in dit topic.

Of het nut heeft weet ik niet. Zulke dingen moeten Internationaal geregeld worden, PvdD
o.a. houdt zich bezig met zulke zaken, maar als je daar op stemt bent je een domme hippie :')

Ik heb er wel op gestemd trouwens (8>
Als je niet leest wat er staat zijn we morgen nog bezig.
pi_128120881
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:39 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het kwartje begint te vallen he?
Ja, ik kan de reactie's zo onderhand wel dromen :') en ik had gelijk met jou.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:41:28 #240
37295 Luigi
mario pls
pi_128120890
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Jawel! Lees maar effe terug.... die mogen doorjammeren hier, maar of het helpt.
Het punt is overigens dat ik jouw godverdomde toestemming niet nodig heb om iets wel of niet verwerpelijk te mogen vinden.
pi_128120911
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Het punt is overigens dat ik jouw godverdomde toestemming niet nodig heb om iets wel of niet verwerpelijk te mogen vinden.
Heb je ook niet.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:43:34 #243
37295 Luigi
mario pls
pi_128120951
quote:
Ok, dan vind ik bij deze alles en iedereen zielig. Overal.

Mag ik dan nu zeggen dat ik het verwerpelijk vind dat er ergens 10.000 honden bewust zo sadistisch mogelijk doodgemarteld worden? Please?
pi_128120973
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mag ik dan nu zeggen dat ik het verwerpelijk vind dat er ergens 10.000 honden bewust zo sadistisch mogelijk doodgemarteld worden? Please?
Mee eens, het is hartverscheurend en dat meen ik.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:45:46 #245
37295 Luigi
mario pls
pi_128121002
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:44 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Mee eens, het is hartverscheurend en dat meen ik.
Mijn god, we zijn het eens! *O* *O* *O* !

:').
pi_128121007
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb nergens gezegd dat dat niet mag. Niemand hier trouwens.
pi_128121033
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mijn god, we zijn het eens! *O* *O* *O* !

:').
Ja, je zat je druk te maken voor niks, maar dat zei ik een uur geleden al :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:48:41 #248
37295 Luigi
mario pls
pi_128121086
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, je zat je druk te maken voor niks, maar dat zei ik een uur geleden al :')
Waarom moet je je dan eerst door 30 pagina's 'jamaar de mug in nederland en jij eet vlees en jij gaat naar het circus huuuuhuuuuuuuu' doorworstelen... ?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:48:56 #249
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128121094
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:34 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat was ik nou, een rascist of een linkse protesterende hippie? Lastig he, als mensen niet aan je labeltjes voldoen.
dat sluit elkaar niet uit...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:49:28 #250
37295 Luigi
mario pls
pi_128121111
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:48 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat sluit elkaar niet uit...
Zeg, wat vind jij van het doodrijden van muggen op snelwegen eigenlijk?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:50:05 #251
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128121139
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

||Dat zo goed mogelijk laten smaken is niet gelukt, want als iets goor is is het wel een plofkip. :P
pi_128121166
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:48 schreef Luigi het volgende:

[..]

Waarom moet je je dan eerst door 30 pagina's 'jamaar de mug in nederland en jij eet vlees en jij gaat naar het circus huuuuhuuuuuuuu' doorworstelen... ?
Ik zei al als je je niet aangesproken voelt hoef je je die post niet aan te trekken, maar dat deed je
(ten onrechte dus) wel, daar kan ik niks aan doen en toen ging je zitten zeiken daar kan ik ook niks
aan doen. Hou je nou maar On Topic verder en kijk wat je er aan zou kunnen doen ofzo?
Misschien ook een idee?
pi_128121185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

||Dat zo goed mogelijk laten smaken is niet gelukt, want als iets goor is is het wel een plofkip. :P
Dat is ook wel weer waar denk ik :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:53:43 #254
37295 Luigi
mario pls
pi_128121240
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zei al als je je niet aangesproken voelt hoef je je die post niet aan te trekken,
Waarom plaats je hem dan? Het gaat zo over van alles behalve het onderwerp.
pi_128121318
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:53 schreef Luigi het volgende:

[..]

Waarom plaats je hem dan? Het gaat zo over van alles behalve het onderwerp.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:51 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik zei al als je je niet aangesproken voelt hoef je je die post niet aan te trekken, maar dat deed je
(ten onrechte dus) wel, daar kan ik niks aan doen en toen ging je zitten zeiken daar kan ik ook niks
aan doen. Hou je nou maar On Topic verder en kijk wat je er aan zou kunnen doen ofzo?
Misschien ook een idee?
Al je nou On Topic blijft i.p.v. de bijchochem uit te hangen..

Kijk wat die stomme hippies hebben gedaan :)

http://www.piepvandaag.nl(...)-meat-festival-china

De afgelopen dagen zijn honderden honden door dierenbeschermers bevrijd. De protesten lijken de andere honden niet kunnen redden. Morgen start het ‘feest’.

Je kan een petitie tekenen i.p.v. door te janken

http://www.causes.com/cau(...)de-official-petition
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:57:18 #256
37295 Luigi
mario pls
pi_128121353
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

De afgelopen dagen zijn honderden honden door dierenbeschermers bevrijd. De protesten lijken de andere honden niet kunnen redden. Morgen start het ‘feest’.

Pas maar op dat je de 'jamaar' brigade niet achter je aan krijgt.

Getekend, trouwens ;).
pi_128121384
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:57 schreef Luigi het volgende:

[..]

Pas maar op dat je de 'jamaar' brigade niet achter je aan krijgt.

Getekend, trouwens ;).
Mooi zo! :+
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:58:26 #258
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128121387
quote:
De afgelopen dagen zijn honderden honden door dierenbeschermers bevrijd.
ik hoop dat die kneuzen rabies krijgen _O-
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:59:11 #259
37295 Luigi
mario pls
pi_128121415
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:58 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik hoop dat die kneuzen rabies krijgen _O-
Ah, de eerste is er al.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:59:52 #260
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128121435
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:59 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ah, de eerste is er al.
nog dronken van gister, ik was er al een poosje..?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:01:03 #261
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128121476
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

En dan krijg je dit, WTF?

quote:
Causes wil toegang tot je openbaar profiel, vriendenlijst, e-mailadres, geboortedatum, arbeidsverleden, opleidingen, geboorteplaats, huidige woonplaats, geloofsovertuiging en politieke voorkeur, vind-ik-leuks en de huidige woonplaatsen, geloofsovertuiging en politieke voorkeur en vind-ik-leuks van je vrienden.
pi_128121544
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

En dan krijg je dit, WTF?

[..]

Of je wordt lid van https://www.partijvoordedieren.nl/recent

mag ook
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:04:20 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128121579
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Of je wordt lid van https://www.partijvoordedieren.nl/recent

mag ook
Sorry, ik stem D66 :P
Ben wel lid van het IFAW, it's something! ;)
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:04:42 #264
189978 controlaltdelete
pi_128121589
Wat een kinderachtig sfeertje hangt hier zeg.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:05:29 #265
37295 Luigi
mario pls
pi_128121616
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:04 schreef controlaltdelete het volgende:
Sorry we zijn al klaar en het eens enzo. Alleen Life pruttelt nog een beetje na. Sorry dat je de hond in de pot vind nu.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:06:37 #266
189978 controlaltdelete
pi_128121659
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:05 schreef Luigi het volgende:

[..]

Sorry we zijn al klaar en het eens enzo. Alleen Life pruttelt nog een beetje na. Sorry dat je de hond in de pot vind nu.
:) ik kook een vegetarische curry vanavond!
pi_128121663
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:04 schreef snakelady het volgende:

[..]

Sorry, ik stem D66 :P
Ben wel lid van het IFAW, it's something! ;)
Alle beetjes helpen!
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:06:58 #268
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_128121665
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:06 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

:) ik kook een vegetarische curry vanavond!
Ik vegetarische lasagna! ^O^
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:07:25 #269
37295 Luigi
mario pls
pi_128121681
Ik bak vegetarische pannekoeken zo.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:14:03 #270
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128121877
Straks spareribs, mjam
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:15:55 #271
37295 Luigi
mario pls
pi_128121926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:14 schreef kawotski het volgende:
Straks spareribs, mjam
Vegetarisch?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 17:44:05 #272
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_128122718
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:04 schreef controlaltdelete het volgende:
Dit.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:09:06 #273
132605 kawotski
Il Dottore
pi_128123428
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 17:15 schreef Luigi het volgende:

[..]

Vegetarisch?
Nee, zijn die er dan?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:13:40 #274
37769 erodome
Zweefteef
pi_128125066
quote:

[..]

Dat lijkt me een mooi iets, ik hoop dat ze dat gaan doen, sterker nog, ik hoop dat iedereen op de wereld dat gaat doen, want het fabeltje dat we als land een eilandje zijn dat op zichzelf staat is niets meer dan dat, een fabel...

Want zeg je nu werkelijk hier dat je maar niets zegt over shit van andere landen omdat we anders misschien weleens kritisch naar onszelf moeten kijken, dat je liever hebt dat er geen aandacht is voor de misstanden hier?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:16:00 #275
37769 erodome
Zweefteef
pi_128125140
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

doen wij ook hoor, noemen we halal vlees en kost meer dan regulier

ik zie daar geen chinezen zich druk om maken..
Ach rot op zeg, een geslaagde halal-slacht duurt max 30 seconde, net zoveel als de co2 verdoving.
Dat kan je in het geheel niet met elkaar vergelijken.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:18:35 #276
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128125213
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat lijkt me een mooi iets, ik hoop dat ze dat gaan doen, sterker nog, ik hoop dat iedereen op de wereld dat gaat doen, want het fabeltje dat we als land een eilandje zijn dat op zichzelf staat is niets meer dan dat, een fabel...

Want zeg je nu werkelijk hier dat je maar niets zegt over shit van andere landen omdat we anders misschien weleens kritisch naar onszelf moeten kijken, dat je liever hebt dat er geen aandacht is voor de misstanden hier?
enkel dat met niet met een hypocriet vingertje naar een cultureel iets aan de andere kant van de wereld moeten zijn als wij op dagelijkse basis vergelijkbare zaken doen

lekker nederlands; op de hele wereld kritiek hebben maar eigen problemen laten liggen..
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:21:09 #277
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128125286
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach rot op zeg, een geslaagde halal-slacht duurt max 30 seconde, net zoveel als de co2 verdoving.
Dat kan je in het geheel niet met elkaar vergelijken.
dat is niet te vergelijken :'(

ik vindt hondjes slachten net zo erg als een beest op zn kop hangen en al spantelend zijn keel door te snijden terwijl je hem uit laat bloeden :')
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:23:04 #278
37769 erodome
Zweefteef
pi_128125344
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

enkel dat met niet met een hypocriet vingertje naar een cultureel iets aan de andere kant van de wereld moeten zijn als wij op dagelijkse basis vergelijkbare zaken doen

lekker nederlands; op de hele wereld kritiek hebben maar eigen problemen laten liggen..
We? Wil je voor jezelf spreken graag?
Misschien dat jij dat alles links laat liggen, maar dat geld niet voor mij en vele anderen. Ja, het is waar, ook ik heb wel dingen waar ik te weinig mee doe, maar iedereen heeft zijn gebieden waarin ze meer doen en gebieden waarin ze minder doen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:24:53 #279
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128125391
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:23 schreef erodome het volgende:

[..]

We? Wil je voor jezelf spreken graag?
Misschien dat jij dat alles links laat liggen, maar dat geld niet voor mij en vele anderen. Ja, het is waar, ook ik heb wel dingen waar ik te weinig mee doe, maar iedereen heeft zijn gebieden waarin ze meer doen en gebieden waarin ze minder doen.
oh bezit jij niet de nederlandse nationaliteit, excuses dan
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:25:06 #280
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128125397
je bent toch geen chinees he?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:25:16 #281
37769 erodome
Zweefteef
pi_128125402
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:21 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is niet te vergelijken :'(

ik vindt hondjes slachten net zo erg als een beest op zn kop hangen en al spantelend zijn keel door te snijden terwijl je hem uit laat bloeden :')
Jij vindt 30 seconde bij de slacht hetzelfde als van minimaal 15 minuten tot zelfs dagenlang doen over bewust zoveel mogelijk pijn toebrengen?

Ik vind trouwens dat die achtelijke arbo wet dat kanteltafels e.d. moeten eruit moet bij de halal slacht, dat dat gewoon individueel en op de grond moet. Gelukkig houden vele kleinere slachterijen zich niet aan die arbo wet.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 19:26:48 #282
37769 erodome
Zweefteef
pi_128125441
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

oh bezit jij niet de nederlandse nationaliteit, excuses dan
Ik ben wel nederlands, maar laat die problemen niet links liggen, ik laat en mijn portomonnee spreken en help mee met de strijd tegen bepaalde zaken, soms alleen door een handtekening hier en daar, soms door echt actief te strijden, zoals tegen de bio-industrie in zijn geheel, van dier tot veevoer voor die dieren.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:07:17 #283
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Jij vindt 30 seconde bij de slacht hetzelfde als van minimaal 15 minuten tot zelfs dagenlang doen over bewust zoveel mogelijk pijn toebrengen?

Ik vind trouwens dat die achtelijke arbo wet dat kanteltafels e.d. moeten eruit moet bij de halal slacht, dat dat gewoon individueel en op de grond moet. Gelukkig houden vele kleinere slachterijen zich niet aan die arbo wet.
ja na 3 dagen gekookt te zijn voel ik nog steeds de pijn

_O-

"halal slachten" is in mexico, oost europa en midden oosten een manier om mensen te vermoorden, met zo veel mogelijk pijn en schande, maar als het een koe betreft is het opeens door een gods gratie verleende diervriendelijke slachtwijze zonder pijn _O_ !
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:08:24 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126537
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik ben wel nederlands, maar laat die problemen niet links liggen, ik laat en mijn portomonnee spreken en help mee met de strijd tegen bepaalde zaken, soms alleen door een handtekening hier en daar, soms door echt actief te strijden, zoals tegen de bio-industrie in zijn geheel, van dier tot veevoer voor die dieren.
zoals elke chinees verantwoordelijk is voor het dierwelzijn ben jij dat voor nederland
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:12:06 #285
37769 erodome
Zweefteef
pi_128126652
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ja na 3 dagen gekookt te zijn voel ik nog steeds de pijn

_O-

"halal slachten" is in mexico, oost europa en midden oosten een manier om mensen te vermoorden, met zo veel mogelijk pijn en schande, maar als het een koe betreft is het opeens door een gods gratie verleende diervriendelijke slachtwijze zonder pijn _O_ !
Koken is niet de enige martel-techniek die ze erop nahouden he... Dat kan dus gaan van zo in bloedheet water(vaak niet eens kokend omdat dat te snel zou gaan) tot botten breken, slaan, schoppen, verbrandingen toebrengen, stukken villen en ga zo maar door. Dat hele traject kan soms dagen duren, het kan dus duren van een ruime 15 minuten tot dagen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:12:27 #286
37769 erodome
Zweefteef
pi_128126661
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:08 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

zoals elke chinees verantwoordelijk is voor het dierwelzijn ben jij dat voor nederland
Daarom neem ik ook mijn verantwoordelijkheid...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:13:45 #287
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126707
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Koken is niet de enige martel-techniek die ze erop nahouden he... Dat kan dus gaan van zo in bloedheet water(vaak niet eens kokend omdat dat te snel zou gaan) tot botten breken, slaan, schoppen, verbrandingen toebrengen, stukken villen en ga zo maar door. Dat hele traject kan soms dagen duren, het kan dus duren van een ruime 15 minuten tot dagen.
moet ik nu filmpjes posten van mensen die 'halal geslacht' worden, nu jij beweerd dat dat zo diervriendelijk is?

al denk ik dat je dan de eerste zou zijn die om modjes roept..
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:14:32 #288
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128126727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:12 schreef erodome het volgende:

[..]

Daarom neem ik ook mijn verantwoordelijkheid...
door 2 euro per maand te betalen aan een bedrijfje met veel foto's van bange hondjes? :D
pi_128126832
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

door 2 euro per maand te betalen aan een bedrijfje met veel foto's van bange hondjes? :D
:D :D :D :D

Hoe heet dat: PETA?

Andere methode is voor een ambassade te gaan schreeuwen met je tieten bloot.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:27:24 #290
37769 erodome
Zweefteef
pi_128127242
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:13 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

moet ik nu filmpjes posten van mensen die 'halal geslacht' worden, nu jij beweerd dat dat zo diervriendelijk is?

al denk ik dat je dan de eerste zou zijn die om modjes roept..
Heb ik ooit om een modje geroepen dan?

Ik heb wel vele slachten gezien, ook halal slachten wel wat. Slachten gaat nooit mooi worden, of dacht je dat een co2 verdoving om zachtjes in slaap vallen gaat?
Een geslaagde halal slacht duurt tussen de 10 en 30 seconden, een mislukte slacht, ongeacht de vorm is een gruwel om te zien en komt in alle vormen voor, heb weleens een pin slacht zien mislukken, dat was ook geen grapje...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:28:58 #291
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_128127299
quote:

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:30:21 #292
37769 erodome
Zweefteef
pi_128127359
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:14 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Door geen bio-industrie shit te eten, kritisch te zijn waar ik mijn vlees vandaan haal(dus ook niet blind biologisch eten en denken dat dat wel goed zit). Door minder vlees te eten. Door bewust om te gaan met kleding kopen(er is meer dan alleen dierenleed natuurlijk) en ook met andere spullen kritisch te zijn, vaak ook te zeggen tegen mezelf dat ik iets niet nodig heb en het dus niet te kopen(bv een nieuwe mobiel).
Door dus gewoon niet mee te doen aan die shit zover dat mogelijk is. Door te stemmen op partijen die daar oog voor hebben, door mee te doen aan actie's, soms ook door te demonstreren en ja ook door bepaalde organisatie's te steunen.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:31:54 #293
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128127435
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb ik ooit om een modje geroepen dan?

Ik heb wel vele slachten gezien, ook halal slachten wel wat. Slachten gaat nooit mooi worden, of dacht je dat een co2 verdoving om zachtjes in slaap vallen gaat?
Een geslaagde halal slacht duurt tussen de 10 en 30 seconden, een mislukte slacht, ongeacht de vorm is een gruwel om te zien en komt in alle vormen voor, heb weleens een pin slacht zien mislukken, dat was ook geen grapje...
ik heb geen kritiek op china, dat maakt het verschil dat ik niet hyprocriet aan het huilen ben
pi_128127657
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

:D :D :D :D

Hoe heet dat: PETA?

Andere methode is voor een ambassade te gaan schreeuwen met je tieten bloot.
Neh... WSPA

http://www.wspa.nl/latestnews/2013/Samen-voor-honden-China.aspx

Zelfde organisatie die die haaienvinnensoep heeft helpen te verbieden.
Of in ieder geval de manier van waarop.
Ik weet niet of haaiensoep helemaal verboden is, zal wel niet...

http://voordierenblogger.(...)de-eu-heeft-het.html

edit:

quote:
Hong Kong Disneyland heeft na druk van natuurbeschermingsgroepen haaienvinnensoep van het menu gehaald en de Universiteit van Hong Kong heeft verboden haaienvinnensoep op de campus te serveren. Van de 97% respondenten in de WWF Seafood Awareness-enquête antwoordde tenslotte 39% te zullen stoppen met het eten van haaienvinnensoep als blijkt dat haaien bedreigd worden en 58% antwoordde dat zij hun consumptie zouden beperken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Afsnijden_van_haaienvinnen
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:42:37 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_128127863
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:31 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ik heb geen kritiek op china, dat maakt het verschil dat ik niet hyprocriet aan het huilen ben
Waarom ben ik dan hypocriet, leg me dat eens echt goed uit.

Want de bio-industrie wordt dan aagehaald, daar doe ik dus niet aan mee en "strijd" ik zelfs tegen.
Halal slacht haal je aan, ik ben geen moslim, eet alleen vlees van goede huize, daar zit geen halal vlees tussen en als dat er we tussen zou zitten zou dat niet van kanteltafelellende komen, maar bv van iets als de mercy slachter(zie youtube) waar er met groot respect vor het dier gehandeld wordt(kans minimaal dat ik zoiets zou vinden en dan dat vlees zou eten).
Andere misstanden haal je aan, die ik zoveel mogelijk probeer te verkomen, ben een voorstander van eerlijke en open handel en ga zo maar door.

Hoe ben ik dan hypocriet als ik tegen het feit ben dat in china er dieren letterlijk doodgemarteld worden, niet omdat ze weinig andere mogelijkheden hebben, maar gewoon omdat ze echt bewust zoveel mogelijk pijn willen toebrengen?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:43:34 #296
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128127905
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom ben ik dan hypocriet, leg me dat eens echt goed uit.

Want de bio-industrie wordt dan aagehaald, daar doe ik dus niet aan mee en "strijd" ik zelfs tegen.
Halal slacht haal je aan, ik ben geen moslim, eet alleen vlees van goede huize, daar zit geen halal vlees tussen en als dat er we tussen zou zitten zou dat niet van kanteltafelellende komen, maar bv van iets als de mercy slachter(zie youtube) waar er met groot respect vor het dier gehandeld wordt(kans minimaal dat ik zoiets zou vinden en dan dat vlees zou eten).
Andere misstanden haal je aan, die ik zoveel mogelijk probeer te verkomen, ben een voorstander van eerlijke en open handel en ga zo maar door.

Hoe ben ik dan hypocriet als ik tegen het feit ben dat in china er dieren letterlijk doodgemarteld worden, niet omdat ze weinig andere mogelijkheden hebben, maar gewoon omdat ze echt bewust zoveel mogelijk pijn willen toebrengen?
omdat halal slachter, volgens jou, diervriedelijk is
pi_128127929
Ik ben het trouwens helemaal niet oneens met wat ze doen hoor, het is bv heel goed zwerfhonden te steriliseren. Maar het meteen vragen om een donatie, en smekende puppie-ogen en foto's van stervende honden vind ik dan minder prettig.
Ook die reclames die je wel eens ziet op tv.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:44:40 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_128127948
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

omdat halal slachter, volgens jou, diervriedelijk is
Waar heb ik gezegd diervriendelijk? Slachten is nooit diervriendelijk.
Ik zeg alleen dat een goede halal slacht (volgens de theorie) niet slechter is dan een reguliere verdoofde slacht.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:45:42 #299
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128127989
en hondjes koken in theorie niet slechter dan X
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:46:27 #300
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_128128017
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik ben het trouwens helemaal niet oneens met wat ze doen hoor, het is bv heel goed zwerfhonden te steriliseren. Maar het meteen vragen om een donatie, en smekende puppie-ogen en foto's van stervende honden vind ik dan minder prettig.
Ook die reclames die je wel eens ziet op tv.
emotie verkoopt, wat doe je er aan
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:46:45 #301
37769 erodome
Zweefteef
pi_128128031
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
en hondjes koken in theorie niet slechter dan X
Je lult gewoon dom uit je nek...
Er is niets mis met het eten van honden op zichzelf, er is iets mis met ze bewust zoveel mogelijk pijn doen voor die slacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')