Dat mag tegenwoordig al niet meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef Supersoep het volgende:
Als zij nou eens stoppen met honden doodslaan, dan stoppen wij met het levend koken van kreeften.
Ja, want met levend koken zijn ze binnen 10 seconden dood, net als zo snel als dat je ze vooraf onthoofd met een mes.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:39 schreef Supersoep het volgende:
Als zij nou eens stoppen met honden doodslaan, dan stoppen wij met het levend koken van kreeften.
Ben je Chinees? Jij keurt dergelijke manier van met dieren omgaan dus goed, als zijnde cultuur... of wat?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:44 schreef Kowloon het volgende:
Ah, het wekelijkse huiltopic over eten in China. Laat de Westerse tere zieltjes hun tijd eens beter gaan besteden.
Ik ben geen Chinees, maar heb niet direct bezwaar tegen dit soort praktijken. Andere cultuur, andere eetgewoonten.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je Chinees? Jij keurt dergelijke manier van met dieren omgaan dus goed, als zijnde cultuur... of wat?
Is dierenleed niet universeel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:48 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik ben geen Chinees, maar heb niet direct bezwaar tegen dit soort praktijken. Andere cultuur, andere eetgewoonten.
Die worden toch niet doodgemarteld of wel?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
Wij eten op jaarbasis honderd duizenden koeien. Hoor je daar de Chinezen over zeiken?
Op die foto in het AD liggen ze er anders vredig bij. Alsof ze liggen te slapen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:59 schreef Elan het volgende:
[..]
Die worden toch niet doodgemarteld of wel?
Lees anders voortaan eerst het verhaal voor je reageert:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:06 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Op die foto in het AD liggen ze er anders vredig bij. Alsof ze liggen te slapen.
Wat voor ras zou dat zijn en wat voor rassen gebruiken ze ?
quote:De dieren worden gevild en levend gekookt of ondersteboven gehangen en doodgeslagen waarna ze langzaam leegbloeden.
Zo pogen de Chinezen de adrenaline in de spieren van de dieren te stimuleren, want ze geloven dat hun eigen viriliteit zal toenemen wanneer ze de gestoofde dieren opeten.
Ok, speciaal voor jou:quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:03 schreef snakelady het volgende:
FredvZ, Er is ook heel veel negativiteit over de bio industrie en heel veel mensen zijn daarom ook overgestapt op vrije-uitloopeieren en biologische kippen.
Zelf bij de lidl verkopen ze tegenwoordig biologisch vlees, biotrend.
Worden er in Nederland ook op grote schaal zoogdieren gevild, geslagen en levend gekookt?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ok, speciaal voor jou:
Ik ken een land in Europa waar bijna net zoveel varkens als dan mensen leven.
Die varkens worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.
Daarna worden ze alsof het auto's zijn gedood en uit elkaar getrokken.
En weet je wat nou het gekke is:
Die mensen in dat land vinden dat normaal, totdat in andere land andere dieren op dezelfde manier behandeld worden.
Hont.quote:
What the fuck heeft die halfneger hier nou weer mee te maken dan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:33 schreef Elan het volgende:
De petitie werd onlangs verwijderd omdat de 100.000 handtekeningen niet werden bereikt die vereist zijn om in aanmerking te komen voor een behandeling door de administratie van Obama.
Want van varkens bestaat geen biologisch vlees?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:08 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ok, speciaal voor jou:
Ik ken een land in Europa waar bijna net zoveel varkens als dan mensen leven.
Die varkens worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.
Die mensen in dat land vinden dat normaal, totdat in andere land andere dieren op dezelfde manier behandeld worden.
Denken dat dieren alleen worden gehouden om ze op te eten als vleesquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:22 schreef snakelady het volgende:
Want van varkens bestaat geen biologisch vlees?
Bekijk anders eerst even die foto voordat je reageert...quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Lees anders voortaan eerst het verhaal voor je reageert:
[..]
Je moet voor de grap eens bij een slachthuis gaan kijken als daar de vrachtwagens met varkens aankomen, kun je zien hoe "respectvol" daarmee om gegaan wordt.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Worden er in Nederland ook op grote schaal zoogdieren gevild, geslagen en levend gekookt?
Capslock maakt echt niet dat je meer gelijk hebt.
Ga maar eens kijken hoe plofkippen gehouden, gevangen en vervoerd worden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm nee, maar wat heeft dat met varkens en kippen te maken?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Denken dat dieren alleen worden gehouden om ze op te eten als vlees
Het zijn honden, geen mensen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
Laten we een zelfbedachte feestdag in Nederland introduceren waarbij we 10.000 Chinezen doodslaan, laten leegbloeden in een pan en dan koken. Ik ben voor!
Verder hebben de Chinezen idiote eetgewoontes. Ik meen me te herinneren dat er in Afrika allerlei haaiensoorten uitgeroeid worden omdat rijke Chinezen de vinnen opkopen voor hun haaievinnesoep.
het was ook een grap, ietwat extreem wellichtquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Het zijn honden, geen mensen.Selectieve verontwaardiging weer hier.
In het merendeel van de haaienvinnensoep zit geen haai, er zijn wel haaien die met uitsterven bedreigd worden maar dat zijn weer niet de haaien waarvan ze de vinnen gebruiken.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:24 schreef SEMTEX het volgende:
Verder hebben de Chinezen idiote eetgewoontes. Ik meen me te herinneren dat er in Afrika allerlei haaiensoorten uitgeroeid worden omdat rijke Chinezen de vinnen opkopen voor hun haaievinnesoep.
En daarna worden die lieve biggetjes nog steeds in een klein hok geduwd om na een paar weken uit elkaar getrokken te worden (verdoofd, dat wel). Waarna de botten vermalen worden zodat Haribo ze kan verwerken tot snoepjes.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:27 schreef snakelady het volgende:
Ehm nee, maar wat heeft dat met varkens en kippen te maken?
En ik zeg nergens dat het in Nederland zo goed is, maar nogmaals, daar komt al rap verandering in zoals dat er nu geen staarten meer geknipt mogen worden bij biggen.
In Nederland zouden we, mijns inziens, zeker meer werk moeten maken van diervriendelijkheid en minder dieronvriendelijke slachtmethodes.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:26 schreef Jian het volgende:
[..]
Je moet voor de grap eens bij een slachthuis gaan kijken als daar de vrachtwagens met varkens aankomen, kun je zien hoe "respectvol" daarmee om gegaan wordt.![]()
Staat overigens los van het feit dat ik het vreselijk vind hoe men in China met die honden omgaat, maar kom op zeg, we hebben wat dat betreft wel boter op ons hoofd hoor.
www.uitzendinggemist.net/aflevering/.../Rtl_Nieuws_1930_Uur.htmlquote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
In het merendeel van de haaienvinnensoep zit geen haai, er zijn wel haaien die met uitsterven bedreigd worden maar dat zijn weer niet de haaien waarvan ze de vinnen gebruiken.
Maar dat ze rare eetgewoontes hebben ben ik met je eens.
Waarom zouden Chinezen specifiek over koeien zeiken?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
Wij eten op jaarbasis honderd duizenden koeien. Hoor je daar de Chinezen over zeiken?
Dus omdat we hier een faalinstituut als de bio-industrie kennen is is het daar legitiem om dieren dood te martelen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En daarna worden die lieve biggetjes nog steeds in een klein hok geduwd om na een paar weken uit elkaar getrokken te worden (verdoofd, dat wel). Waarna de botten vermalen worden zodat Haribo ze kan verwerken tot snoepjes.
Je moet je niet laten misleiden doordat je steeds meer "biologisch" eten in de super ziet liggen.
Dat zeg ik niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:39 schreef Elan het volgende:
Dus omdat we hier een faalinstituut als de bio-industrie kennen is is het daar legitiem om dieren dood te martelen?
Juist daarom. Er wordt zo makkelijk met dat vingertje naar die Chinezen gewezen, terwijl we hier net zo gruwelijk bezig zijn.quote:Waarom wil je perse de situatie hier met daar vergelijken terwijl je weet dat het allebei kut met peren is.
How the fuck do u know?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:25 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Bekijk anders eerst even die foto voordat je reageert...
Die honden die daar liggen leven niet meer. M.a.w. deze honden worden niet levend gekookt en gevild.
Jij gaat er klakkeloos van uit dat alle honden op die manier om het leven komen.
Ik heb het idee dat honden in China biologischer zijn dan slachtdieren hier.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:22 schreef snakelady het volgende:
[..]
Een nietje in 't hoofd en kapot is toch iets anders dan laten doodbloeden. Ritueel slachten werkt ook zo en daar heb ik ook een probleem mee.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:40 schreef FredvZ het volgende:
Juist daarom. Er wordt zo makkelijk met dat vingertje naar die Chinezen gewezen, terwijl we hier net zo gruwelijk bezig zijn.
Die hebben dan een beter leven gehad en sterven humaner. Alsof met de biologische hamlap dan de snoepjes niet (gedeeltelijk) biologisch zouden zijn. Ze gooien de botten van de biologische varkens niet weg hoor.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En daarna worden die lieve biggetjes nog steeds in een klein hok geduwd om na een paar weken uit elkaar getrokken te worden (verdoofd, dat wel). Waarna de botten vermalen worden zodat Haribo ze kan verwerken tot snoepjes.
Je moet je niet laten misleiden doordat je steeds meer "biologisch" eten in de super ziet liggen.
Ik zie nog gewoon een hondenvacht. Bepaalde honden hebben zo'n huid.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:41 schreef Elan het volgende:
[..]
How the fuck do u know?
De dieren die daar liggen zijn al gekookt en gevild, volgens het artikel en bronnen ter plaatse gebeurde dit dus terwijl ze nog in leven waren.
Dit.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:56 schreef FredvZ het volgende:
Ik ken een land in Europa waar meer kippen dan mensen leven.
Die kippen worden vanaf hun geboorte psychisch en fysiek gemarteld doordat ze in kleine hokken worden gestopt.
Het opsluiten van dieren in onze bio indsutrie (vaak in kleine hokjes) is net zo verwerpelijk. Zolang we niet alleen nog maar biologisch vrijlopend vlees gaan eten in de westerse wereld hebben we moreel gezien geen goede reden om ons met het eten van honden in china te bemoeien.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Ben je Chinees? Jij keurt dergelijke manier van met dieren omgaan dus goed, als zijnde cultuur... of wat?
Ik heb anders nog niemand in dit topic zien schrijven dat hoe wij het doen allemaal zo geweldig is.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
FredvZ, dankje.![]()
Tenminste nog een paar mensen hier die de hypocrisie van dit alles in kunnen zien, ipv naar een andere cultuur wijzen en hen beschuldigen om vervolgens te zeggen: 'wij? Nee, wij zijn beschaafd, wij doen dat niet hoor!'
Persoonlijk denk ik dan, als het je daadwerkelijk zo veel boeit dat je kritiek hebt op anderen, werk dan eerst eens aan jezelf.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:48 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb anders nog niemand in dit topic zien schrijven dat hoe wij het doen allemaal zo geweldig is.
Daarnaast, moet je echt eerst in een perfect land leven eer je kritiek op andere landen mag geven?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 13:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
het was ook een grap, ietwat extreem wellicht
Dat doe ik ook.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dan, als het je daadwerkelijk zo veel boeit dat je kritiek hebt op anderen, werk dan eerst eens aan jezelf.
Kom op, moet je nu echt persoonlijk gaan worden en dit soort kinderachtige dingen roepen?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Echt zo'n tokkie-wijf. Wees er maar trots op.
Was maar een grapje.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:00 schreef snakelady het volgende:
[..]
Kom op, moet je nu echt persoonlijk gaan worden en dit soort kinderachtige dingen roepen?
Versnipperaar: Alle haantjes onmiddelijk dood.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:05 schreef De_Guidance het volgende:
Worden de honderdduizenden kuikentjes die wij in de versnipperaar gooien eigenlijk fatsoenlijk verdoofd?
Dat zijn maar kuikentjes die zijn zo klein die voelen er niets van.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:05 schreef De_Guidance het volgende:
Worden de honderdduizenden kuikentjes die wij in de versnipperaar gooien eigenlijk fatsoenlijk verdoofd?
Ik hoor dat je me goed kentquote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:56 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Echt zo'n tokkie-wijf. Wees er maar trots op.
Even waardeloos.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat zijn maar kuikentjes die zijn zo klein die voelen er niets van.![]()
En dan hebben we het nog niet over de 380.000 wilde ganzen die we perse moeten afschieten omdat anders schiphol en wat boeren een probleem hebben. Denken de superieur voelende westerlingen nu echt dat elke gans meteen net zoals in hun COD spelletjes alleen een headshot krijgen.
Onzin natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:11 schreef snakelady het volgende:
[..]
Versnipperaar: Alle haantjes onmiddelijk dood.
Was maar een grap. Ik ken je natuurlijk amper.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:13 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik hoor dat je me goed kentBreng je ook een krantje uit?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Misschien is zo'n beetje iedereen die hier reageert wel veganist.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:52 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Persoonlijk denk ik dan, als het je daadwerkelijk zo veel boeit dat je kritiek hebt op anderen, werk dan eerst eens aan jezelf.
Er is nogal een verschil tussen een koe instant-dood maken voor voedsel en duizenden honden levend roosteren/kapot slaan omdat achterlijke chineese opa's denken dat ze hem dan weer omhoog kunnen krijgen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:46 schreef Lilliesleaf het volgende:
FredvZ, dankje.![]()
Tenminste nog een paar mensen hier die de hypocrisie van dit alles in kunnen zien, ipv naar een andere cultuur wijzen en hen beschuldigen om vervolgens te zeggen: 'wij? Nee, wij zijn beschaafd, wij doen dat niet hoor!'
Dat vermoeden had ik ook alquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Misschien is zo'n beetje iedereen die hier reageert wel veganist.
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zoIk zeg bom erop en wel meteenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Gadverdamme wat een walgelijke cultuur, blijkt maar weer hoe achterlijker de mens hoe meer er van zijn![]()
![]()
En omdat het blijkbaar moet want je mag niet alleen op andere culturen commentaar hebben.
Hier zijn we ook achterlijk met de bio industrie,gister nog een docu over gezien "lie of the land" ging over engeland maar toch...![]()
![]()
![]()
Exact, en behalve dat, er wordt ook op continue basis door Nederlanders op de eigen bio-industrie afgegeven, we hebben zelfs een PvdD. Dat de samenleving nog lang niet zover is wil niet zeggen dat je als individu niet in je recht staat om er over te klagen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:09 schreef ems. het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen een koe instant-dood maken voor voedsel en duizenden honden levend roosteren/kapot slaan omdat achterlijke chineese opa's denken dat ze hem dan weer omhoog kunnen krijgen.
Natuurlijk praat het een het ander niet goed, maar zo letterlijk de twee vergelijken spreekt van weinig rationaliteit.
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zoAls je zelf een hond hebt, dan ben je een harde als je hier langer als 5 sec naar kan kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is vreselijk dat we hier niks aan kunnen doen, dus ik moet mezelf maar de leugen voorhouden dat dankzij de stijgende welvaart in china dit soort gebruiken minder gaat voorkomen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als je zelf een hond hebt, dan ben je een harde als je hier langer als 5 sec naar kan kijken
Ik heb 2 katten maar ik krijg er tranen van in mijn ogen in ieder geval. Sowieso kan ik erg slecht tegen elke vorm van dierenmishandeling, of dat nu honden, katten of wat dan ook zijn. Zo heb je ook van die misselijkmakende filmpjes, overigens niet geheel toevallig ook uit China, waar dus wasbeertjes levend gevild worden voor hun vacht, daarna met zijn allen op een grote stapel gegooid worden waar ze langzaam creperen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Als je zelf een hond hebt, dan ben je een harde als je hier langer als 5 sec naar kan kijken
Is dat zo?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Bijna 1,5 miljard chinezen, ben er bang voor.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:28 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Het is vreselijk dat we hier niks aan kunnen doen, dus ik moet mezelf maar de leugen voorhouden dat dankzij de stijgende welvaart in china dit soort gebruiken minder gaat voorkomen.
Mensen gaan namelijk ook meer en meer huisdieren houden en daarvan houden en dan volgende de dierenactivisten zelf...
hoop maar dat dat geen valse hoop is
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zoSorry hoor maar dit is gewoon bewust sadisme, dat kun je niet meer goedpraten. Helemaal prima als je honden wilt eten, maar gewoon een beetje normaal met dieren omgaan is wel het minste dan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is hopen tegen beter weten in.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:28 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Het is vreselijk dat we hier niks aan kunnen doen, dus ik moet mezelf maar de leugen voorhouden dat dankzij de stijgende welvaart in china dit soort gebruiken minder gaat voorkomen.
Mensen gaan namelijk ook meer en meer huisdieren houden en daarvan houden en dan volgende de dierenactivisten zelf...
hoop maar dat dat geen valse hoop is
http://www.dailymail.co.u(...)5-000-dogs-menu.htmlquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:30 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Bijna 1,5 miljard chinezen, ben er bang voor.
Blijkbaar vonden de fransen het in de 18de eeuw ook leuk om katten zonder reden te verbranden http://www.cracked.com/ar(...)u-nightmares_p2.html gebeurt nu gelukkig ook niet meer.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:31 schreef Keltie het volgende:
[..]
Dat is hopen tegen beter weten in.
We voelen ons beter dan de dieren maar in werkelijkheid zijn wij de beesten.
Meteen stoppen met autorijden jaarlijks worden 1600 miljard insecten in alleen al in nederland niet waardig geplet. Dan hebben we het nog niet over de insecten die we vergiftigen met lokdoosjes en andere insecticiden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:37 schreef Kper_Norci het volgende:
Had er in KLB ook al een topic over geopend. Ze mogen van mij best hond eten, maar slacht zo'n dier dan op een waardige manier, en niet zo
SARS2.0, onuitroeibaarquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:34 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden de fransen het in de 18de eeuw ook leuk om katten zonder reden te verbranden http://www.cracked.com/ar(...)u-nightmares_p2.html gebeurt nu gelukkig ook niet meer.
en anders wachten we maar op een nieuwe spaanse griep...in azie.
Die relativeringsdrang ook altijd. Zo kun je nergens meer iets van vinden natuurlijk. Altijd maar dat 'ja maar!'. Wie probeer je voor de gek te houden? Wat wil je goedpraten?!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Meteen stoppen met autorijden jaarlijks worden 1600 miljard insecten in alleen al in nederland niet waardig geplet. Dan hebben we het nog niet over de insecten die we vergiftigen met lokdoosjes en andere insecticiden.
Nah, ik "schrik" nog regelmatig van het dierenleed wat hier veroorzaakt word.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:34 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Blijkbaar vonden de fransen het in de 18de eeuw ook leuk om katten zonder reden te verbranden http://www.cracked.com/ar(...)u-nightmares_p2.html gebeurt nu gelukkig ook niet meer.
en anders wachten we maar op een nieuwe spaanse griep...in azie.
Ah, hebben we er weer zo een.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:35 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Meteen stoppen met autorijden jaarlijks worden 1600 miljard insecten in alleen al in nederland niet waardig geplet. Dan hebben we het nog niet over de insecten die we vergiftigen met lokdoosjes en andere insecticiden.
Zo kunnen we het ook omdraaien meteen die westerse superioriteits drang dat wij wel aangeven hoe andere volken met dieren (welke bij ons huisdieren zijn, maar daar als voedsel gegeten worden) zouden moeten omgaan.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:36 schreef Luigi het volgende:
[..]
Die relativeringsdrang ook altijd. Zo kun je nergens meer iets van vinden natuurlijk. Altijd maar dat 'ja maar!'. Wie probeer je voor de gek te houden? Wat wil je goedpraten?!
bij mij ook , zoiets snijd gewoonquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:36 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nah, ik "schrik" nog regelmatig van het dierenleed wat hier veroorzaakt word.
Pups die uit rijdende auto's worden gegooid, honden die in tassen het kanaal in verdwijnen, eenden die met pijlen beschoten worden.. Met Oud en Nieuw is het ook vaak genoeg raak.. Spijtig.
Ook zoiets jah, geitjes/lammetjes doodslaan en pony's verkrachten met stokken\ messen e.d.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
bij mij ook , zoiets snijd gewoonhier in de buurt nog pas een geitje doodgeslagen en hetzelfde parkje waar ik soms met mijn hondje loop.
Nee, dat kun je niet omdraaien. Hoewel er bij ons nog van alles mis is (mis zou kunnen zijn) zie ik geen halve volksstammen een koe bewust zoveel mogelijk pijn doen en levend koken omdat dat zo lekker zou zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zo kunnen we het ook omdraaien meteen die westerse superioriteits drang dat wij wel aangeven hoe andere volken met dieren (welke bij ons huisdieren zijn, maar daar als voedsel gegeten worden) zouden moeten omgaan.
Ja want dieren zijn echt lief tegen elkaar en maken elkaar niet op gruwelijke manieren dood.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:39 schreef DE_krumpel het volgende:
[..]
Dieren kunnen maar beter niet meer in de mensenwereld geboren worden.
ja tuurlijk want dieren hebben geen ziel en mensen wel en god heeft dieren voor ons vermaak gemaakt...ofzoiets.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:40 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ook zoiets jah, geitjes/lammetjes doodslaan en pony's verkrachten met stokken\ messen e.d.
Nee, wij mensen staan hoger op de ladder dan dieren hoor
Maar iedereen weet dat als je een gemartelde hond eet dat je weer een stijve piem krijgt!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, dat kun je niet omdraaien. Hoewel er bij ons nog van alles mis is (mis zou kunnen zijn) zie ik geen halve volksstammen een koe bewust zoveel mogelijk pijn doen en levend koken omdat dat zo lekker zou zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |