Aan de foto's en filmpjes te zien duurt het toch zeker 5 tot 10 minuten eer ze dood zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat denk je nu, dat je wel nog leeft als ze je in kokend water gooien? Dan ben je ook meteen dood.
Die selectieve verontwaardiging altijd als er zielig uitziende dieren worden uitgemoord. De Noordzee wordt helemaal leeggevist en heel wat minder schattige dieren hier en ook elders worden met uitsterven bedreigd, staan ze daar ook massaal om te demonstreren?
Ik ben ook echt van de knuffelige diertjes inderdaad, daarom heb ik ook slangen en andere reptielen gehad, die knuffelen zo gezellig met de muizen en ratten die ik ze voerde.quote:Als het om hondjes, poesjes, zeehondjes of dolfijntjes gaat is men massaal verontwaardigd, maar om een bijna uitgestorven kever of kreeft geven ze helemaal niks. Hypocriet.
Ik kan er niks aan veranderen hoe het hier gaat, dat betekend niet dat ik het er mee eens ben, ik draag mijn steentje bij door voornamelijk biologisch te eten.quote:En in alleen al NL leven miljoenen dieren een onprettig leven zonder ooit buiten te komen om uiteindelijk op ons bordje te eindigen. Wij zijn geen haar beter. Die honden hebben wel nog een leuk leventje op straat gehad.
2quote:Op zaterdag 22 juni 2013 01:44 schreef rakotto het volgende:
Ieder zijn eigen cultuur.En dat dient men te respecteren.
Nou ik wel hoor, ik eet geen kreeft/krab of foie gras. Het gaat er niet om of die beesten wel of geen leuk leven hebben gehad maar om het vantevoren moedwillig meer pijn bezorgen voor zoiets als een betere smaak of bijgeloof.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wat denk je nu, dat je wel nog leeft als ze je in kokend water gooien? Dan ben je ook meteen dood.
Die selectieve verontwaardiging altijd als er zielig uitziende dieren worden uitgemoord. De Noordzee wordt helemaal leeggevist en heel wat minder schattige dieren hier en ook elders worden met uitsterven bedreigd, staan ze daar ook massaal om te demonstreren?
Als het om hondjes, poesjes, zeehondjes of dolfijntjes gaat is men massaal verontwaardigd, maar om een bijna uitgestorven kever of kreeft geven ze helemaal niks. Hypocriet.
En in alleen al NL leven miljoenen dieren een onprettig leven zonder ooit buiten te komen om uiteindelijk op ons bordje te eindigen. Wij zijn geen haar beter. Die honden hebben wel nog een leuk leventje op straat gehad.
Alsof het überhaupt haalbaar is 24/7 dieren te redden, dat lukt zelfs IFAW of de Dierenambulance niet. Daarom mag je nog wel verontwaardigd zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het om hondjes, poesjes, zeehondjes of dolfijntjes gaat is men massaal verontwaardigd, maar om een bijna uitgestorven kever of kreeft geven ze helemaal niks. Hypocriet.
En in alleen al NL leven miljoenen dieren een onprettig leven zonder ooit buiten te komen om uiteindelijk op ons bordje te eindigen. Wij zijn geen haar beter. Die honden hebben wel nog een leuk leventje op straat gehad.
Ik hoor jullie nooit janken over een met uitsterven bedreigde vis of rat, of een met uitsterven bedreigd insect.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Alsof het überhaupt haalbaar is 24/7 dieren te redden, dat lukt zelfs IFAW of de Dierenambulance niet. Daarom mag je nog wel verontwaardigd zijn.
Nee, als je daar over klaagt ben je een linkse milieuterroristquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik hoor jullie nooit janken over een met uitsterven bedreigde vis of rat, of een met uitsterven bedreigd insect.
Hoe harder hoe stoerder op fok, da's goed voor je e-piemeltje.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:33 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Blijkbaar wel hé, want er zijn zoveel "keiharde" mensen hier op FOK!, dan ben je al snel in de minderheid..
Gelukkig ben jij een wereldverbeteraar en weet iedereen dat jij daar wel altijd mee bezig bent, oh wacht, dat weet ik niet, net zo min als dat jij weet waar "wij" wel en niet mee bezig zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik hoor jullie nooit janken over een met uitsterven bedreigde vis of rat, of een met uitsterven bedreigd insect.
Zo gauw het niet meer aaibaar is of zoals een dolfijn een hoge schattigheidsfactor heeft is er geen aandacht. Wel door grotere milieuorganisaties en wetenschappers natuurlijk, die naar het grotere geheel kijken van het uitsterven van een diersoort voor het hele ecosysteem, maar de typische schreeuwerds, vaak zijn het jonge vrouwen, hoor je daar nu noooooit over.
Dit slaat nergens op. Je kunt uitsterven van een diersoort niet vergelijken met moedwillig een dier martelen voor de smaak en bijgeloof. En als er een insect mag uitsterven is het de mug wat mij betreftquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo gauw het niet meer aaibaar is of zoals een dolfijn een hoge schattigheidsfactor heeft is er geen aandacht. Wel door grotere milieuorganisaties en wetenschappers natuurlijk, die naar het grotere geheel kijken van het uitsterven van een diersoort voor het hele ecosysteem, maar de typische schreeuwerds, vaak zijn het jonge vrouwen, hoor je daar nu noooooit over.
Voeg daar de teek ook maar aan toe!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:37 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op. Je kunt uitsterven van een diersoort niet vergelijken met moedwillig een dier martelen voor de smaak en bijgeloof. En als er een insect mag uitsterven is het de mug wat mij betreft
Hoofdluis!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:51 schreef kawotski het volgende:
[..]
Voeg daar de teek ook maar aan toe!
Knul?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:32 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nee, als je daar over klaagt ben je een linkse milieuterrorist. Oh en als je het niet doet een jankend wijf kennelijk. Ergo: flikker op met je clicheetjes knul.
Ik reageer op jullie omdat jullie je zo aangesproken voelen op wat ik zeg.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij een wereldverbeteraar en weet iedereen dat jij daar wel altijd mee bezig bent, oh wacht, dat weet ik niet, net zo min als dat jij weet waar "wij" wel en niet mee bezig zijn.
En toch breed uitgevoerd in de horeca. En waarom ook niet? Er is geen of nauwelijks controle.quote:
Misschien komt dat omdat je mensen aanspreektquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik reageer op jullie omdat jullie je zo aangesproken voelen op wat ik zeg.
We voelen ons aangesproken om wat je zegt omdat je het tegen "ons" hebt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik reageer op jullie omdat jullie je zo aangesproken voelen op wat ik zeg.
Nee hoor. Ik heb slechts een mening.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien komt dat omdat je mensen aanspreekt.
Je hangt van cliche's en aannames aan elkaar.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb slechts een mening.
Je hier zo druk over maken en ondertussen verkoopt de plofkip alsnog heel goed.
Zielige honden, poezen en andere dieren met een hoog aaibaar/schattigheidsgehalte doen het gewoon goed.
Waarom doe je zo uit de hoogte? net of jij echt de enige bent op heel fok! die tegen de plofkip is.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:58 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb slechts een mening.
Je hier zo druk over maken en ondertussen verkoopt de plofkip alsnog heel goed.
Zielige honden, poezen en andere dieren met een hoog aaibaar/schattigheidsgehalte doen het gewoon goed.
Ik ben blij dat jij het zegt dan hoef ik het niet te zeggenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hypocresie is heel menselijk, jammeren om honden in china maar wel een plofkip eten.
Ik heb niemand uitgescholden hoor. Ik vind het alleen erg hypocriet en die mening mag ik hebben.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:57 schreef snakelady het volgende:
[..]
We voelen ons aangesproken op wat je zegt omdat je het tegen "ons" hebt.![]()
Als iemand op straat naar jou wijst en zegt "Hey jij bitch" voel jij je toch ook aangesproken neem ik aan? die persoon praat immers tegen jou.
Alle mensen hier? Hoe weet jij dat, dat zijn aannames. FYI wat mezelf betreft ik ga wel eens naar het circus maar zonder wilde dieren en ik eet ook geen vlees uit de bioindustrie, ik eet steeds minder vlees zelfs beter voor het milieu, dierwelzijn en mijn eigen gezondheid.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het zegt dan hoef ik het niet te zeggen![]()
Alle mensen hier die vlees uit de bio-industrie eten of gezellig naar het circus om te zien hoe
een gemartelde en afgetrainde olifant op een krukje gaat staan, heeft eigenlijk geen recht van spreken.
Blijft natuurlijk wel vrij ziek, daar niet van, maar goed, zoals Mahatma Gandhi al zei:
''De beschaving van een land is af te meten aan de manier waarop men met dieren om gaat''
en die manier is hier niet veel beter.
Oké hondjes worden dood-geknuffeld dat dan weer wel...
Ja ho stop maar weer met die aannames.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik ben blij dat jij het zegt dan hoef ik het niet te zeggen![]()
Alle mensen hier die
Als je je niet aangesproken voelt, hoef je je deze post ook niet aan te trekken heur...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:05 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja ho stop maar weer met die aannames.
Je zit gewoon vol aannames en vooroordelen en je komt over alsof jij de enige bent ter wereld die zich bewust is van deze zaken.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ik heb niemand uitgescholden hoor. Ik vind het alleen erg hypocriet en die mening mag ik hebben.
Laten we allereerst naar onszelf kijken, en hoe wij met de dieren omgaan die we opeten. Varkens en kippen zitten op elkaar gepropt en zien nooit een sprankje daglicht voor ze op ons bord belanden. Of wacht, toch wel. Op weg naar het slachthuis...
En ik kan me moeilijk voorstellen dat iedereen die het niet met mee eens is ineens biologisch en vegetarisch eet.
Niet dat ik het eens met die Chinezen hoor, maar als je hier voorbij hoort komen dat we Chinezen zelf maar moeten villen en levend koken en dat ze geen gevoel hebben en bla bla bla gaat wat te ver. Want dat zullen wij dan ook wel verdienen en zo zijn als je ziet hoe wij met onze dieren omgaan. En we moeten ons verder met onze eigen zaken bemoeien.
Hindoestanen gaan ons toch ook niet op de vingers tikken omdat wij koe eten en hoe wij onze koeien behandelen voor we ze opeten?
Hier worden ook geen Chinezen in het algemeen op de vingers getikt, mensen hebben er een mening over. Je weet wel, zo'n ding wat je zelf ook had.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Hindoestanen gaan ons toch ook niet op de vingers tikken omdat wij koe eten en hoe wij onze koeien behandelen voor we ze opeten?
En, wordt ie zo geofferd, die cavia?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:06 schreef Individual het volgende:
Diertjes, vooral de schattige horen vertroeteld te worden!
[ afbeelding ]
Nou dan heb ik het toch niet over jou!quote:Op zaterdag 22 juni 2013 16:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Alle mensen hier? Hoe weet jij dat, dat zijn aannames. FYI wat mezelf betreft ik ga wel eens naar het circus maar zonder wilde dieren en ik eet ook geen vlees uit de bioindustrie, ik eet steeds minder vlees zelfs beter voor het milieu, dierwelzijn en mijn eigen gezondheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |