Je wilt gewoon niet lezen wat ik schrijf he.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:20 schreef bzl. het volgende:
[..]
Het gaat mij er nogmaals om dat mensen hier doen alsof deze mensen alles hebben verzonnen terwijl dat nergens aangegeven wordt. Nu doe jij 't ook weer. Er was geen laster, misschien dachten/denken die mensen wel dat het de waarheid was.
Als ik een kind zou hebben en het kind komt thuis met verhalen over dat de juf voorwerpen in hem/haar stopt, wurgplekken op het lichaam en zegt dat het door de juf komt en het lichaam van de juf kan beschrijven en de handelingen als voorbeeld verricht bij mij, en ik beschuldig op basis daarvan de juf (dus ik wil een onderzoek naar het gebeuren en vervolgens mag de juf - terwijl zulke verhalen rondgaan - nog gewoon lesgeven en daar word ik - mijns inziens terecht - boos om), is dat dan ook per definitie laster?
Ik vind het best een menselijk dat zulke mensen een klein kind dan geloven en willen dat er serieus wordt omgesprongen met de klacht.
Het gaat mij niet specifiek om jou, wat begrijp je daar nou niet aan? Het gaat mij erom dat iedereen hier massaal doet alsof al deze mensen (of één) het hebben verzonnen. Dat staat nergens, weten we niet. En je kunt een mens niet afstraffen op het onjuist aannemen van zoiets. Je kunt iemand wel afstraffen op het bedreigen van zo'n vrouw.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Je wilt gewoon niet lezen wat ik schrijf he.
Of ze het hebben verzonnen of onjuist aangenomen, zal me worst wezen.
Ze zijn dus naar die school gegaan om hun kinderen op te halen. Van de 30+ mensen die er waren stonden er welgeteld 3 mensen te schreeuwen. Maar omdat het allochtonen zijn komt het meteen over als een lynchmob.quote:Op maandag 15 juli 2013 16:07 schreef Jian het volgende:
Je kinderen thuis houden, ongerustheid uiten en opheldering vragen/eisen over vermeende misstanden is in mijn beleving toch wel iets anders dan als een soort hysterische lynch mob voor een school gaan staan krijsen en brullen. Achterlijke tokkies, verantwoordelijk houden en waar mogelijk juridisch aanpakken dat asociale tuig!
Waarom loop je dan steeds commentaar op mijn posts te hebben? qoute dan iemand anders.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:23 schreef bzl. het volgende:
[..]
Het gaat mij niet specifiek om jou, wat begrijp je daar nou niet aan? Het gaat mij erom dat iedereen hier massaal doet alsof al deze mensen (of één) het hebben verzonnen. Dat staat nergens, weten we niet. En je kunt een mens niet afstraffen op het onjuist aannemen van zoiets. Je kunt iemand wel afstraffen op het bedreigen van zo'n vrouw.
Wat een fucking gare vraag. Omdat jij mij quote.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Waarom loop je dan steeds commentaar op mijn posts te hebben? qoute dan iemand anders.
jij stond er bij?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze zijn dus naar die school gegaan om hun kinderen op te halen. Van de 30+ mensen die er waren stonden er welgeteld 3 mensen te schreeuwen. Maar omdat het allochtonen zijn komt het meteen over als een lynchmob.
De fuck is dit dan.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:21 schreef probeer het volgende:
Maar jij vindt het vast prima om op basis van vermoedens iemand te bedreigen.
Nee, jij stond erbij. En jij weet precies dat de mensen het onjuist hebben aangenomen of hebben verzonnen. Juist.quote:
Post #112 is de 1e in dit topic waar één van ons de ander quote. En dat was jij.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:24 schreef bzl. het volgende:
[..]
Wat een fucking gare vraag. Omdat jij mij quote.
Ja dat hebben ze onjuist aangenomen ja. Want onderzoek heeft uitgewezen dat er niets gebeurd is.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:26 schreef bzl. het volgende:
[..]
Nee, jij stond erbij. En jij weet precies dat de mensen het onjuist hebben aangenomen of hebben verzonnen. Juist.
Nee, als een kind heel gedetailleerd tegen jou zegt dat hij/zij is aangeraakt daar en daar, neem jij helemaal niets onjuist aan. Je neemt namelijk - heel erg simpel - aan wat er wordt gezegd. De boodschap kan mogelijk onjuist zijn, maar daarom is de aanname nog niet onjuist.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze onjuist aangenomen ja. Want onderzoek heeft uitgewezen dat er niets gebeurd is.
Als mensen dan denken dat er toch iets gebeurd is, is dat een onjuiste aanname.
Ben jij serieus zo dom? Het gaat hier om ouders die te horen krijgen dat de juf waar hun kinderen les van krijgen, kinderen misbruikt. Jij kunt je dan absoluut niet voorstellen dat ze naar die school gaan om tekst en uitleg te vragen?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:27 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja dat hebben ze onjuist aangenomen ja. Want onderzoek heeft uitgewezen dat er niets gebeurd is.
Als mensen dan denken dat er toch iets gebeurd is, is dat een onjuiste aanname.
En als je iets aanneemt als waarheid voordat er überhaupt onderzoek naar gedaan is, heeft je aanname ook niet echt onderbouwing.
Hier reageren enkel domme mensen, volgens mij. Alles vanuit de onderbruik, alles op de moslims gericht en het is per definitie verzonnen door iemand. Niemand gaat uit van de nieuwsberichten - waar het om draait.quote:
Zelf heb ik het niet gehad over allochtonen maar over asocialen en tokkies, maar als jij het zegt ...quote:Op maandag 15 juli 2013 17:23 schreef Peunage het volgende:
[..]
Maar omdat het allochtonen zijn komt het meteen over als een lynchmob.
Zelfs als we er van uit gaan dat het allemaal verzonnen is door iemand, dan nog is de reactie van de meeste ouders begrijpelijk. En dan bedoel ik niet die 3 die lopen te schreeuwen en bedreigen, maar de andere tientallen die er om heen staan.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:31 schreef bzl. het volgende:
[..]
Hier reageren enkel domme mensen, volgens mij. Alles vanuit de onderbruik, alles op de moslims gericht en het is per definitie verzonnen door iemand. Niemand gaat uit van de nieuwsberichten - waar het om draait.
Dat begrijp ik best. Maar dan wacht je vervolgens onderzoek af, en ga je diegene niet bedreigen.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ben jij serieus zo dom? Het gaat hier om ouders die te horen krijgen dat de juf waar hun kinderen les van krijgen, kinderen misbruikt. Jij kunt je dan absoluut niet voorstellen dat ze naar die school gaan om tekst en uitleg te vragen?
Ok prima. Er stonden 3 asocialen en tokkies te schreeuwen. Waarom komt het over als lynchmob?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Zelf heb ik het niet gehad over allochtonen maar over asocialen en tokkies, maar als jij het zegt ...
En daarom is 't per definitie verzonnen door de ouders of één daarvan? Er kan zoveel aan de hand zijn. En op basis van wat concluderen ze dat er niets is gebeurd? Op basis van het feit dat er geen bewijzen zijn gevonden. En daar moeten we 't gewoonweg mee doen, meer weten wij niet. Niet meteen roepen dat het allemaal aso's zijn die het bij elkaar hebben gelogen zoals de meeste mensen hier doen (zelfs moderators, nog gekker), dat is raar.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:32 schreef Fir3fly het volgende:
Als het niet is gebeurd, moet het toch verzonnen zijn?
Groepsdruk etc. Zo moeilijk is het toch niet?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok prima. Er stonden 3 asocialen en tokkies te schreeuwen. Waarom komt het over als lynchmob?
Iemand moet het verzonnen hebben. Wie heeft er motief en gelegenheid? Etc.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:35 schreef bzl. het volgende:
[..]
En daarom is 't per definitie verzonnen door de ouders of één daarvan? Er kan zoveel aan de hand zijn. En op basis van wat concluderen ze dat er niets is gebeurd? Op basis van het feit dat er geen bewijzen zijn gevonden. En daar moeten we 't gewoonweg mee doen, meer weten wij niet. Niet meteen roepen dat het allemaal aso's zijn die het bij elkaar hebben gelogen zoals de meeste mensen hier doen (zelfs moderators, nog gekker), dat is raar.
Wat heeft groepsdruk er mee te maken? Kijk het filmpje maar. Er lopen op verschillende momenten 2 mannen en 1 vrouw te schreeuwen en te bedreigen. Andere mensen proberen ze weer te kalmeren. Niks engs aan.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Groepsdruk etc. Zo moeilijk is het toch niet?
Lekker ook weer, iedereen springt weer in de verdediging cq aanval.
Nee. Misschien niet, misschien wel. Ik ga niet speculeren/beschuldigen en het staat nergens. Nogmaals: op basis van het feit dat er geen bewijzen zijn gevonden, is geconstateerd dat er geen seksueel misbruik heeft plaatsgevonden. Dat is het.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Iemand moet het verzonnen hebben. Wie heeft er motief en gelegenheid? Etc.
Dat klopt. Maar waar komt het idee dan vandaan dat er wel iets gebeurd is?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:39 schreef bzl. het volgende:
[..]
Nee. Misschien niet, misschien wel. Ik ga niet speculeren/beschuldigen en het staat nergens. Nogmaals: op basis van het feit dat er geen bewijzen zijn gevonden, is geconstateerd dat er geen seksueel misbruik heeft plaatsgevonden. Dat is het.
Een onjuiste veronderstelling dat het verhaal van één kind waar is. die andere 5? schrijf ik toe aan suggestieve vraagstelling door de ouders.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waar komt het idee dan vandaan dat er wel iets gebeurd is?
Van het kind met allerlei details en seksueel afwijkend gedrag, luister het filmpje nog eens. Dan zou ik ook denken dat er sowieso iets heeft plaatsgevonden.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waar komt het idee dan vandaan dat er wel iets gebeurd is?
Dan is het nog steeds een onjuiste aanname.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:42 schreef bzl. het volgende:
[..]
Van het kind met allerlei details en seksueel afwijkend gedrag, luister het filmpje nog eens. Dan zou ik ook denken dat er sowieso iets heeft plaatsgevonden.
Door de algehele agressieve, hitserige sfeer van onredelijkheid van de "mob" met name vertegenwoordigt door meerdere hysterische schreeuwers ... of wilde je zeggen dat de rest zich gedecideerd distantieerde van dat gekrijs en gebrul, kom op zeg.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ok prima. Er stonden 3 asocialen en tokkies te schreeuwen. Waarom komt het over als lynchmob?
Schei toch uit met je gebagatelliseer op grond van dat ene filmpje en het drietal scheeuwlelijkerds dat daar wordt getoond. De agressie droop eraf.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wat heeft groepsdruk er mee te maken? Kijk het filmpje maar. Er lopen op verschillende momenten 2 mannen en 1 vrouw te schreeuwen en te bedreigen. Andere mensen proberen ze weer te kalmeren. Niks engs aan.
Zucht.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds een onjuiste aanname.
aan·na·me (de; v(m); meervoud: aannames, aannamen) 1 veronderstelling
ver·on·der·stel·ling (de; v; meervoud: veronderstellingen) 1 hetgeen men als waar aanneemt
'hetgeen' is hier onjuist, daaruit volgt dat de aanname gebaseerd is op iets wat niet waar is, dus is de aanname onjuist.
Das onzin. Heb net even gekeken t/m minuut 1 en ik zie één man tot nu toe agressief bewegen, verder staat en praat iedereen erg rustig juist. In ieder geval niet agressief, dat zijn er dus wel een paar.quote:Op maandag 15 juli 2013 17:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit met je gebagatelliseer op grond van dat ene filmpje en het drietal scheeuwlelijkerds dat daar wordt getoond. De agressie droop eraf.
gewoon toegeven en veroordelen zonder klacht of bewijsquote:Om de gemoederen te bedaren is de betrokken juf nu tijdelijk niet op de school aanwezig, al is er voorlopig nog geen officiële klacht ingediend bij de politie.
Wat snap je niet aan wat je gewoon in de op kunt lezen:quote:Op maandag 15 juli 2013 17:51 schreef bzl. het volgende:
[..]
Das onzin. Heb net even gekeken t/m minuut 1 en ik zie één man tot nu toe agressief bewegen, verder staat en praat iedereen erg rustig juist. In ieder geval niet agressief, dat zijn er dus wel een paar.
Ah, het zijn er welgeteld 4 en er staan echt heel wat mensen. En één enge vrouw die echt uit haar dak ging werd tegengehouden door 6 mensen. Maar ja, tuig hoor.
Ja nee, zeer duidelijk agressief. Vooral dat vrouwtje met het piepstemmetje en het zware Belgische accentquote:Op maandag 15 juli 2013 17:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Schei toch uit met je gebagatelliseer op grond van dat ene filmpje en het drietal scheeuwlelijkerds dat daar wordt getoond. De agressie droop eraf.
Ja,je kunt het wel blijven ontkennen omdat het toevallig allochtonen betreft (ja, je kwam er tenslotte niet voor niets mee, waar het hart vol van is ..... ), maar het blijven gewoon asociale tokkies!quote:Op maandag 15 juli 2013 18:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja nee, zeer duidelijk agressief. Vooral dat vrouwtje met het piepstemmetje en het zware Belgische accent
Er zaten tokkies tussen ja. Maar 'ze' zijn niet allemaal tokkies omdat ze daar op hun kinderen staan wachten.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja,je kunt het wel blijven ontkennen omdat het toevallig allochtonen betreft (ja, je kwam er tenslotte niet voor niets mee, waar het hart vol van is ..... ), maar het blijven gewoon asociale tokkies!
Heh, je hebt het over het filmpje en dat de agressie ervan afdroop. Nu ineens richt je je op de tekst en begrijp ik 't niet volgens jou. Ik spreek je gewoon tegen op basis van 't filmpje. Onzin dat de agressie er vanaf druipt, das bij vier mensen zo. De rest is toch echt rustig.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan wat je gewoon in de op kunt lezen:
De politie moest tussenbeide komen en omwille van de sfeer van conflict, verbaal geweld en bedreigingen in en rond de school, is er voorlopig geen normaal lessenverloop meer mogelijk.
Waar heb ik het over het filmpje. Leer eerst maar eens echt lezen! Ik zal je een beetje op weg helpen, het filmpje werd specifiek door Peunage ter sprake gebracht.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:09 schreef bzl. het volgende:
[..]
Heh, je hebt het over het filmpje en dat de agressie ervan afdroop. Nu ineens richt je je op de tekst en begrijp ik 't niet volgens jou. Ik spreek je gewoon tegen op basis van 't filmpje. Onzin dat de agressie er vanaf druipt, das bij vier mensen zo. De rest is toch echt rustig.
De agressie droop er vanaf is toch weer gebaseerd op het filmpje? Waar anders op? Het geschreven bericht?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:48 schreef Jian het volgende:
[..]
keken we hetzelfde filmpje?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:18 schreef bzl. het volgende:
[..]
De agressie droop er vanaf is toch weer gebaseerd op het filmpje? Waar anders op? Het geschreven bericht?
En als ik dan in de aangehaalde quote juist verwijs naar het beperktheid van de beelden van dat ene filmpje dan haal jij juist dat aan om te beargumenteren dat mijn mening slechts daarop is gebaseerd!? Nogmaals,wat snap je allemaal niet? En los van het feit dat de gebeurtenissen uitgebreid in het nieuws zijn geweest in beeld en geschrift, probeer je met je opmerking "waar anders op" nu te zeggen dat je uit geschreven berichten geen sfeer kan destilleren ofzo?quote:Op maandag 15 juli 2013 18:18 schreef bzl. het volgende:
[..]
De agressie droop er vanaf is toch weer gebaseerd op het filmpje? Waar anders op? Het geschreven bericht?
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven waar 't dan vanaf droop, jammer, hoor. Het gaat erom dat jij simpelweg zegt dat de agressie er vanaf druipt en daarvoor praat over het filmpje, dan ga ik logischerwijs er vanuit dat je doelt op het filmpje. En dat is simpelweg onzin. Bovendien: als je het baseert op de tekst is het ook onzin. Tenzij je erbij was.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:30 schreef Jian het volgende:
[..]
En als ik dan in de aangehaalde quote juist verwijs naar het beperktheid van de beelden van dat ene filmpje dan haal jij juist dat aan om te beargumenteren dat mijn mening slechts daarop is gebaseerd!? Nogmaals,wat snap je allemaal niet? En los van het feit dat de gebeurtenissen uitgebreid in het nieuws zijn geweest in beeld en geschrift, probeer je met je opmerking "waar anders op" nu te zeggen dat je uit geschreven berichten geen sfeer kan destilleren ofzo?
watquote:Op maandag 15 juli 2013 18:42 schreef bzl. het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven waar 't dan vanaf droop, jammer, hoor. Het gaat erom dat jij simpelweg zegt dat de agressie er vanaf druipt en daarvoor praat over het filmpje, dan ga ik logischerwijs er vanuit dat je doelt op het filmpje. En dat is simpelweg onzin. Bovendien: als je het baseert op de tekst is het ook onzin. Tenzij je erbij was.
Nee, ik kan niet zeggen op basis van een tekst dat de agressie er vanaf droop, ik weet namelijk niet wát er specifiek is voorgevallen dat de politie moest komen, ik was er niet bij. Misschien was 'de rest' wel rustig (zoals op 't filmpje) en was er één persoon die volledig door 't lint ging.
Ik weet niet, ik vul die dingen niet zo snel in. Ik 'oordeel' gewoonweg op basis van wat ik lees en zie. En jij moet niet zo onnozel en simpel doen. Je oordeelt op basis van je eigen fantasie met je 'agressie droop er vanaf' en 'het zijn allemaal asociale tokkies'.
Laten we het er maar op houden dan ik niet erg onder de indruk ben van je lees- en beoordelingsvermogen.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:42 schreef bzl. het volgende:
Ik 'oordeel' gewoonweg op basis van wat ik lees en zie.
quote:Op maandag 15 juli 2013 18:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wat
ben jij een van die boze moeders ofzo?
Best een goed punt, eigenlijk.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die ouders eigenlijk geweldig goed geintegreerd. Ze doen immers zelfs mee met de opgeklopte pedofielen hetze van dit moment.
Hoe meer ingeburgerd wil je het hebben?
Ik ook niet echt. Ik heb het idee dat bzl. ziet/leest wat ze zelf wil lezen en er zo een heel eigen verhaal van maakt.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dan ik niet erg onder de indruk ben van je lees- en beoordelingsvermogen.
Hier ben ik het heel erg mee eens.quote:
Nee, we oordelen hier op basis van informatie beschikbaar is, bijvoorbeeld omdat media erover hebben bericht. Het is namelijk ondoenlijk om zelf uitvoerig veldonderzoek te gaan doen bij elk nieuwsfeit dat zich aandient.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:42 schreef bzl. het volgende:
Ik weet niet, ik vul die dingen niet zo snel in. Ik 'oordeel' gewoonweg op basis van wat ik lees en zie. En jij moet niet zo onnozel en simpel doen. Je oordeelt op basis van je eigen fantasie met je 'agressie droop er vanaf' en 'het zijn allemaal asociale tokkies'.
Volledig mee eens.quote:Op maandag 15 juli 2013 18:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dan ik niet erg onder de indruk ben van je lees- en beoordelingsvermogen.
En dat moeten we dan maar normaal vinden of tolereren? Het is wangedrag van volwassen mensen van wie we verantwoordelijkheidsgevoel zouden mogen verwachten. Maar ze konden even lekker de radicale moslim uithangen en lekker ageren tegen de westerse samenleving. Zie de eerdere bronnen die ik heb aangedragen.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
(...) Kindje gaat een beetje fantaseren, vertelt vervolgens een verhaal aan mamma - opgegroeid in een cultuur waar 'seks' zowat de grootste doodzonde is die je kan bedenken - en bij mamma slaan er een paar stoppen door, vertelt dit aan andere leden van 'de gemeenschap' en vervolgens hebben die ouders hun kinderen verbaal doorgezaagd en met suggestieve vraagstelling te horen gekregen wat ze 'wilden' horen. Dan blijkt het ook nog eens te gaan om heethoofden met een geringe opleiding, en hoppa, daar is je heksenjacht.
Hopelijk wordt overgegaan tot strafrechtelijke vervolging van dat hysterische wijf en wordt ze verantwoordelijk gehouden voor de verspreide laster en de noodgedwongen vroegtijdige sluiting van de school.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:16 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Maar uiteraard moet de rol van die ene dame eens goed onderzocht worden.
Arme lerares. Lijkt me traumatisch om zoiets mee te moeten maken. Ik hoop dat ze goed wordt opgevangen, en - als blijkt dat die hysterische dame inderdaad bewust laster heeft verspreid en daardoor dus vervolgd kan worden - een fikse schadevergoeding ontvangt.
Daarom dat de reactie mbt tot de ethniciteit er eentje van not that shit again is en de meeste kritiek op de overtrokken reacties zelf geleverd wordt. Maar de usual suspects zijn alweer gearriveerd en hebben alweer geprobeerd dit met de race card trekken te overtroeven.quote:Op maandag 15 juli 2013 19:06 schreef Hexagon het volgende:
Ik vind die ouders eigenlijk geweldig goed geintegreerd. Ze doen immers zelfs mee met de opgeklopte pedofielen hetze van dit moment.
Hoe meer ingeburgerd wil je het hebben?
Ik denk dat het nu wel echt duidelijk is vanwaar de wind waait.quote:Najat Mejdoubi, de moeder die als eerste aan de alarmbel trok in het verhaal van vermeend kindermisbruik in de Kielse school De Blokkendoos, was lid van Sharia Sisters. Dat is een organisatie die parallel liep met Sharia4Belgium. Zij stapte als eerste het politiebureau op het Kiel binnen om een klacht in te dienen tegen een leerkracht van de kleuterschool van haar vierjarig zoontje.
“Sisters4Sharia was een vrouwenorganisatie die werd aangestuurd vanuit Sharia4Belgium”, vertelt een gerechtelijke bron. “Ze bestond voor een deel uit vrouwen van leden van Sharia4Belgium, maar er waren ook andere vrouwen bij. Ze kregen elke woensdag les in hetzelfde lokaal in de Dambruggestraat als waar Sharia4Belgium haar bijeenkomsten organiseerde. "Het is duidelijk dat het om een bijzonder extremistisch clubje gaat.”
Gecoördineerd?
Dat de hysterie rond de vermeende feiten in De Blokkendoos gecoördineerd werd vanuit een of andere organisatie, is niet bewezen. “Wat er in De Blokkendoos gebeurd is, past wel perfect in de strategie die Sharia4Belgium in het verleden heeft toegepast”, zegt de bron bij het gerecht.
“We zagen hetzelfe fenomeen als bij het niqab-incident in Molenbeek vorig jaar. Een aantal extremisten probeerde het probleem met De Blokkendoos toen te gebruiken om de rest van de gemeenschap op te zetten tegen alles wat niet-moslim was.”
Alhoewel aan de schoolpoort van De Blokkendoos luid werd geprotesteerd, sloeg de vonk niet over naar de rest van de Antwerpse moslimgemeenschap. De oproerkraaiers zijn niet geslaagd in hun opzet. En dat is vooral de verdienste van de moslimgemeenschap zelf.”
Najat Mejdoubi houdt vol dat haar kind wel degelijk is aangerand en wil niet antwoorden op de vragen over het lidmaatschap bij Sisters4Sharia.
http://www.gva.be/regio-a(...)haria-sisters-2.aspx
Credits waar ze op hun plaats zijn dan.quote:Alhoewel aan de schoolpoort van De Blokkendoos luid werd geprotesteerd, sloeg de vonk niet over naar de rest van de Antwerpse moslimgemeenschap. De oproerkraaiers zijn niet geslaagd in hun opzet. En dat is vooral de verdienste van de moslimgemeenschap zelf.”
Als werkelijk blijkt dat het leeuwendeel van de moslimgemeenschap zich niet heeft laten ophitsen en het hoofd koel liet, dan is het wangedrag toe te schrijven aan een kleine groep extremisten. En dan valt dat dus nog wel mee.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:06 schreef ReplaR het volgende:
Wederom een clash of cultures, ook in dit topic...
Totaal hysterisch gaan doen bij het minste vermoeden van kindermisbruik lijkt me anders prima te passen in onze joods-christelijke traditie.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:06 schreef ReplaR het volgende:
Wederom een clash of cultures, ook in dit topic...
100 puntenquote:Op dinsdag 16 juli 2013 10:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Credits waar ze op hun plaats zijn dan.![]()
Verder lijkt het me zaak om dergelijke extremisten met pek en veren het land uit te trappen. En niet te zachtzinnig graag.
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de gemene deler binnen onze traditie is dat mensen de gevoeligheid van de kwestie aanvoelen. En dat ze de belangen van het kind (privacy, rust) over het algemeen zwaarder wegen dan het uiten van woede richting een verdachte pedofiel. Ik kan me bijvoorbeeld niks herinneren van schuimbekkende ouders voor de deur van het Hofnarretje, toen eind 2010 de misbruikzaak van Robert M naar buiten kwam; jij wel?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Totaal hysterisch gaan doen bij het minste vermoeden van kindermisbruik lijkt me anders prima te passen in onze joods-christelijke traditie.
Ik kan me wel Pekelders clownspakken, anatomisch correcte bolderkarpoppen en omsingelen van huizen van (vermeende) pedofielen herinneren, terwijl het maken van foto's ook al meteen 'monsterlijk' is.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de gemene deler binnen onze traditie is dat mensen de gevoeligheid van de kwestie aanvoelen. En dat ze de belangen van het kind (privacy, rust) zwaarder wegen dan het uiten van woede richting een verdachte pedofiel. Ik kan me bijvoorbeeld niks herinneren van schuimbekkende ouders voor de deur van het Hofnarretje, toen eind 2010 de misbruikzaak van Robert M naar buiten kwam; jij wel?
Joh doe niet zo interessant want je weet er weer zoals zo vaak geen kloten vanaf, in islamitische landen is kindermisbruik aan de orde van de dag net zoals huiselijk geweld, uithuwelijken en incest. Dat het onder gelovigen onbespreekbaar is, is van een andere orde.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Totaal hysterisch gaan doen bij het minste vermoeden van kindermisbruik lijkt me anders prima te passen in onze joods-christelijke traditie.
Slechte vergelijking. Robert M was aangehouden. Hij was toen al niet meer werkzaam toen de ouders het te horen kregen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:04 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat denk ik dus niet. Ik denk dat de gemene deler binnen onze traditie is dat mensen de gevoeligheid van de kwestie aanvoelen. En dat ze de belangen van het kind (privacy, rust) over het algemeen zwaarder wegen dan het uiten van woede richting een verdachte pedofiel. Ik kan me bijvoorbeeld niks herinneren van schuimbekkende ouders voor de deur van het Hofnarretje, toen eind 2010 de misbruikzaak van Robert M naar buiten kwam; jij wel?
En hoe weerspreekt dat mijn stelling?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Joh doe niet zo interessant want je weet er weer zoals zo vaak geen kloten vanaf, in islamitische landen is kindermisbruik aan de orde van de dag net zoals huiselijk geweld, uithuwelijken en incest. Dat het onder gelovigen onbespreekbaar is, is van een andere orde.
Jaren 70 gemist?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
Er bestaat niet zoiets als moslimcultuur, maar dat terzijde.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:39 schreef nolamoetblijven het volgende:
Sommige culturen zijn een beetje raar, dat weten we inmiddels wel.
Van sommige culturen, waaronder de moslims, kunnen vaak overmatig en niet reeel reageren.
Dit terwijl kinderen vaak op jonge leeftijd al met seks te maken hebben én op hun 13e bijvoorbeeld worden uitgehuwelijkt. Ik snap die gespeelde commotie dan ook niet zo.
uiteindelijk stoeien ze veel en hadden ze 'gezelligheid' met een achteroom, en dan de juf de schuld geven, schaamcultuurtjequote:Op vrijdag 21 juni 2013 15:43 schreef Cerbiatto het volgende:
[..]
Ja, dat is dus weer een ander kind. En een ander kind had een schram in z'n nek en zei dat de juf hem daar had gegrepen (en dus wordt er gezegd dat er sprake was van wurging). Ben echt benieuwd wat er naar voren komt. Lijkt mij niet best al met al.
Als je al aankomt met hullie doen het ook zet je je zelf voor lul. Ten overvloede, kindermisbruik komt overal ter wereld voor of je hebt enorme oogkleppen op of behoorlijke ervaring met pedofiele aan de joodse/christelijke inclusief islamitische kant dat je je zo ongelooflijk betweterig opstelt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 16:11 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En hoe weerspreekt dat mijn stelling?
Wat een agressie ineens.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:06 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als je al aankomt met hullie doen het ook zet je je zelf voor lul. Ten overvloede, kindermisbruik komt overal ter wereld voor of je hebt enorme oogkleppen op of behoorlijke ervaring met pedofiele aan de joodse/christelijke inclusief islamitische kant dat je je zo ongelooflijk betweterig opstelt.
Waaruit precies leid jij af dat ik beweer dat kindermisbruik in andere culturen niet of minder voorkomt?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Totaal hysterisch gaan doen bij het minste vermoeden van kindermisbruik lijkt me...
De ouders kunnen nog in beroep gaan, maar voor die juf is het een hel geweest, baan kwijt en 2 jaar verder voor er een uitspraak is.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |