morgen misschienquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef JamFlava het volgende:
Is het loon al gestort?
Ik heb nog altijd rond de 40 euro tegoed van PostNL doordat ze een nieuw contract voor minder uren een maand te vroeg lieten ingaan, terwijl ik niet ging verlengen.
Loop er nu al 3 maanden achteraan te bellen
Bij settings kan je aantal posts per pagina instellen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:13 schreef ophaling10 het volgende:
wat is het topic gauw dicht?meestal na een pag of 13
Bij mij wordt ook wel eens alles op één pagina gegooid. Gaat vanzelf overquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef ophaling10 het volgende:
ja ik heb er zelf niets aan veranderd
Volgens mij zijn het er altijd 7, hoor! Bij mij iig wel.quote:
Bij mij ook maar ik moest dat zelf aanpassen van 25 post per pagina naar 50.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het er altijd 7, hoor! Bij mij iig wel.
Ja hoor, rond die tijd ben ik net terug van een wandeling met de hond en ga daarna zelden of nooit terug naar bed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:17 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Peter kan best blijven opstaan om half 6 of zo. De ochtendstond heeft goud in de mond!
Egoïstequote:Op donderdag 20 juni 2013 20:45 schreef superkimmi het volgende:
jeej! eindelijk een topic geopend én mijn naam erbij gezet
Bij mij staat het er nu al op * I AM RICH *...voor eventjes dan hèquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:23 schreef JamFlava het volgende:
Is het loon al gestort?
Ik heb nog altijd rond de 40 euro tegoed van PostNL doordat ze een nieuw contract voor minder uren een maand te vroeg lieten ingaan, terwijl ik niet ging verlengen.
Loop er nu al 3 maanden achteraan te bellen
Dat durf ik niet te zeggen. Heb zelf de situatie(nog) niet meegemaakt dus dat weet ik niet.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:12 schreef KatrienDuck het volgende:
@ Dudor: nog even een vraag over de afspiegeling. Contractduur en zo wordt dus ook meegenomen in de beslissing wie er overcompleet wordt verklaard. Maar WIE neemt/nemen die beslissing eigenlijk, en worden de TC's ook geraadpleegd hierover?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 05:45 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Bij mij staat het er nu al op * I AM RICH *...voor eventjes dan hè![]()
[ afbeelding ]
Ik zou me voor kunnen stellen dat de TC's iemand die ook volop meedraait met voorsorteren niet graag kwijt willen raken. En er kunnen nog zoveel andere redenen zijn om iemand graag in het team te houden.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 09:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat durf ik niet te zeggen. Heb zelf de situatie(nog) niet meegemaakt dus dat weet ik niet.
Mooi zo! Een leuk team, dat scheelt een hoop! Waar zit je? Ik zit in Assen.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:00 schreef Watisditnuweer het volgende:
KatrienDuck: voorbereiden bevalt goed! Het werk is goed te doen en ik zit in een leuk team!
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:00 schreef Watisditnuweer het volgende:
KatrienDuck: voorbereiden bevalt goed! Het werk is goed te doen en ik zit in een leuk team!
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 12:05 schreef Watisditnuweer het volgende:
[..]Dit is de samenvatting van mijn leven
quote:Meerderheid Tweede Kamer voor afschaffing maandagbezorging
Op 20 juni besprak de Tweede Kamer het voorstel van Minister Kamp om de maandagbezorging af te schaffen per 1 januari 2014. Een meerderheid is vóór. Er is nog geen besluit genomen maar we zijn ons wel al aan het voorbereiden.
Het besluit over de wijziging van de postwet, waardoor we per 1 januari 2014 niet meer op maandag post hoeven te bezorgen, staat voor dinsdag 25 juni op de agenda bij de Tweede Kamer. Daarna moet de wet nog worden goedgekeurd door de Eerste Kamer. In het wetsvoorstel staat wel dat we op maandag rouwpost en medische spoedzendingen moeten blijven bezorgen.
Als alles doorgaat, zal er wel het één en ander veranderen. We zijn druk bezig nieuwe processen te ontwerpen. We bereiden ook een adviesaanvraag voor. Het is de bedoeling dat we de aanvraag begin juli indienen. We zullen je dan nader informeren. Op 17 juli aanstaande overleggen we met de ondernemingsraad over de adviesaanvraag.
Dat is nog niet het grootste probleem, want is er wel genoeg werk op de zaterdag? Want nu werkt iedere zaterdag maar de helft van alle fulltimers. Als je straks elke zaterdag met het dubbele aantal staat is er onvoldoende werk.quote:Op vrijdag 21 juni 2013 18:00 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
slecht nieuws ,de za wordt dan ook wel verplicht,tot genoegen(niet dus) van vele collega's
het wordt weer net als gister zo natquote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:58 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
Hier gaat het juist vanmiddag veel regenen:( En dan loop ik 2 wijken. Hopen dat de hoeveelheid meevalt.
Ik word echt depressief van al die verhalen van mensen die wel ander werk vindenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 05:36 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Vandaag zal ik aan mijn TC, als die aanwezig is, mededelen dat er een grote kans is dat volgende week of de eerste week van juli mijn laatste werkweek zal zijn.
Hopelijk gaat dit zonder 'slag of stoot'
Mijn collega, waar ik goed mee kan opschieten, begint dus ook rond deze periode met een nieuwe baan. Dit is puur toeval en de baan is al helemaal in een andere richting.
hier was het alleen 's ochtends wat aan het miezeren.. dus als dat zou kunnen! xDquote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:04 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het wordt weer net als gister zo nat
Ik ookquote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik word echt depressief van al die verhalen van mensen die wel ander werk vinden
Vandaag is mijn laatste werkdag en dan heb ik 2 weken vrij maar ik heb niet eens geld om iets leuks te gaan doen. Ik heb ondertussen echt spijt dat ik 5 jaar geleden niet gewoon wat verder heb gekeken voor ander werk.
Ik ben in ieder geval blij voor jou dat je nu (waarschijnlijk) iets anders hebt gevonden. Nu maar hopen dat je TC het je ook gunt en niet gaat lopen zieken.
Een afwijzing is al heel wat! Ik denk dat je zelf ook al vaak genoeg hebt meegemaakt dat je helemaal niks te horen kreeg.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:10 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik ook
Een kennis van mij (werkt ook bij PostNL) heeft bijvoorbeeld ook werk gevonden. Ik heb besloten om toch ook maar actiever op zoek te gaan naar ander werk. Vorige keer kreeg ik totaal afwijzingen. Ben benieuwd of het nu weer zoveel worden.
Ja, maar dit is in 2011 geweest, dus al even geledenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:13 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Een afwijzing is al heel wat! Ik denk dat je zelf ook al vaak genoeg hebt meegemaakt dat je helemaal niks te horen kreeg.
Ik kan hier de laatste tijd helemaal niks meer vinden waarvoor ik ook maar enigszins in aanmerking kom.
Bedankt voor het medelevenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:13 schreef superkimmi het volgende:
ik leef ook altijd echt mee met jullie.. Dat ik het zelf gebruik voor een extraatje betekend niet dat ik niet doorheb wat een postnl-leventje betekent voor de gemiddelde collega
slimme actie, een goeie meld niks en gaat onvewachts langs,quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef superkimmi het volgende:
krijgen we net een smsje van een van onze tc's (via algemeen nummer, weet niet wie):
'Ik ga vandaag langs bij enkele depots. Zorg ervoor dat het netjes is en dat alle post uit de blauwe map ook wordt meegenomen. Als ik ergens losse post vindt, heb je een probleem.'
Gezellig
Moet je niet worden hoor.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:06 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik word echt depressief van al die verhalen van mensen die wel ander werk vinden
Vandaag is mijn laatste werkdag en dan heb ik 2 weken vrij maar ik heb niet eens geld om iets leuks te gaan doen. Ik heb ondertussen echt spijt dat ik 5 jaar geleden niet gewoon wat verder heb gekeken voor ander werk.
Ik ben in ieder geval blij voor jou dat je nu (waarschijnlijk) iets anders hebt gevonden. Nu maar hopen dat je TC het je ook gunt en niet gaat lopen zieken.
'heb je een probleem'..quote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef superkimmi het volgende:
krijgen we net een smsje van een van onze tc's (via algemeen nummer, weet niet wie):
'Ik ga vandaag langs bij enkele depots. Zorg ervoor dat het netjes is en dat alle post uit de blauwe map ook wordt meegenomen. Als ik ergens losse post vindt, heb je een probleem.'
Gezellig
de post begin steeds meer een baan voor buitenlanders te worden,quote:Op zaterdag 22 juni 2013 09:36 schreef Herfstblad het volgende:
Herkenbaar. Zo ben ik ook bij de post terecht gekomen. Met de intentie: Als er iets beter langskomt, ben ik weg.
Alleen ik heb een tijdelijk contract en het is de vraag of het wel verlengd wordt in november. Al hoorde ik wel van mijn tc dat er een aantal mensen op onze vestiging weggaan (ook rond de KNJ), dus de kans is er wel.
Ik zou niet weten waarmee ik voor mezelf zou moeten beginnen en discipline ervoor, dus nee, is niet mijn cup of tea, denk ik.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de post begin steeds meer een baan voor buitenlanders te worden,
en veel gezeik, en veeleisend en weinig betalen aan mensen.
Ook aan jou de vraag is er geen mogelijkheid iets voor jezelf te beginnen?
De tijd die je er aan besteed is een investering voor jezelf,dus nooit weggegooid.
schrijfster is ook een zelfstandig beroep,en je moet er aanleg voor hebben.(voor mezelf vind ik het niets)quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:11 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarmee ik voor mezelf zou moeten beginnen en discipline ervoor, dus nee, is niet mijn cup of tea, denk ik.
Wie weet als mijn verhalen bestsellers worden
Die stickers worden geplakt als mensen verhuisd zijn en hun adres nog steeds niet aangepast hebben of dat het adres gewoon niet bestaand is, terwijl mensen bijvoorbeeld op een ander huisnummer in dezelfde straat wonen.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:43 schreef V__L_N het volgende:
Ik kwam vandaag een interessante sticker tegen. Had hem nog nooit gezien: verzoek aanpassing adressering.
Waar worden die geplakt? Heel opvallend was ook het grote Tnt-post logo onderop de sticker
Ik plak ze inderdaad ook wel eens wanneer ik vaker post tegenkom in een wijk waarbij de postcode keer op keer fout is. Ik heb in mijn eigen wijk een adres die bij een bepaald bedrijf verkeerde gegevens heeft doorgegeven waardoor die post steeds in iemand anders' wijk terecht komt en dus vertraging oploopt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:43 schreef V__L_N het volgende:
Ik kwam vandaag een interessante sticker tegen. Had hem nog nooit gezien: verzoek aanpassing adressering.
Waar worden die geplakt? Heel opvallend was ook het grote Tnt-post logo onderop de sticker
Moeten ze hier doen. Hier komt iedere keer 's middags de nagekomen post voor de ochtendwijkenquote:Op zaterdag 22 juni 2013 10:42 schreef superkimmi het volgende:
Gezellig
Die hebben zeker dan niets beters te doen?!?quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:16 schreef superkimmi het volgende:
'Vrienden neemt ze mee om ze te laten zien dat het zwaar en verantwoordelijk werk is.'
Serieus?
Inderdaad, mafketels dat het soms zijn...quote:Op zaterdag 22 juni 2013 12:52 schreef peter2671 het volgende:
[..]
'heb je een probleem'..
Klinkt als een dreigement waar op ik persoonlijk juist de losse post zou laten liggen
Absoluutquote:Op zaterdag 22 juni 2013 20:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
schrijfster is ook een zelfstandig beroep,en je moet er aanleg voor hebben.(voor mezelf vind ik het niets)
zie J.K.Rowling van armoe naar iets moois
Waarschijnlijk een beginner!quote:Op zondag 23 juni 2013 09:18 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
nog even over de bundeldikte trouwens. Heb nu echt een sorteerder die elk vakje in de kast apart stiekt. Hoeveel er ook in zat. Heb een straat van 60 huizen bestaande uit 5 bundeltjes. En ook nu het niet zo veel is maakt hij dan ook 5 bundeltjes. Alle 5 samen waren ongeveer 10 cm.. kun je nagaan xD
Hartstikke mooi voor je Peter en nu maar hopen dat het goed bevalt.quote:Op zondag 23 juni 2013 07:55 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Ik kijk al uit naar mijn nieuwe baan![]()
En dat ik al langer weg wilde bij PostNL speelt natuurlijk ook mee.
Het werk opzich is bij PostNL prima te doen, alleen het beleid,de voorwaarden en de regeltjes breken het gewoon, voor mij, af.
En ik ben best een meegaand persoon, anders was ik al lang gestopt en was het tussen de TC en mij al flink uit de hand gelopen![]()
Jammer dat PostNL zo het personeel demotiveert.
En dan nog dat stukje propaganda om het allemaal beter te doen lijken dan dat het is.
Ik snap best wel dat het op meer plekken minder gaat, maar je houdt op deze manier niet alleen de klant en het personeel voor de gek, maar ook jezelf.
Ik heb op deze manier nog geen enkele werkgever getroffen, en ook de uitzendburo's zijn aardig op de hoogte van de praktijken van PostNL merk ik wel wat weer resulteert dat ze er weinig mensen naar toe kunnen/willen sturen.
Geen natrap naar PostNL, maar deze gedachtes had ik al van af zowat het begin.
Verstand op nul en er aan denken dat je van je loontje extra boodschappen kan halen
Niet gezien, maar van manager binnen postnl naar pbz neem ik aan dat je bedoeld?quote:Op zondag 23 juni 2013 12:18 schreef ophaling10 het volgende:
iemand de Ad van gisteren gelezen?
stukje van een collega uit Zeeland, van manager naar pbz
kan het morgen wel even inscannen en hier een url naar toe verwijzen.
Ja die leuke ploeg hebben wij ook en is een reden dat ik ben gebleven en heb volgehoudenquote:Op zondag 23 juni 2013 09:51 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Hartstikke mooi voor je Peter en nu maar hopen dat het goed bevalt.
Wij zijn gewoon met een heel leuke ploeg, dat maakt veel goed en hebben ook 2 prima TC's. Dat scheelt ook een hoop!
Lekkere schoentjes Vixen! Die doc. Martens schoenen zijn erg stug en hard, ik kan daar absoluut niet op lopen. Als ik postbezorger zou zijn, zou ik voor de winter een paar goede halfhoge wandelschoenen kopen, die zitten ook heel lekker en zijn soepel. Ik heb ook heel snel blaren en kapotte voeten, en op die wandelschoenen kan ik echt uren lopen. Je doet ze een keer aan en wilt ze nooit meer uitdoen!quote:Op zondag 23 juni 2013 18:49 schreef VixenFromHell het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe werkschoentjeseigenlijk hardloopschoenen maar goed
Heb nu ook een paar van zulke, enige paar schoenen waarbij ik echt totaal geen last krijg van mijn voeten als ik langer dan een uurtje of 2 moet werken. Maar ondertussen wel aan vervanging toe
Alleen in de winter soms Doc Martens ivm sneeuw en gladheid. Al krijg ik daar snel blaren van omdat ik ze niet vaak genoeg aan heb... heel gauw last vanlastig hoor, schoenen!
@ Peter: Mooi! Klinkt goed allemaal
Ik ben beginner en heb de orders gekregen om het zo te doen!quote:Op zondag 23 juni 2013 09:18 schreef superkimmi het volgende:
goedemorgen!
nog even over de bundeldikte trouwens. Heb nu echt een sorteerder die elk vakje in de kast apart stiekt. Hoeveel er ook in zat. Heb een straat van 60 huizen bestaande uit 5 bundeltjes. En ook nu het niet zo veel is maakt hij dan ook 5 bundeltjes. Alle 5 samen waren ongeveer 10 cm.. kun je nagaan xD
Ik voeg alleen vakken samen als ik een wijk voorbereid die ik ken en waarvan ik weet wat er bij elkaar kan. Er is niets zo vervelend als een wijk lopen waarbij de voorbereider op goed geluk vakken bij elkaar heeft gedaan zonder te weten hoe de looprondjes zijn, zodat je op straat weer bundels moet gaan splitsen of stukken straat kwijt bent en dan weer in bundels moet gaan graven of het daar misschien tussen zit.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:56 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Ik heb een aantal jaar geleden te horen gekregen dat ik elk vakje apart moet afbundelen, anders kan de postbezorger in de war raken. Voorheen voegde ik altijd bij elkaar horende straten en looprondjes bij elkaar tot een dikke bundel.
quote:Op zondag 23 juni 2013 22:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
Veel succes met je nieuwe baan Peter2671!![]()
Kan nu wel hard 'ja' roepen, maar geen ideequote:Blijf je het hier wel volgen op termijn of niet?
Ik kan je bij dat laatste vertellen dat als wij dat niet doen, we op onze donder krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik voeg alleen vakken samen als ik een wijk voorbereid die ik ken en waarvan ik weet wat er bij elkaar kan. Er is niets zo vervelend als een wijk lopen waarbij de voorbereider op goed geluk vakken bij elkaar heeft gedaan zonder te weten hoe de looprondjes zijn, zodat je op straat weer bundels moet gaan splitsen of stukken straat kwijt bent en dan weer in bundels moet gaan graven of het daar misschien tussen zit.
Maar als ik per vakje afbundel terwijl het weinig post is, doe ik maar 1 elastiek er om, anders krijg je verkreukelde post. Ik heb zelfs al eens gezien dat mensen, wanneer er maar 1 brief in een vakje lag, om die ene brief nog een elastiek gingen doen.
Klopt, ik snap ook wel dat een voorbereider die mijn wijk niet kent niet snapt dat ik van tulpstraat 1, in 1x doorloop naar sintjosephstraat 17 t/m 1, daar naar sintjosephstraat 2 ga en dan verder met tulpstraat 2 t/m 16..quote:Op maandag 24 juni 2013 00:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik voeg alleen vakken samen als ik een wijk voorbereid die ik ken en waarvan ik weet wat er bij elkaar kan. Er is niets zo vervelend als een wijk lopen waarbij de voorbereider op goed geluk vakken bij elkaar heeft gedaan zonder te weten hoe de looprondjes zijn, zodat je op straat weer bundels moet gaan splitsen of stukken straat kwijt bent en dan weer in bundels moet gaan graven of het daar misschien tussen zit.
Maar als ik per vakje afbundel terwijl het weinig post is, doe ik maar 1 elastiek er om, anders krijg je verkreukelde post. Ik heb zelfs al eens gezien dat mensen, wanneer er maar 1 brief in een vakje lag, om die ene brief nog een elastiek gingen doen.
quote:Op maandag 24 juni 2013 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Krijg je toeslag als je om 6 uur in de ochtend begint?
neen.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ligt eraan wat je voor contract hebt.quote:Op maandag 24 juni 2013 11:07 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Dat laatste wil ik ook nog wel eens doen, omdat er hier nog wel eens wat bezorgers gewoon niet geloven dat er maar 1 brief is voor het rondje, en die gaan vervolgens de hele tas door hengsten op zoek naar een 'fout' xD.quote:Op maandag 24 juni 2013 00:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zaterdagbestellerscontract voor gemiddeld 4 uurquote:
dan is er geen toeslag. Ik kan het weten, want ik ben wel eens om 6 uur begonnenquote:Op maandag 24 juni 2013 12:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Zaterdagbestellerscontract voor gemiddeld 4 uur
Ah jammer !quote:Op maandag 24 juni 2013 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan is er geen toeslag. Ik kan het weten, want ik ben wel eens om 6 uur begonnen
Alleen pakketjes/enveloppen(bol.com type) die niet 'plat' op de voorgaande bundels passen ivm de lengte/breedte bedoel ik, geen briefpost aan de zijkantquote:Op maandag 24 juni 2013 10:59 schreef Peterselieman het volgende:
zou misschien wel moeten, maar dat doe ik vaak alleen om te zien bij welke bundel de tas begint. Losse post aan de zijkant zie je gewoon niet, tenzij je eerst alles over de kop haalt.
Bij losse post hangt het van de situatie af wat ik doe. vooral als je een wijk goed kent kun je het vaak handig erbij stoppen. En anders is het bovenop in de eerste tas.
Begin wekelijks om 6u op zaterdag en heb er inderdaad nog nooit van gehoord.quote:Op maandag 24 juni 2013 12:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan is er geen toeslag. Ik kan het weten, want ik ben wel eens om 6 uur begonnen
Nou ben ik wel benieuwd of de manier die mij geleerd is ook als vervelend wordt ervaren..quote:Op maandag 24 juni 2013 00:18 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat is het nut van een elastiekje om 1 losse brief? Wat beoogt dat elastiek dan bij elkaar te houden? Dat is hetzelfde als een nietje doen door 1 enkel A4-tje!quote:Op maandag 24 juni 2013 05:23 schreef peter2671 het volgende:
Goedemorgen
[..]
[..]
Kan nu wel hard 'ja' roepen, maar geen idee
[..]
Ik kan je bij dat laatste vertellen dat als wij dat niet doen, we op onze donder krijgen.
Meestal pak/zoek ik voor 1 stuk, dunne elastiekjes.
Nog ff! Ik begin gewoon bij tas 1! Ik loop af en toe een bedrijvenpark waar op piekdagen soms meer dan 10 tassen voor zijn. Dan ga ik echt niet eerst alle tien tassen openmaken (en loodjes er af halen!) en doorspitten op zoek naar losse post en pakjes.quote:Volgens mij moet een bezorger sowieso alle tassen nazien op losse post/pakketjes eer te lopen toch?
Die optie is niet aan mij. Ik zit in de voorbereiding. Er is ons verteld dat de postbode alle tassen voor aanvang moet nakijken, daarom ook soms losse post die niet bij die tas hoort erbij.quote:Op maandag 24 juni 2013 17:30 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat is het nut van een elastiekje om 1 losse brief? Wat beoogt dat elastiek dan bij elkaar te houden? Dat is hetzelfde als een nietje doen door 1 enkel A4-tje!
[..]
Zodat het niet als losse post wordt gezien, maar daadwerkelijk bij een straat/wijk hoort.
Ik maak die regels niet en als ik daar elke keer op mijn donder zou gaan krijgen van de TC met dezelfde discussie zoals jij nu hebt(ik heb dit ook aangekaart en kreeg het antwoord die ik nu geef), kies ik maar voor een elastiekje
Nog ff! Ik begin gewoon bij tas 1! Ik loop af en toe een bedrijvenpark waar op piekdagen soms meer dan 10 tassen voor zijn. Dan ga ik echt niet eerst alle tien tassen openmaken (en loodjes er af halen!) en doorspitten op zoek naar losse post en pakjes.
Pakjes moesten bij ons bij de wijk in dezelfde tas, en mogen niet apart of allemaal bovenop gedaan worden.quote:Pakjes moeten bovenop de betreffende bundel. Als dat niet past vanwege formaat of hoeveelheid, maak je een aparte tas met pakjes. Losse post moet tezamen met het bezorgrapport in de eerste tas.
Dit is, bij ons in elk geval, de juiste werkwijze.
Hebben wij dezelfde TC?quote:Op maandag 24 juni 2013 18:30 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Tsja... Mijn TC is net zo.... Slecht in communicatie, goed in het volgen van regeltjes en als er van die regeltjes afgestapt wordt ontploft ie... Ook moet alles volgens de planning gaan, hij heeft heel veel moeite met veranderingen en afwijkingen in de planning en in de dagelijkse gang van zaken.
Hij kan al helemaal slecht tegen tegenspraak of het voeren van een beargumenteerd gesprek / discussie. Hij geeft jou de opdracht en loopt weg en daar moet je het maar mee doen...
Wat zijn jullie allemaal braaf en volgzaam! Ik doe het nog steeds op mijn eigen manier, inclusief piramidezetten. Da's voor de postbezorgers alleen maar fijn, dus die klagen niet. Ja, als de TC over mijn schouder staat mee te loeren wil ik nog wel even schijnheilig 1 vakje volgens de "optivo" methode zetten, maar zodra íe weg is ga ik weer op de oude voet verder.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:14 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Die optie is niet aan mij. Ik zit in de voorbereiding. Er is ons verteld dat de postbode alle tassen voor aanvang moet nakijken, daarom ook soms losse post die niet bij die tas hoort erbij.
Misschien wel zijn tweelingbroer.quote:
Naar mijn idee is piramidezetten is zelfs sneller als je veel post hebt. Meestal onthoud ik wel welke groot poststuk voor welk nummer is. Vervolgens hoef je de kleine post hier alleen maar voor te gooien.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat zijn jullie allemaal braaf en volgzaam! Ik doe het nog steeds op mijn eigen manier, inclusief piramidezetten. Da's voor de postbezorgers alleen maar fijn, dus die klagen niet. Ja, als de TC over mijn schouder staat mee te loeren wil ik nog wel even schijnheilig 1 vakje volgens de "optivo" methode zetten, maar zodra íe weg is ga ik weer op de oude voet verder.
jup. Is bij het bezorgen echt ideaalquote:Op maandag 24 juni 2013 22:41 schreef Watisditnuweer het volgende:
Wat is piramidezetten? Dat je de grote enveloppen/tijdschriften achter de kleinere post zet?
Haha, dat deed ik ook weleens maar nu niet meer. Ik kon soms ook niet geloven hoe weinig post er was voor een straat!quote:Op maandag 24 juni 2013 12:21 schreef Schaap35 het volgende:
[..]
Dat laatste wil ik ook nog wel eens doen, omdat er hier nog wel eens wat bezorgers gewoon niet geloven dat er maar 1 brief is voor het rondje, en die gaan vervolgens de hele tas door hengsten op zoek naar een 'fout' xD.
Op die manier heb ik ook altijd voorbereid toen ik nog niet alleen maar bestelde. Makkelijker, ook voor degene die voorbereidt vind ik!quote:Op maandag 24 juni 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jup. Is bij het bezorgen echt ideaal
BULLSHIT!!!quote:Op maandag 24 juni 2013 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat zijn jullie allemaal braaf en volgzaam!
Ik praat ook soms Chinees tegen mijn TC zodat ie weet dat het lijkt alsof we in een dwangarbeidersfabriek werken..vind ie niet zo leuk en krijg dan weer een betoog van:..blahblablahdieblah...iets...ik luister er eigenlijk al niet meer naar en negeer hetquote:Op maandag 24 juni 2013 22:57 schreef Atmosphere82 het volgende:
Wat een dwangmatig gedoe trouwens m.b.t. die regels voor het voorbereiden zeg Peter2671 en Ikwilookevenwatzeggen!Echt erg tegenwoordig zeg...
Minderquote:Dikke pech gehad vanavond trouwens. Ik fietste naar mijn oma om op bezoek te gaan. Op de terugweg ging de trapper zomaar vanuit het niets kapot. Ook nog eens de trapper van de fiets die ik voornamelijk voor de bezorging gebruik (met mand). Ik weet nog niet of ik morgen moet werken maar ik hoop het nu haast niet, anders moet ik een andere fiets gebruiken. En die kunnen er minder goed tegen. Dat wordt weer een dure reparatie!
Er zijn er meer van? ..NNNNNNNNNNNNEeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 24 juni 2013 20:52 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Misschien wel zijn tweelingbroer.
Nou rustig maar, wat een geschreeuw zo vroeg in de morgen. Ik zeg nergens dat jullie massaal moeten protesteren, maar het gaat me meer om het idee van "als de TC het zegt, dan doen we het zo". Ik ga niet vaak met mijn TC in discussie, want dat win je toch niet, hoewel mijn TC volgens mij de redelijkheid en billijkheid zelve is vergeleken met die kampcommandant van jullie.quote:
Hier gebeurt het niet meer omdat het niet mag. Ik heb ook geen idee van wie het niet meer mag. Ik weet wel dat het strontvervelend is wanneer je dus weer zo'n klein geval hebt zitten achter de grote post.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 06:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Mogguh!
Piramidezetten doe ik ook nog altijd. Ook niets van gehoord dat dit niet mag. Vorige week nog iemand ingewerkt en die heb ik het ook geleerd.
O shit ,ik heb wel es de sorteerder bedankt voor piramide zetten op t bezorgrapport!quote:Op maandag 24 juni 2013 18:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat zijn jullie allemaal braaf en volgzaam! Ik doe het nog steeds op mijn eigen manier, inclusief piramidezetten. Da's voor de postbezorgers alleen maar fijn, dus die klagen niet. Ja, als de TC over mijn schouder staat mee te loeren wil ik nog wel even schijnheilig 1 vakje volgens de "optivo" methode zetten, maar zodra íe weg is ga ik weer op de oude voet verder.
kan me best voorstellen dat ze willen staken, want de zzp'ers die voor PostNL werken worden flink uitgeknepenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:58 schreef dud0r het volgende:
http://m.at5.nl/artikelen(...)vestiging-sloterdijk
Dit.. gruwelijk irritant. Tegenwoordig trouwens ook vaak de tijdschriften en zo met de open kant boven, ook vervelendquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gebeurt het niet meer omdat het niet mag. Ik heb ook geen idee van wie het niet meer mag. Ik weet wel dat het strontvervelend is wanneer je dus weer zo'n klein geval hebt zitten achter de grote post.
Maar er wordt hier ook in zijn geheel niet meer gecontroleerd op fouten in de bundels. Dat kost teveel tijd voor de voorbereiders. Maar als een pbz daardoor een kwartier langer bezig is maakt het niet uit.
Mijn welgemeende excuses..Mag ik nu uit de hoek komen ?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou rustig maar, wat een geschreeuw zo vroeg in de morgen.
Idemquote:Ik zeg nergens dat jullie massaal moeten protesteren, maar het gaat me meer om het idee van "als de TC het zegt, dan doen we het zo". Ik ga niet vaak met mijn TC in discussie, want dat win je toch niet, hoewel mijn TC volgens mij de redelijkheid en billijkheid zelve is vergeleken met die kampcommandant van jullie.
Het is ook niet zo dat ik heel ostentatief de regels ga zitten overtreden, maar als ik ergens het nut niet van inzie en mijn eigen manier beter vind, doe ik het gewoon zo. Tegen de TC zeg ik A en dan doe ik gewoon B. Niet constant ageren tegen het management, gewoon ja en amen zeggen, en vervolgens gewoon weer op de oude voet verder gaan.
Precies wat ik bedoel...maar dan zonder de BULLSHITquote:En zolang de TC mij niet de hele dag op de vingers gaat staan kijken of de tassen gaat omkeren is dat een prima methode. Daar heeft onze TC helemaal geen tijd voor, want hij moet nog andere teams aansturen. En zolang ik snel genoeg werk en de postbezorgers niet klagen over sorteerfouten heeft hij ook geen enkele motivatie om dat te doen. Sterker nog: Omdat ik heel flexibel ben en overal kan voorbereiden (en lopen) zal mijn TC wel gek zijn om mij tegen zich in het harnas te jagen.
Klopt. Dat kost allemaal tijd en wordt doorgeschoven, dus vraag ik mij af...is dat nu ook de mentaliteit!?: doorschuiven net zolang dat het bij de laatste uitvoerder(postbode/bezorger) komt en die de schuld geven omdat die het niet haalt?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gebeurt het niet meer omdat het niet mag. Ik heb ook geen idee van wie het niet meer mag. Ik weet wel dat het strontvervelend is wanneer je dus weer zo'n klein geval hebt zitten achter de grote post.
Maar er wordt hier ook in zijn geheel niet meer gecontroleerd op fouten in de bundels. Dat kost teveel tijd voor de voorbereiders. Maar als een pbz daardoor een kwartier langer bezig is maakt het niet uit.
En dat is nu juist wat men 'op uit is'. Doe het niet, staat niet leuk op je getuigschrift!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
In het dagelijks leven had die van mij allang een klap voor z'n kop gekregen. Al kwam het niet van mij, dan wel van andere collega's die hard zwoegen voor hun inkomen en uitgekafferd worden als een kampcommandant.
Dat is waar. Hijzelf heeft uiteindelijk de meeste last van z'n eigen gedrag. De extra stress en druk die het oplevert en mogelijke gezondheidsklachten ( die van ons is over de 50, het lijkt me niet gezond om op die leeftijd je nog zo ontzettend kwaad te maken ) zijn voor z'n eigen rekening. Daarnaast, als hij zo'n slecht vertrouwen heeft in de werknemers, lijkt het me dat hij zo paranoïde als de pest is. Telkens opletten of er niet het minste of geringste fout gaat, continu een persoonlijk verhaal ervan maken. Erg gezond is het niet allemaal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:17 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Tot mijn verbazing heb ik al een vervanger gekregen terwijl ik officieel nog niet eens weg ga/ben.
Die maar in geleerd en samen de wijken gedaan.
Aardige jongen. Zoon van een TC aldaar
[..]
En dat is nu juist wat men 'op uit is'. Doe het niet, staat niet leuk op je getuigschrift!
Vergelijk het met een ettertje dat het bloed onder je nagels vandaan haalt, en als je dan een keer terugblaft deze gaat huilen bij mama en het zo brengt dat hij het lieverdje is en jij de boosdoener.
Slaan moet je al helemaal niet doen(hoewel ik mij al vaak genoeg...vandaag ook weer...gruwelijk moet inhouden. De gedachte dat ik mij altijd eigenlijk moet rotlachen om zijn druktemakerij maakt het voor mij plezieriger
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat is waar. Hijzelf heeft uiteindelijk de meeste last van z'n eigen gedrag. De extra stress en druk die het oplevert en mogelijke gezondheidsklachten ( die van ons is over de 50, het lijkt me niet gezond om op die leeftijd je nog zo ontzettend kwaad te maken ) zijn voor z'n eigen rekening. Daarnaast, als hij zo'n slecht vertrouwen heeft in de werknemers, lijkt het me dat hij zo paranoïde als de pest is. Telkens opletten of er niet het minste of geringste fout gaat, continu een persoonlijk verhaal ervan maken. Erg gezond is het niet allemaal.
quote:Trouwens.. Als het zoontje van een andere TC jou plek overneemt, kan die mooi als doorgeefluik fungeren en kunnen eventueel andere leidinggevenden ( zijn vader ) erop worden geattendeerd dat er bij jou een leidinggevende in de 2e wereldoorlog is blijven hangen.
dat komt omdat ze jan en alleman aantrekken,als je buiten loopt is dat het ergste wat er is,en je werkt voor 2 en krijgt voor een halve betaald en minus 20% nu alquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
Pakketservice hier in de buurt staakt. Bijna iedereen vind het geweldig, de rumoer breid zich ook al verder uit. Hoorde al zeggen dat als pakket z'n zin krijgt... Dat wel reden kan zijn voor sortering om ook te gaan protesteren ivm hun te strakke tijden.
Vandaag had ik een sorteerder die er niks van had gebakken. Bundels niet gestiekt, veel te dikke bundels en bundels vast gemept aan de zijkant van de tassen. Overal fouten in... Hele wijk verprutst, zo jammer dat.
Actie! Actie!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
Pakketservice hier in de buurt staakt. Bijna iedereen vind het geweldig, de rumoer breid zich ook al verder uit. Hoorde al zeggen dat als pakket z'n zin krijgt... Dat wel reden kan zijn voor sortering om ook te gaan protesteren ivm hun te strakke tijden.
Vandaag had ik een sorteerder die er niks van had gebakken. Bundels niet gestiekt, veel te dikke bundels en bundels vast gemept aan de zijkant van de tassen. Overal fouten in... Hele wijk verprutst, zo jammer dat.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:53 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Misschien maar beter ook voor je. Als je zo al deze negatieve berichten doorleest.
ze tellen alles bij elkaar,en dan ben je richting de 42-46% kwijtaan belasting(gewoon oplichterij je eigen geld)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef peter2671 het volgende:
Zoals ik heb begrepen worden mijn nog openstaande vakantie-uren volgende maand uitbetaald ivm ontslag.
Dit zullen er denk ik ±40 zijn.
Gaat daar dan nog zoveel extra belasting van af?
Thanks.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze tellen alles bij elkaar,en dan ben je richting de 42-46% kwijtaan belasting(gewoon oplichterij je eigen geld)
40 keer 9 brt= 360 je mag blij zijn met een 244 netto
Het valt me dat er veel meer medeleven is als het gaat om de pakketbezorgers. Daar hebben ze allemaal medelijden mee, terwijl je de reacties bij berichten over postbezorgers bijna standaard negatief zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:03 schreef ophaling10 het volgende:
en de reactie's
http://www.nujij.nl/econo(...)-neer.23771362.lynkx
Dat kwartier waar ik het over had was ook niet letterlijkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:36 schreef lololo het volgende:
Wat dat piramidezetten ed betreft: ik doe het ook niet meer. Kan ook niet anders als ik nog in de buurt van de scenariotijden wil komen.In de bezorging vind ik het overigens best meevallen met de 'last' die je er van hebt. Het is vooral even wennen maar om nu te zeggen dat het me een kwartier extra kost, neuh...
Maar rekening houden met waar het handig is voor de postbezorger om de nabrengtassen te beginnen of de adressen waar een pakje voor is te markeren dmv een omgedraaide envelop etc etc, ik doe het niet meer dus. Als de machine weer eens een gele kaart uitgespuugd heeft en ik zie het niet en er blijft een vak over aan het eind: schaduwbundel en in de tas.
Het is echt in een zo snel mogelijk tempo tassen volstorten geworden. Leuk is het niet maar ik houd me er wel aan en eerlijk is eerlijk: ik ben ook een heel stuk sneller klaar per wijk nu (niet dat ik de scenariotijden haal doorgaans). Alleen weet ik zeker dat het buiten voor oponthoud zorgt en dat het de kwaliteit niet ten goede komt. Maar goed, ik ben ondertussen zo ver dat ik dat mijn probleem niet meer vind.
Als er tijdens de voorbereiding een fout is gemaakt betekent dat niet automatisch datquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:49 schreef Rafierafie het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij ook niet meer interesseert als er een sorteerfout zit waardoor ik een aantal straten terug moet lopen. Als er in de voorbereiding geen moeite meer gedaan wordt of mag worden gedaan, waarom zouden de bezorgers dan wel de halve wijk door moeten gaan om alsnog een brief ergens te bezorgen?
Nou, elkaars fouten herstellen? Het is vooral zo dat de bezorgers de fouten van de voorbereiders herstellen, en niet zozeer vice versa.quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:07 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als er tijdens de voorbereiding een fout is gemaakt betekent dat niet automatisch dat
de voorbereiding geen moeite heeft gedaan.
Mensen maken nu eenmaal fouten, ook als ze hun best doen.
Tot op zekere hoogte is het helemaal niet zo gek als collega's elkaars fouten
herstellen.
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:20 schreef peter2671 het volgende:
@Kramerica-Industries: ik kan mij voorstellen dat je zo gefrustreerd bent om fouten die worden gemaakt door de voorbereiding(kan ik mij heel goed voorstellen), maar zoals ik al aangaf..de fouten worden 'naar beneden' geschoven, en vanuit daar weer 'naar boven'.. Officieel!! mogen wij o.a. geen fouten herstellen en ook de volgorde van de sorteermachine zoals wij het binnenkrijgen veranderen om alleen maar de tijd te halen
Ik heb zelf af en toe post gezet door een genie, die krijgt het voor elkaar van een straat waar de nummering 1,2,3,4,5 etc is toch nog op te splitsen in even en oneven... Hoe doe je dat per ongeluk? er is niet eens een vakje voor in de kast!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.
Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Als er fouten van de sorteermachine in zit, scherm ik idd daarmee, zijn het onoplettende fouten door mijzelf, scherm ik niet met eerstgenoemde, maar met de fout zoals ik het heb gemaakt/gedaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.
Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Gelezenquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:
http://www.nujij.nl/econo(...)g-uit.23783339.lynkx
Reactie 34.
Ai... en ik geloof direct dat het nog waar is ook!
nu de rest nog 2 weken langquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
de staking bij de pakketdienst breidt zich uit. Ook in Amsterdam-Noord en Katwijk wordt er nu gestaakt.
staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:
http://www.nujij.nl/econo(...)g-uit.23783339.lynkx
Reactie 34.
Ai... en ik geloof direct dat het nog waar is ook!
Dan moeten ze hun protest verplaatsen naar het binnenhof. Er is geen enkele werkgever die alle verdwenen aftrekposten en voordelen gaat compenseren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)
niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...
zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketjequote:Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
nog een met reactie's :
http://www.at5.nl/artikel(...)vestiging-sloterdijk
Als ik nou een mooie berekening zou zien van wat er overblijft van die 87 cent. Nu zegt zo'n bedrag me niet zoveel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketje
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Een kennis bij pakket zegt dat ie 1,40 per pakket krijgt en dat ze hem nu 1,14 bieden.
Maar je hoort zoveel verschillende bedragen... Vraag me af of iedereen wel het zelfde betaald krijgt,
Klopt ja. Heb ik ook gezien. En dat het bedrag wat je voor het 2e pakket op hetzelfde adres kreeg gigantisch naar beneden ging. Kon bij een grote wijk zo 10.000 euro in het jaar schelen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?
Kan best zijn dat je in stedelijke gebieden minder krijgt omdat de afstanden tussen de adressen korter zijn dan bij routes die meer op het platteland liggen.
En dat soort vakken/straten leveren dus problemen op als er iemand achter de kast zit die de wijk niet uit zijn hoofd kent. Wat dus steeds vaker voorkomt. Ik ken ook vrijwel niks meer uit mijn hoofd sinds de GEO en zijn strapatsen en heb ook geen zin meer om er moeite voor te doen ook totdat alle wijken weer enigszins fatsoenlijk staan. Iets waar we nog lang op moeten wachten denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je je helemaal het gollieschompes werkt en alles 100% mee zit kan ik het nét halen, somsquote:Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Dat is ook niet eventjes zomaar een béétje minderquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Een kennis bij pakket zegt dat ie 1,40 per pakket krijgt en dat ze hem nu 1,14 bieden.
Maar je hoort zoveel verschillende bedragen... Vraag me af of iedereen wel het zelfde betaald krijgt,
Zo doe ik het dus ook.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:21 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, elkaars fouten herstellen? Het is vooral zo dat de bezorgers de fouten van de voorbereiders herstellen, en niet zozeer vice versa.
Iedereen maakt wel eens een foutje, maar het wordt in de voorbereiding steeds bonter. En dan heb ik het niet alleen over beginners, maar zelfs bij ervaren krachten lijkt het wel alsof Alzheimer voortijdig zijn intrede heeft gedaan: plaatwerk voor de ene straat tussen HSM-post van de andere straat (en dan niet 1 brief, maar gewoon een hele bundel lang), of ineens het verschil tussen even en oneven niet weten. En dat zijn dan postbodes die hier al 30 jaar o.i.d. werken.
Teruglopen doe ik dus ook niet meer (behalve voor rouwkaarten), het gaat zo de tweelingbus weer in (ongestickerd: die sticker is feitelijk alleen nodig als het een fout van de sorteermachine is door een verkeerd geschreven of gelezen code). Als het echt te bont wordt bel ik de TC en schrijf ik een half uur extra om de fouten te herstellen.
uhuh en zie dan de straten maar eens allemaal te vinden als je het gebied niet helemaal kentquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:48 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Bij ons krijg je een kaartje mee en een uitleg waar het eerste adres is en daar moet je je reet maar mee redden.
klopt. Las net een stukje dat ze individueel afspraken proberen te maken om zo de stakers uiteen te drijven. Eén chauffeur kun je nog wel vervangen, maar als bijvoorbeeld vijftig chauffeurs zich verenigen wordt het een ander verhaal en kun je als bezorgers veel meer afdwingen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:10 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Klopt ja. Heb ik ook gezien. En dat het bedrag wat je voor het 2e pakket op hetzelfde adres kreeg gigantisch naar beneden ging. Kon bij een grote wijk zo 10.000 euro in het jaar schelen.
1 van de vele dingen die theoretisch niet worden meegerekend.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef lololo het volgende:
Wat ik me overigens afvraag: zou je extra tijd krijgen voor verhuisservices in je wijk? Lijkt me dat daar toch wel enige rekening mee gehouden zou moeten worden. Dat zal dan wel weer volgens een gemiddelde standaardtijd gaan die in de praktijk of te veel of te weinig is maar toch.
vroeger kregen ze die 1,40 ppakket dus 10 pakketten op een adres is 14, en nu al heb je 40 pakketten op een adres dan krijg je maar 1,40, gewoon ernstigquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?
Kan best zijn dat je in stedelijke gebieden minder krijgt omdat de afstanden tussen de adressen korter zijn dan bij routes die meer op het platteland liggen.
Wordt toch weer verrekend bij je aangifte, en maakt derhalve geen fluit uit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef peter2671 het volgende:
Zoals ik heb begrepen worden mijn nog openstaande vakantie-uren volgende maand uitbetaald ivm ontslag.
Dit zullen er denk ik ±40 zijn.
Gaat daar dan nog zoveel extra belasting van af?
die kun je bij een pakje boter in de supermarkt krijgen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef peter2671 het volgende:
Er wordt zoveel omzeilt daar dat de hoge mannen aldaar allemaal een vaarbewijs moesten halen...
Als er nog helemaal geen verbetering in zit, zou ik er wel even naar laten kijken. Sterkte ermee!quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:54 schreef gridjuh het volgende:
ikke is niet blij
Ik heb al 2 dagen als ik loop kramp/stekende pijn in het gewricht van mijn grote teen....
Ik twijfel of ik hiermee naar huisarts ga...baal er gewoon van
die is pakketten aan het rondbrengenquote:Op donderdag 27 juni 2013 05:11 schreef peter2671 het volgende:
IK mis mijn 'mogguh-maatje'...Dud0r...waar ben je...je...je...je....
Goedemorgen allen
Ik kan het mentaal niet aan dat je KatrienDuck en mij zo in de steek laat dus heb ik afstand genomen van dit topic.quote:Op donderdag 27 juni 2013 05:11 schreef peter2671 het volgende:
IK mis mijn 'mogguh-maatje'...Dud0r...waar ben je...je...je...je....
Goedemorgen allen
Gezien de hoeveelheid pakket chauffeurs hier op de nullijn ligt kan niemand je hier een duidelijk antwoord op geven.quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:31 schreef YokiKater het volgende:
Hallo medewerkers van PostNL![]()
Ik woon in de omgeving van Amsterdam dus mijn, overigens geweldige, pakketbezorger is gisteren niet langs geweest met mijn pakketjes. Vind ik niet erg, ik heb veel respect voor de staking en begrijp het volkomen.
Nu staat er op track&trace dat mijn pakketjes vandaag komen, maar ik lees ook over pakketbezorgers die naar Den Haag gaan. Is er kans dat mijn pakketjes vandaag bezorgd worden of moet ik nog even wachten?
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven zodat ik mijn dagplanning kan aanpassen.
Alvast bedankt. .
Ok bedankt, het was het proberen waardquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:53 schreef dud0r het volgende:
[..]
Gezien de hoeveelheid pakket chauffeurs hier op de nullijn ligt kan niemand je hier een duidelijk antwoord op geven.
Logisch toch. Als de prijzen voor het verzenden van pakketten dan ook omlaag zou gaan tenminste.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:42 schreef superkimmi het volgende:
ik las trouwens dat postnl de tarieven voor de pakketjes zo laag houden omdat er steeds MEER mensen pakketjes bestellen. Euh, en de postzegel omhoog omdat er steeds MINDER post wordt verstuurd?
beetje dubbel tellen he..
Alleen dat doen ze nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Logisch toch. Als de prijzen voor het verzenden van pakketten dan ook omlaag zou gaan tenminste.
als ik dit zo lees komt er voorlopig helemaal nietsquote:Op donderdag 27 juni 2013 08:31 schreef YokiKater het volgende:
Hallo medewerkers van PostNL![]()
Ik woon in de omgeving van Amsterdam dus mijn, overigens geweldige, pakketbezorger is gisteren niet langs geweest met mijn pakketjes. Vind ik niet erg, ik heb veel respect voor de staking en begrijp het volkomen.
Nu staat er op track&trace dat mijn pakketjes vandaag komen, maar ik lees ook over pakketbezorgers die naar Den Haag gaan. Is er kans dat mijn pakketjes vandaag bezorgd worden of moet ik nog even wachten?
Ik hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven zodat ik mijn dagplanning kan aanpassen.
Alvast bedankt. .
Het is gewoon zo krom als een hoepel, eerst gebruikt de post jarenlang het argument "minder post, dus kosten per poststuk stijgen" om te snijden in de arbeidsvoorwaarden van postbodes. Nu gebruiken ze de omgekeerde situatie "meer pakjes, dus kosten per pakje omlaag" om te snijden in de "arbeidsvoorwaarden" van de pakketchauffeursquote:Op donderdag 27 juni 2013 09:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Logisch toch. Als de prijzen voor het verzenden van pakketten dan ook omlaag zou gaan tenminste.
niet aan beginnen. De cash die het oplevert is leuk, maar bedenk wel dat het besmet werk is dat je verricht en dat het de verhoudingen nog meer op scherp zet.quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:55 schreef Geneziz het volgende:
Krijg ik net een mailtje van mijn VBG vestiging of er mensen zijn die op zondag pakketten in de regio Amsterdam en of IJmuiden willen wegbrengen, inclusief postbezorgers en zaterdagmedewerkers. Oh en het leukste is nog eventueel met eigen auto.. Ze beginnen nu toch wel bang te worden.
Uiteraard ga ik daar niet aan beginnenquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet aan beginnen. De cash die het oplevert is leuk, maar bedenk wel dat het besmet werk is dat je verricht en dat het de verhoudingen nog meer op scherp zet.
Moet ik nog langer wachten op m'n China bestellingquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:42 schreef V__L_N het volgende:
Ik zou er maar van uit gaan dat er vandaag niks uitgaat. Tenminste als je in de volgende postcode gebieden woont:
Postcodegebied: 1041-2134
Postcodegebied: 1011-1127
Postcodegebied: 2260-2694
Postcodegebied: 1441-1567
Postcodegebied: 2144-2597
Postcodegebied: 3400-4199
http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/staking.aspx
Niet iedereen staakt maar het merendeels wel.
mooi zoquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:57 schreef Geneziz het volgende:
[..]
Uiteraard ga ik daar niet aan beginnenHopelijk denkt wel iedereen er zo over.
Ik zit even uit te hijgen thuis, wat een lading: De meeste wijken waren ook nog eens een uur te laat op het depot. De Kampioen zat er hier gelukkig niet bij, wel oa Villa d'Arte, waar het halve dorp hier op geabonneerd lijkt te zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat was het VEEL vandaag zeg! Kampioenen waren er ook weer bij!
denk niet dat het veel zal opleveren want dan zou iedereen alleen dat maar doen,quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet aan beginnen. De cash die het oplevert is leuk, maar bedenk wel dat het besmet werk is dat je verricht en dat het de verhoudingen nog meer op scherp zet.
ja dat was het zeker met hun 25% aftrek sporen ze wel of nietquote:Op donderdag 27 juni 2013 14:06 schreef KatrienDuck het volgende:
Wat was het VEEL vandaag zeg! Kampioenen waren er ook weer bij!
er staat in de brief dat je het normale uurloon uitbetaald krijgtquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
denk niet dat het veel zal opleveren want dan zou iedereen alleen dat maar doen,
ipv van die andere zooi
dat is van die oplichtersbende uit Diemen(18% rente)quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zit even uit te hijgen thuis, wat een lading: De meeste wijken waren ook nog eens een uur te laat op het depot. De Kampioen zat er hier gelukkig niet bij, wel oa Villa d'Arte, waar het halve dorp hier op geabonneerd lijkt te zijn.
mogen ze eerst meer gaan betalen aan de mensen,als je in 3 dagen met dat miezerige beetje wordt afgescheept dan komt er geen hond,buiten dit alles dan heb je nog meer dan nu,de dagen zullen er uit gaan zien als vandaagquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:04 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/523(...)3-keer-per-week.html
En daar gaan we hoor. Ik zei het al, als ze het voor elkaar krijgen om de maandag gratis en voor niets ten koste van de medewerkers eraf te krijgen, dan gaan ze direct door voor de rest van de dagen. Eerst de woensdag en de vrijdag weg, dan gaat de zaterdag eraf. Dan vervalt de donderdag en daarna mag je nog één keer per week je post ophalen in een garagebox tijdens kantooruren.
de vvd meot eerst z n eigen teringzooi eens gaan opruimen,door hun zijn er heel veel mensen naar de kloten,en bedrijvenquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:11 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Zo blijft er uiteindelijk niet veel over nee...
De vvd loopt weer eens wat te ver vooruit op de zaak.
ik kom daar niet voor en zeker niet op zondagquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er staat in de brief dat je het normale uurloon uitbetaald krijgt
Ja, maar, ja. Het geld moet wel rollen natuurlijk. Aldus Diederik en Mark.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de vvd meot eerst z n eigen teringzooi eens gaan opruimen,door hun zijn er heel veel mensen naar de kloten,en bedrijven
mja, voor de helft zou ik het ook wel een dagje willen doen, mits het geen besmet werk is en ik zelf verder geen onkosten er aan hebquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik kom daar niet voor en zeker niet op zondag
buiten dat je de stakers naait ben je gek om op zo voor 7 euro te gaan werken,
als je het wilt moet het dik 30 netto p/u opleveren anders heeft het geen zin
die 3400 is eraf gehaald die kreeg wroegingquote:Op donderdag 27 juni 2013 12:59 schreef dud0r het volgende:
[..]
Moet ik nog langer wachten op m'n China bestelling
Er stond bij dat je het bij voorkeur met je eigen auto moest gaan doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, voor de helft zou ik het ook wel een dagje willen doen, mits het geen besmet werk is en ik zelf verder geen onkosten er aan heb
je hebt helemaal gelijkquote:Op donderdag 27 juni 2013 16:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Er stond bij dat je het bij voorkeur met je eigen auto moest gaan doen.
Voor 7 euro per uur.
Op een zondag.
Met besmet werk.
Wie hierop ingaat moeten ze direct het land uitzetten.
Dit illustreert ook meteen mooi waarom ik zo'n ontzettende grafhekel heb aan die VVD. "Wie stuurt er nu nog een verjaardagskaartje, dat gaat tegenwoordig toch allemaal via Whatsapp". Ga toch weg, halve gare, zeker half Nederland heeft niet eens een smartphone. En daarnaast: Wat dacht je van al die TV-gidsen, glossy's, buspakjes, rouwkaarten, trombosepost, dat zie ik voorlopig niet digitaal gaan.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:04 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/523(...)3-keer-per-week.html
En daar gaan we hoor. Ik zei het al, als ze het voor elkaar krijgen om de maandag gratis en voor niets ten koste van de medewerkers eraf te krijgen, dan gaan ze direct door voor de rest van de dagen. Eerst de woensdag en de vrijdag weg, dan gaat de zaterdag eraf. Dan vervalt de donderdag en daarna mag je nog één keer per week je post ophalen in een garagebox tijdens kantooruren.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 08:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik kan het mentaal niet aan dat je KatrienDuck en mij zo in de steek laat dus heb ik afstand genomen van dit topic.![]()
@ ophaling10 :
quote:Op donderdag 27 juni 2013 12:55 schreef Geneziz het volgende:
Krijg ik net een mailtje van mijn VBG vestiging of er mensen zijn die op zondag pakketten in de regio Amsterdam en of IJmuiden willen wegbrengen, inclusief postbezorgers en zaterdagmedewerkers. Oh en het leukste is nog eventueel met eigen auto.. Ze beginnen nu toch wel bang te worden.
Mijn laatste dag is volgende week donderdagquote:
Niet geheel onbelangrijk: alles op volgorde of zaten er weer fouten in?quote:Op donderdag 27 juni 2013 14:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik zit even uit te hijgen thuis, wat een lading: De meeste wijken waren ook nog eens een uur te laat op het depot. De Kampioen zat er hier gelukkig niet bij, wel oa Villa d'Arte, waar het halve dorp hier op geabonneerd lijkt te zijn.
voorlopig is het nog niet over,dit gaat ook heel veel klanten kosten ja als je ceo s maar heel veel blijft betalen en onderin geen ruk moet je een keer de tol betalen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 17:53 schreef V__L_N het volgende:
Hier zat de kampioen er wel bij vandaag.
Auto's van het autobedrijf zijn hier al in gebruik genomen voor de pakketten. Vervolgens waren er daardoor te weinig auto's beschikbaar om normaal naar depo's uit te rijden...
Voor de stakers in utrecht/zaandam en de kop van noord-holland zijn vervangers ingezet. Deels dus eigen auto en auto's van autobedrijf. In utrecht hebben ze als een reactie daarop geprobeerd de boel te blokkeren. Die blokkade is door de politie in opdracht van postnl opgeheven.
Van mijn pakketrijder heb ik begrepen dat als ze er vandaag niet uitkomen, ze morgen opnieuw utrecht plat gooien. Maar ook rotterdam, den haag, zaandam, wateringen, amsterdam noord gaan dan plat. Eventueel met blokkeringen (als nodig).
Vraag me af hoe ze denken een achterstand van 60.000 pakketten te gaan wegrijden zonder die jongens.
Vertragingen nu:
Postcodegebied: 1011-1080
Postcodegebied: 1117-1191
Postcodegebied: 1421-1432
Postcodegebied: 1441-1567
Postcodegebied: 1941-1991
Postcodegebied: 2011-2071
Postcodegebied: 2101-2134
Postcodegebied: 2260-2694
Postcodegebied: 2144-2597
morgen is er werk voor jequote:Op donderdag 27 juni 2013 18:03 schreef peter2671 het volgende:
Avond...WTF!?..ja tis avond...Beetje lang doorgeklust (fiets van de jongste dochter(vandalen vonden het leuk om vandeweek haar fiets te molesteren) , auto(lekkage koelslang(moeilijk bereikbaar en ook nogeens de duurste uit het koelsysteem en alleen bij de dealer te bestellen), vrouw (jajaja, dat ga ik niet vertellen
))
De jongen die ik in leer in het voorbereiden(was hier neit eens een discussie over nieuwen icm autowijk? Officieel moet ik elke bundel controleren. Ik kijk mee als ik zelf aan het voorbereiden ben..
Persoon is deze 2de dag al aardig bijdehand aan het doen terwijl ik al had gezegd: opletten...autowijk!!!! en bepaalde straatnamen die hetzelfde zijn, maar van een ander dorp.
Ja is goed...resultaat: ik ga zaterdag elke bundel controleren dus
[..]
[..]
[..]
Mijn laatste dag is volgende week donderdag
[..]
Niet geheel onbelangrijk: alles op volgorde of zaten er weer fouten in?
Lekker bezigquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:03 schreef peter2671 het volgende:
Avond...WTF!?..ja tis avond...Beetje lang doorgeklust (fiets van de jongste dochter(vandalen vonden het leuk om vandeweek haar fiets te molesteren) , auto(lekkage koelslang(moeilijk bereikbaar en ook nogeens de duurste uit het koelsysteem en alleen bij de dealer te bestellen), vrouw (jajaja, dat ga ik niet vertellen
))
en ja, ik blijf van mening dat je beginnelingen niet op autowijken moet zetten. Ze verzuipen erin en maken knullige fouten, waaronder dus zelfde straatnaam andere plaats. Soms kom je in één route drie keer dezelfde straatnaam tegen, maar telkens een andere plaats en postcode.quote:De jongen die ik in leer in het voorbereiden(was hier neit eens een discussie over nieuwen icm autowijk? Officieel moet ik elke bundel controleren. Ik kijk mee als ik zelf aan het voorbereiden ben..
Persoon is deze 2de dag al aardig bijdehand aan het doen terwijl ik al had gezegd: opletten...autowijk!!!! en bepaalde straatnamen die hetzelfde zijn, maar van een ander dorp.
Ja is goed...resultaat: ik ga zaterdag elke bundel controleren dus
echtquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:10 schreef YokiKater het volgende:
Net op het RTL nieuws hadden ze het er over dat zelfs managers gevraagd zijn om pakketten te bezorgen.
Mooi. Morgen even de vestiging bellen of het er al is.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die 3400 is eraf gehaald die kreeg wroeging
dan ben je echt wanhopig n de post staat los van pakketten(denk aan de kleding of mag dit opeens weer wel?)quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:10 schreef YokiKater het volgende:
Net op het RTL nieuws hadden ze het er over dat zelfs managers gevraagd zijn om pakketten te bezorgen.
deze info had ik van de website van hunquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:13 schreef dud0r het volgende:
[..]
Mooi. Morgen even de vestiging bellen of het er al is.
En jij denkt dat die gaan rijden?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:10 schreef YokiKater het volgende:
Daar is volgend jaar voor een groot gedeelte toch geen werk meer voor dus die hebben binnenkort tijd zat om dat te doen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:10 schreef YokiKater het volgende:
Nee hoor, ik vond het alleen opmerkelijk en het geeft ook aan hoe het bestuur met de handen in het haar zit.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En jij denkt dat die gaan rijden?
Morgen ben ik ben mijn nieuwe werkgever aan het werkquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:07 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
morgen is er werk voor jepakketten rondtoeren
Goeie zaak, laten ze maar eens over hun zonden nadenkenquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:18 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Nee hoor, ik vond het alleen opmerkelijk en het geeft ook aan hoe het bestuur met de handen in het haar zit.
Wat ga je doen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:21 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Morgen ben ik ben mijn nieuwe werkgever aan het werk
Heb het gezegd, en nu wijzen ze mij er op dat ik die fout ook maakte.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Lekker bezig
[..]
en ja, ik blijf van mening dat je beginnelingen niet op autowijken moet zetten. Ze verzuipen erin en maken knullige fouten, waaronder dus zelfde straatnaam andere plaats. Soms kom je in één route drie keer dezelfde straatnaam tegen, maar telkens een andere plaats en postcode.
ze kunnen het alvast als een stageopdracht zienquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:17 schreef dud0r het volgende:
[..]
Daar is volgend jaar voor een groot gedeelte toch geen werk meer voor dus die hebben binnenkort tijd zat om dat te doen.
Nu ben je denk ik in de war met TNT Express, dat is iets anders dan PostNL Pakketservice....quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dan ben je echt wanhopig n de post staat los van pakketten(denk aan de kleding of mag dit opeens weer wel?)
ik zie het als een geheelquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nu ben je denk ik in de war met TNT Express, dat is iets anders dan PostNL Pakketservice....
daar hebben ze een oranje bus voor uitgevonden. Mogen ze het morgen opnieuw proberenquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had trouwens bizar veel fouten vandaag. Wel 30(!) en nee, dat waren geen machinefouten.
30 dat is niks ik heb er incl handmatig gem wel 120 op een dag ook hier is de kwaliteit drastisch achteruit gegaanquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:27 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had trouwens bizar veel fouten vandaag. Wel 30(!) en nee, dat waren geen machinefouten.
Nou ja, een deel heb ik bezorgd (was vooral in de eerste 2 straten), maar de rest heb ik inderdaad in de bus gegooidquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar hebben ze een oranje bus voor uitgevonden. Mogen ze het morgen opnieuw proberen
Ik heb laatst een complete straat (ok, misschien maar 6 huizen) terug in de bus gegooid, omdat het niet goed zatquote:Op donderdag 27 juni 2013 18:57 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Nou ja, een deel heb ik bezorgd (was vooral in de eerste 2 straten), maar de rest heb ik inderdaad in de bus gegooid
a.s. zo is er mischien ook werk voor jequote:Op donderdag 27 juni 2013 20:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb laatst een complete straat (ok, misschien maar 6 huizen) terug in de bus gegooid, omdat het niet goed zat.
Oh, ik ben misschien nieuw voor jullie, maar ben al een half jaartje zaterdag bezorger
Neem wel de auto van je pa of ma mee.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
a.s. zo is er mischien ook werk voor je
quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:53 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Neem wel de auto van je pa of ma mee.
Je kunt zo verder met pakketjes bezorgen.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:06 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Wauw.. ik maak ineens lange dagen.
Te veel post.. te weinig mensen.
Pff. Echt erg af en toe.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb laatst een complete straat (ok, misschien maar 6 huizen) terug in de bus gegooid, omdat het niet goed zat.
Oh, ik ben misschien nieuw voor jullie, maar ben al een half jaartje zaterdag bezorger
Ik ben ook gestopt met 'even terug lopen' als er 1 brief verkeerd zat. Wat dat allemaal wel niet aan extra tijd kost als je dat iedere straat hebtquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:42 schreef Herfstblad het volgende:
Mij kunnen ze niet vragen, ik kan niet autorijden![]()
Ik zou het trouwens ook niet doen ook.
[..]
Pff. Echt erg af en toe.
Ik heb weleens een straat gehad waarbij ze gewoon 1, 2, 3, 4 gedaan hadden enzoStraat heeft even en oneven kanten.
Nou, dat is het dus niet, De lui die nu staken dat is PostNL Pakketservice, en die lopen in PostNL kleding, dus jouw opmerking "denk aan de kleding, of mag dit opeens weer wel?" klopt niet, want de pakketservice loopt in dezelfde kleding als wij.quote:
klopt ik was te voorbarigquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, dat is het dus niet, De lui die nu staken dat is PostNL Pakketservice, en die lopen in PostNL kleding, dus jouw opmerking "denk aan de kleding, of mag dit opeens weer wel?" klopt niet, want de pakketservice loopt in dezelfde kleding als wij.
De kleding die wij niet meer mogen dragen is die van TNT, en TNT Express heeft met het hele stakingsverhaal niets te maken.
Snappie?
Ik ben er nogquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:51 schreef ophaling10 het volgende:
voor de rest is het hier uitgestorven, de rest is zich al aan het voorbereiden op
de ochtendgroet.
quote:
Zaterdags werken op de stort..mensen aanwijzen waar ze moeten zijn met hun afval, en doordeweeks incidenteel containers van/naar verwerkingslocaties brengen.quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ben er nog![]()
En ga morgen niet groeten, tenminste niet zo vroeg.
Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar hebben ze een oranje bus voor uitgevonden. Mogen ze het morgen opnieuw proberen
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:33 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken.
Die fouten worden onder andere gemaakt doordat mensen onder tijdsdruk moeten werken.
Dat los je niet op door ze nog meer werk in de maag te splitsen.
eens! Ik besef dat machinale fouten er niet uitgehaald kunnen worden omdat het niet meer mag. Ik snap dat niet iedere sorteerder piramidezet. Ik snap ook nog wel dat sorteerders tegenwoordig de wijken niet meer kennen en sommige fouten structureel maken omdat de kast verkeerd is (die fouten haal ik er vooraf uit). Maar als ik soms 4 kampioenen na elkaar vind en daarna de rest v/d bundel en terug moet, dan is dat gewoon slordig. Ook met tijdsdruk. En als er 1x een briefje voor de begoniastraat in de dahliastraat ligt, prima, maar als dit 6x gebeurd is beter lezen toch wel nodig xDquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?
Nog even afgezien daarvan hecht ik weinig waarde aan dat tijdsdruk-verhaal, want het zijn altijd dezelfde mensen die veel fouten maken, wat je kunt zien aan de naam op het bezorgrapport. Ervaren de anderen dan geen tijdsdruk? Ook is er geen duidelijk verband tussen het aantal fouten en de drukte, zelfs op hele rustige dagen maken sommigen nog veel fouten. Ik werk zelf ook regelmatig binnen, en de grootste prutsers zijn juist NIET degenen die met een verbeten trek op hun gezicht enorm hard aan het doorwerken zijn, maar juist degenen die constant omgedraaid op hun stoel zitten. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet praten en werken tegelijk.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?
Nog even afgezien daarvan hecht ik weinig waarde aan dat tijdsdruk-verhaal, want het zijn altijd dezelfde mensen die veel fouten maken, wat je kunt zien aan de naam op het bezorgrapport. Ervaren de anderen dan geen tijdsdruk? Ook is er geen duidelijk verband tussen het aantal fouten en de drukte, zelfs op hele rustige dagen maken sommigen nog veel fouten. Ik werk zelf ook regelmatig binnen, en de grootste prutsers zijn juist NIET degenen die met een verbeten trek op hun gezicht enorm hard aan het doorwerken zijn, maar juist degenen die constant omgedraaid op hun stoel zitten. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet praten en werken tegelijk.
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef superkimmi het volgende:
eens! Ik besef dat machinale fouten er niet uitgehaald kunnen worden omdat het niet meer mag. Ik snap dat niet iedere sorteerder piramidezet. Ik snap ook nog wel dat sorteerders tegenwoordig de wijken niet meer kennen en sommige fouten structureel maken omdat de kast verkeerd is (die fouten haal ik er vooraf uit). Maar als ik soms 4 kampioenen na elkaar vind en daarna de rest v/d bundel en terug moet, dan is dat gewoon slordig. Ook met tijdsdruk. En als er 1x een briefje voor de begoniastraat in de dahliastraat ligt, prima, maar als dit 6x gebeurd is beter lezen toch wel nodig xD
Idd, en dat heb ik zelf ook eerder al aangegevenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:
- er bestaat de kans dat de volgende dag iemand anders de wijk moet voorbereiden
dan degene die de dag ervoor de fouten heeft gemaakt.
- al wordt de wijk weer voorbereid door de foutenmaker, dan heeft die waarschijnlijk
niet eens in de gaten dat er post van de vorige dag tussen zit; hij of zij leert dan
niets van de "afstraffing" en blijft gewoon prutswerk afleveren.
Als fouten niet ondubbelzinnig worden teruggekoppeld naar degene die ze maakt zal er geen verbetering optreden. Klagen (bij de foutenmaker of zijn leidinggevende), en blijven klagen als dat nodig is, levert uiteindelijk meer resultaat op dan de zaak geruisloos saboteren.
volgens mij quote je de verkeerde. Ik doe nooit post terug om de voorbereider te 'straffen'quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:
- er bestaat de kans dat de volgende dag iemand anders de wijk moet voorbereiden
- al wordt de wijk weer voorbereid door de foutenmaker, dan heeft die waarschijnlijk
niet eens in de gaten dat er post van de vorige dag tussen zit; hij of zij leert dan
Als fouten niet ondubbelzinnig worden teruggekoppeld naar degene die ze maakt zal er geen verbetering optreden. Klagen (bij de foutenmaker of zijn leidinggevende), en blijven klagen als dat nodig is, levert uiteindelijk meer resultaat op dan de zaak geruisloos saboteren.
Verder wordt door het teruggooien van post de bezorging ervan met een dag vertraagd, en dat is niet correct tegenover de afzender die rekent op tijdige aflevering en daar ook voor betaalt.
Wie heeft het over afstraffen? Ik gooi foutlopers terug de oranje bus in omdat ik er doodmoe van wordt om steeds terug te moeten lopen! Ik sta namelijk ook onder tijdsdruk, want 10 x teruglopen zit echt niet bij de looptijden inbegrepen!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Verder wordt door het teruggooien van post de bezorging ervan met een dag vertraagd, en dat is niet correct tegenover de afzender die rekent op tijdige aflevering en daar ook voor betaalt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |