abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:45:07 #151
373648 KatrienDuck
Cookie lover
pi_128268793
Goeiemorgen!
Ik ga maar eens een dagje opruimen en poetsen hier in huis!
Superkimmi, veel plezier in Walibi vandaag.

Even over het voorbereiden, ik doe dus alles, wat eigenlijk niet meer mag: piramidezetten en fouten eruit halen. Ik ga er prat op dat de bezorger met tassen op pad gaat, die lekker weglopen en geen gezeur geven. Ik weet zelf dat ik niet de snelste ben van het hele team, maar wel een van de nauwkeurigste. Op onze vorige vestiging kwam de bezorger zijn tassen altijd van het kantoor halen, vaak stonden ze nog bij mijn werkbank. En als een bezorger dan blij is dat jij zijn of haar wijk hebt voorbereid, dan geeft dat toch voldoening.
Als ik zo zou moeten werken dat het alleen nog maar om snelheid gaat en niet meer om kwaliteit van de voorbereiding, dan zou ik totaal geen lol meer hebben in mijn werk, wat ik nu nog wel heb. Dus hopelijk blijven die strenge regels hier nog even uit.
"Everybody lies..."
House M.D.
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:21:42 #152
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_128269526
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 01:07 schreef blijevis het volgende:

[..]

Als er tijdens de voorbereiding een fout is gemaakt betekent dat niet automatisch dat
de voorbereiding geen moeite heeft gedaan.
Mensen maken nu eenmaal fouten, ook als ze hun best doen.
Tot op zekere hoogte is het helemaal niet zo gek als collega's elkaars fouten
herstellen.
Nou, elkaars fouten herstellen? Het is vooral zo dat de bezorgers de fouten van de voorbereiders herstellen, en niet zozeer vice versa.

Iedereen maakt wel eens een foutje, maar het wordt in de voorbereiding steeds bonter. En dan heb ik het niet alleen over beginners, maar zelfs bij ervaren krachten lijkt het wel alsof Alzheimer voortijdig zijn intrede heeft gedaan: plaatwerk voor de ene straat tussen HSM-post van de andere straat (en dan niet 1 brief, maar gewoon een hele bundel lang), of ineens het verschil tussen even en oneven niet weten. En dat zijn dan postbodes die hier al 30 jaar o.i.d. werken.

Teruglopen doe ik dus ook niet meer (behalve voor rouwkaarten), het gaat zo de tweelingbus weer in (ongestickerd: die sticker is feitelijk alleen nodig als het een fout van de sorteermachine is door een verkeerd geschreven of gelezen code). Als het echt te bont wordt bel ik de TC en schrijf ik een half uur extra om de fouten te herstellen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:20:55 #153
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128271028
@Kramerica-Industries: ik kan mij voorstellen dat je zo gefrustreerd bent om fouten die worden gemaakt door de voorbereiding(kan ik mij heel goed voorstellen), maar zoals ik al aangaf..de fouten worden 'naar beneden' geschoven, en vanuit daar weer 'naar boven'.. Officieel! ;) ! mogen wij o.a. geen fouten herstellen en ook de volgorde van de sorteermachine zoals wij het binnenkrijgen veranderen om alleen maar de tijd te halen.Maar blijkbaar dringt het niet tot ze door dat de postbode(als laatste) daar weer de dupe van is.
Helaas zal het dan altijd tussen de voorbereiding en de postbezorgers gaan, want verder dan de TC die zich 'aan de regeltjes'wilt houden is vooral: snel en fouten voor lief nemen, als de tijd maar wordt gehaald of de sorteermachine zal het niet komen -O-
@KatrienDuck: ik hoop dat je zoals jij werkt het nog even kan volhouden want dat is tenminste inzet!
Als je idd zoals o.a. ik aan soms TE strenge regels moet gaan houden is het plezier in het werk weg...en dat is al bij velen velen en velen zo }:|
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 10:30:52 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128271327
de staking bij de pakketdienst breidt zich uit. Ook in Amsterdam-Noord en Katwijk wordt er nu gestaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:32:09 #155
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128271362
Landelijke aandacht is beter..maarja, voor sommigen is het al als er iets in Amsterdam gebeurt,werelds....;)
Kringloper
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:52:48 #156
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_128271868
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:20 schreef peter2671 het volgende:
@Kramerica-Industries: ik kan mij voorstellen dat je zo gefrustreerd bent om fouten die worden gemaakt door de voorbereiding(kan ik mij heel goed voorstellen), maar zoals ik al aangaf..de fouten worden 'naar beneden' geschoven, en vanuit daar weer 'naar boven'.. Officieel! ;) ! mogen wij o.a. geen fouten herstellen en ook de volgorde van de sorteermachine zoals wij het binnenkrijgen veranderen om alleen maar de tijd te halen
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.

Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_128272247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.

Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Ik heb zelf af en toe post gezet door een genie, die krijgt het voor elkaar van een straat waar de nummering 1,2,3,4,5 etc is toch nog op te splitsen in even en oneven... Hoe doe je dat per ongeluk? er is niet eens een vakje voor in de kast!

En inderdaad, een heleboel verkeerd gezette stukken die niet eens door de machine kunnen, en toch krijg je als je er over klaagt te horen: "De machines hebben het fout gedaan, daar kunnen wij niets aan doen"
Ik wil er wel eens bij zijn als ze de kampioenen, de veronica magazines en de gesealde makro gidsen enzo door de sorteermachines halen. Lijkt me wel leuk om te zien. O-)
En dan heb ik het niet eens over de rouwkaarten die steeds verkeerd gesorteerd worden. Dan heb je er een die verkeerd zit in je wijk waar al 2-3 poststempels met verschillende data op staan, dan weet je eigenlijk al dat hij te laat is. Bel je de teamcoach er over: "gewoon in de brievenbus gooien met afwerksticker". En de volgende dag heb je hem zonder afwerksticker gewoon weer tussen je post.
Maar eigenlijk zijn ze dus gewoon alle problemen maar bij de postbezorgers aan het leggen en van hogerop hoef je niets meer te verwachten.

Ik denk dat als ze alle problemen altijd maar bij de postbezorgers leggen ze eerdaags gewoon geen postbezorgers meer over hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door VNA9216 op 26-06-2013 18:31:05 ]
pi_128272515
http://www.nujij.nl/econo(...)g-uit.23783339.lynkx

Reactie 34.
Ai... en ik geloof direct dat het nog waar is ook! :N
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:24:50 #159
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128272829
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Als er fouten van de sorteermachine in zit, scherm ik idd daarmee, zijn het onoplettende fouten door mijzelf, scherm ik niet met eerstgenoemde, maar met de fout zoals ik het heb gemaakt/gedaan.
Zoals jij de fouten die je tegenkomt beschrijft, zijn het denk ik meer fouten zoals ik het op een andere afdeling heb meegemaakt die (vaak) zonder de 'zetvolgorde-map' werken of soms niet eens goed op de nummering van de vakjes letten :X , omdat ze de volgorde 'wel weten' en dan vaak looproutes vergelijken/door elkaar halen met autoroutes viceversa en de foutjes er zomaar ergens worden tussen geplakt. Mentaliteit van: het zal wel en heb geen zin in gezeik van de TC of durven niet te vragen wat nu te doen.
Ik kan er niet bij dat iemand met jaren ervaring nogsteeds dezelfde fouten maak.
Ik ben niet heilig hier in en zal neit ontkennen dat er wel eens een foutje tussen zit, maar ik probeer het zo goed mogelijk voor de postbode te doen. Mede omdat ik bij dingen die ik niet weet hoe deze goed op te lossen het aan een postbode vraag en niet aan de TC ;)

Mara als je die fouten doorgeeft, wat doen ze dan?

Ik krijg bij een foutje het van mijn TC te horen. Overigens was dat toen ik in Bolsward zat en hier heb ik eigenlijk nooit iets gehoord dan alleen dat er een tas kwijt was(die overigens zelf door TC op de kar is gezet) en dat het wel aan mij zou liggen omdat ik of niet het juiste loopkaartje op de tas zal hebben gedaan of die tas zelf heb kwijt gemaakt..... 8)7 ), dus kom ik terug op een eerder betoog dat klachten van boven naar beneden lopen en weer terug ;) Dat was ik niet, dat was iemand anders...en met dit zo lang door blijven gaan dat op een gegeven moment gewoon iemand de l*l is(of die er nu van op de hoogte van is of niet ;) ) :r

Overigens is bij ons de gewerkte tijd na gezeur vaak ook betaalde tijd.
Vaak word er geeneens gekeken hoelang men zelf werkt en gaan ze er van uit dat ze ook voor die tijd betaald krijgen.

Kan je zelf de voorbereider niet aanspreken of diens TC?
Kringloper
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:25:48 #160
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128272856
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:

Reactie 34.
Gelezen :{
Kringloper
pi_128273082
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
de staking bij de pakketdienst breidt zich uit. Ook in Amsterdam-Noord en Katwijk wordt er nu gestaakt.
nu de rest nog 2 weken lang :)
pi_128273213
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:

Reactie 34.
staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)
pi_128273415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:35 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)
Dan moeten ze hun protest verplaatsen naar het binnenhof. Er is geen enkele werkgever die alle verdwenen aftrekposten en voordelen gaat compenseren.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 11:40:28 #165
Maffe Fries
pi_128273419
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:31 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

nu de rest nog 2 weken lang :)
niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...
pi_128273433
Wat een achterlijk bedrijf, ongelovelijk
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
  woensdag 26 juni 2013 @ 11:41:02 #167
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_128273442
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...
:Y
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 11:44:18 #168
Maffe Fries
pi_128273550
quote:
zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketje :X
pi_128273848
quote:
11s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketje :X
Als ik nou een mooie berekening zou zien van wat er overblijft van die 87 cent. Nu zegt zo'n bedrag me niet zoveel.
Hoe dan ook, ik vind het goed om te zien dat er in ieder geval nog één partij binnen het bedrijf niet bang is om echt te protesteren. De rest van ons moet het altijd maar doen met wat de bonden bedacht hebben.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 12:10:11 #170
Maffe Fries
pi_128274507
Stel je levert 200 pakketten op een dag af, dan verdien je hiermee maximaal 174 euro. Van dit bedrag moet je alles betalen.

Zo betaal je bijvoorbeeld 17 euro aan leasekosten voor het busje, kosten voor de brandstof, werkgerelateerde verzekeringen, allerlei sociale premies en belastingen, waardoor je onder de streep onder het minimumloon komt en blij mag zijn dat er onder de streep op een dag gemiddeld netto 60 euro overblijft. Daarna moet je nog je normale vaste lasten betalen, waardoor je vrijwel geen leefgeld meer over hebt.

Krijg je 1 euro per pakket dan is het nog geen vetpot, maar dan kun je er waarschijnlijk net wel van leven.
pi_128275334
Wij gaan samen met een andere vestiging na de zomer.. Zometeen om 16:00 ingelaste meeting.. Wat een klote dag en klote tijd zeg.. :X
  woensdag 26 juni 2013 @ 12:39:57 #172
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_128275564
Een kennis bij pakket zegt dat ie 1,40 per pakket krijgt en dat ze hem nu 1,14 bieden.
Maar je hoort zoveel verschillende bedragen... Vraag me af of iedereen wel het zelfde betaald krijgt,
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 juni 2013 @ 12:53:59 #173
Maffe Fries
pi_128276054
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Een kennis bij pakket zegt dat ie 1,40 per pakket krijgt en dat ze hem nu 1,14 bieden.
Maar je hoort zoveel verschillende bedragen... Vraag me af of iedereen wel het zelfde betaald krijgt,
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?

Kan best zijn dat je in stedelijke gebieden minder krijgt omdat de afstanden tussen de adressen korter zijn dan bij routes die meer op het platteland liggen.
pi_128276626
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?

Kan best zijn dat je in stedelijke gebieden minder krijgt omdat de afstanden tussen de adressen korter zijn dan bij routes die meer op het platteland liggen.
Klopt ja. Heb ik ook gezien. En dat het bedrag wat je voor het 2e pakket op hetzelfde adres kreeg gigantisch naar beneden ging. Kon bij een grote wijk zo 10.000 euro in het jaar schelen.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_128277543
quote:

[..]

En dat soort vakken/straten leveren dus problemen op als er iemand achter de kast zit die de wijk niet uit zijn hoofd kent. Wat dus steeds vaker voorkomt. Ik ken ook vrijwel niks meer uit mijn hoofd sinds de GEO en zijn strapatsen en heb ook geen zin meer om er moeite voor te doen ook totdat alle wijken weer enigszins fatsoenlijk staan. Iets waar we nog lang op moeten wachten denk ik.

Maar de machinepost wordt ook een steeds groter probleem. Was het eerst vooral op daldagen een zooi, nu is het ook op piekdagen al schering en inslag dat er massaal gele kaarten ontbreken. De afgelopen 3 keer dat ik in de voorbereiding zat zat ook alle machinale vuilpost in de verkeerde wijk en ik ben ook al verschillende keren vakken tegengekomen die gedeeltelijk of in zijn geheel door elkaar gezet waren.

quote:
Als je je helemaal het gollieschompes werkt en alles 100% mee zit kan ik het nét halen, soms :P .

Wat ik me overigens afvraag: zou je extra tijd krijgen voor verhuisservices in je wijk? Lijkt me dat daar toch wel enige rekening mee gehouden zou moeten worden. Dat zal dan wel weer volgens een gemiddelde standaardtijd gaan die in de praktijk of te veel of te weinig is maar toch :P .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')