Nou, elkaars fouten herstellen? Het is vooral zo dat de bezorgers de fouten van de voorbereiders herstellen, en niet zozeer vice versa.quote:Op woensdag 26 juni 2013 01:07 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als er tijdens de voorbereiding een fout is gemaakt betekent dat niet automatisch dat
de voorbereiding geen moeite heeft gedaan.
Mensen maken nu eenmaal fouten, ook als ze hun best doen.
Tot op zekere hoogte is het helemaal niet zo gek als collega's elkaars fouten
herstellen.
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:20 schreef peter2671 het volgende:
@Kramerica-Industries: ik kan mij voorstellen dat je zo gefrustreerd bent om fouten die worden gemaakt door de voorbereiding(kan ik mij heel goed voorstellen), maar zoals ik al aangaf..de fouten worden 'naar beneden' geschoven, en vanuit daar weer 'naar boven'.. Officieel!! mogen wij o.a. geen fouten herstellen en ook de volgorde van de sorteermachine zoals wij het binnenkrijgen veranderen om alleen maar de tijd te halen
Ik heb zelf af en toe post gezet door een genie, die krijgt het voor elkaar van een straat waar de nummering 1,2,3,4,5 etc is toch nog op te splitsen in even en oneven... Hoe doe je dat per ongeluk? er is niet eens een vakje voor in de kast!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.
Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Als er fouten van de sorteermachine in zit, scherm ik idd daarmee, zijn het onoplettende fouten door mijzelf, scherm ik niet met eerstgenoemde, maar met de fout zoals ik het heb gemaakt/gedaan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat is het excuus waar de voorbereiders ook mee schermen, maar ik heb het dan ook niet over fouten van de sorteermachine, maar over fouten van de voorbereiders zelf! Dus plaatwerk van straat A wat tussen straat B zit. En ze letten juist vaak NIET op de machinevolgorde, dan zit de HSM-post bijvoorbeeld van 2-16 + 28-18 (dat soort straten heb je), maar dan wordt het plaatwerk er gewoon van 2-28 tussen gezet. Dus dan krijg je een bundel die loopt van 2-28 en dan weer terug naar 18.
Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
Gelezenquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:
http://www.nujij.nl/econo(...)g-uit.23783339.lynkx
Reactie 34.
Ai... en ik geloof direct dat het nog waar is ook!
nu de rest nog 2 weken langquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:30 schreef Peterselieman het volgende:
de staking bij de pakketdienst breidt zich uit. Ook in Amsterdam-Noord en Katwijk wordt er nu gestaakt.
staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:15 schreef Deezertje het volgende:
http://www.nujij.nl/econo(...)g-uit.23783339.lynkx
Reactie 34.
Ai... en ik geloof direct dat het nog waar is ook!
Dan moeten ze hun protest verplaatsen naar het binnenhof. Er is geen enkele werkgever die alle verdwenen aftrekposten en voordelen gaat compenseren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:35 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
staan weer fraaie reactie's bij maar de zzp er hebben nog even minder dan een pbz(na aftrek kosten)zeker nog erger als ze aankomende jaar bepaalde aftrekposten willen schrappen(bij de regering)
niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet iedereen zal mee gaan staken, simpelweg omdat ze het geld te hard nodig hebben ...
zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketjequote:Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef ophaling10 het volgende:
nog een met reactie's :
http://www.at5.nl/artikel(...)vestiging-sloterdijk
Als ik nou een mooie berekening zou zien van wat er overblijft van die 87 cent. Nu zegt zo'n bedrag me niet zoveel.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zie in dat artikel een bedrag genoemd worden van 87 cent per afgeleverd pakketje
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:39 schreef V__L_N het volgende:
Een kennis bij pakket zegt dat ie 1,40 per pakket krijgt en dat ze hem nu 1,14 bieden.
Maar je hoort zoveel verschillende bedragen... Vraag me af of iedereen wel het zelfde betaald krijgt,
Klopt ja. Heb ik ook gezien. En dat het bedrag wat je voor het 2e pakket op hetzelfde adres kreeg gigantisch naar beneden ging. Kon bij een grote wijk zo 10.000 euro in het jaar schelen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat denk ik dus niet, want ik heb al veel verschillende bedragen gehoord. Was het niet bij Zembla destijds dat je 1,12 ofzo per pakket kreeg?
Kan best zijn dat je in stedelijke gebieden minder krijgt omdat de afstanden tussen de adressen korter zijn dan bij routes die meer op het platteland liggen.
En dat soort vakken/straten leveren dus problemen op als er iemand achter de kast zit die de wijk niet uit zijn hoofd kent. Wat dus steeds vaker voorkomt. Ik ken ook vrijwel niks meer uit mijn hoofd sinds de GEO en zijn strapatsen en heb ook geen zin meer om er moeite voor te doen ook totdat alle wijken weer enigszins fatsoenlijk staan. Iets waar we nog lang op moeten wachten denk ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je je helemaal het gollieschompes werkt en alles 100% mee zit kan ik het nét halen, somsquote:Bij ons staan de voorbereidingstijden ook veel te krap, maar het is niet zo dat de fouten komen door haastwerk, want niemand hier gaat zich uit de naad zitten werken om die tijd te halen. Ik loop ook regelmatig 30 tot 60 minuten uit (en dan ben ik nog 1 van de snelleren), en ze moeten dat gewoon betalen. Als een paar mensen het niet redden kunnen ze nog zeggen dat ze gewoon te langzaam zijn, maar als niemand het haalt is dat toch wel duidelijk bewijs dat de voorbereidingsnorm niet deugt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |