Wat voor baan is het?quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:19 schreef peter2671 het volgende:
Ben net een ½uurtje geleden gebeld en omdat ik ene baan opzeg is het wellicht wijselijk om eerst een dagje mee te draaien.
Mocht dit van beide kant bevallen heb ik een andere baan![]()
Volgendeweek vrijdag draai ik een dagje mee en als het goed gaat, zeg ik die week er na mijn baan bij PostNL op
dat is de juiste voorbeeld wijk,zou er niet willen rondhuppelen, eenuur dat is niks,als je band lek is ben je nog niet jarigquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Hier idem dito. Per wijk gaat er tot 15 minuten van af. Dat er minder post is geloof ik best, maar PostNL schijnt niet te begrijpen dat het verband tussen de hoeveelheid post en de voor het bezorgen benodigde tijd niet lineair is. Dat heet geloof ik de wet van toe- en afnemende meeropbrengsten.
Elke wijk heeft namelijk een absolute minimumtijd die je nodig hebt voor het bezorgen: Je kunt gewoon niet sneller dan een bepaalde tijd.
Mooi voorbeeld is een wijk die ik regelmatig loop: een ongeveer 15 km lange route, met woonbootjes en boerderijen. Weinig afgiftepunten, maar met veel afstand er tussen. Op daldagen krijg je daar nu 1.15 voor, en dat gaat dan van de zomer naar 1,05 uur. Veel te krap, want al zou je de hele route met lege tassen afleggen zonder te stoppen, dan ben je al een uur bezig! Maar als je ze dat probeert uit te leggen zeggen ze: "Maar er is heel weinig post!"
hoelang heb je er gewerkt?quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:19 schreef peter2671 het volgende:
Ben net een ½uurtje geleden gebeld en omdat ik ene baan opzeg is het wellicht wijselijk om eerst een dagje mee te draaien.
Volgendeweek vrijdag draai ik een dagje mee en als het goed gaat, zeg ik die week er na mijn baan bij PostNL op
Zulke bundels moeten toch echt wel gesplitst worden!quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:50 schreef ophaling10 het volgende:
net begin harde regen,en megaveel post, variabel van 5-25 stuks en een uitschieter,ook veel tijdschriften,maar liefst 37 stuks.
bundeldikte gem. rond de 35-40cm
Gefeliciteerd Peter! Hopelijk bevalt het!quote:Op donderdag 20 juni 2013 16:19 schreef peter2671 het volgende:
Nee klopt, je kunt maar 1 functie vervullen bij postnl. Ik ben ook voorbereider. Bevalt het een beetje?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:00 schreef Watisditnuweer het volgende:
Ik breek even in in dit topicAls verse medewerker bij de voorbereiding.
Zag in mijn buurt ook een wijk waarvoor ze postbezorgers zoeken op de zaterdag. Kan ik er niet op solliciteren omdat ik al voorbereider ben![]()
elkaar??quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:32 schreef dud0r het volgende:
Succes Peter!
Maar tegen wie moeten KatrienDuck en ik dan straks Mogguh roepen?
Ik heb altijd het liefst de bundels zo dik mogelijk.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:20 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zulke bundels moeten toch echt wel gesplitst worden!
Klaarblijkelijk wel ja.quote:
quote:
ik doe altijd alle folders in de schoudertas en niks achter de bundel. haal ze gewoon uit de tasquote:Op donderdag 20 juni 2013 17:58 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik heb altijd het liefst de bundels zo dik mogelijk.![]()
Doe ik een stapel folders in de schoudertas, waardoor ik telkens maar een klein stapeltje bij de bundel erachter hoef te doen.
Maar wat is het voordeel van 1 bundel van 30 cm tov 3 van 10 cm? Ik zie alleen maar nadelen: Lastiger te hanteren, kans groter dat er dingen uitvallen, en de ruimte in je fietstassen wordt ook niet optimaal benut.quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:58 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik heb altijd het liefst de bundels zo dik mogelijk.![]()
Doe ik een stapel folders in de schoudertas, waardoor ik telkens maar een klein stapeltje bij de bundel erachter hoef te doen.
Waste management. Dus dan zijn dit jouw collega's....quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:36 schreef peter2671 het volgende:
Mijn nieuwe baan omvat werken in de afvalverwerkingsindustrie.
Voor mij houd dat in dat ik in de milieustraat werk en incidenteel chauffeurswerk doe.
[..]
precies. Heb ook liever bundels die niet te dik zijn. Kun je mooi de HAH achter houden, terwijl je de rest in de schoudertas propt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel van 1 bundel van 30 cm tov 3 van 10 cm? Ik zie alleen maar nadelen: Lastiger te hanteren, kans groter dat er dingen uitvallen, en de ruimte in je fietstassen wordt ook niet optimaal benut.
Ik denk dat dat een persoonlijke kwestie is. Met mijn kolenschoppen kan ik zo'n dikke bundel zo beet houden, zonder problemen. Het voordeel is dat ik niet zo vaak een nieuwe bundel hoef te pakken en kan ik in één keer doorknallen. Als ik om de 10-20 huizen een bundel moet pakken, 2 elastieken eraf moet halen, ergens in de schoudertas probeer te proppen of in de zak van m'n jas, als ik die aan heb, en weer verder kan lopen, kost me dat toch wel wat tijd, al zij het niet veel natuurlijk. Bij sommige stukken moet je inderdaad aan het eind van de bundel een stukje lopen voordat je weer verder kan met bestellen en kun je tijdens dat loopje van bundel verwisselen, maar ik heb liever een grote dikke bundel met een klein stapeltje h.a.h.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Maar wat is het voordeel van 1 bundel van 30 cm tov 3 van 10 cm? Ik zie alleen maar nadelen: Lastiger te hanteren, kans groter dat er dingen uitvallen, en de ruimte in je fietstassen wordt ook niet optimaal benut.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waste management. Dus dan zijn dit jouw collega's....
[ afbeelding ]
Ik draag bundels ook altijd op m'n arm, vaak meerdere tegelijk. Het er af halen van elastieken kost nauwelijks tijd, dat doe ik al lopend. De bundel hou ik met links vast, en dan trek ik zo met rechts de elastieken er af, zodat ze om m'n linker pols vallen. Terug bij m'n fiets veeg ik ze zo van m'n arm de tas in. Ze moeten het natuurlijk niet overdrijven: Op het moment dat ik voor 1 rondje 20 bundels heb van een halve cm dik wordt het irritant. Een prettige bundeldikte is 10 tot max. 15 cm.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:47 schreef superkimmi het volgende:
ik denk dat het inderdaad persoonlijk is. Ik heb kleine handen maar toch graag dikke bundels, dan draag ik ze gewoon op de arm. Heb namelijk een hekel aan elastieken en vaak bij kleine bundeltjes passen de elastieken weer niet heel goed, waardoor er in je tas al dingen tussenuit vallen
Peter kan best blijven opstaan om half 6 of zo. De ochtendstond heeft goud in de mond!quote:Op donderdag 20 juni 2013 17:32 schreef dud0r het volgende:
Succes Peter!
Maar tegen wie moeten KatrienDuck en ik dan straks Mogguh roepen?
geweldige fotoquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Waste management. Dus dan zijn dit jouw collega's....
[ afbeelding ]
Daarom moet je ze ook om de arm doen waarmee je je bundel vasthoudt, niet om degene waarmee je de post door de bus doet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 20:14 schreef superkimmi het volgende:
ja ik snap wel dat het eraf halen van elastieken niet veel tijd kost, maar ik vind ze gewoon irritant xD bij mij glijden ze zo mn arm weer af.
het formaat was een kant van de straatquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:44 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Ik denk dat dat een persoonlijke kwestie is. Met mijn kolenschoppen kan ik zo'n dikke bundel zo beet houden, zonder problemen. Het voordeel is dat ik niet zo vaak een nieuwe bundel hoef te pakken en kan ik in één keer doorknallen. Als ik om de 10-20 huizen een bundel moet pakken, 2 elastieken eraf moet halen, ergens in de schoudertas probeer te proppen of in de zak van m'n jas, als ik die aan heb, en weer verder kan lopen, kost me dat toch wel wat tijd, al zij het niet veel natuurlijk. Bij sommige stukken moet je inderdaad aan het eind van de bundel een stukje lopen voordat je weer verder kan met bestellen en kun je tijdens dat loopje van bundel verwisselen, maar ik heb liever een grote dikke bundel met een klein stapeltje h.a.h.
Nou moet ik zeggen dat 30 cm. wel heel dik is, haha... Een paar cm. dunner mag ook wel weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |