Dit.. gruwelijk irritant. Tegenwoordig trouwens ook vaak de tijdschriften en zo met de open kant boven, ook vervelendquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gebeurt het niet meer omdat het niet mag. Ik heb ook geen idee van wie het niet meer mag. Ik weet wel dat het strontvervelend is wanneer je dus weer zo'n klein geval hebt zitten achter de grote post.
Maar er wordt hier ook in zijn geheel niet meer gecontroleerd op fouten in de bundels. Dat kost teveel tijd voor de voorbereiders. Maar als een pbz daardoor een kwartier langer bezig is maakt het niet uit.
Mijn welgemeende excuses..Mag ik nu uit de hoek komen ?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou rustig maar, wat een geschreeuw zo vroeg in de morgen.
Idemquote:Ik zeg nergens dat jullie massaal moeten protesteren, maar het gaat me meer om het idee van "als de TC het zegt, dan doen we het zo". Ik ga niet vaak met mijn TC in discussie, want dat win je toch niet, hoewel mijn TC volgens mij de redelijkheid en billijkheid zelve is vergeleken met die kampcommandant van jullie.
Het is ook niet zo dat ik heel ostentatief de regels ga zitten overtreden, maar als ik ergens het nut niet van inzie en mijn eigen manier beter vind, doe ik het gewoon zo. Tegen de TC zeg ik A en dan doe ik gewoon B. Niet constant ageren tegen het management, gewoon ja en amen zeggen, en vervolgens gewoon weer op de oude voet verder gaan.
Precies wat ik bedoel...maar dan zonder de BULLSHITquote:En zolang de TC mij niet de hele dag op de vingers gaat staan kijken of de tassen gaat omkeren is dat een prima methode. Daar heeft onze TC helemaal geen tijd voor, want hij moet nog andere teams aansturen. En zolang ik snel genoeg werk en de postbezorgers niet klagen over sorteerfouten heeft hij ook geen enkele motivatie om dat te doen. Sterker nog: Omdat ik heel flexibel ben en overal kan voorbereiden (en lopen) zal mijn TC wel gek zijn om mij tegen zich in het harnas te jagen.
Klopt. Dat kost allemaal tijd en wordt doorgeschoven, dus vraag ik mij af...is dat nu ook de mentaliteit!?: doorschuiven net zolang dat het bij de laatste uitvoerder(postbode/bezorger) komt en die de schuld geven omdat die het niet haalt?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier gebeurt het niet meer omdat het niet mag. Ik heb ook geen idee van wie het niet meer mag. Ik weet wel dat het strontvervelend is wanneer je dus weer zo'n klein geval hebt zitten achter de grote post.
Maar er wordt hier ook in zijn geheel niet meer gecontroleerd op fouten in de bundels. Dat kost teveel tijd voor de voorbereiders. Maar als een pbz daardoor een kwartier langer bezig is maakt het niet uit.
En dat is nu juist wat men 'op uit is'. Doe het niet, staat niet leuk op je getuigschrift!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:49 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
In het dagelijks leven had die van mij allang een klap voor z'n kop gekregen. Al kwam het niet van mij, dan wel van andere collega's die hard zwoegen voor hun inkomen en uitgekafferd worden als een kampcommandant.
Dat is waar. Hijzelf heeft uiteindelijk de meeste last van z'n eigen gedrag. De extra stress en druk die het oplevert en mogelijke gezondheidsklachten ( die van ons is over de 50, het lijkt me niet gezond om op die leeftijd je nog zo ontzettend kwaad te maken ) zijn voor z'n eigen rekening. Daarnaast, als hij zo'n slecht vertrouwen heeft in de werknemers, lijkt het me dat hij zo paranoïde als de pest is. Telkens opletten of er niet het minste of geringste fout gaat, continu een persoonlijk verhaal ervan maken. Erg gezond is het niet allemaal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:17 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Tot mijn verbazing heb ik al een vervanger gekregen terwijl ik officieel nog niet eens weg ga/ben.
Die maar in geleerd en samen de wijken gedaan.
Aardige jongen. Zoon van een TC aldaar
[..]
En dat is nu juist wat men 'op uit is'. Doe het niet, staat niet leuk op je getuigschrift!
Vergelijk het met een ettertje dat het bloed onder je nagels vandaan haalt, en als je dan een keer terugblaft deze gaat huilen bij mama en het zo brengt dat hij het lieverdje is en jij de boosdoener.
Slaan moet je al helemaal niet doen(hoewel ik mij al vaak genoeg...vandaag ook weer...gruwelijk moet inhouden. De gedachte dat ik mij altijd eigenlijk moet rotlachen om zijn druktemakerij maakt het voor mij plezieriger
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dat is waar. Hijzelf heeft uiteindelijk de meeste last van z'n eigen gedrag. De extra stress en druk die het oplevert en mogelijke gezondheidsklachten ( die van ons is over de 50, het lijkt me niet gezond om op die leeftijd je nog zo ontzettend kwaad te maken ) zijn voor z'n eigen rekening. Daarnaast, als hij zo'n slecht vertrouwen heeft in de werknemers, lijkt het me dat hij zo paranoïde als de pest is. Telkens opletten of er niet het minste of geringste fout gaat, continu een persoonlijk verhaal ervan maken. Erg gezond is het niet allemaal.
quote:Trouwens.. Als het zoontje van een andere TC jou plek overneemt, kan die mooi als doorgeefluik fungeren en kunnen eventueel andere leidinggevenden ( zijn vader ) erop worden geattendeerd dat er bij jou een leidinggevende in de 2e wereldoorlog is blijven hangen.
dat komt omdat ze jan en alleman aantrekken,als je buiten loopt is dat het ergste wat er is,en je werkt voor 2 en krijgt voor een halve betaald en minus 20% nu alquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
Pakketservice hier in de buurt staakt. Bijna iedereen vind het geweldig, de rumoer breid zich ook al verder uit. Hoorde al zeggen dat als pakket z'n zin krijgt... Dat wel reden kan zijn voor sortering om ook te gaan protesteren ivm hun te strakke tijden.
Vandaag had ik een sorteerder die er niks van had gebakken. Bundels niet gestiekt, veel te dikke bundels en bundels vast gemept aan de zijkant van de tassen. Overal fouten in... Hele wijk verprutst, zo jammer dat.
Actie! Actie!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:04 schreef V__L_N het volgende:
Pakketservice hier in de buurt staakt. Bijna iedereen vind het geweldig, de rumoer breid zich ook al verder uit. Hoorde al zeggen dat als pakket z'n zin krijgt... Dat wel reden kan zijn voor sortering om ook te gaan protesteren ivm hun te strakke tijden.
Vandaag had ik een sorteerder die er niks van had gebakken. Bundels niet gestiekt, veel te dikke bundels en bundels vast gemept aan de zijkant van de tassen. Overal fouten in... Hele wijk verprutst, zo jammer dat.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:53 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
Misschien maar beter ook voor je. Als je zo al deze negatieve berichten doorleest.
ze tellen alles bij elkaar,en dan ben je richting de 42-46% kwijtaan belasting(gewoon oplichterij je eigen geld)quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:15 schreef peter2671 het volgende:
Zoals ik heb begrepen worden mijn nog openstaande vakantie-uren volgende maand uitbetaald ivm ontslag.
Dit zullen er denk ik ±40 zijn.
Gaat daar dan nog zoveel extra belasting van af?
Thanks.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 19:39 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze tellen alles bij elkaar,en dan ben je richting de 42-46% kwijtaan belasting(gewoon oplichterij je eigen geld)
40 keer 9 brt= 360 je mag blij zijn met een 244 netto
Het valt me dat er veel meer medeleven is als het gaat om de pakketbezorgers. Daar hebben ze allemaal medelijden mee, terwijl je de reacties bij berichten over postbezorgers bijna standaard negatief zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 18:03 schreef ophaling10 het volgende:
en de reactie's
http://www.nujij.nl/econo(...)-neer.23771362.lynkx
Dat kwartier waar ik het over had was ook niet letterlijkquote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:36 schreef lololo het volgende:
Wat dat piramidezetten ed betreft: ik doe het ook niet meer. Kan ook niet anders als ik nog in de buurt van de scenariotijden wil komen.In de bezorging vind ik het overigens best meevallen met de 'last' die je er van hebt. Het is vooral even wennen maar om nu te zeggen dat het me een kwartier extra kost, neuh...
Maar rekening houden met waar het handig is voor de postbezorger om de nabrengtassen te beginnen of de adressen waar een pakje voor is te markeren dmv een omgedraaide envelop etc etc, ik doe het niet meer dus. Als de machine weer eens een gele kaart uitgespuugd heeft en ik zie het niet en er blijft een vak over aan het eind: schaduwbundel en in de tas.
Het is echt in een zo snel mogelijk tempo tassen volstorten geworden. Leuk is het niet maar ik houd me er wel aan en eerlijk is eerlijk: ik ben ook een heel stuk sneller klaar per wijk nu (niet dat ik de scenariotijden haal doorgaans). Alleen weet ik zeker dat het buiten voor oponthoud zorgt en dat het de kwaliteit niet ten goede komt. Maar goed, ik ben ondertussen zo ver dat ik dat mijn probleem niet meer vind.
Als er tijdens de voorbereiding een fout is gemaakt betekent dat niet automatisch datquote:Op dinsdag 25 juni 2013 21:49 schreef Rafierafie het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij ook niet meer interesseert als er een sorteerfout zit waardoor ik een aantal straten terug moet lopen. Als er in de voorbereiding geen moeite meer gedaan wordt of mag worden gedaan, waarom zouden de bezorgers dan wel de halve wijk door moeten gaan om alsnog een brief ergens te bezorgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |