Pff. Echt erg af en toe.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:22 schreef DuTank het volgende:
[..]
Ik heb laatst een complete straat (ok, misschien maar 6 huizen) terug in de bus gegooid, omdat het niet goed zat.
Oh, ik ben misschien nieuw voor jullie, maar ben al een half jaartje zaterdag bezorger
Ik ben ook gestopt met 'even terug lopen' als er 1 brief verkeerd zat. Wat dat allemaal wel niet aan extra tijd kost als je dat iedere straat hebtquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:42 schreef Herfstblad het volgende:
Mij kunnen ze niet vragen, ik kan niet autorijden![]()
Ik zou het trouwens ook niet doen ook.
[..]
Pff. Echt erg af en toe.
Ik heb weleens een straat gehad waarbij ze gewoon 1, 2, 3, 4 gedaan hadden enzoStraat heeft even en oneven kanten.
Nou, dat is het dus niet, De lui die nu staken dat is PostNL Pakketservice, en die lopen in PostNL kleding, dus jouw opmerking "denk aan de kleding, of mag dit opeens weer wel?" klopt niet, want de pakketservice loopt in dezelfde kleding als wij.quote:
klopt ik was te voorbarigquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Nou, dat is het dus niet, De lui die nu staken dat is PostNL Pakketservice, en die lopen in PostNL kleding, dus jouw opmerking "denk aan de kleding, of mag dit opeens weer wel?" klopt niet, want de pakketservice loopt in dezelfde kleding als wij.
De kleding die wij niet meer mogen dragen is die van TNT, en TNT Express heeft met het hele stakingsverhaal niets te maken.
Snappie?
Ik ben er nogquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:51 schreef ophaling10 het volgende:
voor de rest is het hier uitgestorven, de rest is zich al aan het voorbereiden op
de ochtendgroet.
quote:
Zaterdags werken op de stort..mensen aanwijzen waar ze moeten zijn met hun afval, en doordeweeks incidenteel containers van/naar verwerkingslocaties brengen.quote:
quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:35 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ben er nog![]()
En ga morgen niet groeten, tenminste niet zo vroeg.
Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar hebben ze een oranje bus voor uitgevonden. Mogen ze het morgen opnieuw proberen
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 07:33 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat zou wel eens contraproductief kunnen werken.
Die fouten worden onder andere gemaakt doordat mensen onder tijdsdruk moeten werken.
Dat los je niet op door ze nog meer werk in de maag te splitsen.
eens! Ik besef dat machinale fouten er niet uitgehaald kunnen worden omdat het niet meer mag. Ik snap dat niet iedere sorteerder piramidezet. Ik snap ook nog wel dat sorteerders tegenwoordig de wijken niet meer kennen en sommige fouten structureel maken omdat de kast verkeerd is (die fouten haal ik er vooraf uit). Maar als ik soms 4 kampioenen na elkaar vind en daarna de rest v/d bundel en terug moet, dan is dat gewoon slordig. Ook met tijdsdruk. En als er 1x een briefje voor de begoniastraat in de dahliastraat ligt, prima, maar als dit 6x gebeurd is beter lezen toch wel nodig xDquote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?
Nog even afgezien daarvan hecht ik weinig waarde aan dat tijdsdruk-verhaal, want het zijn altijd dezelfde mensen die veel fouten maken, wat je kunt zien aan de naam op het bezorgrapport. Ervaren de anderen dan geen tijdsdruk? Ook is er geen duidelijk verband tussen het aantal fouten en de drukte, zelfs op hele rustige dagen maken sommigen nog veel fouten. Ik werk zelf ook regelmatig binnen, en de grootste prutsers zijn juist NIET degenen die met een verbeten trek op hun gezicht enorm hard aan het doorwerken zijn, maar juist degenen die constant omgedraaid op hun stoel zitten. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet praten en werken tegelijk.
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 08:50 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Stel dat je uit iedere wijk 10 fouten vist van de voorbereider. Dat is een enorm hoog aantal. Denk jij echt dat de voorbereider de dag erna meer fouten gaat maken, doordat hij 10 extra poststukken heeft?
Nog even afgezien daarvan hecht ik weinig waarde aan dat tijdsdruk-verhaal, want het zijn altijd dezelfde mensen die veel fouten maken, wat je kunt zien aan de naam op het bezorgrapport. Ervaren de anderen dan geen tijdsdruk? Ook is er geen duidelijk verband tussen het aantal fouten en de drukte, zelfs op hele rustige dagen maken sommigen nog veel fouten. Ik werk zelf ook regelmatig binnen, en de grootste prutsers zijn juist NIET degenen die met een verbeten trek op hun gezicht enorm hard aan het doorwerken zijn, maar juist degenen die constant omgedraaid op hun stoel zitten. Sommige mensen kunnen nu eenmaal niet praten en werken tegelijk.
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:quote:Op vrijdag 28 juni 2013 09:14 schreef superkimmi het volgende:
eens! Ik besef dat machinale fouten er niet uitgehaald kunnen worden omdat het niet meer mag. Ik snap dat niet iedere sorteerder piramidezet. Ik snap ook nog wel dat sorteerders tegenwoordig de wijken niet meer kennen en sommige fouten structureel maken omdat de kast verkeerd is (die fouten haal ik er vooraf uit). Maar als ik soms 4 kampioenen na elkaar vind en daarna de rest v/d bundel en terug moet, dan is dat gewoon slordig. Ook met tijdsdruk. En als er 1x een briefje voor de begoniastraat in de dahliastraat ligt, prima, maar als dit 6x gebeurd is beter lezen toch wel nodig xD
Idd, en dat heb ik zelf ook eerder al aangegevenquote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:
- er bestaat de kans dat de volgende dag iemand anders de wijk moet voorbereiden
dan degene die de dag ervoor de fouten heeft gemaakt.
- al wordt de wijk weer voorbereid door de foutenmaker, dan heeft die waarschijnlijk
niet eens in de gaten dat er post van de vorige dag tussen zit; hij of zij leert dan
niets van de "afstraffing" en blijft gewoon prutswerk afleveren.
Als fouten niet ondubbelzinnig worden teruggekoppeld naar degene die ze maakt zal er geen verbetering optreden. Klagen (bij de foutenmaker of zijn leidinggevende), en blijven klagen als dat nodig is, levert uiteindelijk meer resultaat op dan de zaak geruisloos saboteren.
volgens mij quote je de verkeerde. Ik doe nooit post terug om de voorbereider te 'straffen'quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Het is begrijpelijk dat je als bezorger soms uit frustratie de post wilt terugkieperen in de oranje bus om de voorbereiders eens flink af te straffen, maar daarmee alleen los je het probleem niet op:
- er bestaat de kans dat de volgende dag iemand anders de wijk moet voorbereiden
- al wordt de wijk weer voorbereid door de foutenmaker, dan heeft die waarschijnlijk
niet eens in de gaten dat er post van de vorige dag tussen zit; hij of zij leert dan
Als fouten niet ondubbelzinnig worden teruggekoppeld naar degene die ze maakt zal er geen verbetering optreden. Klagen (bij de foutenmaker of zijn leidinggevende), en blijven klagen als dat nodig is, levert uiteindelijk meer resultaat op dan de zaak geruisloos saboteren.
Verder wordt door het teruggooien van post de bezorging ervan met een dag vertraagd, en dat is niet correct tegenover de afzender die rekent op tijdige aflevering en daar ook voor betaalt.
Wie heeft het over afstraffen? Ik gooi foutlopers terug de oranje bus in omdat ik er doodmoe van wordt om steeds terug te moeten lopen! Ik sta namelijk ook onder tijdsdruk, want 10 x teruglopen zit echt niet bij de looptijden inbegrepen!quote:Op vrijdag 28 juni 2013 14:54 schreef blijevis het volgende:
[..]
Verder wordt door het teruggooien van post de bezorging ervan met een dag vertraagd, en dat is niet correct tegenover de afzender die rekent op tijdige aflevering en daar ook voor betaalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |