quote:In de provincies Gelderland, Overijssel en Drenthe moet de komende uren rekening houden met zware regen- en onweersbuien. De buien gaan gepaard met hagel en lokaal veel neerslag. De zware buien trekken de komende uren langzaam naar het noordwesten en noorden van het land.
Elders is er kans op een enkele regen- of onweersbui
Zwaarste gebieden trekken over de Noordzee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:39 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Kan aan mij liggen hoor maar ik keek net buienradar paar uur vooruit en daar lijkt het hele gebied toch wat westelijker te komen met zwaardere buien... Of heb ik dat verkeerd gezien?
Het randstadschildquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:40 schreef Elan het volgende:
Zwa
[..]
Zwaarste gebieden trekken over de Noordzee.
Zoveel spuug heb ik niet. En liever overdag dan in de nachtquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:37 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maak je borst maar nat. Het gaat helemaal los straks
Ja, jij woont vlakbij mij, dus dat kan wel kloppen ja.quote:
Roept u maar, klopt het of niet?twitter:bartjancune twitterde op donderdag 20-06-2013 om 14:45:05Code oranje nu vanwege onweer in het oosten van het land. Daar zou ook het GSM netwerk platliggen. Klopt dat? http://t.co/krODXqkEnP #nosop3 reageer retweet
klopt nietquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:46 schreef Pino112 het volgende:
Roept u maar, klopt het of niet?twitter:bartjancune twitterde op donderdag 20-06-2013 om 14:45:05Code oranje nu vanwege onweer in het oosten van het land. Daar zou ook het GSM netwerk platliggen. Klopt dat? http://t.co/krODXqkEnP #nosop3 reageer retweet
Lekker op tijd KNMIquote:WAARSCHUWING EXTREEM WEER: Zware onweersbuien in het oosten
Toelichting In de provincies Gelderland, Overijssel en Drenthe moet de komende uren rekening houden met zware regen- en onweersbuien. De buien gaan gepaard met hagel en lokaal veel neerslag. De zware buien trekken de komende uren langzaam naar het noordwesten en noorden van het land.
Elders is er kans op een enkele regen- of onweersbui.
Jullie hebben al 't een en ander gehad, hier in het midden van het land alleen nog maar wat lichte regen nu.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:47 schreef Californian het volgende:
Hier in Apeldoorn nog gewoon bereik met Vodafone. Hopelijk krijgen we nog een mooi portie onweer!
Maar het klopt toch Frutsquote:
Twintig minuten geleden stonden grote delen van Gelderland al blank... vind ik wat te laat eigenlijkquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Drassss het volgende:
[..]
Maar het klopt toch Fruts
Zie het als de waarschuwingen in Amerika. Daar krijg je ook pas een waarschuwing als een cell echt zwaar is geworden.
Welke app is dat ??quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Boem... Nu de bliksem nog.
quote:Nieuws
Helse avondspits verwacht
Het mag dan het grootste deel van de dag heerlijk weer zijn, aan het einde van de middag wordt noodweer voorspeld. Dat kan wel eens een hele zware avondspits veroorzaken. Verder het laatste nieuws...
quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef Pino112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)pits_verwacht__.html
[..]![]()
![]()
En ook voor de VNOG en VRIJquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef Crazy-M het volgende:
14:43:47 20-06-13 GROUP-1 GLM_Prio 5 Weeroverlast voor REGIO GELDERLAND-MIDDEN AH (Soort weer: onweer) (Waarschuwing extreem weer)
De Telegraaf moet eens stoppen met het verkrachten van weersverwachtingen en het gebruik van 'noodweer'. Zo overdreven dat het niet grappig meer isquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:53 schreef Pino112 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)pits_verwacht__.html
[..]![]()
![]()
ik zag ze ook voorbij komen jahquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En ook voor de VNOG en VRIJ
14:47:18 20-06-13 GROUP-2 Waarschuwing extreem weer ivm Onweer (voor regio: vrij,vnog) www.knmi.nl
0612280 BRW Veiligheidsregio IJsselland (Weeralarm)
0806241 Meldkamer Oost Nederland (Weeralarm)
Deze?quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:55 schreef Psy-freak het volgende:
Wat was die site met die bliksemontladingen?
Hier vind je een hele hoopquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:55 schreef Psy-freak het volgende:
Wat was die site met die bliksemontladingen?
Hier in het midden van het land wordt je hoogstens een beetje nat...quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:57 schreef Pino112 het volgende:
Ohja mensen, als jullie de straat op gaan: hou je veilig!
Nee...quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:59 schreef YazooW het volgende:
[..]
ben je vergeten vers water neer te zetten?
Pics or it didn't thunder.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:01 schreef ACT-F het volgende:
Woningbrand hier vlakbij, door blikseminslag
Wow. Das inderdaad best donker!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:00 schreef Pino112 het volgende:
De lantaarnpalen hier langs onze oprit gaan al aanBlijkbaar zo donker buiten.
Ruysdaelstraat? Las het op twitter inderdaadquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:01 schreef ACT-F het volgende:
Woningbrand hier vlakbij, door blikseminslag
Sorry hoor maar op een aantal plekken in Gelderland was er echt wel noodweer, zware regenval, straten die compleet blank staan, vele inslagen en woningbranden.quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:57 schreef AverageJoe het volgende:
Prachtig hoe de Hollandse media altijd van een mug een olifant weet te maken. Een onweersbui is altijd direct noodweer en sneeuw betekent gelijk aangepaste dienstregelingen. Nederland is weinig gewend.
Danku!quote:
Hier nog wat gerommel. Vaag op zo'n korte afstandquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:01 schreef Pino112 het volgende:
Zooooo, dat was een knalBinnen twee seconden na de flits wel.
Thnxquote:Op donderdag 20 juni 2013 14:57 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Hier vind je een hele hoop
http://members.home.nl/tianwa/noni/journaal/regenenonweer.html
Mensen menen dat LOKALE buien altijd overal vallen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:02 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Sorry hoor maar op een aantal plekken in Gelderland was er echt wel noodweer, zware regenval, straten die compleet blank staan, vele inslagen en woningbranden.
Dat noem ik niet gewoon een onweersbuitje.
Weer eentjequote:Op donderdag 20 juni 2013 15:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier nog wat gerommel. Vaag op zo'n korte afstand
Waar zit jij?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:03 schreef Pino112 het volgende:
De onweer die je wist dat zou komen is eindelijk hier
Hans, even wat anders.. Houd je van Queen?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:04 schreef hans1988 het volgende:
De blauwe lucht komt er alweer aan hier.
Ja daar. Ben maar niet gegaan vanwege het weer hierquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:02 schreef zlotka het volgende:
[..]
Ruysdaelstraat? Las het op twitter inderdaad
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hans, even wat anders.. Houd je van Queen?
Zonet de beurt aan VNOG, nu Twente.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Den Ham ook al woningbrand. Komt dichtbij. Zoek je schuilkelder op
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hans, even wat anders.. Houd je van Queen?
Ik zit al ondergedokenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:05 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Den Ham ook al woningbrand. Komt dichtbij. Zoek je schuilkelder op
Als ik de kaart zo zie blijft het daarbij..quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:06 schreef Angry_Bird het volgende:
Eerste flits en donder in Zeist!Heerlijk
Nicequote:
Hoe zal het met Felagund zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:12 schreef Angry_Bird het volgende:
Bonn, Duitsland:
http://instagram.com/p/axya22JnWT/#
lolwutquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:14 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Foto uit Enschede van iemand anders.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:14 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
50 meldingen van wateroverlast in Twente maarquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:13 schreef Momo... het volgende:
Mijn zusje in Enschede zegt dat de straat ondergelopen is.
50 telefoontjes? Valt wel mee toch?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:15 schreef ACT-F het volgende:
[..]
50 meldingen van wateroverlast in Twente maar
Jo lekkerquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:14 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
twitter:Koning_NL twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:14:43Als dank voor de gastvrijheid geldt nu in Overijssel #CodeOranje. En vooruit, in Drenthe en Gelderland ook. Wij zijn de beroerdste niet. reageer retweet
Daarom.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
50 telefoontjes? Valt wel mee toch?
Ik hoop dat er na deze buien nog wel nieuwe buien komen ja. Voor altijd droogte is ook niet goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:17 schreef k0fferbak het volgende:
Komen er na deze buien nog nieuwe buien? Nu is er alleen wat lichte regen.
Misschien willen ze wel, maar kunnen ze niet bellenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
50 telefoontjes? Valt wel mee toch?
quote:Op donderdag 20 juni 2013 14:46 schreef Pino112 het volgende:
Dankjewel voor je bezoekquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:16 schreef Pino112 het volgende:
twitter:Koning_NL twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:14:43Als dank voor de gastvrijheid geldt nu in Overijssel #CodeOranje. En vooruit, in Drenthe en Gelderland ook. Wij zijn de beroerdste niet. reageer retweet
Als ik meer zicht had was het perfect geweest! En toch best 'eng' hier te staan met dit weerquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:12 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nice. Wat een schitterend plekje heb je daar!
Waar ben je dan? Iets met een paal?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:19 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Als ik meer zicht had was het perfect geweest! En toch best 'eng' hier te staan met dit weer
uiteraard ben ik daar weer opgeklommenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waar ben je dan? Iets met een paal?
Ik zie het (nog) niet.twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:17:10'Waterbom' in Nederland: Brabant maakt zich op voor zware regenval http://t.co/oNFvpBMKGn reageer retweet
Ja, herkende het uitzicht welquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
uiteraard ben ik daar weer opgeklommen!
Ik sta op de tankeberg in Oldenzaal, hoogste punt 85 meter
Die koepel?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:22 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
uiteraard ben ik daar weer opgeklommen!
Ik sta op de tankeberg in Oldenzaal, hoogste punt 85 meter
Jullie Limburgers krijgen toch altijd genoeg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:25 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hier in N-Limburg gaat de zon weer doorkomen. Misschien dat daardoor erna nog zware buien kunnen ontstaan?
Het heeft in de verte wat gerommeld en vooral hard geregend.
Helemaal niet! Het valt dit jaar en afgelopen jaar vies tegen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jullie Limburgers krijgen toch altijd genoeg.
Och, had toch al wel verwacht dat mensen met regen niet konden rijden, dus ben met de motorquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:24 schreef ZaZoe het volgende:
Ik zie het (nog) niet.twitter:omroepbrabant twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:17:10'Waterbom' in Nederland: Brabant maakt zich op voor zware regenval http://t.co/oNFvpBMKGn reageer retweet
![]()
Maar laat me graag verrassen.
Oow ja?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jullie Limburgers krijgen toch altijd genoeg.
Dit meen jequote:
Dat wel, maar ik zie nauwelijks iets van de onweer, laat staan dat het goed te fotograferen is. Het zicht is gewoon te slechtquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:25 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja, herkende het uitzicht wel. Je staat in ieder geval droog
Over het algemeen breekt de hel altijd los in Limburg. Ik zit verdomme in het van westen van de provincie Groningen en hier is noodweer echt een zeldzaamheid.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Helemaal niet! Het valt dit jaar en afgelopen jaar vies tegen.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:26 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Jullie Limburgers krijgen ER toch altijd NOOIT genoeg VAN
Idem! Plopt hier ook! Tevens Almeloquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:28 schreef humorduck28 het volgende:
[..]
Almelo. De gootsteen kan het niet meer aan..
KF zit nog boven Frankrijk... mogelijk dat daar nog wat op gaat onstaan. Na deze buien klaart het op en wordt het weer warmerquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:28 schreef zlotka het volgende:
is er nog een kans dat er vanavond/vanancht nog meer komt? Of hebben deze buien dat nu wel een beetje 'verpest'?
hoe bedoel jequote:Op donderdag 20 juni 2013 15:27 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nice
Neem aan dat je dus mobiel zit en geen laptop ofzo?
Hier ook Almelo en de wasbak loopt bijna overquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Remzz het volgende:
Hier in Almelo is het stoompje voor mijn huis veranderd in een waterval
Of ze hebben een waardeloze rioleringquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Gwywen het volgende:
Enschede krijgt volgens mij altijd de volle laag!
Maar hier gaat het nu ook goed tekeer hoor. Max. 3 tellen tussen bliksem en donder & soms extreem harde knallen. En ontieglijk veel hemelwater, hele rivieren in mijn tuin
Temperatuur is nog steeds prima overigens.
Dus na Enschede ook Almelo blank zometeenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef Remzz het volgende:
Hier in Almelo is het stoompje voor mijn huis veranderd in een waterval
Dat schijnt zo te zijn ja.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:30 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Of ze hebben een waardeloze riolering
Oke, zie het hier nog niet zo snel opklaren eerlijk gezegt maar goedquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:29 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
KF zit nog boven Frankrijk... mogelijk dat daar nog wat op gaat onstaan. Na deze buien klaart het op en wordt het weer warmer
Haha, op die manierquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:31 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Als ik dat plaatje op Wikipedia zie zit er geen internetaansluiting ofzo.
Hahaquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:25 schreef Cassius het volgende:
In de categorie geluiden-die-bij-nader-inzien-toch-geen-onweer-zijn: schuifdeur van een bestelbus in de straat
Enschede de gekstequote:Op donderdag 20 juni 2013 15:36 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Weer één uit Enschede.
Oef, da's niet mis...quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:36 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Weer één uit Enschede.
Koop een lightning trigger.quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:28 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Dat wel, maar ik zie nauwelijks iets van de onweer, laat staan dat het goed te fotograferen is. Het zicht is gewoon te slecht!
Maar aan de andere kant, ik sta droog
ik probeer het front wel even vast te maken aan de auto, neem ik het mee naar tilburg en stuur ik het wel door naar bredaquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:37 schreef lipjes het volgende:
kutschild hier in bredaik zie weer blauwe lucht
Let op boven Drenthe, komt nog genoeg aan voor Groningenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:38 schreef Pagan het volgende:
[..]
Koop een lightning trigger.
Geen druppel hier in midden Groningen.Beetje gerommel in de verte, meer niet.
Graag!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ik probeer het front wel even vast te maken aan de auto, neem ik het mee naar tilburg en stuur ik het wel door naar breda
hopen dat het dan vanuit Rheden vast blijft hangenquote:
Gooi maar boven breda/moerdijk vast, zwemmen in het water wil ik!quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:40 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
hopen dat het dan vanuit Rheden vast blijft hangen
ik ben nu een timelapse aan het makenquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:38 schreef Pagan het volgende:
[..]
Koop een lightning trigger.
Geen druppel hier in midden Groningen.Beetje gerommel in de verte, meer niet.
Ik zou de gemeente voor de kosten laten opdraaien voor de achterstallige riolering. Geld voor megalomane projecten hebben ze dan wel weer in Enschede.quote:
Tunnel aan de Eektestraat?quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:43 schreef MaLo het volgende:
Lees nu ook over ondergelopen tunnels en wegen in mijn woonplaats (o'zaal) op Twitter.
Ja, en de tunnel naar Berghuizen.quote:
twitter:Woordhumor twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:34:34Geniet van elke mooie dag die nog komt, want het kan zomerweer voorbij zijn! #regen reageer retweet
ja of....quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:44 schreef ZaZoe het volgende:
twitter:Woordhumor twitterde op donderdag 20-06-2013 om 15:34:34Geniet van elke mooie dag die nog komt, want het kan zomerweer voorbij zijn! #regen reageer retweet
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:40 schreef ACT-F het volgende:
[..]
* Haalt minthy op
Kom maar schuilen hoor
quote:Op donderdag 20 juni 2013 15:45 schreef RiKe het volgende:
Ik herinner me nog de laatste dag dat we in Leiden noodweer hadden.
Het was 2007...
Toen ik 'm voor het eerst zag ookquote:
Hoop dat die bij de Vos de Waelstraat niet ondergelopen is, daar moet ik over een uurtje ongeveer langsquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:47 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Die bij het Station? Die staat ook vol
Kwestie van riolering dusquote:Op donderdag 20 juni 2013 15:50 schreef ACT-F het volgende:
In de Hasseler Es in Hengelo heeft het aanzienlijk meer geregend dan in Enschede, maar toch nauwelijks wateroverlast. Vooral rond de A35 heeft het stevig geregend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |