Snel kan al niet meer.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:33 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Prachtig. Ik zie gewoon nog eens bevestigd wat ik de hele tijd al heb gezegd en wat sommige struisvogels krampachtig probeerden te ontkennen:
[..]
Conservatieve krachten (salafisten e.d.) hebben het dus voor het zeggen. Ook op het punt van erbarmelijk Nederlands krijg ik nog eens gelijk. Ik voerde het herhaaldelijk aan, op basis van het tv-interview met de oud-directeur.
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oedt-vuil-spel.dhtml
Sluiten, die handel. Zo snel mogelijk graag!
Omdat Nederland een laf kut land aan het worden isquote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Snel kan al niet meer.
Blijkbaar durft niemand die beslissing te nemen.
Vraag me echt af waarom.
Ik vraag me dat ook af. Niet het belang van de school, niet het belang van gekrenkte (oud-) directeuren en leerkrachten, niet het belang van "gediscrimineerde" moslims, niet het belang van conservatieve ouders zou centraal moeten staan, maar het belang van de leerlingen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Snel kan al niet meer.
Blijkbaar durft niemand die beslissing te nemen.
Vraag me echt af waarom.
Indien je een examenlicentie inneemt, vraag ik me af of je nog wel voldoet aan de leerplichtwet indien je daar leerling bentquote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef Omentuva het volgende:
Voor de laatste keer: de minister kan niet besluiten om 'zomaar' een bijzondere school te sluiten. Dat is een besluit dat door de directie van die school of scholenkoepel moet worden genomen... Wat wel kan is dat de examenlicentie af wordt genomen en dat de bekostiging stop wordt gezet*, maar dan kan het Ibn Ghaldoun dus theoretisch nog doorgaan met privaat geld. Ben je het er niet mee eens? Ga eens lobbyen voor het afschaffen of aanpassen van Art. 23 van de grondwet en aanverwante wetten.
Dat Nederland NU bloed wil zien betekent niet dat het Ibn Ghaldoun NU voor de haaien wordt gegooid. Als dat zo was geweest was de school al twee weken dicht. Er is ook nog zoiets als gedegen onderzoek, hoor en wederhoor en al dat soort dingen. Wat er naar buiten komt is niet bepaald positief, en ik ga er van uit dat dat ook mee wordt genomen.
*en dan nog heb ik geen idee op welke termijn dit plaatsvindt.
De leerplichtwet verplicht leerlingen om op een school ingeschreven te staan en om een startkwalificatie te halen. Het College van Examens neemt dan de examens af in plaats van de school, dus ik denk dat de leerplichtwet niet in de weg loopt. (Maar ik ben geen onderwijsjurist.)quote:Op maandag 24 juni 2013 14:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Indien je een examenlicentie inneemt, vraag ik me af of je nog wel voldoet aan de leerplichtwet indien je daar leerling bent
Die startkwalificatie halen gaat dus niet op een school zonder licentiequote:Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De leerplichtwet verplicht leerlingen om op een school ingeschreven te staan en om een startkwalificatie te halen. Het College van Examens neemt dan de examens af in plaats van de school, dus ik denk dat de leerplichtwet niet in de weg loopt. (Maar ik ben geen onderwijsjurist.)
Niet zomaar idd. Maar dit speelt al sinds 2008, dus er is geen enkel excuus meer te verzinnen waarom dit nog steeds door kan gaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef Omentuva het volgende:
Voor de laatste keer: de minister kan niet besluiten om 'zomaar' een bijzondere school te sluiten. Dat is een besluit dat door de directie van die school of scholenkoepel moet worden genomen... Wat wel kan is dat de examenlicentie af wordt genomen en dat de bekostiging stop wordt gezet*, maar dan kan het Ibn Ghaldoun dus theoretisch nog doorgaan met privaat geld. Ben je het er niet mee eens? Ga eens lobbyen voor het afschaffen of aanpassen van Art. 23 van de grondwet en aanverwante wetten.
Dat Nederland NU bloed wil zien betekent niet dat het Ibn Ghaldoun NU voor de haaien wordt gegooid. Als dat zo was geweest was de school al twee weken dicht. Er is ook nog zoiets als gedegen onderzoek, hoor en wederhoor en al dat soort dingen. Wat er naar buiten komt is niet bepaald positief, en ik ga er van uit dat dat ook mee wordt genomen.
*en dan nog heb ik geen idee op welke termijn dit plaatsvindt.
Dat is een indicatie waardoor het dichtdraaien van de geldkraan waarschijnlijker wordt, ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zomaar idd. Maar dit speelt al sinds 2008, dus er is geen enkel excuus meer te verzinnen waarom dit nog steeds door kan gaan.
Uitvogelen hoe het is gebeurd, wie de schuldigen zijn, of er medewerking van binnenuit is geweest of niet... Dossiervorming voor als de school wordt aangeklaagd wegens bovenstaande dingen.quote:Hoor en wederhoor? Fraude, verkeerd besteden van subsidies en gestolen en verkochte examens is toch meer dan voldoende?
Het belang van het onderwijs in zijn algemeen en de rechten van alle leerlingen in het bijzonder mag wat mij betreft ook een belangrijke rol spelen. Dit jaar heeft een hele lichting eindexamenkandidaten in spanning gezeten of hun examens waar ze keihard voor gewerkt hadden wel geldig zou zijn. Er zullen verder tientallen en waarschijnlijk honderden leerlingen, ook buiten Ibn Ghaldoun om, gefraudeerd hebben en er mee weg komen. Waardoor de waarde van zo'n diploma in twijfel getrokken kan worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Niet het belang van de school, niet het belang van gekrenkte (oud-) directeuren en leerkrachten, niet het belang van "gediscrimineerde" moslims, niet het belang van conservatieve ouders zou centraal moeten staan, maar het belang van de leerlingen.
En dat belang is soms niet gelijk aan het belang dat ze zelf menen te hebben. Het objectieve belang is namelijk dat die leerlingen goed onderwijs krijgen, dat ze een diploma krijgen met waarde en zonder smet.
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...quote:Op maandag 24 juni 2013 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Helaas kan je er in Nederland niet voor zorgen dat deze mensen nooit meer leraar zijn of de leiding over een school hebben.
Bij de aanvraag naar een VOG voor het onderwijs wordt vooral naar sexuele delicten (met minderjarigen) gekeken. Maar dat doet er niet eens toe, want volgens mij loopt er geen enkel strafrechtelijk onderzoek naar iemand van de leiding of een leraar.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...
Ik las er afgelopen week nog een tekst over; geen idee of ik die nog kan opsprokkelen. Het kwam erop neer dat onder leiding van de oud-directeur misstanden hebben plaatsgevonden, zoals het besteden van geld aan reisjes naar Mekka, maar dat die man geen enkele consequentie heeft ondervonden. De school moet het geld terugbetalen en daarmee is de kous af. De man is nog vrolijk als leraar Natuurkunde actief...quote:Op maandag 24 juni 2013 15:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:06 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik las er afgelopen week nog een tekst over; geen idee of ik die nog kan opsprokkelen. Het kwam erop neer dat onder leiding van de oud-directeur misstanden hebben plaatsgevonden, zoals het besteden van geld aan reisjes naar Mekka, maar dat die man geen enkele consequentie heeft ondervonden. De school moet het geld terugbetalen en daarmee is de kous af. De man is nog vrolijk als leraar Natuurkunde actief...
En dat is nou precies waar het in dit land aan schort: de beroemde fluwelen handschoenen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.
Sterker nog: op bijna elke Islamitische basisschool wordt gefraudeerd met overheidsgeld. Zelden tot nooit worden die fraudeurs vervolgd.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.
Maar waarom dan niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sterker nog: op bijna elke Islamitische basisschool wordt gefraudeerd met overheidsgeld. Zelden tot nooit worden die fraudeurs vervolgd.
Jij weet het antwoord wel.quote:
School is verantwoordelijk, die wisten dit al een paar jaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk dat het antwoord wat gecompliceerder is. Zo is vaak niet te bewijzen wie er voor de fraude verantwoordelijk is. Maar bij Islamitische scholen is het de normaalste zaak om te frauderen om meer geld binnen te halen, terwijl zoiets bij niet Islamitische scholen ondenkbaar is. Islamitische scholen frauderen daardoor een factor 50 keer meer en dat kost de staat vele miljoenen.
Ook is de kwaliteit bij bijna alle Islamitische scholen helemaal niet belangrijk.
Dit is een groot probleem voor het Nederlandse onderwijs.
Uhu.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
En dat is nou precies waar het in dit land aan schort: de beroemde fluwelen handschoenen.
Daar gaat het niet eens over maar goed.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.In het vorige topic is je al uitgelegd door nikk waardoor een school niet van de ene op de andere dag gesloten kan worden. Maar goed, het is maar wat je wilt geloven natuurlijk.
Oh ja, fail.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens over maar goed.
Ja inderdaad, het ging erom dat de fraudeurs van de islamitische scholen maar in geval vervolgd werden en die kan je natuurlijk wel vervolgen. Bv de ex-directeur van deze school, die nu leraar was.quote:
Het ging hier over het bestraffen van mensen die malafide praktijken hebben gepleegd.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.In het vorige topic is je al uitgelegd door nikk waardoor een school niet van de ene op de andere dag gesloten kan worden. Maar goed, het is maar wat je wilt geloven natuurlijk.
Aangezien je toch bezig bent, wat is je mening over de uitlatingen van de oud-directeur over toenemend conservatisme op die school? Het begon allemaal gematigd en relaxt, maar het werd al gauw een orthodoxe puinhoop waarin religie belangrijker werd dan onderwijs. Graag je mening.quote:
quote:De leraren op de Rotterdamse islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun blijven teveel buiten schot in het politie-onderzoek. Dat zeggen twee advocaten van scholieren, die vastzitten voor de grootschalige examenfraude op de school.
Volgens de advocaten waren de leraren duidelijk in paniek, toen de examens werden uitgedeeld. Mogelijk was te zien dat de pakketjes eerder open waren gemaakt. De leraren zijn daarop niet naar de Onderwijsinspectie gestapt. Daarom zijn ze mogelijk mede schuldig aan de fraude, vinden de advocaten.
In het onderzoek naar de 27 gestolen examens zijn tot dusverre alleen leerlingen als verdachte aangewezen.
Zou mooi zijn als ze gaan zwarte pietenquote:Op maandag 24 juni 2013 19:08 schreef macca728 het volgende:
Leraren medeschuldig volgens de advocaten van de betrapte leerlingen. Het zwarte pieten is begonnen.
Eigenlijk was het hun schuld omdat ze gelegenheid gaven...
http://www.rijnmond.nl/ni(...)eschuldig-aan-fraude
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:10 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het ging hier over het bestraffen van mensen die malafide praktijken hebben gepleegd.
Maar goed, zelfs al ging het over de acute sluiting van die school, dan geldt hetzelfde antwoord nog steeds. Waar een wil is, is een weg. Er zijn situaties waarbij onmiddellijke sluiting de enige remedie is. De situatie op Ibn Ghaldoun is daar een schrijnend voorbeeld van.
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.
Je gaat lekkerquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.
Standaardprocedure: eerst rekening houden met religie om discriminatie te voorkomen, dan de maatregelingen erop aansluiten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.
Jij schijnt niet te willen snappen dat discussievoeren op een forum inhoudt dat je je af en toe eventjes NIET achter regeltjes moet verschuilen. Het is lekker makkelijk om te roepen wat wel en niet kan en je verder lekker op de vlakte te houden. Ik neem liever stelling door te zeggen welke ontwikkeling ik graag zou zien.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)lkom-bij-buren.dhtmlquote:Leerlingen van Ibn Ghaldoun niet welkom bij buren
De Hugo de Grootschool op Rotterdam-Zuid peinst er niet over leerlingen van het Ibn Ghaldoun op te vangen, mocht de school de deuren moeten sluiten. 'Ik heb net alle aso's van mijn school. Op nieuwe zitten we niet te wachten.'
Een besluit over de toekomst van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is nog niet gevallen maar mocht het zover komen, dan zijn 650 leerlingen dakloos. Directeur van de nabijgelegen Hugo de Grootschool, Eric van 't Zelfde, ligt daar geen moment wakker van. 'Dat is niet mijn probleem. Al moet ik naar de rechter stappen, ik wil ze niet. Zij tasten de kwaliteit van mijn school aan en ik weiger de prijs te betalen van die prutsschool,' vertelt hij aan het AD/Rotterdams Dagblad.
De grootschalige examenfraude is niet het enige dat zijn afkeer van het Ibn Ghaldoun heeft gevoed. 'In het verleden zijn havo 4-leerlingen naar het Ibn Ghaldoun overgestapt die bij ons bleven zitten. Daar gingen ze gewoon verder in havo 5.'
Schoon
Afgelopen jaren veegde Van 't Zelfde zijn openbare school schoon. 'Ik heb 48 onbekwame docenten ontslagen en 60 leerlingen van school gestuurd die regels aan hun laars lapten, anderen mishandelden of docenten vreselijk intimideerden. Ik heb net alle aso's van school, op nieuwe zit ik niet te wachten.'
De directeur wil alleen voor gemotiveerde leerlingen van het Ibn Ghaldoun een uitzondering maken, mits zij een schone lei hebben bij leerplicht én bereid zijn om IQ-, taal- en Cito-toetsen af te leggen.
Reputatieschade
Volgens Van 't Zelfde hebben alle middelbare scholen in Nederland forse reputatieschade opgelopen door de examendiefstal op het Ibn Ghaldoun, maar vooral die op Rotterdam-Zuid. Zo werd vorige week met wantrouwen gereageerd op de uitmuntende examenuitslag op de Hugo de Groot, waar op de havo en het vwo iedereen was geslaagd. 'Normaal dansen de docenten tot elf uur op tafel als we zo'n succes behalen, maar nu liggen we onder een loep van verdenking waardoor iedereen om zes uur al afdroop. Ik heb begrafenissen meegemaakt die gezelliger waren.'
Ik heb het artikel in dit topic geplaatst; dat lijkt me de meest geschikte plek:quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Zo, die hakt er wel in zeg. Inderdaad een topic waard. (open hem zou ik zeggen)
Verder: hulde voor deze man. Maak een profiel van die kerel en zorg ervoor dat elke directeur daar aan voldoet.
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant wordt ook deze man geremd door politieke-correctheid: http://www.dagelijksestan(...)-zegt-is-een-fascistquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Verder: hulde voor deze man. Maak een profiel van die kerel en zorg ervoor dat elke directeur daar aan voldoet.
Dat is dus precies waar de schoen wringt...dat enorme bord voor de kop van die ouders.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant wordt ook deze man geremd door politieke-correctheid: http://www.dagelijksestan(...)-zegt-is-een-fascist
Waar het op neerkwam, was dat leerlingen iemand gruwelijk hadden mishandeld. Er waren beelden van. De directeur sprak de (allochtone) ouders van de daders hierop aan en liet ze de beelden zien. Hij werd vervolgens van "racisme" beticht... - maar hij kon bij KvdB nauwelijks over z'n lippen krijgen dat de daders allochtoon zijn.
Bord voor de kop of gewoon gretig misbruik maken van hun positie? Volgens mij zijn die ouders doortrapt genoeg en wordt de racisme-kaart heel bewust gespeeld.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is dus precies waar de schoen wringt...dat enorme bord voor de kop van die ouders.
quote:Ibn Ghaldoun wil imamopleiding
De enige islamitische school van Nederland, het Ibn Ghaldoun in Rotterdam, heeft plannen voor een nieuwe imamopleiding. Dat terwijl de school balanceert op het randje van een faillissement.
Maximaal vijftig leerlingen moeten de imamopleiding kunnen volgen aan het Ibn Ghaldoun. De lessen zijn aanvankelijk in het Turks. De Nederlandse tak van het Turkse overheidsorgaan van godsdienstzaken (stichting Diyanet) zou dat in april zijn overeengekomen met de omstreden school, blijkt uit vragen van Leefbaar Rotterdam.
Door de recente examendiefstal op de school, ligt het Ibn Ghaldoun onder vuur. Dat bemoeilijkt de komst van de imamopleiding. De kwaliteit van het onderwijs is ondermaats en de school kampt met een negatief eigen vermogen van 3,9 miljoen euro. Ook moet de schooleiding subsidies terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs en de gemeente Rotterdam. Daar is vorig jaar een regeling voor getroffen, meldt de Volkskrant.
De Volkskrant weet verder dat de school een nieuwe naam krijgt. Ibn Ghaldoun is dan verleden tijd: ,,Want aan een diploma van Ibn Ghaldoun zal altijd een smet kleven", zegt een bestuurder van de overkoepelende islamitische scholenbesturen. ,,Net zoals aan de diploma's van Inholland."
Het kromme is alleen dat als je hetzelfde op dit forum zegt als die man, je een ban krijgt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Zo, die hakt er wel in zeg. Inderdaad een topic waard. (open hem zou ik zeggen)
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.
Deze ouders verwaarlozen hiermee op grove wijze de zorg (lees: opleiding en toekomst) van hun kinderen, waardoor zij zich imo aan kindermishandeling schuldig maken. En met kindermishandelaars heb ik nou eenmaal het land.
Hij slikt zijn woorden alweer in hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef mapima het volgende:
Respect voor die directeur van dat hugo college ofzo. Toen ik dit stuk begon te lezen dacht ik 'wat een rascist' maar ik geef hem groot gelijk.
Mogen ze hier in wassenaar ook eens gaan doen ik ben dat tuig op mijn school spuugzat. Maarja er moeten ook scholen zijn om dat tuig op te vangen. En ik begin te denken dat ibn ghaldoun zo een school was.
ibn ghaldiun was ineens een van de beste vwo opleidingenm dan snap ik dat moslimkinderen die de school verder niet zo goed kennen hiernaartoe willebquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.
Deze ouders verwaarlozen hiermee op grove wijze de zorg (lees: opleiding en toekomst) van hun kinderen, waardoor zij zich imo aan kindermishandeling schuldig maken. En met kindermishandelaars heb ik nou eenmaal het land.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het kromme is alleen dat als je hetzelfde op dit forum zegt als die man, je een ban krijgt.
Ik niet. Als het jarenlang huilen met pet is en dan "ineens" top of the bill, dan gaan er bij mij wel wat alarmbelletjes rinkelen hoor. Bovendien lijkt het mij volstrekt normaal dat ouders (en kinderen) zich eerst uitgebreid laten informeren en gaan rondneuzen voor je hem of haar bij een school inschrijft. Zeker in de randstad waar je keuze in overvloed hebt. Hier op het platte platteland waar er in de hele regio maar twee scholen zijn, is dat nog iets anders, dan kies je voor het best haalbare/minst slechte.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef mapima het volgende:
[..]
ibn ghaldiun was ineens een van de beste vwo opleidingenm dan snap ik dat moslimkinderen die de school verder niet zo goed kennen hiernaartoe willeb
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezigquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik niet. Als het jarenlang huilen met pet is en dan "ineens" top of the bill, dan gaan er bij mij wel wat alarmbelletjes rinkelen hoor. Bovendien lijkt het mij volstrekt normaal dat ouders (en kinderen) zich eerst uitgebreid laten informeren en gaan rondneuzen voor je hem of haar bij een school inschrijft. Zeker in de randstad waar je keuze in overvloed hebt. Hier op het platte platteland waar er in de hele regio maar twee scholen zijn, is dat nog iets anders, dan kies je voor het best haalbare/minst slechte.
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan IS het ook te mooi om waar te zijn. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat. Deze ouders zijn OF ultra laks en ongeïnteresseerd geweest OF hebben simpelweg geen boodschap aan de toekomst/opleiding van hun kinderen, want geloof is belangrijker. Tja.....in beide gevallen is en blijft het kindermishandeling imo.
Waar kan ik de ondertiteling vinden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef mapima het volgende:
[..]
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezig
Kortom: een rubberen ruggengraat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij slikt zijn woorden alweer in hoor.
Dat is geen excuus. Als je werkelijk geïnteresseerd bent, zorg je gewoon voor een tolk. Dat doe je ook voor alle andere belangrijke zaken, dus waarom niet hierbij?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef mapima het volgende:
[..]
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |