Dat is een indicatie waardoor het dichtdraaien van de geldkraan waarschijnlijker wordt, ja.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:25 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet zomaar idd. Maar dit speelt al sinds 2008, dus er is geen enkel excuus meer te verzinnen waarom dit nog steeds door kan gaan.
Uitvogelen hoe het is gebeurd, wie de schuldigen zijn, of er medewerking van binnenuit is geweest of niet... Dossiervorming voor als de school wordt aangeklaagd wegens bovenstaande dingen.quote:Hoor en wederhoor? Fraude, verkeerd besteden van subsidies en gestolen en verkochte examens is toch meer dan voldoende?
Het belang van het onderwijs in zijn algemeen en de rechten van alle leerlingen in het bijzonder mag wat mij betreft ook een belangrijke rol spelen. Dit jaar heeft een hele lichting eindexamenkandidaten in spanning gezeten of hun examens waar ze keihard voor gewerkt hadden wel geldig zou zijn. Er zullen verder tientallen en waarschijnlijk honderden leerlingen, ook buiten Ibn Ghaldoun om, gefraudeerd hebben en er mee weg komen. Waardoor de waarde van zo'n diploma in twijfel getrokken kan worden.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:53 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik vraag me dat ook af. Niet het belang van de school, niet het belang van gekrenkte (oud-) directeuren en leerkrachten, niet het belang van "gediscrimineerde" moslims, niet het belang van conservatieve ouders zou centraal moeten staan, maar het belang van de leerlingen.
En dat belang is soms niet gelijk aan het belang dat ze zelf menen te hebben. Het objectieve belang is namelijk dat die leerlingen goed onderwijs krijgen, dat ze een diploma krijgen met waarde en zonder smet.
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...quote:Op maandag 24 juni 2013 15:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Helaas kan je er in Nederland niet voor zorgen dat deze mensen nooit meer leraar zijn of de leiding over een school hebben.
Bij de aanvraag naar een VOG voor het onderwijs wordt vooral naar sexuele delicten (met minderjarigen) gekeken. Maar dat doet er niet eens toe, want volgens mij loopt er geen enkel strafrechtelijk onderzoek naar iemand van de leiding of een leraar.quote:Op maandag 24 juni 2013 15:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...
Ik las er afgelopen week nog een tekst over; geen idee of ik die nog kan opsprokkelen. Het kwam erop neer dat onder leiding van de oud-directeur misstanden hebben plaatsgevonden, zoals het besteden van geld aan reisjes naar Mekka, maar dat die man geen enkele consequentie heeft ondervonden. De school moet het geld terugbetalen en daarmee is de kous af. De man is nog vrolijk als leraar Natuurkunde actief...quote:Op maandag 24 juni 2013 15:50 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Als ze worden veroordeeld misschien wel... Meestal heb je een verklaring omtrent het gedrag nodig voor lesgeven, en als je bent veroordeeld omdat je dus fraude met examencijfers hebt gepleegd...
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:06 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik las er afgelopen week nog een tekst over; geen idee of ik die nog kan opsprokkelen. Het kwam erop neer dat onder leiding van de oud-directeur misstanden hebben plaatsgevonden, zoals het besteden van geld aan reisjes naar Mekka, maar dat die man geen enkele consequentie heeft ondervonden. De school moet het geld terugbetalen en daarmee is de kous af. De man is nog vrolijk als leraar Natuurkunde actief...
En dat is nou precies waar het in dit land aan schort: de beroemde fluwelen handschoenen.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.
Sterker nog: op bijna elke Islamitische basisschool wordt gefraudeerd met overheidsgeld. Zelden tot nooit worden die fraudeurs vervolgd.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:19 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat is de schuld van de overheid. Iemand die fraude pleegt kan je heus wel vervolgen, maar daar is niet voor gekozen.
Maar waarom dan niet?quote:Op maandag 24 juni 2013 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Sterker nog: op bijna elke Islamitische basisschool wordt gefraudeerd met overheidsgeld. Zelden tot nooit worden die fraudeurs vervolgd.
Jij weet het antwoord wel.quote:
School is verantwoordelijk, die wisten dit al een paar jaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik denk dat het antwoord wat gecompliceerder is. Zo is vaak niet te bewijzen wie er voor de fraude verantwoordelijk is. Maar bij Islamitische scholen is het de normaalste zaak om te frauderen om meer geld binnen te halen, terwijl zoiets bij niet Islamitische scholen ondenkbaar is. Islamitische scholen frauderen daardoor een factor 50 keer meer en dat kost de staat vele miljoenen.
Ook is de kwaliteit bij bijna alle Islamitische scholen helemaal niet belangrijk.
Dit is een groot probleem voor het Nederlandse onderwijs.
Uhu.quote:Op maandag 24 juni 2013 16:25 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
En dat is nou precies waar het in dit land aan schort: de beroemde fluwelen handschoenen.
Daar gaat het niet eens over maar goed.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.In het vorige topic is je al uitgelegd door nikk waardoor een school niet van de ene op de andere dag gesloten kan worden. Maar goed, het is maar wat je wilt geloven natuurlijk.
Oh ja, fail.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet eens over maar goed.
Ja inderdaad, het ging erom dat de fraudeurs van de islamitische scholen maar in geval vervolgd werden en die kan je natuurlijk wel vervolgen. Bv de ex-directeur van deze school, die nu leraar was.quote:
Het ging hier over het bestraffen van mensen die malafide praktijken hebben gepleegd.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.In het vorige topic is je al uitgelegd door nikk waardoor een school niet van de ene op de andere dag gesloten kan worden. Maar goed, het is maar wat je wilt geloven natuurlijk.
Aangezien je toch bezig bent, wat is je mening over de uitlatingen van de oud-directeur over toenemend conservatisme op die school? Het begon allemaal gematigd en relaxt, maar het werd al gauw een orthodoxe puinhoop waarin religie belangrijker werd dan onderwijs. Graag je mening.quote:
quote:De leraren op de Rotterdamse islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun blijven teveel buiten schot in het politie-onderzoek. Dat zeggen twee advocaten van scholieren, die vastzitten voor de grootschalige examenfraude op de school.
Volgens de advocaten waren de leraren duidelijk in paniek, toen de examens werden uitgedeeld. Mogelijk was te zien dat de pakketjes eerder open waren gemaakt. De leraren zijn daarop niet naar de Onderwijsinspectie gestapt. Daarom zijn ze mogelijk mede schuldig aan de fraude, vinden de advocaten.
In het onderzoek naar de 27 gestolen examens zijn tot dusverre alleen leerlingen als verdachte aangewezen.
Zou mooi zijn als ze gaan zwarte pietenquote:Op maandag 24 juni 2013 19:08 schreef macca728 het volgende:
Leraren medeschuldig volgens de advocaten van de betrapte leerlingen. Het zwarte pieten is begonnen.
Eigenlijk was het hun schuld omdat ze gelegenheid gaven...
http://www.rijnmond.nl/ni(...)eschuldig-aan-fraude
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:10 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Het ging hier over het bestraffen van mensen die malafide praktijken hebben gepleegd.
Maar goed, zelfs al ging het over de acute sluiting van die school, dan geldt hetzelfde antwoord nog steeds. Waar een wil is, is een weg. Er zijn situaties waarbij onmiddellijke sluiting de enige remedie is. De situatie op Ibn Ghaldoun is daar een schrijnend voorbeeld van.
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.
Je gaat lekkerquote:Op woensdag 26 juni 2013 10:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:04 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd wat ze gaan doen als nu 'ineens' blijkt dat een flink deel van de leerlingen zakt voor het examen.
Standaardprocedure: eerst rekening houden met religie om discriminatie te voorkomen, dan de maatregelingen erop aansluiten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik ben vooral erg benieuwd wat die kut-ouders (die het geloof belangrijker vinden dan de opleiding van hun kinderen) gaan doen, hoewel het natuurlijk wel te voorspellen valt dat het dizkrimminazie-gejank niet van de lucht zal zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |