Straks gaat-ie nog beweren dat de joden erachter zitten.quote:Dit is van buiten aangestuurd om de school in de problemen te brengen. De leerlingen die dit gedaan hebben zijn hiertoe aangezet. Ze zijn ingepalmd.
Dat denkt-ie waarschijnlijk al maar hij is net tè bijdehand om het ook uit te spreken.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:07 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Straks gaat-ie nog beweren dat de joden erachter zitten.
aldus voormalig wethouder van Onderwijs Leonard Geluk :quote:Dat het geloof de boventoon voert is de achilleshiel van alle islamtische scholen.
De partijen in de school stonden lijnrecht tegenover elkaar, het geloof werd bekangrijker gevonden dan de kwaliteit van de lessen. Veeg ook de verschillende nationaliteiten van het bestuur niet uit. Turken en Marokkanen werken gewoon niet goed samen. Als er teveel Turken in het bestuur zaten, werden de Marokkanen boos en vice versa.
bron papieren AD.quote:Het bestuur was er een van ja zeggen, nee doen. Er waren bv speciale onderwijsdeskundigen aangetrokken om de situatie op de school te verbeteren. Die kwamen echter nooit de school binnen. Ook de kwaliteit van de Nederlandse taal van de docenten was te pover.
Echt triest ja, maar die wethouder had ook wel wat harder op kunnen treden. Pas toen de geldkraan werd dichtgedraaid ging Ibn Gahoun meewerken met de afspraken die men had gemaakt met de wethouder.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
Blijkbaar kan men scholen voor autisten die niets misdaan hebben wel rap sluiten maar deze school waar volop gefraudeerd en gestolen wordt blijkbaar niet. Wat klopt hier niet?
De financiën van Ibn Ghaldoun? Of de beveiliging van het gebouw van die school?quote:Op maandag 24 juni 2013 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
Blijkbaar kan men scholen voor autisten die niets misdaan hebben wel rap sluiten maar deze school waar volop gefraudeerd en gestolen wordt blijkbaar niet. Wat klopt hier niet?
Dat zijn volgens mij stuk voor stuk keuzes van de organisaties, niet verplicht vanuit de overheid. Ik neem aan dat het verschil duidelijk is.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:12 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is iets met kalf en put. Een zeer vaak voorkomend euvel.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
Echt triest ja, maar die wethouder had ook wel wat harder op kunnen treden. Pas toen de geldkraan werd dichtgedraaid ging Ibn Gahoun meewerken met de afspraken die men had gemaakt met de wethouder.
'Het kabinet wil een rem zetten op de groei van het aantal leerlingen die naar speciale scholen gaan. In 2003 waren dat er nog 54 duizend, in 2011 al 69 duizend. De maatregel van het kabinet-Rutte I om 300 miljoen te bezuinigen op passend onderwijs werd in Den Haag na grote protesten geschrapt. Toch moet in veel onderwijsregio's het geld voor leerlingen die extra steun nodig hebben worden herverdeeld.'quote:Op maandag 24 juni 2013 10:25 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dat zijn volgens mij stuk voor stuk keuzes van de organisaties, niet verplicht vanuit de overheid. Ik neem aan dat het verschil duidelijk is.
"De boeken in orde" betekent dat er geen aanwijzingen zijn dat er op dit moment gefraudeerd wordt. In het verleden is er voor 1,2 miljoen teruggevorderd (waarschijnlijk een van de redenen dat de school nu in de schulden zit), maar het geld dat de school op dit moment ontvangt wordt blijkbaar correct besteed. En zolang de school dan niet failliet gaat, kan deze voort blijven bestaan. Zeker als deze nog voldoende leerlingen heeft, en de resultaten niet extreem slecht zijn.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)elijk-nog-niet.dhtml
Dat begrijp ik nu niet he. Inmiddels 3 miljoen schuld, fraude gepleegd maar de boeken zijn in orde? Hoe kan dat?
Grappig, terwijl de leerlingen zelf zeggen dat de leraren in paniek waren bij het openen van de examenenveloppen.quote:Renders was zelf in zeker negentig procent van de gevallen aanwezig bij het openen van de examenenveloppen. Toch zegt hij nooit iets van de diefstallen te hebben gemerkt, dus ook niet bij de fraudezaken die nu aan het licht zijn gekomen.
Conservatieve krachten (salafisten e.d.) hebben het dus voor het zeggen. Ook op het punt van erbarmelijk Nederlands krijg ik nog eens gelijk. Ik voerde het herhaaldelijk aan, op basis van het tv-interview met de oud-directeur.quote:Ton van Erven, de eerste rector van het Ibn Ghaldoun in Rotterdam: 'Vanaf het begin was het een grote chaos. Er waren geen boeken en het bestuur bemoeide zich heel nadrukkelijk met de instroom van docenten en scholieren.' Het islamitisch geloof speelde een te prominente rol. 'Bij het aanstellen van docenten werd gekeken of je moslim was en van welke stroming.'
Toen het Ibn Ghaldoun werd opgericht, was het een vrij liberale school. Dat werd al vrij snel conservatiever, waardoor er binnen het bestuur verschil van mening ontstond. De partijen stonden tegenover elkaar, waardoor ze de focus op het onderwijs kwijtraakten. Het geloof werd belangrijker gevonden dan de kwaliteit van de lessen.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oedt-vuil-spel.dhtmlquote:Wat voormalig wethouder van onderwijs Leonard Geluk vooral bijstaat is dat met het schoolbestuur van Ibn Ghaldoun gewoonweg geen afspraken waren te maken. Hij probeerde het wel, maar de schoolleiding gaf nooit thuis. Een van de voorbeelden is de povere kwaliteit van het Nederlands van veel docenten. Daar moest echt verandering in komen, aldus de Onderwijsinspectie en Geluk.
Daarnaast zag Geluk, verantwoordelijk voor alle scholen in Rotterdam, dat het steeds slechter ging met de onderwijskwaliteit van de school. 'Het was een simpele maar harde constatering: de kwaliteit van deze school is zwak. Het onderwijs deugt niet. Het bestuur is onbetrouwbaar.'
Grapje, hoop ik?quote:de povere kwaliteit van het Nederlands van veel docenten.
Snel kan al niet meer.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:33 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Prachtig. Ik zie gewoon nog eens bevestigd wat ik de hele tijd al heb gezegd en wat sommige struisvogels krampachtig probeerden te ontkennen:
[..]
Conservatieve krachten (salafisten e.d.) hebben het dus voor het zeggen. Ook op het punt van erbarmelijk Nederlands krijg ik nog eens gelijk. Ik voerde het herhaaldelijk aan, op basis van het tv-interview met de oud-directeur.
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oedt-vuil-spel.dhtml
Sluiten, die handel. Zo snel mogelijk graag!
Omdat Nederland een laf kut land aan het worden isquote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Snel kan al niet meer.
Blijkbaar durft niemand die beslissing te nemen.
Vraag me echt af waarom.
Ik vraag me dat ook af. Niet het belang van de school, niet het belang van gekrenkte (oud-) directeuren en leerkrachten, niet het belang van "gediscrimineerde" moslims, niet het belang van conservatieve ouders zou centraal moeten staan, maar het belang van de leerlingen.quote:Op maandag 24 juni 2013 13:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Snel kan al niet meer.
Blijkbaar durft niemand die beslissing te nemen.
Vraag me echt af waarom.
Indien je een examenlicentie inneemt, vraag ik me af of je nog wel voldoet aan de leerplichtwet indien je daar leerling bentquote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef Omentuva het volgende:
Voor de laatste keer: de minister kan niet besluiten om 'zomaar' een bijzondere school te sluiten. Dat is een besluit dat door de directie van die school of scholenkoepel moet worden genomen... Wat wel kan is dat de examenlicentie af wordt genomen en dat de bekostiging stop wordt gezet*, maar dan kan het Ibn Ghaldoun dus theoretisch nog doorgaan met privaat geld. Ben je het er niet mee eens? Ga eens lobbyen voor het afschaffen of aanpassen van Art. 23 van de grondwet en aanverwante wetten.
Dat Nederland NU bloed wil zien betekent niet dat het Ibn Ghaldoun NU voor de haaien wordt gegooid. Als dat zo was geweest was de school al twee weken dicht. Er is ook nog zoiets als gedegen onderzoek, hoor en wederhoor en al dat soort dingen. Wat er naar buiten komt is niet bepaald positief, en ik ga er van uit dat dat ook mee wordt genomen.
*en dan nog heb ik geen idee op welke termijn dit plaatsvindt.
De leerplichtwet verplicht leerlingen om op een school ingeschreven te staan en om een startkwalificatie te halen. Het College van Examens neemt dan de examens af in plaats van de school, dus ik denk dat de leerplichtwet niet in de weg loopt. (Maar ik ben geen onderwijsjurist.)quote:Op maandag 24 juni 2013 14:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Indien je een examenlicentie inneemt, vraag ik me af of je nog wel voldoet aan de leerplichtwet indien je daar leerling bent
Die startkwalificatie halen gaat dus niet op een school zonder licentiequote:Op maandag 24 juni 2013 15:05 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De leerplichtwet verplicht leerlingen om op een school ingeschreven te staan en om een startkwalificatie te halen. Het College van Examens neemt dan de examens af in plaats van de school, dus ik denk dat de leerplichtwet niet in de weg loopt. (Maar ik ben geen onderwijsjurist.)
Niet zomaar idd. Maar dit speelt al sinds 2008, dus er is geen enkel excuus meer te verzinnen waarom dit nog steeds door kan gaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 14:55 schreef Omentuva het volgende:
Voor de laatste keer: de minister kan niet besluiten om 'zomaar' een bijzondere school te sluiten. Dat is een besluit dat door de directie van die school of scholenkoepel moet worden genomen... Wat wel kan is dat de examenlicentie af wordt genomen en dat de bekostiging stop wordt gezet*, maar dan kan het Ibn Ghaldoun dus theoretisch nog doorgaan met privaat geld. Ben je het er niet mee eens? Ga eens lobbyen voor het afschaffen of aanpassen van Art. 23 van de grondwet en aanverwante wetten.
Dat Nederland NU bloed wil zien betekent niet dat het Ibn Ghaldoun NU voor de haaien wordt gegooid. Als dat zo was geweest was de school al twee weken dicht. Er is ook nog zoiets als gedegen onderzoek, hoor en wederhoor en al dat soort dingen. Wat er naar buiten komt is niet bepaald positief, en ik ga er van uit dat dat ook mee wordt genomen.
*en dan nog heb ik geen idee op welke termijn dit plaatsvindt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |