Jij schijnt niet te willen snappen dat discussievoeren op een forum inhoudt dat je je af en toe eventjes NIET achter regeltjes moet verschuilen. Het is lekker makkelijk om te roepen wat wel en niet kan en je verder lekker op de vlakte te houden. Ik neem liever stelling door te zeggen welke ontwikkeling ik graag zou zien.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:00 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Uhu.In het vorige topic is je al uitgelegd door nikk waardoor een school niet van de ene op de andere dag gesloten kan worden. Maar goed, het is maar wat je wilt geloven natuurlijk.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)lkom-bij-buren.dhtmlquote:Leerlingen van Ibn Ghaldoun niet welkom bij buren
De Hugo de Grootschool op Rotterdam-Zuid peinst er niet over leerlingen van het Ibn Ghaldoun op te vangen, mocht de school de deuren moeten sluiten. 'Ik heb net alle aso's van mijn school. Op nieuwe zitten we niet te wachten.'
Een besluit over de toekomst van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is nog niet gevallen maar mocht het zover komen, dan zijn 650 leerlingen dakloos. Directeur van de nabijgelegen Hugo de Grootschool, Eric van 't Zelfde, ligt daar geen moment wakker van. 'Dat is niet mijn probleem. Al moet ik naar de rechter stappen, ik wil ze niet. Zij tasten de kwaliteit van mijn school aan en ik weiger de prijs te betalen van die prutsschool,' vertelt hij aan het AD/Rotterdams Dagblad.
De grootschalige examenfraude is niet het enige dat zijn afkeer van het Ibn Ghaldoun heeft gevoed. 'In het verleden zijn havo 4-leerlingen naar het Ibn Ghaldoun overgestapt die bij ons bleven zitten. Daar gingen ze gewoon verder in havo 5.'
Schoon
Afgelopen jaren veegde Van 't Zelfde zijn openbare school schoon. 'Ik heb 48 onbekwame docenten ontslagen en 60 leerlingen van school gestuurd die regels aan hun laars lapten, anderen mishandelden of docenten vreselijk intimideerden. Ik heb net alle aso's van school, op nieuwe zit ik niet te wachten.'
De directeur wil alleen voor gemotiveerde leerlingen van het Ibn Ghaldoun een uitzondering maken, mits zij een schone lei hebben bij leerplicht én bereid zijn om IQ-, taal- en Cito-toetsen af te leggen.
Reputatieschade
Volgens Van 't Zelfde hebben alle middelbare scholen in Nederland forse reputatieschade opgelopen door de examendiefstal op het Ibn Ghaldoun, maar vooral die op Rotterdam-Zuid. Zo werd vorige week met wantrouwen gereageerd op de uitmuntende examenuitslag op de Hugo de Groot, waar op de havo en het vwo iedereen was geslaagd. 'Normaal dansen de docenten tot elf uur op tafel als we zo'n succes behalen, maar nu liggen we onder een loep van verdenking waardoor iedereen om zes uur al afdroop. Ik heb begrafenissen meegemaakt die gezelliger waren.'
Ik heb het artikel in dit topic geplaatst; dat lijkt me de meest geschikte plek:quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Zo, die hakt er wel in zeg. Inderdaad een topic waard. (open hem zou ik zeggen)
Verder: hulde voor deze man. Maak een profiel van die kerel en zorg ervoor dat elke directeur daar aan voldoet.
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant wordt ook deze man geremd door politieke-correctheid: http://www.dagelijksestan(...)-zegt-is-een-fascistquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Verder: hulde voor deze man. Maak een profiel van die kerel en zorg ervoor dat elke directeur daar aan voldoet.
Dat is dus precies waar de schoen wringt...dat enorme bord voor de kop van die ouders.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, maar aan de andere kant wordt ook deze man geremd door politieke-correctheid: http://www.dagelijksestan(...)-zegt-is-een-fascist
Waar het op neerkwam, was dat leerlingen iemand gruwelijk hadden mishandeld. Er waren beelden van. De directeur sprak de (allochtone) ouders van de daders hierop aan en liet ze de beelden zien. Hij werd vervolgens van "racisme" beticht... - maar hij kon bij KvdB nauwelijks over z'n lippen krijgen dat de daders allochtoon zijn.
Bord voor de kop of gewoon gretig misbruik maken van hun positie? Volgens mij zijn die ouders doortrapt genoeg en wordt de racisme-kaart heel bewust gespeeld.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:58 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat is dus precies waar de schoen wringt...dat enorme bord voor de kop van die ouders.
quote:Ibn Ghaldoun wil imamopleiding
De enige islamitische school van Nederland, het Ibn Ghaldoun in Rotterdam, heeft plannen voor een nieuwe imamopleiding. Dat terwijl de school balanceert op het randje van een faillissement.
Maximaal vijftig leerlingen moeten de imamopleiding kunnen volgen aan het Ibn Ghaldoun. De lessen zijn aanvankelijk in het Turks. De Nederlandse tak van het Turkse overheidsorgaan van godsdienstzaken (stichting Diyanet) zou dat in april zijn overeengekomen met de omstreden school, blijkt uit vragen van Leefbaar Rotterdam.
Door de recente examendiefstal op de school, ligt het Ibn Ghaldoun onder vuur. Dat bemoeilijkt de komst van de imamopleiding. De kwaliteit van het onderwijs is ondermaats en de school kampt met een negatief eigen vermogen van 3,9 miljoen euro. Ook moet de schooleiding subsidies terugbetalen aan het ministerie van Onderwijs en de gemeente Rotterdam. Daar is vorig jaar een regeling voor getroffen, meldt de Volkskrant.
De Volkskrant weet verder dat de school een nieuwe naam krijgt. Ibn Ghaldoun is dan verleden tijd: ,,Want aan een diploma van Ibn Ghaldoun zal altijd een smet kleven", zegt een bestuurder van de overkoepelende islamitische scholenbesturen. ,,Net zoals aan de diploma's van Inholland."
Het kromme is alleen dat als je hetzelfde op dit forum zegt als die man, je een ban krijgt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef 3-voud het volgende:
Zo, die hakt er wel in zeg. Inderdaad een topic waard. (open hem zou ik zeggen)
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.quote:
quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.
Deze ouders verwaarlozen hiermee op grove wijze de zorg (lees: opleiding en toekomst) van hun kinderen, waardoor zij zich imo aan kindermishandeling schuldig maken. En met kindermishandelaars heb ik nou eenmaal het land.
Hij slikt zijn woorden alweer in hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:45 schreef mapima het volgende:
Respect voor die directeur van dat hugo college ofzo. Toen ik dit stuk begon te lezen dacht ik 'wat een rascist' maar ik geef hem groot gelijk.
Mogen ze hier in wassenaar ook eens gaan doen ik ben dat tuig op mijn school spuugzat. Maarja er moeten ook scholen zijn om dat tuig op te vangen. En ik begin te denken dat ibn ghaldoun zo een school was.
ibn ghaldiun was ineens een van de beste vwo opleidingenm dan snap ik dat moslimkinderen die de school verder niet zo goed kennen hiernaartoe willebquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Nee respect tonen aan ouders die wéten dat het een hele slechte school is, maar desondanks toch hun kinderen daar naartoe sturen.......DAT moeten we doen.
Deze ouders verwaarlozen hiermee op grove wijze de zorg (lees: opleiding en toekomst) van hun kinderen, waardoor zij zich imo aan kindermishandeling schuldig maken. En met kindermishandelaars heb ik nou eenmaal het land.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het kromme is alleen dat als je hetzelfde op dit forum zegt als die man, je een ban krijgt.
Ik niet. Als het jarenlang huilen met pet is en dan "ineens" top of the bill, dan gaan er bij mij wel wat alarmbelletjes rinkelen hoor. Bovendien lijkt het mij volstrekt normaal dat ouders (en kinderen) zich eerst uitgebreid laten informeren en gaan rondneuzen voor je hem of haar bij een school inschrijft. Zeker in de randstad waar je keuze in overvloed hebt. Hier op het platte platteland waar er in de hele regio maar twee scholen zijn, is dat nog iets anders, dan kies je voor het best haalbare/minst slechte.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef mapima het volgende:
[..]
ibn ghaldiun was ineens een van de beste vwo opleidingenm dan snap ik dat moslimkinderen die de school verder niet zo goed kennen hiernaartoe willeb
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezigquote:Op woensdag 26 juni 2013 16:42 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik niet. Als het jarenlang huilen met pet is en dan "ineens" top of the bill, dan gaan er bij mij wel wat alarmbelletjes rinkelen hoor. Bovendien lijkt het mij volstrekt normaal dat ouders (en kinderen) zich eerst uitgebreid laten informeren en gaan rondneuzen voor je hem of haar bij een school inschrijft. Zeker in de randstad waar je keuze in overvloed hebt. Hier op het platte platteland waar er in de hele regio maar twee scholen zijn, is dat nog iets anders, dan kies je voor het best haalbare/minst slechte.
Als iets te mooi is om waar te zijn, dan IS het ook te mooi om waar te zijn. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat. Deze ouders zijn OF ultra laks en ongeïnteresseerd geweest OF hebben simpelweg geen boodschap aan de toekomst/opleiding van hun kinderen, want geloof is belangrijker. Tja.....in beide gevallen is en blijft het kindermishandeling imo.
Waar kan ik de ondertiteling vinden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef mapima het volgende:
[..]
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezig
Kortom: een rubberen ruggengraat.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij slikt zijn woorden alweer in hoor.
Dat is geen excuus. Als je werkelijk geïnteresseerd bent, zorg je gewoon voor een tolk. Dat doe je ook voor alle andere belangrijke zaken, dus waarom niet hierbij?quote:Op woensdag 26 juni 2013 16:51 schreef mapima het volgende:
[..]
vaak kunnem die ouders amper nederlands en de kimderen houden zih niey met zulke dongem bezig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |