Waarom niet langs de Apple Store gaan? Heb ik ook gedaan, gratis nieuwe gekregen.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Shit, MBP oplader heeft kabelbreuk. Nieuwe besteld, maar ik dacht altijd dat ik eerder de accu dan de lader zou vervangen
Beestje is al bijna 3 jaar oud en hevig gebruikt. Valt niet in de garantie.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Waarom niet langs de Apple Store gaan? Heb ik ook gedaan, gratis nieuwe gekregen.
Oh, ja. Mijndes was twee jaar oud, viel gelukkig onder een bepaalde kwaliteitsgarantie oid.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Beestje is al bijna 3 jaar oud en hevig gebruikt. Valt niet in de garantie.
Ooit voor een oude Powerbook G4 ook zoiets gehad,gebeld met Cork,aankoop verleden werd bekeken en ik kreeg de volgende dag een UPS bus langs met een nieuwe adapter, en de oude kon ik zo afgeven.quote:Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Beestje is al bijna 3 jaar oud en hevig gebruikt. Valt niet in de garantie.
Kan je aankoopverleden echt invloed hebben op je service bij een zaak?quote:Op zondag 23 juni 2013 15:54 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ooit voor een oude Powerbook G4 ook zoiets gehad,gebeld met Cork,aankoop verleden werd bekeken en ik kreeg de volgende dag een UPS bus langs met een nieuwe adapter, en de oude kon ik zo afgeven.
De reseller waar ik eerder langsging wilde niks vergoeden of vervangen ondanks dat ze er een paar hadden liggen. Ik kon er alleen 1 kopen werd gezegd.
Hmz nee, geen last van.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:22 schreef Matty___ het volgende:
iemand ook wel eens last van een plakkende toets op een Air?
en nee er is geen cola over gegaan maar als hij warm wordt blijft de toets beetje plakken en hoor je een ander geluid dan bij de andere toetsen.
Ding zit nog ruim in de garantie maar ik zie de bui al hangen met verwijdt dat ik wel iets gemorst heb.
Als je niets gemorst hebt en er dus ook geen spoor van waterschade is, waarom zou je je daar dan zorgen over maken?quote:Op zondag 23 juni 2013 16:22 schreef Matty___ het volgende:
iemand ook wel eens last van een plakkende toets op een Air?
en nee er is geen cola over gegaan maar als hij warm wordt blijft de toets beetje plakken en hoor je een ander geluid dan bij de andere toetsen.
Ding zit nog ruim in de garantie maar ik zie de bui al hangen met verwijdt dat ik wel iets gemorst heb.
heb hem bij dixons gekocht vanwege de 3 jaar garantie maar hij probeerde me ook een diefstal en waterschade verzekering aan te smeren.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:27 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Als je niets gemorst hebt en er dus ook geen spoor van waterschade is, waarom zou je je daar dan zorgen over maken?
Alle reparaties aan Apple apparaten moet in principe door een Apple Authorised Service Point gebeuren; indien Dixon zelf zo'n AASP bezit dan kan dat daar gebeuren maar ook bijvoorbeeld bij een iCentre of Media Markt die daarvoor gecertificeerd is.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:31 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb hem bij dixons gekocht vanwege de 3 jaar garantie maar hij probeerde me ook aan diefstal en water verzekering aan te smeren.
Heb altijd het idee dat ze alles proberen om je extra geld af handig te maken.
Geen idee of dixons gelijk de eigen reparatieservice gebruikt of eerst na Apple door stuurd
Dan zou ik zeer zeker naar de Apple Store gaan, ja.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:35 schreef Matty___ het volgende:
dus eigenlijk is het beter om eerst naar de Apple Store te gaan? Hij is nog geen 6 maanden oud
Kan natuurlijk ook eerst Dixons proberen en als dat niet bevalt altijd nog naar Amsterdam. Het is namelijk nou niet dat Amsterdam voor mij om de hoek ligtquote:Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan zou ik zeer zeker naar de Apple Store gaan, ja.
Niet vergeten om eerst hier een afspraak aan de Genius Bar te maken
Volgens mij mag Dixons dan aantonen dat de schade geen productiefout is, maar door jou veroorzaakt is, als ze dat vermoeden. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast volgens mij niet bij de consument. Dus gewoon bij Dixons proberen.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:35 schreef Matty___ het volgende:
dus eigenlijk is het beter om eerst naar de Apple Store te gaan? Hij is nog geen 6 maanden oud
Dit zal ondertussen vast iedereen gezegd hebben, maar het Postkantoor aan de Coolsingel zou de perfecte locatie zijn. Of een pand aan de Oude Binnenweg.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het naast den haag en haarlem ook wel tijd worden voor een apple store in rotterdam eigenlijk
Ja, maar dat moet een winkelcentrum worden geloof ik.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:50 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dit zal ondertussen vast iedereen gezegd hebben, maar het Postkantoor aan de Coolsingel zou de perfecte locatie zijn. Of een pand aan de Oude Binnenweg.
Verlies je dan niet je garantie via dixons? Het tweede jaar garantie bedoel ik dan. Want je krijgt een andere ipad(met andere serienummer).quote:Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dan zou ik zeer zeker naar de Apple Store gaan, ja.
Niet vergeten om eerst hier een afspraak aan de Genius Bar te maken
Je krijgt een ander apparaat dus dat zou kunnen als Dixons dat zo stelt in hun garantievoorwaarden.quote:Op zondag 23 juni 2013 16:57 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Verlies je dan niet je garantie via dixons? Het tweede jaar garantie bedoel ik dan. Want je krijgt een andere ipad(met andere serienummer).
In feite moet je voor garantie naar de verkopende partij gaan en niet naar de producent. Aangezien apple maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft, is dat misschien niet zo gunstig.
Ik kan me voorstellen dat dixons zegt dat je ze gepasseerd hebt en daarom maar via Apple moet uitzoeken omdat de vervangende ipad niet door hen is geleverd.
Consumentenrecht is alleen van toepassing als je direct bij Apple hebt gekocht, anders niet.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Je krijgt een ander apparaat dus dat zou kunnen als Dixons dat zo stelt in hun garantievoorwaarden.
Het zou ook kunnen dat je dan voor je garantie bij Apple moet zijn, en dan krijg je inderdaad maar één jaar (hoewel je met enig aandringen m.b.t. consumentenrecht ook best wel twee jaar garantie krijgt).
Ik ben echter laatst met mijn iPad naar de Apple Store gegaan, heb daar één en ander gevraagd en zij hebben mij verteld dat zij het eerste jaar garantie van de verkoper kunnen overnemen en volgens die verwoording denk ik dat je gewoon nog bij Dixons terecht kunt.
Daar doel ik ook op; je replacement komt van Apple af, daar moet je dus ook naartoe voor je garantie en kun je je dus ook beroepen op het consumentenrecht.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:34 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Consumentenrecht is alleen van toepassing als je direct bij Apple hebt gekocht, anders niet.
Ik weet niet wat de voorwaarden van dixons zijn, maar met mijn iphone had ik toch maar voor de zekerheid via de telefoonwinkel gedaan. Nadat ie was ingeruild, zei de medewerker ook dat de swap nu ook in hun systeem staat en ik gewoon daar terecht kon voor garantie.
de reeder app gaat toch gewoon ondersteuning krijgen voor icloud?quote:Op zondag 23 juni 2013 18:53 schreef donroyco het volgende:
Hebben mensen al een alternatief voor Google Reader gevonden? De Reeder app (met iPhone en OS X app) ondersteunt nog geen RSS feeds op zichzelf en ik wil mijn RSS feeds toch wel blijven binnenhalen.
1 juli begint wel te dringen.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:42 schreef Xiance het volgende:
[..]
de reeder app gaat toch gewoon ondersteuning krijgen voor icloud?
althans, dat is wat ik ervan begrepen had, zodat je gewoon je rss feeds binnen kan blijven halen
fair enoughquote:
Ik wil mijn feeds niet mislopen, dus kijk uit naar fatsoenlijke alternatieven.quote:Op zondag 23 juni 2013 20:46 schreef Xiance het volgende:
[..]
fair enough
toch ken ik eigenlijk geen betere app
het is simpel en duidelijk, niet alteveel opties, maar doet gewoon wat t moet doen!
ik wacht nog wel even af
feedly.com vind ik wel nice, gebruikte ik eigenlijk al in combinatie met google reader.quote:Op zondag 23 juni 2013 18:53 schreef donroyco het volgende:
Hebben mensen al een alternatief voor Google Reader gevonden? De Reeder app (met iPhone en OS X app) ondersteunt nog geen RSS feeds op zichzelf en ik wil mijn RSS feeds toch wel blijven binnenhalen.
Ik deel gewoon een agenda met icloud en op elk device met dat apple id heb ik die agenda?quote:Op maandag 24 juni 2013 22:02 schreef Probability het volgende:
Volgens mij heb ik het al eens gevraagd maar hoe synchroniseer ik mijn agenda op iPhone iPad en MacBook?
Google agenda en iCloud hebben ieder ondertussen 20 agenda's gemaakt en het wordt zo niet echt overzichtelijker..
???quote:Op maandag 24 juni 2013 22:02 schreef Probability het volgende:
Volgens mij heb ik het al eens gevraagd maar hoe synchroniseer ik mijn agenda op iPhone iPad en MacBook?
Google agenda en iCloud hebben ieder ondertussen 20 agenda's gemaakt en het wordt zo niet echt overzichtelijker..
Gaan ze straks stand alone de RSS feeds inlezen?quote:Op maandag 24 juni 2013 15:46 schreef Ener-G het volgende:
[..]
feedly.com vind ik wel nice, gebruikte ik eigenlijk al in combinatie met google reader.
Ja klopt maar dan heb ik 20 versiesquote:Op maandag 24 juni 2013 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik deel gewoon een agenda met icloud en op elk device met dat apple id heb ik die agenda?
Hoe kan je nou aan 20 versies komen? Ik weet niet wat je bedoelt met '20 versies'.quote:Op maandag 24 juni 2013 22:29 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja klopt maar dan heb ik 20 versies
Misschien omdat ik iCal 10 jaar geleden ook al gebruikte?
Kun je de beta niet zonder dev-account installeren?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:36 schreef Pino112 het volgende:
Iemand die nog een plekkie vrij heeft in zijn Developer-account voor mijn iPad?
Gewoon van de torrents afhalen bedoel je dus? Geen idee eigenlijk, dacht dat het altijd via dev-account moest..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:44 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kun je de beta niet zonder dev-account installeren?
Installeren lukt wel, maar activeren niet.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Gewoon van de torrents afhalen bedoel je dus? Geen idee eigenlijk, dacht dat het altijd via dev-account moest..
Ik zal eens kijken.
activeren?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:05 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Installeren lukt wel, maar activeren niet.
Ook niet als je via Option/Alt-Check for Updates gaat en dan de installatiefile selecteert?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:05 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Installeren lukt wel, maar activeren niet.
Dank, en het is duidelijk dat tenzij je echt van een heel oud model MBA komt (2009?) dit geen echte meerwaarde is i.v.g met de modellen van vorig jaar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:42 schreef Aether het volgende:
The 2013 MacBook Air Review (13-inch) @ AnandTech.
Qua snelheid waarschijnlijk niet. Batterijduur is wel beter (las over een enkele gebruiker die 15 uur haalt).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:03 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dank, en het is duidelijk dat tenzij je echt van een heel oud model MBA komt (2009?) dit geen echte meerwaarde is i.v.g met de modellen van vorig jaar.
Zelfde verhaal als dat Airdrop wel op de iPhone 5 werkt en niet op de 4S. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:46 schreef Pino112 het volgende:
Ah jammer, ik zie dat Airdrop pas werkt op de iPad 4, en niet op de 3. Hopelijk verandert dat in de loop van de beta's nog.
Jammer, maar waarschijnlijk te wijten aan het gebruik van een nieuwere Wi-Fi chip die dit ondersteunt en dus wel begrijpelijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:07 schreef GVU het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als dat Airdrop wel op de iPhone 5 werkt en niet op de 4S. Beetje jammer.
Denk dat het te maken heeft met Combinatie WiFi Direct en Bluetooth 4.0quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:07 schreef GVU het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als dat Airdrop wel op de iPhone 5 werkt en niet op de 4S. Beetje jammer.
http://www.iphoneclub.nl/(...)m-voordelen-nadelen/quote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:35 schreef Federer-fan het volgende:
Net kwam ik het programma iBlacklist tegen. Blijkbaar moet je je iPhone jailbreaken om dat te kunnen installeren. Hoe moet je een iPhone jailbreaken?
Klopt het dat je met dit programma kunt jailbreaken? En is dit een betrouwbaar programma of kan ik mijn iPhone beter in een telefoonwinkel laten jailbreaken?
Siri?quote:
Nee deze;quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:11 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Siri?
Op de iPad 2 gebruikt mijn vader geloof ik WeerOnline, die is ook erg mooi/aardig/snel, en Google Now doet 't 'm ook wel.
Dat snap ik, en daarop zei ik dat Siri precies dezelfde implementatie biedt met dezelfde dataquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:14 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Nee deze;
http://www.iphoneclub.nl/(...)eerde-achtergronden/
Oh zo. Ik heb Siri nog nooit gebruikt, vind het een beetje raar om tegen dat ding te gaan pratenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:15 schreef J.Appleseed het volgende:
[..]
Dat snap ik, en daarop zei ik dat Siri precies dezelfde implementatie biedt met dezelfde data
Ja, zodra ze 'm in het Nederlands aanbieden wordt het misschien wel 'normaler' maar nu vind ik het ook niet verkeerd. Natuurlijk ga ik dat niet in de trein zitten doen, maar thuis net voordat je weggaat wel even fijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb Siri nog nooit gebruikt, vind het een beetje raar om tegen dat ding te gaan praten
Hier ook niet, wat ik wel vaak doe is als ik op de fiets zit navigatie/google inspreken, dat werkt als een tierelier. Of als ik even iets moet opzoeken, inspreken haha, zo lui om dan niet te hoeven typen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:17 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Oh zo. Ik heb Siri nog nooit gebruikt, vind het een beetje raar om tegen dat ding te gaan praten
Zelfde voor OSX back-ups.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef J.Appleseed het volgende:
Die backup-en-restore functie in iOS is wel heerlijk trouwens, had Android zoiets maar. Na een restore hoef ik zelfs mijn ING app niet te initialiseren; ik kan direct inloggen met mijn pincode!
Het kan wel met TitaniumBackup maar dat loopt niet altijd even lekker helaas.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 23:21 schreef J.Appleseed het volgende:
Die backup-en-restore functie in iOS is wel heerlijk trouwens, had Android zoiets maar. Na een restore hoef ik zelfs mijn ING app niet te initialiseren; ik kan direct inloggen met mijn pincode!
Wel eerst rooten en veel handelingen verrichten he.quote:Op woensdag 26 juni 2013 09:16 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het kan wel met TitaniumBackup maar dat loopt niet altijd even lekker helaas.
De lokale APR geprobeerd? Dit verkopen ze sowieso in de Apple Store of op eBay.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:45 schreef Nielsch het volgende:
Een vriendin van mij is onlangs van Chicago naar Utrecht verhuisd. Om haar iPad op te laden heeft zij nu zo'n simpele converter plug, maar ze zou graag zo'n witte Apple converter plug kopen om op haar adapter te zetten. In de winkel zijn eigenlijk alleen die converter plugs + adapter te koop. Weet iemand een adresje waar je alleen die witte converter plug kan kopen?
Deze dus:
[ afbeelding ]
Nee, moet ik nog even langslopen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:58 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De lokale APR geprobeerd? Dit verkopen ze sowieso in de Apple Store of op eBay.
Ja, daar ben ik geweest, maar daar hadden ze alleen die converter plugs + adapter, en zo'n adapter heeft ze niet nodig want die heeft ze al.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:23 schreef Iwanius het volgende:
En anders kun je ook de Media Markt binnenlopen. Die hebben alles wat de APR ook voert in het assortiment. Mycom of Dixons is ook nog een optie.
KLIK DIE DOWNLOAD LINK.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:52 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik geweest, maar daar hadden ze alleen die converter plugs + adapter, en zo'n adapter heeft ze niet nodig want die heeft ze al.
Uhm..quote:
http://apple.stackexchange.com/a/17585quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:28 schreef Junkie het volgende:
Ik zit te twijfelen om een AppleTV te kopen. Nu ik in Belfast zit kan ik ook gebruik maken van Netflix.
Maar wil hem dan ook soms gebruiken zonder TV/monitor aangesloten gebruiken om audio te streamen. En heb gehoord dat hij dat niet doet omdat hij iets op z'n HDMI poort moet hebben. Klopt dat?
Lijkt mij ook.quote:En weten jullie of MEK OSX MELFRIKS straks nog hardware eisen heeft om het 2e draadloze scherm te gebruiken? Ik heb een MacBookPro 2011 en die kan wel mirroring doen. Lijkt me dat de eis is?
Plaatsvervangende schaamte hierquote:
Wowquote:Op donderdag 27 juni 2013 15:32 schreef Dimens het volgende:
Wat een baas ben ik toch. MacBook Air welk ik twee jaar geleden heb gekocht voor ¤719.-, verkocht voor ¤700,-. Direct de nieuwste MacBook Air besteld. Maar ¤300,- bij betalen.
Marktplaats ja. Een of andere man die er blijkbaar niet zoveel verstand van had en er een moest hebben. Prima, ik zou het niet doen. Ik had eerder verwacht dat ik er zo'n ¤ 500,- nog voor kon krijgen maar had hem neergezet op marktplaats voor ¤ 700.-. Dit met in mijn achterhoofd als gedachte dat mensen meestal toch wel ¤ 200,- minder zouden bieden en ik had toch geen haast met de verkoop.quote:
Heerlijk is dat hé? Ik neem aan dat je hem zelf ook tweedehands gekocht had, of had je een superdeal ergens gescoord?quote:Op donderdag 27 juni 2013 15:32 schreef Dimens het volgende:
Wat een baas ben ik toch. MacBook Air welk ik twee jaar geleden heb gekocht voor ¤719.-, verkocht voor ¤700,-. Direct de nieuwste MacBook Air besteld. Maar ¤300,- bij betalen.
Ik heb hem nieuw gekocht. Toen werkte ik nog bij de BCC en kreeg ik 10% korting. Ik wist dat oude modellen nog wel verkocht werden, maar niet meer in de winkels lagen dus heb ik in het systeem van BCC toen gekeken naar oude modellen en die laptop was nog te koop en flink afgeprijsd naar ¤800,-. Toen nog die korting eraf.quote:Op donderdag 27 juni 2013 16:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Heerlijk is dat hé? Ik neem aan dat je hem zelf ook tweedehands gekocht had, of had je een superdeal ergens gescoord?
Ach, ik hoef sowieso niet elk jaar up te graden. Ik heb nu weer een upgrade gedaan door mijn iPhone 4 te verkopen en heb een nieuw abonnement met een iPhone 5 waar ik goedkoper en beter mee uit ben.quote:Jammer dat Apple niet meer aan 12 % korting én een bijna gratis ipod touch erbij doet maar je afscheept met 8% en een karige app store gift card. Dat waren nog eens tijden om elk jaar weer gratis te upgraden.
Ik heb gisteren opgehaald in de Apple Store. Tof dingetje.quote:Op woensdag 26 juni 2013 22:45 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
http://apple.stackexchange.com/a/17585
[..]
Lijkt mij ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |