abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 juni 2013 @ 13:31:17 #91
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128115647
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee?
Sommige NAS'sen ondersteunen het.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 juni 2013 @ 13:33:22 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128115723
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:31 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Sommige NAS'sen ondersteunen het.
Dat is hackwerk, waarbij het van de een op de andere dag kan stoppen met werken als aple het protocol een beetje tweaked.

De enige netwerkshare die ondersteund wordt is de timecapsule. Dus "kan ook naar een netwerkshare" is een tikkie kort door de bocht.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 22 juni 2013 @ 13:37:04 #93
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128115832
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat is hackwerk, waarbij het van de een op de andere dag kan stoppen met werken als aple het protocol een beetje tweaked.

De enige netwerkshare die ondersteund wordt is de timecapsule. Dus "kan ook naar een netwerkshare" is een tikkie kort door de bocht.
Ja klopt wel. Ik heb de Conceptronic CH3MNAS en daar werkt het niet, maar op de CH3SNAS bijv weer wel.

Ik ga dan maar sparen voor de Time Capsule.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 14:54:26 #94
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128117917
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 13:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

:') ja want ze veranderen het om het jaar.
vanaf 10.9 is toch alleen nog maar SMB.
Technisch onbekwaam te zijn wil niet zeggen dat het niet kan. Kwestie van juiste keuzes maken

kunt volgens mij zelf een gemount spare image gebruiken en het image dan werkens weg zetten.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 juni 2013 @ 15:11:42 #95
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128118399
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 14:54 schreef Matty___ het volgende:

[..]

:') ja want ze veranderen het om het jaar.
vanaf 10.9 is toch alleen nog maar SMB.
Technisch onbekwaam te zijn wil niet zeggen dat het niet kan. Kwestie van juiste keuzes maken

kunt volgens mij zelf een gemount spare image gebruiken en het image dan werkens weg zetten.
Nou ik was verantwoordelijk voor de productontwikkeling van Sitecom en bij de ontwikkeling van de NAS liepen we toch regelmatig tegen issues aan met timemachine backup In een periode van 3 maanden is het protocol 2 maal gewijzigd. (Toegegeven, daar zat de overgang van SL naar Lion bij).

Hoe dan ook, het is simpelweg niet zo eenvoudig als naar ELKE netwerkshare schrijven. En het is voor de meeste gebruikers al snel onapple's gekut.
pi_128118737
Hmm, heb zonet even de Developers Preview van Mavericks naast Mountain Lion geīnstalleerd.

Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden; sommige elementen zijn / zien er beter uit dan Mountain Lion (login scherm, Safari, Maps, SysPrefs, Calendar, Activity Monitor) maar bij o.a. Notes, Contacts en Launchpad weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Misschien even wennen :{
pi_128119337
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:24 schreef J.Appleseed het volgende:
Hmm, heb zonet even de Developers Preview van Mavericks naast Mountain Lion geīnstalleerd.

Weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden; sommige elementen zijn / zien er beter uit dan Mountain Lion (login scherm, Safari, Maps, SysPrefs, Calendar, Activity Monitor) maar bij o.a. Notes, Contacts en Launchpad weet ik nog niet wat ik ervan moet vinden. Misschien even wennen :{
Hoe zien Notes, Contacts, Game Center, Reminders eruit?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:14:17 #98
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128120081
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik was verantwoordelijk voor de productontwikkeling van Sitecom en bij de ontwikkeling van de NAS liepen we toch regelmatig tegen issues aan met timemachine backup In een periode van 3 maanden is het protocol 2 maal gewijzigd. (Toegegeven, daar zat de overgang van SL naar Lion bij).

Hoe dan ook, het is simpelweg niet zo eenvoudig als naar ELKE netwerkshare schrijven. En het is voor de meeste gebruikers al snel onapple's gekut.
Misschien niet elke maar elke NAS die netatalk draait daar werkt het gewoon. Daar waar jij op doelde was volgens mij binnen paar weken opgelost via een update op de afpd service.

Bij sitecom denk ik ook niet aan een goede NAS maar meer aan routers en switches. Zelfbouw nas ala FreeNAS of een wat betere SOHO NAS (qnap bv) ondersteund dat gewoon.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 juni 2013 @ 16:15:32 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128120113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:14 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Misschien niet elke maar elke NAS die netatalk draait daar werkt het gewoon. Daar waar jij op doelde was volgens mij binnen paar weken opgelost via een update op de afpd service.
Nee in Lion stapte apple over naar een andere authenticatie methode (DHX2)
quote:
Bij sitecom denk ik ook niet aan een goede NAS maar meer aan routers en switches. Zelfbouw nas ala FreeNAS of een wat betere SOHO NAS (qnap bv) ondersteund dat gewoon.
Ja... tot dat apple wat aanpast. En apple gebruikers een freenas laten samenstellen. Je bent toch met me eens dat het NIET het gebruiksgemak heeft die de gemiddelde apple gebruiker verwacht?? En het werkt dus ook NIET zomaar met een netwerk share.

En dit ben ik in diverse tests met meerdere merken NAS' ook vaak tegengekomen

quote:
I've got a sinology DS211j - love it, and I did try it with time machine
(like a few NAS's that I've owned before this one).

The good news:

Synology supports it
It works

The bad:

Apple doesn't support it
Occasionally it "Just Doesn't Work"TM

Not often, but just enough to make you think -
do you really want your BACKUP on this?

[ Bericht 6% gewijzigd door Swetsenegger op 22-06-2013 16:25:09 ]
pi_128122041
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 15:48 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Hoe zien Notes, Contacts, Game Center, Reminders eruit?
Reminders en Game Center zien er nog steeds hetzelfde uit. Kan, natuurlijk, want het is nog een Developers Preview (en de eerste nog wel). Apps waar tabbladen in zitten heb ik geanimeerd ;)

Notes:

Contacts:

Activity Monitor is een stuk overzichtelijker geworden:

Calendar:

Safari is ook erg handig nu:
pi_128138346
Shit, MBP oplader heeft kabelbreuk. Nieuwe besteld, maar ik dacht altijd dat ik eerder de accu dan de lader zou vervangen :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 juni 2013 @ 01:54:46 #102
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128139530
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 01:09 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Shit, MBP oplader heeft kabelbreuk. Nieuwe besteld, maar ik dacht altijd dat ik eerder de accu dan de lader zou vervangen :')
Waarom niet langs de Apple Store gaan? Heb ik ook gedaan, gratis nieuwe gekregen.
pi_128139656
quote:
14s.gif Op zondag 23 juni 2013 01:54 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Waarom niet langs de Apple Store gaan? Heb ik ook gedaan, gratis nieuwe gekregen.
Beestje is al bijna 3 jaar oud en hevig gebruikt. Valt niet in de garantie.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  Redactie Sport / Supervogel zondag 23 juni 2013 @ 02:11:15 #104
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_128139788
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Oh, ja. Mijndes was twee jaar oud, viel gelukkig onder een bepaalde kwaliteitsgarantie oid.
pi_128153442
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 02:02 schreef house_is_a_feeling het volgende:

Ooit voor een oude Powerbook G4 ook zoiets gehad,gebeld met Cork,aankoop verleden werd bekeken en ik kreeg de volgende dag een UPS bus langs met een nieuwe adapter, en de oude kon ik zo afgeven.

De reseller waar ik eerder langsging wilde niks vergoeden of vervangen ondanks dat ze er een paar hadden liggen. Ik kon er alleen 1 kopen werd gezegd.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2013 15:55:34 ]
pi_128153584
quote:
15s.gif Op zondag 23 juni 2013 15:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ooit voor een oude Powerbook G4 ook zoiets gehad,gebeld met Cork,aankoop verleden werd bekeken en ik kreeg de volgende dag een UPS bus langs met een nieuwe adapter, en de oude kon ik zo afgeven.

De reseller waar ik eerder langsging wilde niks vergoeden of vervangen ondanks dat ze er een paar hadden liggen. Ik kon er alleen 1 kopen werd gezegd.
Kan je aankoopverleden echt invloed hebben op je service bij een zaak? :o
  zondag 23 juni 2013 @ 16:22:54 #107
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128154520
iemand ook wel eens last van een plakkende toets op een Air?

en nee er is geen cola over gegaan maar als hij warm wordt blijft de toets beetje plakken en hoor je een ander geluid dan bij de andere toetsen.
Ding zit nog ruim in de garantie maar ik zie de bui al hangen met verwijdt dat ik wel iets gemorst heb.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2013 @ 16:27:20 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128154700
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:22 schreef Matty___ het volgende:

en nee er is geen cola over gegaan maar als hij warm wordt blijft de toets beetje plakken en hoor je een ander geluid dan bij de andere toetsen.
Ding zit nog ruim in de garantie maar ik zie de bui al hangen met verwijdt dat ik wel iets gemorst heb.
Hmz nee, geen last van.
pi_128154721
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:22 schreef Matty___ het volgende:

Als je niets gemorst hebt en er dus ook geen spoor van waterschade is, waarom zou je je daar dan zorgen over maken?
  zondag 23 juni 2013 @ 16:31:53 #110
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128154915
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:27 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Als je niets gemorst hebt en er dus ook geen spoor van waterschade is, waarom zou je je daar dan zorgen over maken?
heb hem bij dixons gekocht vanwege de 3 jaar garantie maar hij probeerde me ook een diefstal en waterschade verzekering aan te smeren.
Heb altijd het idee dat ze alles proberen om je extra geld af handig te maken.
Geen idee of dixons gelijk de eigen reparatieservice gebruikt of eerst na Apple door stuurd
pi_128155006
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:31 schreef Matty___ het volgende:

[..]

heb hem bij dixons gekocht vanwege de 3 jaar garantie maar hij probeerde me ook aan diefstal en water verzekering aan te smeren.
Heb altijd het idee dat ze alles proberen om je extra geld af handig te maken.
Geen idee of dixons gelijk de eigen reparatieservice gebruikt of eerst na Apple door stuurd
Alle reparaties aan Apple apparaten moet in principe door een Apple Authorised Service Point gebeuren; indien Dixon zelf zo'n AASP bezit dan kan dat daar gebeuren maar ook bijvoorbeeld bij een iCentre of Media Markt die daarvoor gecertificeerd is.

Dixons is inderdaad niet de gemakkelijkste met garantie, daar loop ik dan ook met een ruime boog omheen.

Als het product echter nog in het eerste garantiejaar zit ķf je AppleCare hebt aangeschaft zou ik naar de Apple Store in A'dam gaan; daar kun je in het eerste jaar (of met AppleCare) altijd terecht.
  zondag 23 juni 2013 @ 16:35:30 #112
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128155057
dus eigenlijk is het beter om eerst naar de Apple Store te gaan? Hij is nog geen 6 maanden oud
pi_128155119
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:35 schreef Matty___ het volgende:
dus eigenlijk is het beter om eerst naar de Apple Store te gaan? Hij is nog geen 6 maanden oud
Dan zou ik zeer zeker naar de Apple Store gaan, ja.

Niet vergeten om eerst hier een afspraak aan de Genius Bar te maken ;)
  zondag 23 juni 2013 @ 16:39:52 #114
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_128155239
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Kan natuurlijk ook eerst Dixons proberen en als dat niet bevalt altijd nog naar Amsterdam. Het is namelijk nou niet dat Amsterdam voor mij om de hoek ligt
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2013 @ 16:48:06 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128155591
Ik vind het naast den haag en haarlem ook wel tijd worden voor een apple store in rotterdam eigenlijk }:|
  zondag 23 juni 2013 @ 16:49:46 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_128155654
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:35 schreef Matty___ het volgende:
Volgens mij mag Dixons dan aantonen dat de schade geen productiefout is, maar door jou veroorzaakt is, als ze dat vermoeden. De eerste 6 maanden ligt de bewijslast volgens mij niet bij de consument. Dus gewoon bij Dixons proberen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_128155668
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het naast den haag en haarlem ook wel tijd worden voor een apple store in rotterdam eigenlijk }:|
Dit zal ondertussen vast iedereen gezegd hebben, maar het Postkantoor aan de Coolsingel zou de perfecte locatie zijn. Of een pand aan de Oude Binnenweg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 23-06-2013 16:50:59 ]
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 23 juni 2013 @ 16:51:53 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_128155717
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:50 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dit zal ondertussen vast iedereen gezegd hebben, maar het Postkantoor aan de Coolsingel zou de perfecte locatie zijn. Of een pand aan de Oude Binnenweg.
Ja, maar dat moet een winkelcentrum worden geloof ik.
  zondag 23 juni 2013 @ 16:57:17 #119
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_128155867
quote:
7s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:37 schreef J.Appleseed het volgende:

[..]

Verlies je dan niet je garantie via dixons? Het tweede jaar garantie bedoel ik dan. Want je krijgt een andere ipad(met andere serienummer).

In feite moet je voor garantie naar de verkopende partij gaan en niet naar de producent. Aangezien apple maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft, is dat misschien niet zo gunstig.

Ik kan me voorstellen dat dixons zegt dat je ze gepasseerd hebt en daarom maar via Apple moet uitzoeken omdat de vervangende ipad niet door hen is geleverd.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_128156377
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2013 16:57 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Verlies je dan niet je garantie via dixons? Het tweede jaar garantie bedoel ik dan. Want je krijgt een andere ipad(met andere serienummer).

In feite moet je voor garantie naar de verkopende partij gaan en niet naar de producent. Aangezien apple maar 1 jaar fabrieksgarantie geeft, is dat misschien niet zo gunstig.

Ik kan me voorstellen dat dixons zegt dat je ze gepasseerd hebt en daarom maar via Apple moet uitzoeken omdat de vervangende ipad niet door hen is geleverd.
Je krijgt een ander apparaat dus dat zou kunnen als Dixons dat zo stelt in hun garantievoorwaarden.

Het zou ook kunnen dat je dan voor je garantie bij Apple moet zijn, en dan krijg je inderdaad maar één jaar (hoewel je met enig aandringen m.b.t. consumentenrecht ook best wel twee jaar garantie krijgt).

Ik ben echter laatst met mijn iPad naar de Apple Store gegaan, heb daar één en ander gevraagd en zij hebben mij verteld dat zij het eerste jaar garantie van de verkoper kunnen overnemen en volgens die verwoording denk ik dat je gewoon nog bij Dixons terecht kunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')