Avondrood mooi weer aan boord,quote:Op maandag 17 juni 2013 22:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ah, dus avondrood was een mooie zonnige dag, ochtendrood regen?
Maar eigenlijk realiseer ik mij nu net dat zo'n rode lucht als vanavond ik vooral van eind augustus/begin september gewend ben.
Sorryquote:Op maandag 17 juni 2013 22:33 schreef Nattekat het volgende:
Beroerde topickaap dit, daar gaat mijn mooie TT
ga daar maar van uit in Nederland. als warm dan klam is meestal de actualiteit.quote:Op maandag 17 juni 2013 22:34 schreef Momo... het volgende:
[..]
De luchtvochtigheid is best hoog , ongeveer 80%. Hopelijk geen klamme nachten straks.
quote:Op maandag 17 juni 2013 22:33 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Avondrood mooi weer aan boord,
Morgenrood regen in de sloot.
Een aangename 16-17 graden celciusquote:
Beter dan 35 graden en zweten bij elke voet stapquote:
Tribal wat doe jij hier? Dacht dat jij de MSM niet volgde dus hoe weet je dat het zo warm wordtquote:Op maandag 17 juni 2013 22:49 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Beter dan 35 graden en zweten bij elke voet stap
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:02 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
[..]
Ja, eens, maar ik heb nu eindelijk weer een gelegenheid om deze te posten [ afbeelding ]
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
Leuke boem boven Frankrijk nu. (zie satellietbeeld)
Zo'n soortgelijke boem hadden we 2 jaar geleden ook, maar dan iets meer naar het NW:
[ afbeelding ]
(deze animated gif is dus niet die van nu)
Ziet er wel goed uit...die van nu bedoel ik..quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
Zo'n soortgelijke boem was er 2 jaar geleden ook, maar dan iets meer naar het NW:
[ afbeelding ]
lijkt een MCS toch. kan de nacht door, benieuwd waar dat eindigt.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
Zo'n soortgelijke boem was er 2 jaar geleden ook, maar dan iets meer naar het NW:
[ afbeelding ]
Was dat de Pukkelpop bui?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Die bloemkool herinner ik me nog wel, wat een explosie.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was op 27 juni 2011, een dag voordat bij ons ook de CAPE waarden door het dak gingen en er flink wat onweer te beleven was. Een best wel vergelijkbare situatie met nu.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:25 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Die bloemkool herinner ik me nog wel, wat een explosie.
Ah, die boem zit net te noord-west van een boerke dat ik ken in Centraal Frankrijk. Was al verbaast via twitter geen spetter foto's van het weer bij hem te zien.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:22 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
De kern trekt inderdaad richting Luxemburg en vervolgens Duitsland in. Plus dat hij de laatste 20 minuten aan het inkakken is helpt ook niet echtquote:Op maandag 17 juni 2013 23:27 schreef Againzender het volgende:
maar die bui zal hoogstens zuid Limburg raken denk ik.
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:39 schreef MaryMouse het volgende:
Dus ik ga gewoon twee rottige warme dagen tegemoet zonder wat geknetter te zien
afwachten.... ik zie nog niet de mix tot knallend onweer eerlijk gezegd. Maar met net een graadje warmer, een storinkje, iets, kan het wel.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:39 schreef MaryMouse het volgende:
Daar ben ik hier ook bang voor...quote:Op maandag 17 juni 2013 23:39 schreef MaryMouse het volgende:
Ja, heb jij alleen wel het voordeel dat je wat vrijer uitzicht hebt dan ik, dus in ieder geval nog mooie wolkenformaties kan proberen te pakkenquote:Op maandag 17 juni 2013 23:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar ben ik hier ook bang voor...
Alleen die verdoemde N/NO wind zal hier het rot in het eten gaan gooien, geloof me hier zal het hooguit tot regenbuien komen met verdwaalde knalletje onweer waarvan het geluid niet harder is dan een rotje op 100m afstand
Kom hier maar heen, ik ben altijd de lul...quote:Op maandag 17 juni 2013 23:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Daar ben ik hier ook bang voor...
Alleen die verdoemde N/NO wind zal hier het rot in het eten gaan gooien, geloof me hier zal het hooguit tot regenbuien komen met verdwaalde knalletje onweer waarvan het geluid niet harder is dan een rotje op 100m afstand
Ik?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:53 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ja, heb jij alleen wel het voordeel dat je wat vrijer uitzicht hebt dan ik, dus in ieder geval nog mooie wolkenformaties kan proberen te pakken
Ruilen?quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Kom hier maar heen, ik ben altijd de lul...
quote:Op maandag 17 juni 2013 23:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik?
Meer uitzicht?
Daarvoor moet ik dus gaan fietsen en met een beetje pech ben ik te laat![]()
Kan wel onder een tunnel gaan schuilen maar als dat onder loopt ben ik het haasje
Qua temp wil ik het niet doenquote:
Vergeet niet dat ik verhuist ben hequote:Op maandag 17 juni 2013 23:56 schreef MaryMouse het volgende:
[..], ja voor wat ik aan foto's van jou gezien heb, heb je echt beter uitzicht dan ik hier in Amsterdam Oost heb
Ow ja, dat was ik even vergeten. Heb jou nog steeds in gedachten op de map die ooit in de OP stond.quote:Op maandag 17 juni 2013 23:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Qua temp wil ik het niet doen![]()
[..]
Vergeet niet dat ik verhuist ben he![]()
Ik woon helaas niet meer vlak bij de kust, daar waar ik altijd maar al te graag foto's kon maken![]()
Helaas is het hier in Dokkum wat minder![]()
Heb wel plekken inmiddels waar ik kan zijn voor mooie foto's, maar richting ZW...krijg er een hard hoofd in of ik moet een heel eind gaan fietsen om mooie foto's te maken.
Dat hoort erbij, het is één pakketquote:
Maakt niet uit, zal morgen eens op pad om wat uitzicht foto's te maken, krijg je een beetje het idee wat voor uitzichten ik hier heb.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:01 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Ow ja, dat was ik even vergeten. Heb jou nog steeds in gedachten op de map die ooit in de OP stond.
Nog wel je weerstation bij dat restaurant. Ik kan mij nog herinneren dat ik toen iets wilde doen omdat te verbeteren. Maar ik was geloof ik afgelopen jaar ook een beetje afwezig in WKN.
Het is kiezen of delen...tja....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat hoort erbij, het is één pakket![]()
Misschien halen we de 38 graden wel![]()
![]()
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:09 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Maakt niet uit, zal morgen eens op pad om wat uitzicht foto's te maken, krijg je een beetje het idee wat voor uitzichten ik hier heb.
Heb wel google bekeken, uitzicht prima uit Z/ZW daar waar de meeste onweersbuien vandaan komen
Wil ik helemaal mooi uitzicht hebben dan zal ik 10min moeten fietsen maar dat moet ik dan effe uitzoeken.
Weerstation staat al heel lang niet meer bij de pier, na 1 jaartje moest die verwijderd worden ivb met verbouwing, helaas hadden ze geen plek meer voor mijn PC, iets wat ik eigenlijk een beetje ongeloofwaardig vond overkomen. Als ze nou gewoon hadden gezegd dat er te veel problemen waren dan had ik hier vrede mee gehad, en ja ik was druk bezig om dit probleem op te lossen er stond zelfs een 2de transmitter op het programma om die verbinding op 100% te zetten maar goed. Vorig jaar zelfs nog geprobeerd maar helaas. Al met al prima metingen gehad daar op de pier![]()
Nu staat die gewoon hier op dak, ben wel van plan om eens naar het bowlingcentrum te gaan hier 10min vandaan, staat redelijk vrij van obstakels dus binnenkort even bezoekje brengen, mocht dit lukken dan heb ik opnieuw een leuke lokatie en kan ik dus weer prima metingen doen, mochten ze hiermee akkoord gaan dan wil ik wel eerst bekijken hoe het met de verbinding zit, geen zin in weer al die ellende en dat ik zowat elke dag erheen moet om dat weer te herstellen maar goed dat komt nog wel
[..]
Het is kiezen of delen...tja....
Als je het goed wil doen pak dan gelijk de 40 graden
Geen dankquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:11 schreef MaryMouse het volgende:
[..]Dank voor de update GJ. Heb bijna 1,5 jaar hier niet meegelezen. Was echt een toevalstreffer dat ik net even meelas dat het 2e weermeisje geboren was
Kon mij nog herinneren dat ik bezig was met een OP en zo voor je weerstation op de pier. Maar toen ging bij mij even alles op donker
Je weermeisjesquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:18 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Geen dank![]()
En ja 2de weermeisje die al hard op weg is om te gaan lopen, heeft wel een achterstand maar dat komt omdat ze heupbeugels heeft gehad.
En ja soms kan het gebeuren dat je het even achter je laat liggen![]()
Ik heb vorig jaar spontaan mijn weerstation verkocht omdat ik er geen zin meer in hadgeen idee waar dat eigen in godsnaam vandaan is gekomen...
Spijt gehad? Ene kant wel want toch wou ik weer meten, nu heb ik een Vue en die meet prima maar toch mis ik de Davis VP2 wel
Dat is nou net wat de meeste mensen willen, bij voorkeur twee maanden!quote:Op maandag 17 juni 2013 23:39 schreef MaryMouse het volgende:
Moeten ze net als ik eens voor een tijdje naar de sub-tropen verhuizen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is nou net wat de meeste mensen willen, bij voorkeur twee maanden!
Ligt het aan mij of staan de contouren van de landen er niet op?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
verwachting om 0:30
[ afbeelding ]
om 1:00
[ afbeelding ]
om 1u30
[ afbeelding ]
om 2u30
[ afbeelding ]
om 3u30
[ afbeelding ]
OK, voor morgen dus nog steeds LVL 1, geen spannend geknetterquote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
verwachting om 0:45
om 1:45
om 2u45
Fixedquote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:32 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ligt het aan mij of staan de contouren van de landen er niet op?
Schiet niet echt op zo, kan ook plaatje in Vietnam zijn
Denk niet dat het complex dat nu in Frankrijk ontstaan is zo lang in leven zal blijven...quote:
Ik weet niet beter dan dat het onweer voor woensdag is voorspeld, dus vanwaar die spanning hier?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:34 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
OK, voor morgen dus nog steeds LVL 1, geen spannend geknetter
Ik heb al heel wat maandjes in de echte tropen doorgebracht en ik vind dat helemaal niks.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:31 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Moeten ze net als ik eens voor een tijdje naar de sub-tropen verhuizen.
Dan leer je het Nederlandse weer wel waarderen hoor.
Je zal toch zelf met de flitser naar buiten moeten.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:29 schreef capuchon_jongen het volgende:
verwachting om 0:45
[ afbeelding ]
om 1:45
[ afbeelding ]
om 2u45
[ afbeelding ]
Dit dus gewoon. Echter komt het neer op: buienradar gluren en vervloeken dat het weer net de verkeerde kant opgaat en/of uitdooft dusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:39 schreef Straatcommando. het volgende:
Die temperatuur zal me aan mijn derrière oxideren. Zolang het maar flink knettert
En ditquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:39 schreef roislecxe het volgende:
Anderhalve dag mooi weer en de media bestempelt het gelijk als potentieel all-time record.
Heb nergens hoger gezien dan 35 graden, en de pluimen hebben ook geen enkele keer hoger aangegeven.
39gr is gewoon zo goed als onhaalbaar in Nederlanden die zal in zon flutjaar als 2013 ook echt niet gebroken worden.
Ik kan je Arnhem of Breda aanradenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:40 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dit dus gewoon. Echter komt het neer op: buienradar gluren en vervloeken dat het weer net de verkeerde kant opgaat en/of uitdooft dus
Ja ik woon in de tweede dus, dankje.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan je Arnhem of Breda aanraden![]()
![]()
![]()
![]()
Arnhem doet echt niet voor Breda onder. Let er maar eens opquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:41 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ja ik woon in de tweede dus, dankje.
Klopt volgens mij wel ja. Lees altijd louter klachten uit die 2 steden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Arnhem doet echt niet voor Breda onder. Let er maar eens opje hoort hier veel dat het door de rivieren tegen gehouden word. Ik weet dat dat 9/10 keer gelul is. Storend is het wel..
Ach, ergens in de landen waar ik heen ga, wordt het wel 40 graden. En onweer kan me aan MIJN derrière oxideren.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:40 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Dit dus gewoon. Echter komt het neer op: buienradar gluren en vervloeken dat het weer net de verkeerde kant opgaat en/of uitdooft dus
2 jaar terug sloeg het een keer in in het tankstation achter mn werk, dat was wel een goeie klap op nog geen 50m.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:45 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik heb wel een blikseminslag op een van mijn harde schijven staan maar ik moet die hele schijf recoverenstaat sowieso veel toffe shit op
Onweerquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, ergens in de landen waar ik heen ga, wordt het wel 40 graden. En onweer kan me aan MIJN derrière oxideren.
Groot gelijk heb je, daar is de temperatuur ook beter te nassenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:46 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ach, ergens in de landen waar ik heen ga, wordt het wel 40 graden. En onweer kan me aan MIJN derrière oxideren.
Ik stond met m'n broertje in de deuropening te filmen. Beetje aan het ouwehoeren, toen er een flinke klap te horen was.. ik zei toen, die staat erop vriend. Mijn broertje zegt '' blijf flimen'' en echt een seconde of 10 erna VOL in beeld een blikseminslag in een boom 100 meter verderop. Wát een klapquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:47 schreef roislecxe het volgende:
[..]
2 jaar terug sloeg het een keer in in het tankstation achter mn werk, dat was wel een goeie klap op nog geen 50m.
DAT DIT KAN IN BREDA.
Een plaatjes posten van buienradar waarop weer goed te zien hoe oneerlijk alles verdeeld isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:49 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ah, jij komt ook woensdag tussen 19.00 en 22.00 ergens klagen hier?
Ik keek uiteraard toen net op de verkeerde kant, maar zag de flits spiegelen in een autoruit, en klap erop was nog geen seconde na de flits.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:50 schreef Rabieluh het volgende:
In Oost-Souburg ook eens een blikseminslag meegemaakt op 50 meter afstand, helemaal verblind en ramen die keiharde aan het bulderen waren, klein katje wat naast me stond die de rest van de avond tegen me op bleef staan, staart om m'n been en en maar mauwen
Had je niet al een mooie verzameling van zulke situaties? Meen ik wel eens gelezen te hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:50 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Een plaatjes posten van buienradar waarop weer goed te zien hoe oneerlijk alles verdeeld is.
Er zwerft sowieso ergens een plaatje rond waarin 60 procent van Nederland in de onweer zit maar Breda nietquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:54 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Had je niet al een mooie verzameling van zulke situaties? Meen ik wel eens gelezen te hebben.
Breda, Zeeland, Friesland en Groningen ofzoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er zwerft sowieso ergens een plaatje rond waarin 60 procent van Nederland in de onweer zit maar Breda niet
Honderden pagina's WKN afstruinen gaat em ook niet worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:09 schreef Rabieluh het volgende:
Verdacht vervelend, dat is het.
De mooiste kan ik niet meer vinden, er kwam vanuit het zuidwesten een felle lijn met onweer aanzetten, ongeveer 50 kilometer voor Breda splitste de boel, ging langs het zuiden en noorden van Breda om vervolgens weer te sluiten en verder over Nederland te denderen, ik zat maar te brullen achter mn laptop toen.
Deze is ook nog wel een leuke, al is dit alleen een verwachting.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:09 schreef Rabieluh het volgende:
Verdacht vervelend, dat is het.
De mooiste kan ik niet meer vinden, er kwam vanuit het zuidwesten een felle lijn met onweer aanzetten, ongeveer 50 kilometer voor Breda splitste de boel, ging langs het zuiden en noorden van Breda om vervolgens weer te sluiten en verder over Nederland te denderen, ik zat maar te brullen achter mn laptop toen.
Imageshack werkt niet op FOK!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:25 schreef Momo... het volgende:
[ http://imageshack.us/a/img194/4919/pjqn.jpg (copy/paste deze link) ]
http://imageshack.us/a/img194/4919/pjqn.jpg (copy/paste deze link)
-edit- waarom doetie het niet?
O dat wist ik niet...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Imageshack werkt niet op FOK!
Gebruik Tinypic of Imgur
Topics die snel vol zijn maken de meeste kans:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 03:11 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Honderden pagina's WKN afstruinen gaat em ook niet worden.
Woensdag maar eens een aluhoedje vouwen. Misschien helpt het. Kwaad doen zal het niet in ieder geval.
Is Fok voor eeuwig geband door Imageshackquote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:38 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Imageshack werkt niet op FOK!
Gebruik Tinypic of Imgur
Mag ik langskomen? Klinkt tof.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:15 schreef kiwiko het volgende:
Onweer is hier nooit leuk![]()
![]()
Ik woon op veengrond in een niet onderheid huisEen flinke onweersbui zorgt ervoor dat mijn huis gaat golven op de trilling
ik moet dus echt dingen vast zetten, de glazen vliegen de kast uit
Wat wel altijd vervelend is, is dat mijn huis dan heel makkelijk weer verzakt
moet ik er weer een krik onderzetten om het op te krikken
![]()
Ben nooit zo heel blij met onweer, daarnaast woon ik in een houten huis met een rieten kap, needless to say dat ik de brandblussers allemaal klaar zet
Veel minder cape dan eerst?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 08:44 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Deze is wel te vertrouwen, maar in tegenstelling tot de vorige runs, hebben we een trigger:
[ afbeelding ]
Voor wanneer precies?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:24 schreef MaryMouse het volgende:
Estofex ook maar lvl 1 en dan weer niet voor de noordelijke provincies.
tot woensdagochtend 06.00 uur.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor wanneer precies?
Kunnen we dat vanaf nu vermelden? Nogal veel verwarring in deze reeks.
Ja, goed idee, vermelden of het voor vandaag of morgen isquote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:27 schreef Disorder het volgende:
[..]
Voor wanneer precies?
Kunnen we dat vanaf nu vermelden? Nogal veel verwarring in deze reeks.
quote:Valid: Tue 18 Jun 2013 06:00 to Wed 19 Jun 2013 06:00 UTC
quote:A level 1 was issued for parts of BENELUX, Northeastern France, Central to Northern Germany mainly for (very) large hail and severe wind gusts.
Mwoah. Dit zijn de verwachtingen voor de ochtend.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:30 schreef Norrage het volgende:
Het gaat zo te zien weer erg mee/tegenvallen morgenWaardoor het waarschijnlijk nog benauwder is
Voor vandaag en komende nacht idd, echte onweer wordt morgen pas verwacht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:36 schreef Disorder het volgende:
[..]
Mwoah. Dit zijn de verwachtingen voor de ochtend.
Er komt ook nog wel een lvl 1 of 2 over het noorden. Maar dat kaartje komt vanavond pas.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:24 schreef MaryMouse het volgende:
Estofex ook maar lvl 1 en dan weer niet voor de noordelijke provincies.
Ik wacht gewoon geduldig af. Kan mij vandaag wel al amuseren met het temperaturen kaartjequote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Er komt ook nog wel een lvl 1 of 2 over het noorden. Maar dat kaartje komt vanavond pas.
haha, nou dat voorspelt niet goeds voor woensdag.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 02:59 schreef Rabieluh het volgende:
Ik had er meer maar die staan op mijn oude overleden laptop.
weet je het zeker ^_^quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:12 schreef Minimunt het volgende:
[..]
haha, nou dat voorspelt niet goeds voor woensdag.
Eerste keer dat ik een onweersdag ga meemaken in breda i.p.v. limburg!
Nou dat wordt je eerste tegenvaller dusquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:12 schreef Minimunt het volgende:
[..]
haha, nou dat voorspelt niet goeds voor woensdag.
Eerste keer dat ik een onweersdag ga meemaken in breda i.p.v. limburg!
nou eerste tegenvaller wil ik niet zeggen, vorig jaar was het een grote mislukkeling met alle activiteit die via eindhoven -> nijmegen weg ging en nabij venlo pas activeerde.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:22 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Nou dat wordt je eerste tegenvaller dus
En veel meer in de nacht van donderdag op vrijdag dan woensdagavond, als ik het goed zie...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 07:54 schreef Drugshond het volgende:
Qua neerslag modellen zit zowel WRF als GFS (www.wetterzentrale.de) veel oostenlijker. En vroeger.... Wo-15:00-21:00
Ja zo lang die bewolking hier niet weg gaat zal het hier niet warm worden inderdaad.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Volgens de FP wordt het vandaag tussen de 28 en 33 graden.
Maarja, 't is hier (Noord Nederland) nog maar 19 graden, en bewolkt.
Dus 't valt erg mee.
Brabant en Limburg zitten nu al op de 26-27 gradenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus 't valt erg mee.
Nou, hier in mijn tuin in en op het zuiden is de 26 al aangetikt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus 't valt erg mee.
Geen seks hoor.quote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:56 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Brabant en Limburg zitten nu al op de 26-27 graden
Het is hier inderdaad nu al wamer dan het gister geweest is. Ben benieuwd waar het eindigt. Een dikke 30er moet wel toch wel lukken lijkt me.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 10:56 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Brabant en Limburg zitten nu al op de 26-27 graden
Klimaatwijziging waar je bij staat...quote:
Wat denk je van binnen zonder fatsoenlijke aircoquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:22 schreef Pielemuisje het volgende:
27 graden in midden Limburg, geen pretje om buiten te moeten werken nu...
Fijn! In het zuidwesten dus helemaal nikkes nakkes nadaquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wat denk je van binnen zonder fatsoenlijke airco
Damn.
[ afbeelding ]
Over een kwartier heb je de nieuwe uitdraai....quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:24 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wat denk je van binnen zonder fatsoenlijke airco
Damn.
[ afbeelding ]
06h run is minder betrouwbaar toch, of geldt dat niet voor het GFS model?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Over een kwartier heb je de nieuwe uitdraai....
Zit ook niet te wachten op enorme hagelstenen die alles op 't land vernielen. Goed, wat valt dat valt..tegen de natuur kan je niet werkenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:48 schreef Pino112 het volgende:
Onweer prima, als er hier in de regio maar niet huizen met rieten daken affikken. Dat is minder namelijk.
Idd, je doet er niks aan helaas.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zit ook niet te wachten op enorme hagelstenen die alles op 't land vernielen. Goed, wat valt dat valt..tegen de natuur kan je niet werken
In Rusland hebben ze de boel wel eens beinvloed. Een belangrijke militaire parade dreigde te gaan verregenen en toen hebben ze met vliegtuigen iets over de wolken uitgestrooid, waardoor er zich geen waterdruppels konden vormen. Zoiets.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Zit ook niet te wachten op enorme hagelstenen die alles op 't land vernielen. Goed, wat valt dat valt..tegen de natuur kan je niet werken
Lekker hoor. Maar het had iets meer richting westen gemogen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:45 schreef Felagund het volgende:
Alles is net iets naar het oosten opgeschoven, ongunstig voor jullie (mits je van onweer houdt), gunstig voor mij.
[ afbeelding ]
Neerslagbom dus donderdag voor Brabant e.o.quote:
Met de bekende schilden in Breda en Eindhoven is Tilburg dus gewoon WEER de lulquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:08 schreef MaLo het volgende:
[..]
Neerslagbom dus donderdag voor Brabant e.o.
Ze staan bij mij in het dorp glasvezel aan het leggen, die jongens zullen het ook wel zwaar hebben nu, hard werken in de hitte.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:22 schreef Pielemuisje het volgende:
27 graden in midden Limburg, geen pretje om buiten te moeten werken nu...
Schilden in Eindhoven? Daar heb ik nog niet van gehoord, Volgens mij hebben die meeste onweer per jaar zowatquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Met de bekende schilden in Breda en Eindhoven is Tilburg dus gewoon WEER de lul
Ja inderdaad dan wel in mindere mate maar oke het kan er goed mee door.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 00:22 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Je weermeisjes![]()
Oja, dat las ik vorig jaar ook plots dat je alles ging verkopen. Heb toen snel alles afgesloten.
Gek grappig hoe het leven loopt, uiteindelijk kom je toch weer terug bij wat je in de basis interesseert
En ik mis bijv. Kahaarin nog steeds.
Daarnet liep de postbode (een vrouw) langs in luchtige bedrijfskledij. Dat zag er toch niet verkeerd uit.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:12 schreef StateOfMind het volgende:
Binnen is het een comfortabele 24 graden en mijn woonkamer ligt op het zuiden. Ik heb geen airco, maar wel een goede isolatie
Gebeurt vaker dan je denkt. Goed voorbeeld zijn de Olympische spelen in China.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
In Rusland hebben ze de boel wel eens beinvloed. Een belangrijke militaire parade dreigde te gaan verregenen en toen hebben ze met vliegtuigen iets over de wolken uitgestrooid, waardoor er zich geen waterdruppels konden vormen. Zoiets.
Jep. Lekker de hele dag EF5-en.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:59 schreef Angry_Bird het volgende:
Pff, al die kaarten en modellen die elkaar telkens tegenspreken....ikk zie het morgen/overmorgen wel. De F5-toets en ik gaan weer goede vrienden worden.
Dit idd. Genieten zolang het kan. Donderdag al kunnen de paraplu en de kaplaarzen weer tevoorschijn worden gehaald.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
Ik zet alles juist open, alleen gesloten voor insectenhet is maar 3 dagen warm en heb daarna graag nog wat langer de warmte binnen aangezien het na vrijdag weer vrij fris en regenachtig wordt.
Volgende de "24 uur vooruit" van buienradar blijft heel Nederland bespaart, op een klein buitje in het midden naquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:08 schreef JamFlava het volgende:
Aan buienradar te zien blijft het oosten aardig bespaart (morgen).. maarja.. het is buienradar
Die zijn er in Nederland met name in de lente. Vocht enzo.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:33 schreef tralalala het volgende:
Beetje jammer van die sluierbewolking elke keer.
Laatste echte blauwe zomerdag kan ik mij niet meer herinneren.
Raampje open, buiten graad of 27, binnen 21,5. De zon moet echter nog aan de voorkant komen, duurt nog tot 15:00.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:26 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Daarnet liep de postbode (een vrouw) langs in luchtige bedrijfskledij. Dat zag er toch niet verkeerd uit.![]()
Ik heb de boel hier nog steeds tegen elkaar open. Buiten 22.7, binnen 21.4. t' Kan prima nog.
En ik heb het liever te heet dan te koud.
Heerlijke Waddeneilanden (en de puntjes van Zeeland)quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste tropische dag van het jaar is een feit. Nu de Bilt nog.
(arme waddeneilanden)
De hoofdreden daarvoor zou voor mij die eeuwige wind zijn. Maar ik ga ze van de zomer wel allemaal over lopen, dus twee weken zit ik dan toch in dat gebied. Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:12 schreef INViCTuS het volgende:
Die eilanden pikken niet vaak wat mee van "uitzonderlijk" weer. Zou er ook van m'n levensdagen niet willen wonen...
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:07 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
De eerste tropische dag van het jaar is een feit. Nu de Bilt nog.
(arme waddeneilanden)
Inderdaad. Wat ben ik jaloers op de waddeneilanden nuquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:14 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Heerlijke Waddeneilanden (en de puntjes van Zeeland)
Na 2 dagen 15... heb je de 30 graden ook gehaaldquote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:32 schreef Nattekat het volgende:
Ga je net zien, begint mijn vakantie en dan is het weer eindeloos 15 graden
hahaha voor seks heb ik mijn mensenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 11:06 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Geen seks hoor.
Nee maar lijkt me gaaf juist.
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:13 schreef kiwiko het volgende:
[..]
hahaha voor seks heb ik mijn mensen![]()
en daarnaast ben ik met mijn 44 niet echt meer koploper qua sexyness
Maar je bent absoluut welkom om onweer te ervaren op veengrond in een niet onderheid huis
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:32 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook maar niks met zo'n vacht
Ga je mond ff spoelenquote:
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:28 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ga je mond ff spoelen.... wat een grafweer
Kersfees in Afrika zou een beter nummer zijn nu.quote:
Haha nee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 15:28 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Ga je mond ff spoelen.... wat een grafweer
HEt is aan de kust flink afgekoeld door die bewolking maar zo veel geloof ik bijna niet. Terwijl ik hier slechts 10km van de kust af zit hebben we net de 30 graden aangetikt.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:10 schreef BlaZ het volgende:
Landelijke tropische dag terwijl het in de kuststreken amper boven de 20 graden uitkomt
[ afbeelding ]
Dat kaartje zegt dat het hier net 20 graden is, het is hier 28 graden in de schaduw.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
HEt is aan de kust flink afgekoeld door die bewolking maar zo veel geloof ik bijna niet. Terwijl ik hier slechts 10km van de kust af zit hebben we net de 30 graden aangetikt.
Erg veel vertrouw ik dat kaartje niet, hoewel het vast wel zo is.
Bewolking, briesje van zee en het is zo gepiept met warmte aan de kust..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
HEt is aan de kust flink afgekoeld door die bewolking maar zo veel geloof ik bijna niet. Terwijl ik hier slechts 10km van de kust af zit hebben we net de 30 graden aangetikt.
Erg veel vertrouw ik dat kaartje niet, hoewel het vast wel zo is.
Volgens welke meting?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:19 schreef themauster het volgende:
[..]
Dat kaartje zegt dat het hier net 20 graden is, het is hier 28 graden in de schaduw.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:32 schreef Koelkastje het volgende:
[ afbeelding ]
Het is ook maar niks met zo'n vacht
Mijn eigen weerstationetje die ik ooit bij de Aldi heb gekocht en staat op een plek waar nooit zon komt.quote:
Edit:quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:22 schreef themauster het volgende:
[..]
Mijn eigen weerstationetje die ik ooit bij de Aldi heb gekocht en staat op een plek waar nooit zon komt.
Tsja, die van mijn buurman geeft ook wel eens 40 graden aan terwijl het dan eigenlijk nog maar een graad of 34 is..quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:22 schreef themauster het volgende:
[..]
Mijn eigen weerstationetje die ik ooit bij de Aldi heb gekocht en staat op een plek waar nooit zon komt.
Komt zo goed als overeen met de meting van het KNMI!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:26 schreef themauster het volgende:
[..]
Edit:
En dit is iets officieler van een weerstation 2 straten verder op
http://www.meteouithuizen.nl/actuele-gegevens.html
38.8 dus morgen.twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:55:46Spannend. Nieuwe berekening Engels model voor morgen Winterswijk: 37,3 C. maar ze zitten vandaag 1.5 te laag ! reageer retweet
En E'hoven zit momenteel nog een graadje hoger dan Winterswijk.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:56 schreef Pino112 het volgende:
38.8 dus morgen.twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 18-06-2013 om 16:55:46Spannend. Nieuwe berekening Engels model voor morgen Winterswijk: 37,3 C. maar ze zitten vandaag 1.5 te laag ! reageer retweet
Morgen worden de maximum temperaturen meer richting het oosten verwacht.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:02 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
En E'hoven zit momenteel nog een graadje hoger dan Winterswijk.
Ja inderdaad, ik zie het netquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Morgen worden de maximum temperaturen meer richting het oosten verwacht.
Gewoon boven de 39, even dat record verpulveren. BAM!quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:56 schreef Pino112 het volgende:
Heeft het KNMI inmiddels wel kleuren voor 36+?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:09 schreef Dven het volgende:
[..]
Gewoon boven de 39, even dat record verpulveren. BAM!
Wat oldschoolquote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:15 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Heeft het KNMI inmiddels wel kleuren voor 36+?![]()
[ afbeelding ]
Hier ook al aardig opgelopen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:55 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Buitentemp en binnentemp bij het raam.
[ afbeelding ]
Binnentemp in het midden van mijn kamer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, gehele kust heeft nu wind van zee.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 16:27 schreef Nattekat het volgende:
GFS voorspelt onweer langs de Noordzeekust, zal het dan toch.... een voorproefje?
Alle ingredienten zijn er.
Altijd leuk als voorspellingen niet uitkomen... Wie bouwt een windscherm langs de kust?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:23 schreef Fred0w het volgende:
[..]
Nee, gehele kust heeft nu wind van zee.
Als dit morgen ook zo gaat, heb ik er een hard hoofd in.
Stiekem had ik hem ook in de zon gelegd maar sssst.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:53 schreef Felagund het volgende:
Volgens mij moet je je thermometer nakijken.
53,4°C en 13% RV heb je op een hete dag in Death Valley.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 17:52 schreef roislecxe het volgende:
In de schaduw, nog best aan de frisse kant:
[ afbeelding ]
Blijkbaar niet alleen in Death Valleyquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:06 schreef DemonRage het volgende:
[..]
53,4°C en 13% RV heb je op een hete dag in Death Valley.
Temperaturen bij mij:
Binnen 24,1°C
Balkon 29,6°C
(officiëel in Eindhoven om 18:20u: 30,4°C)
Fijn ook. Krijgen straks de meteorologen er van langs.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:39 schreef flugeltje het volgende:
Wat is er waar van die superstorm die de Telegraaf voorspelt?
Das net zo waar als dat het bericht dat het morgen tot tegen de 40 graden wordtquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:39 schreef flugeltje het volgende:
Wat is er waar van die superstorm die de Telegraaf voorspelt?
Er zijn ergere dingen.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:42 schreef Nattekat het volgende:
Ik wordt gewoon verdrietig van het weerbericht, slechts 22 aan zee
Alsof die cel nu al onderweg is en onderweg alles stuk maakt. Er is nog helemaal geen sprake van een aankomende cel. Maar weet het Telegraaf-volk veel.quote:
Precies, het is gewoon schandalig dat landelijke dagbladen dit soort rotzooi mogen verspreiden.quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Alsof die cel nu al onderweg is en onderweg alles stuk maakt. Er is nog helemaal geen sprake van een aankomende cel. Maar weet het Telegraaf-volk veel.
Linkje? Nu ben ik toch benieuwdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:45 schreef Disorder het volgende:
[..]
Alsof die cel nu al onderweg is en onderweg alles stuk maakt. Er is nog helemaal geen sprake van een aankomende cel. Maar weet het Telegraaf-volk veel.
ja.... om over morgen maar niet te spreken want dat wordt ook dus 10x niks aan de kust...quote:Op dinsdag 18 juni 2013 18:49 schreef Nattekat het volgende:
Er ontstaat op het moment weer net zo'n cel als gisteren, die komt ook veel te laat aan om hier überhaput voor regen te zorgen.
De nieuwe run van GFS voorspelt nog steeds regen voor vanavond aan de kust, toch verwacht ik er weinig van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |