Zie ookquote:Cape wordt vaak geraadpleegd door weerbureaus en stormchasers om een indicatie te krijgen van de beschikbare onstabiliteit.
De potentiële energie wordt uitgedrukt in de wiskundige term: Joule per kilogram.
Een hoge CAPE wordt door stormchasers vaak gezien als "hoge onstabiliteit". Wanneer chasers praten over een zeer onstabiele atmosfeer stijgen de cape waarden vaak boven de 2000J/KG wat als onderdeel gebruikt kan worden voor sterke stijgstromen en zware cellen als zij ontstaan.
Er zijn verschillende soorten cape, ik zal de 3 voornaamste even in het kort uitleggen, later voeg ik de overige toe!
MUCAPE is eigenlijk de meest gebruikte versie van cape maar zeker niet het effectiefst. Deze waarde geeft de maximaal haalbare potentiele energy van een most unstable parcel in de lucht in de laagste 300MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift wordt naar het LFC. Deze kun je o.a. vinden op de kaartjes van Wetterzentrale
SBCAPE is een indicator van de onstabiliteit in onze troposfeer. Deze waarde geeft de maximaal beschikbare potentiële energie aan voor een parcel dat vanaf de grond tot het LFC wordt gelift.
MLCAPE is eigenlijk het beste om te gebruiken. Deze geeft de waarden weer van de gemiddelde potentiële energie van parcels in de onderste 100MB van onze atmosfeer wanneer deze gelift worden naar het LFC.
Meer specifiek, CAPE geeft de waarde van het energie wat beschikbaar is wanneer een luchtpakketje verticaal opstijgt. OF hoe een luchtpakketje veranderd in zijn omgeving. Onweerscellen hebben hoge cape waardes nodig, hoe hoger de cape waarde hoe meer energie er beschikbaar is om de cel te laten groeien. Cape is vooral belangrijk wanneer de luchtpakketjes hoog genoeg kunnen stijgen zodat ze in de LFC (layer of free convection, letterlijk vertaald: Laag van de vrije convectie).
Om de cape te vinden in een skew-t thermodynamisch diagram zoals degene die hieronder staat. Het is eigenlijk heel simpel, kijk naar de plaatsen op het diagram waar het pakketjes sounding (de dikke gele lijn) verder naar rechts staat (warmer) dan de rode lijn (de omgevings sounding). Het witgekleurde stuk in het diagram is de Cape!
Een cape waarde die hoger is in de onderste helft produceert een sterkere updraft dan dat deze dunner en langwerpiger is. Ook staat cape voor de maximum snelheid van de verticale stijgingen. Dit wordt vaak uitgesproken als MVV=(SQRT(2*CAPE)) De waarden die hieruit komt geeft een indicatie voor de maximale verticale bewegingen van de updraft in m/s. Snellere stijgingen betekenen krachtigere stijgingen, en krachtige stijgingen kunnen grote hagel veroorzaken, supercellen en gevaarlijke tornado's.
Het onderstaande overzicht kan gebruikt worden om te kijken welke onstabiliteit er bij een cape waarde hoort. Maar onthoud wel goed, CAPE is alleen de potentiele energie, Hoge cape waarden kunnen niet gebruikt worden om het weer te voorspellen.
CAPE waarde Atmosfeer
0 Stabiel
0-1000 Licht Onstabiel
1000-2500 Matig Onstabiel
2500-3500 Erg Onstabiel
3500 + Extreem Onstabiel
Er moet goed onthouden worden dat CAPE Potentieel beschikbare energie is, en alleen gebruikt wordt wanneer een luchtpakketje opgetild wordt en de laag van de vrije convectie bereikt. Wanneer cape waardes hoger zijn dan 2500j/kg en er ontstaan onweersbuien ontwikkelen ze in een rap tempo en kunnen het snel zware buien worden. In omgevingen met hoge cape kunnen buien zich zo snel ontwikkelen dat je ze met het blote oog ziet groeien.
(Met dank aan SevereWeather Kevin Broeren)
Wat bedoel je? Hier (België) heb ik niets gemerkt van enig noodweer hoorquote:
Ik ben benieuwd... Inmiddels ook flitsen (Amsterdam Zuidoost)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Dat was hier ook, 1 minuut harde regen, 3 flitsen en 1 rommel geweest nu, de deur kan zowat alweer over.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:05 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon in de cirkel des saaiheid.
Nee, doe maar niet.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:07 schreef Magnificat het volgende:
[..]
Misschien komt het noodweer juist wel daar, ipv het verwachte zuid/westen
Sommige ramptoeristen kan het niet snel genoeg gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:09 schreef ElectricEye het volgende:
Hier moet het nog komen en nou al een sisser?
Nog niet?, ik zie het ook weerlichten hier (paar km boven Helmond)quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:09 schreef DjinN het volgende:
In Helmond nog geen regen, wel wat gerommel in de verte
Die hoor ik nu in de verte, continu gerommel en het is hier echt pikkedonker.quote:
Lijkt er wel op...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:10 schreef Tauchmeister het volgende:
Trekt voorbij Eindhoven in noordoostelijke richting zo te zien
Daar zit ik zo'n beetjequote:
Giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiive meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee puuuuuuuuuuuuuhlease!quote:
Bedankt voor melden, weet ik wanneer wij het ongeveer krijgen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef appelsientje het volgende:
Begint hier (Ermelo) nu ook langzaam donker te worden... mooi mooi
Gaat nu achter elkaar door hoor..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:03 schreef Beaudelaire het volgende:
Nog steeds geen onweerpalooza in Zandvoort.
gruwelijk die wolkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Evenveel het volgende:
Houthem Limburg (vlakbij Valkenburg) 5 minuten geleden:
[ afbeelding ]
Oud, hoax.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Frutsel het volgende:
Zag deze net voorbij komen via Twitter![]()
[ afbeelding ]
wat een vette foto!! check al die waterzakkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie foto uit Amerikaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zijn wel van die 'het houdt er mee op' wolkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Evenveel het volgende:
[ afbeelding ]
Vanaf Tilburg, richting DB kijkend, is het pikzwart met veel donder en flitsen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef kaatje50 het volgende:
hier, in Den Bosch, onweert het een beetje, regen sinds 10 minuten, maar niet zo heel hard nog.
Ziet er wel heel donker uit, dus zal nog wel los gaan barsten
Meen je? Hier alleen gerommel.quote:
Heb je die tsunami waarschuwing gemist dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:13 schreef MissJ het volgende:
Hier in Den Haag beetje donker en aan het regenen... maar verder niks spectaculairs
Hoax. Of in ieder geval niet van vandaag. En niet in Europa.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:12 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje regen, meer niet (op de vele flitsen na dan).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Ik twijfel nogNog steeds droog.
Waar zit jij ergens? Hier ZW.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Beetje regen, meer niet (op de vele flitsen na dan).
Oke, de rest is nu aanwezigquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:10 schreef kikoooooo het volgende:
Hier in beverwijk 1 buitje van een minuut of 3. Wel heerlijk afgekoeld
Die webcam werkt nooit bij mij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:16 schreef Max-Westerman het volgende:
http://www.terena.org/webcam/
Donker opeens in Amsterdam haha.
ja, maar gelukkig woon ik op 2 hoog dus misschien ben ik veiligquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Heb je die tsunami waarschuwing gemist dan?
Komt er gewoon 50 cent uit de lucht vallenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:14 schreef PirE het volgende:
Is deze al voorbijgekomen
[ afbeelding ]
Genk (BE)
Inderdaadquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:14 schreef Razor21 het volgende:
Wat een wind plotseling in Almere! Best creepy....hopelijk blijft mijn zwembad staan!
Nou.. Die wil je niet op je auto krijgen..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:17 schreef Kw4Kje het volgende:
[..]
Komt er gewoon 50 cent uit de lucht vallen
Jup, die stortte ineens helemaal in, alsof er een knop werd omgezetquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:16 schreef Rikketik het volgende:
Wat is die bui in België trouwens gigantisch ingekakt.
idd, daar zat ik me juist op te verheugen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:16 schreef Rikketik het volgende:
Wat is die bui in België trouwens gigantisch ingekakt.
Nog een paar minuten voordat het hier is dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef Kluupkluup het volgende:
Utrecht.
Hevige windstoten.. Donkere lucht.. Beetje regen..
Denk dat het binnen nu en 5 minuten harder gaat regenen..
Binnen een kwartier helemaal weg. Die bui van gisteren boven Frankrijk, alleen dan omgekeerd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:18 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Jup, die stortte ineens helemaal in, alsof er een knop werd omgezet
Dat is hier net ook over getrokkenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:13 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
wat een vette foto!! check al die waterzakken
Beter dat dan een hoop slachtoffers door een gebrek aan waarschuwingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een land dit...
Al die heisa weer om een normaal buitje...
Wordt nu ook donker en wat geluidig boven Purmerend. Onweer nu op 15sec, dus 5km, verwijderd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:16 schreef Max-Westerman het volgende:
Donker opeens in Amsterdam haha.
En het eerste weerlicht is al zichtbaarquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:16 schreef Resistor het volgende:
Bunschoten echt een 'stilte voor de storm', maar 9 van de 10 keer splitst de bui zich voordat het ergste hier is.
Als die buio uit belgie doorgezet had, dan was het wel noodweer geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een land dit...
Regen nu hier (Noord).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:20 schreef Tauchmeister het volgende:
Trekt definitief langs EindhovenWel wat mooie flitsen in de verte, maar niet meer dan dat.
Echt een stilte hier inderdaad. En het gerommel hoor ik al in de verte.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:20 schreef Resistor het volgende:
[..]
En het eerste weerlicht is al zichtbaar
Ik ga weer lekker buiten genieten (zo lang het kan)
Slachtoffers... als in... mensen in een nat pak?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Beter dat dan een hoop slachtoffers door een gebrek aan waarschuwingen.
Wat? Heeft NL een achterland???quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:21 schreef Straatcommando. het volgende:
Hej, Nederland bestaat uit meer dan alleen de randstad he![]()
Bekijk de kaarten van de afgelopen dagen (en ook vandaag) en concludeer dat het ook makkelijk veel heftiger had kunnen verlopen. Kortom: geef je verstand eens voorrang.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat een land dit...
Ja! iets zegt me dat er na deze lijn nog buien ontstaan, maar als het afgekoeld is zal dat niet veel meer worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:19 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Binnen een kwartier helemaal weg. Die bui van gisteren boven Frankrijk, alleen dan omgekeerd.
volgens buienradar moet het ergste nog komen, later op de avond, begin van de nachtquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:21 schreef Jor_Dii het volgende:
Over een uur schijnt de zon hier alweer denk ik, wat een inkakker.
Nachtelijk onweer is kut, dan schiet je elke keer wakker.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:22 schreef Coelho het volgende:
Stort volledig in boven Belgie. Hopelijk nog voldoende potentie in de lucht voor ronde twee later vannacht.
Ik zit nog iets oostelijker en mis de bliksem, maar de regen en wind zijn er niet minder om. Tering Jantje!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef kapiteintje het volgende:
Boven Tilburg-Oost zwart-groene wolken die draaien. Constant bliksem
Ik zeg alleen dat het heisa om niets was. Puur een weerspiegeling van het paniekerige gedrag van de Nederlander.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Bekijk de kaarten van de afgelopen dagen (en ook vandaag) en concludeer dat het ook makkelijk veel heftiger had kunnen verlopen. Kortom: geef je verstand eens voorrang.
Meejeens, veel verder dan gerommel komt het voorlopig niet in Wijchenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Nachtelijk onweer is kut, dan schiet je elke keer wakker.
Het is nog vrij matig... Ik verwacht hagel.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:24 schreef Oorlogsheld het volgende:
nah ik verwacht wel wat heftigers nog hoor!!
Ja dat is goed te zien hier vanuit Giessenburg. Hier helemaal niks meer. Net een flinke bui en dat was alles.quote:
Tjaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Wtf, kijk in het zuidwesten! Alles stijgt nu op en beweegt de andere kant op
Er viel een fiets omver 10 minuten geleden!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef Razor21 het volgende:
Koningsplein Amsterdam live stream
Hier in Twente is het in elk geval nog flink warm en broeierig. De boel kan hier alsnog botsen, maar dan moet het inderdaad niet nu al voortijdig beginnen met afkoelen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ja! iets zegt me dat er na deze lijn nog buien ontstaan, maar als het afgekoeld is zal dat niet veel meer worden.
Zo'n heisa was er niet behalve dan misschien van de NS.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het heisa om niets was. Puur een weerspiegeling van het paniekerige gedrag van de Nederlander.
Foto!!!quote:
ik kan je het niet vertellen, maar als het Den Bosch aandoet, meld ik het hier wel. Tot nog toe geen noodweer hier, wel regenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:22 schreef kapiteintje het volgende:
De bui richting Den Bosch ziet er vanuit mijn kamer in Tilburg-West echt zéér zwaar uit. Constant flitsen, gitzwart.
Ik kijk nu uit m'n raam en het is NIET normaal. Ik zie gewoon wolken opstijgen...kan iemand me vertellen wat dit is.
Wellicht. Ik denk zelf dat het komt doordat we hier niet zo vreselijk vaak te maken krijgen met wat noodweer kan worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het heisa om niets was. Puur een weerspiegeling van het paniekerige gedrag van de Nederlander.
Zit je toevallig in de buurt van Doetinchem?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:25 schreef Magnificat het volgende:
Er komt hier in de achterhoek donkere dreigende lucht aan, alleen op de radar is niets te zien
Ik zal eens zoekenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef kapiteintje het volgende:
Boven Tilburg-Oost zwart-groene wolken die draaien. Constant bliksem
Ik kan je vertellen dat het echt niet gezond is. Zit namelijk iets oostelijker en zit er dus middenin.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:26 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
ik kan je het niet vertellen, maar als het Den Bosch aandoet, meld ik het hier wel. Tot nog toe geen noodweer hier, wel regen
En het advies om vooral vroeg van huis te gaan .... en alle andere media heisa er omheenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo'n heisa was er niet behalve dan misschien van de NS.
Ik slaap al moeilijk en dan moet het nog regenen, onweren en gaan waaien. 3 dingen waardoor ik NIET kan slapen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:23 schreef PirE het volgende:
[..]
Nachtelijk onweer is kut, dan schiet je elke keer wakker.
Er was wel heisa. KNMI, een mensenhulporganisatie, een faalbusmaatschappij en vrijwel al-le media.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:26 schreef Felagund het volgende:
[..]
Zo'n heisa was er niet behalve dan misschien van de NS.
Nah redelijk, meer tegen de duitse grensquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Zit je toevallig in de buurt van Doetinchem?
Moet je terug gaanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:28 schreef Oorlogsheld het volgende:
zat op het werk, opende de telegraaf.. stond er met koeie letters: GA NU NAAR HUIS!!
Ik met gierende banden naar huis, lees ik thuis dat het bericht ingetrokken is.
Exactly. De paniekmaatschappij liet zich weer van zijn beste kant zien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Er was wel heisa. KNMI, een mensenhulporganisatie, een faalbusmaatschappij en vrijwel al-le media.
Er was heisa.
je bent de 2e al..quote:
Jep, het gaar hier nu echt los in Oss!!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:29 schreef kapiteintje het volgende:
Al die zeikers hier dat het weeralarm onzin is. Hier ten oosten van Tilburg gaat het volledig los. Dat had net zo goed over het hele zuiden van het land kunnen gebeuren en dus is het terecht dat het KNMI een weeralarm afgeeft.
Doe je daar niet zelf aan mee als je dit als "heisa" kwalificeert? Dat vind ik ook een beetje overdreven namelijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Exactly. De paniekmaatschappij liet zich weer van zijn beste kant zien.
Je bent gewoon niks gewend.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:29 schreef kapiteintje het volgende:
Al die zeikers hier dat het weeralarm onzin is. Hier ten oosten van Tilburg gaat het volledig los. Dat had net zo goed over het hele zuiden van het land kunnen gebeuren en dus is het terecht dat het KNMI een weeralarm afgeeft.
Oh.. Weet je nu wel wat je moet doen dan?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:30 schreef Oorlogsheld het volgende:
[..]
er stond niet: GA NU TERUG NAAR JE WERK!!
Kan geen goeie pics maken, gaat nu echt LOS in Ehv!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:29 schreef marcel-o het volgende:
[..]
je bent de 2e al..
iemand foto's?![]()
en kan iemand mij vertellen of dit t nou echt was?
Ja, en waarom dan? Wat is dan de reden voor die "paniek"?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:29 schreef kapiteintje het volgende:
het zijn die hagel kanonnenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
Hangt er een onweerschild om breda ofzo.
[ afbeelding ]
Aalten zeker? Kan kloppen dat de donkeren wolken te zien zijn. Het verplaatst zich er langzaam, maar het komt langzaam maar zeker dichtbij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:28 schreef Magnificat het volgende:
Nah redelijk, meer tegen de duitse grens
Oh gossie wat sneu!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs het slechte weer heeft daar niets te zoekenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Faal..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Leusden meldt zich: hier ook rare luchten en flinke windvlagen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:33 schreef ditisHuub het volgende:
damn, ik zit in Amersfoort Kattenbroek, hier is het superwarm en het wordt heel donker... het gaat los hier!
Nee, bijna goedquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aalten zeker? Kan kloppen dat de donkeren wolken te zien zijn. Het verplaatst zich er langzaam, maar het komt langzaam maar zeker dichtbij.
Je reageert wel erg paniekerig, het is ook nooit goed. Als het andersom was geweest was er ook kritiek geweest.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Er was wel heisa. KNMI, een mensenhulporganisatie, een faalbusmaatschappij en vrijwel al-le media.
Er was heisa.
Jij maakt er paniek van. Er is alleen een waarschuwing gegeven door het KNMI, niet eens een weeralarm.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, en waarom dan? Wat is dan de reden voor die "paniek"?
En je kunt nog internetten, dus zo erg is het niet.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:33 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zelfs het slechte weer heeft daar niets te zoeken
Jeeeeej, ik woon op het warmste stukje NL, tevens de plek waar nog geen 'plusjes' voorkomen. Maarrrr...het begint hier nu donker te worden. Go afkoeling, go!quote:
Dat er net zo goed de tering kan uitbreken incl. omgevallen bomen e.d. Dat is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ja, en waarom dan? Wat is dan de reden voor die "paniek"?
En je kunt nog internetten, dus zo erg is het niet.
Ja precies, het regent ook amper maar harde wind en zeer donker met veel bliksem.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:34 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Ik zie maar een licht buitje bij Eindhoven?
Nadert Gelderland nu.. Nijmegen heeft ook nog een beetje gerommel..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:31 schreef LDS het volgende:
Nog niets dan gestommel in Wijchen, ben benieuwd of dat uit Eindhoven deze kant op komt?
IK geloof ze niet meer. Eerst 22 uur, toen 17 uur, toen 0:00 en nu opeens 20 en 22. Faalkneusjes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:35 schreef horned_reaper het volgende:
[ afbeelding ]
DOE GRONINGEN OOK EENS!
Je kon geen website openen of tv zender bekijken of het ging over het dreigende noodweer... kom op zeg.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je reageert wel erg paniekerig, het is ook nooit goed. Als het andersom was geweest was er ook kritiek geweest.
[..]
Jij maakt er paniek van. Er is alleen een waarschuwing gegeven door het KNMI, niet eens een weeralarm.
In dit stukje oost-Tilburg (Moergestel) valt het alles mee (of tegen?).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:30 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Jep, het gaar hier nu echt los in Oss!!
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:35 schreef Razor21 het volgende:
Op de één of andere manier toch best eng met dat bad achter mijn huis.....trekt toch geen bliksem aan??![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nou hier niet, harde regen, zware windstoten en veel geflits en toenemend zware donders!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:37 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
In dit stukje oost-Tilburg (Moergestel) valt het alles mee (of tegen?).
Zelfde geldt voor (regio) Tilburg jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:32 schreef Rabieluh het volgende:
[ afbeelding ]
Jah, dat vind jij als die hard weermuts overdreven natuurlijk.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:30 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Doe je daar niet zelf aan mee als je dit als "heisa" kwalificeert? Dat vind ik ook een beetje overdreven namelijk.
Zo te zien hangt het in de richting van Berkel-Enschot / Oisterwijkquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:37 schreef SterreMarit het volgende:
[..]
In dit stukje oost-Tilburg (Moergestel) valt het alles mee (of tegen?).
Het zelfde zou hier het geval moete zijn, maar het intensiveert alleen maar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:38 schreef Tauchmeister het volgende:
Waarom zit er niks boven Eindhoven op de radar van het KNMI? Doomsday hier
Hahahahaha, kerel, ik weet niet hoe jij je brightness van je TV dan hebt ingesteld, maar ga toch weg met je stormchasersquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat er net zo goed de tering kan uitbreken incl. omgevallen bomen e.d. Dat is gewoon levensgevaarlijk.
Wat ik hier zie is gewoon vergelijkbaar met een lucht zoals je die in een gemiddelde stormchasers-aflevering ziet. Maargoed, bij jou is er niks aan de hand. Ergo: Het is onzin.
Ja dat zag ik ook dus, ook nijmegen hierquote:Op dinsdag 28 juni 2011 20:39 schreef Nieuwschierig het volgende:
Nijmegen, donker en gerommel maar op buienradar lijken de buien net te doven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |