abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 17 juni 2013 @ 20:47:59 #101
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_127918659
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is toch ook virtueel vrijspraak? Voor het einde van het jaar lopen de meesten al weer vrij rond. Sterker nog, het merendeel komt niet eens opdagen voor de uitspraak, hoe bedoel je minachting? :D die jochies hebben op elk front gewonnen.
In Nederland is een diploma en schoon verleden essentieel voor enige vorm van toekomst. Die gozertjes doen nu al niet meer mee. Kun je na een jaar wel weer vrij zijn, de nasleep blijft voor altijd.
Dit, dus.
pi_127918692
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is toch ook virtueel vrijspraak? Voor het einde van het jaar lopen de meesten al weer vrij rond. Sterker nog, het merendeel komt niet eens opdagen voor de uitspraak, hoe bedoel je minachting? :D die jochies hebben op elk front gewonnen.
Net als altijd! En maar roepen DISCRIMINATIE! DISCRIMINATIE! Linkse Gemeente gooi nog maar 1000.000 euro in de pot voor die criminelen en geef ze allemaal hun private coach!
FOK YOU!
pi_127920458
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is toch ook virtueel vrijspraak? Voor het einde van het jaar lopen de meesten al weer vrij rond. Sterker nog, het merendeel komt niet eens opdagen voor de uitspraak, hoe bedoel je minachting? :D die jochies hebben op elk front gewonnen.
Tuurlijk joh, zes jaar en twee jaar is hetzelfde als vrijspraak. Wat ouwehoer je nou. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je de straf te laag vindt, dan is er een discussie mogelijk, maar alleen maar dat valse verongelijkte gedoe maakt je punt niet sterker.
pi_127921381
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Tuurlijk joh, zes jaar en twee jaar is hetzelfde als vrijspraak. Wat ouwehoer je nou. Je zou ook gewoon kunnen zeggen dat je de straf te laag vindt, dan is er een discussie mogelijk, maar alleen maar dat valse verongelijkte gedoe maakt je punt niet sterker.
6 jaar voor de vader, de rest krijgt 2 jaar waarvan 6 maanden voorwaardelijk minus vervroegde vrijlating wegens goed gedrag en aftrek van voorarrest, das effectief minder dan een jaar :D mag ik dat een beetje weinig vinden voor een moord? Of ga je nu als rasechte links-elitaire driftkikker roepen dat mijn onderbuik spreekt?
pi_127921609
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

6 jaar voor de vader, de rest krijgt 2 jaar waarvan 6 maanden voorwaardelijk minus vervroegde vrijlating wegens goed gedrag en aftrek van voorarrest, das effectief minder dan een jaar :D mag ik dat een beetje weinig vinden voor een moord? Of ga je nu als rasechte links-elitaire driftkikker roepen dat mijn onderbuik spreekt?
Ja hoor dat mag je, maar ik had het inderdaad over je onderbuik die riep dat het op vrijspraak neerkomt.
pi_127921707
Waar blijft het bericht dat we de Nederlandse nationaliteit afnemen en deze teringlijers gewoon als ongewenst vreemdeling Europa/Schengen uittrappen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_127921810
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:30 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja hoor dat mag je, maar ik had het inderdaad over je onderbuik die riep dat het op vrijspraak neerkomt.
Je wou met droge ogen beweren dat dit een straf is? Hilarisch.
pi_127921846
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je wou met droge ogen beweren dat dit een straf is? Hilarisch.
Hoe wil je het dan noemen?
pi_127922046
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:33 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen?
Een regelrechte belediging aan het adres van de nabestaanden. De rechter had net zo goed over het graf kunnen zeiken, hij had ze niet minder kunnen schofferen.
pi_127922085
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een regelrechte belediging aan het adres van de nabestaanden. De rechter had net zo goed over het graf kunnen zeiken, hij had ze niet minder kunnen schofferen.
Je noemt 6 jaar geen straf ?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 21:39:04 ]
pi_127922275
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je noemt 6 jaar geen straf ?
4 jaar zul je bedoelen, na aftrek van alles? Voor het nemen van een mensenleven? Nee, dat noem ik geen straf nee. Dat is een lachertje en een open uitnodiging voor iedere tokkie om het heft in eigen handen te nemen als iets ze niet zint; er staat immers een lachwekkende 'straf' tegenover in een volledig betaald hotel met PS3 aansluiting, voldoende werkgelegenheid en recreatie, 3 maaltijden per dag en een dagbesteding naar keuze.
pi_127922374
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

4 jaar zul je bedoelen, na aftrek van alles? Voor het nemen van een mensenleven? Nee, dat noem ik geen straf nee. Dat is een lachertje en een open uitnodiging voor iedere tokkie om het heft in eigen handen te nemen als iets ze niet zint; er staat immers een lachwekkende 'straf' tegenover in een volledig betaald hotel met PS3 aansluiting, voldoende werkgelegenheid en recreatie, 3 maaltijden per dag en een dagbesteding naar keuze.
En je bent weer lekker makkelijk aan het hakken op de rechter. Had je gezien dat de uitspraak exact is conform de eis van het OM, en dat de straffen de maximumstraffen zijn die voor het ten laste gelegde kunnen worden opgelegd? Zelfs al zou de rechter vinden dat de straffen hoger hadden moeten zijn, hoe had ie die dan moeten opleggen?
pi_127922588
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En je bent weer lekker makkelijk aan het hakken op de rechter. Had je gezien dat de uitspraak exact is conform de eis van het OM, en dat de straffen de maximumstraffen zijn die voor het ten laste gelegde kunnen worden opgelegd? Zelfs al zou de rechter vinden dat de straffen hoger hadden moeten zijn, hoe had ie die dan moeten opleggen?
Er is een wet in behandeling dat adolescenten van die leeftijd (15/16) veel zwaarder gestraft kunnen worden. Aangezien die wet pas in de loop van het jaar in werking zal treden was dit de maximaal haalbare straf inderdaad.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127922613
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Je noemt 6 jaar geen straf ?
Die jongens hebben maar 2 jaar gekregen, half jaar voorwaardelijk, 1/3 kwijtschelding, dus effectief 1 jaar.
Dat is veels te weinig ja, in Amerika krijg je hier levenslang voor.

En in hoger beroep zal er nog wel wat afgaan.
pi_127922786
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:39 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

En je bent weer lekker makkelijk aan het hakken op de rechter. Had je gezien dat de uitspraak exact is conform de eis van het OM, en dat de straffen de maximumstraffen zijn die voor het ten laste gelegde kunnen worden opgelegd? Zelfs al zou de rechter vinden dat de straffen hoger hadden moeten zijn, hoe had ie die dan moeten opleggen?
Dus 'omdat het zo geschreven staat' moeten we er maar mee akkoord gaan en mag men niet ageren tegen deze schandalige behandeling van de nabestaanden? Zijn we in dit land compleet apathisch geworden of doen we maar zo? Wat moet er nog meer gebeuren voordat we eens kritisch gaan kijken naar het huidige rechtssysteem dat kei en keihard faalt in alle gelederen en wat niks anders is dan een regelrecht kankergezwel dat de hele maatschappij verziekt tot op het bot?

Hoeveel doden moeten er nog vallen voordat deze problematiek eindelijk serieus genomen gaat worden? Er is geen enkele politicus die zich druk hierom maakt, wat al aangeeft dat heel Nederland moreel failliet is, en dat baart mij ernstig zorgen ja. Dat er daarnaast figuren zoals jij bestaan die niks anders blaten dan 'het is nu eenmaal de wet huhuhuhuhuhu' en nog te dom zijn om voor zichzelf na te denken helpt de hele zaak nou ook niet echt een handje.
pi_127922863
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

Die jongens hebben maar 2 jaar gekregen, half jaar voorwaardelijk, 1/3 kwijtschelding, dus effectief 1 jaar.
Dat is veels te weinig ja, in Amerika krijg je hier levenslang voor.
In Noord Korea ga je waarschijnlijk een werkkamp in.

quote:
En in hoger beroep zal er nog wel wat afgaan.
Mooi die voorspellingen. Er was al eerder voorspeld dat vrijspraak zou volgen, of dat het wel weer 40 uur schoffelen zou worden..
pi_127923024
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Mooi die voorspellingen. Er was al eerder voorspeld dat vrijspraak zou volgen, of dat het wel weer 40 uur schoffelen zou worden..
Alsof het zoveel scheelt. Een LOI cursus duurt nog langer dan deze straf.
pi_127923048
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In Noord Korea ga je waarschijnlijk een werkkamp in.

[..]

Mooi die voorspellingen. Er was al eerder voorspeld dat vrijspraak zou volgen, of dat het wel weer 40 uur schoffelen zou worden..
Ja vergelijk een dictatuur maar met 2 Westerse landen....

Nou die hebben gelijk gekregen dan, ze lopen toch weer vrij rond over 2 maanden ??
pi_127923164
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dus 'omdat het zo geschreven staat' moeten we er maar mee akkoord gaan en mag men niet ageren tegen deze schandalige behandeling van de nabestaanden? Zijn we in dit land compleet apathisch geworden of doen we maar zo? Wat moet er nog meer gebeuren voordat we eens kritisch gaan kijken naar het huidige rechtssysteem dat kei en keihard faalt in alle gelederen en wat niks anders is dan een regelrecht kankergezwel dat de hele maatschappij verziekt tot op het bot?

Hoeveel doden moeten er nog vallen voordat deze problematiek eindelijk serieus genomen gaat worden? Er is geen enkele politicus die zich druk hierom maakt, wat al aangeeft dat heel Nederland moreel failliet is, en dat baart mij ernstig zorgen ja. Dat er daarnaast figuren zoals jij bestaan die niks anders blaten dan 'het is nu eenmaal de wet huhuhuhuhuhu' en nog te dom zijn om voor zichzelf na te denken helpt de hele zaak nou ook niet echt een handje.
Doe een rustig. Ik wijs je er op dat je het de rechter niet kwalijk kan nemen dat de zwaarste straf die hij binnen de wet kan opleggen jou niet ver genoeg gaat. Wat is daar mis mee? Wat had die rechter volgens jou moeten doen?
pi_127923370
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Doe een rustig. Ik wijs je er op dat je het de rechter niet kwalijk kan nemen dat de zwaarste straf die hij binnen de wet kan opleggen jou niet ver genoeg gaat. Wat is daar mis mee? Wat had die rechter volgens jou moeten doen?
De rechters niets deze keer (en dat mag wel in de krant an sich), de politiek die nog in 1900 leeft wel.
pi_127923392
quote:
3s.gif Op maandag 17 juni 2013 16:25 schreef Re het volgende:
gelukkig is het scooterdebacle geen precedent geworden
Dat is omdat we niet in de VS zitten, waar wat mag en niet mag voornamelijk door eerdere uitspraken wordt bepaald en niet (zoals bij ons) door het wetboek.

In NL kennen we alleen "jurisprudentie", dwz. eerdere uitspraken *mogen* worden gebruikt, maar een rechter is niet verplicht die uitspraken te volgen. In een zaak als deze was het trouwens niet eens geldige jurisprudentie geweest omdat de zaken te veel verschillen.
pi_127923402
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 20:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]

In Nederland is een diploma en schoon verleden essentieel voor enige vorm van toekomst. Die gozertjes doen nu al niet meer mee. Kun je na een jaar wel weer vrij zijn, de nasleep blijft voor altijd.
Die debielen zouden toch nooit enige rol van betekenis spelen in onze maatschappij of er ook maar iets noemenswaardig aan bijdragen, dus dat blijft onveranderd. Het is erg goedkoop om net te doen alsof ze ook daarmee gestraft worden.
Wij als Nederland moeten ons diep schamen dat we dit soort agressief, gewelddadig en tevens moorddadig tuig laten wegkomen met 2 jaar gevangenisstraf, minstens 5 jaar onvoorwaardelijk, ook al zijn ze minderjarig.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_127923483
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:48 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Doe een rustig. Ik wijs je er op dat je het de rechter niet kwalijk kan nemen dat de zwaarste straf die hij binnen de wet kan opleggen jou niet ver genoeg gaat. Wat is daar mis mee? Wat had die rechter volgens jou moeten doen?
De rechter is slechts een klein onderdeel van een grote logge machine die door en door verrot is. Het feit dat hij als een hersenloze zombie zulke matige strafjes oplegt in een zaak die hij als lopende bandwerk afdoet, totaal afgestompt en volledig futloos is hem kwalijk te nemen. Er komt vanuit hem geen enkele incentive om het systeem te veranderen of überhaupt te ageren tegen de toenemende gewelddadige incidenten in dit land. In plaats daarvan kiest hij ervoor om op de oude weg door te gaan in een spraakmakende zaak die achteraf gezien een historische pijler zal zijn in onze geschiedenis; de dag dat het land moreel failliet is verklaard. Was getekend, 17-06-2013.
pi_127923565
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef DarkSkywise het volgende:

[..]

Dat is omdat we niet in de VS zitten, waar wat mag en niet mag voornamelijk door eerdere uitspraken wordt bepaald en niet (zoals bij ons) door het wetboek.

In NL kennen we alleen "jurisprudentie", dwz. eerdere uitspraken *mogen* worden gebruikt, maar een rechter is niet verplicht die uitspraken te volgen. In een zaak als deze was het trouwens niet eens geldige jurisprudentie geweest omdat de zaken te veel verschillen.
Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
pi_127923601
OM: straffen zijn een heel stevig signaal

De straffen die de rechtbank maandag oplegde aan 6 voetballers en een begeleider voor de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, kunnen „het leed van de nabestaanden nooit meer goedmaken”. Maar de rechtbank heeft wel de maximale straffen opgelegd en daarmee een „heel stevig signaal” afgegeven. Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) maandag.

Voetbalvader El-Hasan D. kreeg 6 jaar celstraf. De voetballers kregen straffen van 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Twee jaar is de maximale straf voor minderjarige verdachten. Het OM zei tevreden te zijn met de veroordelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tevig_signaal__.html
:')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_127923622
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

De rechters niets
Juist, en dat probeer ik Scorpie, die de rechter verwijt de nabestaanden te beledigen alsof hij over het graf pist, aan zijn verstand te brengen. Maar dan ontploft ie zowat.

Overigens laten de nabestaanden weten dat ze blij zijn met de uitspraak:
quote:
De familie van Richard Nieuwenhuizen is 'enorm blij' met de veroordeling van de verdachten in de zaak van de overleden grensrechter. Dat zeiden moeder Xandra Nieuwenhuizen en haar drie zoons maandag meteen nadat de rechtbank in Lelystad uitspraak had gedaan. De behandeling van de zaak hadden ze ervaren als een uitputtingsslag. De uitspraak geeft veerkracht, ook al is 'geen enkele straf voldoende'.
[...]
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-06-2013 21:55:40 ]
pi_127923718
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De rechter is slechts een klein onderdeel van een grote logge machine die door en door verrot is. Het feit dat hij als een hersenloze zombie zulke matige strafjes oplegt in een zaak die hij als lopende bandwerk afdoet, totaal afgestompt en volledig futloos is hem kwalijk te nemen. Er komt vanuit hem geen enkele incentive om het systeem te veranderen of überhaupt te ageren tegen de toenemende gewelddadige incidenten in dit land. In plaats daarvan kiest hij ervoor om op de oude weg door te gaan in een spraakmakende zaak die achteraf gezien een historische pijler zal zijn in onze geschiedenis; de dag dat het land moreel failliet is verklaard. Was getekend, 17-06-2013.
Nogmaals: wat had de rechter volgens jou anders moeten doen?
pi_127923886
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:54 schreef voetbalmanager2 het volgende:
OM: straffen zijn een heel stevig signaal

De straffen die de rechtbank maandag oplegde aan 6 voetballers en een begeleider voor de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, kunnen „het leed van de nabestaanden nooit meer goedmaken”. Maar de rechtbank heeft wel de maximale straffen opgelegd en daarmee een „heel stevig signaal” afgegeven. Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) maandag.

Voetbalvader El-Hasan D. kreeg 6 jaar celstraf. De voetballers kregen straffen van 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk. Twee jaar is de maximale straf voor minderjarige verdachten. Het OM zei tevreden te zijn met de veroordelingen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)tevig_signaal__.html
:')
Al hadden ze wel de maximale straf op kunnen leggen, een half jaar is voorwaardelijk. Waarom vraag ik me dan af. Waarom deze "korting"
pi_127923996
En we zullen kijken wat er na het hoger beroep van overblijft.
pi_127924767
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
In de VS wordt een passagier wel bestraft voor wat de bestuurder doet?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_127924846
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:55 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nogmaals: wat had de rechter volgens jou anders moeten doen?
Je leest dus niet.
pi_127925309
quote:
14s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je leest dus niet.
Ik lees heel goed. Je hebt de vraag nog niet beantwoord.
pi_127926298
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In de VS wordt een passagier wel bestraft voor wat de bestuurder doet?
Ja als ze samen een misdaad beramen en plegen wel.
pi_127927551
1) Ik vind dat verdachten/daders gedwongen/verplicht moeten worden om de uitspraak/strafoplegging in persoon bij te wonen. Al was het maar uit respect en fatsoen richting rechtbank en slachtoffers. Wegblijven moet bestraft worden met een hoge geldboete of celstraf.

2) Het wegblijven van deze ratten getuigt van hun achterbakse, laffe mentaliteit imo.

3) De politiek moet het wetsvoorstel waardoor het mogelijk wordt om minderjarigen zwaarder te straffen met spoed afhandelen.

4) Ik heb nog nergens de volledige namen en/of herkenbare portretfoto's van de daders gezien, dus dat huiliehuilie over de toekomst van die jongens mag ook weer van het toneel verdwijnen. Zij zijn immers als minderjarigen veroordeeld (die vader uitgezonderd dus) en dat wordt verzegeld bij het bereiken van de 18e verjaardag.

5) Verder kunnen we niet om het feit heen, dat met de dood van Nieuwenhuizen, zijn nabestaanden voor de rest van hun leven met de gevolgen zitten......dus eigenlijk levenslang hebben gekregen....en dat vind ik nog het meest trieste van dit hele verhaal.
pi_127928037
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Die debielen zouden toch nooit enige rol van betekenis spelen in onze maatschappij of er ook maar iets noemenswaardig aan bijdragen, dus dat blijft onveranderd.
Onzin. Legio voorbeelden die het tegendeel bewijzen.
pi_127928125
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:51 schreef DarkSkywise het volgende:
In een zaak als deze was het trouwens niet eens geldige jurisprudentie geweest omdat de zaken te veel verschillen.
Dat snappen figuren als Scorpie niet. Die roept in ieder willekeurig topic wel een keer dat de daders vrijgesproken worden als ze naar een ander wijzen.
pi_127928236
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De rechter is slechts een klein onderdeel van een grote logge machine die door en door verrot is. Het feit dat hij als een hersenloze zombie zulke matige strafjes oplegt in een zaak die hij als lopende bandwerk afdoet, totaal afgestompt en volledig futloos is hem kwalijk te nemen. Er komt vanuit hem geen enkele incentive om het systeem te veranderen of überhaupt te ageren tegen de toenemende gewelddadige incidenten in dit land.
Integendeel. Het feit dat tegenwoordig puberende kutjochies die met elkaar op de vuist gaan het landelijk nieuws halen geeft eerder aan dat het allemaal wel meevalt. Anders was men wel met items op de proppen gekomen die iets spraakmakender zijn.
pi_127928451
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Integendeel. Het feit dat tegenwoordig puberende kutjochies die met elkaar op de vuist gaan het landelijk nieuws halen geeft eerder aan dat het allemaal wel meevalt. Anders was men wel met items op de proppen gekomen die iets spraakmakender zijn.
Ja hoor, nu zijn het weer kutjochies.
pi_127928606
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Een regelrechte belediging aan het adres van de nabestaanden. De rechter had net zo goed over het graf kunnen zeiken, hij had ze niet minder kunnen schofferen.
Wat zou de familie zonder mondige vertegenwoordigers als jij nu moeten? Ik bedank je bij deze maar even namens hen.
pi_127928947
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:
Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
...tenzij in pakweg 1913 (Smith vs. Jones) het zoontje van een senator bij een lichtelijk vergelijkbare zaak is vrijgesproken (Jones jr. reed weliswaar te hard, maar het was donker, het slachtoffer was zwart en kon aangezien hij dood was niet uitleggen waarom hij geen deugdelijke lantaarn bij zich had) en dan moet het Hooggerechtshof er vervolgens maar net zin in hebben om Smith vs. Jones in te trekken. ;)
pi_127929261
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:57 schreef macca728 het volgende:
Al hadden ze wel de maximale straf op kunnen leggen, een half jaar is voorwaardelijk. Waarom vraag ik me dan af. Waarom deze "korting"
Stok achter de deur. Gevoelsmatig is het verschil tussen anderhalf en twee jaar detentie niet onmatig groot, maar het verschil tussen 0 en 6 maanden extra zitten als je eenmaal vrij bent, maar daarna je gemak niet houdt, is dat wél.
pi_127929697
En in het vonnis is te lezen dat de reclassering een aantal maatregelen (begeleiding, cursussen etc.) adviseert. Door deel van de straf voorwaardelijk te maken wordt de dader gedwongen zich aan eisen reclassering te houden.
pi_127931970
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:42 schreef stopnaald het volgende:
3) De politiek moet het wetsvoorstel waardoor het mogelijk wordt om minderjarigen zwaarder te straffen met spoed afhandelen.
Daarin loopt de wet inderdaad echt achter bij de realiteit. In de wet wordt gekeken naar minderjarig of volwassene, terwijl een minderjarige van 10 iets heel anders is dan een minderjarige van 16.

Bij het onderwijs wordt hierbij toch ook rekening gehouden met de algemene ontwikkeling van een mens en hebben we de basisschoool en het voortgezet onderwijs.

Zo zou de wet ook onderscheid moeten maken tussen kind, adolescent en volwassene.
de uil van Minerva vliegt pas uit met het vallen van de schemering
pi_127932402
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:46 schreef Scorpie het volgende:

Een LOI cursus duurt nog langer dan deze straf.
Alleen als je zo traag van begrip bent als jij...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127934040
Mooie gelegenheid om het jeugdstrafrecht af te schaffen
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_127934058
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 06:40 schreef superniger het volgende:
Mooie gelegenheid om het jeugdstrafrecht af te schaffen
In ieder geval aanpassen. Helaas heeft dit voor dit geval geen nut meer.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127934437
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:25 schreef Leotseddap het volgende:

[..]

Daarin loopt de wet inderdaad echt achter bij de realiteit. In de wet wordt gekeken naar minderjarig of volwassene, terwijl een minderjarige van 10 iets heel anders is dan een minderjarige van 16.

Bij het onderwijs wordt hierbij toch ook rekening gehouden met de algemene ontwikkeling van een mens en hebben we de basisschoool en het voortgezet onderwijs.

Zo zou de wet ook onderscheid moeten maken tussen kind, adolescent en volwassene.
Dat doet de wet al. Lekker makkelijk lullen zonder enige kennis van zaken:D?
pi_127934589
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
Dat heeft echter vooral te maken met de manier hoe het rechtssysteem in elkaar zit (adversary procedure, minimale rol vd rechter, het is partij A (aanklager) tegen partij B (verdachte).

In Nederland kan je als verdachte compleet vertegenwoordigd worden door je advocaat, je hoeft tijdens de zitting bijvoorbeeld niet visueel geidenticieerd te worden als verdachte, etc. Een getuige kan in Nederland bijvoorbeeld wel verplicht worden om te komen naar een zaak:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gijzeling_%28dwangmaatregel%29
pi_127934611
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 22:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja als ze samen een misdaad beramen en plegen wel.
:')
  dinsdag 18 juni 2013 @ 08:26:50 #150
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_127934754
http://www.99woorden.nl/naar-god/

quote:
De vader die opeens geen Nederlands meer sprak, had een tolk nodig om de uitspraak van de rechter te beluisteren. De uitspraak begon wat later, want de tolk was in gebed. De moeder van een verdachte riep na het horen van het vonnis (voor de kerst weer thuis): “Discriminatie!” En op Twitter vlogen de ‘kk joden’ en het ‘kk Nederland’ je om de oren, want als je met zijn zevenen iemand naar God trapt die geen moslim is, dan jij deed goed daad. En natuurlijk: hoger beroep, wegens kk rechter. Heb ik de grensrechterzaak zo goed samengevat?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_127935708
quote:
16s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 00:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Alleen als je zo traag van begrip bent als jij...
Aha, de crimineel die andere criminelen vrijpleit en daarmee goud geld verdient in het corrupte rechtssysteem heeft zich weer gemeld. Heeft nog lang geduurd voordat je je genoodzaakt voelde om te reageren, was je te druk met je clienten verdedigen?
pi_127935932
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:22 schreef Scorpie het volgende:

Aha, de crimineel die andere criminelen vrijpleit en daarmee goud geld verdient in het corrupte rechtssysteem heeft zich weer gemeld. Heeft nog lang geduurd voordat je je genoodzaakt voelde om te reageren, was je te druk met je clienten verdedigen?
Kijk, dat bedoel ik nu... ik heb je al heel vaak uitgelegd dat ik geen commune strafpraktijk heb, maar het kwartje wil maar niet vallen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936173
quote:
Goede samenvatting. Titel voor de samenvatting: " Nederland naar de kloten. Links heeft zijn zin"
  dinsdag 18 juni 2013 @ 09:55:23 #155
168739 Red_85
'echt wel'
pi_127936461
quote:
Niets aan toe te voegen. Verrotte wezens.

Maar nu de hamvraag, hoe kunnen we van de wezens af en de mensen houden? Feit blijft dat niet alle moslims zo in elkaar zitten. Velen maken 'gewoon' hun leven hier...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_127936579
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 09:55 schreef Red_85 het volgende:

Niets aan toe te voegen. Verrotte wezens.

Maar nu de hamvraag, hoe kunnen we van de wezens af en de mensen houden? Feit blijft dat niet alle moslims zo in elkaar zitten. Velen maken 'gewoon' hun leven hier...
De vraag die bij mij opkomt is hoe het komt dat je dit geweld koppelt aan moslim zijn. Alsof "gezonde Hollandse jongens" nooit buitensporig geweld gebruiken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936617
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag die bij mij opkomt is hoe het komt dat je dit geweld koppelt aan moslim zijn. Alsof "gezonde Hollandse jongens" nooit buitensporig geweld gebruiken...
Niemand koppelt het aan moslims in hte algemeen, slechts een bepaalde groep.

Die buitensporig veel buitensporig gedrag/geweld vertonen.
pi_127936626
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag die bij mij opkomt is hoe het komt dat je dit geweld koppelt aan moslim zijn. Alsof "gezonde Hollandse jongens" nooit buitensporig geweld gebruiken...
Je kunt je kop wel in het zand blijven steken, maar excessief geweld met moslims komt gewoon vaker voor. Daar is niets racinistisch aan, maar zo is t nu eenmaal.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127936635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:02 schreef macca728 het volgende:

Niemand koppelt het aan moslims in hte algemeen, slechts een bepaalde groep.

Die buitensporig veel buitensporig gedrag/geweld vertonen.
Smoesjes!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936691
quote:
Het zou om te lachen zijn, als het niet zo in en in-triest was. Het is gewoon weerzinwekkend dat mensen zélf het slachtoffer gaan uithangen, terwijl hun zoons (en "broeders") de agressors in dit verhaal zijn. Ze hebben iemand doodgetrapt, maar dat schijnt verder niet van belang te zijn.

Zo'n vrouw die het gore lef heeft om "discriminatie!" door de rechtszaal te schreeuwen, zou je eigenlijk strafrechtelijk moeten kunnen vervolgen voor smaad of iets dergelijks.
pi_127936717
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

Je kunt je kop wel in het zand blijven steken, maar excessief geweld met moslims komt gewoon vaker voor.
Excessief geweld komt vaker voor naar mate je meer richting onderkant van de samenleving gaat.

Maar wat daar ook van moge zijn: voor die grensrechter maakt het echt geen donder uit door wie hij doodgeslagen wordt, dus mi richt je je niet alleen tot het daderdeel met een moslimstempel (want verder gaat het moslim zijn vaak niet) achter de naam.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936743
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Zo'n vrouw die het gore lef heeft om "discriminatie!" door de rechtszaal te schreeuwen, zou je eigenlijk strafrechtelijk moeten kunnen vervolgen voor smaad of iets dergelijks.
Ook domme en onwelgevallige meningen horen onder vrijheid van meningsuiting te vallen, anders heb je feitelijk geen vrijheid van meningsuiting.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936769
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ook domme en onwelgevallige meningen horen onder vrijheid van meningsuiting te vallen, anders heb je feitelijk geen vrijheid van meningsuiting.
Nee in een rechtszaal mag je niet alles roepen. Minachting van het hof.
pi_127936799
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Het zou om te lachen zijn, als het niet zo in en in-triest was. Het is gewoon weerzinwekkend dat mensen zélf het slachtoffer gaan uithangen, terwijl hun zoons (en "broeders") de agressors in dit verhaal zijn. Ze hebben iemand doodgetrapt, maar dat schijnt verder niet van belang te zijn.

Zo'n vrouw die het gore lef heeft om "discriminatie!" door de rechtszaal te schreeuwen, zou je eigenlijk strafrechtelijk moeten kunnen vervolgen voor smaad of iets dergelijks.
Nah, het is meer domheid. Lastig om dat strafbaar te maken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127936801
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:57 schreef macca728 het volgende:

[..]

Al hadden ze wel de maximale straf op kunnen leggen, een half jaar is voorwaardelijk. Waarom vraag ik me dan af. Waarom deze "korting"
Wat ik ervan begrepen heb, is dat gedaan om een stok achter de deur te hebben. Mochten ze zich opnieuw misdragen, dan moeten ze alsnog nog de volledige straf uitzitten.

Wat mij betreft richten het ze systeem compleet anders in. In plaats van een "straf waarvan een deel voorwaardelijk" komt er gewoon een straf met een soort aankondiging "op voorhand" van wat er bij herhaling gebeurt.
pi_127936817
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:10 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nah, het is meer domheid. Lastig om dat strafbaar te maken.
Waarom? Je mag van mensen toch wel verwachten dat ze zich gedragen? Het zijn volwassen mensen die zich op deze manier misdragen.
pi_127936831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Je kunt je kop wel in het zand blijven steken, maar excessief geweld met moslims komt gewoon vaker voor. Daar is niets racinistisch aan, maar zo is t nu eenmaal.
Onder voetbalsupporters ook, maar dan schieten figuren als jij vaak in een kramp. Bovendien zijn dit soort figuren net zo moslim als de gemiddelde carnavalvierder katholiek is.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 10:12:26 ]
pi_127936861
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Onder voetbalsupporters ook, maar dan schieten figuren als jij vaak in een kramp.
Hooligans worden wel aangepakt, dus het tuig moet je ook aanpakken.
pi_127936877
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hooligans worden wel aangepakt, dus het tuig moet je ook aanpakken.
Die worden toch ook aangepakt of mis ik wat ?
pi_127936881
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:10 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Waarom? Je mag van mensen toch wel verwachten dat ze zich gedragen? Het zijn volwassen mensen die zich op deze manier misdragen.
Ik word ook moe van die discriminatietroefkaart. Heb er dagelijks mee te maken. Maar als mensen dat zo voelen, joh, laat ze hey lekker uiten. Ze zetten zich er voornamelijk mee voor lul.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127936907
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Ik word ook moe van die discriminatietroefkaart. Heb er dagelijks mee te maken. Maar als mensen dat zo voelen, joh, laat ze hey lekker uiten. Ze zetten zich er voornamelijk mee voor lul.
Van hetzelfde kaliber als mensen die moslims en Marokkanen in het bijzonder steeds de zwarte piet toeschuiven. Voel je maar niet veel beter.
pi_127936947
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:08 schreef macca728 het volgende:

Nee in een rechtszaal mag je niet alles roepen. Minachting van het hof.
Ik heb niet gezegd dat alles mag.

En verder moet je niet teveel denken in rechtbankseries van de t.v.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127936991
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Onder voetbalsupporters ook, maar dan schieten figuren als jij vaak in een kramp. Bovendien zijn dit soort figuren net zo moslim als de gemiddelde carnavalvierder katholiek is.
:') Dat is toch heel anders man. Hooligans vechten tegen andere Hooligans. Echt totaal niet vergelijkbaar.

I
pi_127937015
Topp gedaan meneer de rechter! :)
De straf had van mij ook zeker langer gemogen hoor. Maar voor Nederland is het niet slecht.

En wat betreft het verpesten van de toekomst voor deze jongens.. Als je tot zoiets in staat bent, wil dat zeggen dat er al geen toekomst was.
Love the life u live, live the life u love.
pi_127937048
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Van hetzelfde kaliber als mensen die moslims en Marokkanen in het bijzonder steeds de zwarte piet toeschuiven. Voel je maar niet veel beter.
Ik voel me niet aangesproken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127937070
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:18 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:') Dat is toch heel anders man. Hooligans vechten tegen andere Hooligans. Echt totaal niet vergelijkbaar.

I
Oh, ik wist niet dat winkeliers ook hooligans waren. Zo leer je nog eens wat.

Geeft verder ook niet, ik weet wel dat voetbalsupporters niet goed zijn met de hand in eigen boezem te steken. Maar verlang dat dan ook niet van anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 10:22:51 ]
pi_127937088
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:19 schreef KoninginCherr het volgende:
Maar voor Nederland is het niet slecht.

Dit soort uitspraken tonen alleen maar aan dat je geen benul van de Nederlandse rechtspraak hebt.
pi_127937175
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:21 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat winkeliers ook hooligans waren. Zo leer je nog eens wat.

Geeft verder ook niet, ik weet wel dat voetbalsupporters niet goed zijn met de hand in eigen boezem te steken. Maar verlang dat dan ook niet van anderen.
Want er gebeurt zoveel bij het profvoetbal ? Dan zetten ze wel ME in hoor als er al wat gebeurd.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:25:19 #179
241662 Jian
Well, well, well
pi_127937185
Kenmerkend in deze discussie vind ik wederom dat er mensen zijn die zeg maar "out of the box" denken en ook regelmatig aangeven dat wat ze bekritiseren hetgeen is dat wettelijk is bepaald en vastgelegd En mensen die desondanks toch blijven denken dat het schijnbaar intelligent overkomt om e.e.a. te "ontkrachten" door de "onmogelijkheden" daarvan aan te geven, door het citeren van de betreffende wetsteksten en voorschriften

dit is echt zo raak;

quote:
Hoeveel doden moeten er nog vallen voordat deze problematiek eindelijk serieus genomen gaat worden? Er is geen enkele politicus die zich druk hierom maakt, wat al aangeeft dat heel Nederland moreel failliet is, en dat baart mij ernstig zorgen ja. Dat er daarnaast figuren zoals jij bestaan die niks anders blaten dan 'het is nu eenmaal de wet huhuhuhuhuhu' en nog te dom zijn om voor zichzelf na te denken helpt de hele zaak nou ook niet echt een handje.
En dit om aan te geven hoe schokkend dat morele falliet eigenlijk is;

quote:
OM: straffen zijn een heel stevig signaal

De straffen die de rechtbank maandag oplegde aan 6 voetballers en een begeleider voor de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen, kunnen „het leed van de nabestaanden nooit meer goedmaken”. Maar de rechtbank heeft wel de maximale straffen opgelegd en daarmee een „heel stevig signaal” afgegeven. Dat zei een woordvoerster van het Openbaar Ministerie (OM) maandag.
Een stevig signaal? Aan wie dan? Niet aan kopschoppend/crimineel/molesterend Nederland in elk geval, die zien dit echt als het lachertje dat het in de praktische werkelijkheid voor hen is!
pi_127937243
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:25 schreef Jian het volgende:
Kenmerkend in deze discussie vind ik wederom dat er mensen zijn die zeg maar "out of the box" denken en ook regelmatig aangeven dat wat ze bekritiseren hetgeen is dat wettelijk is bepaald en vastgelegd En mensen die desondanks toch blijven denken dat het schijnbaar intelligent overkomt om e.e.a. te "ontkrachten" door de "onmogelijkheden" daarvan aan te geven, door het citeren van de betreffende wetsteksten en voorschriften

dit is echt zo raak;

[..]

En dit om aan te geven hoe schokkend dat morele falliet eigenlijk is;

[..]

Een stevig signaal? Aan wie dan? Niet aan kopschoppend/crimineel/molesterend Nederland in elk geval, die zien dit echt als het lachertje dat het in de praktische werkelijkheid voor hen is!
Met out of the box denken wordt echt iets anders bedoeld dan als een kip zonder kop, niet gehinderd door enige kennis van zaken, wat te janken als een kleuter.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127937463
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:22 schreef gelly het volgende:

[..]

Dit soort uitspraken tonen alleen maar aan dat je geen benul van de Nederlandse rechtspraak hebt.
En deze uitspraak toont aan dat jij de mening van een ander niet kunt uitstaan.

Helaas pindakaas, toch echt voor jaren de bak in! :)
Love the life u live, live the life u love.
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:35:32 #182
241662 Jian
Well, well, well
pi_127937478
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:27 schreef DS4 het volgende:

[..]

Met out of the box denken wordt echt iets anders bedoeld dan als een kip zonder kop, niet gehinderd door enige kennis van zaken, wat te janken als een kleuter.
Ja, zo kun je elk (tegen)argument wegzetten, dat is niet zo moeilijk.
pi_127937507
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Onder voetbalsupporters ook, maar dan schieten figuren als jij vaak in een kramp. Bovendien zijn dit soort figuren net zo moslim als de gemiddelde carnavalvierder katholiek is.
Nah, lijkt me niet vergelijkbaar. Plus dat 'figuren als jij' ook niet echt meewerkt :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127937546
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:36 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Nah, lijkt me niet vergelijkbaar.
Nee, natuurlijk niet. Dan is het een groep waar je zelf deel van bent.
pi_127937563
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Dan is het een groep waar je zelf deel van bent.
Ja, en ik ben ook deel van de amateurvoetbal familie in Nederland. Dus je punt is?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_127937597
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:35 schreef Jian het volgende:

Ja, zo kun je elk (tegen)argument wegzetten, dat is niet zo moeilijk.
Nou haal je prietpraat en argumentatie door elkaar.

6 jaar is een forse straf. Dat die kinderen een lagere straf krijgen omdat het kinderen zijn is volstrekt logisch en kun je aan iedereen met een gezond stel hersenen uitleggen.

Velen kijken niet verder dan het gevolg. De grensrechter is overleden en het is bewezen dat dit het gevolg is van de mishandeling, maar het is en blijft een mishandeling en geen moord. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127937659
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ja, en ik ben ook deel van de amateurvoetbal familie in Nederland. Dus je punt is?
Dat mensen van nature geneigd zijn daderkenmerken te zoeken die ze zelf niet hebben zodat ze daders als afzonderlijke groep kunnen wegzetten om zichzelf beter te voelen. Er zijn maar echt weinig mensen die zich medeverantwoordelijk voelen voor een misdrijf puur omdat ze bepaalde kenmerken van de dader delen.
pi_127937727
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:42 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat mensen van nature geneigd zijn daderkenmerken te zoeken die ze zelf niet hebben zodat ze daders als afzonderlijke groep kunnen wegzetten om zichzelf beter te voelen. Er zijn maar echt weinig mensen die zich medeverantwoordelijk voelen voor een misdrijf puur omdat ze bepaalde kenmerken van de dader delen.
Je beticht net anderen van gebrek aan kennis van recht, maar je eigen gebrek aan kennis van de (amateur)voetbal(supporters)wereld is ook schrijnend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 18 juni 2013 @ 10:53:59 #189
241662 Jian
Well, well, well
pi_127937974
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou haal je prietpraat en argumentatie door elkaar.

6 jaar is een forse straf. Dat die kinderen een lagere straf krijgen omdat het kinderen zijn is volstrekt logisch en kun je aan iedereen met een gezond stel hersenen uitleggen.

Velen kijken niet verder dan het gevolg. De grensrechter is overleden en het is bewezen dat dit het gevolg is van de mishandeling, maar het is en blijft een mishandeling en geen moord. Dat is echt een wezenlijk verschil.
Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij. Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen. Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!

Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
pi_127938039
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij. Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen. Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!

Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
Precies, kinderen van 16 zijn niet meer de kinderen van 16 van vroeger. Enz enz.

In andere landen is het wel mogelijk om deze kinderen als volwassenen te berechten.
pi_127938109
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:56 schreef macca728 het volgende:

[..]

Precies, kinderen van 16 zijn niet meer de kinderen van 16 van vroeger. Enz enz.

In andere landen is het wel mogelijk om deze kinderen als volwassenen te berechten.
Oh, maar dan kunnen we ze ook wel laten autorijden, stemmen, sterke dank verkopen of een huis laten kopen.
pi_127938208
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Oh, maar dan kunnen we ze ook wel laten autorijden
Doen we al.

quote:
, stemmen,
Neuh

quote:
sterke dank verkopen
Depends. Bier of wijn prima. Sterker -> 18 jaar+

quote:
of een huis laten kopen.
Als ze een stabiel modaal inkomen hebben why not.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2013 11:01:16 ]
pi_127938254
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 10:53 schreef Jian het volgende:

Kijk, daar ga je weer en ik zeg niet dat je het juridisch niet bij het juiste eind hebt, maar je redeneert volkomen vanuit hetgeen bepaald en vastgelegd is (from in the box), schijnbaar zonder je ooit af te vragen of wat daar is vastgelegd (nog wel) past in onze huidige maatschappij.
Lees jij nou wel wat er staat, of snap je het verschil niet tussen een juridisch argument en een niet-juridisch argument als beiden op dezelfde eindconclusie uitkomen?

quote:
Jij zegt dat het kinderen zijn en dat e.e.a. dus volstrekt logisch is en dat je dat aan iedereen met een gezond stel hersenen kan uitleggen. Toch zijn er zat mensen met een gezond stel hersenen aan wie je dit niet meer kunt uitleggen.
Ik heb ze nog nooit gezien eerlijk gezegd. Wel veel mensen die menen gezonde hersenen te hebben, maar feitelijk bestaat de meerderheid van de bevolking inmiddels uit idioten (denk maar eens na waar men tegenwoordig al voor moet waarschuwen... let op: als u de hele dag McDonalds vreet wordt u een lelijke papzak, geld lenen kost geld, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst, enz.).

quote:
Het wetsvoorstel aangaande het nieuwe adolescentenstrafrecht is aangenomen door de 2e kamer, dat zegt iets. Dit zorgt er o.a. voor dat je dit soort zogenaamde kinderen in de toekomst eventueel kunt berechten als volwassenen en dat is niet voor niets, daar is behoefte aan!
Ja, bij het domme volk.

quote:
Het verschil tussen wat juridisch juist is en wat moreel juist is!?
Die twee zaken hangen met elkaar samen. Over moraliteit gesproken... ben je het toekeren van de andere wang vergeten?

Geloof wordt vaak misbruikt, maar als je de bijbel met enig verstand leest dan zie je dat duizenden jaren geleden er al een beschavingsniveau was welke uit stijgt boven het beschavingsniveau van een veel te groot deel van onze bevolking.

Maar goed, omarm de afrekencultuur maar. Gezellig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938285
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:52 schreef Scorpie het volgende:
De rechter is slechts een klein onderdeel van een grote logge machine die door en door verrot is. Het feit dat hij als een hersenloze zombie zulke matige strafjes oplegt in een zaak die hij als lopende bandwerk afdoet, totaal afgestompt en volledig futloos is hem kwalijk te nemen. Er komt vanuit hem geen enkele incentive om het systeem te veranderen of überhaupt te ageren tegen de toenemende gewelddadige incidenten in dit land. In plaats daarvan kiest hij ervoor om op de oude weg door te gaan in een spraakmakende zaak die achteraf gezien een historische pijler zal zijn in onze geschiedenis; de dag dat het land moreel failliet is verklaard. Was getekend, 17-06-2013.
Op 17 juni 2013 zijn maximaal mogelijke straffen opgelegd. Ik vind alles leuk en aardig, maar je kunt het in dit geval de rechters niet verwijten dat de daders wegkomen met deze straffen. Het échte probleem ligt bij de wetgevende macht. Die moet dringend het jeugdstrafrecht aanscherpen.

quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
Ik vind het persoonlijk verbijsterend dat het überhaupt mogelijk is en wordt getolereerd dat verdachten van zulke ernstige feiten doodleuk weg (mogen) blijven bij de uitspraak. Het zou wettelijk zo geregeld moeten zijn dat ze de uitspraak verplicht moeten bijwonen.

Het is bizar dat dergelijke verdachten de keuze hebben om de uitspraak al dan niet bij te wonen.
pi_127938369
Ik vind het vrij bizar dat mensen opteren voor het berechten van jeugd als volwassene terwijl zoń beetje elk onderzoek uitwijst dat dit averechts werkt.

En dan zijn dat ook nog de figuren die de veiligheid in dit land willen verhogen.
pi_127938394
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:53 schreef Scorpie het volgende:

Je kan zeggen wat je wil over de VS, ik heb er geen hoge pet van op, maar dat soort schandalig gedrag zoals met dat scootertuig en met deze jongens die gewoonweg wegblijven van de uitspraak (LOL! Suck on that kutkaaskopjes) dat zal daar echt niet gebeuren.
We zien daar in ieder geval dat streng optreden helpt. Daar heb je nl. geen no-go zones voor de politie omdat anders 14 jarige bendeleden politieagenten door hun kop knallen om te bewijzen dat ze bij de gang horen, terwijl dat hier schering en inslag is.

O, wacht even...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938405
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:03 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Het is bizar dat dergelijke verdachten de keuze hebben om de uitspraak al dan niet bij te wonen.
Zoń uitspraak toont ook enkel aan dat jouw onderbuik bevredigd moet worden en niet de onafhankelijke rechtsgang.
pi_127938425
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:06 schreef gelly het volgende:
Ik vind het vrij bizar dat mensen opteren voor het berechten van jeugd als volwassene terwijl zoń beetje elk onderzoek uitwijst dat dit averechts werkt.

En dan zijn dat ook nog de figuren die de veiligheid in dit land willen verhogen.
Afrekencultuur. We accepteren niets meer van elkaar. Maar dan ook echt niets.

En dat onder het mom van samenleving.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_127938461
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:08 schreef DS4 het volgende:

[..]

Afrekencultuur. We accepteren niets meer van elkaar. Maar dan ook echt niets.

En dat onder het mom van samenleving.
En dat van mensen die zelf als puber omaatjes hielpen oversteken natuurlijk.
pi_127938512
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2013 11:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

We zien daar in ieder geval dat streng optreden helpt. Daar heb je nl. geen no-go zones voor de politie omdat anders 14 jarige bendeleden politieagenten door hun kop knallen om te bewijzen dat ze bij de gang horen, terwijl dat hier schering en inslag is.

O, wacht even...
Ja, want dat is dan ook precies wat ik zei, iets over bendes en agenten die afgeknald worden. Ofzo :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')