quote:Op donderdag 20 juni 2013 12:40 schreef Moeraskat het volgende:
Ik zat hier alleen. Op de stoel tegenover mij zat een etalagepop. Aangekleed in pak Hij heette meneer Cornelissen. Op de deur stond ook een bordje met A. Cornelissen erop.
Als er vervelende klanten waren moest ik altijd zeggen dat ze Meneer Cornelissen moesten hebben maar dat hij op dit moment op een lunch-afspraak was o.i.d. Er werd heel veel naar hem verwezen.
quote:Op donderdag 20 juni 2013 01:39 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik heb op de basisschool een keer gehad dat ik voor een vak een heel jaar elke toets een 10 haalde, maar kreeg een 8 op mijn rapport, want 'een 10 betekent dat je alles al weet en niets meer kunt leren'.
Ik werk in een winkel en regelmatig (bijna altijd) komen stagaires doodleuk niet meer opdagen na een dag, en zeker als je dan vergeten bent hun tas te controleren dan ben je toch bang dat deze iets gejat heeft. Er wordt hier onder personeel ook gejat, ik zou niet weten wie, soms zetten we namelijk producten achter om later te kopen en soms is dan ineens de inhoud weg.quote:Op donderdag 20 juni 2013 03:11 schreef einszweiachtung het volgende:
Ooggetuige:: Blokker hier heeft 2 kassas. 1 algemene en 1 voor electronica, de algemene was altijd (doordeweeks en in het weekend) permanent bezet. De 2e (achterin de winkel) was doordeweeks leeg en de verkoper moest met de klant naar de kassa lopen om af te rekenen. Zo kwam het voor dat stagaires van 15 de kassa en magazijn voor zichzelf hadden. Het magazijn liep door in de kantine. Nu komt het, als er leveringen waren waar iets defect aan was moest je deze defect afscannen en een gele bak gooien, er waren dus jongens die doorliepen naar de kantine en het in hun jas stopte. Hier was geen controle op en de bak werd aan het eind van de maand meegegeven aan een coerier. Ik heb na sluiting goed een paar x mp4 spelers en tom toms twv 250¤ jassen uit zien komen.
Reden was denk ik dat er geen stage vergoeding was.
Bij de jumbo een bekende; dagverse producten na sluiting opnieuw stickeren met de datum van een dag later. Gelukkig heb ik toen met mijn collegas ook goed misbruik gemaakt van de jumbo er verdwenen daar vaker een paar kollie kauwgom een treedje energy etc.
ik heb gelezen dat dit gewoon mag. Het zijn namelijk miljoenenfirma'squote:Op donderdag 20 juni 2013 14:14 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik werk in een winkel en regelmatig (bijna altijd) komen stagaires doodleuk niet meer opdagen na een dag, en zeker als je dan vergeten bent hun tas te controleren dan ben je toch bang dat deze iets gejat heeft. Er wordt hier onder personeel ook gejat, ik zou niet weten wie, soms zetten we namelijk producten achter om later te kopen en soms is dan ineens de inhoud weg.
En Hier wordt weleens voor 400 euro gejat (door klanten).
Het asociale en frustrerende is dat je met z'n allen (meesten) die winkel netjes wil houden en daar echt voor werkt, en dat mensen de producten dan gewoon meenemen zonder te betalen.
Hehehehequote:Op donderdag 20 juni 2013 17:48 schreef ejfaar het volgende:
[..]
ik heb gelezen dat dit gewoon mag. Het zijn namelijk miljoenenfirma's
Het staat ook in de algemene voorwaarden van Sandd dat ze zich het recht voorhouden om dit te doen. We deden vroeger zaken met sandd, en dit is en van redenen dat we gestopt zijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:26 schreef loeki_de_leeuw het volgende:
Ik heb een paar jaar post bezorgd voor Sandd. Dan legden ze de post 's avonds in de garage neer, en moest je die 's morgens vroeg aan de keukentafel gaan zitten sorteren.
Maar als er 's zomers niet veel post was, kreeg je niks. Dan werd er gezegd "we laten het nog een dagje liggen, want het is niet de moeite waard". En als het daags erna nog niet genoeg was, moest het nog een dag blijven liggen. En soms nog een dag, totdat het volgens de baas genoeg was om je ronde voor te fietsen.
Waarom de collega met teveel geld?quote:Op donderdag 20 juni 2013 18:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Als vakantiebaantje ooit gewerkt in een klein hotelletje met bar/restaurant. Als ik daar in de keuken werkte kwam het geregeld voor dat ik nadat er een bestelling binnenkwam via de achterdeur naar de avondwinkel moest om bepaalde ingrediënten in te kopen.
We hadden verder allemaal een eigen sleutel voor de kassa die registreerde wat er aangeslagen werd. Aan het einde van de avond moest de inhoud van jouw portemonnee overeenkomen met wat er via jouw sleutel aangeslagen was. Nu hadden 2 collega's van mij ruzie en aan het einde van een bepaalde avond bleek dat de ene collega 48 euro nog iets teveel in de portemonnee had zitten en de andere collega, wiens sleutel die avond een tijdje zoek was, dat exacte bedrag tekort kwam.
De collega met het teveel aan geld werd dus op staande voet ontslagen.
Die had het dus zogenaamd gejat van de collega die te weinig had.quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:31 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Waarom de collega met teveel geld?
Ohw..quote:Op donderdag 20 juni 2013 19:33 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Die had het dus zogenaamd gejat van de collega die te weinig had.
De had de sleutel van collega 'geleend', er 1 of 2 rekeningen mee aangeslagen en het geld in eigen portomonnee gestopt. Zonder daarbij te bedenken dat haar collega van de sleutel op die manier exact datzelfde bedrag zou missen aan het eind van de dagquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:31 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Waarom de collega met teveel geld?
Haha ja, dan ben je echt domquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De had de sleutel van collega 'geleend', er 1 of 2 rekeningen mee aangeslagen en het geld in eigen portomonnee gestopt. Zonder daarbij te bedenken dat haar collega van de sleutel op die manier exact datzelfde bedrag zou missen aan het eind van de dag
Ik was ook uitzendconsulente en daar net hetzelfde verhaal! Maar daar werd X gebruikt voor vreemdelingen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt waar bepaalde klanten per sé een Nederlandse uitzendkracht wilden hebben, dus geen allochtoon om het even zo te zeggen. (Best lastig in die regio voor laaggeschoold werk overigens.) Daar gebruikte men dan de term Jan Jansen voor. Dus als we een vacature binnenkregen van een bedrijf en dat was aan de orde dan zeiden ze gewoon ja maar ze willen een Jan Jansen. En dan wist iedereen dat het geen zin had om een Marokkaan voor te stellen aan het bedrijf. Ik had hier wel een probleem mee maar het heeft ook geen zin om iemand langs te sturen die toch niet aangenomen wordt en ik was als uitvoerende werknemer (intercedent) natuurlijk niet in de positie dat ik daar iets over te zeggen had binnen het bedrijf in het algemeen. Zelf deed ik er in elk geval niet aan mee. Buiten dit had ik nog een half miljoen andere redenen om bij het bedrijf te vertrekken en later is het failliet gegaan.
Wel erg streng, maar verder terecht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.
Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)
Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed.En dan heb je niks
Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.
Oh ja, uh wacht je neemt dus alles mee. Of zijn daar richtlijnen voor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.
In een winkel snap ik dat dat niet mag
Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.
In een winkel snap ik dat dat niet mag
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.
Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.
Je loopt dus te trollen, want als je het nodig hebt is dat normaal. Ik nam ook een laptop mee naar huis.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakkenquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.
Om nog even terug te gaan naar het topicquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakken
Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
Dit is normaal. En verder of topic.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakken
Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
Wc-papierquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Om nog even terug te gaan naar het topicIk weet wel van iemand die wc-papier meenam van het werk voor thuis en koffie
Niet op mijn werk overigens.
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wc-papiernog nooit zoiets sneus gehoord.
Weet wel iemand die ooit ontslagen is omdat die een agenda stal (was bij mijn bijbaan toentertijd).
Ging dus om 1 of 2 euro
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
Klopt. Ik kon me alleen niet voorstellen dat je iets zou stelen voor zo'n bedragquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
Het was een bijbaantje bij een supermarkt. Krijg je daar echt niet mee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
Grote kans van ja idd. Zelfs als ze blijven liggen blijf je er met je poten vanafquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
Waar ik werkte ook. Maar ze controleren alleen tassen, geen jaszakken e.d.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Dan moet je er vanaf blijven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het was een bijbaantje bij een supermarkt. Krijg je daar echt niet mee.
Wat de baas u biedt, verkoopt de Gamma niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef eRKa het volgende:
Dat jatten van de baas is bij ons tot vast tarief geworden. Het is zelfs zo dat als je het na werktijd niet achter slot en grendel legt, dan is het morgen weg. Zelfs aluminium uit de schroothoop is niet veilig. We leveren wel eens een mobiele compressor aan klanten, en die kopen wij ook gewoon in. Is toch snel ¤500. Laat er een op de vloer staan, en morgen is die weg.
En omdat er weinig aan gedaan wordt, loopt het de spuigaten uit. Als je iets wil meenemen, leg je het achteraf klaar, werk je een uur over (betaald!). Dan is alles van kantoor weg, productie personeel zit in pauze. Dan snel inladen, bak koffie halen bij productiekantine, dan opruimen en naar huis. Productie jat zelf óók, dus die gaan er geen andere bijlappen.
Vaak genoeg met de directie gesproken (ben afdelingschef door groei intern), maar de kosten van diefstal maken extra surveillances overbodig. Ik weet dat er voor 1000-en euro's gejat wordt op jaarbasis. Ach, als ik zelf een enkel boutje nodig heb, ga ik niet meer naar de gamma.
Ja, laten we die er maar weer bij halenquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:27 schreef Soury het volgende:
Best raar dat dit land naar de kut klote gaat. En de schuld op licht getinte mensen afschuiven
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |