foresensiche accountancy is iets heel anders dan normale. minstens 3maal zo duur. normale accountancy stopt fraude helemaal niet. maar voor de reputatie van accountancy moet de publiek vooral geloven dat accountants meer doen dan handtekeningen zetten.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:25 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het salaris van de salarisverwerker zou toch grondig gecontroleerd moeten worden anders.
Een proces per jaar? En de interimcontrole dan?
Normale accountancy controleert op processen om het frauderisico laag te houden. Slecht proces --> aanbevelingen ter verbetering + extra gegevensgerichte controles. Vertel me aub niet hoe het zitquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:19 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
foresensiche accountancy is iets heel anders dan normale. minstens 3maal zo duur. normale accountancy stopt fraude helemaal niet.
in theorie wel ja. volgens mij heb jij weinig praktijkervaring.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Normale accountancy controleert op processen om het frauderisico laag te houden. Slecht proces --> aanbevelingen ter verbetering + extra gegevensgerichte controles. Vertel me aub niet hoe het zit
Edit: ik zie dat je een bijbaan zocht. Er van uitgaande dat je nog studeert: waarom denk je te weten wat een accountant doet en hoe kan je er dan in godsnaam zo'n oordeel over geven?![]()
quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:37 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
in theorie wel ja. volgens mij heb jij weinig praktijkervaring.
accountancy is in de loop der jaren uitgekleed. de procescontrole is verslechterd. fraudecontrole is dus verslechterd.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef ejfaar het volgende:
[..]Nogmaals, hoe kan jij meepraten als student zijnde? Volgens mij weet je niet eens wat een interimcontrole is
Je geeft geen antwoord, dus laat maar zitten. Geen discussie mogelijkquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:43 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
accountancy is in de loop der jaren uitgekleed. de procescontrole is verslechterd. fraudecontrole is dus verslechterd.
enron werd pas ontdekt toen short sellers de audit documenten gingen bekijken. die documenten klopten niet maar volgens de auditors wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:44 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Je geeft geen antwoord, dus laat maar zitten. Geen discussie mogelijk
Tot iemand jou spullen kapot maakt..is het huilen geblazen ..quote:Op woensdag 26 juni 2013 18:14 schreef eRKa het volgende:
Lang als postbode gewerkt, tijdens schoolperiode. Als student moest je toch bijverdienen, niet?
Zaterdagsdienst, met een Mercedesbus en een toffe collega. We waren best wel aan elkaar gewaagd, altijd proberen een nieuw trucje uit te halen. Zeikklanten kregen zaterdags geen post, of belangrijke dingen een dagje later.
Heerlijke tijd. Op een dag had de nummer 1 zeurpiet in onze wijk, een complete PC besteld bij Wehkamp oid. Dat was ergens 1995-1996 ofzo. Waren gewoon 5-6 grote dozen, printer, scanner 19"CRT monitor. Laat nou net die hele dure scanner uit onze handen vallen....rinkel...rinkel.... Was de beste man niet thuis, aan kindjes afgegeven, en netjes in de gang gezet. Vrouwtje kwam de papieren tekenen. Half uurtje later kwam die vent bij ons verhaal halen (naja, proberen) dat we de scanner kapot hadden geleverd. Nou, dat wisten wij ook wel, maar de bon was al getekend, dus het KON niks van ons zijn. "Niet onze schuld, meneer". Mehn, was die vent ff nijdig. Hij had me bijna een klap verkocht, hij zag het pas in toen ik hem uitdaagde om vooral te slaan.
Ok. Klok en klepel.quote:Op zondag 21 juli 2013 04:50 schreef 123dudeguys het volgende:
[..]
enron werd pas ontdekt toen short sellers de audit documenten gingen bekijken. die documenten klopten niet maar volgens de auditors wel.
Inderdaad. Gezeur is geen reden om iemands eigendom te vernielen.quote:Op zondag 21 juli 2013 10:56 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Tot iemand jou spullen kapot maakt..is het huilen geblazen ..
Doe ik zelf ook inderdaad. Niet met mensen waar ik vaker mee werk die er ondertussen goed vertrouwen in hebben maar vooral met de klanten die denken dat je gewoon wat aankloot in windows movie maker. (die er helaas tussen zitten)quote:Op vrijdag 28 juni 2013 16:05 schreef Cpt. het volgende:
[..]
Dit is toch standaard? Ik ken geen enkele editor die dat niet doet.
ha haquote:Op zondag 30 juni 2013 17:31 schreef Machupicchu het volgende:
Ooit bij een wasstraat gewerkt.
Aangezien de pompen standaard kapot waren,werkte her duurste programma met wax niet.
Daarom moest ik altijd maar het goedkoopste programma intoetsen van de baas.
Als mensen ¤12,50; betaalden, kregen ze een programma van ¤6,50;
Ook werden er auto's schoongemaakt.
Vanwege chronisch tijdgebrek dwong mijn baas me een auto in de wax te zetten, om de klant vervolgens ¤180; te laten betalen voor het compleet polijsten van de lak.
Vele auto's waaronder een Aston Martin DB9 hebben weleens een kleine "botsing" in de wasstraat gehad terwijl de klant koffie dronk.
En vervolgens op het bordje op de muur wijzen: Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele schade.
Dit werd uiteraard ook verteld als er weer eens een half dak afgescheurd was omdat de dakborstel de dakdragens van een auto of busje kapot trok..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |