Grote kans van ja idd. Zelfs als ze blijven liggen blijf je er met je poten vanafquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
Waar ik werkte ook. Maar ze controleren alleen tassen, geen jaszakken e.d.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Dan moet je er vanaf blijven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:06 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het was een bijbaantje bij een supermarkt. Krijg je daar echt niet mee.
Wat de baas u biedt, verkoopt de Gamma niet.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:23 schreef eRKa het volgende:
Dat jatten van de baas is bij ons tot vast tarief geworden. Het is zelfs zo dat als je het na werktijd niet achter slot en grendel legt, dan is het morgen weg. Zelfs aluminium uit de schroothoop is niet veilig. We leveren wel eens een mobiele compressor aan klanten, en die kopen wij ook gewoon in. Is toch snel ¤500. Laat er een op de vloer staan, en morgen is die weg.
En omdat er weinig aan gedaan wordt, loopt het de spuigaten uit. Als je iets wil meenemen, leg je het achteraf klaar, werk je een uur over (betaald!). Dan is alles van kantoor weg, productie personeel zit in pauze. Dan snel inladen, bak koffie halen bij productiekantine, dan opruimen en naar huis. Productie jat zelf óók, dus die gaan er geen andere bijlappen.
Vaak genoeg met de directie gesproken (ben afdelingschef door groei intern), maar de kosten van diefstal maken extra surveillances overbodig. Ik weet dat er voor 1000-en euro's gejat wordt op jaarbasis. Ach, als ik zelf een enkel boutje nodig heb, ga ik niet meer naar de gamma.
Ja, laten we die er maar weer bij halenquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:27 schreef Soury het volgende:
Best raar dat dit land naar de kut klote gaat. En de schuld op licht getinte mensen afschuiven
En dat het zo vaak over een kam geschoren word is bullshit.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:00 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ja, laten we die er maar weer bij halen
Wie zegt dat al die collega's over wie het hier gaat niet lichtgetint zijn?quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:06 schreef Soury het volgende:
[..]
En dat het zo vaak over een kam geschoren word is bullshit.
Dat deed ik ook vaak. Meer omdat ik wist dat het niet achter lag, bijvoorbeeld omdat alles gevuld en ik vlak daarvoor met de handterminal de voorraad had gecheckt/aangepast. Vaak weigeren klanten te accepteren als je niet even achter gaat kijken.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:05 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Klopt. Ik kon me alleen niet voorstellen dat je iets zou stelen voor zo'n bedrag![]()
Wat overigens ook vaak gebeurde. Komt een klant in de winkel, vraagt die of product-X nog in het magazijn ligt, omdat het schap leeg is. Dan loopt het personeel naar het magazijn, gaat snel wat drinken/roken en zegt dat het er niet meer is
quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat al die collega's over wie het hier gaat niet lichtgetint zijn?
Geen idéé. Ik schrik van de reacties hier, jatten als je kan. Wel een grote bek als er wat mis gaat in een news topicquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:09 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wie zegt dat al die collega's over wie het hier gaat niet lichtgetint zijn?
Volgens mij keurde hier maar één iemand het jatten goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:22 schreef Soury het volgende:
[..]
[..]
Geen idéé. Ik schrik van de reacties hier, jatten als je kan. Wel een grote bek als er wat mis gaat in een news topic
Ik heb het niet over goedkeuren maar over daadwerkelijk doenquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:25 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Volgens mij keurde hier maar één iemand het jatten goed.
Heb het zelf eens meegemaakt. Zat samen met een collega in de kantine. Waren geen camera's en er lag een portemonnee op tafel met best veel briefgeld erin. Stelde mijn collega voor er 1 of 2 briefjes uit te halen en te delenheb gezegd dat die het best mag stelen van mij, maar ik het dan wel bij de eigenaar van de portemonnee meldt. Uiteindelijk heeft die maar niks gedaan
Dit verhaal ken ik ook inderdaad. Heb ook in een winkel gewerkt waar je producten moest bestellen. Bij vriendelijke klanten was de levertijd echt weken (soms maanden) korterquote:Op donderdag 20 juni 2013 23:29 schreef Gengar het volgende:
Vrij onschuldig, maar uit mijn AH tijd weet ik nog wel dat alle klanten die chagrijnig/laagdunkend iets vroegen of we het nog achter hadden staan, niemand daadwerkelijk ging zoeken, maar in het magazijn even een kort praatje ging maken, en vervolgens zeggen : sorry, hebben we niet meer.
Voor vriendelijke klanten werden wel karren overhoop gehaald.
volledig mee akkoord !quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
Herkenbaar dit. Als je een paar dagen achter elkaar werkt weet je wel wat ongeveer allemaal achter ligt en wat niet. Alsof het helpt als klanten gaan zeuren: we gaan heus niet naar achter om het product te vinden en die dan te brengen naar een klant die dan een 'zie-je-wel-ik-zei-het-toch-hoofd' heeft.quote:Op donderdag 20 juni 2013 23:19 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat deed ik ook vaak. Meer omdat ik wist dat het niet achter lag, bijvoorbeeld omdat alles gevuld en ik vlak daarvoor met de handterminal de voorraad had gecheckt/aangepast. Vaak weigeren klanten te accepteren als je niet even achter gaat kijken.
Doen ze bij sommige vestigingen van de Media Markt ook.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Haha dat laatste heb ik ook ongeveer. Mijn collega zei dat het product er niet meer was. Later vroeg de man, een bekende van mij, aan mij of het er was. Ik liep naar achter en leverde het product. Mn collega liep rood aan hahaquote:Op vrijdag 21 juni 2013 00:04 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Herkenbaar dit. Als je een paar dagen achter elkaar werkt weet je wel wat ongeveer allemaal achter ligt en wat niet. Alsof het helpt als klanten gaan zeuren: we gaan heus niet naar achter om het product te vinden en die dan te brengen naar een klant die dan een 'zie-je-wel-ik-zei-het-toch-hoofd' heeft.
Wat ik toch wel veel meemaak: ik leg de klant netjes uit dat het niet achter ligt en dat het gewoonweg op is, en dan zie ik ze vervolgens hetzelfde aan een (oudere) collega vragen.
Dan voel je je gewoon niet serieus genomen. Gelukkig zegt die collega altijd hetzelfde als ik heb gezegd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |