Haha ja, dan ben je echt domquote:Op donderdag 20 juni 2013 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De had de sleutel van collega 'geleend', er 1 of 2 rekeningen mee aangeslagen en het geld in eigen portomonnee gestopt. Zonder daarbij te bedenken dat haar collega van de sleutel op die manier exact datzelfde bedrag zou missen aan het eind van de dag
Ik was ook uitzendconsulente en daar net hetzelfde verhaal! Maar daar werd X gebruikt voor vreemdelingen.quote:Op donderdag 13 juni 2013 01:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt waar bepaalde klanten per sé een Nederlandse uitzendkracht wilden hebben, dus geen allochtoon om het even zo te zeggen. (Best lastig in die regio voor laaggeschoold werk overigens.) Daar gebruikte men dan de term Jan Jansen voor. Dus als we een vacature binnenkregen van een bedrijf en dat was aan de orde dan zeiden ze gewoon ja maar ze willen een Jan Jansen. En dan wist iedereen dat het geen zin had om een Marokkaan voor te stellen aan het bedrijf. Ik had hier wel een probleem mee maar het heeft ook geen zin om iemand langs te sturen die toch niet aangenomen wordt en ik was als uitvoerende werknemer (intercedent) natuurlijk niet in de positie dat ik daar iets over te zeggen had binnen het bedrijf in het algemeen. Zelf deed ik er in elk geval niet aan mee. Buiten dit had ik nog een half miljoen andere redenen om bij het bedrijf te vertrekken en later is het failliet gegaan.
Wel erg streng, maar verder terecht.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.
Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)
Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:45 schreef Soury het volgende:
[..]
Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed.En dan heb je niks
Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:52 schreef Soury het volgende:
[..]
Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.
Oh ja, uh wacht je neemt dus alles mee. Of zijn daar richtlijnen voor.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.
In een winkel snap ik dat dat niet mag
Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.
In een winkel snap ik dat dat niet mag
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.
Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.
Je loopt dus te trollen, want als je het nodig hebt is dat normaal. Ik nam ook een laptop mee naar huis.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakkenquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.
Om nog even terug te gaan naar het topicquote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakken
Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
Dit is normaal. En verder of topic.quote:Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakken
Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
Wc-papierquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:00 schreef Karina het volgende:
[..]
Om nog even terug te gaan naar het topicIk weet wel van iemand die wc-papier meenam van het werk voor thuis en koffie
Niet op mijn werk overigens.
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Wc-papiernog nooit zoiets sneus gehoord.
Weet wel iemand die ooit ontslagen is omdat die een agenda stal (was bij mijn bijbaan toentertijd).
Ging dus om 1 of 2 euro
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
Klopt. Ik kon me alleen niet voorstellen dat je iets zou stelen voor zo'n bedragquote:Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
Het was een bijbaantje bij een supermarkt. Krijg je daar echt niet mee.quote:Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |