abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 juni 2013 @ 19:48:44 #226
380752 Grijsbaard
I'm not grey..
pi_128047010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De had de sleutel van collega 'geleend', er 1 of 2 rekeningen mee aangeslagen en het geld in eigen portomonnee gestopt. Zonder daarbij te bedenken dat haar collega van de sleutel op die manier exact datzelfde bedrag zou missen aan het eind van de dag :')
Haha ja, dan ben je echt dom :P
pi_128047621
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 01:53 schreef heiden6 het volgende:
Ik heb bij een uitzendbureau gewerkt waar bepaalde klanten per sé een Nederlandse uitzendkracht wilden hebben, dus geen allochtoon om het even zo te zeggen. (Best lastig in die regio voor laaggeschoold werk overigens.) Daar gebruikte men dan de term Jan Jansen voor. Dus als we een vacature binnenkregen van een bedrijf en dat was aan de orde dan zeiden ze gewoon ja maar ze willen een Jan Jansen. En dan wist iedereen dat het geen zin had om een Marokkaan voor te stellen aan het bedrijf. Ik had hier wel een probleem mee maar het heeft ook geen zin om iemand langs te sturen die toch niet aangenomen wordt en ik was als uitvoerende werknemer (intercedent) natuurlijk niet in de positie dat ik daar iets over te zeggen had binnen het bedrijf in het algemeen. Zelf deed ik er in elk geval niet aan mee. Buiten dit had ik nog een half miljoen andere redenen om bij het bedrijf te vertrekken en later is het failliet gegaan. _O_
Ik was ook uitzendconsulente en daar net hetzelfde verhaal! Maar daar werd X gebruikt voor vreemdelingen.
Ik had ooit een job die ik onmiddelijk moest invullen doordat iemand zich ziek had gemeld, na veel bellen had ik eindelijk iemand gevonden die meteen wou komen maar was een Turk. Heel nette jongen niets op aan te merken, was blij dat hij kon werken. Dus ik kom met het nieuws: ik heb iemand voor de job.
Kreeg ik de melding dat ik hem weer mocht bellen dat hij toch niet moest komen werken want bedrijf wou geen vreemdeling. Toen had ik echt iets van wtf is er mis met deze wereld..

Heel veel discussie gehad, ik was ook niet in de positie om te weigeren op dat moment en te zeggen van nu, nee ik stuur hem WEL maar heb die trut zelf laten bellen en kort nadien ben ik ook gestopt daar te werken.
pi_128052893
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
pi_128053117
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik verbaas me er eigenlijk over dat er nog zoveel gestolen wordt. Toen ik vakantiewerk deed bij een groot Zweeds woonwarenhuis moesten we aan het eind van de dienst uitklokken en op een rode knop drukken. Dan ging er of een rode of een groene lamp branden. Bij de groene lamp mocht je doorlopen, en bij de rode lamp moest je wachten tot de beveiliging kwam voor een uitgangscontrole. Er werd dan ook streng toegezien op diefstal. Zelfs op de kleinste dingen, zelfs een schroef stelen is grond voor ontslag.
Wel erg streng, maar verder terecht.
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 21:32:41 #230
9859 crew  Karina
Woman
pi_128053273
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:27 schreef WhiteJoker het volgende:
Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_128053873
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:32 schreef Karina het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb een aantal jaar geleden bij een warenhuis gewerkt op het hoofdkantoor, daar hadden ze hetzelfde systeem.
Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 21:41:53 #232
9859 crew  Karina
Woman
pi_128053968
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:40 schreef Soury het volgende:

[..]

Stelen is blijkbaar normaal, ik verbaas me echt over sommige verhalen hier. Dag werk, dag uitkering (mag ik hopen)
Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.

Berichtje uit 2012 (Telegraaf):
LEIDSCHENDAM - De schade voor winkeliers door medewerkers die een greep uit de kassa doen, magazijnbedienden die artikelen verduisteren en personeel dat zelf koopt zonder te betalen, is vorig jaar met tien miljoen euro gestegen tot een verliespost van 180 miljoen euro.
niet zo tof doen
pi_128054288
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:41 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik ben niet echt verbaast: ik heb ooit gelezen (vraag me niet waar, dat weet ik niet meer) dat er door het personeel meer gejat wordt dan door de klanten. Of het waar is, geen idee, maar als ik het zo lees dan begin ik het wel te geloven.
Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed. 8)7 En dan heb je niks
pi_128054402
Het zegt natuurlijk ook wat over die mensen dat ze stelen. Of je nu voor ¤1 of ¤500 steelt, het is beiden sneu
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 21:47:58 #235
9859 crew  Karina
Woman
pi_128054447
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:45 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja precies, ik verbaas me er ook over hoe makkelijk er over gedacht word. Er viel niet veel te jatten bij mijn werkgever, maar wel wat blijkbaar en die vlogen direct de laan uit. Stom want daar zat je meer dan goed. 8)7 En dan heb je niks
Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.
niet zo tof doen
pi_128054792
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:47 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik zou het echt niet in mijn hoofd halen. Bij ons ZOU je een laptop of zo achterover kunnen drukken, maar ja, om je baan daarvoor op het spel te zetten.
Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.
pi_128054865
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:52 schreef Soury het volgende:

[..]

Het gaat soms ook om artikelen dat je denkt nou duh. Het is maar een pen, schaar, nietmachine. Afblijven !, als we allemaal zo'n instelling hebben gaat het nog minder goed.
Ik werk op kantoor, maar die dingen die jij noemt mag ik gewoon meenemen.
In een winkel snap ik dat dat niet mag
pi_128054967
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Oh ja, uh wacht je neemt dus alles mee. Of zijn daar richtlijnen voor.
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 21:55:50 #239
9859 crew  Karina
Woman
pi_128054984
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:54 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.
niet zo tof doen
pi_128055073
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Een pen met bedrijfslogo mag ik wel meenemen, maar geen nietmachines, perforators, etc.
Ik wel hoor. Moet ook vaak naar klanten toe, dus heb ze ook nodig.
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 21:58:01 #241
9859 crew  Karina
Woman
pi_128055133
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.
niet zo tof doen
pi_128055175
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:56 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Je loopt dus te trollen, want als je het nodig hebt is dat normaal. Ik nam ook een laptop mee naar huis.
:')
pi_128055216
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:58 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja ok, dat is iets anders, als je het gebruikt bij klanten.
We hebben gewoon kasten vol met die dingen en iedereen mag gewoon pakken :P
Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 22:00:23 #244
9859 crew  Karina
Woman
pi_128055292
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wordt eigenlijk geen misbruik van gemaakt. Hooguit printpapier en cardridges, maar dat komt dan weer dat we thuis ook regelmatig voor werk moeten printen
Om nog even terug te gaan naar het topic :+ Ik weet wel van iemand die wc-papier meenam van het werk voor thuis en koffie :') Niet op mijn werk overigens.
niet zo tof doen
pi_128055336
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:59 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dit is normaal. En verder of topic.
pi_128055375
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:00 schreef Karina het volgende:

[..]

Om nog even terug te gaan naar het topic :+ Ik weet wel van iemand die wc-papier meenam van het werk voor thuis en koffie :') Niet op mijn werk overigens.
Wc-papier _O- nog nooit zoiets sneus gehoord.
Weet wel iemand die ooit ontslagen is omdat die een agenda stal (was bij mijn bijbaan toentertijd).
Ging dus om 1 of 2 euro
pi_128055517
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wc-papier _O- nog nooit zoiets sneus gehoord.
Weet wel iemand die ooit ontslagen is omdat die een agenda stal (was bij mijn bijbaan toentertijd).
Ging dus om 1 of 2 euro
Stelen is stelen. Ik zou dat persoon ook eruit hebben geschopt.
  Moderator donderdag 20 juni 2013 @ 22:04:43 #248
9859 crew  Karina
Woman
pi_128055568
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:

[..]

Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
niet zo tof doen
pi_128055636
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:03 schreef Soury het volgende:

[..]

Klopt. Ik kon me alleen niet voorstellen dat je iets zou stelen voor zo'n bedrag _O-

Wat overigens ook vaak gebeurde. Komt een klant in de winkel, vraagt die of product-X nog in het magazijn ligt, omdat het schap leeg is. Dan loopt het personeel naar het magazijn, gaat snel wat drinken/roken en zegt dat het er niet meer is
pi_128055669
quote:
99s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:04 schreef Karina het volgende:

[..]

Ja vind ik ook. Als je een agenda nodig hebt kun je het altijd vragen toch? Mag ik zo een agenda meenemen, grote kans dat ze gewoon ja zeggen.
Het was een bijbaantje bij een supermarkt. Krijg je daar echt niet mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')