abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128129726
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:27 schreef Kun-Aguero het volgende:

[..]

De drijvende motor achter het programma
geen woorden voor, gepaste stilte. Sinds 9-11 is er geen gebeurtenis meer geweest die meer impact had
pi_128129963
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:30 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

geen woorden voor, gepaste stilte. Sinds 9-11 is er geen gebeurtenis meer geweest die meer impact had
Ja ik ga me laten opnemen ik kan het mentaal niet meer aan
AJ
pi_128157973
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 23:21 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Wanner begint dat weer? Vorig jaar in de weken voor de tour geloof ik, nu weer?
op hun Facebook pagina staat dat ze aan het einde van de zomer komen met een reeks genaamd Bureau Sport Quiz
pi_128158103
http://nl.wikipedia.org/wiki/De_Planckaerts

quote:
De soap ving aan na het faillissement van de Planckaerts en hun noodgedwongen sobere levensstijl in de Ardennen. De serie kreeg na verloop van tijd kritiek te verduren vanwege de zeer armoedige omstandigheden waarin de familie leefde, terwijl dochter Stephanie op jonge leeftijd herhaaldelijk zwanger werd en er daardoor amper geld was om haar kinderen fatsoenlijk groot te brengen. Vader Planckaert verbood bovendien voorbehoedsmiddelen in huis.[
gezellige man
pi_128158190
Gert is wel blij met de keren dat hij uberhaupt mag komen _O-
AJ
  Moderator zondag 23 juni 2013 @ 18:21:54 #156
9859 crew  Karina
Woman
pi_128158274
Oh dus dat zijn jonge dochter herhaaldelijk zwanger werd vond hij minder erg dan voorbehoedsmiddelen in huis hebben :{
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zondag 23 juni 2013 @ 18:22:30 #157
9859 crew  Karina
Woman
pi_128158292
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 18:11 schreef Evertjan het volgende:

[..]

op hun Facebook pagina staat dat ze aan het einde van de zomer komen met een reeks genaamd Bureau Sport Quiz
Oh dat lijkt me leuk, een sport quiz :)
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_128160491
Dit programma heeft gewoon een wonderkind nodig.

  zondag 23 juni 2013 @ 20:49:46 #159
28609 Veerboot
Mensoverbrengschuit
pi_128173712
Geen Ben van Beurten? Dat wordt honger lijden voor Wilfred.
pi_128175690
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:20 schreef AceBreda het volgende:
Dries is een held, zeker met zijn mooie Tourlied! Nu alweer kijk ik ernaar uit, vooral ook naar de reactie van 'de snor' Derksen.
Dries is al volop in training, hij ging behoorlijk tekeer vandaag in de sportschool. Op een gegeven moment ging zelfs zijn shirt uit :)
pi_128179452
Ben van Beurten is kaal :9
AJ
pi_128202371
Nog 4 dagen :D
AJ
  maandag 24 juni 2013 @ 18:08:28 #164
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128203191
quote:
99s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 12:14 schreef Karina het volgende:
Zonder Dries boycotten we het programma }:|
:Y en niet alleen zonder dries :D

TDF / Poll: Dries moet optreden in gele zwembroek bij Tour du Jour

_O_ _O_ :P
pi_128204674
^O^
AJ
  dinsdag 25 juni 2013 @ 06:58:18 #166
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128226780
TdJ *O*
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_128245282
Nog 3 dagen :@
AJ
pi_128245300
Gastenlijst week 1
Het gastenlijstje voor de eerste week is al bekend:

Vrijdag 28 junit
Ex-wielrenner Gert Jakobs
Zanger en Utrechtenaar Henk Westbroek

Zaterdag 29 juni
Ex-wielrenner Rob Harmeling
Parlementair verslaggever Frits Wester

Zondag 30 juni
Ex-wielrenner Steven Rooks
Ex-schaatser Bart Veldkamp

Maandag 1 juli
Ex-wielrenner Leontien van Moorsel
Voetbal International-hoofdredacteur Johan Derksen

Dinsdag 2 juli
Ex-wielrenner Joop Zoetemelk
Ex-wielrenner Gert Jakobs

Woensdag 3 juli
Ex-wielrenner Rob Harmeling
Cabaretier Vincent Bijlo

Donderdag 4 juli
Ex-wielrenner Gert Jakobs
‘RTL Nieuws’-presentator Rick Nieman

http://rtl7updates.wordpr(...)-gastenlijst-week-1/
pi_128245332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:43 schreef TheArt het volgende:
astenlijst week 1
Het gastenlijstje voor de eerste week is al bekend:

Vrijdag 28 junit
Ex-wielrenner Gert Jakobs
Zanger en Utrechtenaar Henk Westbroek

Zaterdag 29 juni
Ex-wielrenner Rob Harmeling
Parlementair verslaggever Frits Wester

Zondag 30 juni
Ex-wielrenner Steven Rooks
Ex-schaatser Bart Veldkamp

Maandag 1 juli
Ex-wielrenner Leontien van Moorsel
Voetbal International-hoofdredacteur Johan Derksen

Dinsdag 2 juli
Ex-wielrenner Joop Zoetemelk
Ex-wielrenner Gert Jakobs

Woensdag 3 juli
Ex-wielrenner Rob Harmeling
Cabaretier Vincent Bijlo

Donderdag 4 juli
Ex-wielrenner Gert Jakobs
‘RTL Nieuws’-presentator Rick Nieman

http://rtl7updates.wordpr(...)-gastenlijst-week-1/
Geen Boskamp :(
AJ
  Moderator dinsdag 25 juni 2013 @ 17:48:08 #170
9859 crew  Karina
Woman
pi_128245401
Ik ben al een beetje zenuwachtig :@ Ik moet de tekst nog even leren.
De Tour de France, die volg ik nu al vele jaren
Met een transistorradiootje op het strand
Met Theo Koomen aan mijn oor, zo rolde ik de zomer door
Radio Tour klonk toen al door het hele land

Jan Jansen won toen in Parijs
Die pakte daar de eerste prijs
Het was genieten van De Kneet, en Hennie Kuiper, en van Jopie Zoetemelk
De ploeg van Post niet te verslaan
Hadden de gele trui weer aan
En Theo Koomen zat weer achter op de motor de etappe te verslaan

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

Een nieuwe dag met weer een loodzware etappe
Ze strijden om het algemene klassement
En straks op Champs-Elysees
Daar sprinten alle renners mee
Want in Parijs daar is de winnaar pas bekend

Jan Jansen won toen in Parijs
Die pakte daar de eerste prijs
Het was genieten van De Kneet, en Hennie Kuiper, en van Jopie Zoetemelk
De ploeg van Post niet te verslaan
Hadden de gele trui weer aan
En Theo Koomen zat weer achter op de motor de etappe te verslaan

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Radio Tour
De tijd van mijn leven
De Tour de France
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_128245484
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 17:48 schreef Karina het volgende:
Ik ben al een beetje zenuwachtig :@ Ik moet de tekst nog even leren.
De Tour de France, die volg ik nu al vele jaren
Met een transistorradiootje op het strand
Met Theo Koomen aan mijn oor, zo rolde ik de zomer door
Radio Tour klonk toen al door het hele land

Jan Jansen won toen in Parijs
Die pakte daar de eerste prijs
Het was genieten van De Kneet, en Hennie Kuiper, en van Jopie Zoetemelk
De ploeg van Post niet te verslaan
Hadden de gele trui weer aan
En Theo Koomen zat weer achter op de motor de etappe te verslaan

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

Een nieuwe dag met weer een loodzware etappe
Ze strijden om het algemene klassement
En straks op Champs-Elysees
Daar sprinten alle renners mee
Want in Parijs daar is de winnaar pas bekend

Jan Jansen won toen in Parijs
Die pakte daar de eerste prijs
Het was genieten van De Kneet, en Hennie Kuiper, en van Jopie Zoetemelk
De ploeg van Post niet te verslaan
Hadden de gele trui weer aan
En Theo Koomen zat weer achter op de motor de etappe te verslaan

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Gekluisterd aan mijn radio
De strijd van Joop en van Hinault
De Tour de France, de tijd van mijn leven
De Mont Ventoux en Alpe d'Huez
Radio Tour van twee tot zes

De Tour de France, de tijd van mijn leven
Radio Tour
De tijd van mijn leven
De Tour de France

En jongens we probeerden hem op te sluiten maar nee daar is ie weer hoor Dries Roelvink
AJ
pi_128262833
Ja 1 juli.
pi_128263293
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:23 schreef johannes_vermeer het volgende:
Is het al bekend of Derksen aan boord is?

[ afbeelding ]
Zojuist een demarrage geplaatst.

pi_128263320
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 23:54 schreef wimderon het volgende:

[..]

Zojuist een demarrage geplaatst.

[ afbeelding ]
Dit is dé klassieker onder de wielrengifjes.
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:28:56 #176
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128264678
oei,oei, van moorsel :9~ :@
pi_128264821
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:28 schreef THEFXR het volgende:
oei,oei, van moorsel :9~ :@
Heb je anorexia plannen?
pi_128264865
Danielle van de FA cup mag ook wel een keer komen
Haar haar danst
  woensdag 26 juni 2013 @ 00:33:59 #179
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128264867
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Heb je anorexia plannen?
hoezo?
pi_128267931
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:28 schreef THEFXR het volgende:
oei,oei, van moorsel :9~ :@
die ziet er niet uit tegenwoordig, ze lijkt op Raggel Hazes
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:37:14 #181
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128269941
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:20 schreef Evertjan het volgende:

[..]

die ziet er niet uit tegenwoordig, ze lijkt op Raggel Hazes
_O-
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_128270194
Zou Vincent Bijlo meer kijk op wielrennen hebben dan Gertje?
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:28:57 #183
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128271279
joopie en gertje in een mondelinge oorlog
pi_128271604
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:46 schreef Marcoss het volgende:
Zou Vincent Bijlo meer kijk op wielrennen hebben dan Gertje?
Gertje staat nog steeds strak van de doping, die kan er niks aan doen.
Denk ook niet dat je over 15 jaar een leuke talkshow kan maken met Cristophter Froome.
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:44:16 #185
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_128271654
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:20 schreef Evertjan het volgende:

[..]

die ziet er niet uit tegenwoordig, ze lijkt op Raggel Hazes
Voor 43 jaar ziet ze er super uit. :9~
pi_128280811


Precies,natuurlijk,gerijpt :D en aantrekkelijk.
  woensdag 26 juni 2013 @ 18:14:42 #187
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_128288831
Rob Harmeling doet ook mee _O_
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 18:15:22 #188
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128288853
Machtig mooi.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_128293107
2 dagen :)
AJ
pi_128303599
quote:
9s.gif Op woensdag 26 juni 2013 09:46 schreef Marcoss het volgende:
Zou Vincent Bijlo meer kijk op wielrennen hebben dan Gertje?
Hoi tong?
sig verwijderd door FA
pi_128303843
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 23:10 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Hoi tong?
Is dat een Tong-grap? Dat kan niet!
pi_128304687
edit.
  donderdag 27 juni 2013 @ 13:54:58 #193
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128320549
Op dailymotion staat een compilatie van Oliver, om in de stemming te komen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_128326824
1 dag
AJ
  Moderator donderdag 27 juni 2013 @ 16:53:27 #195
249559 crew  Lavenderr
pi_128327335
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:38 schreef Kun-Aguero het volgende:
1 dag
Het schiet al lekker op :9
  donderdag 27 juni 2013 @ 17:07:49 #196
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_128327751
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:17 schreef Zipportal het volgende:

De eerste uitzending van Tour du Jour 2013 is op 28 juni en duurt tot en met de finish in Parijs op 21 juli.
Allemachtig! En de tweede uitzending is dan op 22 juli?
  donderdag 27 juni 2013 @ 18:05:23 #197
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_128329818
kanniewachten
pi_128330763
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2013 16:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het schiet al lekker op :9
Ja morgen al :P
AJ
pi_128346411
Zin in _O_
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  vrijdag 28 juni 2013 @ 06:00:44 #200
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_128349990
Vandaag begint het *O*
pi_128350434
Nog een paar uur
AJ
pi_128351467
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 08:05 schreef Kun-Aguero het volgende:
Nog een paar uur
Broek is al uit
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 09:26:17 #204
9859 crew  Karina
Woman
pi_128351478
*O* Yeah eindelijk. Ik ga de hele dag klaarzitten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 28 juni 2013 @ 10:11:49 #205
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128352291
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:26 schreef Karina het volgende:
*O* Yeah eindelijk. Ik ga de hele dag klaarzitten.
Tekst al uit het hoofd geleerd :?
21:55 komt hij dan in gele zwembroek *O* *O*
pi_128352827
Jammer dat Gert niet vaste tafelgast is
Op zondag 20 mei 2012 01:05 schreef waaromniet1988 het volgende:
JAAAAAA EINDELIJK wint Chelsea de CL!!!!!
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 10:39:37 #207
9859 crew  Karina
Woman
pi_128352933
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:11 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Tekst al uit het hoofd geleerd :?
21:55 komt hij dan in gele zwembroek *O* *O*
Bijna ;)

Maar ze laten hem natuurlijk toch weer niet uitzingen :(
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:16:36 #208
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128355735
Bijwonen uitzendingen
Momenteel zijn we niet meer op zoek naar publiek; alle uitzendingen zitten momenteel helaas al helemaal vol. :D :'(

http://www.rtl.nl/sport/rtl7/tourdujour/contact/index.xml

Geen Dries live kunnen zien en horen :|W :') |:(
  vrijdag 28 juni 2013 @ 12:18:33 #209
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128355793
quote:
99s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 10:39 schreef Karina het volgende:
Maar ze laten hem natuurlijk toch weer niet uitzingen :(
Klagen op Facebook ;) :P

https://www.facebook.com/rtl7tourdujour :7

Dries afkappen }) :(
  vrijdag 28 juni 2013 @ 13:16:42 #210
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_128357406
Gaat u de Tour volgen, ondanks alle doping- onthullingen?

• 45% Ja, ik blijf gewoon kijken (4148)
• 21% Nee, de sport heeft voor mij afgedaan (1987)
• 6% Nee, want de Nederlanders winnen al jaren niets (548)
• 28% Nee, ik keek sowieso nooit (2652)

Totaal 9335

http://www.ad.nl/
pi_128360029
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 13:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Gaat u de Tour volgen, ondanks alle doping- onthullingen?

• 45% Ja, ik blijf gewoon kijken (4148)
• 21% Nee, de sport heeft voor mij afgedaan (1987)
• 6% Nee, want de Nederlanders winnen al jaren niets (548)
• 28% Nee, ik keek sowieso nooit (2652)

Totaal 9335

http://www.ad.nl/
Mensen die alleen sport kijken wanneer Nederlanders winnen. :')
pi_128360164
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 14:44 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Mensen die alleen sport kijken wanneer Nederlanders winnen. :')
Die kijken alleen schaatsen en korfbal.
pi_128360651
quote:
6s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 12:16 schreef ikweethetookniet het volgende:
Bijwonen uitzendingen
Momenteel zijn we niet meer op zoek naar publiek; alle uitzendingen zitten momenteel helaas al helemaal vol. :D :'(

http://www.rtl.nl/sport/rtl7/tourdujour/contact/index.xml

Geen Dries live kunnen zien en horen :|W :') |:(
Komop,het is een cafe artiest die te graag wil. Kun je je weinig druk om maken lijkt mij.

Daarbij moet het een zegen zijn om daar niet tegen ruggen aan te moeten kijken als klapvee terwijl de presentatoren en gasten op een verhoging? zitten en je geen blik waardig gunnen.

Je kan volgens mij je dagdeel beter besteden dan daar te gaan zitten.
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 15:10:09 #214
249559 crew  Lavenderr
pi_128360888
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 09:25 schreef waaromniet1988 het volgende:

[..]

Broek is al uit
Als Dries hem maar aan houdt :P
Nog een paar uurtjes w/
pi_128363054
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:42:47 #216
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128363937
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
pi_128364015
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:42 schreef AFCNiels het volgende:
[ afbeelding ]
Dat worden topshows _O_. Rob Harmeling _O_
pi_128364054
quote:
Utrechtenaar Henk Westbroek.
:')!
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 16:53:59 #219
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_128364249
Gert Jakobs én Henk Westbroek. Dat kan niet joh. Dan snapt iedereen er halverwege niets meer van.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 16:57:13 #220
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128364352
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 15:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Als Dries hem maar aan houdt :P
Nog een paar uurtjes w/
Ja hoor, dat geloven we.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  Moderator vrijdag 28 juni 2013 @ 16:58:38 #221
249559 crew  Lavenderr
pi_128364396
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:57 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ja hoor, dat geloven we.
[ afbeelding ]
:9~
pi_128366230
Ah de Josti Band mag ook weer meespelen.
pi_128366460
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2013 16:57 schreef AFCNiels het volgende:

[..]

Ja hoor, dat geloven we.
[ afbeelding ]
Ach ja, hij heeft wel een charmante vrouw.
Maar hij is inderdaad de koning van de zonnebank.
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:34:52 #224
375452 AFCNiels
#STAYSTRONGKNUT
pi_128367426
jvermeer3 twitterde op vrijdag 28-06-2013 om 18:11:27 Vanavond genieten van @ikbendries bij @rtl7tourdujour Dat wordt weer ouderwets losgaan! reageer retweet
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
  vrijdag 28 juni 2013 @ 18:45:54 #225
316232 Lutte
duimelut
pi_128367805
Vanavond gaan we los *O*
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')