quote:Op vrijdag 31 mei 2013 12:07 schreef Theoden het volgende:
De Turkse oproerpolitie heeft vrijdagochtend een einde gemaakt aan een protestactie in een park in Istanbul tegen het kappen van bomen.
Enkele honderden betogers voerden al vier dagen actie tegen de door de overheid geplande renovatie van het centrale Taksim-plein. De actievoerders willen dat het bij het plein behorende Gezi-park behouden blijft en er geen bomen worden gekapt.
De politie zette traangas in en maakte ook gebruik van het waterkanon om de betogers uiteen te drijven. Een onbekend aantal demonstranten raakte gewond toen zij, achtervolgd door de politie, over een muur wilden klimmen en deze onder hun gewicht instortte. Dat heeft het persbureau Dogan gemeld.
En dan te bedenken dat het allemaal heel vredig begon...quote:Dit kan nog wel eens flinke gevolgen gaan hebben. Er is namelijk nog steeds geen einde gemaakt en er gaan steeds meer mensen de straat op. Morgen zullen er in alle grote steden grote protesten plaatsvinden.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Marokkanen doen hetzelfde richting Nederlandse meisjes hier in Nederland. Zijn/worden de Nederlandse meisjes daadwerkelijk onderdrukt door heel Nederland of door een 'klein' groepje? Dat een aantal mensen dat doen betekent niet dat iedereen dat doet.
En dit ook.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:13 schreef Theoden het volgende:
[..]
Man wat ben ik blij dat ik de juiste vrienden kies dan. Ik heb echt nog nooit iets gehoord over Alevieten en incest. Mensen afrekenen op hun afkomst, zucht ....
Dat jij zo mensenschuw bent dat je zulke dingen niet snapt, betekent niet dat anderen zulke dingen niet zien.quote:
Ik heb het niet over Marokkanen. Waarom betrek je die er bij?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:12 schreef xminator het volgende:
[..]
Marokkanen doen hetzelfde richting Nederlandse meisjes hier in Nederland. Zijn/worden de Nederlandse meisjes daadwerkelijk onderdrukt door heel Nederland of door een 'klein' groepje? Dat een aantal mensen dat doen betekent niet dat iedereen dat doet.
Dit is juist een gevolg. Politie heeft al eerder vandaag weer hardhandig opgetreden.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:14 schreef o.us2.0 het volgende:
Nu is het in Ankara afwachten tot de politie weer geweld gebruikt. Dan breekt de pleuris weer uit. Ziet er al onrustig uit daar.
Ik heb zo een 4 jaar lang gedanst in een semi Turks/Koerds/Alevi dansgroep. Wat jij zegt heb ik nog nooit eerder gehoord. Zal wel een incidentje geweest zijn?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Jij snapt het niet.. Daarom snap jij mijn felle reacties ook niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord dat Alevieten blijkbaar seks hebben met hun vader etc is niet normaal. Jij begrijpt de haat niet richting Alevieten. Mijn tante is in Erzincan een keer bespuugd door een man die riep: tfoeee, buralari da kafirler basmis.
Zolang jij het niet meemaakt, begrijp jij het niet.
Jij is in het algemeen btw.
Gewoon hard aanpakken die 0,1 % , demonstreren kan maar niet 10 dagen lang rellen om niks.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:14 schreef o.us2.0 het volgende:
Nu is het in Ankara afwachten tot de politie weer geweld gebruikt. Dan breekt de pleuris weer uit. Ziet er al onrustig uit daar.
Een vergelijking, dat je tante door een idioot bespuugd wordt betekent niet dat iedereen dat doet/zal doen. Waarom reageer jij dan wel alsof iedereen zo denkt/doet?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Marokkanen. Waarom betrek je die er bij?
Het is in mijn geval nooit een klein groepje geweest. Het was juist een klein groepje dat er niet moeilijk over heeft gedaan.
?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb welles Soenitische meisjes horen spreken over Alevieten, the insiders know what i am talkin about.
OMG.. Woon ik tussen randdebielen dan?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik heb zo een 4 jaar lang gedanst in een semi Turks/Koerds/Alevi dansgroep. Wat jij zegt heb ik nog nooit eerder gehoord. Zal wel een incidentje geweest zijn?
Niet jij.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
?
[..]
OMG.. Woon ik tussen randdebielen dan?![]()
Heb het vooral gehad met Afyonlular.
Ik reageer niet alsof iedereen zo doet. Ik reageer wel fel als ik weer iets over alevieten hoor ja. Ligt erg gevoelig bij mij.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:16 schreef xminator het volgende:
[..]
Een vergelijking, dat je tante door een idioot bespuugd wordt betekent niet dat iedereen dat doet/zal doen. Waarom reageer jij dan wel alsof iedereen zo denkt/doet?
Jij vindt de 22 februari protesten in Marokko zeker ook hippies?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:16 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Gewoon hard aanpakken die 0,1 % , demonstreren kan maar niet 10 dagen lang rellen om niks.
Ja, sorry ik wil niet me mening enkel laten afhangen van de gezichtsuitdrukking van iemand gezien de diversiteit onder mensen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat jij zo mensenschuw bent dat je zulke dingen niet snapt, betekent niet dat anderen zulke dingen niet zien.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef Triggershot het volgende:
Ik heb welles Soenitische meisjes horen spreken over Alevieten, the insiders know what i am talkin about.
Ik denk het. Ik heb het over Rotterdam, veel koerden/aleviler, wat jij zegt heb ik werkelijk nog nooit eerder gehoordquote:Op maandag 10 juni 2013 01:16 schreef Ambipur het volgende:
[..]
?
[..]
OMG.. Woon ik tussen randdebielen dan?![]()
Heb het vooral gehad met Afyonlular.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wij maken met bepaalde mevlid altijd soep. En daarover gaat ook een gerucht. Dat wij lijken wassen als ze dood zijn (wat ook zo is, natuurlijk), en dat wij dat water gebruiken om daar die soep van te maken. Dat als wij seks hebben, wij geen abdest nemen, etc. etc. Er wordt zoveel onzin uitgekraamd, echt niet normaal.
Mo6f kan je niet vergelijken met Islam leider Erdoganquote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Jij vindt de 22 februari protesten in Marokko zeker ook hippies?
Dafuq. Hoe verzint men zoiets?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Wij maken met bepaalde mevlid altijd soep. En daarover gaat ook een gerucht. Dat wij lijken wassen als ze dood zijn (wat ook zo is, natuurlijk), en dat wij dat water gebruiken om daar die soep van te maken. Dat als wij seks hebben, wij geen abdest nemen, etc. etc. Er wordt zoveel onzin uitgekraamd, echt niet normaal.
Was een backfire in het gezicht van die Turkse 'Soenieten' als je er kritisch naar kijkt.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef xminator het volgende:
[..]![]()
Alleen van jou heb ik zoiets gehoord, enerzijds kan je het positief opvatten anderzijds negatief.
Lees dit ook voor het eerst.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Hahaha echt he ... nog nooit van gehoord, maar damn dat mensen in dat soort onzin geloven!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Koning M6 zo noemen lijkt mij niet echt gefundeerd en al helemaal niet slim op het internet. Hij is niet perfect maar om hem zo te noemen is ook niet nodig.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:18 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Die bolle zionisten slaaf kan je niet vergelijken met Islam leider Erdogan
Om te rellen ??Dan hoop ik dat ze je oppakken .quote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Theoden het volgende:
Ik zou nu echt zo graag een dagje of twee naar Istanbul gaan
Nou om niks zal t niet zijn. Tenzij men na een week vergeet waarom men er staat, maar dat zie ik niet gebeuren.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:16 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Gewoon hard aanpakken die 0,1 % , demonstreren kan maar niet 10 dagen lang rellen om niks.
Ohoooo, daar stroomt het over van Alevietenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ik denk het. Ik heb het over Rotterdam, veel koerden/aleviler, wat jij zegt heb ik werkelijk nog nooit eerder gehoord
Die soep ken ik niet. Over seks en geen abdest heb ik ook gehoordquote:Op maandag 10 juni 2013 01:17 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Nee, niet om te rellen, maar om vreedzaam te demonstreren en een tentje op te zetten in Gezi Parki.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:19 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Om te rellen ??Dan hoop ik dat ze je oppakken .
Haal ff weg danquote:Op maandag 10 juni 2013 01:19 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Koning M6 zo noemen lijkt mij niet echt gefundeerd en al helemaal niet slim op het internet. Hij is niet perfect maar om hem zo te noemen is ook niet nodig.
De Alevieten van Turkije en Alawieten van Syrie zijn niet hetzelfde, daarnaast moet je het ook wel in context zien, wat de leider die aan de macht heeft gedaan is ook niet allemaal kies.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ degene die zei dat Marokkanen etc. niet weten wat mijn zwaard betekend:
Jij denkt dat zij Alawieten niet kennen? Syrië zit vol met hen die ons af willen maken. Er wordt omgeroepen ons te doden en gehakt te maken van ons vlees.
Zoals Ambi al zei, jullie zullen nooit begrijpen hoe wij ons voelen en waarom.
Semah... Geen dans... Deyisler.. Geen muziek.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:19 schreef xaban06 het volgende:
Enige wat ik heb gehoord van (over) Aleviler is dat ze muziek maken en dansen in cem evi, maar dat zal misschien ook wel kloppen en niet vreemd zijn? Maar al die verhalen hierboven....
Waarom demonstreren ?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:20 schreef Theoden het volgende:
[..]
Nee, niet om te rellen, maar om vreedzaam te demonstreren en een tentje op te zetten in Gezi Parki.
Nou ja, wat ik bedoel, ik ben jaren lang met ze omgegaan en werkelijk nooit zulk verhaaltjes gehoord. Zal wel een paar idioten zijn, de rotte appels en er niet in het algemeen zo wordt gedacht.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:19 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ohoooo, daar stroomt het over van Alevieten![]()
Hier weer van Soennieten. Maar dan het type gormemis.
[..]
Die soep ken ik niet. Over seks en geen abdest heb ik ook gehoord
Gidelim! Tickets zullen nu toch geen cent kostenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:20 schreef Theoden het volgende:
[..]
Nee, niet om te rellen, maar om vreedzaam te demonstreren en een tentje op te zetten in Gezi Parki.
Omdat Erdogan denkt dat hij met 50% van de stemmen alles kan doen en laten wat hij wil zonder de resterende 50% erbij te betrekken.quote:
Dat weet ik, ik heb het dan ook steeds over Alevi en Alawi. Daar hoef je tegen mij niet over te beginnen, ik sta volledig achter Assad. Maar daar gaan we het niet wéér over hebben.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:20 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Alevieten van Turkije en Alawieten van Syrie zijn niet hetzelfde, daarnaast moet je het ook wel in context zien, wat de leider die aan de macht heeft gedaan is ook niet allemaal kies.
Dit ziet er toch gezellig uitquote:Op maandag 10 juni 2013 01:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Gidelim! Tickets zullen nu toch geen cent kosten
Dan ben je niet bekend met wat Assad allemaal heeft gedaan, vergeet dat je een mens bent, iemand van Ahlal Bait kan niet achter Assad staan.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik heb het dan ook steeds over Alevi en Alawi. Daar hoef je tegen mij niet over te beginnen, ik sta volledig achter Assad. Maar daar gaan we het niet wéér over hebben.
Ja, dit is ook alles wat ik tot nu toe heb gehoord over Alevieten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:19 schreef xaban06 het volgende:
Enige wat ik heb gehoord van (over) Aleviler is dat ze muziek maken en dansen in cem evi
Nee. Ik mis cekirdek..quote:Op maandag 10 juni 2013 01:21 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dit ziet er toch gezellig uitnet een festival!
[ afbeelding ]
Versta jij Turks?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:22 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, dit is ook alles wat ik tot nu toe heb gehoord over Alevieten.
Ik heb met Alevieten in Istanbul altijd dezelfde ervaring; tegen mij durven ze gewoon te vertellen dat ze Alevi zijn. Als je ze dan voorstelt aan iemand anders zijn ze altijd voorzichtig in het begin. Pas als ik ze over en weer op de hoogte heb gesteld van het feit dat ze allebei Alevi zijn zie je bijna altijd opluchting op hun gezicht en zitten ze gewoon ontspannen met elkaar te praten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:15 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik heb het niet over Marokkanen. Waarom betrek je die er bij?
Het is in mijn geval nooit een klein groepje geweest. Het was juist een klein groepje dat er niet moeilijk over heeft gedaan.
Gedaan , maar bedoel jou reactie op de mijne ..quote:Op maandag 10 juni 2013 01:20 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dat moet je zelf doen, al had ik er de rechten voor.
Hij is democratisch de grootste geworden ,.. 50% ??? wat doet ie volgens jou verkeerd dan ?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:21 schreef Theoden het volgende:
[..]
Omdat Erdogan denkt dat hij met 50% van de stemmen alles kan doen en laten wat hij wil zonder de resterende 50% erbij te betrekken.
Mum sondu noemen ze dat... Jij snapt mij dan wel..quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb met Alevieten in Istanbul altijd dezelfde ervaring; tegen mij durven ze gewoon te vertellen dat ze Alevi zijn. Als je ze dan voorstelt aan iemand anders zijn ze altijd voorzichtig in het begin. Pas als ik ze over en weer op de hoogte heb gesteld van het feit dat ze allebei Alevi zijn zie je bijna altijd opluchting op hun gezicht en zitten ze gewoon ontspannen met elkaar te praten.
Volgens mij is dat niet een teken van een samenleving waarin Alevieten gewoon worden geaccepteerd.
Ik heb ook wel eens - volstrekt serieus - uitgelegd gekregen van een sunniet dat een van de ceremonies van de Alevieten was dat ze met zijn allen in een ruimte gingen, daar dan het licht uitdeden (letterlijk de kaars doofden) en dat vervolgens iedereen met iedereen seks had.
Volgens mij is dat niet een teken van een samenleving waar Alevieten normaal respect betoond krijgen.
Rustig meid, ik val je niet aan noch keur ik het goed. Syrie zit er "vol" mee ja, alleen zijn in NL niet veel Syriers volgens mij. De groepen Moslims op Turken na in Nederland zijn monder bekend met alevieten of sjieten uberhaupt, laat staan details als religieuze symbolen zoals een zwaard.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:18 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
@ degene die zei dat Marokkanen etc. niet weten wat mijn zwaard betekend:
Jij denkt dat zij Alawieten niet kennen? Syrië zit vol met hen die ons af willen maken. Er wordt omgeroepen ons te doden en gehakt te maken van ons vlees.
Zoals Ambi al zei, jullie zullen nooit begrijpen hoe wij ons voelen en waarom.
Wordt tijd dat ie vrede met z'n eigen bevolking sluit.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Gedaan , maar bedoel jou reactie op de mijne ..
[..]
Hij is democratisch de grootste geworden ,.. 50% ??? wat doet ie volgens jou verkeerd dan ?
Vrede met de PKK
Economische groei
Salaris verhogingen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik heb met Alevieten in Istanbul altijd dezelfde ervaring; tegen mij durven ze gewoon te vertellen dat ze Alevi zijn. Als je ze dan voorstelt aan iemand anders zijn ze altijd voorzichtig in het begin. Pas als ik ze over en weer op de hoogte heb gesteld van het feit dat ze allebei Alevi zijn zie je bijna altijd opluchting op hun gezicht en zitten ze gewoon ontspannen met elkaar te praten.
Volgens mij is dat niet een teken van een samenleving waarin Alevieten gewoon worden geaccepteerd.
Ik heb ook wel eens - volstrekt serieus - uitgelegd gekregen van een sunniet dat [b]een van de ceremonies van de Alevieten was dat ze met zijn allen in een ruimte gingen, daar dan het licht uitdeden (letterlijk de kaars doofden) en dat vervolgens iedereen met iedereen seks had. [/b]
Volgens mij is dat niet een teken van een samenleving waar Alevieten normaal respect betoond krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee. Die Salafisten, die Belgische Marokkanen die daar zitten, die zijn walgelijk en ziek.quote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:26 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]Schattige uitleg, maar hebben we het hier niet over de tijd van voor de gloeilamp?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daarom dus kaarsenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Schattige uitleg, maar hebben we het hier niet over de tijd van voor de gloeilamp?
Nee. "Mum söndü" heet dit fenomeen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
Schattige uitleg, maar hebben we het hier niet over de tijd van voor de gloeilamp?
Niet luisteren naar 50% die niet op hem heeft gestemd.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:23 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Gedaan , maar bedoel jou reactie op de mijne ..
[..]
Hij is democratisch de grootste geworden ,.. 50% ??? wat doet ie volgens jou verkeerd dan ?
Vrede met de PKK
Economische groei
Salaris verhogingen.
Dit vind ik echt zo een domme, dat doet ieder beschaafd land in de wereld.quote:Bemoeien waar en wanneer alcohol verkocht mag worden.
Wij keuren hier ook niet blindelings alles goed, maar Erdogan heeft (in mijn ogen) meer goed gedaan dan slecht. Daarbij dat er geen waardig alternatief is zit Erdogan best op zijn plaatsquote:Op maandag 10 juni 2013 01:31 schreef Theoden het volgende:
[..]
Niet luisteren naar 50% die niet op hem heeft gestemd.
Bemoeien met hoeveel kinderen vrouwen moet krijgen.
Bemoeien waar en wanneer alcohol verkocht mag worden.
Zicht niet als een premier gedragen, maar ook gedragen als ene burgemeester, geestelijk leider, vader en opa.
Hij bemoeit zich teveel met het dagelijks leven van de mensen. Daar zit niemand op te wachten. De 50% die niet op hem stemde niet, maar ook een groot deel van AKP stemmers niet.
Het maken van een politiestaat. De politie is zijn schildwacht.
Ik ben niet tegen AKP en ik ben al helemaal niet voor CHP/MHP. Die zijn net zo erg, dus begrijp me niet verkeerd. Ik ben wel tegen beleid van Erdogan en zijn bemoeienis met het dagelijks leven van de mensen.
In het begin vond ik dat met alcohol ook een beetje een kutregel, maar na het inlezen/verdiepen daarin valt het eigenlijk best wel mee en ligt het gewoon in lijn met de rest van de wereld.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo een domme, dat doet ieder beschaafd land in de wereld.
Beetje overdreven. Overigens is het niet die andere 50% maar eerder die andere 10%, 10%, 10% en 20%. Dat gaat al wat moeilijker.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:31 schreef Theoden het volgende:
[..]
Niet luisteren naar 50% die niet op hem heeft gestemd.
Bemoeien met hoeveel kinderen vrouwen moet krijgen.
Bemoeien waar en wanneer alcohol verkocht mag worden.
Zicht niet als een premier gedragen, maar ook gedragen als ene burgemeester, geestelijk leider, vader en opa.
Hij bemoeit zich teveel met het dagelijks leven van de mensen. Daar zit niemand op te wachten. De 50% die niet op hem stemde niet, maar ook een groot deel van AKP stemmers niet.
Het maken van een politiestaat. De politie is zijn schildwacht.
Ik ben niet tegen AKP en ik ben al helemaal niet voor CHP/MHP. Die zijn net zo erg, dus begrijp me niet verkeerd. Ik ben wel tegen beleid van Erdogan en zijn bemoeienis met het dagelijks leven van de mensen.
maar het is dan ook nog niet ingevoerd volgens mij?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:33 schreef xminator het volgende:
[..]
In het begin vond ik dat met alcohol ook een beetje een kutregel, maar na het inlezen/verdiepen daarin valt het eigenlijk best wel mee en ligt het gewoon in lijn met de rest van de wereld.
Je kan gewoon op elke hoek in Turkije 24/7 alcohol kopen
Ondanks de wet?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:33 schreef xminator het volgende:
[..]
In het begin vond ik dat met alcohol ook een beetje een kutregel, maar na het inlezen/verdiepen daarin valt het eigenlijk best wel mee en ligt het gewoon in lijn met de rest van de wereld.
Je kan gewoon op elke hoek in Turkije 24/7 alcohol kopen
Geen alcohol bij tankstations is prima en ben ik het mee eens. Geen alcohol na 22:00 kan ik ook nog enigzins mee leven als ben ik het er niet mee eens.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dit vind ik echt zo een domme, dat doet ieder beschaafd land in de wereld.
Waarschijnlijk gewoon weer hetzelfde.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:33 schreef Baghdaddy het volgende:
[..]
Beetje overdreven. Overigens is het niet die andere 50% maar eerder die andere 10%, 10%, 10% en 20%. Dat gaat al wat moeilijker.
Ik ben benieuwd wat de Turken volgende keer zullen stemmen.
Ik snap gewoon niet dat hij vorige week vrijdag zo dom heeft gereageerd. Hij had dit zo simpel kunnen oplossen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:33 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wij keuren hier ook niet blindelings alles goed, maar Erdogan heeft (in mijn ogen) meer goed gedaan dan slecht. Daarbij dat er geen waardig alternatief is zit Erdogan best op zijn plaats
Moest nog ondertekent worden door de president, maar mij zie je niet klagen als het wordt ingevoerd. Je kan altijd nog voor tien uur je alcohol kopen en bovendien heb ik altijd op terrasjes/cafeetjes gedronken en daar is het niet verboden.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef xaban06 het volgende:
[..]
maar het is dan ook nog niet ingevoerd volgens mij?
OMG. Wtf zullen de Britten in Didim dan doenquote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geen alcohol bij tankstations is prima en ben ik het mee eens. Geen alcohol na 22:00 kan ik ook nog enigzins mee leven als ben ik het er niet mee eens.
Geen alcohol rondom moskees en scholen is echter gewoon een manier om helemaal geen alcohol of zo weinig mogelijk alcohol te verkopen. Op iedere hoek staat een moskee. Hij is van plan om een moskee te zetten op Taksim plein. Laat dat nou net een uitgaansgebied zijn!
Is deze wet al doorgevoerd, weet je dat?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Geen alcohol bij tankstations is prima en ben ik het mee eens. Geen alcohol na 22:00 kan ik ook nog enigzins mee leven als ben ik het er niet mee eens.
Geen alcohol rondom moskees en scholen is echter gewoon een manier om helemaal geen alcohol of zo weinig mogelijk alcohol te verkopen. Op iedere hoek staat een moskee. Hij is van plan om een moskee te zetten op Taksim plein. Laat dat nou net een uitgaansgebied zijn!
Taksim plein? Uitgaansgebied?quote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Iedereen die alcohol wilt drinken, kan het gewoon vinden, dus wat is het probleem? Zelfs in Nederland is openbaar dronkenschap / drinken boetewaardig op zekere tijden en plekken, dus waar gaat het over.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Alcoholisten drinken vaak niet in het openbaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:35 schreef Triggershot het volgende:
Maar serieus man, je wilt toch niet dat op een plek waar je rustig met je gezin wilt lopen, dat dat een bedevaartsoord wordt voor alcoholisten, dat daar gepaste plekken voor moet zijn.
Moet nog worden ondertekend door president als ik het goed heb. Someone correct me if I am wrong.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:35 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Is deze wet al doorgevoerd, weet je dat?
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Che_ het volgende:
Ik had vandaag nog een punt gehoord van iemand en dat was dat Erdogan een vliegveld gebouwd/uitgebreid dat veel vluchten via Turkije naar US gaan ipv via Duitsland. In hoeverre is dit waar?
Ataturk leeft stiekem nog, net als Tupac.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Woow, eng.Een foto uit Duitsland
[ afbeelding ]
Omdat ik vorige week in Istanbul was en er niks van heb gemerkt, vandaar mijn vraag.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Theoden het volgende:
[..]
Moet nog worden ondertekend door president als ik het goed heb. Someone correct me if I am wrong.
Volgens mij is dit nu nog niet het geval, maar hij wil een derde vliegveld bouwen in Istanbul. Niks mis mee, maar dan wel even een stukje buiten Istanbul aub. Istanbul is al een hoopje ellende.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Che_ het volgende:
Ik had vandaag nog een punt gehoord van iemand en dat was dat Erdogan een vliegveld gebouwd/uitgebreid dat veel vluchten via Turkije naar US gaan ipv via Duitsland. In hoeverre is dit waar?
Omdatquote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Alcoholisten drinken vaak niet in het openbaar.
Maar vind je niet dat het te ver gaat dat enkel de manier van reageren het verschil is tussen wel of niet rellen? Ik heb het nu puur over relschoppers, omdat ik weet dat je gaat beginnen over vreedzame demonstranten.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:35 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat hij vorige week vrijdag zo dom heeft gereageerd. Hij had dit zo simpel kunnen oplossen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:37 schreef Theoden het volgende:
[..]
Volgens mij is dit nu nog niet het geval, maar hij wil een derde vliegveld bouwen in Istanbul. Niks mis mee, maar dan wel even een stukje buiten Istanbul aub. Istanbul is al een hoopje ellende.
Komt niet direct op taksim plein. Iets verder toch.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:34 schreef Theoden het volgende:
[..]
Wat moet ik met die neger.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:38 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omdat
Zo te zien hebben negers ook last van Erdogan.
Ging mij niet om die neger, maar dat overdag bier drinken in Nederland al jaren strafbaar is op zekere plekken en dan niemand huilie huilie doet over democratie of seculariteit.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:40 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat moet ik met die neger.
Kom zeg Trigger.. Alsof iedereen die alco drinkt zich zo gedraagt.
Rellen is nooit goed te praten, maar ik begrijp het wel.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:38 schreef Che_ het volgende:
[..]
Maar vind je niet dat het te ver gaat dat enkel de manier van reageren het verschil is tussen wel of niet rellen? Ik heb het nu puur over relschoppers, omdat ik weet dat je gaat beginnen over vreedzame demonstranten.
Zo is natoooerquote:Op maandag 10 juni 2013 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ging mij niet om die neger, maar dat overdag bier drinken in Nederland al jaren strafbaar is op zekere plekken en dan niemand huilie huilie doet over democratie of seculariteit.
Ik heb me daar niet in verdiept, maar zijn woorden een paar dagen geleden waren "we gaan een moskee bouwen op Taksim", dus ik baseer mijn mening daarop.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:39 schreef Che_ het volgende:
[..]
Komt niet direct op taksim plein. Iets verder toch.
Prachtig initiatief tochquote:Op maandag 10 juni 2013 01:37 schreef xminator het volgende:
[..]![]()
Nieuwe luchthaven in Istanbul, zal de grootste luchthaven in de wereld worden naar schijnt.
RedHack HalkTV Interviewquote:“Isn’t that also true for any place where freedom is restricted? Doesn’t the same happen anywhere that freedom is limited? We don’t understand this: the PM came out today and said some things, including some suggestions about the Taksim Military Barracks he’s trying to get rebuilt. He says, “Embrace our history. You talk without knowing anything about the background of Gezi Park.” That park used to be the Military Barracks. Yes, but what if the Armenian population, the Armenians whose Melkit Church was looted, the Armenians whose cemetery was run over with dozers and destroyed in Malatya, what if they come out and say, “Gezi Park was the Barracks, yes that’s true, but before the Barracks it was an Armenian cemetery!” What are you going to say? If you are so sensitive to history, what are you going to say about the Hasankeyf town which fulfills for 9 out of 10 requirements to be a World Heritage Site, but is being flooded right now under water? What kind of sensitivity is that? When the artist Tarkan came out and said, “Allianoi (Izmir) is being buried under sand and soil by dozers,” who was it that put him under so much pressure, questioned his sexuality, criticized his sexual orientation through mainstream media?
Als die echt daar komt dan komt hij flink in de problemen denk ik. Zowel een derde brug als een vliegveld gaat erg veel bomen de kop kosten.quote:
Project is al ondertekendquote:Op maandag 10 juni 2013 01:43 schreef Theoden het volgende:
[..]
Als die echt daar komt dan komt hij flink in de problemen denk ik. Zowel een derde brug als een vliegveld gaat erg veel bomen de kop kosten.
Daarnaast hadden ze het laats over een nieuwe wet waarbij je iedere park, bos, grot enz. kon verneuken als je zeker wist dat er grondstoffen lagen. Iemand enig idee of ze daar nog mee doorgaan? Heb er niks meer over gehoord.
Ik weet niet of dit bij wet niet mag of dat men vindt dat het niet mag, omdat er incidenten zijn geweest. Begrijp me niet verkeerd, maar heb nooit mensen over zoiets horen klagen over Turkije in de afgelopen 10 jaar.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:41 schreef Theoden het volgende:
[..]
Rellen is nooit goed te praten, maar ik begrijp het wel.
Het is ook niet alleen dit ene incident Che. Het is al jaren het geval en het wordt met de dag erger. Je mag gewoon niks meer. Je mag niet eens meer een feestje vieren tijdens nationale feestdagen! Je mag niet eens meedoen met een demonstratie op 1 mei. Altijd en overal komt de politie weer met de trigger happy robocops.
Absoluut. Weet je wat voor boost dat geeft aan de economie? Men klaagt toch over 'geld op de pof'?quote:
In Turkije ziet men bepaalde dingen gebeuren, waardoor ze nu extra bang zijn. Ik begrijp hun angst. Dan is zelfs zoiets kleins al eng.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ging mij niet om die neger, maar dat overdag bier drinken in Nederland al jaren strafbaar is op zekere plekken en dan niemand huilie huilie doet over democratie of seculariteit.
Genoeg dingen om terecht over zorgen te maken, alcohol onder huidige wet is dat niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:47 schreef Ambipur het volgende:
[..]
In Turkije ziet men bepaalde dingen gebeuren, waardoor ze nu extra bang zijn. Ik begrijp hun angst. Dan is zelfs zoiets kleins al eng.
Dat het niet hardop werd gezegd wil niet zeggen dat er geen tegengeluiden waren. Ik hoor sinds de laatste verkiezingen al dat mensen genoeg van Erdogan hebben. Omdat sommige aspecten wel goed gingen en vooral door gebrek aan alternatieven pikten de Turken heel wat van Erdogan. Nu is hij echter net een stapje te ver gegaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit bij wet niet mag of dat men vindt dat het niet mag, omdat er incidenten zijn geweest. Begrijp me niet verkeerd, maar heb nooit mensen over zoiets horen klagen over Turkije in de afgelopen 10 jaar.
Het gaat niet alleen om geld. Besef je dat er veel banen gecreëerd worden etc.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Turkije nu inderdaad wel nodig. Bu 2 haftadan sonra ekonomi çöktü.
Is geld serieus het enige waar jullie aan denken??
O.a.:quote:
Ik weet het niet, tijd zal het leren. Bij zulke dingen heb ik ook altijd het gevoel dat het groter lijkt op het moment zelf. Ligt er net aan wat de uitkomst is van dit hele gebeuren.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:49 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat het niet hardop werd gezegd wil niet zeggen dat er geen tegengeluiden waren. Ik hoor sinds de laatste verkiezingen al dat mensen genoeg van Erdogan hebben. Omdat sommige aspecten wel goed gingen en vooral door gebrek aan alternatieven pikten de Turken heel wat van Erdogan. Nu is hij echter net een stapje te ver gegaan.
Echt enige, maar dan ook enige wat hij had moeten doen was afgelopen vrijdag "sorry" zeggen. Hij had dit allemaal kunnen voorkomen en waarschijnlijk weer wat respect kunnen krijgen.
Als je als premier moet gaan schreeuwen, leugens moet gaan vertellen en 6x op een dag een toespraak moet houden weet je gewoon heel goed dat je fout zit. In plaats van toegeven begaat hij nu nog veel meer fouten en dat is jammer. Uiteindelijk zal hij vooral bekend staan om dit gedoe en niet om de dingen die hij wel goed gedaan heeft.
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om geld. Besef je dat er veel banen gecreëerd worden etc.
Daarmee bewijs je dat de Turken onderdrukt worden.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik weet niet of dit bij wet niet mag of dat men vindt dat het niet mag, omdat er incidenten zijn geweest. Begrijp me niet verkeerd, maar heb nooit mensen over zoiets horen klagen over Turkije in de afgelopen 10 jaar.
Want als ze een nieuw vliegveld bouwen wordt er niks ander gedaan in het land.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het grootste vliegveld ter wereld is wel het laatste wat Turkije nodig heeft. Investeer eerst maar eens in je mensen. Hoeveel mensen leven nog zonder elektiriciteit? Hoeveel mensen leven er nog in armoede? Wat wil je doen, al die mensen naar Istanbul verhuizen?
Ayrim yapma!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:54 schreef Triggershot het volgende:
Jullie nationalisten. Alevieten, Soenieten, communisten, seculieren, pro's, anti's, Turken, niet Turken, iedereen welterusten
Nou als antwoord op je eerste 2 vragen... een HEEL stuk minder dan voordat Erdogan aan de macht was. Rustig, als je ziet wat die in 10 jaar tijd heeft bereikt.. haast een wonder hoor.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Het grootste vliegveld ter wereld is wel het laatste wat Turkije nodig heeft. Investeer eerst maar eens in je mensen. Hoeveel mensen leven nog zonder elektiriciteit? Hoeveel mensen leven er nog in armoede? Wat wil je doen, al die mensen naar Istanbul verhuizen?
Ik ga zo ook, morgen werken.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:54 schreef Triggershot het volgende:
Jullie nationalisten. Alevieten, Soenieten, communisten, seculieren, pro's, anti's, Turken, niet Turken, iedereen welterusten
Samen met Elvis Presley en B.I.G. Ze hebben gewoon een band gevormd en zingen elke avond Turkse liederen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:37 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ataturk leeft stiekem nog, net als Tupac.
Ja, we hebben nu dringend het grootste vliegveld ter wereld nodig.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nou als antwoord op je eerste 2 vragen... een HEEL stuk minder dan voordat Erdogan aan de macht was. Rustig, als je ziet wat die in 10 jaar tijd heeft bereikt.. haast een wonder hoor.
Het laatste wat Turkije nodig heeft? Vergis je je lelijk in.
... wauw. Natuurlijk niet!quote:Op maandag 10 juni 2013 01:57 schreef xaban06 het volgende:
Er zijn gemiddeld 1100 vluchten per dag, capaciteit is 1200 en jij vind dat het niet nodig is? Het brengt 20+ miljard euro in het la'tje. Maar boehoe er zijn mensen die geen electriciteit hebben, dus geen vliegveld bouwen!
Ga maar slapen. Het is ok dat je de demonstranten wilt supporten en tegen Erdogan bent etc, maar je hebt werkelijkwaar oogkleppen op. Wat Erdogan ook maar doet is slecht in jouw ogen.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
... wauw. Natuurlijk niet!
Ja, eigenlijk is het wel verstandig. Maar het is niet alsof ze maar aan één ding tegelijk werken hé...maar dit is best een grote stap in de goede richting. Sowieso zullen sommige er altijd het negatieve inzien.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:57 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, we hebben nu dringend het grootste vliegveld ter wereld nodig.
Hadi ik ga slapen, iyi geceler canlar.
Nee, hoor. Het maakt niet uit wie het zou doen, het grootste vliegveld ter wereld hebben wij nu gewoon niet nodig.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:00 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Ga maar slapen. Het is ok dat je de demonstranten wilt supporten en tegen Erdogan bent etc, maar je hebt werkelijkwaar oogkleppen op. Wat Erdogan ook maar doet is slecht in jouw ogen.
Je doet alsof je mening feit is, je lijkt Erdogan welquote:Op maandag 10 juni 2013 02:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Nee, hoor. Het maakt niet uit wie het zou doen, het grootste vliegveld ter wereld hebben wij nu gewoon niet nodig.
Ik ga nu echt, echt slapen.
Xaban, moet ik slaan. Doe even lief.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:02 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Je doet alsof je mening feit is, je lijkt Erdogan wel
quote:Op maandag 10 juni 2013 02:02 schreef Theoden het volgende:
Ben ook maar eens slapen, donderdag 3 toetsen, nog veel te doen
Che! Bedankt voor de leuke discussie, beter dan al dat gezeik van de afgelopen dagen
Ik en zij zijn het niet altijd eens. Maar dat vertel ik haar liever op een normale manierquote:Op maandag 10 juni 2013 02:03 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Nou ja, ben je het niet eens met mij?
Vergeet het volksdansen niet.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Samen met Elvis Presley en B.I.G. Ze hebben gewoon een band gevormd en zingen elke avond Turkse liederen.
Het is haar al eerder verteld, dat het lijkt alsof ze tegen alles is wat Erdogan doet, ookal is het positief. Ze blijft doorgaan. En verder ben ik toch niet onaardig.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:04 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik en zij zijn het niet altijd eens. Maar dat vertel ik haar liever op een normale manier
En dit.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Met de komst van dat nieuwe vliegveld kan Turkije zomaar het centrale punt worden voor vluchten tussen Europa en Azië. Gigantisch belangrijk dus.
Zij mag haar mening hebben. Al zou ze Israel steunen. Vanwaar de behoefte haar te leren wat fout is? Als het al fout is..quote:Op maandag 10 juni 2013 02:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Het is haar al eerder verteld, dat het lijkt alsof ze tegen alles is wat Erdogan doet, ookal is het positief. Ze blijft doorgaan. En verder ben ik toch niet onaardig.
En dit idd.quote:
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:52 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 juni 2013 01:47 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Ja, dat heeft Turkije nu inderdaad wel nodig. Bu 2 haftadan sonra ekonomi çöktü.
Is geld serieus het enige waar jullie aan denken??
Abooo.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:02 schreef xaban06 het volgende:
[
Je doet alsof je mening feit is, je lijkt Erdogan wel
Goh, daar hebben we weer eens iemand de wel eens met vakantie is geweest in Taksim en toen een klok heeft horen luiden maar de klepel niet echt heeft weten te vinden. Overigens, die wet hield ook in dat jij niet meer op een terrasje had mogen drinken. En FYI; die terrasjes waren al in een eerdere fase (heeeeeeeeeeeel toevallig aan het begin van de Ramazan verboden in Taksim). Tegenwoordig moet je zelfs een bovenmenselijk geluk hebben om buiten een tafeltje te vinden waaraan je Ayran kan drinken, laat staan een Efes.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Taksim plein? Uitgaansgebied?![]()
Op een 'grote' afstand daarvan, beyoglu is een uitgaansgebied.
En terecht !! Turkije is een Islam land , held Ergodan is goed bezig!!quote:Op maandag 10 juni 2013 08:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, daar hebben we weer eens iemand de wel eens met vakantie is geweest in Taksim en toen een klok heeft horen luiden maar de klepel niet echt heeft weten te vinden. Overigens, die wet hield ook in dat jij niet meer op een terrasje had mogen drinken. En FYI; die terrasjes waren al in een eerdere fase (heeeeeeeeeeeel toevallig aan het begin van de Ramazan verboden in Taksim). Tegenwoordig moet je zelfs een bovenmenselijk geluk hebben om buiten een tafeltje te vinden waaraan je Ayran kan drinken, laat staan een Efes.
Voor hetzelfde geld is het gewoon een enorme zeperd. (Deze opmerking betekent niet dat ik tegen het vliegveld ben).quote:Op maandag 10 juni 2013 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Met de komst van dat nieuwe vliegveld kan Turkije zomaar het centrale punt worden voor vluchten tussen Europa en Azië. Gigantisch belangrijk dus.
quote:
Met andere woorden: dan kan je net zo goed helemaal niks nieuws ondernemen en blijf je stilstaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
Voor hetzelfde geld is het gewoon een enorme zeperd. (Deze opmerking betekent niet dat ik tegen het vliegveld ben).
Hoe precies? Je kan nu al rechtstreeks vanaf hier/Londen naar Oost-Azië, en voor Oceanie ligt Turkije te dichtbij.quote:Op maandag 10 juni 2013 02:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoop dat je gewoon aan het provoceren bent en niet gelooft in wat je daadwerkelijk zegt. Want als je deze logica gebruikt kan je ook zeggen dat Nederland een christelijk land is en dat het maar afgelopen moet zijn met bijvoorbeeld halalvlees aan te bieden.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:02 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
En terecht !! Turkije is een Islam land , held Ergodan is goed bezig!!
Hard aanpakken die seculiere hippies !
So this is how liberty dies. With thunderous applause.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:02 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
En terecht !! Turkije is een Islam land , held Ergodan is goed bezig!!
Hard aanpakken die seculiere hippies !
Meerderheid geen geloof toch in NL?quote:Op maandag 10 juni 2013 09:22 schreef aerdt het volgende:
[..]
Hoop dat je gewoon aan het provoceren bent en niet gelooft in wat je daadwerkelijk zegt. Want als je deze logica gebruikt kan je ook zeggen dat Nederland een christelijk land is en dat het maar afgelopen moet zijn met bijvoorbeeld halalvlees aan te bieden.
Geloof is iets persoonlijks en of je een goede moslim (of christen/jood/etc) is iets tussen jou en god. Je hebt toch niet de overheid nodig om daarvoor te zorgen?
Ze gaan zonder tussenstop naar Sydney vliegen.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe precies? Je kan nu al rechtstreeks vanaf hier/Londen naar Oost-Azië, en voor Oceanie ligt Turkije te dichtbij.
De meerderheid is nog steeds Christen (als je hervormd, gereformeerd, katholiek en protestant optelt), hoewel het verschil inderdaad klein is.quote:
Er is een mooi steegje met een boekenwinkel vlakbij waar ik nog een ayran heb weggetikt.quote:Op maandag 10 juni 2013 08:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goh, daar hebben we weer eens iemand de wel eens met vakantie is geweest in Taksim en toen een klok heeft horen luiden maar de klepel niet echt heeft weten te vinden. Overigens, die wet hield ook in dat jij niet meer op een terrasje had mogen drinken. En FYI; die terrasjes waren al in een eerdere fase (heeeeeeeeeeeel toevallig aan het begin van de Ramazan verboden in Taksim). Tegenwoordig moet je zelfs een bovenmenselijk geluk hebben om buiten een tafeltje te vinden waaraan je Ayran kan drinken, laat staan een Efes.
Technische storing my ass desem.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:10 schreef Theoden het volgende:
Beurs nog niet open in Turkije(technische storing, sure!)
Edit: Nevermind, nu wel open
Dit is een oude foto. En was toch echt gefotoshopt.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:20 schreef aerdt het volgende:
Er word beweert dat de foto's van de menigte die gisteren Erdogan verwelkomde gefotoshopt zouden zijn. Moeilijk te zeggen of dit inderdaad het geval, want het kan ook zijn dat deze foto's geplaats worden om Erdogan in een kwaad daglicht te stellen.
Er zijn meer dan genoeg mensen die Erdogan steunen en ik denk niet dat het zoveel moeite is voor hem om inderdaad een grote menigte op de been te krijgen.
[ afbeelding ]
Oude foto sowieso, maar waarom wordt hier zo een grote punt van gemaakt? En die photoshop foto's van de demonstanten danquote:Op maandag 10 juni 2013 10:20 schreef aerdt het volgende:
Er word beweert dat de foto's van de menigte die gisteren Erdogan verwelkomde gefotoshopt zouden zijn. Moeilijk te zeggen of dit inderdaad het geval, want het kan ook zijn dat deze foto's geplaats worden om Erdogan in een kwaad daglicht te stellen.
Er zijn meer dan genoeg mensen die Erdogan steunen en ik denk niet dat het zoveel moeite is voor hem om inderdaad een grote menigte op de been te krijgen.
[ afbeelding ]
die beurs berichten eronder,zijn ook veelzeggend,zowat alles -10%quote:Op maandag 10 juni 2013 10:23 schreef Theoden het volgende:
http://video.cnnturk.com/canli-yayin
meid is gehakt aan het maken van die man ... geen idee wie hij is, maar hij praat als een lul
Het gebeurt inderdaad aan beide kanten, maar individuen vs. staat gereguleerde kranten. Als de staat dit soort dingen gaat doen zijn ze wel fout bezig.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oude foto sowieso, maar waarom wordt hier zo een grote punt van gemaakt? En die photoshop foto's van de demonstanten danvan een haai-aanval lol
Het werk van individuen.
Nouja dat is wel mooi, maar er zijn dan een paar vliegtuigen die een onmogelijk lange vlucht kunnen maken (wat door het gewicht duurder is dan halverwege overstappen), en dan moeten ze nog steeds concurreren met Dubai, Abu Dhabi, Hong Kong, Singapore en KL.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:45 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ze gaan zonder tussenstop naar Sydney vliegen.
TRV / Turkish Airlines gaat rechtstreeks op Sydney vliegen
No clue.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:37 schreef Ambipur het volgende:
Heeft CHP wel eens aan photoshop gedaan dan?
Alleen onder een APV, wat een uiterst middel zou moeten zijn (wat het inderdaad niet altijd is). Maar voor de rest en zeker op terrasjes kun je van 's ochtends vroeg tot diep in de nacht alcohol drinken als je dat wil.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:41 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is uit 2009..quote:Op maandag 10 juni 2013 10:20 schreef aerdt het volgende:
[ afbeelding ]
Iedereen dekt elkaar, dus deze zooi zal altijd zo blijven.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:43 schreef Theoden het volgende:
[..]
No clue.
Persoonlijk vind ik dit ook geen AKP vs. CHP/MHP verhaal. Ze zijn allemaal net zo slecht.
Dat AKP zo makkelijk aan de macht kon komen en zo groot kon worden is te danken aan het falen van CHP, MHP, DYP en alle andere partijen die niet kunnen regeren of oppositie voeren. Als er geen alternatieven of fatsoenlijke oppositiepartijen zijn dan krijgt één partij/persoon teveel macht en zonder tegengeluiden is het eigenlijk best normaal dat ze dan dictator trekjes gaan krijgen.
De mensen die nu aan het protesteren zijn zijn in de meeste gevallen ook tegen CHP, MHP en andere gevestigde partijen. Ik denk dat er ergens een nieuwe partij gaat ontstaan of dat AKP weer de verkiezingen wint met een nieuwe leider.
Zolang de huidige leiders van CHP en MHP blijven zitten zullen en moeten die ook niet aan de macht komen.
Het punt is propaganda. Een overheid die met photoshop aan de haal gaat om iets beter te presenteren is ok. Kleurcorrecties en versterkingen, qua scherpte prima. Een foto uit een bepaalde hoek schieten waardoor er net iets meer mensen lijken te staan om een goede atmosfeer te suggereren ook prima.. Maar mensen kunstmatig gaan dupliceren om een hogere opkomst te laten zien is Noord Koreaans propagandawerk.quote:Op maandag 10 juni 2013 10:32 schreef Che_ het volgende:
[..]
Oude foto sowieso, maar waarom wordt hier zo een grote punt van gemaakt? En die photoshop foto's van de demonstanten danvan een haai-aanval lol
Het werk van individuen.
Thanks en sorry voor het delen.quote:
Heb ik dat gezegd? Ik kan me voorstellen dat Istanbul een belangrijke hub kan worden in Europa, hoewel het niet hehemaal optimaal ligt. Een plan voor de Kilyos Luchthaven moet rekening houden met de rol van Atatürk (moet volgens mij nagenoeg sluiten), Sabiha Gökcen (kan openblijven voor domestic en charterverkeer), de verbindingen met de stad en het achterland over land en eventueel zee. De derde brug en de aanvoerswegen worden een absolute voorwaarde voor het goed functioneren van die derde luchthaven. Net zo goed als het doortrekken van de Taksim-Metrolijn en het creëren van goede verbindingen tussen Beyoglu/Sisli over de weg.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Met andere woorden: dan kan je net zo goed helemaal niks nieuws ondernemen en blijf je stilstaan.
Ligging is inderdaad niet optimaal, maar door een voldoende groot lijnennetwerk kan Istanbul, mede gebruikmakend van een forse thuismarkt, een serieuze concurrent worden voor andere grote Europese luchthavens. Niet in de laatste plaats omdat de luchthaven niet in de buurt van bebouwing ligt en er naar verluid 9 (NEGEN) banen gaan komen.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:21 schreef speknek het volgende:
[..]
Hoe precies? Je kan nu al rechtstreeks vanaf hier/Londen naar Oost-Azië, en voor Oceanie ligt Turkije te dichtbij.
Daar ben ik het wel mee eens ja. Zoals ik al had gezegd ben ik niet tegen een vliegveld, maar ik heb inderdaad wel het gevoel dat dit net als alle andere dingen van Erdogan er even snel doorheen wordt gedrukt zonder er goed bij stil te staan.quote:Op maandag 10 juni 2013 11:56 schreef HiZ het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ik kan me voorstellen dat Istanbul een belangrijke hub kan worden in Europa, hoewel het niet hehemaal optimaal ligt. Een plan voor de Kilyos Luchthaven moet rekening houden met de rol van Atatürk (moet volgens mij nagenoeg sluiten), Sabiha Gökcen (kan openblijven voor domestic en charterverkeer), de verbindingen met de stad en het achterland over land en eventueel zee. De derde brug en de aanvoerswegen worden een absolute voorwaarde voor het goed functioneren van die derde luchthaven. Net zo goed als het doortrekken van de Taksim-Metrolijn en het creëren van goede verbindingen tussen Beyoglu/Sisli over de weg.
Dat maakt het al met al een gigantisch ingewikkeld project met veel haken en ogen. De besluitvorming is er doorheen gejast in een paar maanden. Ik kan me niet voorstellen dat dat later in het project niet gaat zorgen voor enorme problemen.
9 banen is wel vrij heftig. Benieuwd hoe hij de banen laat opzetten (wat voor type vliegtuigen er kunnen landen/opstijgen).quote:Op maandag 10 juni 2013 11:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ligging is inderdaad niet optimaal, maar door een voldoende groot lijnennetwerk kan Istanbul, mede gebruikmakend van een forse thuismarkt, een serieuze concurrent worden voor andere grote Europese luchthavens. Niet in de laatste plaats omdat de luchthaven niet in de buurt van bebouwing ligt en er naar verluid 9 (NEGEN) banen gaan komen.
Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Dat weet ik, ik heb het dan ook steeds over Alevi en Alawi. Daar hoef je tegen mij niet over te beginnen, ik sta volledig achter Assad. Maar daar gaan we het niet wéér over hebben.
Niet waar! Of bedoel je alleen op Istiklal caddesi?quote:Op maandag 10 juni 2013 08:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
Goed geschreven inderdaad, respect.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Goed stuk in Elsevier: http://www.elsevier.nl/Bu(...)niet-samen-1278877W/
Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk neequote:
Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Die vergelijking maakt hij zelf en is hij zelfs trots op.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:39 schreef Hierro het volgende:
[..]
Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.
Er wordt niet beweerd dat islam niet kan samengaan met democratie.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
En wat seculier blijven betreft: juist dat staat in Turkije voortdurend ter discussie. Het is niet voor niets dat uitgerekend het seculiere deel van de bevolking demonstreert...quote:Wat Erdogan nu voor de zoveelste keer bewijst, is dat de islam en de rechtsstaat moeilijk, zo niet onmogelijk, verenigbaar zijn. Islam en democratie gaat misschien nog wel, uitgaande van de pure betekenis van dat laatste, waarin het houden van open verkiezingen centraal staat.
Maar islam en rechtstaat waarin persvrijheid, respect voor minderheden, non-discriminatie en vrijheid van meningsuiting centraal staan, is een combinatie die zich net zo slecht laat mengen als olie en water.
Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:36 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.
quote:
Afgaande op de Wikipedia-pagina rekende ze de periode van opkomst niet mee. Het is voor het verdere verhaal ook niet zo bijster relevant. Het gaat er slecht om dat er bij Erdogan een hang naar het verleden wordt waargenomen: een hang naar de situatie in het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk neeDat is wanneer Istanbul hoofdstad werd, maar natuurlijk niet het begin.
Ik denk dat dat dan jou opvatting is.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.
En raad eens door wie Elsevier beheerd, ondersteund en gefinancieerd wordt. No comment.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.
Elsevier en rechtsstaat gaat dus niet samen, kun je ook wel zeggen.
Achter een man staan die op het publiek vuur opent maakt je per definitie al absurd, dubbele normen en hypocrisie allemaal, Isetmyfriendsonfire laat dan ook de kleuren van een van de minderheidsgroepen zien in Turkijequote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.
Elsevier en rechtsstaat gaat dus niet samen, kun je ook wel zeggen.
Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
1453 tot 1918 is niet incorrect.quote:
Grappigste is wel een beetje dat ze serieus is.quote:Op maandag 10 juni 2013 03:03 schreef zarGon het volgende:
[..].
[..].
Allesomvattend toch wel, deze smiley.
Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.
Ten tweede is het blootleggen van misstanden - dan wel het wijzen op hypocrisie bij Erdogan - niet hetzelfde als haatzaaien. Het is typisch hoe bepaalde moslims elke vorm van zelfs maar indirecte kritiek meteen opblazen tot "haatzaaien". Ik las het vanochtend ook ergens over de Rotterdamse school, die vanwege examenfraude onder de loep ligt. Dat was ook allemaal maar haat tegen de islam....
Geeft niet hoor. Je geeft nu wel aan hoe ongeloofwaardig je bent.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen.
Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:
[..]
Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.
Ook de bajonet van de buitenlandse politiek dat wordt gepropageerd in Elsevier staat ten alle tijden gericht op "het gevaar van het Oosten". Neutraliteit en echte journalistiek is uitgestorven in de wereld, lezen vanuit een bron is de norm, nadenken is luxe.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.
Zeker nu we het hebben over het opkomen voor rechten van minderheden in Turkije.
In Elsevier staan vaak enorm ongefundeerde en van halve waarheden aan elkaar hangende verhalen over minderheden in Nederland.
Verder weinig mis met kritiek op religie en het moet zeker kunnen.
Zoals ik ook gisteren duidelijk heb laten blijken ben ik sterk voorstander van secularisme en het waarborgen van vrijheid voor minderheden en van de norm afwijkende levensstijlen.
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:08 schreef Theoden het volgende:
Ze gaan het binnenkort weer over voetbal hebben in Turkije, mark my words.
Voetbal is de beste en misschien wel enige manier om verdeeldheid te creeëren.
Nee, eigenlijk van Yolanthe.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.
Nou ja, maak er maar een grapje over. Ik weet niet of jij Turks bent of niet maar voetbal is gewoon een belangrijk iets in Turkije.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.
Nou, dan hebben ze pech, ik las gisteren hier ergens op FOK dat ze het prima naar haar zin heeft in Istanbul, en mogelijk zelfs een overstap naar Chelsea in de weg staat omdat ze Londen niet zo ziet zitten.quote:
NEE YOLANTHE MOET WEG. Ze is te dun en past niet bij de Turkse schoonheden.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dan hebben ze pech, ik las gisteren hier ergens op FOK dat ze het prima naar haar zin heeft in Istanbul, en mogelijk zelfs een overstap naar Chelsea in de weg staat omdat ze Londen niet zo ziet zitten.
Ze zeggen toch gewoon de waarheid?quote:Op maandag 10 juni 2013 15:53 schreef Ambipur het volgende:
http://www.geenstijl.nl/m(...)osoept.html#commentsGeenstijl op oorlogspad.
Dat veranderd toch niks?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Het is een foto van 2009. Ze mogen wel wat research doen.
Niets aan het feit nee. Maar is nieuws/een foto uit 2009 relevant voor de discussie van nu? Nee. Voegt het iets toe? Lijkt mij niet.quote:
Ik denk dat jij en ik dit soort dingen al langer weten, maar de wereld nog niet. Dan is het toch alleen maar mooi dat een site met heel wat bezoekers per dag hier aandacht aan wil besteden?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Niets aan het feit nee. Maar is nieuws/een foto uit 2009 relevant voor de discussie van nu? Nee. Voegt het iets toe? Lijkt mij niet.
Laten we deze afkappen.. We zijn het hier nml echt niet mee eens. Niet alles is nieuwsquote:Op maandag 10 juni 2013 16:12 schreef Theoden het volgende:
[..]
Ik denk dat jij en ik dit soort dingen al langer weten, maar de wereld nog niet. Dan is het toch alleen maar mooi dat een site met heel wat bezoekers per dag hier aandacht aan wil besteden?
ozur..quote:Op maandag 10 juni 2013 16:13 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
İSMFOF İSTİFA! FAŞİST İSMFOF.
Juistquote:Op maandag 10 juni 2013 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deeltje 23 alweer!
Als niet Turk leer ik een hoop van de Turkse politiek in deze reeks.
Helaas is het meeste verbijsterend en negatief.
Om dat onderwerp op geenstijl te verdedigen: de meeste niet Turken weten echt niet dat Erdogan gewoon toestemming geeft om foto's te photoshoppen voor politieke doeleinden.
Ook al is zo'n foto oud, het is opmerkelijk genoeg om alsnog te vertellen nu dat actueel is geworden.
Zo'n uitspraak is makkelijk gedaan, maar heb je hier ook een bron voor? Je zegt zelf een niet-Turk te zijn en veel geleerd te hebben; vanwaar heb je die bewering opgepikt?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Deeltje 23 alweer!
Als niet Turk leer ik een hoop van de Turkse politiek in deze reeks.
Helaas is het meeste verbijsterend en negatief.
Om dat onderwerp op geenstijl te verdedigen: de meeste niet Turken weten echt niet dat Erdogan gewoon toestemming geeft om foto's te photoshoppen voor politieke doeleinden. Ook al is zo'n foto oud, het is opmerkelijk genoeg om alsnog te vertellen nu dat actueel is geworden.
De meeste niet-Turken weten uberhaupt erg weinig van de Turkse politiek. Dat is mijn ervaring en mening.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Zo'n uitspraak is makkelijk gedaan, maar heb je hier ook een bron voor? Je zegt zelf een niet-Turk te zijn en veel geleerd te hebben; vanwaar heb je die bewering opgepikt?
Waarom maakt dit hem incapabel? Ik vind juist dat hij wel capabel is, mede door zulke acties. Wat Turkije nodig had tot 2002 was een enorme schop onder de kont. Iemand die het land zelf kan aansturen en sterk genoeg is om iedereen weer van hun Turkse identiteit te laten genieten. Sterke economie, sterke positie in de wereldpolitiek, het Turkse nationalisme aanwakkeren. Dat heeft hij precies gedaan. Hij is hierin wel steeds meer autoritair geworden en heeft steeds minder geluisterd naar de minderheden. Dat vind ik jammer, maar ik vind dat Turkije nog steeds niet is waar ze het potentieel voor heeft en dat het daarom goed is voor het land dat een Erdogan nog een aantal jaar aan de macht blijft.quote:Op maandag 10 juni 2013 09:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]Deze actie heb ik ook met warme gevoelens bekeken. Dit maakt hem niet capabel om een land als TR te besturen. Dus kun je je dan eens op het onderwerp richten en mij uitleggen waarom jjij hem geschikt vindt als leider van het land? Of kijk jij niet verder dan de islam?
Ah, aannames, dus?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste niet-Turken weten uberhaupt erg weinig van de Turkse politiek. Dat is mijn ervaring en mening.
Maar dat zo'n actie (photoshoppen foto voor politiek gewin) een vrij kansloze en trieste bedoeling is, dat is gewoon common sense, dunkt mij.
Nee, goed gefundeerde ervaring en mening.quote:
quote:Sample Article: Turkey: The Prime Minister's Long-Term Political Challenge
Turkey: The Prime Minister's Long-Term Political Challenge
June 7, 2013 | 1904 GMT
Summary
(Photo by Uriel Sinai/Getty Images)
Supporters of Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan rally in Istanbul.
June 7 marked a full week since the beginning of violent clashes in Turkey between the police and anti-government protesters of various political stripes. Though the weekend still has the potential to produce larger turnouts, the overall situation on the streets does not point to a steadily building protest movement that would overwhelm the government and security forces' ability to manage the situation. But even as the streets show early signs of calm, Erdogan is by no means in the clear, since he will likely face a growing political challenge from within his own camp over the longer term.
Analysis
Stratfor's early caution regarding maintaining strict perspective on the size, scope and demographic makeup of the protests is proving correct. Though dissent against Erdogan and the ruling Justice and Development Party is rising overall, Erdogan currently lacks a formidable political competitor and still carries substantial support across the country. The response from the Justice and Development Party that Stratfor was watching for materialized June 6 when party supporters in the Black Sea port city of Rize, Erdogan's hometown, attacked a group of anti-government protesters. The government also kept Istanbul Metro lines open until 4 a.m. for thousands of Justice and Development Party supporters to welcome Erdogan to the city's Ataturk International Airport, where he delivered yet another defiant speech at 2 a.m. The well-organized rally also involved supporters transported in on buses and the use of city parks near the airport as staging areas.
Meanwhile, a group of left-wing and secularist opposition protesters cordoned off a section of Taksim Square on June 7 to enable demonstrators to conspicuously engage in Friday prayers. This act implicitly challenged the narrative that secular Kemalists are using the Taksim protests to attack the ruling party's conservative values.
Turkey's Business Community
Thus far, Turkey's influential business associations have kept their distance from the protests. Though several unions have participated in the demonstrations, others have struck a much more cautious line out of fear of provoking a government response. The case of Ergun Ozen, the general manager of Turkey's Garanti Bank, will be important to watch for signs of such backlash. The bank, Turkey's second-largest, is owned by the Dogus Group, a company that also owns the NTV news channel. Early on, NTV refrained from covering the protests, drawing ire from protesters who then used social media to encourage people to close their accounts with Garanti Bank. (Ozen has estimated that some $19.5 million of the bank's $50.1 billion in deposits have been withdrawn, while 1,500 out of the banks' 8.5 million credit card holders have canceled their cards.)
Ozen's facetious declaration that he too is one of the "street thugs" who Erdogan blamed for the unrest drove the prime minister to accuse bankers of taking part in a conspiracy against the government. Erdogan said: "If a general manager of a bank voices support for those organizing this vandalism, he will find us standing against him." An earlier and similarly inflammatory speech by Erdogan was met with a more than 7 percent drop in Turkey's main stock index, the BIST 100, prompting Erdogan to accuse "interest rate lobbies" of speculating in the market.
Turkey's business community will continue to toe a cautious line as Erdogan tries to regain control of the situation by threatening consequences for dissent. But even though Erdogan can still count on millions of supporters who have pinned their futures to the success of the Justice and Development Party, the events of the past week have exposed a number of fault lines within his broader support base. Though the ruling party does not currently face a credible competitor, an alternative is likely to develop in time.
Possible Competitors
Several liberal members of the Justice and Development Party who have fallen in and out of favor with Erdogan, or who have been purged altogether, are now re-emerging. These include individuals such as former prominent Justice and Development Party parliamentarian Suat Kiniklioglu and Abdullaatif Sener, a party founder who has publicly accused Erdogan's government of consuming the party's legitimacy.
Outside Justice and Development Party circles, there is the powerful Gulen movement, an influential religious community named for its leader, Imam Fethullah Gulen. In his typically veiled comments, Gulen himself has condemned protesters who have resorted to violence and strongly criticized the government's leadership style. The main Gulenist media outlets, Zaman and Today's Zaman, have served as a highly vocal platform for criticisms against Erdogan and the Justice and Development Party over the past week.
Should an alternative party form, it would likely have the backing of Gulen's widespread and influential media and business networks. Such an alternative would take time to develop and thus may not be prepared to contest the 2014 presidential and 2015 general elections. However, Erdogan is unlikely to garner enough votes this year to proceed with an ambitious agenda to transform Turkey from a parliamentarian system to a presidential one, which would allow the prime minister to run for president in 2014. (Erdogan's current term expires in 2015.)
The past week has also exposed the limits of Erdogan's oft-touted charisma. His defiance in speeches has worked well in the past, and he has been seen as the firebrand leader from the East with a foot in the West with the guts to stand up to Israel, the United States and Europe. His brusqueness, combined with his campaign for a more Islamist-oriented Turkey, generated an aura of machismo reflected recently in Turkey's most popular soap opera series, which chronicles the life of revered Ottoman Sultan Suleiman the Magnificent. But Erdogan's reputation for inflammatory remarks is now grating on many of his own supporters, who fear he has gone a step too far.
In 2009, thousands of supporters gave Erdogan a hero's welcome at Istanbul's international airport after his infamous outburst at the World Economic Forum in Davos, Switzerland, where he rebuked Israeli Prime Minister Shimon Peres over Israel's Operation Cast Lead in Gaza. A large banner in the crowd at that time read, "You Will Never Walk Alone." Four years later, Erdogan's supporters have kept their promise. Throngs of his fans may have returned to the airport June 7 to demonstrate their solidarity with Erdogan. But that post-Davos jubilance has been replaced with a mood of defiance and a nervous glance at the future.
Mja opgescheept zitten met de grondwet van de 1980 staatsgreep is ook niet alles.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:46 schreef zarGon het volgende:
Erdoğan had in 2002 363 zetels, 4 zetels te weinig voor een grondwettelijke meerderheid. Jammer voor hem dat Sezer toen de president was. Hij staat nu verder weg dan ooit om de grondwet te kunnen wijzigen.
Ervaring en mening? Waar fundeer je het dan op? Je zegt net dat je weinig wist over de politiek in Turkije...quote:Op maandag 10 juni 2013 16:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, wel gefundeerde ervaring en mening.
Wat ik niet snap is dat jij glashard beweert dat Erdoğan persoonlijk toestemming heeft gegeven voor zoiets. Hoe kom je daarbij?quote:Waarom vind je het moeilijk te geloven dat er mensen zijn die zo'n photoshop actie met verbijstering aanhoren?
Er is in 2010 een referendum geweest over een aantal wijzigingen toch?quote:Op maandag 10 juni 2013 16:51 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Mja opgescheept zitten met de grondwet van de 1980 staatsgreep is ook niet alles.
Incapabel omdat hij zijn emoties niet te baas kan. Zo ook nu weer. Ipv de menigte rustig te houden, fokt hij de boel extra op en verspreidt hij leugens. Dit pas niet bij een volksvertegenwoordiger.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:43 schreef Gamesua het volgende:
[..]
Waarom maakt dit hem incapabel? Ik vind juist dat hij wel capabel is, mede door zulke acties. Wat Turkije nodig had tot 2002 was een enorme schop onder de kont. Iemand die het land zelf kan aansturen en sterk genoeg is om iedereen weer van hun Turkse identiteit te laten genieten. Sterke economie, sterke positie in de wereldpolitiek, het Turkse nationalisme aanwakkeren. Dat heeft hij precies gedaan. Hij is hierin wel steeds meer autoritair geworden en heeft steeds minder geluisterd naar de minderheden. Dat vind ik jammer, maar ik vind dat Turkije nog steeds niet is waar ze het potentieel voor heeft en dat het daarom goed is voor het land dat een Erdogan nog een aantal jaar aan de macht blijft.
Dat laat tegelijkertijd ook zien waarom de protesten zo belangrijk zijn, namelijk als waarschuwing tegen Erdogan dat hij niet te ver doorschiet. Helaas zijn de protesten afgezwakt in de laatste week: de opkomsten niet meer zo spectaculair, inmenging van groepen die alleen maar conflict opzochten, en de vele onjuiste informatie op sociale media. Een echte stem ontbrak en dat is nou juist wat veel impact gehad had kunnen hebben. Nu was het alleen maar een grote groep mensen die eigenlijk toch wel in de minderheid zijn en daar eigenlijk alleen staan omdat ze tegen Erdogan zijn. Leuk, maar dat is niets anders dan zeggen "Oh hey Erdogan, ik heb twee jaar geleden niet op je gestemd en sta nog steeds achter mijn beslissing". Dat zegt niet veel.
Daarnaast vind ik dat de jongeren een belangrijk punt missen, en dat is dat voor vrijheid gevochten moet worden in democratie. Niet letterlijk, maar figuurlijk: politiek/democratisch gezien. PvdD heeft niet zonder slag of stoot allerlei pro-dierenwetten laten kunnen passeren, en de VVD heeft ook hard moeten werken om hun 'liberale' agenda te pushen. Ik denk dat het nu overduidelijk is geworden dat de huidige politiek er geen kut van kan en nul komma nul potentieel heeft. Alleen de AKP heeft nog enige eenduidigheid en visie om het land te regeren (jammer genoeg de verkeerde). Dus juist een kans voor dat ontzettend grote deel van de bevolking dat wel opgeleid is, kritisch kan nadenken en progressief is, en Turkije vooruit wilt zien komen, om hun eigen politieke beweging te starten. De MHP is populistisch extreemrechts gebral zonder visie, en de CHP is reactionair Kemalistisch-autoritair (dus eigenlijk slechts een andere versie van Erdogan). Er moet wat nieuws komen en er is genoeg potentieel in de jeugd, maar jammer genoeg geen initiatief.
Als laatste wil ik wel mededelen dat democratie juist de wil van het volk betekent. Vaak is dat niet 50,1%, want dat is alleen genoeg voor simpele wetswijzigingen. De meeste geleerden in constitutioneel recht houden het op een 66% meerderheid. Erdogan is er nog niet, maar wel dichtbij. Dus democratie staat weldegelijk voor de wil van de meerderheid van het volk. Alles wat Erdogan doet is democratisch. Of dat past in wat je zou verwachten van een moderne staat, is een ander verhaal. Respect voor minderheden en fundamentele vrijheden kun je meer "rule of law" of, als je het erg versimpelt, gewoon vooruitgang noemen. Dat moet je ook willen als land. Dat wil ik zelf ook, en ik zie ook dat Erdogan's manier van regeren dit belemmert. Maar puur democratie is gewoon het recht van het volk. Als 50,1% van de mensen in Turkije (of Nederland zelfs) morgen de sharia wil invoeren, mag dat en zou dat gewoon mogen: het is immers weinig anders dan beslissen dat er een etiket op alle voedsel moet zitten. Het enige is dat je de grondwet moet respecteren, en in het geval van de sharia, is dat niet mogelijk, dus eigenlijk heb je dus 67% van het volk nodig om de sharia in te voeren, want grondwetswijziging. Maar als je dat bij elkaar hebt, zie ik echt niet in (puur politiek/legaal gezien) waarom dat 'slecht' is. Ik zou er zelf fel tegen zijn, begrijp me goed, maar het mag gewoon en zou gewoon moeten mogen. De reden dat er in veel Arabische landen geen democratie is is omdat daar geen vrije verkiezingen zijn. Dat is namelijk wel een van de grondbeginselen van democratie, een eerlijke representativiteit. In Turkije zijn verkiezingen ook gewoon echt volledig vrij.
Snap echt niet hoe je Elsevier serieus kan nemen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik denk dat de meerderheid sowieso een nieuwe wil, maar niet hetzelfde als wat Erdoğan wil.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:53 schreef zarGon het volgende:
[..]
Er is in 2010 een referendum geweest over een aantal wijzigingen toch?. Zo uit m'n hoofd zei 58% 'ja'.
Na dit alles zit de meerderheid denk ik liever opgescheept met de grondwet uit 1982 dan de nieuwe.
Ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van dit soort goedkope one-liners te plaatsen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:55 schreef Che_ het volgende:
[..]
Snap echt niet hoe je Elsevier serieus kan nemen.
Ikzelf wist al iets meer van de Turkse politiek af. Politiek interesseert mij enorm, en met Turkse vrienden en collega's heb ik het daar soms over. Maar ook ik was verbaasd over sommige dingen die ik in deze reeks las.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ervaring en mening? Waar fundeer je het dan op? Je zegt net dat je weinig wist over de politiek in Turkije...
[..]
Kom nou, Erdogan moet hiervan geweten hebben. En zo niet, dan is het nog bizarder dat een collega/ondergeschikte van hem op eigen houtje partijfoto's loopt te photoshoppen en die ook nog ongezien kan publiceren.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:51 schreef zarGon het volgende:
Wat ik niet snap is dat jij glashard beweert dat Erdoğan persoonlijk toestemming heeft gegeven voor zoiets. Hoe kom je daarbij?
- Niet dat ik het dus meteen tegenspreek, maar het is echt zonde als zulke uitspraken op aannames zijn gebaseerd. -
De Elsevier is een blad dat is samengesteld uit goedkope one-liners.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:59 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van dit soort goedkope one-liners te plaatsen.
Denk 't ook. Maar ja, met deze zwakke oppositie...quote:Op maandag 10 juni 2013 16:57 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik denk dat de meerderheid sowieso een nieuwe wil, maar niet hetzelfde als wat Erdoğan wil.
quote:Op maandag 10 juni 2013 16:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kom nou, Erdogan moet hiervan geweten hebben.
Dat lijkt me stug. Ik zie een lijvig artikel met allerlei onderbouwingen. Ik zie geen artikelen van één of twee zinnen.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:00 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
De Elsevier is een blad dat is samengesteld uit goedkope one-liners.
Demagogie heet dat. Maar goed, dit gaat niet over het goedkope populisme van de Elsevier. Terug ontopic.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:04 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug. Ik zie een lijvig artikel met allerlei onderbouwingen. Ik zie geen artikelen van één of twee zinnen.
Is er een bron voor de volgende uitspraak?quote:Op maandag 10 juni 2013 17:04 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat lijkt me stug. Ik zie een lijvig artikel met allerlei onderbouwingen. Ik zie geen artikelen van één of twee zinnen.
Heb ik niets over opgepikt namelijk.quote:Respect voor minderheden kent Turkijes sultan noch zijn partij niet. In de nieuwste editie van een Turks geschiedenisboek worden christenen 'landverraders en economische vluchtelingen' genoemd die als 'marionetten voor westerse politieke en religieuze doeleinden' worden gebruikt.
Ik snap de toonzetting hier niet zo. Sterk staaltje politiek bedrijven toch? Maar nee, de auteur vindt het helemaal niets en laat dat merken ook.quote:Door de knieën
Overigens is Erdogans eerbied voor zijn militaire bondgenoten, die zich keer op keer laten vernederen, ook ver te zoeken. Ik roep in herinnering de wijze waarop hij zich heeft gedragen toen bekend werd dat de Deense premier Anders Fogh Rasmussen de nieuwe secretaris-generaal van de NAVO zou worden.
Rasmussens opstelling gedurende de Deense cartoonrellen (2007), zo vond Erdogan, duidde op gebrek aan respect voor de islam. Daarom heeft Turkije zijn benoeming lang geblokkeerd, waarna de westerse politici door de knieën gingen. Erdogans chantage leverde hem omvangrijke NAVO- en EU-compensaties op.
Glorieus verleden
Zo werd een nieuwe functie gecreëerd: adjunct-secretaris-generaal van de NAVO, die door een Turk mocht worden bekleed - Rasmussen moest hiermee aantonen dat hij niets tegen moslims heeft. Eveneens zou de speciale NAVO-gezant in Afghanistan een Turk worden. En Turkije is een plaats in het Europese Defensie Agentschap toegezegd.
Inhoudelijk kan ik er zeker op ingaan, maar ik weiger dit te doen bij bladen als Elsevier. Ten eerste in het verleden al vaak gedaan (zonde van de tijd achteraf gezien) en ten tweede ze verdienen het gewoon niet. Als mensen na al die tijd zo'n blad nog steeds serieus nemen dan zijn ze zelf ook niet serieus te nemen.quote:Op maandag 10 juni 2013 16:59 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ga er eens inhoudelijk op in, in plaats van dit soort goedkope one-liners te plaatsen.
quote:Op maandag 10 juni 2013 17:18 schreef Theoden het volgende:
Imam die had gezegd dat er geen alcohol was gebruikt in de moskee is non-actief gesteld ....
Imam die had gezegd dat er geen alcohol was gebruikt in de moskee is non-actief gesteld ....
http://gundem.milliyet.co(...)/1721085/default.htmquote:Op maandag 10 juni 2013 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Echt? Heb je een bron?
Zou wel weer een trieste wending zijn.
Heb je daar ook een bron voor? Ik accepteer trouwens alleen Erdoğan als bron.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:18 schreef Theoden het volgende:
Er zijn foto's met blik en flesjes.quote:Op maandag 10 juni 2013 17:58 schreef Che_ het volgende:
Maar weten we nou met zekerheid of er wel of niet alcohol is gebruikt in de moskee?
quote:Op maandag 10 juni 2013 17:47 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Ik accepteer trouwens alleen Erdoğan als bron.
aan de hand van de kogel kunnen ze vast wel achterhalen of het een agent was lijkt mij?quote:Op maandag 10 juni 2013 18:00 schreef Eagle_99 het volgende:
Man wordt (waarschijnlijk) neergeschoten door de politie:
http://webtv.hurriyet.com(...)k-boyle-vuruldu.aspx
Tis trouwens een oude video, beelden zijn vandaag vrijgegeven denk ik.
http://www.alinteri.org/?p=18941quote:Op maandag 10 juni 2013 18:05 schreef xaban06 het volgende:
[..]
aan de hand van de kogel kunnen ze vast wel achterhalen of het een agent was lijkt mij?
Er is een foto van de dag erna, maar geen live beelden of beelden waar mensen op te zien zijn.quote:
Het schijnt dat er wellicht gewonde mensen binnen waren die hun flesje nog in hun hand hadden.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:32 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er is een foto van de dag erna, maar geen live beelden of beelden waar mensen op te zien zijn.
De imam zegt dat dit niet het geval was in ieder geval. Er zijn wel live beelden waar je ziet dat er tientallen artsen binnen zitten om gewonden te helpen.
Want jij was de uitsmijter daar?quote:Op maandag 10 juni 2013 18:35 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het schijnt dat er wellicht gewonde mensen binnen waren die hun flesje nog in hun hand hadden.
In ieder geval is er in geen geval bewust met alcohol de moskee ingegaan om te provoceren.
Ok, zolang er niet echt duidelijk is hoe en wat is het wel raar ja dat die op non-actief wordt gezet.quote:Op maandag 10 juni 2013 18:32 schreef Theoden het volgende:
[..]
Er is een foto van de dag erna, maar geen live beelden of beelden waar mensen op te zien zijn.
De imam zegt dat dit niet het geval was in ieder geval. Er zijn wel live beelden waar je ziet dat er tientallen artsen binnen zitten om gewonden te helpen.
okquote:Op maandag 10 juni 2013 18:41 schreef Che_ het volgende:
[..]
Want jij was de uitsmijter daar?
Ja flauw, maar die opmerking slaat totaal nergens op.
Gelukkig. Ben wel benieuwd hoe de pro's hier dat goed zouden praten.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:00 schreef Theoden het volgende:
http://www.aa.com.tr/tr/r(...)t&utm_medium=twitter
Ministerie heeft nu tegengesproken dat de imam non-actief is, gelukkig maar.
quote:AKP oylarında büyük düşüş
Gezici Araştırma Şirketi'nin yaptığı son ankette AKP ile CHP ilk kez bu kadar yakın.
Gezici Araştırma Şirketi tarafından yapılan son ankette, yerel ve genel seçimlerdeki oy eğiliminin yanı sıra, PKK, Kürt sorunu, alkol yasakları ve başkanlık sistemi gibi konular ele alındı.
Türkiye genelinde sosyal, ekonomik, politik ve kültürel konular ile ilgili seçmenin algısını belirlemek üzere 1 – 2 Haziran 2013 tarihlerinde, TÜİK verilerine göre Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinde, 36 il ve 184 ilçede bunlara bağlı 196 mahalle ve köyde, 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden 1.639’u kadın ve 1.639 erkekle toplam 3.278 katılımcıyla, hanede yüz yüze görüşme metoduyla yapılmıştır.
Örneklemin seçilmesinde, çok aşamalı – tabakalı – tesadüfi yöntem, görüşülecek deneklerin belirlenmesinde ise, cinsiyet ve yaş kotası uygulanmıştır.
Araştırma sonuçları gerek sahada, gerekse bilgisayar ortamında çeşitli kontrollere tabi tutulmuş, elde edilen bulguların tutarlılığı gözlemlenmiştir.
Araştırmanın hata payı güven sınırları içerisinde % 1,4’dür.
Çalışmanın yürütüldüğü 36 il şöyledir;
Adana, Afyon, Ankara, Antalya, Aydın, Batman, Bolu, Bursa, Balıkesir, Bingöl, Çanakkale, Çorum, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Eskişehir, Erzurum, Gaziantep, Hatay, İçel, İstanbul, İzmir, Kayseri, Kocaeli, Kahramanmaraş Konya, Malatya, Manisa, Mardin, Ordu, Sakarya, Samsun, Trabzon, Van, Yalova ve Zonguldak.
We zullen het zien.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:22 schreef zarGon het volgende:
Mensen stemmen uiteindelijk toch met hun portomonnee. Dat is dan ook de reden waarom Erdoğan zo zeker is van zijn zaak.
Wij praten ook alles goed. Doe even normaal meid, je bent echt helemaal blind geworden. Wij geven toe dat Erdogan niet perfect is en ook fouten heeft gemaakt. Jij bent diegene die alles steeds goed praat en werkelijk alles van Erdogan afkeurt.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:01 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Gelukkig. Ben wel benieuwd hoe de pro's hier dat goed zouden praten.
Ik zeg niet dat jullie alles goedpraten, gozer. Ik zullen alleen wel mensen tussen zitten die het wél doen. En ik vraag mij af hoe. Mag ik?quote:Op maandag 10 juni 2013 19:27 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Wij praten ook alles goed. Doe even normaal meid, je bent echt helemaal blind geworden. Wij geven toe dat Erdogan niet perfect is en ook fouten heeft gemaakt. Jij bent diegene die alles steeds goed praat en werkelijk alles van Erdogan afkeurt.
Erdoğan had het over een verkiezing over 7 maanden. Waar doelde hij op? Lokale/gemeenteraadsverkiezingen? Aangezien het nog te vroeg is voor de algemene verkiezingen (2011).quote:
Ja dat was na de tweede poging, toen ze min of meer irrelevant waren geworden al.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:26 schreef zarGon het volgende:
Ik kom er net achter dat DYP en ANAP zijn samengesmolten.. Blijkbaar gaan ze nu samen door het leven als DP (Demokrat Parti).
Dat is de grote vraag, hij zou kunnen proberen om gemeenteraad/national/president te bundelen.quote:Op maandag 10 juni 2013 19:29 schreef zarGon het volgende:
[..]
Erdoğan had het over een verkiezing over 7 maanden. Waar doelde hij op? Lokale/gemeenteraadsverkiezingen? Aangezien het nog te vroeg is voor de algemene verkiezingen (2011).
Beter. Daarom altijd afhoudend zijn met dit soort geruchten. Sommige waren er weer al te snel bij met hun negatieve commentaar (niet doelend op jou).quote:Op maandag 10 juni 2013 19:00 schreef Theoden het volgende:
http://www.aa.com.tr/tr/r(...)t&utm_medium=twitter
Ministerie heeft nu tegengesproken dat de imam non-actief is, gelukkig maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |