abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127619417
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.
pi_127619463
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

[..]

lol
Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk nee :P Dat is wanneer Istanbul hoofdstad werd, maar natuurlijk niet het begin.
pi_127619496
quote:
Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.
pi_127619516
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:39 schreef Hierro het volgende:

[..]

Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.
Die vergelijking maakt hij zelf en is hij zelfs trots op.
pi_127619560
http://www.odatv.com/vid_video.php?id=8BG69

Ik snap dit filmpje niet echt. Je ziet iemand opeens op de grond vallen, maar politie schiet toch echt in de lucht. Kets de kogel ergens tegen ofzo dat hij alsnog geraakt wordt?
pi_127619561
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
Er wordt niet beweerd dat islam niet kan samengaan met democratie.

quote:
Wat Erdogan nu voor de zoveelste keer bewijst, is dat de islam en de rechtsstaat moeilijk, zo niet onmogelijk, verenigbaar zijn. Islam en democratie gaat misschien nog wel, uitgaande van de pure betekenis van dat laatste, waarin het houden van open verkiezingen centraal staat.

Maar islam en rechtstaat waarin persvrijheid, respect voor minderheden, non-discriminatie en vrijheid van meningsuiting centraal staan, is een combinatie die zich net zo slecht laat mengen als olie en water.
En wat seculier blijven betreft: juist dat staat in Turkije voortdurend ter discussie. Het is niet voor niets dat uitgerekend het seculiere deel van de bevolking demonstreert...
pi_127619619
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:36 schreef Theoden het volgende:

[..]

Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.
Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.
pi_127619633
quote:

[..]

[..]

lol
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef Theoden het volgende:

[..]

Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk nee :P Dat is wanneer Istanbul hoofdstad werd, maar natuurlijk niet het begin.
Afgaande op de Wikipedia-pagina rekende ze de periode van opkomst niet mee. Het is voor het verdere verhaal ook niet zo bijster relevant. Het gaat er slecht om dat er bij Erdogan een hang naar het verleden wordt waargenomen: een hang naar de situatie in het Ottomaanse rijk.
pi_127619680
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.

Elsevier en rechtsstaat gaat dus niet samen, kun je ook wel zeggen. :P
pi_127619708
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.
Ik denk dat dat dan jou opvatting is.

Islam en rechtstaat gaat inderdaad niet samen als de rechtstaat niet seculier is en ik denk dat ze gewoon daar op doelt en niks anders.
pi_127619711
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.

En raad eens door wie Elsevier beheerd, ondersteund en gefinancieerd wordt. No comment.

Tevens Turken die rellen :')

quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:

[..]

Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
Achter een man staan die op het publiek vuur opent maakt je per definitie al absurd, dubbele normen en hypocrisie allemaal, Isetmyfriendsonfire laat dan ook de kleuren van een van de minderheidsgroepen zien in Turkije

[ Bericht 30% gewijzigd door Arcadia op 10-06-2013 14:51:59 ]
pi_127619980
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:

Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.

Ten tweede is het blootleggen van misstanden - dan wel het wijzen op hypocrisie bij Erdogan - niet hetzelfde als haatzaaien. Het is typisch hoe bepaalde moslims elke vorm van zelfs maar indirecte kritiek meteen opblazen tot "haatzaaien". Ik las het vanochtend ook ergens over de Rotterdamse school, die vanwege examenfraude onder de loep ligt. Dat was ook allemaal maar haat tegen de islam....
pi_127620050
quote:
10s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:

[..]

Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen. :)
pi_127620072
quote:

[..]

[..]

lol
1453 tot 1918 is niet incorrect.

Pas in 1453 werd de Ottomaanse Staat omgevormd tot het Ottomaanse Rijk, effectief het begin van het Rijk.
In 1918 werd het Ottomaanse Rijk langzaam opgedeeld, effectief het einde van het Rijk.

Dus wat is er lol aan?
pi_127620091
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 03:03 schreef zarGon het volgende:

[..]

:').

[..]

:').

Allesomvattend toch wel, deze smiley.
Grappigste is wel een beetje dat ze serieus is. :{
pi_127620093
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.

Ten tweede is het blootleggen van misstanden - dan wel het wijzen op hypocrisie bij Erdogan - niet hetzelfde als haatzaaien. Het is typisch hoe bepaalde moslims elke vorm van zelfs maar indirecte kritiek meteen opblazen tot "haatzaaien". Ik las het vanochtend ook ergens over de Rotterdamse school, die vanwege examenfraude onder de loep ligt. Dat was ook allemaal maar haat tegen de islam....
Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.
pi_127620186
quote:
18s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen. :)
Geeft niet hoor. Je geeft nu wel aan hoe ongeloofwaardig je bent.
pi_127620241
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:

[..]

Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.
Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.
Zeker nu we het hebben over het opkomen voor rechten van minderheden in Turkije.
In Elsevier staan vaak enorm ongefundeerde en van halve waarheden aan elkaar hangende verhalen over minderheden in Nederland.

Verder weinig mis met kritiek op religie en het moet zeker kunnen.
Zoals ik ook gisteren duidelijk heb laten blijken ben ik sterk voorstander van secularisme en het waarborgen van vrijheid voor minderheden en van de norm afwijkende levensstijlen.
pi_127620378
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:02 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.
Zeker nu we het hebben over het opkomen voor rechten van minderheden in Turkije.
In Elsevier staan vaak enorm ongefundeerde en van halve waarheden aan elkaar hangende verhalen over minderheden in Nederland.

Verder weinig mis met kritiek op religie en het moet zeker kunnen.
Zoals ik ook gisteren duidelijk heb laten blijken ben ik sterk voorstander van secularisme en het waarborgen van vrijheid voor minderheden en van de norm afwijkende levensstijlen.
Ook de bajonet van de buitenlandse politiek dat wordt gepropageerd in Elsevier staat ten alle tijden gericht op "het gevaar van het Oosten". Neutraliteit en echte journalistiek is uitgestorven in de wereld, lezen vanuit een bron is de norm, nadenken is luxe.
pi_127620478
Ze gaan het binnenkort weer over voetbal hebben in Turkije, mark my words.

Voetbal is de beste en misschien wel enige manier om verdeeldheid te creeëren.
pi_127621297
Na Erdogan is IMFOF aan de beurt?
  maandag 10 juni 2013 @ 15:30:50 #222
117098 Hathor
Effe niet
pi_127621372
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:08 schreef Theoden het volgende:
Ze gaan het binnenkort weer over voetbal hebben in Turkije, mark my words.

Voetbal is de beste en misschien wel enige manier om verdeeldheid te creeëren.
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_127621425
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk van Yolanthe.
pi_127621447
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Nou ja, maak er maar een grapje over. Ik weet niet of jij Turks bent of niet maar voetbal is gewoon een belangrijk iets in Turkije.

Het is heel erg makkelijk om verdeeldheid te veroorzaken tussen mensen door gebruik te maken van voetbal. Het is ook een prima manier om alle media aandacht van Gezi Park af te halen.

Op dit moment staan BJK, GS en FB supporters zij an zij te protesteren. Ik denk dat dit niet goed is voor Erdogan en hij hier graag een stokje voor zou willen steken. Als je alleen al een paar filmpjes op youtube bekijkt en ziet wat voor invloed Carsi (supportersgroep van Besiktas) heeft op de protesten zegt het al genoeg.
  maandag 10 juni 2013 @ 15:33:52 #225
117098 Hathor
Effe niet
pi_127621469
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 15:32 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk van Yolanthe.
Nou, dan hebben ze pech, ik las gisteren hier ergens op FOK dat ze het prima naar haar zin heeft in Istanbul, en mogelijk zelfs een overstap naar Chelsea in de weg staat omdat ze Londen niet zo ziet zitten. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')