Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk neequote:
Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:20 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Goed stuk in Elsevier: http://www.elsevier.nl/Bu(...)niet-samen-1278877W/
Die vergelijking maakt hij zelf en is hij zelfs trots op.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:39 schreef Hierro het volgende:
[..]
Niet echt, het is meer een onsamenhangend stukje tekst. Worden mensen niet moe van de vergelijking tussen Erdogan en het Ottomaanse Rijk? Ik bedoel: het is niet zo dat Ataturk afgerekend heeft met het corrupte, dictatoriale rijk van de Osmanen om vervolgens de mensen vrijheid en democratie te geven. Hij was net zo goed een dictator. Dus wat dat betreft kan je Erdogan beter vergelijken met eerdere leiders van de republiek.
Er wordt niet beweerd dat islam niet kan samengaan met democratie.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:32 schreef De_Guidance het volgende:
Dom stuk van de Elsevier. Ze proberen het weer in hun anti-moslims in Nederland verhaal te laten passen. Islam gaat prima samen met democratie, zolang de staat seculier blijft.
En wat seculier blijven betreft: juist dat staat in Turkije voortdurend ter discussie. Het is niet voor niets dat uitgerekend het seculiere deel van de bevolking demonstreert...quote:Wat Erdogan nu voor de zoveelste keer bewijst, is dat de islam en de rechtsstaat moeilijk, zo niet onmogelijk, verenigbaar zijn. Islam en democratie gaat misschien nog wel, uitgaande van de pure betekenis van dat laatste, waarin het houden van open verkiezingen centraal staat.
Maar islam en rechtstaat waarin persvrijheid, respect voor minderheden, non-discriminatie en vrijheid van meningsuiting centraal staan, is een combinatie die zich net zo slecht laat mengen als olie en water.
Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:36 schreef Theoden het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ze zegt? Islam en rechtstaat gaat niet samen. Ze doelt daar op dat als er geen seculiere staat is, dus een islamtische staat, deze gewoon niet een echte rechtstaat kan zijn.
quote:
Afgaande op de Wikipedia-pagina rekende ze de periode van opkomst niet mee. Het is voor het verdere verhaal ook niet zo bijster relevant. Het gaat er slecht om dat er bij Erdogan een hang naar het verleden wordt waargenomen: een hang naar de situatie in het Ottomaanse rijk.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:38 schreef Theoden het volgende:
[..]
Waar ze die 1453 vandaan haalt is mij ook niet duidelijk neeDat is wanneer Istanbul hoofdstad werd, maar natuurlijk niet het begin.
Ik denk dat dat dan jou opvatting is.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:43 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee , ze zegt dat islam en rechtsstaat per definitie niet samengaan.
En raad eens door wie Elsevier beheerd, ondersteund en gefinancieerd wordt. No comment.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.
Elsevier en rechtsstaat gaat dus niet samen, kun je ook wel zeggen.
Achter een man staan die op het publiek vuur opent maakt je per definitie al absurd, dubbele normen en hypocrisie allemaal, Isetmyfriendsonfire laat dan ook de kleuren van een van de minderheidsgroepen zien in Turkijequote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef De_Guidance het volgende:
Elsevier is de laatste jaren nogal haatzaaiend bezig naar de islamitische minderheid in Nederland.
Elsevier en rechtsstaat gaat dus niet samen, kun je ook wel zeggen.
Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:14 schreef Hierro het volgende:
[..]
Je hekelt Erdogan vanwege zijn dictatoriale trekjes, maar je staat wel volledig achter Assad? Ik hoop dat je beseft hoe absurd dat klinkt.
1453 tot 1918 is niet incorrect.quote:
Grappigste is wel een beetje dat ze serieus is.quote:Op maandag 10 juni 2013 03:03 schreef zarGon het volgende:
[..].
[..].
Allesomvattend toch wel, deze smiley.
Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Ik snap überhaupt niet waarom je jezelf een slachtofferrol aanmeet. Het verhaal gaat over Turkije en het gaat onder meer in op hoe minderheden daar vroeger en nu werden en worden behandeld. Het heeft bar weinig te maken met moslims in Nederland.
Ten tweede is het blootleggen van misstanden - dan wel het wijzen op hypocrisie bij Erdogan - niet hetzelfde als haatzaaien. Het is typisch hoe bepaalde moslims elke vorm van zelfs maar indirecte kritiek meteen opblazen tot "haatzaaien". Ik las het vanochtend ook ergens over de Rotterdamse school, die vanwege examenfraude onder de loep ligt. Dat was ook allemaal maar haat tegen de islam....
Geeft niet hoor. Je geeft nu wel aan hoe ongeloofwaardig je bent.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:56 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
[..]
Flikker op. De volgende die in dit topic over Assad begint tegen mij, krijgt echt de volle lading over zich heen.
Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.quote:Op maandag 10 juni 2013 14:58 schreef Theoden het volgende:
[..]
Exactly. Je kan geen kritisch woordje zeggen of je bent meteen een haatzaaier.
Ook de bajonet van de buitenlandse politiek dat wordt gepropageerd in Elsevier staat ten alle tijden gericht op "het gevaar van het Oosten". Neutraliteit en echte journalistiek is uitgestorven in de wereld, lezen vanuit een bron is de norm, nadenken is luxe.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nope. Totaal niet. Heeft vooral te maken met dingen die ik de afgelopen jaren in dat blad heb gelezen. Ben er een beetje allergisch voor geworden.
Zeker nu we het hebben over het opkomen voor rechten van minderheden in Turkije.
In Elsevier staan vaak enorm ongefundeerde en van halve waarheden aan elkaar hangende verhalen over minderheden in Nederland.
Verder weinig mis met kritiek op religie en het moet zeker kunnen.
Zoals ik ook gisteren duidelijk heb laten blijken ben ik sterk voorstander van secularisme en het waarborgen van vrijheid voor minderheden en van de norm afwijkende levensstijlen.
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:08 schreef Theoden het volgende:
Ze gaan het binnenkort weer over voetbal hebben in Turkije, mark my words.
Voetbal is de beste en misschien wel enige manier om verdeeldheid te creeëren.
Nee, eigenlijk van Yolanthe.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.
Nou ja, maak er maar een grapje over. Ik weet niet of jij Turks bent of niet maar voetbal is gewoon een belangrijk iets in Turkije.quote:Op maandag 10 juni 2013 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Inderdaad, Galatasaray schijnt nu al weer van Sneijder af te willen.
Nou, dan hebben ze pech, ik las gisteren hier ergens op FOK dat ze het prima naar haar zin heeft in Istanbul, en mogelijk zelfs een overstap naar Chelsea in de weg staat omdat ze Londen niet zo ziet zitten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |