SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):
Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ja, zou ik ook doen....
Ik twijfel een beetje over een Tula. M dragen met een doek is me echt te zwaar en te onhandig. Maar vraag me af of ik hem wel genoeg draag om meteen een drager aan te schaffen. Als ik me meer dan 1 kind op stap ga dan zet ik M liever in de wagen en draag ik 1 van de meiden dus zou eigenlijk alleen zijn als ik alleen met M op stap ga....
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:38 schreef Tally het volgende:
Ik kijk even welke ik mooier vind qua kleurenAls ik het eerder had geweten had die kleur me geen reet uitgemaakt
Ik wil om te oefenen met doek een mooie lap stof kopen en die maken om te dragen. Eens kijken of ik die prijzen waard ben (of ik niet te lui ben om te knopen)
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
Weet je wat het is met lenen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 15:46 schreef Tally het volgende:
[..]
Weet je wat het is met lenen.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen hoor en ook zeker van een ander maar ik zou hem dan niet eens durven te gebruiken. Bang dat ik hem stuk maak of dat er een vlek in zit die ik er niet uit krijg of zo
Wat voor vesten heb jij?quote:Op zaterdag 8 juni 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Suikertante het volgende:
Als het stuk lang genoeg is kun je het van achter weer naar voren kruisen en daar knopen. Dat deed ik ook.Ik vind em leukSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom verkoop je hem?
Sarcasme. Herken het.
quote:Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat hangt af van de persoon die draagt en de manier van knopen bij mij hangen de uiteindes nooit.
En dat kan je hebben bij alle andere merken doekniet alleen bij hoppediz.
Als je dat niet wil dan zit je inderdaad vast aan een drager.
Ik wil trouwens graag een doek op reis doen![]()
Is daar interesse voor? Girasol narumi maatje 6.Heel graag! Ik wil heeeel graag een girasol, maar eerst even testen zou super zijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat had ik zelf al bedachtquote:Op maandag 10 juni 2013 20:40 schreef Pvoesss het volgende:
De heupband zit op je heupen.![]()
Maar ik wel hem er een stuk boven. je moet even uitvinden waar het voor jou het fijnst zit.
Het minste last zal je hebben van zo goed mogelijk afstellen en zo strak mogelijk.
Ik heb een foto, maar je ziet de heupband niet heel goed zitten omdat mijn arm ervoor zit:quote:Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb ff een stomme vraag. Ik had vanmiddag Cristel gedragen in de Wompat, maar het zat volgens mij niet helemaal goed. En dan bedoel ik vooral de heupband (?) Want dat deed me gewoon zeer. Waar zit dat ding normaal, en hoe zorg ik ervoor dat ik dan geen last van mn bekken/rug krijg? (Als iemand een foto heeft toevallig? Graag)
Volgens mij wel, ik krijg het niet strakker iig.... Moet er wel bij zeggen dat ik dus een wompat toddler heb volgens mij (want je hebt baby, medium en dan toddler geloof ik? ) Dus misschien is het nog iets te groot? Zou ook kunnen (en 't is een standaard wompat)quote:Op maandag 10 juni 2013 21:00 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb hierbij geen last van mijn rug. Zit het rugpand ook strak genoeg tegen jou aan? Ik krijg soms wel last als er veel speling tussen zit, omdat de mini dan verder van me af gaat zitten (zich afzetten en naar achter duwen). Als hij strak tegen me aan zit, heb ik daar geen last van.
Gaaf! Wist niet eens dat ze zo'n Manduca haddenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:15 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb een Manduca Paradise Honey besteld!En hij is onderweg!
Kan niet wachten
.
Deze dus, ik vind m zo mooi!
[ afbeelding ]
En nu zit ik me net te bedenken dat het me heel leuk lijkt om voor m'n zoontje van 3 een Rose and Rebellion te hebben. Nog maar even niet doen...
Ja, ik heb m op deze site besteld. Was ook de enige site die ik kon vinden die nog zoveel keus in limited editions hadquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Gaaf! Wist niet eens dat ze zo'n Manduca hadden
Oh, veel leuke printjes zeg! Maar ik heb al een gewone zwarte, saai maar past wel overal bijquote:Op dinsdag 11 juni 2013 13:54 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja, ik heb m op deze site besteld. Was ook de enige site die ik kon vinden die nog zoveel keus in limited editions had.
Prima!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Dat lijkt me super, en heel graag, maar ik vertrek over een maandje al op vakantie, dus ik weet niet of me dat nog gaat lukkenMaar ik hou 'm in mijn achterhoofd!
Klinkt logischquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat je met een drager nooit zo heel erg lekker zal dragen als met een doek.
Maar wat betreft dragers kan je de manduca het meest afstellen.
Op plekken waar dit met andere dragers dus niet kan.
Aanbodquote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Lenen, is dat een aanbod of een suggestie?
Nee, zal ik wel ff maken een keer. M'n vriend hield het na 2 minuten al voor gezien.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 14:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou het met dat gewicht wel al knap vinden als ze al te groot is voor de verkleiner..
Heb je een foto van hoe ze er in zit?
Welke maat heeft J? Die past misschien nog wel in mijn ergo?quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Hai,
Wij gaan aankomende maandag op vakantie (naar Limburg) en ik vroeg me af of iemand een (het liefst) een Wompat of ander draagsysteem voor grotere kinderen voor mij te leen heeft.
Iemand?
Ik heb een Hoppediz Timbuktu als ruilmiddel
(ikzelf ben 1.80 en de kinderen zijn 12 en 15 kilo)
Jelte zit nu in 86.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Morretje het volgende:
[..]
Welke maat heeft J? Die past misschien nog wel in mijn ergo?
Dat zou super zijn! Ik DM je vanavond even want dat krijg ik mobiel nooit voor elkaarquote:
Hoe lang ga je weg? Afhankelijk daarvan wil ik mijne ook wel aanbiedenquote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Hai,
Wij gaan aankomende maandag op vakantie (naar Limburg) en ik vroeg me af of iemand een (het liefst) een Wompat of ander draagsysteem voor grotere kinderen voor mij te leen heeft.
Iemand?
Ik heb een Hoppediz Timbuktu als ruilmiddel
(ikzelf ben 1.80 en de kinderen zijn 12 en 15 kilo)
snap ik!quote:Op dinsdag 11 juni 2013 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Als ik de wompat van Mrien mag, neem ik die Mor, daar past Rienk ook in![]()
quote:
Pi (bij de geboorte bijna negen pond) heeft ook nog een tijdje in de baby insert gezeten. Het leek in het begin wat strak (de knoopjes gingen wat moeilijk dicht). Maar dat was ook omdat de drager nog wat stug was, hij heeft er uiteindelijk nog een flink aantal weken ingepast.quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Nee, zal ik wel ff maken een keer. M'n vriend hield het na 2 minuten al voor gezien.
Ik vind het nog steeds een goed idee! Wil wel eens andere knopen lerenquote:
Vers van de pers! Jengelig kind > draagdoek =quote:
Je kunt gewoon gaan plassen met kind hoor!quote:Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Vers van de pers! Jengelig kind > draagdoek =
Het knoopwerk verdient misschien (nog) geen schoonheidsprijsje, maar het werkt als een tierelier!
[ afbeelding ]
Ik vergeet alleen steeds dat het verstandig is om eerst even te gaan plassen voor ik die doek om doe omdat ik instant een slapend kind op me heb, voor de komende 2 uur ofzo
Dat zitten mijn vriend en ik ook net te vindenquote:Op maandag 17 juni 2013 18:12 schreef bellelena het volgende:
Marjolijntje![]()
![]()
Prachtige foto's!! En je meisje is zo mooi!
SPOILER: te koopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ligt er ook aan hoe groot je kind is. Harry (12 kilo) past er qua fysiek gewoon niet meer in wegens te lang, maar Huubke (9 kilo) gaat nog prima.quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:05 schreef Morretje het volgende:
fee-nix, ik heb een bondolino, en zou em niet meer gebruiken boven de 10 kilo, maar ik weet dat Asyniur dat bv wel prima doet/deed. Je mag em lenen om uit te proberen?
Mamamerel maakt hele mooie wrapconversions!quote:Op woensdag 19 juni 2013 20:10 schreef Fee-nix het volgende:
Laziness daar ben ik ook bang voor. Maar ik vind t zo leuk om te doen!
Heeft er toevallig iemand ervaring met dit?
quote:Op woensdag 19 juni 2013 19:53 schreef Phaidra het volgende:
Bitterend heeft een wompat medium met standaard banden. Je zou haar kunnen vragen?
Je bent van harte welkom om een dagje Limburg te doenquote:Op woensdag 19 juni 2013 20:34 schreef Fee-nix het volgende:
Oja Asy, daar dacht ik laatst ook nog aan, torsodragen. Geen idee hoe dat moet. Maar dan haal je natuurlijk die belasting van je schouders wel weg... Waarom woon je nou niet bij me in de buurt om t me te leren.
Ja, daar ben ik dus niet zo goed in...quote:Op donderdag 20 juni 2013 07:49 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Je bent van harte welkom om een dagje Limburg te doen
Er staan ook filmpjes van online op youtube. Het is even oefenen maar ik vind het zalig!
Maar eventjes ter relativering: als je niet regelmatig draagt, blijft 12 kilo zwaar hoor!
Het is echt niet moeilijk hoor. Veel makkelijker dan andere manieren van knopen (vind ik zelf). De kunst is alleen om het héél strak te doen. Anders zakt het uit en dan draagt het niet meer fijn.quote:Op donderdag 20 juni 2013 08:54 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik dus niet zo goed in...![]()
.
Maar idd, 12 kilo zal altijd wel zwaar zijn. Ik hoop gewoon dat ik nog iets kan vinden wat fijn draagt. En zo niet is t jammer en dan hopelijk bij een derde kindje nieuwe ronde, nieuwe kansen
.
Ok... nou wie weet waag ik er nog eens wat pogingen aan danquote:Op donderdag 20 juni 2013 08:56 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Het is echt niet moeilijk hoor. Veel makkelijker dan andere manieren van knopen (vind ik zelf). De kunst is alleen om het héél strak te doen. Anders zakt het uit en dan draagt het niet meer fijn.
Tja, dat hangt natuurlijk vooral van jouw en je kindjes bouw en specs af, maar ik merkte dat hoe groter en zwaarder mijn dochter toendertijd werd, ze meer aan mn schouders hing dan op de heupband zat. En dat had ik bij bv de ergo die ik daarna kocht niet..quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:43 schreef Fee-nix het volgende:
Dank voor de reacties in ieder geval!
Hmmm keuzes, keuzes.
Morretje, wat is dan de reden dat jij niet meer lekker zou dragen met een Bondolino boven de 10 kilo? Lenen, bedankt voor het aanbod in ieder geval! Ik denk wel dat ik daar interesse in heb... is ook een beetje afhankelijk van je antwoord.
quote:Op woensdag 19 juni 2013 17:36 schreef Gerberaatje het volgende:
SPOILER: te koopOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat liefquote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:32 schreef mrien het volgende:
Nee hij was wakker maar zich aan het verstoppen in de doek
quote:Op zaterdag 22 juni 2013 08:32 schreef mrien het volgende:
Nee hij was wakker maar zich aan het verstoppen in de doek
Zijn die makkelijk in gebruik? Ik heb nooit met een doek gedragen maar wil dat dit keer wel gebruiken.quote:Op maandag 24 juni 2013 18:27 schreef Kleurdoos het volgende:
wil je niet eerst heel heel zacht?
Want ik ben nog steeds verliefd op Binana's voor de eerste maand <3
ik zag net nog een groene te koop staan voor 15 euro, gloednieuw want de webshop heft zich op. of wil je geweven?
Ik zie het helemaal voor mequote:Op maandag 24 juni 2013 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja niet makkelijker dan een geweven doek, ik vind ze alleen zo bizar zacht dat ik er zelf wel in wil liggen
Hoor je je baby's beentjes echt zo te vouwen?quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:36 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb een heeeeeel mooie. Het is een Limited Edition Paradise Honey.
Deze:
[ afbeelding ]
Leuk voor jongens en meisjes vind ik zelf!
En ja, volgens mij zijn ze goed weer door te verkopen. (Als jij m van mij koopt, heb ik er in ieder geval amper moeite voor hoeven doen
).
Wil je wel een effen doek? Of toch iets met een patroon in?quote:Op donderdag 27 juni 2013 11:35 schreef Mabawa. het volgende:
Heeft iemand nog een fijne beginnersdoek te koop? Ben opzoek naar iets in redelijk neutrale, donkere kleuren maar ook weer niet effen zwart ofzo.
Liefst iets met patroon.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:20 schreef Latilatidom het volgende:
[..]
Wil je wel een effen doek? Of toch iets met een patroon in?
Idd. Ze heeft me nu ook verwijderd van facebook, (en volgens mij ook geblokkeerd)quote:
Daar is een truukje voor!quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:
Verder heb ik mijn beco weer afgestoft maar ik kan er niet mee buikdragen. Ik krijg het gespje op mijn rug niet zelf vastMaar denk dat J binnenkort wel op mijn rug kan eigenlijk, vind het zelf nog een beetje niks zeg maar.
quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:22 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Idd. Ze heeft me nu ook verwijderd van facebook, (en volgens mij ook geblokkeerd)
nou ja, dan maar niet hoor.![]()
@Vlindur, misschien komt ze daar zelf nog wel achter? Want gaat zeer doen als die banden niet goed zitten lijkt me?
quote:Op vrijdag 28 juni 2013 20:10 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik heb nog een zand/ecru kleurige tri-cotti draagdoek in de aanbieding, iemand interesse? Maat 42/44, ¤15 incl verzendkosten.
Wij hebben de kleuterversie van de R&R. Ik ben er zelf iets te smal voor, maar mijn man draagt meestal kleuter en ik de peuter in de doek. Maar hij bevalt prima!quote:Op zaterdag 29 juni 2013 15:13 schreef Kuukske het volgende:
Iemand ervaring met een Rose & Rebellion?
iemand?quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:33 schreef Kyara het volgende:
Begin dus steeds meer een peuterdrager te overwegen, ook voor als ik met de fiets weg ga en als de tweeling ook in een buggy kan.
Ik ken de Tula en Rose & Rebellion van naam. Wat zijn nog meer geschikte peuterdragers?
Idd ik vind een buggy duwen ook een compleet ander verhaal dan dragenquote:Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:
Nou morretje die kinderwagen duwen is een eitje en compleet anders dan dragen hoor.
De wagen duwen voel ik niet in mijn rug etc.
Feenix als ik naar onze wompat kijk zou ik de grotere versie nemen op basis van de lengte van het rugpand.
O oeps... niet goed gelezen, sorry!quote:Op zondag 30 juni 2013 15:21 schreef laziness het volgende:
Oh is dat je overweging.
Ik ging er vanuit dat je kind er juist zo lang mogelijk in moest passen, sorry.
Nee, geen baby wompat. Zoals ik zei hierboven O. is 2,5 jaar en wij hebben een preschool versie.
Ik had een bondolino toen hij baby was.
Ik ken alleen baby toddler preschool. Wat zijn die standard en medium voor maten dan?
Tuurlijk is dat anders, maar ik bedoel dat je lijf ook went aan het duwen van de wagen. Ik kreeg er meer pijn in m'n heup van bv..quote:Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:
Nou morretje die kinderwagen duwen is een eitje en compleet anders dan dragen hoor.
Ik heb gewoon geaccepteerd dat mijn rug zwak is en niet uren kan dragen.
Wij hebben trouwens de pre school wompat vanaf dat O. twee was. De toddler versie zou anders niet lang meer mee gaan.
Feenix als ik naar onze wompat kijk zou ik de grotere versie nemen op basis van de lengte van het rugpand.
Yup..ik heb het ook moeten los laten dat ik niet kan rug dragen met een draagdoek. Ik werd zo verdrietig en gefrustreerd dat het me niet lukte..toen was ze maar 10 kilo's maar de pijn in mijn rug was ondraagbaar (no pun intendedquote:Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:
Wij hebben trouwens de pre school wompat vanaf dat O. twee was. De toddler versie zou anders niet lang meer mee gaan.
Wakostda? Ik geloof dat rugknopen het voor mij nooit echt zal worden.quote:Op zondag 30 juni 2013 18:33 schreef Marjolijntje het volgende:
ik ga mijn wompat weg doen, ik gebruik hem nooit. Earthy Rainbow diamond weave, met bordeaux rode banden. iemand interesse? Het is de baby maat.
Je bent (wat mij betreft) nog niet te laat, als jij hem wilt ben je me voor, want ik ben er nog niet over uit.quote:
Zo'n vermoeden had ik al.quote:Op zondag 30 juni 2013 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik zei juist tegen Fee-nix dat jij eerst was OpheliaIk ga zo de foto's maken, ook van de haaltjes in de touwtjes, zet ik ze hier neer en mogen jullie het zelf uitvechten
quote:Op zondag 30 juni 2013 20:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Als de "paarse kant" capuchon was geweest hadden Fee en ik moeten gaan onderhandelen, maar oranje/zalm/rood is geen combo die mij (of mijn mini) staat. Dus Fee: all yours!![]()
(Is die kooi trouwens voor de katten of heb je fretten?)
Tof! En gefeliciteerd tante Yppyquote:Op zondag 30 juni 2013 20:55 schreef YPPY het volgende:
Mijn zusje heeft een baby, als ik op mag passen, kan ik ook weer een draagdoek kopen. Vind ik, whieha!!! Nu nog zorgen dat ik op mag passen, detail, maar dat moet lukken.
Suiker ik heb wel een manduca, new born inzet heb ik er uitgehaald toen ik bij het hoofd kon inderdaad, en had ook uitstekende beentjes daarvoor. Maar misschien moet je gewoon even proberen hoe je baby zit als je de newborn-inzet eruit haalt? Mijne gaat vanzelf krijsen als ie niet lekker zitquote:Op maandag 8 juli 2013 10:25 schreef Suikertante het volgende:
De hele sfeer bij jullie is inderdaad zo kalm en ontspannen bellen
Ik heb een Manducavraag. Of eigenlijk twee.
1) Vanaf wanneer kun je gaan rugdragen?
2) Wanneer stop je met het gebruik van die newborn-inzet?
Ik begreep dat je makkelijk het hoofd van je baby moet kunnen kussen. Dat kan niet makkelijk zonder de newborn-inzet. Maar er staat ook overal dat de voetjes met newborn-inzet in de draagzak zitten en inmiddels steken er gewoon twee benen uit.
En op de rug lijkt me zo lekker zitten, vooral als ik gewoon thuis aan de naaimachine zit ofzo.
Ik zie dit nu pas, maar ik voel het echt wel hoor in mijn bekken als ik een kinderwagen/buggy moet duwen. Rechtdoor en zonder hobbels niet, maar dan kom ik niet ver. Zodra ik moet sturen dan voel ik mijn hele onderrug.quote:Op zondag 30 juni 2013 15:06 schreef laziness het volgende:
Ieder zijn eigen ervaring denk ik.quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:14 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Ik zie dit nu pas, maar ik voel het echt wel hoor in mijn bekken als ik een kinderwagen/buggy moet duwen. Rechtdoor en zonder hobbels niet, maar dan kom ik niet ver. Zodra ik moet sturen dan voel ik mijn hele onderrug.
Bekkentherapeut zei ook dat kinderwagens (zeker met grotere kinders) duwen echt flink belastend is voor je onderstel.
Hiermee wil ik niet zeggen dat als het voor iemand wel werkt, dat ie het dan moet laten. Maar ik wilde gewoon even nuancering aanbrengen.
Ik draag nog steeds liever dan ik met de kinderwagen ga. Gaat mij ook beter af dan kinderwagen duwen voor langere stukken, maar soms heb ik geen keus (bijv als er 2 kinderen mee moeten).
Volgende? Heb ik weer wat gemist?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:43 schreef WupWup het volgende:
Kinderwagen voel ik ook direct in mijn bekken inderdaad. RotdingDragen is inmiddels ook zwaar, ik doe het nog maar sporadisch. Maar goed, madame is dan ook alweer 3,5 jaar en loopt het meeste. Voor de volgende koop ik geen wagen op voorhand in elk geval.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 09:04 schreef Zolena het volgende:
[..]
Suiker ik heb wel een manduca, new born inzet heb ik er uitgehaald toen ik bij het hoofd kon inderdaad, en had ook uitstekende beentjes daarvoor. Maar misschien moet je gewoon even proberen hoe je baby zit als je de newborn-inzet eruit haalt? Mijne gaat vanzelf krijsen als ie niet lekker zit. Antwoord op je eerste vraag weet ik niet. We dragen mini nog steeds op buik. Zou misschien al wel andersom kunnen maar das ingewikkeld (vind ik). Ik zou zeggen dat in ieder geval het hoofd stabiel moet zijn en misschien ook bovenlijf een beetje.
quote:8) When can I start wearing my baby on my back with the manduca baby carrier?
Your baby should be able to use the manduca® without the seat insert before you start wearing it on your back. It is not the actual back carry that is the problem as long as the head is held safely by means of the head support or back extension. However, it is as good as impossible to get a baby in the insert, in the proper frog legs position, onto your back by yourself while still supporting its head. For this reason we suggest you only attempt back carries once you are no longer using the insert.
9) My baby is 12 weeks old now, but I have the feeling that she is still too small to go in the manduca without the seat insert, as without it her legs are too widely spread.
Youre probably right: your baby is in an in-between phase, nearly too big for the seat insert, but with thighs too short to be comfortable and properly supported without it. You should carry on using the insert in combination with the back extension! In this way, your baby will still be sitting a bit higher in the carrier and doesnt have to do the splits. Her lower legs can now hang out of the carrier on each side; there wont be any pressure on the thighs or the backs of the knees.
There are no hard-and-fast rules as to when your baby can use the manduca without the insert it varies from baby to baby, depending on their individual size and above all on how long their thighs are. Most babies are ready to wave goodbye to the insert at between 3 and 5 months of age. As a general guide, babywearing consultants often say the insert can be folded away when the baby has grown into the (continental) clothes size 68.
Another good way to determine if a baby has out grown the infant insert is when manduca's body panel only covers the baby's thighs up to and not beyond the baby's knees. The baby's calves should then be able to dangle freely outside the carrier. When this happens, the infant insert is no longer needed.
Ik mis hier altijd alles. Maar is er ook een antwoord op de vraag?quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2013 17:08 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar een foto van je kleintje in de doek Juud
ooeh tof! Kindjes van februari zijn heel leuk!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:42 schreef WupWup het volgende:
6 februari! En om het weer ontopic te draaien: ik heb al een nieuwe doek gekocht
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:54 schreef WupWup het volgende:
Didy Swing, een le. http://www.didymos.de/en/(...)p-Sling-Swing-6.html
ouwe relnicht!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:59 schreef Suikertante het volgende:
Eh, ik zag net een update in t topic..
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:42 schreef WupWup het volgende:
6 februari! En om het weer ontopic te draaien: ik heb al een nieuwe doek gekocht
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:42 schreef WupWup het volgende:
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:51 schreef pessie het volgende:
Wat leuk is aan vaak dragen: als je baby ongelukkig is ze al rustig wordt als ze ziet dat je de draagdoek klaar legt.
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:51 schreef pessie het volgende:
Wat leuk is aan vaak dragen: als je baby ongelukkig is ze al rustig wordt als ze ziet dat je de draagdoek klaar legt.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:02 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Die van mij komt ook zelf met de draagdoek aanzetten
Ben ik wel benieuwd wat er onderweg is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:49 schreef Marjolijntje het volgende:
Hij is ook duur jamaar gaat ook alleen maar weg omdat ik iets nog duurders onderweg heb
vind juliet echt prachtig..
Ik heb een Wompat Toddler voor Lientje, tot ze een jaar was had ik haar altijd in de ringsling of Beco, die laatste heb ik niet meer.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:51 schreef Kyara het volgende:
Draag je Lientje in de doek of heb je een drager Juud?
M is maar 1 kilo lichter dan Lientje. Ik heb laatst een Tula Toddler geprobeerd en die beviel wel maar twijfel over de babyversie met verbreders zodat de meisjes er ook in kunnen. Die heb ik geleend bij in de doek en die krijg ik halverwege komende week binnen dus ben benieuwd.
Ja, ik heb de toddler al een keer geprobeerd maar ik wil juist kijken of hij ook goed zit in de babyversie met verbreders zodat ik die zowel voor M als voor de meisjes kan gebruiken.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:05 schreef octopussy het volgende:
Kayra, mijn M kan al prima in de Tula Toddler dus ik denk dat jouw M dat ook wel kan. Mijn M is nu 11,5 kilo bij 82 cm.
Mijn H kan er trouwens ook nog goed in, al vind ik het wel een beetje zwaar na een uur 15,5 kilo op mijn rug
Er gaan 3 paarse uit!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:12 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]![]()
![]()
Mocht je afscheid nemen van paarse doeken, denk aan mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |