abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127556480
Rekbare doeken, geweven doeken, ringslings, mei tai's, bondolino's, manduca's, papatum's en nog veel meer. Welkom in het draagdoekentopic!

Stel hier al je vragen, show hier je foto's, vertel hoe handig het is en hoe fijn jij en je kindje het vinden!

Handige links:
Leuke site met veel info en leuke blogs om te lezen over dragen
Waarom met het gezicht naar voren dragern niet geschikt is!
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij het Mamatoto project
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai met slaapkapje zelf maken - engels
Mei Tai zelf maken
Mei Tai/Poppenlifter voor je kind maken
Uitgebreide info over doeken en dragen
Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Vergelijking rekbare doek en niet rekbare doek

Hoe krijg je een baby op en van je rug?
Waarom rugdragen met een rekbare doek NIET slim is.

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op de spoiler hieronder. ;)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verschil tussen een ergonomische drager en niet-ergonomische drager
(bijvoorbeeld Babybjorn of Chicco):

Zo hoort een pasgeboren baby in de doek te zitten:
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127556528
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:35 schreef Kyara het volgende:
Ja, zou ik ook doen.... :Y

Ik twijfel een beetje over een Tula. M dragen met een doek is me echt te zwaar en te onhandig. Maar vraag me af of ik hem wel genoeg draag om meteen een drager aan te schaffen. Als ik me meer dan 1 kind op stap ga dan zet ik M liever in de wagen en draag ik 1 van de meiden dus zou eigenlijk alleen zijn als ik alleen met M op stap ga....
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:38 schreef Tally het volgende:
Ik kijk even welke ik mooier vind qua kleuren ;) Als ik het eerder had geweten had die kleur me geen reet uitgemaakt :P

Ik wil om te oefenen met doek een mooie lap stof kopen en die maken om te dragen. Eens kijken of ik die prijzen waard ben (of ik niet te lui ben om te knopen) ;)
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_127556539
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:40 schreef Kyara het volgende:
Kun je anders niet een doek lenen Tally. Er zijn er best wel wat die op reis zijn of gaan denk ik.
Weet je wat het is met lenen.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen hoor en ook zeker van een ander maar ik zou hem dan niet eens durven te gebruiken. Bang dat ik hem stuk maak of dat er een vlek in zit die ik er niet uit krijg of zo :@
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_127556764
Als je het toch durft mag je een van mij lenen:
http://slingsthings.blogs(...)5-mystic-petrol.html
pi_127557260
Ik.heb ook nog wel doeken te koop :P
pi_127561988
Mystic petrol O+ ik heb hem verkocht en heb spijt ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_127563151
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 15:46 schreef Tally het volgende:

[..]

Weet je wat het is met lenen.
Ik ben heel zuinig op mijn spullen hoor en ook zeker van een ander maar ik zou hem dan niet eens durven te gebruiken. Bang dat ik hem stuk maak of dat er een vlek in zit die ik er niet uit krijg of zo :@
Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  zondag 9 juni 2013 @ 13:21:51 #8
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_127578800
Heeft er hier iemand nog een Manduca in de verkoop?
pi_127584301
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2013 20:14 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ligt ook aan wat je leent. Een doek met zijde moet je dan niet doen, maar een beetje lompe hopp is niet stuk te krijgen al doe je er je vest voor.
Wat voor vesten heb jij? :o ;)
pi_127591057
:6
Best!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127624204
Ik ben een tikje lui, want deze vraag is vast hondermiljoen keer eerder gesteld :@ maar ik heb zojuist besloten ook een draagdoek aan te schaffen, maar heb geen idee wie/wat/waar/hoe, dus hoop dat jullie me de naam van een goede doek kunnen geven. De doek moet zowel voor mij (lengte 165, normaal postuur) als mijn man (breed) draagbaar zijn (195) als dat mogelijk is? Heb de lengte/postuur er even bij gezet, want lijkt me handig te weten ivm lengte van de doek? Kind is nu 5 kg.
Sarcasme. Herken het.
pi_127624620
Elke geweven doek is geschikt. Ik zou gaan voor een hoppediz :)
ik gok dat jullie beide kunnen dragen met een maat 6 ( 4,6 meter)
pi_127624835
Waarom geweven en waarom juist dat merk? :@
Sarcasme. Herken het.
pi_127624897
Omdat een geweven heb je veel meer aan dan een rekbare.
Daar kan je eigenlijk weinig mee.

Dat merk omdat het goedkoop en heel doorsnee is :)
pi_127625028
Als ik google op die doek zie ik dat je een heel stuk doek overhoudt na het knopen dat er een beetje bij hangt. Dat vind ik een beetje irritant eigenlijk (nu al :') ). Zijn er ook doeken die dat niet hebben? Of zit je dan aan een drager vast?
Sarcasme. Herken het.
pi_127625087
Als het stuk lang genoeg is kun je het van achter weer naar voren kruisen en daar knopen. Dat deed ik ook.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_127625109
Dat hangt af van de persoon die draagt en de manier van knopen bij mij hangen de uiteindes nooit.
En dat kan je hebben bij alle andere merken doek :) niet alleen bij hoppediz.
Als je dat niet wil dan zit je inderdaad vast aan een drager.

Ik wil trouwens graag een doek op reis doen :)
Is daar interesse voor? Girasol narumi maatje 6.
SPOILER
pi_127625147
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Suikertante het volgende:
Als het stuk lang genoeg is kun je het van achter weer naar voren kruisen en daar knopen. Dat deed ik ook.
SPOILER
Ik vind em leuk :@ Waarom verkoop je hem?
Sarcasme. Herken het.
  maandag 10 juni 2013 @ 18:20:58 #19
258612 nytar
boys boys boys
pi_127626775
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 17:24 schreef Pvoesss het volgende:
Dat hangt af van de persoon die draagt en de manier van knopen bij mij hangen de uiteindes nooit.
En dat kan je hebben bij alle andere merken doek :) niet alleen bij hoppediz.
Als je dat niet wil dan zit je inderdaad vast aan een drager.

Ik wil trouwens graag een doek op reis doen :)
Is daar interesse voor? Girasol narumi maatje 6.
SPOILER
Heel graag! Ik wil heeeel graag een girasol, maar eerst even testen zou super zijn!
  maandag 10 juni 2013 @ 20:22:53 #20
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_127633036
Even een corsspost:

Heeft iemand hier een korte doek (3,20) die ik mag lenen? Ik wil graag eerst even proberen of het dubbeldragen bevalt voordat ik een korte doek aanschaf.
pi_127633140
Ik heb een pauw die je mag lenen, alleen is die 3,7 meter. :)
  maandag 10 juni 2013 @ 20:38:56 #22
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127633923
Ik heb ff een stomme vraag. Ik had vanmiddag Cristel gedragen in de Wompat, maar het zat volgens mij niet helemaal goed. En dan bedoel ik vooral de heupband (?) Want dat deed me gewoon zeer. Waar zit dat ding normaal, en hoe zorg ik ervoor dat ik dan geen last van mn bekken/rug krijg? (Als iemand een foto heeft toevallig? Graag :) )
pi_127634025
De heupband zit op je heupen. :D
Maar ik wel hem er een stuk boven. je moet even uitvinden waar het voor jou het fijnst zit.
Het minste last zal je hebben van zo goed mogelijk afstellen en zo strak mogelijk.
  maandag 10 juni 2013 @ 20:46:52 #24
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127634341
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:40 schreef Pvoesss het volgende:
De heupband zit op je heupen. :D
Maar ik wel hem er een stuk boven. je moet even uitvinden waar het voor jou het fijnst zit.
Het minste last zal je hebben van zo goed mogelijk afstellen en zo strak mogelijk.
Ja dat had ik zelf al bedacht :P Maar dat zit dus niet fijn, en een stuk daarboven...dan zit het bij je buik? Je kan de band toch ook niet te laag doen, want dan krijg je weer last van je rug en een raar hangend kind :?
pi_127634543
Echt even kijken wat zelf fijn zit. ik heb de heupband altijd te hoog.
Zit voor mij veel beter :)
pi_127634970
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 20:38 schreef PureEvil het volgende:
Ik heb ff een stomme vraag. Ik had vanmiddag Cristel gedragen in de Wompat, maar het zat volgens mij niet helemaal goed. En dan bedoel ik vooral de heupband (?) Want dat deed me gewoon zeer. Waar zit dat ding normaal, en hoe zorg ik ervoor dat ik dan geen last van mn bekken/rug krijg? (Als iemand een foto heeft toevallig? Graag :) )
Ik heb een foto, maar je ziet de heupband niet heel goed zitten omdat mijn arm ervoor zit:

(ik heb mezelf er even afgecropped ;)).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127635176
Ik heb hierbij geen last van mijn rug. Zit het rugpand ook strak genoeg tegen jou aan? Ik krijg soms wel last als er veel speling tussen zit, omdat de mini dan verder van me af gaat zitten (zich afzetten en naar achter duwen). Als hij strak tegen me aan zit, heb ik daar geen last van.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 10 juni 2013 @ 21:15:32 #28
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_127636152
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 21:00 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb hierbij geen last van mijn rug. Zit het rugpand ook strak genoeg tegen jou aan? Ik krijg soms wel last als er veel speling tussen zit, omdat de mini dan verder van me af gaat zitten (zich afzetten en naar achter duwen). Als hij strak tegen me aan zit, heb ik daar geen last van.
Volgens mij wel, ik krijg het niet strakker iig.... Moet er wel bij zeggen dat ik dus een wompat toddler heb volgens mij (want je hebt baby, medium en dan toddler geloof ik? ) Dus misschien is het nog iets te groot? Zou ook kunnen (en 't is een standaard wompat)
pi_127636258
De heup band van de Wompat snijdt echt in mijn buikvet :'( echt niet comfortabel! mijn lichaam is gewoon niet gemaakt om grotere kindjes te dragen :{
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:15:56 #30
250838 Fee-nix
pi_127660261
Ik heb een Manduca Paradise Honey besteld! *O* En hij is onderweg! *O* Kan niet wachten :D .

Deze dus, ik vind m zo mooi!

En nu zit ik me net te bedenken dat het me heel leuk lijkt om voor m'n zoontje van 3 een Rose and Rebellion te hebben :@ . Nog maar even niet doen...
pi_127660662
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:15 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb een Manduca Paradise Honey besteld! *O* En hij is onderweg! *O* Kan niet wachten :D .

Deze dus, ik vind m zo mooi!

[ afbeelding ]

En nu zit ik me net te bedenken dat het me heel leuk lijkt om voor m'n zoontje van 3 een Rose and Rebellion te hebben :@ . Nog maar even niet doen...
Gaaf! Wist niet eens dat ze zo'n Manduca hadden :D
pi_127660740
Die heb ik ook <3 ik vind hem zo mooi :Y
pi_127660882

pi_127661065
Oh wat leuk om jullie te zien met grote kinderen in de Manduca! O+
Hier is het nog zo'n ukje..

<foto>
Normaal ben ik er niet zo van, maar nu is 't m'n vriend, dus heb ik de foto weer weggehaald. :@

Vind die print ook erg mooi, maar ik draag nog wel eens drukke prints en dan vind ik een effen wat makkelijker te combineren. Ik was wel een beetje verliefd op de Olive blush maar die kon ik nergens meer vinden..

[ Bericht 21% gewijzigd door Suikertante op 11-06-2013 14:01:58 ]
pi_127661145
Hij is 2,5 en het past nog prima :) ik vind het zo lief om te zien een mini in de manduca O+
pi_127661255
En voelt het dan gewoon als een backpack eigenlijk? Hoe zwaar is ie nu (ik heb echt geen idee!)?
pi_127661367
Ik heb geen idee hoeveel kilo hij is ik gok ergens rond de 13 en draagt kledingmaat 92/(98).
Het is idd alsof je een fijne comfortabele rugzak om hebt :)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:50:05 #38
250838 Fee-nix
pi_127661524
Ja moooooi Pvoesss!

Ik heb afgelopen zondag een draagconsult gehad. Daar ben ik erachter gekomen dat met de doek op de rug echt niks voor mij is... Ik krijg t loeiheet van het knopen en hoe strak ik m ook doe, het voelt gewoon toch niet fijn. Toen kon ik dus van de draagconsulente de Manduca proberen. Hij zat heeeeeerlijk! Vond t een openbaring :D. Had nooit verwacht dat ik die schouderbanden fijn zou vinden, maar echt het zat perfect. Sowieso was dat hele draagconsult weer super. Zo ben ik er ook achter gekomen dat de band die om je middel moet van de Storchenwiege echt te ruim voor mij is, zelfs dus op de kleinste stand. Handig, want ik zat al lang over een Storchenwiege te twijfelen!

En ik bedacht me ook net ineens weer waarom ik nou juist niet voor de Rose and Rebellion was gegaan... Ik heb heel smalle schouders en die banden zijn zo breed. Die van de Manduca waren prima voor mij :). Dus daar hoef ik ook niet meer over te twijfelen :P. Maar voor m'n man zou die dan wel weer goed kunnen zitten, hmmm :D.

En Suikertante wat lieffff zo'n kleintje er in! O+ .
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:54:08 #39
250838 Fee-nix
pi_127661667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:27 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Gaaf! Wist niet eens dat ze zo'n Manduca hadden :D
Ja, ik heb m op deze site besteld. Was ook de enige site die ik kon vinden die nog zoveel keus in limited editions had :).
pi_127661746
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 13:54 schreef Fee-nix het volgende:

[..]

Ja, ik heb m op deze site besteld. Was ook de enige site die ik kon vinden die nog zoveel keus in limited editions had :).
Oh, veel leuke printjes zeg! Maar ik heb al een gewone zwarte, saai maar past wel overal bij ;)
  dinsdag 11 juni 2013 @ 13:59:42 #41
250838 Fee-nix
pi_127661895
Haha, klopt. Maar persoonlijk kan t mij niet boeien of de drager bij de rest van m'n kleding past :D.
Maar die zwarte heb ik ook over nagedacht. Die kun je zo mooi pimpen met leuke zipins. (De andere kleuren natuurlijk ook wel, maar bij zwart staat het zo mooi). Alleen ik dacht dat zwart in de zomer misschien wel erg heet zou zijn... Hoewel die hele drager in de zomer me wel heet lijkt ;).

Edit: trouwens, zomer in Nederland?! _O- :') :'(
pi_127661949
Pffff gelukkig hebben ze ook daar die mooie olive niet! :D
Maar wel nog leuke andere ja! Die paarse heeft mijn schoonzus, die is ook erg mooi in 't echt.

Fee-nix met drager is natuurlijk warmer dan zonder, maar ik ervaar het wel een stuk luchtiger dan een doek (hoewel ik ook zat mensen ken die een doek luchtiger vinden!). Ik geloof dat ik graag wind onder mijn oksels heb, langs mijn zij zeg maar.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:10:17 #43
250838 Fee-nix
pi_127662348
Suikertante ik keek net ook nog op die site voor 'jouw' Olive... maar ik zag m ook niet ;). Gelukkig maar inderdaad, haha.

Ja qua luchtigheid heb ik nog geen idee, ik ga het binnenkort ervaren!

Wat me ook erg handig lijkt aan zo'n Manduca, is dat ie gewoon over je jas heen kan. Dan kan ik eindelijk ook eens rugdragen als het wat frisjes is.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:15:55 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127662613
Hoi! Ik heb ook een manduca gekocht, maar volgens mij is Noor te groot voor de verkleiner, maar te klein om er zonder in te zitten. Volgens mij zit ze ook totaal niet lekker. Ze weegt 3760, lengte geen idee. Wat te doen, gewoon nog ff wachten?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127662838
Ik zou het met dat gewicht wel al knap vinden als ze al te groot is voor de verkleiner..
Heb je een foto van hoe ze er in zit?
pi_127662972
Oh, nu dit topic omhoog komt, bedenk ik me dat ik jullie wel eens om advies zou kunnen vragen. Ik ben op zoek naar een nieuwe draagzak en ik weet niet zo goed welke. Ik heb een niet zo puike rug (twee hernia's gehad, geopereerd), dus eindloos dragen is voor mij niet zo haalbaar. Ik ben wel heel dol op de bergen en wandel in de zomer graag en daar wil ik mijn zoon (16 maanden, kilo of 11), graag bij meenemen. Ik heb zelf een vrij gemiddeld postuur.

Ik wil uitsluitend rugdragen. Nou heb ik vorig jaar een Ergo Performance gekocht, maar die zit me helemaal niet fijn -O- De banden lijken te breed, en als ik het tussenbandje dichtklik dan worden ze raar samen getrokken en het snijdt. Of het wurgt me bijna of mijn borsten worden geplet :') De reden dat ik deze draagzak koos is omdat hij ademend zou zijn en dat vind ik toch wel belangrijk, het is vaak warm en ik span me in bij bergop lopen. Ik zou de drager best vaker willen gebruiken voor tijdens (bos)wandelingen enzo, maar omdat hij zo ongemakkelijk zit doe ik dat eigenlijk nooit. Heeft iemand een suggestie voor een fijne drager?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:26:05 #47
250838 Fee-nix
pi_127663070
Clubsoda: als ik m'n Manduca binnen heb, kun je die in ieder geval wel een keer komen proberen :). Ook gezellig ;).
pi_127663204
Dat lijkt me super, en heel graag, maar ik vertrek over een maandje al op vakantie, dus ik weet niet of me dat nog gaat lukken -O- Maar ik hou 'm in mijn achterhoofd!
pi_127663342
Ik denk dat je met een drager nooit zo heel erg lekker zal dragen als met een doek.
Maar wat betreft dragers kan je de manduca het meest afstellen.
Op plekken waar dit met andere dragers dus niet kan.
pi_127663356
Manduca lenen?
  dinsdag 11 juni 2013 @ 14:34:34 #51
250838 Fee-nix
pi_127663451
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:29 schreef Clubsoda het volgende:
Dat lijkt me super, en heel graag, maar ik vertrek over een maandje al op vakantie, dus ik weet niet of me dat nog gaat lukken -O- Maar ik hou 'm in mijn achterhoofd!
Prima! :)

En ik vond dus juist de Manduca 100x lekkerder zitten dan een doek (op m'n rug dan) :D. Maar dat zal ook liggen aan mijn ongeduld en frustratie bij het knopen op de rug... }:|
pi_127663508
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:32 schreef Pvoesss het volgende:
Ik denk dat je met een drager nooit zo heel erg lekker zal dragen als met een doek.
Maar wat betreft dragers kan je de manduca het meest afstellen.
Op plekken waar dit met andere dragers dus niet kan.
Klinkt logisch :Y Punt is dat ik makkelijk wil kunnen wisselen met lopen en dragen, mijn woelwater wil gegarandeerd zelf lopen en bewegen als we even stoppen, en elke keer knopen zie ik dan niet zo zitten.

Hebben jullie nooit last van oververhitting als het warm is buiten?

Lenen, is dat een aanbod of een suggestie? :@

[ Bericht 5% gewijzigd door Clubsoda op 11-06-2013 14:50:28 ]
pi_127671493
Hai,
Wij gaan aankomende maandag op vakantie (naar Limburg) en ik vroeg me af of iemand een (het liefst) een Wompat of ander draagsysteem voor grotere kinderen voor mij te leen heeft.

Iemand?

Ik heb een Hoppediz Timbuktu als ruilmiddel :P

(ikzelf ben 1.80 en de kinderen zijn 12 en 15 kilo)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_127671710
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:36 schreef Clubsoda het volgende:
Lenen, is dat een aanbod of een suggestie? :@
Aanbod :D
  dinsdag 11 juni 2013 @ 17:52:40 #55
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_127672043
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 14:20 schreef Pvoesss het volgende:
Ik zou het met dat gewicht wel al knap vinden als ze al te groot is voor de verkleiner..
Heb je een foto van hoe ze er in zit?
Nee, zal ik wel ff maken een keer. M'n vriend hield het na 2 minuten al voor gezien.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_127672285
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Hai,
Wij gaan aankomende maandag op vakantie (naar Limburg) en ik vroeg me af of iemand een (het liefst) een Wompat of ander draagsysteem voor grotere kinderen voor mij te leen heeft.

Iemand?

Welke maat heeft J? Die past misschien nog wel in mijn ergo?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_127672687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:00 schreef Morretje het volgende:

[..]

Welke maat heeft J? Die past misschien nog wel in mijn ergo?
Jelte zit nu in 86.
Past dat? *O*
pi_127672787
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:42 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Aanbod :D
Dat zou super zijn! Ik DM je vanavond even want dat krijg ik mobiel nooit voor elkaar :@
  dinsdag 11 juni 2013 @ 18:17:05 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_127672801
Mijn wompat is een preschool. Dat is voor O. nog groot dus dat gaat niet.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_127673854
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:37 schreef Vlindur het volgende:
Hai,

Iemand?

Hoe lang ga je weg? Afhankelijk daarvan wil ik mijne ook wel aanbieden
pi_127673999
Midweek. Maandag weg en vrijdag weer naar huis!
pi_127675463
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 18:12 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Jelte zit nu in 86.
Past dat? *O*
Moet passen denk ik.
pi_127677410
Als ik de wompat van Mrien mag, neem ik die Mor, daar past Rienk ook in :)

:*
pi_127739831
Heeft er iemand tips voor een wat dunnere doek (hoeft nieft extreem dun te zijn want is voor vriendin en dat is een beginnende drager die een pasgeborenen gaat dragen).

Ze wil graag een effen doek in natuurtinten, dat is wel een vereiste. Ze heeft met haar vorige dochter een tijdje mijn Jade Fog gebruikt. Dat vond ze een fijne en mooie doek.

Ik was dus aan het kijken vor Ellevill doeken maar die zijn haast niet meer te koop hier in Nederland?

Dus heeft iemand ideeen voor goede alternatieven? Ik hoor het graag :)
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_127740030
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 20:26 schreef Vlindur het volgende:
Als ik de wompat van Mrien mag, neem ik die Mor, daar past Rienk ook in :)

:*
snap ik!
pi_127740081
Niet om de hele tijd mijn doek te spammen (mijn eigen doek is al verkocht trouwens!) maar Ellevill verzendt naar Nederland en die aanbiedingen zijn dan best betaalbaar. Zoals de Organics dus ;) (hoewel die niet echt natuurtinten hebben).
pi_127741083
Maar zijn de invoerkosten niet heel erg hoog? Ik kon me herinneren van vroeger dat die erg hoog waren, waardoor de doeken nog steeds echt te prijzig waren.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_127741537
Ik heb die niet betaald, begreep dat dat alleen soms gebeurt als je pech hebt inderdaad!
pi_127741673
Ik moest bij bezorging in 2012 inderdaad nog ¤28 aan invoerrechten betalen aan de deur...
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
  donderdag 13 juni 2013 @ 10:45:03 #70
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_127742631
Ik ben zelf ook echt blij met mn jade wickie. Kan me voorstellen dat ze dat fijn vind, zeker met een pasgeborene.
pi_127743069
Kiekeboe!
pi_127748850
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 10:57 schreef Marjolijntje het volgende:
Kiekeboe!
[ afbeelding ]
O+ Zo leuk als ze zo van achter met je mee kan gluren!

En zo zit Nin graag met haar armpje(s):

Dat je dan opeens van dat gefriemeld voelt O+ :D
pi_127762169
Ellevill heeft t/m de 19e gratis verzenden zag ik op fb.

Och Belle wat enorm schattig O+

Lijntje leuk zo'n dreumes! Ik oefen die knoop ook trouwens, maar het aantrekken lukt me maar niet. En na een tijdje gaat de mini protesteren em spartelen en is het helemaal kansloos :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_127763733
Lekker bij mamma O+
R 09-10-2010
M 20-04-2013
pi_127765714
Ik denk dat je er een URL van hebt gemaakt ipv een IMG?
Maar het ziet er wel mooi uit en het blijft lief met een ukje! O+
pi_127766353
Phaidra, trek je goed opzij ipv naar voren? Met de richting van de doek mee?

Piekie, ik kan jouw foto niet zien, jammer!

Ik heb vandaag hele fijne doekfoto's gekregen!

donderdag 13 juni 2013 @ 21:28:30 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127766468
Ohhhhhh vooral die tweede zeg _O_ O+ Je hebt echt een prachtig kind!

Piekie, ziet er lekker uit zo! :Y en ik moest even heel goed kijken, maar toen zag ik dat je tandenborstels via de spiegel te zien zijn _O- :')

Belle, wat schattig dat handje O+ en mooie foto!
pi_127766602
Jullie lijken ook zo op elkaar Marjolijntje! O+
pi_127766643
Ohhhh die foto's O+ O+
pi_127767293
Marjolijntje O+!!

En misschien doe ik dat wel fout ja. Zal erop letten de volgende keer.
Komt die rugdraagmeet ooit nog?
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:43:48 #81
381212 Gulara
From the future
pi_127767408
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2013 17:52 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Nee, zal ik wel ff maken een keer. M'n vriend hield het na 2 minuten al voor gezien.
Pi (bij de geboorte bijna negen pond) heeft ook nog een tijdje in de baby insert gezeten. Het leek in het begin wat strak (de knoopjes gingen wat moeilijk dicht). Maar dat was ook omdat de drager nog wat stug was, hij heeft er uiteindelijk nog een flink aantal weken ingepast.
Wel hebben we vrijwel meteen de rits open gedaan om te zorgen dat het rugpand wat langer was. Anders bungelde z'n koppie zo over de rand.

Edit: De mijne hield het ook voor gezien de eerste keer. En loopt er nu al maanden hele afstanden mee.
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:44:59 #82
381212 Gulara
From the future
pi_127767471
Marjolijntje wat een prachtige foto's!
  donderdag 13 juni 2013 @ 21:46:06 #83
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_127767531
Leuke foto's Marjolijn, echt om te koesteren O+
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_127767592
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2013 21:41 schreef Phaidra het volgende:
Komt die rugdraagmeet ooit nog?
Ik vind het nog steeds een goed idee! Wil wel eens andere knopen leren :)

En bedankt voor alle leuke reacties :@
pi_127769179
Wat een mooie foto's Marjolijntje!

ik ben wel voor een rugdraagmeet :Y
pi_127769633
Mooi Marjolijntje!
Mooie doek ook.

Ik ben voor een draagmeet!
pi_127827512
Suikertante is gisteren haar doek komen brengen en ik heb hem vanmiddag meteen uitgeprobeerd. Kind erin en knopen ging supermakkelijk en mevrouw was binnen een minuut in slaap... Ze slaapt nu nog overigens en ik ben de tijd helemaal kwijt :') Maar groot succes dus!
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 15 juni 2013 @ 16:00:50 #88
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127827743
Fijn spirit! Fotooooo *O*
pi_127903435
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 16:00 schreef LadyBlack het volgende:
Fijn spirit! Fotooooo *O*
Vers van de pers! Jengelig kind > draagdoek = O+

Het knoopwerk verdient misschien (nog) geen schoonheidsprijsje, maar het werkt als een tierelier!

Ik vergeet alleen steeds dat het verstandig is om eerst even te gaan plassen voor ik die doek om doe omdat ik instant een slapend kind op me heb, voor de komende 2 uur ofzo :')
Sarcasme. Herken het.
  maandag 17 juni 2013 @ 15:54:34 #90
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127905696
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 14:57 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Vers van de pers! Jengelig kind > draagdoek = O+

Het knoopwerk verdient misschien (nog) geen schoonheidsprijsje, maar het werkt als een tierelier!
[ afbeelding ]

Ik vergeet alleen steeds dat het verstandig is om eerst even te gaan plassen voor ik die doek om doe omdat ik instant een slapend kind op me heb, voor de komende 2 uur ofzo :')
Je kunt gewoon gaan plassen met kind hoor! ;)
Deed ik ook (en ik spoelde ook nog onder de douche toen ik vloeide met kind op de buik :D )
pi_127906685
Ja sorry Spirit, ik heb wel geplast met deze doek om :') :D
pi_127906756
Oh noes Suiker, too much information ;(

Komen jullie nu mee zeg... Maar mn broekband zit zo ongeveer ter hoogte van haar buikje, dus geheid dat dat lastig gaat worden.
Sarcasme. Herken het.
pi_127906875
:+
pi_127911547
Spirit, wat goed dat de doek zo fijn werkt! Hier dus zelfde ervaring inderdaad. Wanneer je haar net ietsje hoger hangt/knoopt, dan gaat plassen het inderdaad heel erg goed/makkelijk, hier doe ik dat ook :D (En vriendlief ook, maar die heeft het nog makkelijker wahahaha) (En het voelt dat ook nog lichter aan om haar te dragen!)

Marjolijntje O+ O+ O+ Prachtige foto's!! En je meisje is zo mooi!
pi_127911628
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 18:12 schreef bellelena het volgende:
Marjolijntje O+ O+ O+ Prachtige foto's!! En je meisje is zo mooi!
Dat zitten mijn vriend en ik ook net te vinden :Y
  maandag 17 juni 2013 @ 18:19:28 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_127911783
Mijn kind heeft number two ook al meegemaakt :')

En de broekband van mijn positiebroeken laat ik dan altijd wat lager zitten, werkt best :Y
pi_127914023
Dankjewel belle en Suiker! O+

Spirit, fijn!! En idd, wc gaat prima met kind in de doek, zelfs op de rug :+
pi_127916818
Wat een leuke foto's Marjo. En je hebt een superleuk meisje hoor. Haart shirtje, jumpsuit of jurkje vind ik ook mooi. Waar komt die vandaan?

Belle dat handje, zo schattig. Kan me alleen niet voorstellen dat het comfi is.

Spirit en Belle bij jullie foto's begin ik gelijk te rammelen. Heb net ook een nichtje gekregen, daar heb ik dat ook als ik naar de foto's kijk.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_127916966
Tinuviel, ze doet het ook alleen bij mijn lief, bij mij zitten er borsten voor :D En dan ligt ze met d'r giegeltje tegen z'n borst aan te slapen (of ze zit zijwaarts mee te gluren met zijn avonturen haha) O+
pi_127917796
Tinu: het is een summersuit van Duns :)
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:25:25 #101
250838 Fee-nix
pi_127985205
Nou, toch maar weer een vraagje hier...

Ik heb dus laatst een Manduca aangeschaft. Hij is hartstikke mooi, S zit er perfect in en vindt het ook erg leuk, ik vind het heel gezellig... (en nu komt de 'maar')... maarrrr ik krijg toch last van mijn schouders en nek na een tijdje dragen :(. Ik baal echt ontzettend! Bij het draagconsult zat ie zo lekker. En hier ook wel als ik hem net om heb, maar ik kan er amper een half uur mee lopen en dan doet het al echt zeer. Ik heb al van alles geprobeerd qua verstellen. Losser, strakker en nog strakkerrrr. Maar t helpt allemaal niet.
M'n man heeft er net mee gedragen en die heeft het probleem ook helemaal niet. Hij vond m gewoon lekker zitten.
Ik denk dus dat ik gewoon erg gevoelige schouders (en nek) heb...
Mijn vraag is nu: zijn er hier nog 'experts' die mij een draagzak kunnen aanbevelen? Eentje waarbij het gewicht misschien beter over de hele schouder is verdeeld dan bij de Manduca?
S is trouwens 16 maanden en hij komt aardig in de buurt van de 12 kilo, gok ik zo.
Zou een Bondolino bijvoorbeeld wat kunnen zijn? Ik lees veel over de brede schouderbanden van die drager. Maar dan ben ik wel weer bang dat die voor mij te breed zijn. Ik ben best smal, namelijk.
Ik heb hier toen ook zulk goed advies gekregen over een doek. Een Girasol kreeg ik als tip en die vond ik ook erg fijn. Alleen voor rugdragen vind ik een doek juist weer echt niet lekker zitten...
Nougoed, tips anyone?
pi_127990037
Je hebt een slim-fit bondolino, speciaal voor wat smallere mensen. Maar ik zou niet weten hoe confortabel een bondolino is voor wat zwaardere kindjes. Volgens de productomschrijving kan het tot 20 kg, maar dat lijkt mij niet heel prettig meer.

Ik ben zelf ook smal en heb een wompat besteld met smallere / kortere schouderbanden en rugpand. Dat vind ik heel prettig dragen en krijg ook geen last van mijn schouder. Wel af en toe nekpijn, maar dan heb ik hem meestal niet goed afgesteld (te los of scheef) of was de overbelasting er al door iets anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')