Voor een snel receptje is ie leuk hoor, helemaal omdat ik de behoefte voelde om te bakken. Maar ik vind 'm niet traktatie waardig. Recept is overigens ook zonder melk, puur gevonden omdat ik geen eieren in huis hadquote:Op vrijdag 21 juni 2013 16:43 schreef minilot het volgende:
Wow, wat een gave marsepeinlaag Anne! Veel toffer dan al dat hyperblije, zoete gefrutsel dat gewoonlijk op zoiets zit.![]()
Skaai: ik maakte laatst chocoladetaart met geraspte courgette. Ik had er een hard hoofd in (normaal gesproken heb ik de pest aan baksels waar onvoldoende calorieën in zitten) maar het resultaat bleek bijzonder smakelijk en fijn 'zompig', zoals jij de jouwe zo treffend omschrijft.
Wat is het recept van deze eiloze cake?
quote:Op vrijdag 21 juni 2013 19:43 schreef Isegrim het volgende:
De dulce de leche is in de maak.Na allerlei horrorverhalen tegengekomen te zijn over ontploffende blikjes heb ik de deksel van de pan maar met een touwtje vastgemaakt aan de hengsels.
Het hoeft denk ik niet helemaal droog te zijn, juist nog lekker zacht. Maar je kan dit het beste vragen in het broodbak topicquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef Piles het volgende:
Als de focaccia knapperig van buiten maar nog niet droog van binnen is, is ie dan te warm en te kort gebakken?
Oh, die had ik niet gezienquote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:50 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Het hoeft denk ik niet helemaal droog te zijn, juist nog lekker zacht. Maar je kan dit het beste vragen in het broodbak topic
Ik zou hem dan op lage temperatuur verder laten garen. 120 ofzo. Evt beetje nat maken/bedekken met folie als hij te knapperig/donker wordt te snel ofzo.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 15:22 schreef Piles het volgende:
Als de focaccia knapperig van buiten maar nog niet droog van binnen is, is ie dan te warm en te kort gebakken?
Ik bak gewoon altijd in een springvorm.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 23:58 schreef Isegrim het volgende:
Wat vinden jullie een ideale schaal om cheesecake in te bakken? Waar je 'm mooi schoon uit kunt halen?
Mag ik alsjeblieft het recept hiervan?!?!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:35 schreef Diconnected het volgende:
Ik heb gisteren dus de chocolate peanutbutter cheesecake gemaakt van Nigella. Hij is echt heerlijk, maar wel supermachtig. En het smaakt naar Snickers, dus. Alleen zoals je kunt zien op de foto is dus het middenste stuk te zacht, dus de volgende keer nog een kwartier langer in de oven. Hij zat er nu al ruim een uur in dus volgende keer niet vergeten.
[ afbeelding ]
De bodem however is een beetje korrelig en grof, dat komt omdat mijn mini foodprocessor er mee ophield en een gedeelte zelf moest hakken en met een staafmixer moest fijn krijgenmaar het is wel lekker dat je af en toe een stukje chocolade of pinda proeft
Deze ziet er inderdaad wel lekker uit. Misschien dat ik hem volgend weekend ook probeer. Beetje jammer dat de hoeveelheden in het engels zijn, daar wordt ik altijd onzeker vanquote:Op vrijdag 21 juni 2013 11:14 schreef Bleie het volgende:
Keuzes keuzes. Ik vier dit weekend (in klein gezelschap) mijn verjaardag. Twee taarten is meer dan genoeg. Maar wat zal ik maken?
Ik neig erg naar deze:
[ afbeelding ]
Maar dan half zo hoog. En ik kwam laatst een appeltaartrecept tegen met in de vulling ook appelcompote, wat me erg lekker leek. En ik hou ook altijd heel erg van cheesecake, en ik heb een heerlijk recept voor een limoentaart, die het ook altijd goed doet, en ik wil heel graag eens zo'n zebra-taart proberen te maken. Maar goed, dat is dus veel te veel.
Ik ben hem aan het maken! Gisteren de cake gemaakt, straks nog de frosting erbij. Ik heb wel het recept gehalveerd, twee lagen vind ik wel genoeg. Voor de hoeveelheden: dat is altijd lastig, maar ik heb gelukkig een setje met cups en met theelepels (hoewel ik daar nu de 1/4e theelepel van kwijt ben, dat is wel onhandig). Dan hoef je alleen nog maar de boter om te rekenen, volgens internet is 1 stick 113 gram.quote:Op zondag 23 juni 2013 01:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Deze ziet er inderdaad wel lekker uit. Misschien dat ik hem volgend weekend ook probeer. Beetje jammer dat de hoeveelheden in het engels zijn, daar wordt ik altijd onzeker vanRekenfoutje is zo gemaakt.
Mocht je hem gemaakt hebben, laat je ff horen hoe ie was?
Of toch de snickers taart (weet niet meer welke post dat was maar heb ik hier over gelezen) hmmmmz.
Ik heb ergens ook nog een receptenboek met taart, misschien moet ik daar maar eens beginnen
is zoiets niet handig voor in de op?quote:Op zondag 23 juni 2013 07:38 schreef Bleie het volgende:
[..]
Ik ben hem aan het maken! Gisteren de cake gemaakt, straks nog de frosting erbij. Ik heb wel het recept gehalveerd, twee lagen vind ik wel genoeg. Voor de hoeveelheden: dat is altijd lastig, maar ik heb gelukkig een setje met cups en met theelepels (hoewel ik daar nu de 1/4e theelepel van kwijt ben, dat is wel onhandig). Dan hoef je alleen nog maar de boter om te rekenen, volgens internet is 1 stick 113 gram.
had je ze nou al? ik kom ze nu ineens overal tegenquote:Op maandag 3 juni 2013 14:47 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Hmm ik ben bezig met cupcakes, maar nu was ik op zoek naar van die witte cupcake papiertjes. Overal hebben ze alleen maar gekleurdeHeeft iemand ze wel ergens zien liggen?
Uiteindelijk gevonden bij de `Euroshop`. Verder nergens meer gevonden. Thanks.quote:Op zondag 23 juni 2013 08:49 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
had je ze nou al? ik kom ze nu ineens overal tegen
ik heb hier ook weer rijpe bananen liggen.quote:Op zondag 23 juni 2013 17:05 schreef Zo-is-dat het volgende:
Zo frambozen cupcakes gemaakt en chocolade bananen brooddie laatste staat voorlopig nog even in de oven
Misschien wel. En dan ook iets over temperaturen (F - C)?quote:
dat ziet er lekker uit bleie!quote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef Bleie het volgende:
[..]
Misschien wel. En dan ook iets over temperaturen (F - C)?
En ik heb een nieuwe lievelingstaart! Die aardbeidentaart is echt goddelijk. Ik moet het cake-deel nog wel wat luchtiger zien te krijgen, maar dat zal wel een kwestie zijn van langer mixen (hoewel daar niet echt iets over in het recept staat).
Buitenkant:
[ link | afbeelding ]
Binnenkant:
[ link | afbeelding ]
En de appeltaart (die ook erg lekker was btw)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 24 juni 2013 18:37 schreef minilot het volgende:
Exotische koekies gebakken: 'kueh bankit' - heel erg brosse hapjes van tapiocameel en kokosmelk (en wat ei, zout en poedersuiker). Vreemd, maar lekker!
Die zien er tof uit. Een soort van brosheid zoals meringue?quote:Op maandag 24 juni 2013 19:37 schreef minilot het volgende:
Even geplakt vanuit het Foodgawkers-topic, aangezien er in het baktopic wat mij betreft
te weinig koekjes staan.
[..]
[ afbeelding ]
Dit recept gebruikt, maar dan zonder pandanbladeren, want die had ik niet.
Yep! Maar dan minder zoet en zonder plakkerig midden.quote:Op maandag 24 juni 2013 19:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Die zien er tof uit. Een soort van brosheid zoals meringue
Oooh ziet er lekker uitquote:Op maandag 24 juni 2013 10:05 schreef Bleie het volgende:
[..]
Misschien wel. En dan ook iets over temperaturen (F - C)?
En ik heb een nieuwe lievelingstaart! Die aardbeidentaart is echt goddelijk. Ik moet het cake-deel nog wel wat luchtiger zien te krijgen, maar dat zal wel een kwestie zijn van langer mixen (hoewel daar niet echt iets over in het recept staat).
Buitenkant:
[ link | afbeelding ]
Binnenkant:
[ link | afbeelding ]
En de appeltaart (die ook erg lekker was btw)
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Smoothies van maken en bananenijsquote:Op maandag 24 juni 2013 21:07 schreef Tinuviel het volgende:
Ze zien er allebei heel lekker uit Bleie.
Leuke koekjes.
Minilot, wat doe je dan met de bananen als je ze hebt ingevroren?
Als je googelt, vind je een aantal recepten bijv. Deze:quote:Op dinsdag 25 juni 2013 09:07 schreef MonkNL het volgende:
Ik was vorig weekend in Londen en heb daar wat koekjes gekocht bij Ben's cookies. Die waren echt goddelijk lekker en dan vooral de Milk chocolate praline versie..
[ afbeelding ]
Zoek het recept daarvan, kan wel ong iets bedenken en expirimenteren maar kan het ook gewoon hier vragen..Wellicht in het Piet hoe maak ik het klaar topic, maar probeer het wel eerst hier..
Ja dit zag ik op google, dacht misschien is er een andere benaming voor in het Nederlandsquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is een soort vet, te koop bij de toko
Dat is rotzooi, niet gebruiken!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het is een soort vet, te koop bij de toko
Ik denk van niet, veel dingen kan je ook gewoon zonder doen of een recept zoeken waar ze gewoon boter gebruiken. Net even naar het recept gekeken, maar daar kan je het gewoon weglaten. Chocola zal zo ook wel goed zijnquote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ja dit zag ik op google, dacht misschien is er een andere benaming voor in het Nederlands
En het is echt essentieel voor bepaalde recepten?
Het lijkt mij ook echt niks. Ik zoek daarom altijd gewoon een ander recept als ze dit gebruiken als een belangrijk ingredient.. Vaak in deeg e.d.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:11 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is rotzooi, niet gebruiken!
Haal bij de toko gewoon kokosolie, dat werkt net zo goed en dat is 100% kokosolie (mag gewoon ontgeurde zijn, dan ruikt en smaakt het helemaal niet naar kokos).
Het bestaat uit geharde en gedeeltelijk geharde plantaardige vetten (palm/canola/soya) met van die diglyceriden van vetzuren en citroenzuur.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:13 schreef Dragonberry het volgende:
[..]
Het lijkt mij ook echt niks. Ik zoek daarom altijd gewoon een ander recept als ze dit gebruiken als een belangrijk ingredient.. Vaak in deeg e.d.
Duitsland (Kaufland supermarkt)... Daar hebben ze soms echt toffe bakspullen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:25 schreef lady-wrb het volgende:
die is leuk zeg! waar heb je die vandaan?
potverdorie ik voel een onbedwingbare behoefte om naar duitsland te gaanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:29 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Duitsland (Kaufland supermarkt)... Daar hebben ze soms echt toffe bakspullen.
Maar die taartbodem in deze vorm zie je toch nauwelijks terug? Ik zou juist iets doen wat je om moet/kan keren zodat de bloem aan de bovenkant zit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:44 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Wat zouden jullie doen met dit bakblik? Heb hem al een tijdje, maar ik weet het nog steeds niet. Zit te denken aan aardbeienroom taartjes met zandtaart bodem. Maar misschien heeft iemand hier nog goede suggesties?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mooi hoor! ik zou hem kopenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 22:10 schreef EnemyRock het volgende:
[ afbeelding ]
Ik val een beetje in herhaling maar misschien ben ik gewoon een beetje m'n lemoncurd taarten aan het perfectioneren zodat ik er misschien een paar kan verkopen aan m'n baas. Prima zandbodempje met lemoncurd, halve aardbeitjes en merengue toefjes, zoals je kunt zien kan ik nog wel wat oefening gebruiken met het hanteren van spuitzakken.
Deze ga ik zometeen maken denk ikquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:39 schreef Myraela het volgende:
Ontbijtmuffins
[ link | afbeelding ]
Ik vrees dat ik een beetje muffin-verslaafd ga worden. Het is zo achterlijk simpel dat ik het gewoon niet kan laten.Ik ben een lastige ontbijter, maar zo ga ik ontbijten wel leuk vinden.
Ik heb het niet geprobeerd, maar ik denk dat het wel kan.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:35 schreef Helsinki het volgende:
[..]
Deze ga ik zometeen maken denk ik.
Kan je ze invriezen?
Ik kwam een mooie site tegen met omrekentabellenquote:
Die is handig!quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik kwam een mooie site tegen met omrekentabellen
http://www.culy.nl/inspir(...)ups-pints-en-ounces/
Vond ik ook welquote:
da's een fijne inderdaadquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:27 schreef msacras het volgende:
Dit vind ik trouwens echt een énorm leuke blog om te lezen! Zitten ook altijd mooie foto's bij, duidelijke, leuk geschreven tekst, helemaal leuk. Ze plaatst allerlei recepten, niet alleen maar cakes, koekjes, etc, maar toch wel een hele hoop! Misschien leuk om eens te lezen![]()
http://www.laurasbakery.nl/
Ik wel, en omdat ik geen zin had om dat steeds per recept om te rekenen, heb ik dus maar van die cupmaatjes gekocht. Heel fijn, als je met enige regelmaat bakt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 21:39 schreef kvd het volgende:
[..]
Vond ik ook wel
(en ook een eye opener...nooit bij nagedacht dat een cup bloem een ander gewicht heeft dan een cup suiker...logisch natuurlijk, maar kwam tot ik dit zag niet bij me op)
Zelfgemaakte Lions..quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:27 schreef msacras het volgende:
Dit vind ik trouwens echt een énorm leuke blog om te lezen! Zitten ook altijd mooie foto's bij, duidelijke, leuk geschreven tekst, helemaal leuk. Ze plaatst allerlei recepten, niet alleen maar cakes, koekjes, etc, maar toch wel een hele hoop! Misschien leuk om eens te lezen![]()
http://www.laurasbakery.nl/
Hihihihiquote:
Uitstekend ideequote:en ook lepelmaatjes
Zeker lepelmaatjes zijn ook handig bij 'gewoon' koken.quote:Op donderdag 27 juni 2013 09:44 schreef kvd het volgende:
Ik wil ook cup- en/of lepelmaatjes...maar ik mag niet te veel bakken van mezelf aangezien er al teveel pondjes door het mondje zijn gegaan de laatste 9 maanden. En dat icm met niet meer werken en stoppen met roken zorgen ervoor dat er iets te veel kvd aan het komen is.
En de keuken is al zo vol en ik heb al alles her en der door het kleine huisje verspreid liggen en dozen staan. Maar...als ik wil graag verhuizen dan ga ik zorgen voor een grote keuken en heel veel ruimte en heel veel spullen en een eigen kruiden/groentetuin en en en....
het huis (en keuken) heb ik al gevonden, alleen vriend-kvd nog mee zien te krijgen
Ik kan zo een twee drie niet meer achterhalen waar ik het zandbodem deeg recept vandaan heb; volgensmij had ik iets minder dan een geklutst ei, 200 gram bloem, 130 gram boter en 65 gram suiker?quote:
geniaal.quote:Op woensdag 26 juni 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Bij de koekjes had ik overigens geen zin om netjes bolletjes te maken, dus ik heb alles in een grote plak op de bakplaat gestort en het later in stukjes gesnedenwerkte prima.
afbeelding ]
Die onderste heb ik in mijn 'recepten-word-bestand' staan, zouden jansteentjes heten. Lekker makkelijkquote:Op woensdag 26 juni 2013 23:18 schreef msacras het volgende:
Ik heb stress, en als ik stress heb, krijg ik een onbedwingbare dwang om dingen te bakkenWat resulteerde in kaneelbroodjes en koekjes. Bij de koekjes had ik overigens geen zin om netjes bolletjes te maken, dus ik heb alles in een grote plak op de bakplaat gestort en het later in stukjes gesneden
werkte prima.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oeiiii....daar zeg je wat. Dan moet ik me natuurlijk wel ineens heel braaf gaan houden aan receptenquote:Op donderdag 27 juni 2013 10:09 schreef Bleie het volgende:
[..]
Zeker lepelmaatjes zijn ook handig bij 'gewoon' koken.
Ehm, ja, natuurlijk: maatlepeltjes. Ik kook meestal ook wel op gevoel, maar als ik een recept maak met specerijen waar ik niet erg bekend mee ben, dan vind ik ze nog weleens handig.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Die onderste heb ik in mijn 'recepten-word-bestand' staan, zouden jansteentjes heten. Lekker makkelijk
[..]
Oeiiii....daar zeg je wat. Dan moet ik me natuurlijk wel ineens heel braaf gaan houden aan recepten
Enne....maatlepel toch? Geen lepelmaatjes
Het is inderdaad een heel geschikt recept om snel te maken! Ik neem gewoon gelijke hoeveelheden (meestal 250 gram) boter, zelfrijzend bakmeel en suiker, beetje vanille extract, mixen, en klaar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 13:16 schreef kvd het volgende:
[..]
Die onderste heb ik in mijn 'recepten-word-bestand' staan, zouden jansteentjes heten. Lekker makkelijk
Bij kwarktaart (die helemaal niet de oven ingaan) is dat zo jaquote:Op donderdag 27 juni 2013 17:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik wil vanavond deze cheesecake gaan bakken. Nou moet ik volgens het recept boter vermengen met koekjes. Mijn (zeer gelimiteerde) bakervaring zegt me dat dat met gesmolten boter moet en dat ik daarna de vorm met bodem in de koelkast moet zetten in plaats van in de oven. Hebben jullie hier gedachten over?
Dank!
Thanks!quote:Op donderdag 27 juni 2013 18:28 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Bij kwarktaart (die helemaal niet de oven ingaan) is dat zo jaBij cheesecake maken heb ik het wel vaker zo gedaan als in dat recept dat je nu hebt
Zo ver is het nu ook niet, max 2 uur rijden, en véél meer bakspullen, zuurdesems, boekweit en andere meelsoorten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
potverdorie ik voel een onbedwingbare behoefte om naar duitsland te gaan
waarom is het nou zo'n takkeneind weg?
ik heb geen rijbewijs, dus dat ligt even wat gecompliceerderquote:Op donderdag 27 juni 2013 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo ver is het nu ook niet, max 2 uur rijden, en véél meer bakspullen, zuurdesems, boekweit en andere meelsoorten.
Kijk iemand met een auto eens lief aan? Drank is ook veel goedkoper! Dat kan een argument zijn.quote:Op donderdag 27 juni 2013 19:51 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb geen rijbewijs, dus dat ligt even wat gecompliceerder
Volgens mij is fijne suiker wel de juiste, basterdsuiker gaat niet door een zeef (castor)quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Caster sugar is basterdsuiker, double cream is beter te vervangen door marscarpone
Door de gecondenseerde melk is ie niet zo zuur. De double Cream is alleen voor erop en dus ook best lekker te vervangen door geslagen roomquote:Op donderdag 27 juni 2013 20:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens mij is fijne suiker wel de juiste, basterdsuiker gaat niet door een zeef (castor)
Hopelijk smaakt hij! Ik vond key lime toch net iets te zuur
Het is fijne kristalsuiker inderdaad.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:48 schreef Dot. het volgende:
[..]
Volgens mij is fijne suiker wel de juiste, basterdsuiker gaat niet door een zeef (castor)
Hopelijk smaakt hij! Ik vond key lime toch net iets te zuur
Caster is fijne kristalsuiker, niet basterdsuiker.quote:Op donderdag 27 juni 2013 20:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Caster sugar is basterdsuiker, double cream is beter te vervangen door marscarpone
http://nl.bab.la/woordenboek/nederlands-engels/basterdsuikerquote:Op donderdag 27 juni 2013 21:35 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Caster is fijne kristalsuiker, niet basterdsuiker.
Dat is dan verkeerd vertaald. In Engeland trouwens sowieso nog nooit basterdsuiker gezien.quote:Op donderdag 27 juni 2013 21:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
http://nl.bab.la/woordenboek/nederlands-engels/basterdsuiker
(Witte) Basterdsuiker is een vorm van kristalsuiker die gemakkelijker oplost in deeg.
Hebben ze wel, maar dan heet het bastardsugar. Caster sugar is meestal het zelfde als wat wij kristalsuiker noemen iddquote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is dan verkeerd vertaald. In Engeland trouwens sowieso nog nooit basterdsuiker gezien.
Lijkt mij normale kristalsuiker, castersugar is dus de fijne versie.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:10 schreef Sunnythesun het volgende:
In de us hebben ze ook nog granulated sugar, om het eenvoudig te houden
Muscovado sugar, heet het daar.quote:Op donderdag 27 juni 2013 22:01 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Dat is dan verkeerd vertaald. In Engeland trouwens sowieso nog nooit basterdsuiker gezien.
blijft het de hele tijd vloeibaar of hard het uit als je het niet gebruikt?quote:Op vrijdag 28 juni 2013 00:38 schreef Ambipur het volgende:
Vraagje! Heb caramel gemaakt, moest als tussenlaag voor zo'n zelgemaakte lion. Helaas, ik was ook druk bezig met andere pannetjes, waardoor het wat vloeibaar is. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee aan moet of een recept om in te verwerken? Het smaakt nml echt heel lekker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |