IF is ideaal om te cutten. Dus mocht je cutten dan zou ik IF gebruiken als je honger slecht kan onderdrukken of weinig tijd hebt overdag(werk/studie). Als je bulkt zou IF'en onnodig zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:19 schreef vault_tec het volgende:
Ik doe aan intermittent fasting en nu vroeg ik mij af of het zin heeft om 1 week per maand te bulken en daarna de rest van de maand te cutten? Of word het vet (teveel aan energie) niet omgezet naar spieren?
Wat bedoel je met die procenten? En ik doe al 5 maanden aan IF dus daar hoef ik geen advies over. Wil alleen weten hoe ik goed kan bulken. Ik eet nu namelijk watik wil een week per maand (terwijl ik nog wel vast) maar als dit effectiever kan dan hoor ik het graagquote:Op woensdag 29 mei 2013 11:59 schreef Verbosity het volgende:
[..]
IF is ideaal om te cutten. Dus mocht je cutten dan zou ik IF gebruiken als je honger slecht kan onderdrukken of weinig tijd hebt overdag(werk/studie). Als je bulkt zou IF'en onnodig zijn.
Maar 1 week bulken zal weinig nut hebben als je daarna 3 weken gaat cutten. Dan kan je de periodes beter verlengen naar 10%-15% en daarna 15%-10%.
koop een foam rollerquote:Op woensdag 29 mei 2013 12:13 schreef NomanIW het volgende:
Ben ik nou zo oud, of is het normaal dat ik mn eigen kont elke dag moet masseren met een tennisbal om geen compleet vastzittende onderrug te krijgen?
Hebben we op de sportschool. Vind een tennisbal makkelijker.quote:
Als je niet getrained hebt, ben je in ieder geval niet catabool 's ochtends wat betreft spierafbraak: pas na 72 uur zonder eiwitten word je pas goed catabool (ramadan studies).quote:Op woensdag 29 mei 2013 10:10 schreef BadderAapje het volgende:
[..]
Wat kan je dan beter eten als je s morgens uit bed komt? Het lijkt in mij opinie dat je na +/- 8 uur geen voeding gehad te hebben om in ieder geval wat eiwitten binnen te krijgen.
250gram kwark in de ochtend en 250 in de avond?
Misschien wat meer core werk doen. En stretchen.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:30 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Hebben we op de sportschool. Vind een tennisbal makkelijker.
Maar vraag me soms wel af of het helemaal okee is. Had er vroeger minder last van.
Meer core werk? Hoe verhoudt dat zich tot mn kont dan?quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Misschien wat meer core werk doen. En stretchen.
Verhoudt zich niet tot je kont.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:46 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Meer core werk? Hoe verhoudt dat zich tot mn kont dan?![]()
Onderrug snap ik, maar daar heb ik alleen last van omdat er vanuit de gluteus en in mindere mate hamstrings aan getrokken wordt. Althans, voor zover ik zie.
Niet dat ik tegen extra core werk ben uiteraard.
Met percentage bedoelde ik het vetpercentage. Dus als je rond de 10% zit gewoon gaan bulken tot 15% bodyfat. Wanneer je dan op 15% bodyfat zit kan je weer cutten met IF.quote:Op woensdag 29 mei 2013 12:15 schreef vault_tec het volgende:
[..]
Wat bedoel je met die procenten? En ik doe al 5 maanden aan IF dus daar hoef ik geen advies over. Wil alleen weten hoe ik goed kan bulken. Ik eet nu namelijk watik wil een week per maand (terwijl ik nog wel vast) maar als dit effectiever kan dan hoor ik het graag
Ik vind dit zo'n gaaf dingetje, maar niet in Europa verkrijgbaarquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik gebruik http://www.moves-app.com/
Staat standaard aan, hoef je niks aan te doen behalve in je broekzak stoppen. Registreert automatisch of je wandelt, hardloopt of fietstIs niet 100% nauwkeurig, maar goed genoeg en met het voordeel dat je accu niet binnen een dag leeg is omdat het altijd aan staat op de achtergrond.
Komende zomer ook voor Android en met kcal teller (nu alleen stappen/km)...
Dat ding is gelijk zo lomp. Die van Jawbone ziet er prima en compact uit. Ik kan zo 1-2-3 geen vergelijking vinden tussen die van Bodymedia en Jawbone. Die van Bodymedia zit wel tegen de huid aan zoals ik het lees, waardoor er meer en correctere informatie getoond kan worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind dit zo'n gaaf dingetje, maar niet in Europa verkrijgbaarhttp://www.coachcalorie.com/bodymedia-fit-armband-review/
Ik raad je aan wat minder herhalingen te doen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 21:29 schreef esv7 het volgende:
Ik heb vandaag power cleans geoefend op techniek,ik had 6x6x30kg gedaan. Dan zou ik morgen toch nog wel een keer kunnen oefenen met een laag gewicht?
Jeuh, die vorkquote:Op woensdag 29 mei 2013 13:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik kwam laatst nog wat leuke dingen tegen:
De HAPIfork die zorgt dat je slomer eet en dus voller zit: http://www.kickstarter.co(...)ng-ha-0?ref=category
De slimme weegschaal: http://www.kickstarter.co(...)out-you?ref=category
Die vork.Ik begrijp niet zo goed waarom mensen dit kopen. Wellicht dat het handig is voor kinderen, maar ik zou persoonlijk niet willen dat een vork (notabene een vork) bepaald hoe snel ik mag eten.
Die weegschaal is geinig en heeft wel potentie, alleen ik denk dat wij er in Nederland niet zoveel aan hebben aangezien de voedingswaarden uit de Amerikaanse voedingsdatabases gehaald worden (alhoewel de voedingswaarden vrijwel globlaal is, zal het vast wel iets uitmaken).
Ik vind het trouwens wel goed dat ze simpele dingen zoals een vork en een weegschaal digitaliseren. The internet of things wordt langzamerhand werkelijkheid, en het begint pas net.
Heeft één van jullie trouwens ervaring met een polsbandje die je dagelijkse verbruik meet? Ik heb gehoord dat zo'n Niké fuelband waardeloos is. Ik kwam er verschillende tegen die allen hetzelfde doen, en dit is eigenlijk een soortgelijk idee wat ik in mijn hoofd had, alleen dan net iets anders en beter. Toen kwam ik het dus tegen:
https://jawbone.com/up
http://www.fitbit.com/
http://lark.com/
geen android versiequote:Op woensdag 29 mei 2013 13:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Ik gebruik http://www.moves-app.com/
Staat standaard aan, hoef je niks aan te doen behalve in je broekzak stoppen. Registreert automatisch of je wandelt, hardloopt of fietstIs niet 100% nauwkeurig, maar goed genoeg en met het voordeel dat je accu niet binnen een dag leeg is omdat het altijd aan staat op de achtergrond.
Komende zomer ook voor Android en met kcal teller (nu alleen stappen/km)...
Anorexia is geen geintje volgens mij. Ik denk er altijd wel lichtelijk over, zo van "Ach, gewoon eten, wat is daar nou moeilijk aan."quote:Op woensdag 29 mei 2013 13:39 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Jeuh, die vork
Dit is hoe ze mensen met anorexia in inrichtingen opnieuw leren eten. Bord eten voor de neus, psych tegenover aan tafel met ook een bord eten en een klok. Dan samen hap. Kauw. slik. Hap. Kauw. Slik. Af en toe janken natuurlijk. Had daar ooit een indrukwekkende docu van gezien.
Weet niet of het voor ons dikkerts werkt, zou best kunnen.
Nouja... anorexia is evenveel geintje als morbide obesiteit...quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Anorexia is geen geintje volgens mij. Ik denk er altijd wel lichtelijk over, zo van "Ach, gewoon eten, wat is daar nou moeilijk aan."
Het is een programma wat expres zo gemaakt is. Je kan wel met hoog gewicht beginnen, maar dan zal je veel eerder stallen op een gewicht wat niet je max is. Gewoon het programma volgen dus.quote:Op woensdag 29 mei 2013 14:51 schreef Convict het volgende:
Ik heb een vraagje betreft SS. Want ik las dat je deadlift zwaarder moet zijn dan je squat...
nu is het zo dat er uitgelegd word dat je elk volgende keer dat je een squat of dl doet, je er 2.5 kilo bij moet doen... en als beginner je het beste kan starten vanaf een lege bar..
maaaaaar..... in de trainings schema staat squat elke dag gepland en dl maar 1 x van de 2 dagen.
a.k.a. elke 2 dagen komt er 5 kilo bij de squat er op en maar 2.5 bij de deadlift
of moet ik dat met een lege bar beginnen en dan opbouwen met een korreltje zout nemen en als mn form gewoon goed is kijken wat ik max gewicht aan kan?
Ah, oke ik snap 'm. Is het effect van whey dan significant genoeg om het zijn geld waard te zijn, of is het effect verwaarloosbaar?quote:Op woensdag 29 mei 2013 01:36 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Het zijn twee aparte mechanismes die toch met elkaar in verband houden.
Snelle eiwitten/aminozuren *in de buurt van de training* hebben een *synergistisch* effect met de trainingsprikkel om extra spiersynthese te stimuleren (ca. minimaal 3 gram leucine in je dosis, dat zit in ongeveer 30 gram whey eiwit).
Dat is wat anders dan 1.8 of 2 g/kg eiwit gemiddeld per dag innemen voor maximaal chronisch anabool effect bij je 36-48 uur verhoogde spiersynthese na training.
Daarom: het is niet ideaal om whey te nemen om je 'dagelijkse behoefte' aan te vullen. Beter neem je langzame eiwitten daarvoor. Whey heeft eigenlijk alleen plaats rondom de training.
Daar zijn de meningen over verdeeld, ook omdat ieders budget anders is. Als je maandelijks echt prima veel geld overhoudt, neem dan whey om te spelen. Heb je thuis 3 kinderen om te voeden, laat die whey dan maar zittenquote:Op woensdag 29 mei 2013 15:12 schreef Push. het volgende:
[..]
Ah, oke ik snap 'm. Is het effect van whey dan significant genoeg om het zijn geld waard te zijn, of is het effect verwaarloosbaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit.quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:11 schreef Stereotomy het volgende:
Sowieso zul je *nooit* een goede vorm aanleren als je je eerste keren al met 80-90% van je max begint te squattenBen je meer bezig met niet omvallen dan goede vorm aanleren.
Gewoon beginnen met een stok of lege bar.
quote:Op woensdag 29 mei 2013 15:33 schreef Drommeldaris het volgende:
Het maakt toch in principe niet eit of je nu je eiwitten uit whey of voeding haalt? Als ik straks werk heb en samenwoon kap ik met de whey en ga ik alle eiwitten lekker uit de voeding halen.SPT / [Bodybuilding] #362 Van je fiets afSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Confidence through competence
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |