Spot onquote:Op woensdag 29 mei 2013 09:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
En ze keek me toch een partij raar, toen ik naast haar ging zitten en Henk een foto van ons twee maakte. Sterallures.
quote:Vader bereidde moord op zijn zoons tot in detail voor
Dood van Ruben en Julian moest moeder hard treffen
RECONSTRUCTIE Jeroen Denis heeft de moord op zijn zoontjes Ruben (9) en Julian (7) en zijn zelfmoord tot in detail voorbereid. Vanaf het moment dat hij hoorde dat de omgangsregeling met zijn kinderen drastisch versoberd zou worden, zegde Denis afspraken af, veranderde hij zijn testament en kocht hij de spullen die hij later bij de moord op de jongens gebruikte.
Uit een reconstructie van de laatste weken van Denis' leven blijkt dat de moord op Ruben en Julian allesbehalve een opwelling was. Jeroen Denis hoorde op 16 april dat de Raad voor de Kinderbescherming van plan was de kinderen onder toezicht te stellen van Jeugdzorg.
Aanleiding
Aanleiding daarvoor was een gebeurtenis begin dit jaar waarbij Ruben door zijn vader hardhandig onder de douche was gezet tijdens een driftbui. De moeder deed daar aangifte van en de politie liet weten Denis als verdachte van kindermishandeling te willen verhoren.
Twee dagen na het bericht van de Kinderbescherming over de ondertoezichtstelling, kocht Denis bij een bouwmarkt spanbanden, een schop, een hamer, een zaklamp en nog een aantal andere spullen onder het mom de tuin te willen aanpakken.
Voorbereidingen
Volgens onderzoeksleider Henk Bril van de politie was Denis toen al bezig met zijn voorbereidingen voor de dubbele moord. Dat leidt hij ook af uit het afzeggen van afspraken met de Raad voor de Kinderbescherming op 25 april en het beëindigen van zijn telefoonabonnement. Ook maakte hij nog een paar uitstapjes met de twee jongens, die Bril omschrijft als een 'afscheidstour'. Geheel tegen zijn gewoonte in nam hij in die periode contant geld op.
Koeler
Vrienden en familie namen ook een gedragsverandering waar. Denis zou in de bijna 3 weken van zijn voorbereiding duidelijk koeler en afstandelijker zijn geworden.
Denis werd dood gevonden op 7 mei, de dag dat hij een tweede afspraak had met de kinderbescherming. Het duurde daarna nog 2 weken alvorens de jongens in een betonnen verbinding tussen twee sloten in Cothen werden gevonden. De politie heeft nog altijd niet de exacte doodsoorzaak van de jongens kunnen vaststellen. Daarvoor is naar verwachting nog 3 maanden onderzoek nodig.
Ultieme wraak
Alles wijst erop dat Jeroen Denis zijn zoons niet snel wilde laten vinden. ,,Al wil ik daar niet over speculeren,'' zegt onderzoeksleider Bril van de politie. 'Het was wellicht zijn ultieme wraak op zijn ex dat zij nooit meer iets te weten zou komen over het lot van de kinderen.' Juist daarom wil de politie ook per se de doodsoorzaak achterhalen. (AD)
Daar krijg ik rillingen van.quote:
die gevolgtrekking volg ik niet echtquote:'Het was wellicht zijn ultieme wraak op zijn ex dat zij nooit meer iets te weten zou komen over het lot van de kinderen.' Juist daarom wil de politie ook per se de doodsoorzaak achterhalen.
Hij wilde dat zij helemaal niets zou weten, zij willen dus dat zij idg alles weet wat men te weten kan komen en wat de vader wilde verbergen. De politie kan de kinderen niet levend maken maar wel er alles aan doen om idg de vragen waar de moeder mee zit te beantwoorden en dus doen ze dat.quote:
Jij zit dan ook niet bij de politiequote:
Helemaal niet de schuld van moeder, hij heeft toch wel heel overtuigend bewezen dat zij gelijk had. Noem je doodmaken soms geen mishandelen ?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
De aanleiding: aangifte van kindermishandeling.
Ook dus beetje schuld van de moeder. Mensen zien snel iets als kindermishandeling.
Ja joh, de ene ouder mishandelt het kind, de andere ouder doet aangifte, en als die mishandelende ouder dan door het lint gaat dan is dat (mede) de schuld van de ouder die aangifte gedaan heeft?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
Ook dus beetje schuld van de moeder. Mensen zien snel iets als kindermishandeling.
Je moest eens weten vroeger![]()
Als je nu al je kind een klap op zijn kont geeft, is het al kindermishandeling
ja je kreeg eens een schop onder je hol, maar je werd niet hardhandig onder een koude douche gezet... maar goed je hebt je mening al klaar blijkbaarquote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
Je moest eens weten vroeger![]()
Dat heb ik gemist?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Was er ook niet nieuws over de moeder geweest dat ook die bij allerlei instanties liep? Dikke schulden enzo maakte..
Laten we zo zeggen, er was een hoop mis daar?
Niet dat ik weet.. alleen dat er bij het gezin wel wat hulpverlening was betrokken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:56 schreef Ticootje het volgende:
Was er ook niet nieuws over de moeder geweest dat ook die bij allerlei instanties liep? Dikke schulden enzo maakte..
Laten we zo zeggen, er was een hoop mis daar?
Dat.quote:Op donderdag 6 juni 2013 11:26 schreef senesta het volgende:
Ik snap dat trappen naar die moeder ook niet zo. Is dat omdat we gewoon niet willen geloven dat een man met zo'n gewoon uiterlijk, met een goede baan, met een vriendin samenwonende dit soort dingen niet zomaar zou doen, dat het wel heel erg extreem mis moet zijn gegaan en dat zijn ex het wel heel erg bont moet hebben gemaakt om dit te verdienen?
Want wat als dat nou niet zo is?
Volgens mij was het gewoon een koele, opvliegende kikker met het empathisch vermogen van een bosui.
dat laatste zeg ik niet.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:55 schreef Re het volgende:
[..]
ja je kreeg eens een schop onder je hol, maar je werd niet hardhandig onder een koude douche gezet... maar goed je hebt je mening al klaar blijkbaar
ieamnd die zijn kinderen vermoord is blijkbaar goed bezig
check mijn laatste 2 notes maarquote:Op donderdag 6 juni 2013 12:25 schreef Re het volgende:
een note voor het houden van een discussie... da's nieuw voor me
neequote:Op donderdag 6 juni 2013 12:26 schreef Copycat het volgende:
![]()
Probeer je weer een relletje te veroorzaken?
Het was geen gevalletje "mensen gooien het snel op kindermishandeling" dat is slechts jouw conclusie en die is vooral gebaseerd op een gebrek aan kennis over de zaak, want als je nou eens de moeite genomen had dat artikel in het NRC te lezen dan had je al niet meer dit soort domme opmerkingen gemaakt.quote:Op donderdag 6 juni 2013 12:23 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat laatste zeg ik niet.
Maar mensen gooien het snel op kindermishandeling, dat bedoel ik te zeggen
Maar ik ga hier snel weg, want een mening geven in dit topic mag niet, ivm die vbl stempel die ik heb. Voor je het weet heb je een note!
Ciao
Hoogwater he.quote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Paul het volgende:
Ik had toch niet verwacht dat deze hype weer helemaal stil zou worden zo snel
Ben er wel blij mee, dit is geloof ik ook wat de familie graag heeftquote:Op zondag 9 juni 2013 22:48 schreef Paul het volgende:
Ik had toch niet verwacht dat deze hype weer helemaal stil zou worden zo snel
Even geduld hebben, de maand is nog jong.quote:Op zondag 9 juni 2013 23:39 schreef superniger het volgende:
ff een vraagje. Nu deze hype en die van de volleybalster voorbij is. Is er een nieuwe hype waar ik als amateur psycholoog/rechercheur heen kan?
Jij was het in ieder geval alweer vergeten......quote:Op maandag 10 juni 2013 01:01 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Wat gaat de tijd toch snel. Ik was deze jongens al weer helemaal vergeten. Hoe lang geleden zijn ze ook alweer gevonden?
Nu zal die moeder zich ondertussen wel gaan realiseren dat haar kids nooit meer terug komen. Echt noooooit meer.
De eerste tijd ben je in shock en wordt je geleefd.
Nu ebt de intresse langzaam weg en moet je er, volgens aloud nederlands gebruik, er overheen zijn. Brrrrr
Tja, kweenie hoor... Een felle tante lijkt ze me wel.quote:Op maandag 10 juni 2013 20:59 schreef Antebella het volgende:
https://www.facebook.com/iris.vanderschuit/posts/569316453133154
Nee nog niemand. Doe eens een topic report.quote:Op maandag 10 juni 2013 01:00 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Is er onderhand al iemand op het geniale idee gekomen om de topictitel van deze serie eens aan te passen? Die "vermiste" broertjes zijn begraven en al. Nogal respectloos om ze "vermiste broertjes" te blijven noemen.
Vechten?quote:
Van mij mag ze alles zeggen, ik kan me alleen niet zo goed voorstellen dat je na zo'n trauma je publiekelijk op deze manier uitlaat. Waar staat die link? Die heb ik gemist?quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vechten?
Al dat kanker en pure diarree over je heen krijgen, dat trekt niemand.
Als de moeder hier niks van mag zeggen want dan is ze ineens aan het vechten (en dat wordt in deze topics gelinkt aan medeverantwoordelijken voor de moord op de kids) dan is er iets goed mis met je, misselijk figuur
Ben blij dat je dit stelt. Ik ben ook niet zeker van de rol van de moeder. Misschien zag de man geen uitweg omdat de moeder beweerde dat hij hun zoon onder een koude douche had gezet, terwijl de man beweerde dat het gewoon een warme douche was geweest. Bewijzen kon hij dat niet. Hij kon niets bewijzen maar was waarschijnlijk wel bang dat het verhaal van de moeder (die er niet bij was) voor waar zou worden aangenomen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:47 schreef charmed_angel het volgende:
Ook dus beetje schuld van de moeder. Mensen zien snel iets als kindermishandeling.Je moest eens weten vroeger![]()
Ik kan er idd ook nog steeds boos over worden dat men persé naar moeder wil wijzen om toch maar iemand de schuld in de schoenen te kunnen schuiven..quote:Op maandag 10 juni 2013 22:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Vechten?
Al dat kanker en pure diarree over je heen krijgen, dat trekt niemand.
Als de moeder hier niks van mag zeggen want dan is ze ineens aan het vechten (en dat wordt in deze topics gelinkt aan medeverantwoordelijken voor de moord op de kids) dan is er iets goed mis met je, misselijk figuur
Knap gesteld. Had ik nog geen moment over nagedacht.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jij zit dan ook niet bij de politie![]()
Maar het kan dat het gewoon uit de koker van de journalist komt, hoewel het me niet eens zou verbazen als het letterlijk zo gezegd is, want als je weet hoe de jongens zijn overleden dan kun je wellicht (afhankelijk van de wijze van overlijden) beter tot een conclusie komen over de voorbereidingen.
Wel opmerkelijk dat hij zijn testament nog gewijzigd heeft, ik vermoed dat hij dat gedaan heeft om te voorkomen dat zijn ex alsnog zou erven, zijn kinderen waren immers zijn erfgenaam, en zijn ex weer de erfgenaam van de kinderen.
Hoewel we met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kunnen vaststellen dat zijn kinderen eerder zijn overleden dan hij, en ze dus zijn erfgenaam niet waren.
Maar als ze niet gevonden waren dan hadden ze over een jaar doodverklaard kunnen worden, en ik verwacht dat ze dan dus erftechnisch eerst van vader zouden hebben geërfd, waarna moeder over een jaar dan alsnog als erfgenaam van de kinderen zou erven.
Al met al is het wat mij betreft weer een aanwijzing dat het gedoe om materialistische zaken niet van één kant kwam.
1. Hij had al jaren eerder gedreigd met een gezinsdramaquote:Op maandag 10 juni 2013 22:49 schreef CARLAK het volgende:
[..]
Ben blij dat je dit stelt. Ik ben ook niet zeker van de rol van de moeder. Misschien zag de man geen uitweg omdat de moeder beweerde dat hij hun zoon onder een koude douche had gezet, terwijl de man beweerde dat het gewoon een warme douche was geweest. Bewijzen kon hij dat niet. Hij kon niets bewijzen maar was waarschijnlijk wel bang dat het verhaal van de moeder (die er niet bij was) voor waar zou worden aangenomen.
Ik ben bang voor een trieste wanhoopsdaad van de man.
Ik weet het natuurlijk ook niet want ik ken beide mensen niet, maar het kan ook zijn dat de man het slachtoffer was.
Jouw idee. Je weet niet onder welke druk deze man stond.quote:Op maandag 10 juni 2013 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
1. Hij had al jaren eerder gedreigd met een gezinsdrama
2. Er is GEEN, GEEN, GEEN enkele rechtvaardiging om je kinderen te vermoorden. GEEN. NOOIT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |