Niet iedereen dus. Blijf er maar van afquote:Op maandag 27 mei 2013 20:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
De nabestaanden van de "buurvrouw van mijn moeder" halen zo vaak de dode bloemen en uitgebloeide bloemen weg bij mijn moeder. Vaak doen ze dan een paar bloemen uit hun boeket in het vaasje bij mijn moeder. Andersom ook. Ook merk ik vaak als hun geweest zijn dat ze de steen van mijn moeder ook even bladvrij hebben gemaakt met wat water. Ik vind het juist mooi dat men ook op die manier voor elkaar zorgt.
Precies. Dat is heel normaal. En ik vind het ook mooi!quote:Op maandag 27 mei 2013 20:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
De nabestaanden van de "buurvrouw van mijn moeder" halen zo vaak de dode bloemen en uitgebloeide bloemen weg bij mijn moeder. Vaak doen ze dan een paar bloemen uit hun boeket in het vaasje bij mijn moeder. Andersom ook. Ook merk ik vaak als hun geweest zijn dat ze de steen van mijn moeder ook even bladvrij hebben gemaakt met wat water. Ik vind het juist mooi dat men ook op die manier voor elkaar zorgt.
Nou nee je blijft met je poten van andermans graf afquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Dat is heel normaal. En ik vind het ook mooi!
En niet alleen van andermans graf, je blijft overal vanaf wat niet van jezelf isquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou nee je blijft met je poten van andermans graf af
Ik zou spontaan opstaan uit de dood en dat bosje door je strot douwen.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Flauwekul, een bloemetje leggen is heel normaal.
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zou spontaan opstaan uit de dood en dat bosje door je strot douwen.
Als je zo graag bloemetjes legt, doe je dat maar bij de gevallenen van de oorlog.
Iedereen die militair is weet dat er op zijn of haar graf bloemen gelegd kan worden als ze tijdens oorlog om het leven komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?
Onbekende voor velen inderdaad. Oorlog slachtoffers is wat anders als dit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?
Zoveel, dat je niet als onbekende bloemen gaat leggen bij een graf!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:35 schreef sig000 het volgende:
Wat een gelul over bloemen.![]()
Mensen houden ervan, bloemisten bestaan ervan.
Maakt het veel uit?
Het is een begraafplaats en iedereen die daar ergens bloemen wil leggen gaan we controleren?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:37 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zoveel, dat je niet als onbekende bloemen gaat leggen bij een graf!
Of een graf van dode bloemen ontziet omdat je daar toevallig langs loopt.
Een graf is van de familie en daar blijf je vanaf.
Nee maar dat was het punt niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is een begraafplaats en iedereen die daar ergens bloemen wil leggen gaan we controleren?
Wat is het probleem dan denk ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat een cynisme over het leggen van een bloemetje. Het is toch wat.
Het hele punt introduceert mij niets.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:39 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Nee maar dat was het punt niet.
Lees eens terug!
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.
Sorry, een begraafplaats is openbaar, wil je wat prive dan moet je wat anders verzinnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:49 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ons kind en ons graf en niet van iedereen. PUNT!
En hopelijk is ook niet de helft van Nederland een week bezig met het overlijden van jouw kind.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry, een begraafplaats is openbaar, wil je wat prive dan moet je wat anders verzinnen.
Ik heb nog nooit het nut van bloemen bij een graf ingezien maar toch snap ik de mensen die er hun ding met willen zeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.
Een volwassen iemand is wat anders als bij kinderen.
Al eerdere gezegd. Kwetsbaarder voor de nabestaande.
Zou je dat nu wel doen? Je kende ze niet eens persoonlijk n je gaat richting een bloemenzee waar nog geen steen ligt...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.
Een volwassen iemand is wat anders als bij kinderen.
Al eerdere gezegd. Kwetsbaarder voor de nabestaande.
Dat.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:53 schreef Leandra het volgende:
Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil is tussen bloemen op een willekeurig graf leggen, en nu bloemen gaan leggen op de graven van deze jongens.
Het laatste komt me toch wat sensatiezoekeriger over, bijna van dezelfde orde als die duiker in Cothen gaan bekijken, en daarbij ook nog eens de "geen bloemen" wens van de moeder negeren.
Als je dan toch zo nodig de begraafplaats moet checken en bloemen op kindergrafjes moet leggen, leg dan een bloem op ieder ander kindergraf, en laat dat van de jongens gewoon voor wat ze zijn.
Maar goed, dat is mijn mening.
Misschien de familie zelf laten beslissen hoe de graven er uit komen te zien ipv er daags na de uitvaart al een bedevaartsoord van maken?quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:49 schreef Ryan3 het volgende:
Misschien een steen leggen bij de graven?
Stenen verwelken niet...
Een bloemetje leggen bij het monument van het jongetje dat hier in de gemeente in december 2006 is vermoord is, vind ik ook gewoon kunnen... (hetgeen wij een keer gedaan hebben...)quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:53 schreef Leandra het volgende:
Ik vind persoonlijk wel dat er een verschil is tussen bloemen op een willekeurig graf leggen, en nu bloemen gaan leggen op de graven van deze jongens.
Het laatste komt me toch wat sensatiezoekeriger over, bijna van dezelfde orde als die duiker in Cothen gaan bekijken, en daarbij ook nog eens de "geen bloemen" wens van de moeder negeren.
Als je dan toch zo nodig de begraafplaats moet checken en bloemen op kindergrafjes moet leggen, leg dan een bloem op ieder ander kindergraf, en laat dat van de jongens gewoon voor wat ze zijn.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ja, vandaar een steentje leggen, zoals je wellicht weet, is dit een oud gebruik, o.m. bij Joden...quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien de familie zelf laten beslissen hoe de graven er uit komen te zien ipv er daags na de uitvaart al een bedevaartsoord van maken?
Nu zijn de graven nog makkelijk te vinden, wie zegt dat dat straks ook zo is?
Laat die mensen even lekker met rust, voor hetzelfde geld zit moeder daar de halve dag te huilen, komt een of andere onbekende bloemen of een steen leggen en gelijk even checken hoe erg moeder er aan toe is.
En ze keek me toch een partij raar, toen ik naast haar ging zitten en Henk een foto van ons twee maakte. Sterallures.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:58 schreef Leandra het volgende:
Nu zijn de graven nog makkelijk te vinden, wie zegt dat dat straks ook zo is?
Laat die mensen even lekker met rust, voor hetzelfde geld zit moeder daar de halve dag te huilen, komt een of andere onbekende bloemen of een steen leggen en gelijk even checken hoe erg moeder er aan toe is.
Monument en 2006 is wat mij betreft echt iets anders dan vers gedolven graf.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een bloemetje leggen bij het monument van het jongetje dat hier in de gemeente in december 2006 is vermoord is, vind ik ook gewoon kunnen... (hetgeen wij een keer gedaan hebben...)
Sterker nog dan sta je er bij stil, als je het ziet, als je er langs rijdt idd...
Ja ik weet het, ik leg ook wel eens een kiezeltje op de steen van het graf van mijn grootouders.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, vandaar een steentje leggen, zoals je wellicht weet, is dit een oud gebruik, o.m. bij Joden...
Maar wat mij betreft zijn mensen volkomen vrij om zoiets wel of niet te doen...
Vandaar dat ik zeg dat een steentje misschien iets is voor de mensen die dat willen doen...?quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Monument en 2006 is wat mij betreft echt iets anders dan vers gedolven graf.
Geen idee.quote:Maar is het in het geval van Nicky Verstappen zelfs niet iets geweest wat in het onderzoek aandacht kreeg?
Dat zelfs op TV gevraagd werd naar iets wat bij het monument was neergelegd omdat ze dachten dat de dader het gedaan kon hebben?
Misschien wachten tot er een monumentje komt, wat ik wel verwacht, maar dan nog ga ik niet een moreel standpunt innemen hoor...quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik leg ook wel eens een kiezeltje op de steen van het graf van mijn grootouders.
En toch vind ik dat hier niet de tijd en de plaats, vooral de tijd niet.
Als je die jongens dan toch zo nodig een laatste eer moet bewijzen, wacht daar dan tenminste mee tot er een steen op het graf ligt en moeder er mogelijk niet meer de hele dag zit.
Sommige mensen leggen bloemen voor zichzelf en niet zozeer voor de gene waar ze aan gegeven worden.quote:Op woensdag 29 mei 2013 08:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zou je dat nu wel doen? Je kende ze niet eens persoonlijk n je gaat richting een bloemenzee waar nog geen steen ligt...
Ik verplaatste me even in een gedachtengang van een fictieve bloemenlegger.quote:
Dat is dus flauwekul, kwam op de fb groep terecht dat de moeder dat totaal niet zo wilde, dit is de burgemeester oid die voor zijn woord heeft gesproken. Bloemen en kaarten mogen gewoon.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De familie heeft ook nog eens nadrukkelijk gezegd geen prijs te stellen op bloemen of kaarten, omdat één van de jongetjes zich bezig hield met milieu en duurzaamheid.
Behalve dat het ietwat raar is om bloemen te leggen op het graf van wilvreemden zou het extra lomp zijn om wel bloemen op het graf te leggen als gezegd is dat dat niet op prijs gesteld wordt.
Ja, dat zal de fb-groep vast beter weten.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:30 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Dat is dus flauwekul, kwam op de fb groep terecht dat de moeder dat totaal niet zo wilde, dit is de burgemeester oid die voor zijn woord heeft gesproken. Bloemen en kaarten mogen gewoon.
Bron.quote:De broers zijn op de lommerrijke Zeister begraafplaats naast elkaar begraven. Op hun graven worden de vergeetmenietjes en andere plantjes gepoot, die hun klasgenootjes maandagmiddag meenamen.
"Dat was een idee van moeder Iris, omdat een van de jongens erg met milieu bezig was. Losse bloemen vergaan, deze plantjes zijn blijvend'', zegt de vriend.
Dat is niet wat je net stelde, net stelde je dat een FB-groep beweerde dat de moeder het totaal niet zo wilde, dat is wat anders dan dat de moeder op die FB-groep zegt dat ze het totaal niet zo wilde.quote:Op woensdag 29 mei 2013 11:58 schreef Tamashii het volgende:
Die FB groep bestaat onder andere uit de moeder zelf, dus ik ga ervanuit dat het geen onzin is als zij het tegendeel beweert.
Juist een monument, het jongetje ligt daar niet begraven, groot verschil tussen een graf en monument.quote:Op woensdag 29 mei 2013 09:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Een bloemetje leggen bij het monument van het jongetje dat hier in de gemeente in december 2006 is vermoord is, vind ik ook gewoon kunnen... (hetgeen wij een keer gedaan hebben...)
Sterker nog dan sta je er bij stil, als je het ziet, als je er langs rijdt idd...
De begraafplaats zelf is openbaar maar weet jij wel wat een graf en steen erop kosten. Die kosten worden betaald door rechtmatige eigenaar.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry, een begraafplaats is openbaar, wil je wat prive dan moet je wat anders verzinnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |