Niet iedereen dus. Blijf er maar van afquote:Op maandag 27 mei 2013 20:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
De nabestaanden van de "buurvrouw van mijn moeder" halen zo vaak de dode bloemen en uitgebloeide bloemen weg bij mijn moeder. Vaak doen ze dan een paar bloemen uit hun boeket in het vaasje bij mijn moeder. Andersom ook. Ook merk ik vaak als hun geweest zijn dat ze de steen van mijn moeder ook even bladvrij hebben gemaakt met wat water. Ik vind het juist mooi dat men ook op die manier voor elkaar zorgt.
Precies. Dat is heel normaal. En ik vind het ook mooi!quote:Op maandag 27 mei 2013 20:40 schreef Ireth het volgende:
[..]
De nabestaanden van de "buurvrouw van mijn moeder" halen zo vaak de dode bloemen en uitgebloeide bloemen weg bij mijn moeder. Vaak doen ze dan een paar bloemen uit hun boeket in het vaasje bij mijn moeder. Andersom ook. Ook merk ik vaak als hun geweest zijn dat ze de steen van mijn moeder ook even bladvrij hebben gemaakt met wat water. Ik vind het juist mooi dat men ook op die manier voor elkaar zorgt.
Nou nee je blijft met je poten van andermans graf afquote:Op dinsdag 28 mei 2013 10:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Precies. Dat is heel normaal. En ik vind het ook mooi!
En niet alleen van andermans graf, je blijft overal vanaf wat niet van jezelf isquote:Op dinsdag 28 mei 2013 19:38 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou nee je blijft met je poten van andermans graf af
Ik zou spontaan opstaan uit de dood en dat bosje door je strot douwen.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Flauwekul, een bloemetje leggen is heel normaal.
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Ik zou spontaan opstaan uit de dood en dat bosje door je strot douwen.
Als je zo graag bloemetjes legt, doe je dat maar bij de gevallenen van de oorlog.
Iedereen die militair is weet dat er op zijn of haar graf bloemen gelegd kan worden als ze tijdens oorlog om het leven komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?
Onbekende voor velen inderdaad. Oorlog slachtoffers is wat anders als dit.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:19 schreef capricia het volgende:
[..]
dat zijn toch ook volstrekt onbekenden?
Zoveel, dat je niet als onbekende bloemen gaat leggen bij een graf!quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:35 schreef sig000 het volgende:
Wat een gelul over bloemen.![]()
Mensen houden ervan, bloemisten bestaan ervan.
Maakt het veel uit?
Het is een begraafplaats en iedereen die daar ergens bloemen wil leggen gaan we controleren?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:37 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Zoveel, dat je niet als onbekende bloemen gaat leggen bij een graf!
Of een graf van dode bloemen ontziet omdat je daar toevallig langs loopt.
Een graf is van de familie en daar blijf je vanaf.
Nee maar dat was het punt niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Het is een begraafplaats en iedereen die daar ergens bloemen wil leggen gaan we controleren?
Wat is het probleem dan denk ik.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
Wat een cynisme over het leggen van een bloemetje. Het is toch wat.
Het hele punt introduceert mij niets.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:39 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Nee maar dat was het punt niet.
Lees eens terug!
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.quote:
Waarom niet?quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.
Sorry, een begraafplaats is openbaar, wil je wat prive dan moet je wat anders verzinnen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:49 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ons kind en ons graf en niet van iedereen. PUNT!
En hopelijk is ook niet de helft van Nederland een week bezig met het overlijden van jouw kind.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:46 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Top! Mij wel. Ik zou het niet fijn vinden als onbekende bloemen leggen op het graf van mijn kind.
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:51 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sorry, een begraafplaats is openbaar, wil je wat prive dan moet je wat anders verzinnen.
Ik heb nog nooit het nut van bloemen bij een graf ingezien maar toch snap ik de mensen die er hun ding met willen zeggen.quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.
Een volwassen iemand is wat anders als bij kinderen.
Al eerdere gezegd. Kwetsbaarder voor de nabestaande.
Zou je dat nu wel doen? Je kende ze niet eens persoonlijk n je gaat richting een bloemenzee waar nog geen steen ligt...quote:Op dinsdag 28 mei 2013 23:54 schreef Noelle06 het volgende:
[..]
Ga morgen naar zeist. een bloementje leggen bij de kinderen.
Een volwassen iemand is wat anders als bij kinderen.
Al eerdere gezegd. Kwetsbaarder voor de nabestaande.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |