Ik zet bij jou thuis toch ook niet mijn bloemen ongevraagd in jouw vazen? Ik begrijp niet zo goed dat mensen dat niet snappenquote:Op maandag 27 mei 2013 18:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Een bloemetje leggen... je doet net of de steen even gelicht wordt
De familie heeft ook nog eens nadrukkelijk gezegd geen prijs te stellen op bloemen of kaarten, omdat één van de jongetjes zich bezig hield met milieu en duurzaamheid.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat om het gebaar. De dode weet sowieso niets meer maar de bedoeling is goed.
Flauwekul, een bloemetje leggen is heel normaal.quote:Op maandag 27 mei 2013 18:57 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Joh, het graf is niet van je, daar moet iedereen, behalve de familie, vanaf blijven.
In dit specifieke geval dan wel maar in het algemeen zijn begraafplaatsen openbaar toegankelijk en is het leggen van een bloem een gebaar van eer.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De familie heeft ook nog eens nadrukkelijk gezegd geen prijs te stellen op bloemen of kaarten, omdat één van de jongetjes zich bezig hield met milieu en duurzaamheid.
Behalve dat het ietwat raar is om bloemen te leggen op het graf van wilvreemden zou het extra lomp zijn om wel bloemen op het graf te leggen als gezegd is dat dat niet op prijs gesteld wordt.
Sinds wanneerquote:Op maandag 27 mei 2013 19:03 schreef yvonne het volgende:
[..]
Flauwekul, een bloemetje leggen is heel normaal.
serieus?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:00 schreef Deisyy het volgende:
[..]
De familie heeft ook nog eens nadrukkelijk gezegd geen prijs te stellen op bloemen of kaarten, omdat één van de jongetjes zich bezig hield met milieu en duurzaamheid.
Behalve dat het ietwat raar is om bloemen te leggen op het graf van wilvreemden zou het extra lomp zijn om wel bloemen op het graf te leggen als gezegd is dat dat niet op prijs gesteld wordt.
Sinds het begin van begraafplaatsen.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:05 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Sinds wanneer![]()
Het is echt niet normaal om aan andermans graf te komen als je geen connectie mee hebt met de persoon die erin ligt. Dat geldt ook voor bloemen leggen.
graven van mensen die in de oorlog gevallen zijn, krijgen ook vaak zomaar bloemen van onbekenden.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:05 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Sinds wanneer![]()
Het is echt niet normaal om aan andermans graf te komen als je geen connectie mee hebt met de persoon die erin ligt. Dat geldt ook voor bloemen leggen.
Mooie Luuk Koelmanquote:Op maandag 27 mei 2013 14:38 schreef henkde_j het volgende:
We leven in een zieke wereld
Verschenen op 22-05-2013 in Featured, overig
GAMMAquote:Op maandag 27 mei 2013 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
graven van mensen die in de oorlog gevallen zijn, krijgen ook vaak zomaar bloemen van onbekenden.
Is echt heel normaal hoor.
Dat doe je op herdenkingsplaatsen, niet op particuliere graven die in het bezit zijn van derden. Daar blijf je simpelweg met je tengels van af en daar leg je ook geen bloemen als je daartoe niet uitgenodigd bent.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Sinds het begin van begraafplaatsen.
Ik neem aan dat jij ook nooit op 4/5 mei bloemen legt?
Of 15 augustus?
Laten die knullen nou ook vaak op openbare begraafplaatsen liggen, ze liggen niet allemaal op de Grebbenberg...quote:Op maandag 27 mei 2013 19:13 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Dat doe je op herdenkingsplaatsen, niet op particuliere graven die in het bezit zijn van derden. Daar blijf je simpelweg met je tengels van af en daar leg je ook geen bloemen als je daartoe niet uitgenodigd bent.
Wat versta jij onder uitgenodigd?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:13 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Dat doe je op herdenkingsplaatsen, niet op particuliere graven die in het bezit zijn van derden. Daar blijf je simpelweg met je tengels van af en daar leg je ook geen bloemen als je daartoe niet uitgenodigd bent.
Kom maar weer terug als je alles over herdenken en begraafplaatsen weet.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:14 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Ja oorlogsfreule, andere graven, andere context
Wat een onzin, dat vergelijken al.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:18 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kom maar weer terug als je alles over herdenken en begraafplaatsen weet.
Mja dat vind ik toch wel net ff anders nog.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:07 schreef capricia het volgende:
[..]
graven van mensen die in de oorlog gevallen zijn, krijgen ook vaak zomaar bloemen van onbekenden.
Is echt heel normaal hoor.
waarom is dat anders? Dat zijn vaak ook onbekenden, en echt niet altijd helden ofzo.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja dat vind ik toch wel net ff anders nog.
Ik ken het ook niet echt, zomaar een bloemetje neerleggen op een vreemd graf.
Bij wildvreemden en ongevraagd????quote:Op maandag 27 mei 2013 19:17 schreef yvonne het volgende:
[..]
Laten die knullen nou ook vaak op openbare begraafplaatsen liggen, ze liggen niet allemaal op de Grebbenberg...
Maar voor jou nog even, er bestaat een soort begraafplaatscultuur, en daarin is een bloemetje gaan leggen' heel normaal.
Staat trouwens los van deze gebeurtenis.
Inderdaad. Je gaat toch ook niet op ziekenbezoek bij een wildvreemde.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:25 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mja dat vind ik toch wel net ff anders nog.
Ik ken het ook niet echt, zomaar een bloemetje neerleggen op een vreemd graf.
Je kunt beter die bloemen links en rechts aan levenden geven, krijg je wat meer reactie en die zijn ook nog in staat om te weigeren.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
waarom is dat anders? Dat zijn vaak ook onbekenden, en echt niet altijd helden ofzo.
Het gebeurt serieus vaak dat er bloemen op een graf van een onbekende gelegd worden.
Als ik bloemen kom brengen, geef ik het graf links en rechts ook vaak een bloem. En als wij een tijdje niet komen bij het graf van mijn broertje, dan merk ik dat "onbekenden" er wel zijn geweest.
Lees nou even wat capricia verteld, het is op veel plekken gangbaar, dat je even een bloem oid op het graf naast je bekende legt, en andersom gebeurt dat ook.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Inderdaad. Je gaat toch ook niet op ziekenbezoek bij een wildvreemde.
Puur voor eigen gerief
Ik vind het maar niets. Zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn. Maar ik zelf zou het zelf zeker niet waarderen. Zo'n graf is wat mij betreft privé.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees nou even wat capricia verteld, het is op veel plekken gangbaar, dat je even een bloem oid op het graf naast je bekende legt, en andersom gebeurt dat ook.
Er zijn hordes ouwetjes die een hele dag door kunnen brengen op een begraafplaats en daar van alles doen, waaronder ook het 'bloemetje leggen'
Wat mooi! Mensen die hierom zeuren begrijp ik niet.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:33 schreef capricia het volgende:
[..]
waarom is dat anders? Dat zijn vaak ook onbekenden, en echt niet altijd helden ofzo.
Het gebeurt serieus vaak dat er bloemen op een graf van een onbekende gelegd worden.
Als ik bloemen kom brengen, geef ik het graf links en rechts ook vaak een bloem. En als wij een tijdje niet komen bij het graf van mijn broertje, dan merk ik dat "onbekenden" er wel zijn geweest.
Dat doen in principe de nabestaanden Capricia.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:35 schreef capricia het volgende:
Dan moet je eens met Allerzielen op een katholieke begraafplaats komen kijken. Er worden dan ook lichtjes neergezet bij onbekende mensen. Ik vind dat een mooi gebruik.
Die oudjes vind ik toch iets anders dan 'even een bloemetje leggen bij die jongetjes van tv'.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees nou even wat capricia verteld, het is op veel plekken gangbaar, dat je even een bloem oid op het graf naast je bekende legt, en andersom gebeurt dat ook.
Er zijn hordes ouwetjes die een hele dag door kunnen brengen op een begraafplaats en daar van alles doen, waaronder ook het 'bloemetje leggen'
Je komt er een keer per drie maanden ofzoquote:Op maandag 27 mei 2013 19:39 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ik vind het maar niets. Zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn. Maar ik zelf zou het zelf zeker niet waarderen. Zo'n graf is wat mij betreft privé
quote:Op maandag 27 mei 2013 19:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja die hebben ook niks meer te doen verder. Een beetje loeren omdat ze er zelf niet liggenquote:Op maandag 27 mei 2013 19:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
dit ik had al een openingspostquote:Op zondag 26 mei 2013 20:35 schreef klipper het volgende:
Is de OP niet een beetje erg achterhaald?
Ze zijn tenslotte gevonden.
En wat als zo'n onverlaat het in zijn hoofd haalt om oude dode plantjes of bloemen van een graf af te halen, wat zou jij doen als je zo iemand tegenkomt?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Bij wildvreemden en ongevraagd????
Krijgt de kreet "Tuin op je buik" wel een concrete betekenis
Maar ik zie het nooit gedaan worden, los van oorlogsgraven. Bovendien zou ik het hemeltergend en onbeschoft vinden als zomaar iemand met een goedkoop bosje op mijn graf zou leggen terwijl ik niet meer in staat ben om die gast m/v van mijn graf te kicken.
Ja jatten van een graf.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat als zo'n onverlaat het in zijn hoofd haalt om oude dode plantjes of bloemen van een graf af te halen, wat zou jij doen als je zo iemand tegenkomt?
Inderdaad. Moet je straks ook nog een 'JA - NEE sticker' op je graf plakken?quote:Op maandag 27 mei 2013 19:34 schreef ruktzichloos het volgende:
[..]
Bij wildvreemden en ongevraagd????
Krijgt de kreet "Tuin op je buik" wel een concrete betekenis
Maar ik zie het nooit gedaan worden, los van oorlogsgraven. Bovendien zou ik het hemeltergend en onbeschoft vinden als zomaar iemand met een goedkoop bosje op mijn graf zou leggen terwijl ik niet meer in staat ben om die gast m/v van mijn graf te kicken.
Er is geen dusquote:
De nabestaanden van de "buurvrouw van mijn moeder" halen zo vaak de dode bloemen en uitgebloeide bloemen weg bij mijn moeder. Vaak doen ze dan een paar bloemen uit hun boeket in het vaasje bij mijn moeder. Andersom ook. Ook merk ik vaak als hun geweest zijn dat ze de steen van mijn moeder ook even bladvrij hebben gemaakt met wat water. Ik vind het juist mooi dat men ook op die manier voor elkaar zorgt.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En wat als zo'n onverlaat het in zijn hoofd haalt om oude dode plantjes of bloemen van een graf af te halen, wat zou jij doen als je zo iemand tegenkomt?
Ik schiet bijna vol als ik die kinderen zie wapperen naast de wegquote:Op maandag 27 mei 2013 19:49 schreef blanket het volgende:
http://www.hartvannederla(...)d&utm_medium=twitter
Gesprek met vriend vd familie.
http://www.rtvutrecht.nl/(...)julian-in-zeist.html
Beelden uitvaart.
Jaquote:Op maandag 27 mei 2013 20:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik schiet bijna vol als ik die kinderen zie wapperen naast de weg
Neequote:Op maandag 27 mei 2013 22:49 schreef Plums het volgende:
Is de doodsoorzaak al bekend? Heb het niet meer meegekregen.
Verschrikkelijk inddquote:Op maandag 27 mei 2013 20:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Als ik dat zou zien, dat een onbekende dat doet bij een dierbare van mij zou ik degene zeker aanspreken. Een graf is van de familie en niet van een onbekende.quote:Op maandag 27 mei 2013 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja? Ik vind het bijna Noord-Koreaanse toestanden. Kleine kinderen die van de juffen en meesters langs de kant van de weg moeten gaan staan zwaaien met vlaggetjes en slingers. Ik kan er verdomd slecht tegen, tegen geënsceneerd groepsgeneuzel. Zowel bij verdriet als bij vreugde moet ik er heel vaak vanquote:Op maandag 27 mei 2013 20:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |