abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127031065
Centraal topic voor amateurhardlopers!

SPOILER: Lopers & targets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Persoonlijke Records:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingschema's en info
SPOILER: Interval inspiratie
SPOILER: Wedstrijden en evenementen
SPOILER: Tools
SPOILER: Hardloopwinkels
SPOILER: Looptechniek & methodes
SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to Run
Vorige delen

Topicchain

Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers

pi_127031510
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 17:36 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

_O_ Wow! Gefeliciteerd met deze supertijd!

Ik heb vandaag zelf de halve in Leiden gelopen en het ging wel redelijk. Doordat de 2e helft voornamelijk flinke tegenwind was, zat een echt goede tijd er niet in. Met 1:18 laag, ben ik dan ook wel tevreden. Verder was het best een leuke wedstrijd, nieuwe route met toch redelijk veel en enthousiast publiek langs de kant. Alleen het traditionele biertje bij de finish was door de temperatuur en de wind toch minder lekker dan vorige jaren. :{
  zondag 26 mei 2013 @ 20:05:30 #3
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_127037183
M'n allereerste marathon gelopen, ook in Leiden.
Flink tegenwind idd, zware laatste kilometers, toch erg tevreden met 3:29:45.
Feyenoord!!! * Barça
pi_127039595
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
Onder de 3:30 op je eerste marathon en dat ook nog eens met (vond ik) behoorlijk zware omstandigheden? Dan mag je zeker wel tevreden zijn ja :Y !
Gefeliciteerd!!
Was het in de buurt van je streeftijd?
  zondag 26 mei 2013 @ 22:12:52 #5
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127045660
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:05 schreef Bonobo11 het volgende:
Goed bezig!!

Vandaag mijn PR op de 10 verbeterd bij de Royal, van 40:55 naar een 39:34 :D *O*
The line is a dot to you!
pi_127047803
Dat biertje bij de Leiden Marathon zorgde inderdaad vanwege de wind en kou vooral voor maagkramp ipv genieten... _O-

Wind was inderdaad erg sterk, viel daardoor in het tweede deel ook wat terug en helaas net 14 seconden boven m'n PR, maar wel blij met m'n 1:29:32.

Nette tijd kepler, net 2 seconden sneller dan ik tijdens de Golden Ten. :P
Jack does it in real time...
  maandag 27 mei 2013 @ 15:41:04 #7
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_127068174
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2013 20:45 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Onder de 3:30 op je eerste marathon en dat ook nog eens met (vond ik) behoorlijk zware omstandigheden? Dan mag je zeker wel tevreden zijn ja :Y !
Gefeliciteerd!!
Was het in de buurt van je streeftijd?
3:30 was streeftijd, dus aardig ;) in de buurt en vanwege de omstandigheden zeer tevreden.
Iets te snel gestart, veel gegeven in het midden met tegenwind en dat op het eind enigszins moeten bekopen, alhoewel de laatste 6k altijd zwaar schijnen te zijn.
Al met al zeer tevreden.
Feyenoord!!! * Barça
  maandag 3 juni 2013 @ 10:28:01 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127350642
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 08:09 schreef MaleDuck het volgende:
Net als vorig jaar gaan we vanuit Fok! weer meedoen met de Rotterdam Ekiden op zaterdag 6 juli. Dit is een estafetteloop, waarin 6 lopers met elkaar de marathon lopen. De afstanden zijn als volgt verdeeld: 5 km - 10 km - 5 km - 10 km - 7,195 km. Vanuit het andere hardlooptopic zijn er vele aanmeldingen dat we zeker 3 teams kunnen vormen, maar er is plaats voor meer! Dus mocht je ook met het Fok! team willen meedoen, stuur mij dan even een pm/dm.
We hebben nog 2 mensen nodig om 5 (!) teams te kunnen vormen. Wie doet er mee? *O*
F means you're fucked
pi_127351753
Afgelopen weekend niet zelf gelopen maar meegeholpen bij de NK voor clubteams. Lekker de hele dag in het zonnetje genieten van top atletiek. 8-)
Zo sprong vlak voor mijn neus Fabian Florant (met zijn verkeerde afzetbeen!) bijna een Nederlands record bij het hinkstapspringen. Verder waren de loopnummers ook indrukwekkend: o.a. Yvonne Hak op de 800 en Wesley van der Gouw die de 5000 meter in 14:29 liep en als afsluiting de 4x100 en 4x400. Was mooi om te zien van zo dichtbij!
Ik heb zelf nu wel zin gekregen om ook eens een keer een baanwedstrijd te doen.
  maandag 3 juni 2013 @ 11:13:27 #10
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127351792
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:11 schreef Mr.B. het volgende:
Afgelopen weekend niet zelf gelopen maar meegeholpen bij de NK voor clubteams. Lekker de hele dag in het zonnetje genieten van top atletiek. 8-)
Zo sprong vlak voor mijn neus Fabian Florant (met zijn verkeerde afzetbeen!) bijna een Nederlands record bij het hinkstapspringen. Verder waren de loopnummers ook indrukwekkend: o.a. Yvonne Hak op de 800 en Wesley van der Gouw die de 5000 meter in 14:29 liep en als afsluiting de 4x100 en 4x400. Was mooi om te zien van zo dichtbij!
Ik heb zelf nu wel zin gekregen om ook eens een keer een baanwedstrijd te doen.
Ik heb ook staan kijken, maar dan op de tribune met een biertje in mn hand :@
Was inderdaad mooi om eens mee te maken :Y
F means you're fucked
pi_127352110
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:13 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb ook staan kijken, maar dan op de tribune met een biertje in mn hand :@
Was inderdaad mooi om eens mee te maken :Y
Bij de estafettes was ik net klaar en kon ik ook mijn welverdiende biertje kijken. :P

Ik was eigenlijk van plan om 6 juli de Kadeloop in Schipluiden te doen, maar begin nu wel te twijfelen. Het zijn ook wel courantere afstanden dan 12 km .
Dus. Als ik een team zo kan volmaken, doe ik wel mee :)
  maandag 3 juni 2013 @ 11:26:24 #12
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_127352177
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:24 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Bij de estafettes was ik net klaar en kon ik ook mijn welverdiende biertje kijken. :P

Ik was eigenlijk van plan om 6 juli de Kadeloop in Schipluiden te doen, maar begin nu wel te twijfelen. Het zijn ook wel courantere afstanden dan 12 km .
Dus. Als ik een team zo kan volmaken, doe ik wel mee :)
^O^

Ik heb vorig jaar de kadeloop gelopen, maar ik vond m toen vreselijk tegenvallen. Jij hebt er niet zo heel veel last van met je snelheid, maar mensen passeren langs het water ging voor geen meter :N
F means you're fucked
pi_127352507
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:26 schreef YUR het volgende:

[..]

^O^

Ik heb vorig jaar de kadeloop gelopen, maar ik vond m toen vreselijk tegenvallen. Jij hebt er niet zo heel veel last van met je snelheid, maar mensen passeren langs het water ging voor geen meter :N
Ik heb hem vorig jaar ook gelopen en had er inderdaad geen last van ;) Maar ik bedacht toen ook al dat het voor anderen wel filelopen zou gaan worden.

Moet ik me trouwens nog bij iemand melden of zo?
  maandag 3 juni 2013 @ 11:52:02 #14
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_127352993
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 11:38 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik heb hem vorig jaar ook gelopen en had er inderdaad geen last van ;) Maar ik bedacht toen ook al dat het voor anderen wel filelopen zou gaan worden.

Moet ik me trouwens nog bij iemand melden of zo?
Jep, je kan je bij mij aanmelden, ik stuur je wel even een pm, met welke informatie ik van je nodig heb :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 3 juni 2013 @ 13:05:25 #15
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127355738
Tof mr.B! *O*
pi_127366391
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 13:05 schreef GotC het volgende:
Tof mr.B! *O*
:{w Dat moeten we nog maar afwachten...
  maandag 3 juni 2013 @ 17:28:40 #17
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127366636
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 17:22 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

:{w Dat moeten we nog maar afwachten...
Tip, volg de discussie in het LIF topic :+
  zondag 9 juni 2013 @ 12:25:28 #18
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127577586
Vrijwel nog nooit langer dan 5 kilometer gelopen tot vandaag. Had er nooit moeite mee maar vond 't altijd wel lekkere rondjes. Maarrrr. Omdat ik in september de Breakout Run van 15km ga doen en later in het jaar de Toughmudder van ongeveer 19km moet ik mijn game maar eens uppen!

En dus PR! Gister nieuw broekje gekocht van Nike en een armband voor m'n iPhone, volgens mij nog nooit zo lekker gelopen.

7.33km in 36.25! Fucking blij.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_127577752
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:25 schreef boem-dikkie het volgende:
^O^
pi_127586033
hoi hoi,

Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd ;) (zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...

[ Bericht 3% gewijzigd door wild-r0se op 09-06-2013 17:24:00 ]
pi_127586377
:'), geïrriteerde IT-band.

Enige wat ik zou kunnen aanwijzen is een te snelle stap van 5k naar 7.5k, of het teveel aan de rechterkant van een iets bolle weg lopen.

Overpronatie heb ik volgens mij niet.

Wel klote, begon net op het punt te komen dat ik eigenlijk niet meer buiten adem raakte.
Geen referral hier.
  maandag 10 juni 2013 @ 09:44:25 #22
236410 MaleDuck
pi_127610898
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2013 17:13 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi,

Ik heb een vraagje, in oktober moet ik weer de 4 mijl van Groningen lopen en dit jaar ga ik wel trainen heb ik gezegd ;) (zoals ik de laatste 3 jaar ook heb gezegd). Nu heb ik de eerste keer clinics gevolgd en heb ik een soort Evy-achtig programma op een mp3tje staan, dus weet ik wel waar ik zou kunnen beginnen. Maar,, ik heb inspanningsastma en ik dacht dat ik er nu wel echt over heen was, tot ik aan het begin van dit jaar keihard teruggefloten ben door die aandoening. Ik vind het moeilijk om écht rustig te beginnen met hardlopen, wil heel graag meteen 5 minuten kunnen. Voor mij is dat zelfs teveel. Heeft iemand een idee voor een goed loopschema voor mij? of heeft er iemand ervaring met beginnen met hardlopen en inspanningsastma?
edit: o, en ik ben geneigd heel oppervlakkig en hoog te ademen...
Tip, in het LIF topic over hardlopen zitten veel overenthousiaste beginners, daar krijg je sneller antwoord op je vraag denk ik. Ik zou persoonlijk een Evy-achtig schema nemen, dat is ervoor gemaakt om op te bouwen naar 30 minuten aan 1 stuk.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_127610967
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doen :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  maandag 10 juni 2013 @ 09:51:16 #24
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127611017
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
Soms vind ik het wel raar om te lezen dat sommige mensen nog niet eens 5 minuten aaneen kunnen hardlopen. Heb je dan je hele leven zo stilgezeten of zo slecht gegeten dat je zo'n slechte conditie hebt? No offence hoor, vind het super dat sommige er wat tegen willen doen :)
Als je het over bovenstaande post van wild-r0se hebt, die heeft inspanningsastma, dan is het niet zo gek.
pi_127611053
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:51 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Als je het over bovenstaande post van wild-r0se hebt, die heeft inspanningsastma, dan is het niet zo gek.
Nee over het algemeen. Astma is niet zo gek nee. Erg knap dat ze er aan wil beginnen!
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_127614327
quote:
14s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:52 schreef Kerol het volgende:

[..]

Nee over het algemeen. Astma is niet zo gek nee. Erg knap dat ze er aan wil beginnen!
Misschien ook te maken met wat mensen als hardlopen zien. Veel mensen die niet hardlopen gaan de eerste paar 100'en meters als gekken, om daarna helemaal kapot te zijn. Die roepen vervolgens dat ze niet lang kunnen hardlopen...
pi_127619660
Even een vraagje mbt aanschaf hardloopschoenen: kun je gewoon je vaste schoenmaat kopen of wordt er aangeraden een (half) maatje groter te kopen als het gaat om hardloopschoenen?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_127623518
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:47 schreef Kerol het volgende:
hmmm soms zit ik wel stil ja O-) , maar ik kan wel een heel uur intensief dansles volgen zonder moeite en dat 5 uur per week, het is echt puur mijn longconditie die er voor zorgt dat ik 't niet volhoud (en af en toe ook beetje motivatie :@ )
quote:
2s.gif Op maandag 10 juni 2013 09:44 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Tip, in het LIF topic over hardlopen zitten veel overenthousiaste beginners, daar krijg je sneller antwoord op je vraag denk ik. Ik zou persoonlijk een Evy-achtig schema nemen, dat is ervoor gemaakt om op te bouwen naar 30 minuten aan 1 stuk.
ik ga hier kijken! danku! :)
  maandag 10 juni 2013 @ 16:36:08 #29
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127623602
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
Even een vraagje mbt aanschaf hardloopschoenen: kun je gewoon je vaste schoenmaat kopen of wordt er aangeraden een (half) maatje groter te kopen als het gaat om hardloopschoenen?
Ik heb groter, maar ik raad je aan om gewoon naar een fatsoenlijke winkel te gaan en te vragen om begeleiding bij het kopen. Dan bespaar je jezelf in ieder geval geld door verkeerde schoenen te kopen.
pi_127623758
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2013 14:44 schreef ThePlaneteer het volgende:
idd in een winkel halen, en vooral: passen ;) haha ik draag als vrouw zijnde mannenschoenen omdat ik vrij brede voeten heb en die gewoonweg beter zaten. Er zijn genoeg winkels te vinden waar ze je goede schoenen kunnen aanmeten, neem er de tijd voor.
  woensdag 12 juni 2013 @ 14:45:46 #31
152771 GooseFM
Sleep is good books are better
pi_127707586
5k beginner meldt zich! :W

Nog wat tips voor het rennen in een stad als Arnhem? (op, af, op, af). Voelt het de afgelopen week toch best wel in mijn kuiten (ben nu 6 weken bezig).
|| “There are three things all wise men fear: the sea in storm, a night with no moon, and the anger of a gentle man.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear ||
  woensdag 12 juni 2013 @ 16:08:34 #32
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_127711138
Ingeschreven voor colorrun utrecht. Dat is over ongeveer 1,5 maand. Heb lang niet meer gelopen en ik hoop hiermee mezelf te motiveren weer te gaan sporten. En ook maar meteen een trainingsschema gedownload. Het is een schema voor wie de 5 km in 25 minuten loopt en uiteindelijk er rond de 20 minuten over wil doen. Het doel lijkt me iets te ambitieus maar eens kijken hoever ik kom. Er zitten veel duurlopen in met snellere blokken van meerdere keren ongeveer 8 a 10 minuten.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 12 juni 2013 @ 17:44:15 #33
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_127715071
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 16:08 schreef pietkanarie het volgende:
Ingeschreven voor colorrun utrecht. Dat is over ongeveer 1,5 maand. Heb lang niet meer gelopen en ik hoop hiermee mezelf te motiveren weer te gaan sporten. En ook maar meteen een trainingsschema gedownload. Het is een schema voor wie de 5 km in 25 minuten loopt en uiteindelijk er rond de 20 minuten over wil doen. Het doel lijkt me iets te ambitieus maar eens kijken hoever ik kom. Er zitten veel duurlopen in met snellere blokken van meerdere keren ongeveer 8 a 10 minuten.
Je weet dat een Colorrun niet getimed wordt he? En dat de nadruk ligt op 'fun' en absoluut niet op tijd? Ze moedigen het zelfs aan om niet te rennen :P
  woensdag 12 juni 2013 @ 18:27:28 #34
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_127717104
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 17:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Je weet dat een Colorrun niet getimed wordt he? En dat de nadruk ligt op 'fun' en absoluut niet op tijd? Ze moedigen het zelfs aan om niet te rennen :P
Klopt, ik time het zelf. En natuurlijk ga ik ook voor de fun :P . Want het lijkt me ook heel leuk. Maar omdat het hardlopen al erg lang erg moeilijk ging heb ik besloten om dan eens toe te werken naar gewoon een fun-loop. Als het allemaal nog niet goed lukt dan is het in ieder geval gezellig om er bij te zijn. Minder frustrerend dan wanneer ik een wedstrijd uitkies als doel.

Maar om mezelf weer in actie te krijgen helpt het altijd een doel te stellen. Het doel is in dit geval om het schema te volbrengen. En dan tijdens de colorrun eens zien hoe het gaat.
Genieten staat wel voorop, dat wel. Verder staat inderdaad op de website dat je ook mag kruipen of dansen :)
I believe i can fly!
pi_127743735
quote:
17s.gif Op zondag 9 juni 2013 12:25 schreef boem-dikkie het volgende:
Vrijwel nog nooit langer dan 5 kilometer gelopen tot vandaag. Had er nooit moeite mee maar vond 't altijd wel lekkere rondjes. Maarrrr. Omdat ik in september de Breakout Run van 15km ga doen en later in het jaar de Toughmudder van ongeveer 19km moet ik mijn game maar eens uppen!

En dus PR! Gister nieuw broekje gekocht van Nike en een armband voor m'n iPhone, volgens mij nog nooit zo lekker gelopen.

Ik zit er ook aan te denken om me in te schrijven voor de Breakout Run. Het zou dan wel mijn eerste worden van dat soort.
  donderdag 13 juni 2013 @ 11:27:20 #36
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127743989
Die van mij ook. En zo lang loop ik nooit dus goed trainen.

Waar ik moeite mee heb is langzamer lopen dan ik normaliter doe als ik fijn in mijn ritme loop. Maar ik merk toch dat ik langer dan normaal last heb van mijn bijvoorbeeld mijn schenen na een rondje zoals die 7.33km van zondag.

Wil dan wat langzamer lopen om zo de wat langere rondjes te lopen en mijn gewrichten wat te laten wennen maar merk dat ik na een kilometer of 2 automatisch weer rond de 5 minuten per kilometer ga lopen.

Jullie nog tips? Het is niet dat ik tijdens het lopen last heb dus 5 min / km en dan 7 kilometer gaat me prima af, maar merk wel dat mijn benen er wat langer dan normaal over doen om te herstellen. Op zich jammer want ik heb bijvoorbeeld vandaag zin in lopen.
pi_127916021
Ik ben een beginnende hardloper die voor het eerst gaat meedoen aan de dam tot damloop. Ben al 1,5 maand bezig met hardlopen., op dit moment train ik 3 keer per week waarbij ik 10km in 50 minuten loop. Iemand nog tips om mijn conditie te verbeteren? Is interval training of normaal tempo lange afstanden lopen beter? Hoe vaak per week?

Mijn streeftijd zit op 1.15
  maandag 17 juni 2013 @ 20:17:23 #38
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_127917153
Mezelf voorgenomen om morgenochtend te gaan lopen. Tussen 6 en 7. Ben benieuwd of ik dat waar ga maken. Maar met de voorspelde 30 graden is dat het enige tijdstip waarop het te doen is :)
I believe i can fly!
  maandag 17 juni 2013 @ 21:09:03 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127920085
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:55 schreef plesner het volgende:
Ik ben een beginnende hardloper die voor het eerst gaat meedoen aan de dam tot damloop. Ben al 1,5 maand bezig met hardlopen., op dit moment train ik 3 keer per week waarbij ik 10km in 50 minuten loop. Iemand nog tips om mijn conditie te verbeteren? Is interval training of normaal tempo lange afstanden lopen beter? Hoe vaak per week?

Dat is moeilijk te zeggen, sowieso afwisselen. Dus af en toe verder lopen, dan een interval training, dan een snelle korte training etc.

Gisteren ook voor het eerst een 10 Engelse Miles gelopen, mijn slechtste wedstrijd ooit :') Na 3-4 km ging het over van een snelle tijd, naar uberhaupt uitlopen. Ik had onwijs veel last van de warmte en kakte helemaal in tussen de 4 en 12 km :D Werd aan alle kanten ingehaald :') Wat ook niet hielp was dat er chloor (oid) in het water zat bij de drankposten... Gelukkig ging het (vreemd genoeg) na 12k een stuk beter en kon ik weer flink versnellen (naar 4:10 de km schat ik). Laatste 4k veel mensen nog kunnen inhalen en een tijdje opgelopen met een oudere man, leuk gesprek nog mee gehad :D

Afgelopen nacht 10-11u geslapen en ik voel me echt onwijs gaar vandaag. Veel spierpijn ook :D Geen idee wat er fout is gegaan, denk combinatie van slechte voeding afgelopen dagen en hitte....
pi_127920318
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2013 19:55 schreef plesner het volgende:

Sowieso doortrainen tot 17.5 km ofzo, geef je wat extra inhoud.
  maandag 17 juni 2013 @ 21:42:51 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127922681
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:12 schreef JopJuh het volgende:

[..]

Sowieso doortrainen tot 17.5 km ofzo, geef je wat extra inhoud.
Het hoeft niet perse, ik train eigenlijk nooit verder dan de wedstrijdafstand (iig langere afstanden zoals halve en hele)
  maandag 17 juni 2013 @ 21:47:13 #42
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_127923042
quote:
14s.gif Op donderdag 13 juni 2013 11:27 schreef boem-dikkie het volgende:
Die van mij ook. En zo lang loop ik nooit dus goed trainen.

Waar ik moeite mee heb is langzamer lopen dan ik normaliter doe als ik fijn in mijn ritme loop. Maar ik merk toch dat ik langer dan normaal last heb van mijn bijvoorbeeld mijn schenen na een rondje zoals die 7.33km van zondag.

Wil dan wat langzamer lopen om zo de wat langere rondjes te lopen en mijn gewrichten wat te laten wennen maar merk dat ik na een kilometer of 2 automatisch weer rond de 5 minuten per kilometer ga lopen.

Jullie nog tips? Het is niet dat ik tijdens het lopen last heb dus 5 min / km en dan 7 kilometer gaat me prima af, maar merk wel dat mijn benen er wat langer dan normaal over doen om te herstellen. Op zich jammer want ik heb bijvoorbeeld vandaag zin in lopen.
Iemand nog ideeën hierover?
  maandag 17 juni 2013 @ 22:05:41 #43
34586 kepler
No bounce, no play
pi_127924547
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:47 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Tja, behalve het tempo aanpassen met bv een horloge zou ik het verder ook niet weten :)
pi_127924861
Puur een kwestie van gewenning. :)

Rustiger aan lopen, kleinere passen, ontspannen. Ikzelf train heel vaak 'lui', heerlijk is dat om gewoon op ontspanning een rondje te hobbelen. :)

Zoek anders eens stukjes gras op, wandel desnoods af en toe eens in een rondje of doe wat snelle intervallen met langzame herstelstukken. Je lichaam traint ook op lagere intensiteit prima met hardlopen en herstelt vooral veel sneller ervan, waardoor je je trainingsomvang en frequentie kan vergroten (in tegenstelling tot wanneer je alleen snelle trainingen blijft doen).

Maar zoals met zoveel dingen is het geduld en ervaring. Dan komt het vanzelf, gewoon blijven oefenen met afwisselende trainingstempo's.
pi_127936007
quote:
7s.gif Op maandag 17 juni 2013 21:47 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Of als de mogelijkheid er is met iemand meelopen die dat tempo wel loopt.
pi_127976788
quote:
Dat vond ik ook wel gek tijdens de halve marathon, waren ook mensen die 7 en 14 deden, en voor we bij het eerste km punt waren liepen sommigen al heel hard te hijgen :P terwijl je zelf denkt: oke, rustig beginnen, niet te hard, goed opwarmen..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_127991986
quote:
Kon ik ook niet, een half jaar later liep ik 10k < 44 :) En ik maakte rond die periode 250 fietskilometers per maand, zat af en aan in de sportschool. Ik hoor dat wel vaker hoor van mensen. De eerste paar keer hardlopen lijkt elke minuut een marteling (ook voor mensen die van bv. hockey of voetbal afkomen) maar zodra je lichaam na een paar weken doorheeft wat er moet gebeuren is hardlopen opeens het lekkerste uurtje ontspanning dat er is.
pi_128120600
Vandaag de TT-run gelopen. Belachelijk veel tegenwind, maar toch 2e geworden bij de recreanten op één rondje.
pi_128161653
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 16:30 schreef Tampeloeres2.0 het volgende:
Vandaag de TT-run gelopen. Belachelijk veel tegenwind, maar toch 2e geworden bij de recreanten op één rondje.
Gefeliciteerd!
Ook vandaag stond er belachelijk veel wind en ook ik werd tweede tijdens mijn 10km wedstrijd. Het ging niet zonder slag of stoot: twee keer verkeerd gelopen, een keer gevallen :') , maar uiteindelijk gezien de omstandigheden een redelijke tijd (36:20) en een fugly beker als beloning!
  zondag 23 juni 2013 @ 21:01:47 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128165685
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Ook vandaag stond er belachelijk veel wind en ook ik werd tweede tijdens mijn 10km wedstrijd. Het ging niet zonder slag of stoot: twee keer verkeerd gelopen, een keer gevallen :') , maar uiteindelijk gezien de omstandigheden een redelijke tijd (36:20) en een fugly beker als beloning!
Mooie prestatie, ondanks alles ^O^
F means you're fucked
pi_128166836
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:01 schreef YUR het volgende:

[..]

Mooie prestatie, ondanks alles ^O^
Dank je. Het maakt het natuurlijk ook wel wat memorabeler dan wanneer ik gewoon netjes mijn wedstrijdje had gelopen...
Ik las trouwens dat je even wat gas terug gaat nemen? Dat lijkt me dan zeker niet onverstandig. Blijf je nog wel gewoon wat rustiger en minder lopen of eventjes helemaal niets?
  zondag 23 juni 2013 @ 21:23:13 #52
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128166977
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:21 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Dank je. Het maakt het natuurlijk ook wel wat memorabeler dan wanneer ik gewoon netjes mijn wedstrijdje had gelopen...
Ik las trouwens dat je even wat gas terug gaat nemen? Dat lijkt me dan zeker niet onverstandig. Blijf je nog wel gewoon wat rustiger en minder lopen of eventjes helemaal niets?
Ik begin eens met een weekje helemaal niets, om vervolgens weer eens heel rustig voor mezelf wat te gaan lopen. Misschien dat ik ook wat ga zwemmen en fietsen, maar alles gericht op pure ontspanning :)
F means you're fucked
pi_128168859
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:23 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik begin eens met een weekje helemaal niets, om vervolgens weer eens heel rustig voor mezelf wat te gaan lopen. Misschien dat ik ook wat ga zwemmen en fietsen, maar alles gericht op pure ontspanning :)
Lijkt me een puik plan ^O^
  zondag 23 juni 2013 @ 21:50:04 #54
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128168894
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:49 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Lijkt me een puik plan ^O^
Mij ook :D
En als het langer moet duren...so be it!
F means you're fucked
  zondag 23 juni 2013 @ 21:58:33 #55
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128169456
Mr.B, gewoon 2e worden ondanks een valpartij enzo! :D En ook nog eens na de estafette van gisteren. Top, congrats!
pi_128169803
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:58 schreef GotC het volgende:
Mr.B, gewoon 2e worden ondanks een valpartij enzo! :D En ook nog eens na de estafette van gisteren. Top, congrats!
Thanks! Van die 1500 meter had ik trouwens eigenlijk geen last. De winnaar had vrijdag zelfs nog in Kwintsheul de 10 gelopen. In 33 minuten _O-
YUR, ik zie je wel weer als je weer helemaal fris en fruitig bent!
  zondag 23 juni 2013 @ 22:06:18 #57
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128169944
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:04 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Thanks! Van die 1500 meter had ik trouwens eigenlijk geen last. De winnaar had vrijdag zelfs nog in Kwintsheul de 10 gelopen. In 33 minuten _O-
Echt! Het was wel een enorm goed weekend voor wedstrijdjes, blijkt maar weer.
  zondag 23 juni 2013 @ 22:08:48 #58
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128170145
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:04 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Pff, jullie gingen wel erg hard gisteren :D Ik mocht de 1200 meter doen, wel een compleet andere afstand, die ik nog nooit eerder had gelopen. Uiteindelijk 6e geworden met het hele team, niet slecht :P

@Yur, klinkt een beetje als overtraining? Gewoon ff relaxen inderdaad en dan rustig beginnen :)
  zondag 23 juni 2013 @ 22:21:00 #59
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_128170892
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Pff, jullie gingen wel erg hard gisteren :D Ik mocht de 1200 meter doen, wel een compleet andere afstand, die ik nog nooit eerder had gelopen. Uiteindelijk 6e geworden met het hele team, niet slecht :P

@Yur, klinkt een beetje als overtraining? Gewoon ff relaxen inderdaad en dan rustig beginnen :)
Dat klopt kepler, ik merk t aan alles
F means you're fucked
pi_128171057
Ik heb de stoomtramloop gedaan vandaag. M'n derde HM ooit. Door de polder, naar het zuiden toe (van Medemblik naar Hoorn) dus constant flinke tegenwind. Desondanks 1:36 gelopen.

Maar veel belangrijker, bij mijn vorige 2 halve marathons kon ik nadien mn trap niet eens opkomen door de pijntjes. En die bleven ook dagenlang aanhouden. Vandaag heb ik niet op 100% maar op 95% gelopen en ik ben alweer topfit. Heerlijk! :D
pi_128171310
quote:
2s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:08 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, we wilden eigenlijk op het podium komen. Helaas (net) niet gelukt. Voor mij was het ook de eerste keer dat ik korter dan 10 km voluit ging (behalve de Coopertest dan). Was wel apart ja.
  maandag 24 juni 2013 @ 08:11:49 #62
236410 MaleDuck
pi_128182739
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 22:23 schreef thettes het volgende:
Ik heb de stoomtramloop gedaan vandaag. M'n derde HM ooit. Door de polder, naar het zuiden toe (van Medemblik naar Hoorn) dus constant flinke tegenwind. Desondanks 1:36 gelopen.

Maar veel belangrijker, bij mijn vorige 2 halve marathons kon ik nadien mn trap niet eens opkomen door de pijntjes. En die bleven ook dagenlang aanhouden. Vandaag heb ik niet op 100% maar op 95% gelopen en ik ben alweer topfit. Heerlijk! :D
Goed bezig zeg! Met tegenwind en op 95% 1:36 lopen :o ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door MaleDuck op 24-06-2013 08:19:28 ]
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
  maandag 24 juni 2013 @ 08:22:54 #63
236410 MaleDuck
pi_128182820
Doordat YUR wegvalt uit een Ekiden team, ben ik nog op zoek naar een vervanger voor over 2 weken. Waar het over gaat:

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2013 08:09 schreef MaleDuck het volgende:
Net als vorig jaar gaan we vanuit Fok! weer meedoen met de Rotterdam Ekiden op zaterdag 6 juli. Dit is een estafetteloop, waarin 6 lopers met elkaar de marathon lopen. De afstanden zijn als volgt verdeeld: 5 km - 10 km - 5 km - 10 km - 7,195 km. Vanuit het andere hardlooptopic zijn er vele aanmeldingen dat we met 5 teams hebben ingeschreven! Dus mocht je ook met het Fok! team willen meedoen, stuur mij dan even een pm/dm.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_128182830
Nu YUR (helaas) gas terug moet nemen, wil jij niet meelopen op 6 juli in Rotterdam bij de Ekiden, kepler?

Of heb je al een vervanger gevonden MaleDuck?

Edit: lol, net te laat, je post het al. :D
  maandag 24 juni 2013 @ 08:24:58 #65
236410 MaleDuck
pi_128182839
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:24 schreef DeeBee het volgende:
Nu YUR (helaas) gas terug moet nemen, wil jij niet meelopen op 6 juli in Rotterdam bij de Ekiden, kepler?

Of heb je al een vervanger gevonden MaleDuck?

Edit: lol, net te laat, je post het al. :D
Nope, heb zelfs kepler al een dm gestuurd ;)
pi_128184680
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 19:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Dankje, ik was alleen heel dom om op kop te lopen van het groepje tegen de wind in, dat kreeg ik op het einde wel op mijn bord.
Mooie tijd! was het parcours niet volledig uitgezet?
  maandag 24 juni 2013 @ 10:40:29 #67
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_128185252
Há. Geen last meer van m'n scheen na anderhalf week. Morgen weer eens rustig aan een klein rondje doen.
  maandag 24 juni 2013 @ 11:05:22 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_128185985
quote:
2s.gif Op maandag 24 juni 2013 08:24 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Nope, heb zelfs kepler al een dm gestuurd ;)
Ik zou heel graag willen, maar ik zit dan in Noorwegen :)
  maandag 24 juni 2013 @ 11:08:43 #69
236410 MaleDuck
pi_128186086
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2013 11:05 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik zou heel graag willen, maar ik zit dan in Noorwegen :)
Geen probleem, Noorwegen is ook leuk :D
pi_128234763
Beste lopers,

Ik ben een man, 62 kg en 1,77m. Wat zou voor mij de optimale afstand zijn om te rennen?
Ik heb in de zomer een 10EM wedstrijd met als doel onder de 1,15 te lopen. Ik ren nu 10km in iets minder dan 45 min.
Wel heb ik steeds veel last van blessureleed. Eerst een lopers knie, toen last van de ligamenten in de voet en laatst nog een van de bovenbeenspieren vertrekt. Dat terwijl ik niet extreem op mijn hielen land, ik heb een redelijke midden voet landing.

Iemand tips, ideeën over de afstand, het reduceren van blessureleed en hoe ik snel op een hoger tempo kom.

Bedankt:-)
pi_128268210
Afgelopen zaterdag heb ik in Seattle mijn eerste marathon gelopen. Het ging lekker alleen was het vrij warm tussen de 20 en 25 graden en natuurlijk waren er heuvels.

Mijn eindtijd is: 04:28:17 na een halve marathon tijd van 2:12:07. Ik had gehoopt op een tijd van rond de 4 uur maar dat zat er niet in gezien de omstandigheden. Gelukkig vallen de pijntje na de marathon erg mee. Tijdens de training heb ik veel last van mijn knieën gehad maar de pijn is gelukkig verdwenen door rust te nemen voor de marathon en niet terug gekomen :).

Ik verwacht dat ik in Nederland de tijd nog wel kan verbeteren dus misschien ga ik daar nog wel voor.

Mijn tweelingbroer heeft ook zijn marathondebuut gemaakt in Seattle. Hij eindigde als 88ste bij de mannan in een tijd van 3:22:17.
Boodschap van algemeen nut.
pi_128283772
Mooi hoor ^O^, weinig verval ook.
En wat een gave plek om je debuutmarathon te lopen! Zijn jullie speciaal voor de marathon daar naartoe gegaan of waren jullie toch al in de buurt?
  woensdag 26 juni 2013 @ 16:14:53 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_128284145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:55 schreef hetsjhokleek het volgende:

Mijn tweelingbroer heeft ook zijn marathondebuut gemaakt in Seattle. Hij eindigde als 88ste bij de mannan in een tijd van 3:22:17.
Echt op de seconde precies een minuut sneller dan ik heb gelopen jaar of wat terug, feli trouwens :)
pi_128291492
Wij hebben een goede vriend in Seattle wonen dus de marathon en hem opzoeken was een goede combinatie. Mijn broertje zat vorige jaar nogal lang te zeuren dat hij de marathon van New York wou gaan lopen en daarna die vriend wou opzoeken maar ik ken hem goed genoeg dat ik zeker weet dat daar niks van terecht zou komen dus toen heb ik hem dus voor onze verjaardag deze uitdaging gegeven.
Boodschap van algemeen nut.
pi_128291653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2013 12:59 schreef Pierrre het volgende:
Beste lopers,

Ik ben een man, 62 kg en 1,77m. Wat zou voor mij de optimale afstand zijn om te rennen?
Ik heb in de zomer een 10EM wedstrijd met als doel onder de 1,15 te lopen. Ik ren nu 10km in iets minder dan 45 min.
Wel heb ik steeds veel last van blessureleed. Eerst een lopers knie, toen last van de ligamenten in de voet en laatst nog een van de bovenbeenspieren vertrekt. Dat terwijl ik niet extreem op mijn hielen land, ik heb een redelijke midden voet landing.

Iemand tips, ideeën over de afstand, het reduceren van blessureleed en hoe ik snel op een hoger tempo kom.

Bedankt:-)
Alleen je gewicht en lengte zijn natuurlijk geen indicatie van wat voor afstand je goed ligt. Daarbij speelt volgens mij het soort spiervezels dat je hebt ook een grote rol.

Wat blessureleed betreft, rustig opbouwen en goede schoenen zijn wat mij betreft iets om goed op te letten.

Als je over je blessureleed heen komt dan moet je gewoon lopen wat je leuk vindt natuurlijk. En als je een goede halve marathon kunt lopen betekent dat nog niet meteen dat je 5km dramatisch achteruit gaat. Ik weet van mezelf bv echt nog niet of ik nu een 5km of een HM loper ben, volgens mij loop ik ze beiden ook relatief even goed.
pi_128387794
Vandaag meedoen aan de altijd leuke Stadsloop in Appingedam. Echt hele leuke loop met veel publiek en goede wedstrijdlopers. 10km. :)
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zaterdag 29 juni 2013 @ 11:47:02 #77
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_128387976
Morgen mijn 2e halve marathon ooit bij de Vechtloop in Weesp. Doel is onder de 2 uur te komen en dat moet lukken na de 2:01:56 van A'dam afgelopen jaar.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_128416494
Ondanks dat ik een voetblessure had en enorme koppijn toch mijn PR met twee seconden verbeterd. Alleen iets te snel begonnen. Eerste 5km deed ik 17 min over en tweede 5km 22 :'). Daar moet ik nog even wat leren.. 39.44 uiteindelijk.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  zondag 30 juni 2013 @ 12:43:39 #79
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_128416844
quote:
14s.gif Op zondag 30 juni 2013 12:23 schreef Kerol het volgende:
Ondanks dat ik een voetblessure had en enorme koppijn toch mijn PR met twee seconden verbeterd. Alleen iets te snel begonnen. Eerste 5km deed ik 17 min over en tweede 5km 22 :'). Daar moet ik nog even wat leren.. 39.44 uiteindelijk.
Was je conditioneel te snel begonnen? Of kreeg je last van je voet/meer hoofdpijn? Maar je pr verbeteren is altijd lekker en is nog voor veel verbetering vatbaar zo te lezen. Vind 39.44 al érg snel op de 10 km.
I believe i can fly!
pi_128416954
Conditioneel :P Enerzijds door dat ik niet fit was denk ik en anderzijds te snel van start gegaan! Ik heb zo'n gevoel dat het nog wel sneller kan, train altijd alleen (1 a 2 x pw) dus heb geen ervaring met hardloopwedstrijden van oudere renners e.d. dat je langzamer moet beginnen. :(
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_129113701
Ik heb een vraag voor mensen die trainen voor 5K of lager. Lopen jullie vaak ook 10K of meer of lopen jullie vooral kortere afstanden?
pi_129122019
Al mijn trainingen zijn 10-15k lang, inclusief in- en uitlopen althans. Kern 8-12km.

Mijn grote doel is dan wel een snelle 10k maar loop zo'n vijf 5k's per jaar. en wil die ook heel graag <19 lopen.
pi_129123367
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2013 10:22 schreef Warren het volgende:
Ik heb een vraag voor mensen die trainen voor 5K of lager. Lopen jullie vaak ook 10K of meer of lopen jullie vooral kortere afstanden?
Veel interval.
Veel piramide werk: 200-400-600-800-600-400-200
Bij mijn huis is een stuk wat precies 300m dat probeer ik dan telkens sneller te lopen.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_129182579
Een vraag!

Ik ben nu in mijn 5e week hardlopen/joggen/hoe t ook heten mag, en volg een beginnersschema van start2run van Mieke Boeckx (5km in 10 weken). Dat bevalt me tot dusver prima, alleen wat ik niet goed begrijp is waarom in het begin heel rustig wordt opgebouwd van bv. 2 naar 3 minuten achter elkaar rennen en verderop het veel sneller gaat.

Dus bijv. nu zou ik in 1x van 5 min. achter elkaar naar 7 min. achter elkaar moeten en aan het einde ga je ineens van 20 min naar 30 min. Waarom zou je eerst telkens per week 1 minuutje erbij pakken en later 10 min ineens erbij kunnen?
zelfde als diginoob
pi_129206805
Leuk topic. Ben korte tijd geleden ool begonnen met serieuzer hardlopen. Heb runkeeper gedownload en mijn doel is du moment 10 km < 50min. Was hiervoor meer een 5km loper maar wil dat graag uitbreiden.

Voetbal daarnaast ook nog op recreatieve basis. Doel voor dit jaar is simpel: gewoon lekker fit worden.
pi_129215532
quote:
5s.gif Op zondag 21 juli 2013 12:04 schreef diginoob2 het volgende:
Een vraag!

Ik ben nu in mijn 5e week hardlopen/joggen/hoe t ook heten mag, en volg een beginnersschema van start2run van Mieke Boeckx (5km in 10 weken). Dat bevalt me tot dusver prima, alleen wat ik niet goed begrijp is waarom in het begin heel rustig wordt opgebouwd van bv. 2 naar 3 minuten achter elkaar rennen en verderop het veel sneller gaat.

Dus bijv. nu zou ik in 1x van 5 min. achter elkaar naar 7 min. achter elkaar moeten en aan het einde ga je ineens van 20 min naar 30 min. Waarom zou je eerst telkens per week 1 minuutje erbij pakken en later 10 min ineens erbij kunnen?
Het gaat denk ik om de relatieve vergroting van achter elkaar rennen. Zowel van 5 naar 7 als van 20 naar 30 is een vergroting van het aantal minuten hardlopen van zo´n 50%.

Als je eerst 5 minuten liep en nu 7, is dit verschil voor je lichaam best groot. Het verschil tussen 20 en 22 minuten lopen is veel kleiner.

Ook ben je, als je net 5 minuten achter elkaar kan hardlopen, nog echt een beginner qua hardlopen. Als je al 20 minuten achter elkaar kan lopen ben je al iets gevorderder en kan je de omvang ook makkelijker vergroten omdat je pezen en gewrichten als wat gewend zijn.
pi_129291216
Hoi, ben weer bezig met voorbereiding marathon. Over 7 weken is het zover. Wil rond de 3:40 lopen. Paar vraagjes over eten en kleding.
1) Neem nu bij lange duurloop na elke 4 km een gel. Dit gaat op zich prima. Ik lees verschillende verhalen over repen. Valt dit onder vast voedsel? Voor de variatie is het denk wel lekker een reepje tussendoor. Wat zouden jullie adviseren? 2,3 reepjes mee zat ik aan te denken.
2) Pas 28 KM gelopen (te hard en te weinig gedronken dom was ook 30 graden bijna dom, dom). eze week 32. Ik las op http://www.looptijden.nl/hardlopen/voeding-marathon dat je ook Carboloaders kan gebruiken tijdens marathon. Is het handig dit ook bij lange duurloop te doen of kun je dat beter eenmalig doen?
3) Heb goede schoenen (moet nog 2e paar kopen ga ik vandaag doen). Iemand nog goede tips voor goedkope loopkleding voor deze temperaturen?

thx alvast!
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:40:09 #88
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129312780
Ik ben heel slecht met eten tijdens lopen, dus ik ga geen antwoord geven :D

Gewoon lichte kleding die veel lucht door laat en eventueel een petje :)
pi_129313177
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:40 schreef kepler het volgende:
Ik ben heel slecht met eten tijdens lopen, dus ik ga geen antwoord geven :D

Gewoon lichte kleding die veel lucht door laat en eventueel een petje :)
Wat gebruik je zelf voor kleding?
pi_129325007
www.decathlon.nl bezorgt tegenwoordig ook. Veel goedkoper gaat het niet worden.
pi_129330360
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:06 schreef knnth het volgende:
www.decathlon.nl bezorgt tegenwoordig ook. Veel goedkoper gaat het niet worden.
ok thx, ben een beetje op zoek naar zomer loopkleding. Ik wip er wel even langs.
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:32:15 #92
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129388574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:48 schreef jakees het volgende:

[..]

Wat gebruik je zelf voor kleding?
Gewoon een standaard sportbroekje en een wedstrijdshirt (meestal krijg je die bij de wedstrijden erbij :) )
  vrijdag 26 juli 2013 @ 23:36:43 #93
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_129388787
Jullie nog tips voor goede interval trainingen voor 15 kilometer?
pi_129410576
Vandaag mijn eerste baanwedstrijd gelopen, in het Olympisch Stadion!

Toen ik de waarschuwingen voor extreem weer zag hebben we besloten toch maar niet naar Amsterdam te gaan vandaag. Toen het onweer thuis voorbij was zag ik dat het noodweer ruim op tijd weg zou zijn uit Amsterdam. Toch snel in de auto gesprongen. Vervolgens in een lange rij voor de Olympisch Stadion P&R :( Snel omgedraaid, ergens anders geparkeerd en toch op tijd binnen. Dat was de eerste race :+

Nog even wat Jamaicanen ~15,5 zien sprinten op de 150m :X en daarna was het inlopen en wachten op de start van de 3000m. Was een mooie ervaring, van de kleine dingen als het "op-uw-plaat-sen" tot aan de bel voor de laatste ronde :) Geeft het racen veel meer cachet dan een modderig parkje waar je de hondenuitlaters moet ontwijken.

Bij de start stoof iedereen ervandoor, ook degenen die zeiden dat ze >12' zouden lopen terwijl dat mijn streeftijd was. Ik liet mezelf niet gek maken en heb vanuit de eennalaatste positie (laatste had een streeftijd van 17' oid :)) rustig een heel vlakke race opgebouwd die helaas net niet genoeg was om onder de 12' te duiken (maar wel om eerdergenoemde lopers ruim in te halen ;)). Ach, die snelle tijden komen in september wel weer, deze ervaring en het feit dat ik (relatief) net iets sneller was dan vorige week maakt een hoop goed.

Splits: 0:47 / 1:37 / 1:37 / 1:38 / 1:38 / 1:39 / 1:39 / 1:29 = 12:04

Op naar een week met veel volume (6x1000m / wisselduurloop / 4x2000m / 10x400m / wisselduurloop) en veel rusten, kijken wat dat gaat brengen!
pi_129822819
Allemaal op vakantie?
pi_129825323
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:16 schreef knnth het volgende:
Allemaal op vakantie?
Nee hoor. Maandag 5 kilometer intervalletje gelopen. Morgen 6 of 7 kilometer.
pi_129870860
quote:
10s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 10:16 schreef knnth het volgende:
Allemaal op vakantie?
Ik ook niet, ga vanavond gewoon de friday night run doen.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:16:15 #98
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129875886
Bezig met marathon training, maar weer/nog steeds last van een heupblessure...
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:18:42 #99
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_129875955
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:16 schreef kepler het volgende:
Bezig met marathon training, maar weer/nog steeds last van een heupblessure...
ga je er nog eentje lopen? Nog richttijd dit keer? :)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 20:20:47 #100
34586 kepler
No bounce, no play
pi_129876012
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 20:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ga je er nog eentje lopen? Nog richttijd dit keer? :)
Ja, de derde :) In Italië deze keer. Richttijd iets van 3:20, maar dat ligt heel erg aan mijn heup. Kan ook alleen maar uitlopen worden :D

Jij nog plannen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')